**KESÄMASSUT 2009** (kesäkuussa puhkeaa) vol 1.

Ultrass oli kaikki hyvin ja pieni :heart: sykki!!! Ette usko että on huojentunut olo. Lääkäri määräsi mut kuukauden sairaslomalle tän pahoivoinin takia. Nyt nimittäin oksu lentänyt jo urakalla, onneksi ei kuitekaan kuivumisen merkkejä ollut kun otettiin näyte siitäkin. Ja neuvolakin on jo 20.11!! Hassua kuinka aikaisin, kuopuksen aikan samassa kaupungissa eka neuvola oli vasta rv 11.
Mutta nyt täytyy taas mennä pitkäkseen.
Tervetuloa uusille ja :hug: sitä tarvitseville!!
 
Kesämasu hienoa, että siellä oli kaikki hyvin. Nyt kun saat vielä äipän itsensä kuntoon ;) Mahtaa olla tosissaan paha olla, jos sait kuukauden saikun! Lähettäkää minulle nyt niitä ällöolo viboja, että saisi olla enemmän raskaana.

Josema, tännehän voisi perustaa sellaisen vaihtopiirin, että voisi ostella kaikkea söpöä ja sitten jos väriveikkaus meni väärin, lähettää ne oikeaa sukupuolta olevalle vauvalle. Saisi ostaa kaikkea niiiiin ihanaa, mitä ei voi vastustaa :) No joo, ehkä ei auttaisi vielä innostua :whistle:
 
Minkylle.. :hug: ja jaksamista!!

Huhtityttö..täällä ei myöskään muuta kuin masun nipistelyä tasaisin väliajoin. Ei etomista eikä viel karseeta väsymystäkään..en toki niitä kaipaakkaan. En esikoisen aikanakaan oksentanut kertaakaan, mut alussa oli väsy, närästys ja ilmavaivat..nyt ei viel niitäkään.
 
Ilmis
Voi Minky :hug: Voimia sinulle ja hyviä tuulia...

Onko muilla ollut tunteiden kanssa ongelmia? Siis semmoista, että nyt esim. töissä ihan yhtäkkiä alan aika railakkaasti itkemään ihan vähästäkin tai jopa ilman syytä... Alkaa mennä hermo! :kieh: Itkua itkun perään, puolituntia naurua ja hyvää oloa ja taas se alkaa...

Toisekseen nyt varsinkin kun meidänkin joukossa ollut huono-onnisia, minua pelottaa ihan kauhesti masuasukin puolesta, siis AIVAN kauheasti. :'( En tiedä, kyllä tuntuu tällä hetkellä niin vaikealle... Ihan toivoton olo. :(
 
Ilmatar

Mä oon myös niinku tuuliviiri - välillä itkettää ilman syytä ja välillä oon niin onnellinen ettei mitään rajaa.. Kai se on normaalia kun hormoonit jyllää niinkun viimestä päivää, ettei sitä voi ihan normaalisti käyttäytyäkkään.. On vaan koetettava ajatella positiivisesti ja uskottava, että pikkune pysyy matkassa ihan loppuun saakka - kun ei muutakaan voi, eihän siihen voi omalla toiminnallaan paljoa vaikuttaa.. Asiat menee niinkun on mennäkseen - ja siis nehän menee hyvin!

ps. Huomenna varmaan olen itse taas ihan toivottomana ja itken omaa olemistani.. :D
 
minky tsemppiä, tsemppi ja vielä kerran tsemppiä :hug: olen kovin pahoillani puolestasi


minttu mulla on perussairaus jonka vuoksi pitää mennä äitipolille aikaseen seurantaan, siksi neuvolakin on heti kun mahdollista, polilla tuppaan käydäkin sitten n. 4-6 viikon välein :) ihan sen takia nla oli niin aikaseen :)
 
Tulppa, voi pikkuista! Siellä jo sykitään vaikka ollaan ihan minejä :D

Bad virgin, mä voin sitten kesäkuussa organiseerata vaihtoa, jos tämä porukka on intoutunut ostamaan etukäteen ihan vääriä tavaroita :) Minulle on hirmuinen käsityöinto iskenyt ja puikot ja koukut alkaa kohta viuhua. Ensin vaan piha syyskuntoon ja ikkunat kirkkaiksi.

