~KesäMassut 2007~

Moiks!

Mulla on nyt jääny kommentointi, kun en o välillä jaksanu kirjotella olleskaan. Lueskelen kyllä useemmanki kerran päivässä, jos muut on kirjotellu.

Tosi piristävää oli mullekin lukee Narun kivasta päivästä ja fiiliksestä... Ihana juttu, että noin kivasti meni toi ja sait nauttia loppuun asti. Rauhassa nukuttu yö kuulostaa mun korviin tosi ihanalta, tosin teatterireissukin kelpais millon vaan. :) Tollaset on sellasia kivoja juttuja, joitten voimalla jaksaa taas melkein mitä vaan.

Juu Katalla oli hurja tilanne Maisan kanssa... Siihenkään en tainnu aikasemmin kommentoida. Pelottavia noi allergiajutut, meillä tosin ei ainakaan vielä o noin hurjaa ollu. Sympatiat sinne! :hug: Onneks kaikki meni sit lopulta hyvin... Reipas tyttö sulla.

Tervetuloa munkin puolesta Ahaa -77! :) Lisäilin sut listalle.

Kiitosta jaksujen toivotuksista! Ootte mahtava tukijoukko. =')

Vaatteitten osalta oon vähä vaiheessa nyt... Jätkällä mahtuu vielä muutamat 62cm, mut enimmäkseen pitää 68cm. Pieneks menneitä on valtava kasa oottamassa varastointia ja seuraavat koot toisessa laatikossa oottamassa käyttöön ottoa. Pidossa on siis aika vähän ja sen huomaa... Pukluja kun on välillä mun yltiösyöttämisen seurauksena tullu melkosesti. 74cm oon nyt saanu ja itekin ostellu, kai niitä pian käyttöönkin saa. :)

Mulla alkaa kyllästyttää aika pahasti ainanen sininen... Oon ostanu punasta ja oranssia, ruskeeta yms. Jotenki tuntuu, ettei ihan pienelle ollu vaihtoehtoja, mut nyt oon kyl löytäny kivoja pieniäkin kokoja... Siis niitä samoja, joita nyt ostan isompina. Kai se muoti, tai mitä tommosilla pikkusilla onkaan, vaihtuu samalla tavalla ku aikuisillakii.

Ihania jouluisia profiilikuvia teillä! =) Mä otin myös tosta meidän herrasmiestontusta (liituraitahousut ja -liivi päällä) joulukuvia. Tosi kivoja tuli ja yhdestä tein sit joulukortin. Huomenna pitäs tulostaa ja viedä postiin. Kuoret sentään on valmiina, joten ihan kaikilta osin ei jääny viimetippaan.

Meil hakee toi ruokarytmi... Jätkä jo tuttu kahteen puuroon ja kahteen soseeseen, mut nyt se toinen sose on ollu marjaa vaik piti olla viides pöperö. Ei vaan niin montaa millään päivään mahdu, kun kahdet pitemmät päikyt nukkuu. Nyt siis yritetään löytää tasapaino.

Hampaista... Vihdoin taitaa jätkällekin tulla ekat. Eilen huomattiin, ku rupesin ihan kattoon, että valkeet viirut on alhaalla ikenissä. Saattaa siis siinä olla osasyy levottomiin öihin... Jospa nyt sit puhkeis ja rauhottuis sen osalta.

Kiinteitten syöttämisestä... Mä en vielä o lihaa antanu, mut pian pitäs alkaa sitäkin kokeilemaan. Jos sais kasvispuolelle vielä yhden tai pari uutta ekaks. Sit pitäs testata viljoja. Kauraa onkin kokeiltu, mut ei oikein maistunu... Flunssan aikaan ei voi havannoida mahdollista allergiaa, joten se nyt tauolla.

Täytyy taas mennä... Seuraavalla kerralla ehkä sit taas lisää.

Myy ja poikanen 5kk3vk+
 
No nyt on meidänkin pikkumiehellä ensimmäinen antibioottikuuri, korvatulehdukseen :( Kovasti poju yskii ja on nuhainen. Vaporizeria olen käyttänyt ja on tosi hyvä. Viime yönä meillä nukuttiin piiiitkästä aikaa tosi hyvin, herättiin vain kerran. Eli ei korvia ainakaan kovin vaivaa, sillä tänään vasta saatiin lääkekuuri. Voi olla et iltapuurolla oli myös jotain tekemistä asian kanssa.

