**Kesämassut 2009 Helmikuussa**

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1333050

Niin että NÄIN fiksua porukkaa tuolla Mitäs Nytillä pyörii (osa porukasta siis ). Pikkasen oli illalla koko ketjun takia paha mieli, vaikka heti viimeisimmän viestini jälkeen poistuin koneen äärestä. Nyt vasta luin koko ketjun loppuun asti.
Että mua ei nyt sitten enää tuolta puolelta tavoita. Tää lopetti palstailun kokonaan. Mutta tässä pinossa kyllä pysyn teidän ilona :saint:
Joo,oli aika uskomatonta :eek:
No,noita tyhmiähän täällä palstalla riittää,älä sä niistä välitä :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1333050

Niin että NÄIN fiksua porukkaa tuolla Mitäs Nytillä pyörii (osa porukasta siis ). Pikkasen oli illalla koko ketjun takia paha mieli, vaikka heti viimeisimmän viestini jälkeen poistuin koneen äärestä. Nyt vasta luin koko ketjun loppuun asti.
Että mua ei nyt sitten enää tuolta puolelta tavoita. Tää lopetti palstailun kokonaan. Mutta tässä pinossa kyllä pysyn teidän ilona :saint:
Joo,oli aika uskomatonta :eek:
No,noita tyhmiähän täällä palstalla riittää,älä sä niistä välitä :hug:
Ihan pokkana vaan, et joo, synnyttäähän voi missä vaan, vaikka kesken matkan :headwall: :headwall: Jessus, mitä pönttöjä. No, saavat synnyttää itse missä lystäävät, mun puolesta. Ja saavat todella olla rauhassa, mä en tuonne enää nenääni pistä, sen verran syvälle meni herneet tällä kertaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1333050

Niin että NÄIN fiksua porukkaa tuolla Mitäs Nytillä pyörii (osa porukasta siis ). Pikkasen oli illalla koko ketjun takia paha mieli, vaikka heti viimeisimmän viestini jälkeen poistuin koneen äärestä. Nyt vasta luin koko ketjun loppuun asti.
Että mua ei nyt sitten enää tuolta puolelta tavoita. Tää lopetti palstailun kokonaan. Mutta tässä pinossa kyllä pysyn teidän ilona :saint:
Joo,oli aika uskomatonta :eek:
No,noita tyhmiähän täällä palstalla riittää,älä sä niistä välitä :hug:
Ihan pokkana vaan, et joo, synnyttäähän voi missä vaan, vaikka kesken matkan :headwall: :headwall: Jessus, mitä pönttöjä. No, saavat synnyttää itse missä lystäävät, mun puolesta. Ja saavat todella olla rauhassa, mä en tuonne enää nenääni pistä, sen verran syvälle meni herneet tällä kertaa.
olen tässä monen palstavuoteni aikana huomannut että mitäs nytillä kannattaa ottaa aika vahva suodatin päälle kun lukee juttuja tai sinne itse jotain kirjottaa, pari kertaa olen mieleni pahoittanut mutta monen monta kertaa olen hyviäkin neuvoja sieltä saanut.. sinä sisu lepäät ja laitat jonkun ottamaan kunnolla videokuvaa sieltä ristiäisistä, ymmärrän että sinua harmittaa mutta sun on laitettavva vauvasi ja itsesi etusijalle, niin kurjalle kuin se kuulostaakin :hug: paljon jaksuja!
 
Alkuperäinen kirjoittaja umayya:
olen tässä monen palstavuoteni aikana huomannut että mitäs nytillä kannattaa ottaa aika vahva suodatin päälle kun lukee juttuja tai sinne itse jotain kirjottaa, pari kertaa olen mieleni pahoittanut mutta monen monta kertaa olen hyviäkin neuvoja sieltä saanut.. sinä sisu lepäät ja laitat jonkun ottamaan kunnolla videokuvaa sieltä ristiäisistä, ymmärrän että sinua harmittaa mutta sun on laitettavva vauvasi ja itsesi etusijalle, niin kurjalle kuin se kuulostaakin :hug: paljon jaksuja!
Harmittaa ja pirusti, edelleen! Mutta saan videolle kasteen :heart: Asiasta on jo aikaa sitten sovittu, että se videoidaan. Huvittavinta tässä on se, että kyse on siis mun siskon vauvasta, m´niin minun mies lähtee sinne ristiäisiin, mutta minä en :xmas: No, ei kun mun vanhemmilla olis vähän vaikeuksia päästä sinne, ja meidän tyttö odottaa tuota reissua niin paljon, niin mies höylisti lupasi lähtee kuskiksi, ja käyttämään porukkaa siellä. Niin tää jää sit kotiin, kun muut lähtee lauantai-aamuna :/
 
