**KESÄMASSUT 2009** (kesäkuussa puhkeaa) vol 1.

Saanen kunnian aloittaa ketjun kesäkuussa lasketuille.

Tervetuloa mukaan, toivottavasti meitä tulee paljon!!! :heart:


:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

TÄLLÄ HETKELLÄ ONNELLISIA ODOTTAJIA KESÄKUISISSA ON 72!

Toukokuun 23.päivä:

rakkaimpani-------------22v-------------------kolmas

Toukokuun 28.päivä:

KuanYin-------------------21v---------------esikoinen----------TYKS

Toukokuun 29.päivä:

pikkuötökkä-------------26v-------------------toinen-----------OYS

Kesäkuun 1.päivä:

bad virgin----------------29v-------------------toinen----------KoKS
kekkeri-------------------31v--------------------neljäs
Levoton Strutsi---------26v--------------------viides-----------NKL
Lissuli81------------------27v---------------esikoinen--------K-SKS
Mantelinkukka----------36v-------------------kolmas--------K-HKS?

Kesäkuun 2.päivä:

augustmam-------------32v------------------kuudes
Lisbet78-----------------30v------------------kolmas------------OYS
Sophia-------------------26v----------------esikoinen-----------SKS

Kesäkuun 3.päivä:

anuaanua---------------35v--------------------toinen----------HUS
MiNiMaM-----------------23v--------------------toinen-----------KYS
Taa-----------------------25v--------------------toinen----------TAYS
Vauhti-ipanoiden äiti--26v------------------kolmas----------PHKS
Yeb-----------------------27v--------------------toinen----------TYKS

Kesäkuun 4.päivä:

HelloShitty---------------24v-------------------neljäs-------------PS
Maaria -76---------------32v---------------esikoinen
Sisu-----------------------------------------------toinen-----------OYS

Kesäkuun 5.päivä:

Babsi---------------------------------------------toinen
Hobelix-------------------37v---------------esikoinen/-set
Ilmatar-------------------23v---------------esikoinen----------KoKS
lingon1-------------------27v---------------esikoinen---------MHSO
Minttu84-----------------24v-------------------toinen----------EKKS
whisnefka

Kesäkuun 6.päivä:

Anni77-------------------31v-------------------toinen
Mustikkapulla-----------------------------------toinen

Kesäkuun 7.päivä:

kesämasu09------------30v------------------kolmas----------KAKS
peppi80------------------28v---------------esikoinen
Uula----------------------------------------------toinen

Kesäkuun 8.päivä:

elegia- -------------------21v---------------esikoinen
jossu83------------------25v-------------------toinen---------K-HKS
vanttu80-----------------28v------------------kolmas----------PHKS

Kesäkuun 9.päivä:

nalleperhe---------------34v-------------------toinen

Kesäkuun 10.päivä:

big mama88-------------20v-------------------toinen
Ryhis----------------------33v-------------------toinen

Kesäkuun 11.päivä:

Hapsiainen07-----------------------------------toinen
Maisa75------------------33v-------------------toinen
omppunen---------------22v-------------------toinen----------TAYS
tinni-----------------------30v------------------kolmas----------TYKS

Kesäkuun 12.päivä:

jadal----------------------23v-------------------kolmas--------K-SKS
Lammiska----------------------------------------toinen
peipi80-------------------28v-------------------kolmas

Kesäkuun 13.päivä:

Elwi-----------------------------------------------toinen-----------KOS
Huhtityttö----------------30v---------------esikoinen----------TAYS
johanna83--------------------------------------------------------KoKS
wipunen

Kesäkuun 14.päivä:

Talvis---------------------20v----------------esikoinen---------TYKS

Kesäkuun 15.päivä:

Brianna-------------------28v---------------esikoinen---------KoKS
umayya-------------------28v------------------kolmas---------PHKS

Kesäkuun 16.päivä:

Cailin---------------------------------------------toinen-----------OYS
noppispoppis-----------------------------------toinen-----------VKS
Peppita------------------------------------------kuudes---------KAKS
Tiikeri83-------------------25v

Kesäkuun 17.päivä:

josema-------------------------------------------toinen
masuha1
takemyhand-------------------------------------toinen----------LUS