Vaatteista meillä käytetään kokoa 74cm, housuista mahtuu vielä 68cm, mut sen kokoset bodyt on kyllä liian pieniä. Mä oon saanut paljon vaatteita kavereilta, joten ei hirveesti oo tarvinnu ite ostaa, mut tietysti sitä aina jotain mukaan tarttuu, kun kauppoja kiertelee :)


Ahaa-77 tervetuloa! Mukavaa kun tulee lisää porukkaa. Mun tulee käytyä lukemassa monta kertaa päivässä, vaikka itse harvemmin kirjoittelen. Aina odotan, et olis tullu paljon juttua. Musta on kiva lukea teijän juttuja :)

Mukavaa illan jatkoa kaikille!
mama-75 ja Konstantin ½ vuotta
 
Meillä kans esikoinen nukkui alusta asti täysiä yöunia, joten tiedän sen olevan mahdollista :) Tyttö herää joka yö kaks kertaa syömään, joskus kolmekin 10h yöunen aikana.Parhaimmillaan nukkui 5-6h putkeen, mutta ei enää. Päiväunirytmi on ihan mukava. Aamupäivällä nukkuu 3-4h vaunuissa ja alkuillasta vajaa tunnin sisällä.

Korkattiin viljat. Syötiin tänään ekan kerran kaurapuuroa =) Samaa tavaraa kun veikkakin, eli pikakaurahiutaleista veteen keitetty löysä puuro. En jaksanut ruveta erikseen hienontamaan tytön hiutaleita, mutta hyvin meni karkeampikin. Jaa niin myönnän toki että tytön lautasella puolet oli sosetta :D

Pojan nukuttaminen on ihan yhtä hlvttiä. Mun ylipitkä kuminauhapinnani on katkennu jo niin monta kertaa etten ees muista. Syynä siis muutto matkasängystä ison pojan sänkyyn. Tuolla se kurkistelee eikä auta uhkailu, lahjonta, kiristäminen, ei huuto eikä kauniit puheet. Poika vaeltaa silmät puoliummessa huoneessaan ihan vaan siks kun pääsee niin helposti pois sängystä ettei voi siellä pysyä. Yheksän jälkeen luin iltasadun eli 1,5h on jo tänä iltana kestänyt tää älyttömyys. En pahastu jos joku neuvoo mua tän suhteen kasvatusasioissa! ;) Onneks Alina nukahti mallikkaasti klo 22 ilman itkuja.

Vaikee keskittyy kirjottamiseen kun keskeytyy koko ajan pojan takia. :kieh:

-ebbuliini ja Alina 5,5 kk-
 
Meillä tuo poika heräilee taas vähän väliä päikkäreiltänsä, joten en pysty taas keskittymään tähän ollenkaan...

Meillä on ollut taas ääni kähenä melkein kaksi viikkoa, ja jotenkin yhdistin sen tuohon perunaan. Jätin sen eilen iltapäivällä pois ja nyt pidetään siinä taukoa, katsotaanpas saadaanko pojan ääni takaisin... Muistaakseni viimeksikin ääni käheytyi, kun kokeilin sitä vellinä ja kaupan soseena, sekä tuli kaikki oksennuksena pihalle, en vain silloin osannut yhdistää... Toivottavasti meillä on yksi pahis nyt sitten löytynyt! Täytyypä tähän samaan syssyyn hehkuttaa, että ensimmäistä kertaa moneen kuukauteen kakka oli tänään normaalin väreissä, tai ei ainakaan niin havaittavan vihreä kuin ennen..