Ilmatar, minä harvase päivä pyyhin silmiä, mutten kauheita kohtauksia saa. Hiukan vaan herkistelen. Työmatka kestää tunnin suuntaansa ja siinä ehtii miettiä monenmoista ja sitten itkuttaa onnesta tai pelosta tai sitten siitä, että itkuttaa. Tuon masuasukin vointi on sellainen juttu niin kuin joku jo sanoikin, ettei sille ihan kauheasti mitään voi, jos jotain on alun perin mennyt pieleen. Pikkuinen pysyy kyydissä, jos on pysyäkseen. Minua ehkä tällainen ajatusmalli helpottaa, kun kerran vaavi jo tippui kyydistä, eikä sille sitten jälkeen päin enää mitään voinut. Taidan vaikuttaa hiukan julmalta...
 
kesämasu ja Tulppa: Ihanaa et ultrassa oli kaikki ok :heart:
Mieki vähä ihmettelin et mitä sain ton nla ajan jo noin aikasee, ku sikoisesta eka neuvola oli vast 11+ :eek:

minky : Pahoittelut :hug:

umayya : ookkei :) mie joo vähä ihmettelin, et miks nii aikasee, mut se on kyl hyvä et seurataa hyvin jo alusta alkaen :)

Raskaudesta ei olla vielä kerrottu kellekkään, mut reilun viikon päästä olis tarkotus kertoa molempien vanhemmille, kun ollaan siellä päin menossa käymää.. ja samana vkloppuna olis kaverin synttärit, et pakko kai kertoa raskaudesta, kun varmast ihmetttelee miks en siel mitää ota ja oon nii huono keksii valkosiavalheita..

Mammavaatteita kävin yks päivä hennesissä vähä vilkasee, jos sitä jossaa vaiheessa vaik yhet housut ostas lisää ja sit vaik jonkuu paidan.. en varmaa hirveesti tartte.

Minttu 6+6
 
Minky voi, pahoittelut sinne ja voimia suruun :hug: :hug: onneksi alkoi vuotaa itsestään, niin saatte jatkaa heti kun vain tuntuu siltä :heart:

HelloShitty heh, melkein sait neuvola-ajan :LOL: :LOL: ens kerral jos sit :saint:

seksistä eipä oo meillä kauheesti lakanoissa pyöritty... sen jälkeen ku ollaan vauva tehty ni ollaan harrastettu kaks kertaa seksii. eli n 1½ viikon välein... ekaks oli mun haluttomuutta ja nyt isännäl stressii töistä

(.) muuten on tänään taas ihan hyvä olo. kävin tosin lääkärissä kun mun atooppinen iho on pahentunu raskauden aikana. sain melko jytyi kortisonivoiteita joita pikkasen arveluttaa syödä raskaana ollessa, mut lääkärille kyllä sanoin asiasta... kaippa ne tietää.. :/

mul on tänään varmaan rv 5+6 ja tuntuu et kohtu ois kohonnu jo kauheen korkeelle. mul on vatsas semmone "vyönsoljenkolo" semmone painuma mihin kohtaan housuist vyö yleensä asettuu, ja sen päällä pienehkö pömppis... tunnen ku kohdun reuna on kohonnu jo sinne kolon yläreunaan... eli seuraavaks ku se nousee ni se nousee tonne pömpön taakse ja vatsa pullahtaa esiin... nyt jo :eek: jaiks!!!
 
Huhtityttö, et sä ole julma, tuo on vain realismia. Noin se on kuitenkin helpompi ajatella, kuin miettiä, että mitä tein väärin... Ilmatar: huonoa onnea on yhtä paljon jokaisessa odotusketjussa. Ymmärrän sua kyllä hyvin, yritetään pitää lippu korkealla niin kauan kun siihen kerran on aihetta. Ajattelin murehtia vielä viikon (ylijärjestelmällisyyttä?) ja sitten alan iloitsemaan tästä raskaudesta, koska silloin ollaan pidemmällä kuin viimeksi, kun sain keskenmenon. Eli riski on suuri, mutta pienenee ihan joka ikinen päivä ja tunti! =)

Iloista odotusta kaikille, jokainen hetki on ainutlaatuinen, jopa vessanpönttöä halaillessa!

p.s. HelloShitty: sähän olet jo ihan legendaarinen ton neuvola-ajan kanssa, ei oo totta!
 