Kesäkuun 18.päivä:

herkkupeppu------------------------------------neljäs--------K-SKS

Kesäkuun 19.päivä:

Millu78----------------------------------------esikoinen

Kesäkuun 20.päivä:

jen-mar--------------------------------------esikoinen----------PKKS?
maranooka-------------------------------------kolmas---------K-SKS

Kesäkuun 21.päivä:

Kesäkuun 22.päivä:

Kesäkuun 23.päivä:

haltia----------------------24v--------------esikoinen-----------Kät
leijona00------------------33v-----------------toinen-----------HYS
Ninniliina------------------29v-----------------kolmas----------TYKS
pampula78-------------------------------------toinen

Kesäkuun 24.päivä:

Suklaarusina

Kesäkuun 25.päivä:

pinkkimieli

Kesäkuun 26.päivä:

Kesäkuun 27.päivä:

Kesäkuun 28.päivä:

MamaCorleone-------------------------------kolmas

Kesäkuun 29.päivä:

Barbapörrö--------------26v---------------esikoinen

Kesäkuun 30.päivä:


Ei tarkkaa laskettua aikaa:

black-coffee-----------------------------------kolmas
cranyo---------------------------------------esikoinen----------JS
c81
la bebe (la 15.6. - 19.6.)
Melizza
NaNa-76--------------32v
Raffel
veerali-----------------24v------------------kolmas----------TAYS

-------------

Ikäviä uutisia saaneet:

Pikki KM 09/08
maaliskuu KM 10/08
Sun Rise KM 10/08
Minky KM 10/08
hopottitar TM 10/08
Jellona84 TM 10/08
onnijuuni KM 10/08
Lymypiilo KM 10/08
Phalaenopsis08 KM 10/08
Alexandria KM 10/08

-------------

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PK2S = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

-------------

Linkkejä:

PERHEKERHO - Raskausajan tietoa, linkkejä ja vinkkejä odottavalle äidille.

HELISTIN - Raskaus ja vauva-aiheinen sivusto, paljon laskureita ja muuta mukavaa.

HEDELMÄLLISYYS - Tietoa hedelmällisyydestä sekä mm. raskausajan ruokavaliosta, stressistä ym...

SYYTÄ HUOLEEN? - Espoon kaupungin sivuilta löytyi hyvää tietoa myös muualla asuville. Sivulta löytyy myös hyvää tietoa neuvolakäynneistä ja mm. myös keskenmenosta, tuulimunasta ja kohdunulkopuolisesta.

TUOKO HAIKARA SINULLE TYTÖN VAI POJAN - TESTAA kumpi sieltä onkaan tulossa :)

TYTTÖ VAI POIKA - Artikkeli kertoo mitkä seikat vaikuttavat vauvan sukupuoleen.


:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Täällä myös yksi hyvissä ajoin intoilija! :wave: Mulla laskettu aika saattaa sijoittua toukokuun loppuun, mutta todennäköisempänä pidän kuitenkin kesäkuun ekoja päiviä (pitkähkö kierto). Ehkäpä la:ksi tulee sama kuin ketjun aloittajalla... Tällä hetkellä olisi luultavasti menossa rv 4+2.

Itselläni on yksi lapsi jo ennestään, poika täyttää vuoden lokakuussa. Heinäkuussa oli km, joten aika varovaisin mielin tässä ollaan liikenteessä... Tällä kertaa kuitenkin testiviiva oli huomattavasti vahvempi kuin heinäkuussa, joten pidän sitä hyvänä merkkinä. :)
 
Tervetuloa Pikki!

Meillä odotetaan esikoista. Yksi keskenmeno takana ja nyt seitsemän kuukauden jälkeen testiin tuli plussa :) Pieni pelko mukana, eikä todellakaan niin innostunut fiilis asiasta kun ensimmäisellä kerralla, kun ei uskalla iloita, pelkää pahinta... Mutta toivottavasti nämä nyt pysyvät sisällämme :)
 
Mä tulin vaan kurkkailemaan,ihanaa että joku oli tänne tämän kyhäillyt jo :D
Mä testasin tänään melko vahvan plussan,mutta loppuviikosta tuun sitten teidän joukkoon,ellei mitään järkkyä tapahdu sitä ennen.
La olis mullakin 1.6,jos pikkuinen pysyy kyydissä =)
 
Heipä vaan!