Ajattelin tuota neocatea sitten kokeilla, jahka mulle selviää mitä tuo peruna aiheuttaa ja jos sitten jää vielä kaihertamaan joku... Mua kyllä totisesti ottaa tää päähän, kun en tunnu löytävän pojalle sopivia kiinteitä. Aloitettu ollaan kokeilut jo reipas kaks kuukautta sitten ja nyt tänään ruokavalio koostuu taasen riisipuurosta, persikasta, maissivellistä maidon seassa ja kaurapuurosta... :headwall: :/

Epäilen nyt kyllä kohta pahinta, että joudun lopettamaan kohta kaikki ja kokeilemaan yks kerrallaan kaikki maidot, jotta löytyy sopiva, mutta sittenhän poika on jo pian lähemmäs vuoden ikää... :headwall: :( :eek:

Kaikenlaista oireilua löytyy, nenän tukkoisuutta, kuivaa yskää, posket ovat näppyiset ja karheat, ilmavaivoja, runsasta nieleskelyä, hikkaa, aivastelua, äänen käheyttä.. "Normaalissa" olotilassa on ollut "vain" pulautukset ja vihreä kakka... Eli oiskohan meillä niin, ettei tuota sopivaa kiinteää voi löytyäkään jos alla on koko ajan pahiksena tuo maito...... ??

Sori tää valitus, mutta olen niin jotenkin jo henkisesti loppu tän asian kanssa.. :ashamed: Eihän tässä voi kuin jaksaa ja yrittää löytää, mutta on ominpäin vähän sitä sun tätä. Lastenpolille mennään taas 4.1. ja yritän pitää siihen asti nyt jonkinlaista ruoka- ja oirepäiväkirjaa, jos vaikka siitä olisi hyötyä...
 
Täällä olis toinenkin sivusta seuraaja änkeemässä mukaan keskusteluihin. Oon pääasiassa keskustellut tuolla toisella vauva-palstalla, mutta täälläkin oon käynyt seurailemassa kesämasujen keskustelua. Nyt tuolla toisella palsatlla keskustelu on hiipunut täysin, joten saanko änkeä tänne mukaan? :)

Esikoispoika syntyi 28.06, rv:lla 42+2, ja synnytys käynnistettiin yliaikaisuuden vuoksi. Syntymämitat 3950 g ja 55 cm. 5 kk:n neuvolassa mitat olivat 7815 g ja 69 cm. Poika on alusta asti ollut melko "helppo" vauva, nukkuu yönsä hyvin eikä kitise turhista. Ainoa ongelma meillä on nukkumaan meno, eli poika on tosi vaikea saada iltaisin nukkumaan.

Kiinteitä me ollaan syöty nyt kuukauden verran huonolla menestyksellä; poika oksentaa varsinkin kasvikset lähes aina ulos. Hedelmäsoseet meneet vähän paremmin. Tällä viikolla annoin myös ekaa kertaa viljoja, eli kaurapuurolla viljat aloiteltiin ja sitä sain uppoamaan hedelmäsoseen ohella aika hyvin.


Tässä, mitä päälimmäisenä tuli mieleen. Toivottavasti pääsen teidän juttuihin mukaan. =)
 
Pikaisesti ennen asioille lähtöä...

Jonnakar... Voimia allergiaviidakkoon! :hug: Täällä ihan samanlaisia ongelmia, vaikka maito vaikuttaakin sopivalta. Nyt pitäs alotella kunnolla ne viljat (kaura korkattu, mut ei jätkä suostu syömään kunnolla) ja lihakin, mut taitaa venyä vielä... Pitäs kasvispuolelle saada ensin edes yks lisää, kun kukkakaali liian isoina määrinä tekee masun kipeeks ja bataatti värjää nenun oranssiks. :LOL: Pienet on ongelmat noitten osalta, mut silti. Epäsopiva maito saattaa hyvinkin häiritä teillä sopivien löytymistä... Toivottavasti löydätte sopivan.

Tervetuloa m a r z a ! Lisään sut listalle heti kun kerkeen. :)

Myy ja poikanen 5kk3vk+
 
välillä kyllä niin kateeksi käy kun teidän juttuja lukee.
meidän samppa ei ole ikinä nukkunut vielä yötä. 4 tuntia on maksimi aika ja sekin on todella harvinaista herkkua. nykyään syö tissiä suurimmaksi osaksi vain öisin kun annetaan kiinteitä kun ikääkin jo yli 7kk. se tekee sitten sen että on joka yö vaippa, yökkäri ja sänky ihan märät pissasta. vaippa kyllä vaihdetaan yölläkin ja tietty märkä yökkäri, mut kun vetää 1-2 tunnin välein kauheat maito satsit niin pissaa tulee myös ihan hirveästi.

noi hampaat kun tulee. tuntuu jo hyvin sormien alla, mut ne ei ole kyllä valkoiset, tai siis on näkyvissä vasta tosi vähän mut se on sellainen lasimainen. onko ihan normaalia kun kaikki selittää valkoisista jutuista????

