**Kesämassut 2009 Helmikuussa**

cranyo : mulla oli paikat hieman pehmentyneet RV19 ja lääkäri kielsi ehdottomasti uimisen.Se kuulemma pehmentää paikkoja entisestään...joten niillä mulle antamilla tiedoilla en suosittele uimahallissa käyntiä.

näin viime yönä unta teidän nimimerkeistä.Unessa seikkaili ainakin jeps1 , Sisu ,kleopatra.... aivan jotain hämärää uni oli... en nähny mitään kasvoja ,ainoastaan teidän nimimerkkejä ja siltikin olitte kuitenkin ihmisinä siinnä :kieh: Koetin viime yön nukkua eri huoneessa mitä muu sakki,et jos saisin paremmin nukuttua ja se auttaisi mun ja vauvan sykkeeseen,josko saatas ne matalemmiksi...mut mitä tuota paskaa...nukahdin n.02 ja torkuin koko yön klo 6.30 asti koiran unta...ja sit te arvon leidit vielä sekoititte mun vähäsetkin unet tulemalla outoon uneeni... :LOL: Nyt olen tässä sitten taistelemassa aikaa vastaan ja odotan et viel pari tuntia kuluisi,et lähtis nukkuun,enkä nukahtas tuonne sohvan pohjalle...
Mutta yötä odotellessa :Ryhis ja Seppo 25+0 *poks*
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
HS ei meillä ainakaan lähetettä terveyskeskukseen laitettu.
Itse vaan kävin siellä ja varasin ajan sokerirasitukseen =)
Niin sä olet siis huomenna menossa kanssa tekemään sen rasitustestin? Ja muista olla syömättä se 12h ja aamulla saa juoda korkeintaan lasillisen vettä.
neuvolasta laitetaan sähköisesti lähete. ;)
juu..oon huomenna menossa. viimeinen ateria ja juoma uppos just. oli aika hankalaa ku ei ollu edes nälkä mutta jotain oli pakko syödä nyt ettei oo ennen nukkumaan menoa ihan kipee. :LOL: vaikeeta tulee olemaan....ei nappaa yhtään se testi. esikoisen kaa olin kerran, kakkosen 2 kertaa ja kolmosen kaa kerran. kamalinta on saada aika menemään siellä odotellessa. |O :headwall:
 
Heippa!
Ainahan täällä jotain tapahtuu, mukava kuulla mitä kaikkea olette taas puuhailleet. Itsellä on rankkaa ollut viime viikot, huomenna olen töissä kellon ympäri...sen päivän kun vielä jaksan niin alkaa helpottaa. Jotenkin tää masu pullahtanut ihan valtavaksi, ei enää mahtunut mitenkään takki päälle ja piti hakea vintillä isoäidin vanha, jota en joskus raskinut heittää pois, se mahtui hyvin ja varmaan ihan loppuun asti.
Vauvaliini on vilkas ja puuhailee kaikenlaista masussa. Suppareita on aika paljon, jotenkin luotan että paikat on silti kiinni, toisaalta kun lukee teidän juttuja tulee vähän epävarma olo. Mulla on ensi viikolla sekä neuvolalääkäri että se sokerirasitus, sittenpähän tiedän onko suppareilla ollut vaikutusta.

Onko kellään alaselkä, tai oikeammin takamuksen päältä kipeä? Mulla on ihmeesti toinen puoli aika kipeä ja välillä liikkuminen on jotenkin hankalaa. En ole tosta mistään lukenut, joten olis kiva kuulla jos jollain olis kokemuksia vastaavasta. Tänään sitten huomasin kun viikkoja/päiviä on 26+3 että nyt alkoi viimeinen kolmannes. Kaippa laskutapoja on monia, mutta jos ajatellaan että raskaus kestää 40 viikkoa ja se jaetaan kolmelle, niin tulee 13+2 viikkoa per 1/3. Näin ollen 13+2 kertaa kaksi on 26+4 eli. =) Hih kaikkea mäkin lasken.