Tämä odotus tuntuu niin uskomattomalta, että en ole vielä varmaan edes tajunnut täysin olevani raskaana. Oiskohan nyt sitten jokin suojamuuri sen km takia kasvanut liian suureksi, kun se oli minulle jotenkin niin kova pala... tosiaan ei mitään intoa päällä niin kuin oli ensimmäisessä. En ole vielä varannut aikaa neuvolastakaan, tosin ei kai mikään kiiruskaan vielä.
Eilen oli pakko käydä hypistelemässä kaupoilla käydessään vauvatossuja... söpösiä :)

Vielä en ole kertonut asiasta kun yhdelle raskaana olevalle ystävälle, enkä jotenkaan tunne vielä aiheelliseksi kertoakaan. Kyllähän tämä varmaan tästä vielä konkretisoituu ja muuttuu iloiseksi, kun mennään viikkokin eteenpäin. Uskon näin
:heart:
 
Heippa, tätä pinoa odottelinkin jo hetken, sama laskettuaika olis eli 1.6. en vain itse vielä uskaltanut pinoa perustaa. Kolmas on tulossa ja vielä sama juttu etten uskalla kenellekkään oikein kertoa. Ja asiaa hankaloittaa se että muutama läheisistä on sanonut että älä sit tee enempää lapsia... :headwall: Alkaa tätä ikää olemaan sen verran jo mittarissa, että tämä on kuitenkin viimeinen. Ja onnittelut teille muillekkin ja jarrusukkia matkaan tarvitseville. :heart:
 
Heippa!
Myös täällä on jo parin päivän aikana käyty kurkkimassa onko kesäkuun pinoa avattu ja nyt sitten on, kiva juttu Lissuli! Laitetaan sitten jossain vaiheessa meidät vaikka jotenkin pinoonkin niin nähdään la ja kaikki muut tärkeät tiedot.
Meillä siis myös la 1.6 ja neljättä odotetaan. Kaksi ekaa on syntynyt ennen la ja tämä kolmas viikon yli la joten kesäkuu on varmaan sopivin odotuskuukausi. Ekan ja tokan välissä oli kaksi alkuraskauden keskenmenoa, olisko ollut viikoilla 5 ja 6 muuten raskauden on menneet hyvin. Myöskään muut ei meillä tiedä kun mies, lapsille (noille koululaisille, pienin on vasta kohta 2) kerrotaan sitten ekana, mutta yritetään varmaan tuonne joulun lähelle odottaa jos pystytään. Ei o niin pitkä aika heidän odottaa ja varsinkaan pitää salassa.

Onko teillä muilla ollut vielä mitään oireita? Itsellä ei mitään ole ollut, tai ainahan sitä tuntee vaikka mitä kun oikein ajattelee. Toivottavasti mitään mega huonoja oloja ei tuliskaan.

kekkeri
 
Tervetuloa kaikille :wave: Mukavaa ettei tarvitse yksin pitää pinoa pystyssä ;)

Muoks muoks... Pistin pinon eka tähän, mutta sitten ajattelin siirtää sen tuohon ekaan viestiin. Koetan nyt pysyä kärryillä siitä ketä tänne tulee ja niin pois päin :) yksäriä voi pistää myös jos en muuten huomaa :D
 
Kekkeri kyseli onko ollut oireita. No minulla ei juur mitään tavallisesta poikkeavaa. Mahaa nippailee välillä mutta niin sitä on tehnyt tuossa km jälkeen joka kuukausi. Ehkä se janon tunne on suurempi ja hiukkasen turvottaa.

(.) Tänään aloitin raskaus vitamiinin syönnin, tulee sit terve laps ku jo nyt aloittaa lääkityksen :D Mulla on tässä nyt onneksi niin paljon muuta ajateltavaa, että en edes kerkeä miettimään koko raskautta. Toivottavasti nämä alkuviikot menisivätkin nopeasti, niin uskaltaa sitten jo ekan ultran jälkeen rentoutua km pelosta, mikäli niin pitkälle päästään.
 
Kiitos vain Menhit :D
Mulle voi päivittää,että toista odotellaan,synnäri tulis olemaan Koks,sekin varmaan jossain vaiheessa laitetaan listaan mukaan =)
Millois te olette neuvolaan soitelleet? Mä meinasin tossa ens viikon puolella soitella.
 