Minky :hug: Voimia!

Täällä kans neuvolassa käyty. Kaikki ok ja heti lähetteet kahteen ultraan vkoille 12-13 ja 19-21. Joihin sitten unohdin varata ajat, kun tosiaan se soittoaika on tunnin päivässä ja just ulkoillaan lasten kanssa siihen aikaan. :) Pahoinvointia voisin lähetellä täältä pois jos joku sen omakseen haluaa. Mulle kelpaisi vähempikin oireita. Painoa on tullut tänne myös siitä huolimatta monta kiloa.
Ilmatar Mulla noi tunteet on ihmeen tasasia, aikaisemmin on ollut enemmän vaihtelua, mutta nyt oon ihmeen rauhallinen, ainakin toistaiseksi.
Vielä en oo mamma tai vauvan-vaatteita hiplaillut sen enempää kun on ennestään tytön ja pojan vaatetta tallessa.
Uusille tervetuloa minunkin puolestani :flower:

Mantelinkukka + vekara 7 + 4
 
Palljon ja ahkerasti te kirjotelette,anteeksi kun olen vähän hiljaisempi mutta kerta kaikkiaan ei aika riitä joka päivä täällä käyntiin :(

Minkylle :hug: ja tsemppiä uuteen kiertoon,uusille myös tervetuloa!!!! :)

Täälä ei vielä mitään olotilaa kumpi on mut poikaa ehkä enemmän haluan :)en kyllä tiedä miksi.

Oireita on sen verran et aamusin hirveesti oksettaa et eiköhän tämä pahoinvointi tästä ala niin surullista ku se onkin :$ :( Mutta onneksi tänään kilahti postilaatikkoon pahoinvointi rannekkeet kitetaan niitä:)

Neuvolaankaan en vielä oo aikaa tilannut,ehkä es viikolla vois tilailla :) Kauheesti moni oli jo käyny neuvolasssa ja kuullu pikku sydämen lyönnit,ihanaaa :heart:


Nyt poika tuolla kutsuu pakko mennä.
 
Annan nyt minäkin tietoni tuohon vitamiinikyselyyn, elikkä kun neuvolassa sain käteen paperin missä oli tiedot kalsiumista, foolihaposta, monivitamiineista ja vatsahappotableteista. Kysyin sit et jos pitäis valita kaks niin mitä pitäis ottaa niin vastaus oli kalsium ja vatsahappotabletti-jutut. Eli hoitajan mielen mukaan taitaa noi vitamiinitkin mennä. :)
Ärsytti apteekis vaan ku se myyjä tuli heti mun luo ja antoi kaiken käteen enkä viittiny sen tarkemmin lukea niitä pakkauksia ja varmaan oli kalleimmat mahdolliset valmisteet kyseistä lajia kun maitohapponapit makso 13 ? 10 kpl.. :(
Kaiken lisäks mul on tullu hiivatulehdus lähes heti plussan jälkee ja vasta neuvolassa vahvistettiin et se on sitä ku ite luulin vaan et raskaana aina tulee vuotoa enemmän.

Itelle ei nyt sen kummmempia tässä vaiheessa, eilen nenässä haisi koko päivän ja etoi, tänään taas hyvä olo. :)

Kävin muuten siellä Akselin kirppiksel tänää kiertelee, ja ihan hyvännäköistä tavaraa siellä oli! VAikka olihan siel ihan huonookin sit vastapainoks..melkeen ostin pienen farkkuhameen mut sit en uskaltanukaan ja ku ollu käteistä mukana. :)
 
ostin tänään ihka ensimmäisen vauva-lehden :heart:
ma soitto neuvolaan jolloin varaan neuvola-ajan,huih,jänskättää... ja jänskättää sekin,että kuuleeko joskus tulevaisuudessa ultrassa yksi vai kaksi sydämen sykettä :)
ihanan ahkeria ootte kirjottamaan =)
 
heipsan!

mulla nyt raskausviikkoja 5+2....eli tosi vähän....olo aika normi,joskus pientä öklötystä ja turvotusta, rinnat vaan pikkasen arat. millon olette varanneet alkuraskauden ultran?on niin epätodelinen olo vieläkin ja haluisin kauheesti mennä jo ultraan kohta =)
 

Yhteistyössä