Olis niin mukava nähdä taas tuo pieni kirppunen tuolla masussa, siis ultralla tai jotain, ei vielä livenä. Vajaa 2kk enää töitä ja sitten alkaa äippäloma. Hauskaa.

kekkeri
 
ongelmia on ollu pari päivää näitten sivujen kanssa kun ei lataa tekstejä ja mun kirjoitukset katoo bitti avaruuteen.

helloshitty sokerirasitus voidaan tehä juuri 26 viikolla. mulle kun tehään toinen ni terkka sanoi että voi venyttää lähemmäs 28 viikkoo eli mulla seuraava 13.3 (varasin ajan hyviossä ajoin kun kaikki äidit testataan nykyään täällä.)

bad virgin kun sokeriarvot heittelee ni on yllättävän helpp+o löytää selkärankaa olla syömättä niitä herkkuja. mulla paheni loppua kohti elöi mulla oli normi rv 26 rasituksessa paasto rajalla ja lopulta aloitettiin insuliinit ja loppuviikoilla meni 22yksikköö päivässä.
mulla oli eka tuo ruokavalio mutta olis tarvinnu kiristää niin paljon että olis jo ollu terveydelle vaaraksi... tyyliin neljä näkkäriä 4 kertaa pvä.. joten lääkäri suositteli että insuliinilla pääsen helpommalla. ja totta olikin kun insuliinien kanssa voisin syyödä pullan sillointällöin. eikä annettu mennä la:n yli raskauden. näin siis toimittii 2003.

onko muilla hermot ihan loppu. mulla on ja en tiä johtuuko mistä.... tänään on ärjytty niin paljon että tuntuu olevan mun ainoo puhetapa....

oli mulla jotain positiivistakin. pomo soitti ja sanoi että henkilöstöpäällikkö oli sanonut että jos anon kirjallisesti hoitovapaan päättymistä 1kk ennen loppua ja ä-lomaa kirjallisesti 2kk enne alkua niin saan sen 3kk palkan. :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: hiukanko kävi mäihä.... eli laput lähti kirjallisena pomolle ja ovat vissii olleet siellä tänään.... eli hiukan tuntuu helpommalle vaikka ei toi lähärin peruspalkka nyt niin kovin paljon ole.... toki enemmän kuin khh+kuntalisä.

ton lisäksi mulle on iskenyt aika stressi, eli tuntuu ettei mistään saada niitä sopivia tuplia/kaukaloo/sitteriä/aventin mikrosterloijaa/avent pulloja sellaisa kuin HALUAISIN... ja et niihin ei riitä rahat... ok. tiedän olevani maailman ärsyttävin etukäteen stressaaja... äsken kirjoittaessa pohdin jo kuinka paljon mua ottaa päähän kun tää viesti TAAAAAAAS katoo bitti avaruuteen.

elämään kyrsähtänyt tinni ja ryyni hmmm 25+0 jo???
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mammanpojat:
Apua... Heräsin, ja menin pissalle, veristä vuotoa tuli vähän pönttöön. :'( :'(

Heidi & Yllätys vauva 22+2
Älähän nyt hermostu :hug:
Soita vaikka neuvolaan asiasta,limakalvotkin voivat olla ärtyneet,varsinkin jos teillä harrastettiin sitä ennen sylipainia? =)

BV ja P 26+4
 
Ei harrastettu, mies töissä :snotty: Soitan neuvolaan kahdeksalta, katotaan mitä sanovat.
Mutta minulla on kyllä tullut kuukautiset tähän päivään mennessä normaalisti, mutta luulis etteivät enään tule. :ashamed:

Heidi & Vauva 22+2
 
Mä oon ihan hermoheikkona täällä kun tuntuu ettei potkuja tunnu oikein...Tai sit kuvittelen omiani..Pääsisin kyl jos haluisin niin puolen tunnin päästä neuvolaan kuunteleen sydänääniä et mieli rauhottuis mut en viittis mennä sinne kun maanantaina mennään kuiteski rakenneultraan..