Kiitos vaan 08:seilta :)

Belladonna: Päivitin tiedot! Tosiaan voipi antaa vinkkiä siitä mitä kaikkea näkyviin halutaan, voin sitten laitella sinne tietoja sitä mukaa :)

Tänään soitin neuvolaan. Vasta 5.11 olisi eka käynti, silloin viikkoja olis 10+ jotain. KAUHEAN PITKÄÄN JOUDUN ODOTTAMAAN :eek: Neuvolan täti arvio että mulla olis viikkoja nyt jo 4+6 mut luulisin että se oma laskema 4+3 tuntuu vähän uskottavammalta. Mut jos neukan tätin viikot pitää paikkansa mä en sit vissiin ees kuuluis tänne :D No ei se mtn.
Kyllä se sanoi että voin tosiaan soitella ja käydä siellä jo aikaisemmin ja ottaa yhteyttä lääkäriin jos näyttää että vuotoja tulee, olivat tosi ymmärtäväisiä siitä kun on km takana, että huolia on.
Näin viime yönä unta että multa tuli vuotoa. Se oli aika kauheaa...
 
Lissuli-81 Mäkin soitin jo nyt kun säkin niin teit :whistle:
Ei pystynyt enää odottamaan ens vikkoon :snotty:
Mulla myös nyt 4+3 ja sain ajan jo 24.10,eli silloin olis joku rv 8 meneillään =)
Foolihappoa terkka pyysi ostamaan,ihan senkin takia kun oon poltellut tupakkia ennen raskautta.
 
Onnea kaikille plussanneille! :flower: Minä olen myös tuolta tämän vuoden kesäkuisista ja täällä hoidellaan tuota miltei 4kk vanhaa ihanaa poikaa. :heart:
Onnea ja tsemppiä kaikille teille ja tuleville kesäkuisille odottajille. Toivottavasti teitä tulee paljon.
 
Heips!
Ihanan vilkas pino meillä jo nyt =) Neuvolaan on nopeimmat jo soitellut. Itse luulen että odotan pitkälle tonne marraskuulle ennenkun edes soitan aikaa. Eipä tässä vielä kiire ole, sinne niskapoimu-ultraan pitää kuitenkin mennä kun eihän ne ollut kun muutaman viikon ajan kun se tehdään, viikkoja en nyt muista.
Jotenkin vaan niin hauskaa että itse tietää jotain mitä muut ei, siis mukava silitellä masua, siellä joku pieni örkki jo on, valmiina jo sukupuoli jne olemassa, vaikkei siis vielä mitään näkyvää olekaan.
kekkeri -intsinä
 
Yeb
Heips!

Täälläkin tehty tänään haalea plussa, toivon mukaan siitä vahvistuu :) Tuossa vierellä puuhaa myös kesäkuinen, vuosimallia -07. Eli jos loppuun asti mennään niin parisen vuotta tulee ikäeroa. Ennen esikoista oli mullakin keskenmeno, sillon huomasin kuinka yleistä se onkaan vaikkei siitä oikein puhuta. Rohkeita ajatuksia vaan kaikille sen kokeneille, muistan kuinka pelotti! Ensin odotti sydänääniä, sitten ekaa ultraa ja sitten maagisia 13 raskausviikkoa.. Sitten rakenneultraa ja lopulta jännittää sai ihan syntymään asti :LOL:

Elikkäs lisäiletkö Lissuli-81 myös meidät tonne listalle; toinen siis tulossa ja synnyttää täytyy varmaan taas TYKSissä :)

Onnea ja ihanuutta kaikille odotuksen alkuhuumaan! Itsellä ei vielä ole oireita, toivon mukaan pian alkaisivat ;)
 
J84
Iltaa! Liittyisin kesämasuihin :D Plussasin tänään ja LA-laskureita olen kiduttanut jo oikein mukavasti. Laitoin laskurissa kiertopäiväksi 30 ja LA olisi 1.6.09, mutta päivä voi mennä tietysti myöhemmäksi sitten, kun pääsen ultraan. Tämä oli eka kierto sitten synnytyksen (9.5kk sitten) ja kierron pituudesta ei mitään hajua. Kyllä tää on jännää. Onnea ja :hug: kaikille odottajille.
 