söymisien kanssa ei meillä ole ongelmaa, niin kuin täällä melkein kaikilla muilla, mut kaikissa muissa jutuissa sit senkin vertaa. :|

mut täytyy taas mennä, jos aikoo jotain saada syötyäkin tänään
 
piti lisätä vielä noista päikkäreistä, et meillä nukutaan kahdet, ja niiden yhteiskesto on sellanen 1,5 tuntia. et nukkuu todellakin liian vähän meidän poika, mut on tehny sitä aina. ei nuku päivisin ei öisin. jee :kieh: äitille töitä.
 
Hani-:lle voimia! :hug: Jospa se yöheräily rauhottuis, kun hampaat puhkee. Oisko muuten tiheessä yösyönnissä kyse nälästä (eli päivällä liian vähän ruokaa) tai ihan tavasta? Meidän jätkä ei syö öisin... Lohtutissiä halus jossain vaiheessa, mut se vaihe meni pian ohi. Joillakinhan yks (tai pari) yösyöttö pysyy kuvioissa kauankin, mut ei mun käsittääkseni ton ikäsen pitäs enää noin usein yöllä maitoo tarvita. Ootko kokeillu tuttia tai jotain muuta herätessä? Täytyishän sunkin saada nukua, että jaksat.
 
Tervetuloa marza! Samaan päivään syntyi teidän poika kuin meidän tyttökin =)

Hani: Kyllä ne hampaat näyttää läpikuultavilta kun puhkeavat. Lusikalla kun kolkuttaa niin kuulee, onko läpi asti vaiko vasta puhkeamaisillaan =) Ja tutin korvikkeena taitaa Samppa pitää tissiä yöllä. Tai hakee lohtua kipeisiin ikeniin. Toivottavasti saatte suht kivuttomasti jätettyä yösyöttöjä pois. Alkuun menee yöt varmasti huonompaan suuntaan, kun vauva huutaa tuttua tissiä, mutta pitemmän päälle on molemmille parempi että saatte yöt paremmin nukuttua. Oikein paljon jaksamista!

Meidän nukkumisongelmainen on tuo 2-vuotias. Nukkuu 9-10h yössä, eikä käy päikkäreille muuta kuin autoon tai liikkuviin rattaisiin saattaa hetkeksi nukahtaa. :/ Kaksi tuntia kun nukkuisi enemmän, joko päikkärit tai että kävisi illalla aikaisemmin nukkumaan niin olisi meillä kaikilla täällä leppoisampaa.

Huomenna Helsinkiin mammoja ja vauvoja tapaamaan! Kivaa :D

-ebbuliini ja Alina 5,5 kk-
 
pikkumyy: kyllä päivisin saa paljon ruokaa. parin tunnin välein syö ja annokset on isoja. kaikki kyllä menee mitä ikinä antaakin, et jos sit vaan yrittäis antaa vieläkin enemmän. pelkään vaan ettei ala oksentaa ylimääräisiä takaisinpäin.
kaikkia konsteja oon kokeillu, mut sit ku tarpeeksi vitkuttaa, alkaa ihan hysteerinen itku ja puree sylissä äitin olkapäitä, et tuntuis kova nälkä kyllä olevan.

ebbuliini: en tiiä onko tutin korviketta, kun syönti ei pojalla kestä kuin joku vartin ehkä ja sitten irrottaa tissistä ja kääntyy nukkumaan. tutinkin heittää pois aina siinä vaiheessa kun alkaa kunnolla nukkumaan. ei ole ikinä ollu sellanen turhaan tissillä roikkuva luonne.

oon kyllä miettiny jos sais yö syöttöjä jätettyä jollain ihme konstilla pois. mut pelkään et sitten ei saa sitä tarvittavaa maito määrää kun jos antaa kiinteitä ni sillä syöntikerralla ei ota enää tissiä ja toisinpäin.
 
Hani-... Sylitelettekö päivisin riittävästi? Ei toi kyl ehkä läheisyyden tarpeelta vaikuta, mut tuli mieleen. Mites jos antasit rintaa ensin ja kiinteetä sitten? Tai eka rintaa ja sit vähän ajan päästä kiinteitä? Tai toisin päin?