Näin viime yönä unta jo vauvasta..Imetin vauvaa ja aina välissä vauveli nukkui pienenä käärönä... :heart:
Ei enää jaksais oottaa että se pötkylä tulis meille jo.. :)

Masuha & Piskuinen 24+1
 
Ihan ekana Mammanpojille rauhoittelu :hug: . Näillä viikoilla, kun menkin mennään, niin enää tämmöstä verisellä vuodolla tapahtuvaa keskenmenoa (ns. spontaani km ) tapahtuu HYYYYYVIN harvoin. Yleensä viimeiset tapahtuu tuolla rv 16 paikkeilla, sen jälkeen ne on sit keskeytyneitä keskenmenoja, eli vauva on kuollu massuun, muttei oireile mitenkään (kuten mulla kävi viime huhtikuussa ). Sulla on tullu menkat NIIIIN pitkään tän raskauden aikana, että en yhtään ihmettele, vaikka sun kroppa oliskin sekasin nyt tän asian kans ja tekemällä tekis ne mekat tähän hätään. Toisekseen, onko sulta katsottu ultralla istukanpaikkaa? Jos ei ole, niin istukan reuna vuotaa mielettömän helposti, jos se on lähellä kohdunsuuta. Elä nyt panikoi asian kans, kaikki menee hyvin, ja vuoto on jotain vaaratonta. Soita kuitenkin tk:een tai neuvolaan asiasta, ettei jää viikonlopuksi painamaan mieltä. Mutta kaikki menee hyvin, usko pois d=)b
Kekkeri, just mullakin tuolta pakaroiden päältä on kipeimmillään toi selkä. Ja kaikki rasitus (liikunta, kyykistely, nostelu jne. ) rasittaa vielä enemmän, ja sit onkin tosi kipee.

( . ) Oi voi... Miksen mä osaa nukkua öisin? Viime yönkin taas pyöriny sängyssä, vaihtanu asentoo jne. Tuntuu, ettei missään asennossa ole hyvä olla, vaan jostain päin ahdistaa :( . Mun pitää varmaan muuttaa sohvalle nukkumaan. Niskakin vielä ihan jumissa, kaiken lisäksi :kieh:
Ja joo, kyllä mä lähden huomenna aamulla tk:n hakee saikkua lisää, en yksinkertaisesti uskalla alkaa töitä. Eilen kaveri soitti, et jos hän tulee käymään meillä, ja oli ihan hirvee siivo oikeesti huushollissa. Mä sit otin pari ripeämpää askelta, ja järjestelin pikasesti paikkoja kuntoon, kiikutin pyykkejä kodinhoitohuoneeseen, leluja leikkihuoneeseen jne. No eipä se muuta tarvinnu, kun sit jo ihan kiitettävän kipeetä supisti muutamaan otteeseen. Olis paljon parempi, jos huomenna sais lapun, missä saikku olis vaikka sinne mun vuosiloman alkuun asti, ettei tartteis huolehtia töistä enää, ja (hoito )lapsetkin pääsis sit jo lopullisesti varahoitopaikkoihinsa. Lapsillekin rasittavaa, kun ovat viikon varahoidossa, ja päivän tai pari meillä, taas varahoidossa, ja kohta taas meillä :headwall: Mutta saa nähdä, että suostuuko lääkäri siihen, vai vaatiiko, että pitää vielä yrittää töitä.
Minni liikkuu tosi ahkeraan :heart: ihana kun toinen välillä oikein työntää jalalla mahaa vasten :heart:
Sisu ja Minni 26+0 POKS!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja masuha1:
Mä oon ihan hermoheikkona täällä kun tuntuu ettei potkuja tunnu oikein...Tai sit kuvittelen omiani..Pääsisin kyl jos haluisin niin puolen tunnin päästä neuvolaan kuunteleen sydänääniä et mieli rauhottuis mut en viittis mennä sinne kun maanantaina mennään kuiteski rakenneultraan..

Näin viime yönä unta jo vauvasta..Imetin vauvaa ja aina välissä vauveli nukkui pienenä käärönä... :heart:
Ei enää jaksais oottaa että se pötkylä tulis meille jo.. :)

Masuha & Piskuinen 24+1
Juo kahvia tai sit jotain makeeta mehua. Mene sit pitkällesi pötköttämään, vasemmalle kyljelle. Pitäis saada vauvaan vähän vauhtia :saint:
 
Ryhis mä oon kans nähny sekavia unia palstalaisista kuukaus pari sitten kun olin täällä ennemmän :D

musta tuntuu vahvasti et jotain tapahtuu 16.6.. se tuntemus mulla oli jo rv9 ultrassa kun annettiin la että eikö se ookkaan 16. päivä.. jospa se sara päättää syntyä kaks päivää ennen laskettua aikaa

kleo :heart: sara 24+0
 
Hyvin masussa jaksellaan. Vauva on virkeä :)

Maha kipu ja oksentaminen on noroa tai muuta, mutta verinen vuoto oli vain jotain.