Sisu: Luin ton mitäs nytin ketjun ja ei apua mitä juttuja! Mutta älä niistä välitä. Ajattele pikkuistasi ja lepää. Sitten on mukavampi nähdä siskonkin vauva kun sunkin jaksaminen on kohdallaan. :hug:
Mulla loppuis pe sairasloma suppareiden takia,mutta terveydenhoitaja laitto mulle lääkäriajan jo tälle päivälle.On hieman helpottanu supistelu verrattuna töissäoloon,mutta kyllä edelleen esim imurointi on huonoks.(harmi....hih.... :LOL: ) Ja yöllä kylkeä kääntäessä saattaa alkaa supistaa. Outoa. Lisäks nää liitoskivut on niiiiin kamalat,että kävelenkin kun ankka jolla on pamperssit päällä. :/
Turhauttaako teitä muita kivuliaita välillä koko raskaus ihan kympillä? Nimittäin on välillä niin väsyny olo tähän kaikkeen. Mutta,sitten ajattelen että tää on sen arvosta.Ja onhan tätä raskautta toivottu 6 pitkää vuotta.

Serafine ja Ella 23+1
 
No voi hemmetti noita mitäs nytin ihmisiä! En viittiny lukea ku 5 viestiä ku alko jo kiehuu asenteet! :S Oliskohan niille ihan sama jos oma vauva meinais syntyy jo puolen välin aikoihin ja ihan missä vaan! Eikö se ole vähän tärkeämpää saada pysyy vauva sisällä?

Neuvolalääkäri olis nyt takana ja täälläkin kohdunsuu pehmenny ja auki ja -kaula 2 cm..ens viikolle sain ultraan ajan missä sit selviäis et onko se sisempikin juttu auennu vai kiinni vielä. Lisäks taas pssääin suoraan labraan ja luultavasti taas nautin hiivasta. :/
Muuten kaikki oli hyvin ja sf-mitta oli 24. Onneks se ei kuulemma kerro vielä vauvan kokoa ku on alkanu pelottaa synhnytys jos odotetttavissa on paljon yli 3 kiloinen tyllerö.
Paino oli noussu "vaan" 485g viikossa mikä on toisiks pienin nousu koko raskausaikana.

Jäi vaan vähä epäselväks että onko se sallittua vai ei käyidä vesijuoksemassa ja jumpassa vielä ihan normaaliin tahtiin? Käskettiin vaan levätä mahd. paljon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja cranyo:
Neuvolalääkäri olis nyt takana ja täälläkin kohdunsuu pehmenny ja auki ja -kaula 2 cm..ens viikolle sain ultraan ajan missä sit selviäis et onko se sisempikin juttu auennu vai kiinni vielä. Lisäks taas pssääin suoraan labraan ja luultavasti taas nautin hiivasta. :/
Muuten kaikki oli hyvin ja sf-mitta oli 24. Onneks se ei kuulemma kerro vielä vauvan kokoa ku on alkanu pelottaa synhnytys jos odotetttavissa on paljon yli 3 kiloinen tyllerö.
Paino oli noussu "vaan" 485g viikossa mikä on toisiks pienin nousu koko raskausaikana.

Jäi vaan vähä epäselväks että onko se sallittua vai ei käyidä vesijuoksemassa ja jumpassa vielä ihan normaaliin tahtiin? Käskettiin vaan levätä mahd. paljon.
Voi ei :hug: Sama tilanne siis kun mullakin... Sohvan pohjaa kuluttaessa... :xmas:

Mutta missä ihan AIKUISTEN OIKEESTI Kleo on?? Mitä sille oli sanottu? :attn: Alkaa huolettaa, kun käy vaan ilmoittaa lääkäristä, ja sen jälkeen emäntä häviää kun maan nielemänä!! :attn:
 
HelloShitty
no jos ymmärsin oikein niin osa porukasta ei tajunnu että Sisulla niin vähän viikkoja että sillä on merkitystä syntyykö nyt vai myöhemmin. mutta juu. törkeetä tekstiä tuli. onneks Pinki siivos sitä ketjua hieman. :kieh:

sokerirasituksesta; kai se oli niin että rv 26 eteenpäin voi mennä?

siis mulla alkaa huomenna rv 26+0 ja ajattelin mennä. neuvolasta sain ohjeet että pitää mennä yhteen labraan ja ottaa ajan sinne. mutta kun soitin niin täti ei edes tienny mistä kokeista puhuin (vaikka mainitsin sille että lähete varmaan tullu niille) ja sanoi ettei niillä oo verenottajii siellä tällä hetkellä. ei osannu sanoa tuleeko. ja se on sentään kaupungin oma ja oikea labra!!!!!!!!!!!!! :eek: no..se täti kehotti mennä toiseen (isoin labra jos ei sairaalan omaa lasketa mukaan) ja että sinne voi mennä ilman ajanvarausta. tällä viikolla olis helpointa mennä kun ukko vielä kotona. ens viikolla sen koulu alkaa. 12h:ko piti olla syömättä?? :/ onneks huomenna lapsilisä päivä...voin hyvällä omatunnolla tyhjentää koko kanttiinin. :kieh:

eipä muuta...kohta hakee lapset ja sit kaverille kahville. :wave:

HS ja :heart: rv 25+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja Kleopatra84:
Mullon huomenaamuma lääkäri supistelujen takia.. Se kohdunsuu tsekataan ja ultrataan.. Kätilö muutti ajan aamuksi klo 9 ja varasi aikaa 30 minuuttia.. Jospa kaikki ois ok, eikä Saravauvalla vielä kiirettä maailmaan =)

kleo :heart: sara 23+4
:attn: :attn: Mua alko vaivaamaan, et mitähän Kleolle on sanottu?
Ai mua oli kaipailtu!!! :D Kirjoittelinkin asiasta mesessä, ircissä ja muilla keskustelupalstoilla että tänne unohtui =)

Niin siinä tehtiin ensin sisätutkimus ja tohtori sanoi että kohdunsuu on kiinni ja ultralla mittasi 4cm (???) Jos joku tietää mitä tuo mitta tarkoittaa niin saa kertoa!! :attn: Luojan kiitos että kaikki oli kunnossa.. Otettiin multa se bakteerinäyte kohdunsuulta ja siitä soittelen perjantaina ja kyselen vastauksia..

Aiempana iltana mulla oli kamala paineen tunne ja tunsin kuinka mahassa tapahtui jotain, hieman vihloikin ja kuuluin ihan kuin suoliston muljahduksia niin lääkäri totesi vauvan kääntyneen raivotarjontaan :D

Ultra tehtiin kans.. Suoraan sisätutkimuksen jälkeen niin makoilin siinä sitten ilman housuja 30 minuuttia yhteesä.. Ekana mun kätilö tuli viereen ja kysyi saako minua käyttää harjoittelukappaleena ja mähän olin että ilman muuta jos vauvaa saa nähä.. Siinä katsoivat sykkeet ym muuta ja mittailivat reisiluuta taas, päänympärystä ja vartalonympärystä ja painoarvioksi saivat semmosen 500g (vastasi 23+0) eli sama 5 päivää pienempi kuin siinä rakenneultrassa että ei oo yhtään hidastunut kasvu.. Vaikka sitä oon pelänny kun se sf mitta oli pieni ja maha ei oo kasvanu..

Supistelut on jatkuneet entiseen malliin.. Niistä se lääkäri sano et kokeilla kalsiumia(?!) että kun maitotuotteet on jääneet vähälle sen rautakuurin takia että imeytyis paremmin niin joissain tapauksissa lisäkalsium on auttanut asiaan.. ja sitten se kaivoi kalsiumpurukumia kaapistaan ja antoi mulle :LOL:

Eli täällä kaikki kunnossa eikä supisteluihin löytynyt ainakaan vielä vastausta =)

kleo :heart: sara 23+6
 
Kiva kuulla susta Kleo :hug:
Eikös se 4cm kohdunsuuta ole ihan normi? Eli silläkään saralla ei ole muutoksia tapahtunut =)
Mä oon taas itse sellainen maidon litkijä,siksi toi rautalääke ei ole vissiin oikein tehonnut :snotty:
Pitää muistaa ostaa sitä maltoferiä apteekista.

HS ei meillä ainakaan lähetettä terveyskeskukseen laitettu.
Itse vaan kävin siellä ja varasin ajan sokerirasitukseen =)
Niin sä olet siis huomenna menossa kanssa tekemään sen rasitustestin? Ja muista olla syömättä se 12h ja aamulla saa juoda korkeintaan lasillisen vettä.
 
Umayya: laitoin vastausta.

Sisu
: en edes viitsinyt mennä lukemaan koko ketjua kun sen tietää ettei siellä taas monikaan tajua, että mikä ero on synnyttää ns täysaikainen vauva kuin ennen aikainen vauva. Ja osan porukan mielestä se on niin hienoa päästä synnyttää jo hyvissä ajoin...viis siitä että vauvan ois hyvä pysytellä kasvamassa vielä muutama viikko mamman hyvässä huomassa.
Mutta onneksi osaat varmaankin pistää toisesta korvasta sisään jne...itse tiedät kuitenkin mikä on sulle tärkeintä. :hug:

Mulla katos taas kaikki ajatukset muista asioista kun jäin miettii miten hönöjä ihmiset voi olla....
|O
 
Kleo, hyvä, että kaikki on kunnossa! =) :hug: Se 4 cm on varmaankin kohdunkaulan pituus, ja toi 4 cm on normaali, kun taas mun 2 cm näillä viikoilla meinaa sitä, että on jo lyhentyny. Sis ennen synnytystä / sen käynnistymisen alkuvaiheessa kohdunkaula häviää kokonaan ensiksi, ja sitten alkaa kohdunsuu aukeamaan.
Nyt tää lähtee tekee hirvikeittoa, nälkä murisee mahassa :p
 
Heissan.