Meidän poitsu syö valtavia annoksia, mut pieni tauko pitää olla maidon ja kiinteen välissä, anto kummin päin vaan, ettei pukli ähkynä pois. En kyl käsitä miten ton kokonen voi vetää jopa 2dl kerralla ja hetken päästä saman verran maitoo. Mut niin tekee. Yöllä ei sentään syö, onneks... Oon muutenki ihan poikki.

Mut juttele tosta vaikka neuvolassa tai jotai... Ettet ihan täysin väsähdä, ku eihän tollasta kukaan jaksa pitemmän päälle. Kyl ton ikäsen pitäs pärjätä vähemmillä yösyötöillä. Voimia! :hug:
 
Pizzanpaiston lomassa tulin nostelemaan pudonnutta pinoa ja kiittelemään ebbuliinia, narua, hiiviötä ja joninaa mukavasta päivästä Helsingissä :flower: Tammikuussa nähdään taas!

Meillä meni nyt koko miessakki saunaan Niiloa myöten =) Saa Niilokin pikkuisen totutella saunan lämpöön! Itse en pidä saunomisesta lainkaan, joten jää isän ja poikien väliseksi jutuksi yhteinen lauantaisauna.

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille :)

Teppana & Niilo ½v.
 
Joo kiitos vaan kaikille. Minä kun ehdin niin harvoin kirjoittelemaa niin on ihan kiva sitten vaikka "livenä" jutella jotain.

kävin hiukan selailemassa noita vanhoja tekstejä:
Kata: Sulla oli tehokasta toimintaa tiukassa paikassa.

No nyt mulle tuli ajatuskatkos, enkä enää muista mitä piti kommentoida.

Joka tapauksessa meillä syödään ihan hyvin ja nukutaan yöt ilman heräämisiä. Mä mietin sitä kakan väriä, kun meillä on mielestäni aina ollut enemmän tai vähemmän vihreetä, korvikkeillahan on menty neljästä kuukaudesta eteenpäin. Mutta mitän muita varsinaisia oireita ei ole, joten en ole kyllä sitten sen perusteella lähtenyt tilannetta muuttamaan.
 
Moikka!

Voi että, mäkin haluaisin saada tuon yösyömisen jo loppumaan! Jos se siitä kohta, kun iltapuuroannoksen koko kasvaa isommaksi. Nyt onkin jo kahtena iltana syönyt isohkon puuron, yli desin.

Meitsillä on sitte taas rintatulehdus! Mä kai olen joku magneetti niiden suhteen... Eilen illalla puoli kymmenen aikaan alkoi yhtäkkiä ihan kauhea palelu, kuume nousi nopeasti. Tissi oli ollut kipeä koko päivän, mutta en tajunnut sitä, kun Aleksanteri puree nännejä, niin tissit on arat muutenkin. Tein sitten niin, miten ikinä ei saisi, että aloitin kuurin ominpäin. Mulla kun oli edellisen kuurin jäljiltä vielä lääkkeitä tallessa. Terkkaan kun soitin, niin hoitaja antoi soittoajan maanantaille, saan sitten reseptin että saan lääkkeet koko kuuriin. Ei tartte siis edes mennä käymään. Kovasti hoitaja oireita kuulusteli ja totesikin, että selkeä rintatulehdus on kyseessä. Ja mullahan on niitä siis takana jo aika monta (esikoiselta 6, kakkoselta 1 ja nyt tältä kierrokselta toinen) että tunnistaa kyllä.

Meillä on ollut hieman surua täällä, kaveri jäi auton alle ja kuoli. Oli ollu tkävelemässä baarista kotiin, mutta keksinytkin puolessa välissä matkaa että lähtee vielä jatkoille. Oli sitten päättänyt oikaista iso tietä pitkin ja viimeiseksi matkaksi jäi. Tässä kuuluttelenkin kaikille, että muistakaa näillä pimeillä käyttää heijastimia! Tämäkin kuolema olisi saatettu välttää, jos vaan olisi ollut heijastin. No, turha on spekuloida, näin vain kävi.