Sain saikkua ja lepoa nyt pitää ottaa kunnolla. Ens viikko onneks hiihtolomaa.
Lääkäri kuunteli sydänäänet, ultrasi, teki sisätutkimuksen, kaikki ok :)

Heidi & ylläri vaavi 22+2
 
Heipparallaa tännekin...

nyt on olo niin äklö...söin äsken eilisen mansikkarahkan rippeet ja sitten vielä palasen herkkutrio-jädeä. No ahneella on kakkainen loppu :LOL:
Ja samaan aikaan mä täällä haaveilen kuola poskella meidän tulevaa viikonloppu-matkaa ja sitä et päästään ruotsinlaivan buffaan :p

Minä joka olen vannoutunut etten välttämättä halua asuntovelkaa itselleni ikinä niin olen menossa ensi viikolla pankkiin hieman lainatarjousta katsastamaan :eek: No katsellaan katsellaan...tosin se asunto jota käytiin katsomassa niin vaatis täydellisen kylppärirempan ja se mua hieman mietityttää et mitä sieltä voikaan paljastua.
No tarvinnee laittaa sille välittäjälle viestiä ja pyytää lisäselvitystä. Mutta muutoin se asunto vastais täysin meidän tarpeita.

Mutta tällaista...
nyt mä lähden hörppää kupin teetä ja alan katselee telkusta tuota Syödään yhdessä !
 
Mammanpojat hyvä, että kaikki oli hyvin =)

Mä en saa myöskään nukutuksi missään asennossa :( En osaa nukkua kyljeltään vaan aina puutuu olkapäät tms. ja selälläänkään en tykkää olla. Inhottavaa heräillä koko ajan ja ihan vaan sen takia, ettei voi nukkua mahallaan :kieh:

Meillä on tänään eka synytysvalmennus, aiheena synnytys =) Kivaa nähdä muita tän alueen "mahoja", mutta muuten saas nähdä onko tuosta mitään hyötyä. :D

Huomenna ois sit mullakin aamulla sokerirasitus... kauhulla ootan lopputulosta vaikka vointi onkin ollut hyvä.

MM ja Pepe 26+3
 
Täällä myös unet kateissa :kieh:

Tänään oli lääkärineuvola ja ajat oli 45 min myöhässä!! Hiukan otti aivoon.. :snotty: Ois kait sitä muutakin tekemistä ku istua neuvolassa..

Painoa oli tullu 65 g/vko :LOL: Hurjaa..
Verenpaineet oli 118/69
Hemppaa ei mitannu ku oli viimekski niin hyvä ja ollu koko ajan..
Kohdunpohjan korkeus 23 cm, menee kuulma just tasan keskikäyrällä.

Vauveli on perätilassa ja kivut kävellessä/paljon touhutessa on kuulma "kasvukipuja" :D

Huomenna pitäs soitella ens viikoksi aika sokerirasitustestiin.. Kiinnostaa ihan hirmu paljon, mutta pakko kait se on.. :snotty:

Nyt ruoanlaitoon -> :wave:

MiNiMaM ja tyllerö 25+5
 
HelloShitty
meiän nettitikku joutui huoltoon kun on tökkiny jo jonkun aikaa. tulin nyt wippiesin kautta tänne ilmoittaa ettette tarvii miettiä minne katoon. huoltoon saattaa mennä 2-3 viikkoa ja en tiiä kui usein pääsen tätä kautta nettiin. eli voikaa hyvin ja jutskaillaan jos satun tulla linjoille. :D

rasitus meni hyvin. huomenna saan tulokset. :D

HS ja nelonen rv 26+0
 
Miten te jaksatte olla nuin ahkeria kirjottajia!? :D Mulla menee sata tuntia lukia aina kaikki jutut.. Ja unohdan jo keskustelut heti seuraavan kirjottajan kohdalla.. :ashamed:

Mäkin siis soitin terkalle tiistaina ja laitto tänään lääkärille. Mulla on ollu sellasia puutumisia koko lantiossa, siis takapuolessa ja "alakerrassa", sellasia joita mä oon tottunu kutsumaan "ämmänneuloiksi". Eli ihan samanlaisia tuntemuksia, ku istuu jalan päällä ja se puutuu.. Mut tää on nyt hieman omituisessa paikassa ja lievästi omituisen tuntuista! |O