Tervetuloa Yeb ja Jellona84!! Lisäilin teidät listoille.

Yeb: Mä uskon että se on varmaan just tuota jännittämistä koko 9kk mulla :LOL: Toivottavasti mä osaan relata ees vähän...

Hei, mä ajattelin että oiskos semmoinen esittelykierros jotain?? Eli kaikki vois esitellä itsensä sitä mukaa kun tänne tulee, tietystikään ei ole pakko kertoa taustojaan jos ei halua, mutta vois olla ihan kiva :)

Mä voisin vaikka aloittaa... Eli meidän perheeseen kuuluu tällä hetkellä minä kohta 27v, tulevan beben isukki kohta 29v ja suomenlapinkoirauros 4v. (toivottavasti perhe kasvaa kohta sijoitusnartulla). Lisäksi minulla on oma polle 8v. Harrastuksiini kuuluu tavoitteellisesti ratsastus sekä koiran kanssa toko... Haaveena olisi myös löytää se ihana oma talo maalta, että saa hevosen kotipihaan laiduntaa. Eli tässä on tosiaan paljon säpinää kun käydään katselemassa taloja ja jos meille tulee se toinen koira. Ei paljoo kerkee raskauttansa miettimään :D Se on varmaan ihan vaan positiivista mun tapauksessa...
Seuraan BB:tä vaikka mielestäni se on turha ohjelma :p , joten se minusta, pitää tästä alkaa keskittymään koosteeseen... B)
 
Huomenta! Laitettaisko me noi lasketut ajat sitten jotenkin tonne listalle mukaan? Mulle voisi laittaa sen 1.6 siihen asti ainakin jos se vielä muuttuu =)
Pikainen selostus,oon ite 29v,mies 35v ja tyttö on ihan pian 2v :heart:
Oon nyt kotiäitinä ja harrastukset on ulkoilu mm. Omaa taloa varmaankin aletaan jossain vaiheessa etsimään,kun tämä olis neljälle liian ahdas.
Nyt aamutoimien pariin :wave:
 
Heippa!! Uskaltaisikohan sitä jo kurkistella tänne päin :D Elikkä maanantaina testasin ekan hailukan plussan ja tänää vahvan plussan :heart: Elikkä laskureiden mukaan la olis 5.6., mutta oviksen olin tuntevina jo aikasemmin, joten saa nähä muuttuuko la, mut nyt mennää ainaki viel näin :) ja EKKS olis tarkotus mennä synnyttämään, jos vaan kaikki menee lopuu asti hyvin :heart:

Mie olen 24v ja mies 25.. ja meijän esikois tyttö täyttää marraskuussa 2v. Avoliitossa asustellaa ja häitä ollaa suunniteltu vietettäväks syksyllä 2010 :heart: Mie opiskelen sairaanhoitajaks ja tarkotus olis saada paperit koulusta ennen kun vauva syntyy :)29.5. on virallinen valmistumis päivä, mutta käytännössä koulu loppuu jo vappuna. Neuvolaa soittelen varmaa lokakuun puolen välin tienolla..
 
J84
Heipsan kaikille :wave: Esittelenpä itseni..olen 24 vuotias, mies 32v ja perheeseen kuuluu 8 vuotias tokaluokkalainen poika (ei nykyisen) ja sitten tämä kuopus 9,5kk eli kolmatta odottelen. Asumme omakotitalossa, jonka remppa pitäisi aloittaa ensi vuonna. Meillä on yksi koira, pyreneittenmastiffi, kaksi kissaa, maatiaisia ja 4 chinchillaa. Harrastan vauvajumppaa, uimista (jäänyt tosin vähemmälle) ja vaunuilla lenkkeilemistä. Olen nyt kotosalla kuopuksen kanssa. Aluksi oli idea olla vain joku vuosi ja mennä töihin, ellei kolmas ilmoita tulostaan ja niinhän siinä sitten kävi. Kävin tänään antamassa labraan näytteen ja ens tiistaina tulee kirje kotiin. Itse kyllä teen vielä varmaan "varmistus" testin sunnuntaina. Niin ja TAYS on taasen synnäri.
 

Yhteistyössä