Aleksanterille tehdään nyt sitten helmikuussa prick-testit maidosta, kananmunasta, vehnästä, ohrasta, rukiista ja soijasta. Ihmettelen kyllä vähän sitä prickkaamista, eihän ne oikein ole luotettavia tämänikäisellä... No, prickatkoon sitten. Altistuksesta ei ollut vielä puhetta muuten, kuin että se on jossain vaiheessa tehtävä. Plääh. Mites muuten, lopetetaanko altistus alkuunsa, jos ekasta tipasta tulee oireita?

Mukavaa joulunodotusta kaikille!!! :xmas:

Kreecher ja Aleksanteri 6kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kreecher:
Mites muuten, lopetetaanko altistus alkuunsa, jos ekasta tipasta tulee oireita?
Juu, kyllä se altistus lopetetaan heti ekaan reaktioon. Tarvittaessa antavat lääkettäkin, ettei lapsonen niin kovasti kärsis. (Olis meidänki pitäny pyytää, kun oli puhettakin, mut ei sit hokastu... Eihän me arvattu, että koko ilta ja alkuyö menee taistelussa nesteytyksen kanssa :( )
 
Heippa!

Kiitos Hiiviö, Naru, Jonina ja Teppana sekä teitin mukulat myös seuranpidosta meille! =) Tammikuussa taas!

Voi itku Kreecher sun elämää :( Kaverin kuolema, rintatulehdus ja allergiat kaikki yhden ihmisen hartioilla, vähempikin kantaminen riittäisi. Koittakaahan jaksella! :hug:

Alina nukahti, taistelu isoveikan kanssa jatkuu.. Onneks mies on vielä tän yön kotona.

-ebbuliini ja Alina 5,5 kk-
 
Huomenta!

Kiitokset hesan tapaamisessa olleille, oli oikein kivaa :) Ensi kuussa sitten uudestaan :D

Meillä on tänään sitten merkkipäivä, kun tyttö täytti maagiset 6kk. Tuntuu niin hassulta ajatella että siitä on jo niin kauan kun muistan niin elävästi sen kun juuri tähän aikaan syötiin miehen kanssa aamupalaa ja tuijoteltiin ihastuneina sitä pientä nyyttiä :heart:

Jotenkin uskomattoman nopeaa tuntuu aika valuvan, mutta muistan kyllä että esikon eka vuosi meni yhdessä hujauksessa.

Huomenna olisi sitten neuvola, aamulla 15 yli 9, kamalan aikaisin, kun pitää vielä viedä esikoinen miehelle, lupasi näyttää busseja yms. isoja autoja töissään, niin päästään ihan rauhassa käymään :)

Soseitakin on alkanut menemään huomattavasti enemmän, melkein kokonaisia purkkeja ja puuroakin desin verran illalla. Neljä kertaa yleensä päivän mittaan syö.

Pari purkkia meillä on enää kasvissosetta jäljellä ja sitten voisi alkaa lihaa maistelemaan.... Joten jos nyt jollain olisi kivoja reseptejä ja muita vinkkejä, niin otetaan vastaan! Sen verran olen merkille pistänyt, että helpoin olisi pakastaa jääpalarasioihin kasvikset, lihat yms. erikseen, ja niistä sitten yhdistellä annoksia. Ja oliko niin, että perunaa ei kannata pakastaa yksin? Miten oletteko iha pakastevihenneksia (herneet, maissit) vai tuoreena?

Esikoiselle aloin tekemään vasta 8kk iässä itse soseet, oli meinaan hirmuinen sihtikurkku ja kakoi alussa kaupan lihasoseitakin...

Julialle voisin vaikka tehdäkkin jo nyt jos vaan menee alas.

*Aattoon enää viikko on* :xmas:

-Hiiviö & Julia 6kk-
 
MOikkis.
Täällä on juminiska...
Lauantaina pamahti oikein kunnolla,saunan jälkeen ei käsi noussut laisinkaan.
Vanha vamma, 6 luokalla hyppäsin ikkunasta pihalle (1 kerros) kun pojat kiusasivat ja kuinka sattuikaan,juur kun hyppäsin juoksi siinä yks poika ja sen niskaan lensin...Onneks ei pojalle käynyt kuinkaan mutta mä tulin suoraan päälleni asfaltille.
Taju oli päivän kankaalla ja niskalihas repesi.Lääkäri sanoi että loppuikä fysikaalista kun olin jälkitarkastuksessa.
Onni onnettomuudessa ettei käynyt pahemmin.