Kaiken kukkuraksi supisteli yöllä ihan säännällisesti 4 tuntia, sit varmaan nukahdin. Aamulla kotona ja töissä jatku. Ei kipeitä, mut säännöllisiä, ja viimenen tuli just ennen ku aukasin neuvolan oven.
Verenpaineet liian korkeet, 160/86.
Painoa oli tullu viikossa 900 g, oikeestaan pelkkää turvotusta.
Kohdun pohjan korkeus 25, joka kuulemma yläkäyrillä.

Puutuminen saattaa kuulemma olla välilevynpullistumaa, johtuen kenties siitä kaatumisesta josta sain sen iskiaksenki. Kuvat otetaan, jos ei lopu. :eek: Kuulosti pelottavalta..

Ulompi kohdunsuu oli auennu yön/aamun toimesta, sisempi vielä onneksi kiinni. Tämä ja paineet viikottaiseen tarkistukseen..

Eli sairasloma alko taas ja kestää äippäloman alkuun. Työt siis tältä osaa tehty.. Toisaalta kauheen kaksjakoiset tunteet, oli kiva nähä aikusia ja kyllähän nuihin asukkaisiin kiintyy. Onko siellä enää ketään näistä, ku seuraavan kerran meen!? Toisaalta taas se, et Turo saa rauhassa hetken sisällä pysyä.. Huoh..

Anteeksi omanapainen kirjotus, ehkä mulla on tässä nyt aikaa välillä vähän johonki jotakin kommentoidaki! =)

Lisbet ja Turo 26+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lisbet78:
Ulompi kohdunsuu oli auennu yön/aamun toimesta, sisempi vielä onneksi kiinni. Tämä ja paineet viikottaiseen tarkistukseen..

Eli sairasloma alko taas ja kestää äippäloman alkuun. Työt siis tältä osaa tehty.. Toisaalta kauheen kaksjakoiset tunteet, oli kiva nähä aikusia ja kyllähän nuihin asukkaisiin kiintyy. Onko siellä enää ketään näistä, ku seuraavan kerran meen!? Toisaalta taas se, et Turo saa rauhassa hetken sisällä pysyä.. Huoh..
Lisbet ja Turo 26+2
Millon sulla alkaa sit äippäloma? :eek: Voi kun minäkin saisin saikun sinne asti, niin ei tartteis noita vuosilomia käyttää!! Pitäisköhän kysyä, et kirjoittaisko, ja jos lääkäri kuulostaa ( / näyttää :xmas: ) nihkeelle, niin sit ehdottaa, et vuosiloman alkuun...
Mammanpojat :hug: kiva, että kaikki oli hyvin, ja koittakaa selvitä taudista!
Sisu ja Minni
 
Joo, siis, pidän ensin ne muutaman vuosilomapäivän ja sit se varhennettu äitiysloma.. Kelalta ei oo vielä kuulu mitään, mut eiköhän ne myönnä sen kuiten.
Se alkais ilm. 1.4. ja ne muutama päivä lomaa ennen sitä. Kirjotti siis ens kuun loppuun. Kesälomia kun meillä ei voinu pitää, oisin neki ottanu vielä tähän.. Niitä en sitte säästä mihinkään vaan otan rahana..
 
Ryhis, ei se neuvola-täti mulle mitään sanonu siitä uimisen pehmentämisvaikutuksesta, mut siitä ku kohdunsuu on auki niin et tulee tulehduksia.
Voiko se kohdunsuu mennä vielä kiinni vai oliko mun urheilut nyt tässä?

Enpä nyt osaa mitään sanoa tähän muuta..Kun joku kyseli niin ainakin täällä tuntuu ettei mikään onnistu ja et olisin henkisesti ihan loppu. Kaikki vaan itkettää ja eilen mietin et olikohan ees fiksuu haluta vauvaaa. Noh, kai tää on joku hormonaalinen vaihe tai joatin..

Salkkarit ---->

Cranyo ja Tuutikki 26+0 (yleensä pidän noi viikot 1-7 enkä 0-6 mut nyt toi 0 lohduttaa enemmän ku 7:))
 

Yhteistyössä