Olihan tullu tekstiä taas :D

Meillä on synnärille matkaa n.70 km :snotty: Ei sinne viittis ihan turhia ajella, lähtee vasta sitte ku on ihan sata varma, etä nyt :LOL:

Täällä on paikat ihan remontissa, hyvä ku pystyy kävelee :ashamed: Toissapäivänä kävin kunnon lenkillä ja en osaa sillain hiljaksiin sipsutella niin hyvä ku sit illalla pääsin ees penkiltä ylös |O Nivuset on ihan p*skana :/ Vieläkii hellänä.

Alamaha ja selkä on kans välillä tosi hellänä jos enempi touhuaa ja touhuamista ei voi vältää kun on tuo reilu 2 vee ikiliikkuja :D Onneks saa päiväunien aikaan välillä hengähtää hetken.

Huomenna ois lääkärineuvola, sitä odotellessa.. :wave:

MiNiMaM ja tyllerö 25+4
 
Craonyo:ei se aina oo tuommoinen :D Mut nyt raskausaikana tuo on taas jotenkin hellempi kuin normaalisti :heart:

MM83:Täällä taas ei tee mieli syödä mitään.

Synnärille on matkaa n. 55km

Meillä tökkii koko netti pahasti,en oo päässyt esim omiin sähköposteihin lainkaan muutamiin päiviin.

A-Mam ja Mimmi rv 26+2 :heart:
 
Hei onko teillä ollut sellasta huimausta, että tuntuu kun maa keinuis?
Mulla on ollut sellasia nyt muutamina päivinä..ne kestää ihan hetken vaan. Pitää taas kaikista pikkujutuista huolestua :ashamed:

Kuan Yin ja Silmu 26+6
 
Voi kun kaikkien vauvat pysyisivät vielä masuissa kasvamassa! :heart: Meidänkin pieni saa luvan pysytellä masussa ainakin toukokuulle. Laskettuun aikaan saakka en usko pääseväni, vaan vauva syntyy varmaan jo kesäkuun alussa (kaksi aikaisempaa synnytystä ovat olleet myös 37viikolla).

Omat supparini pysyvt kotona tosiaan kohtuullisen aisoissa ja tekemistä olen viimeaikoina onneksi keksinyt. Teen askartelukokeiluita ja jopa ompelen kaikenlaista pientä.. Mies kultakin lainailee minulle kirjastosta dvd:itä. Raskauteen ja sen vaivoihin en siis vielä ole kyllästynyt (kun kivut ovat tällä hetkellä aisoissa) ja vuodelepoon ei ole määrätty.

Me asutaan ihan sairaalan "kupeessa", matkaa on varmaan alle pari kilometriä. Jos kaikki menee hyvin niin voisin vaikka kävellä synnyttämään.. Saisi synnytyskin sitten vielä lisävauhtia kävelystä :D Miten sitä osaisikaan lähteä oikeaan aikaan kotoa ajelemaan sairaalaan jos matka olisi kymmeniä kilometrejä :eek:

On joillakin vielä pikkuisia masuja! Oma maha on jo kauhean suuri kokoinen verrattuna vaikka edellisen sivun kuvaan :whistle: Painoa ei ole vielä tullut kuitenkaan varmaan yhtään lisää, vatsa vain on paisunut ja paisunut... Loppua kohden varmaan kasvukin hidastuu jonkin verran (kuten toista odottaessa kävi. Ja ainakaan minun kohdallani sf- mitalla ei ole ollut mitään tekemistä vauvan koon kanssa. Kuopuksen kohdalla vatsa kasvoi yläkäyrillä ja neidin mitat olivat 43cm ja 2890kg (painosta en ole kyllä aivan varma, mutta alle 3kg kuitenkin..). Tämä vain ihan lohdutukseksi muille isomahoille :hug:
 
Kuulumisia...

Täällä oksennetaan. Minä kylläkin vasta, mutta tarttuu varmasti lapsiin :( Aivan kauhea olo ja maha niin kipeä, ettei sanotuksi saa. Että sattuu!
Vasta oltiin keuhkokuumeessa, joten miksi taas meille.... :'(

Heidi & Ylläri muru 22+1
 

Yhteistyössä