Tuo niska vaan oireilee nykyään useemmin,kun pojun paino nousee ja viihtyy sylissä.
Kai kanniskelen muutenkin liikaa,aina kun ruokaa teen tms niin poika käsivarrella.

Kreecherillä onkin raskasta aikaa.Voimia kovasti. :hug:

Kiva että Joninakin pyörähti täällä!!Tuuhan lisää kertoilemaan paremmalla aikaa.

Meillä on huomenna influenssan toka rokote.MAisalle ei kait anneta kortisonipistosta ennen vaan katotaan tuleeko oireita.Antihistamiinia annan kotona.

Hanille isosti voimia myös,teillä oli aika rikkonaisia öitä.Taitaa olla tuo Miska aika outo kaveri kun on tosiaan nukkunut yönsä.Pitää muistaa olla siitä kiitollinen.

Nyt on nuo nukuttamiset taikka oikeestaan nukahtaminen ruvennut tökkimään.POika herää puolentunnin päästä ja pää pystyssä siellä touhuu.Syliin kun ottaa takasin niin siinä makaa kun raato.Sänkyyn kun laittaa niin taas puolentunnin päästä.Tätä oli eilen kolme kertaa eli liki 2 h meni siinä.Sitten klo 23 nukkui aamu 8 asti,mutta taas on vaikeutunut tuo syvään uneen pääsy.Outoo että sitten yöllä kuitenkin sinne pääsee omin avuin.

Ollaan nukutettu siis syliin poika.Eilen koitin sänkyyn ja tassua päälle.Oli niin itkua hakeva etten tohtinut huudattaa kun niin nätisti ihan 3-5 minsassa simahtaa syliin.
Miska ei syö tuttia eikä sormiakaan.Laulaa unilaulua,sellasella matalalla murinalla ja sitte simahtaa.

Saunasta,olikos se Teppana kun ei tykännyt saunoa..Mä saunoisin ja saunoisin!!
Mies samanlainen.Meillä vaan tavis pieni sauna ja haaveillaan lisäsiivestä jonne tehtäis kunnon kokoinen pesuosasto,vähän kylpylätyyliin.
On piirrustuksetkin valmiina,mutta arastelen vielä sitä aloitusta,sillä en haluu että koko kesä menee siinä rakentamisessa ja kun nä kaks on näin pienellä ikäerolla niin on tätä vauvaeloa ollut melkoisen kauan jo.
Ehkä ens syksynä,silloin vois olla ajankohtaista.Tykkään että kesällä on vapaata ja tehään kivoja juttuja!!

Voi kun kesää jo ikävä,vaikka joulu tulee vasta.
Tykkään joulusta ja kovaa,mulla iskee joku ahistus vaan joka joulu.Oon niin äree ja kiree että ärsyttää itteäkin.
Ja silti hoen että mitään ei reuhota,ei siivota taloa lattiasta kattoon.Silti aina meuhkaan ja touhkaan!!! :/

Nyt otan levon kannalta päivän,tuo niska saa levätä.

Moikkis!
 
Hiiviö ja muutkin, tuosta linkistä löytyy muutama resepti http://www.vauvat.net/ruoka.htm , yritin itsellenikin etsiskellä vinkkejä soseisiin, mutta en kyllä kovin kummosia löytänyt. Juu, perunaa ei kannata yksistään pakastaa se menee ikävän rakeiseksi pakkasessa. Toi jääpalarasia pakastus on ihan näppärä, mutta annosten kasvaessa minusta on ehkä kätevämpi tehdä valmiita sosesekoituksia ja pakastaa vaikkapa minigrip-pusseissa tai pilttipurkeissa tmv. Mä oon aikoinaan käyttänyt tuoreiden kasvisten ohella myös pakastevihanneksia (maissia, kukka- ja parsakaalia, porkkanaa yms.) Ja taidanpa käyttää nytkin jos niissä löytyisi paremmin kotimaisia. Panin meinaan merkille, että ainakaan tuosta meidän S-marketista ei tähän aikaan vuodesta löydy muita kuin ulkolaisia (lähinnä espanjalaisia) vihanneksia. Mä suhtaudun jotenkin kovin epäilevästi etenkin just espanjalaisiin vihanneksiin. Telkkarissa kun on joskus näytetty ohjelmia miten hirveät määrät myrkkyjä ne käyttää viljelyssä.

Hanille voimia Sampan kanssa:hug: Voi kun poika alkaisi nukkua! Juu ja kyllä ne hampaanalut tosiaan näyttää sellaisilta lasimaisilta, jospa ne yötkin sitten rauhottuisi kun saa hampaat tehtyä.

Kreecherille voima :hug: , kylläpä sua nyt koetellaankin :/ Koitahan jaksaa!

Kata, juu en tosiaankaan tykkää saunoa. Mä vaihtaisin ilomielin ton meidän saunan vaikka kylpyammeeseen! Joulusauna on sellanen missä väkisin käyn pari minuttia istumassa. Sitten kyllä tykkäisin lämpöisessä istuskella jos naamaan saisi puhaltamaan kylmää ilmaa =) Koitahan sinä saada niskasi kuntoon ja malttaa levätä!

Eilen otin ekaa kertaa (jos ei maitokaupassa käyntiä lasketa) omaa aikaa ja kävin kaverin kanssa laulamassa kauneimpia joululauluja, kummasti jo tuollainen tunnin poissa olo virkisti. Niilo oli nukkunut melkein koko ajan eikä ollut edes tarvinnut mun vaivoin nokkamukiin lypsämääni maitoa. Mulla ei oo pumppua, joten käsin täytyy lypsää ja mä en tahdo millään saamaan maitoa herumaan. Oli siinä sitten sähläystä kun yritin pitää Niiloa toisella rinnalla imemässä ja yhdellä kädellä pitää mukia ja toisella lypsää...Ja ihan turhaan:whistle:

Meillä on nyt viikon ajan syöty siis kiinteitä, päiväruualla on saanut kasvista, ensin perunaa, sitten perunaa ja porkkanaa ja eilen kokeiltiin maissia ja perunaa, siitä ei kyllä tykännyt yhtään. Tänään ajattelin antaa bataattia. Ennen nukkumaan menoa Niilo saa riisihiutalepuuroa jonka sekaan olen sekoittanut persikka- tai luumusosetta. Vielä ainakan kiinteillä ei ole ollut mitään vaikutusta yöuniin, yhtä usein edelleen heräilee ja ihan nälkäänsäkin tissiä tarttee ainakin pari kertaa yössä. Päiväuniakin on alkanut pikkuhiljaa lyhentämään. Pitäis kai alkaa isontaa noita soseiden annosmääriä ja ehkä alkaa antaa niitä useamman kerran päivässä. Tänään on neuvola niin täytyy taas kysellä neuvoja noitten määrien kanssa, mä en ymmärrä miten mä oon jotenkin niin avuton nyt ton ruokkimisen kanssa, kyseessä kuitenkin on jo neljäs lapsi eikä aiempien kanssa ollut mitään ongelmia...Joo ja vähänkö mä oon pöljä, hyvä etten itkua vääntänyt haikeudesta kun Niilo kakkasi toissailtana ekan kerran ihan oikean pötkökakan, eikä enää keltaisia prujauksia :headwall: :ashamed: :LOL:

Semmosta tänne, täytyy tulla iltasella vielä kertomaan neuvolakuulumisia. Hauskaa viikkoa kaikille!

Teppana & Niilo 6kk 1vko
 
en oo ehtiny käydä kirjottelee, mut oon lueskellu muiden juttuja :D elikkäs paino oli 8950,pituus 73.3 :eek: ja pipo 45.5 eilen saatin todistetta siitä et jimmy on kissoille sekä koirille allerginen :ashamed: oltiin kylässä ja siellä oli kissa ja koira niin jimmy meni ihan tukkoon ja rohis sekä nous ihottumat :ashamed: viime yö meni valvoessa mulla ko kyttäsin poikaa pienenki inahduksen jälkee ko hengitys oli sellasta vinkuvaa :'( nyt pitää vaa seurailla muutama pvä miten menee, tänä aamuna ääni oli jimmyllä ihan painoksissa ja naama punane ko mikä :ashamed: neukussa kehuttiin ko toinen on kipiä ja jaksaa silti vaa hymyillä ja olla ilone :heart: mut kirjottelen illasta lisää, täytyy mennä ruokkii poikanen =)

pimpulii ja jimmy kohta 6kk
 

Yhteistyössä