~KesäMassut 2007~

hello!
Kata... profiilissa edelleen vanha kuva... heti sitä toppia olisin katsonut. :\|
mistä sä sen olitkaan tilannut? en meinaan jaksa ruveta sivuja lukemaan taakse päin että mistä se oli ni jos jossain vaiheessa viitsit sivun laittaa.. KIITOS! :flower:
 
Paina F5 jos päivittyis..mulla meinaan näkyy jo.

Eli babyidea.fi
ja sieltä imetys ja glamourmom.niitä on erilaisia,on löysempää jos ei halua näin tiukkaa,sekä on lyhempää ja pidempää.

Sielläkin kehutaan että öisin hyvä pitää.Löytyy liivinsuojillekin paikka ja on kuin liivit olis päällä.Muttei silti!!! :kieh:
Siis sitä inhottavaa puristusta mutta napakakuutta löytyy.Jos googlettaa glamourmom niin tulee se sivu oikeestaan helpoiten..

Mutta isosti suosittelen!!!
 
Jaahas... saapi tässä miettiä, että koskas mahtaa päästä tosi hommiin....
On meinaan tänään päivällä supistellu ärhäkästi.... neljän jälkeen melkein tuli tunnin säännöllisen epäsäännöllisesti tosi kipeitä suppareita.... viiden jälkeen tuli tasaseen epäkipeitä... kävi suihkussa ja helpotti... nyt vähän hassusti ihanku kohtu haukkois henkeä, tuntuu tuolla alhaalla....
Innostuin minäkin sitten kokeilemaan tuota alakertaani... ja jos yhtään ymmärsin katan tekstistä niin taitaa se olla hiukan aukikin...???
Tuntu semmone pehmonen möykky aika alhaallaa.. tai siis reunoissa oli pehmeää ja sormi mahtu siitä pehmosesta välistä.... oli mun mielestä tosi alhaalla...en ole semmosta ennen löytäny, kun tamppooneja oon asetellu... ei siis mitään kovia eikä kiinteitä löydöksiä... tiedän yltäväni ihan kohdun suulle asti... (ainakin ennen oon yltäny) mut nyt en löytäny mitään, kuin sen pehmeän höhhön tuossa alhaalla....

hassua... sitten vava on laskeutunu, tunsin pään kun keikuttelin pirttipöydän penkillä ees taas kun supisteli, niin jalkovälissä tuntu ihan selkeästi pää... *hui*

Nyt ei kauheesti supistele, mutta kyllä hommiin lähtisin... huomenna on neuvola ja muuten viikko 38 on menossa, että vauva saa ihan rauhassa tullakkin... mut jännäilempä jatkuuko supparit, loppuuko ne vai mitä tekee.. menkkamainen kipu ja särky on koko ajan päällänsä...

Vointeja kaikille!!!

Maariana+ Iinuska 37+1
 
Ohoh Maariana! Noinkohan sä tosiaan pääset jo tositoimiin, lupaavalta kyllä kuulostas :) Ja mikäli minä mitään noista kohdunsuu hommista ymmärrän niin kyllä musta ton kertomasi perusteella taitaa paikat olla jo ainakin vähän auki. Nyt kuule ei muuta ku kellistät ukon sänkyyn ja luonnon omat käynnistäjät kehiin jos vaikka edesauttas tilannetta ;)
 
Heips!

Ensiksi:kuinka monella todettu että vauva jo kiinnittynyt?Siis onko teillä joilla lähtöä jo povataan kiinnittynyt?Entä kiinnittyykö aina kaikilla?

Mulla vähän epämieluisampi neuvolapvä:

98/70 verenpaine(hoitopöydällä sumeni silmis ja tuli huono olo.)
hb 109 (viimeksi mitattu helmik.lopulla.olenkin ollut aivan poikki 3iltaa..nyt rautaa alan välillä syömään.
Pissa puhdas
sf 33
syke 135
painoa 2viikossa 800g
Raivotarjonnassa vauveli,mutta ei ole kiinnittynyt

Terkka laitto lähetteen ultraan kun kohdun korkeus kasvaa vauhdilla..vielä viikolla 32+4 (sf 27)mentiin alakäyrällä.sitten rv 34+5 (sf 31)keskikäyrällä ja nyt jo lähellä yläkäyrää rv 36+4
Onkos kellään muulla ollut näin/mikä ollut syynä?

Sitten meen labraan ottaan paastoarvon sokerista...eli en litkuja joudu juomaan..
'
Ensin sano etmahani koon mukaan ei varmaan iso vauva kun painoarvioo kysyin..sit sf mitan jälkeen alkoin jo kyseleen kuinka iso olin syntyes..minä 4410kg ja mieheni 4kg...esikoisia molemmat ja 52cm pituutta..

Pitäsköhän oikein huolestua?? :/

Mahaa supistelee/kovettuu vähän väliä..mutta kipuja ei ole.
 
Jousimies-70 harmaan
.. hoh hoijaa...
täällä sitä taas vietetään yhtä unetonta yötä.... on se kauheaa, kun uni ei vaan tule vaikka kuinka väsyttäisi.. viimeiset pari tuntia olen sängyssä pyörinyt ja nyt sitten suosiolla nousin ylös..
lueskelin noita teidän juttujanne, mutta enpä taas muista vaikka piti jotain kommentoidakin.. ehkäpä tämä kellonaika ei ole kauhean otollinen mihinkään ajatusta vaativaan hommaan... \|O
mulla oli eilen kanssa neuvola ja jäi vähän mietityttämään, kun toi sf-mitta oli pudonnut lähelle keskikäyrää, kun tähän asti ollaan menty siellä yläkäyrän yläpuolella... no terveydenhoitaja sanoi, että josko se olisi enne ja vauva olisi jo laskeutunut... no kun pääsin kotiin niin katoin esikon neuvolakorttia (joka tuli kuukautta ennen) niin viikkoa ennen syntymää oli samanlailla sf-mitta pudonnut... seuraava tulikin sitten lähes laskettuna aikana ja kolmas viikolla 33, joten niitäpä ei voi vertailla...
eli eipäs sitä tiedä koska se aika koittaa kun lähtö tulee.. nyt kun näitä unettomia öitä ja raskaita päiviä on alkanut tulla enemmänkin niin toisaalta sitä toivoisi, että tulisi vaan etuajassa...
anteeksi vaan kaikille tämä omituinen höpinä ja etten kommentoinut muiden juttuja, mutta oikeesti ei aivot nyt tunnu toimivan... taidan käydä vielä uutiset lukasemassa ja sitten yritän taas mennä sänkyyn josko se uni sieltä pikkuhiljaa tulisi... toisaalta kello on soimassa klo 6 et ei kauheesti nukkua kuitenkaan saa..
mukavaa päivää kaikille kunhan se aurinko sieltä nousee....

jousimies-70+ typyasukki 34+3
 
Katti71
Huomenta kesämassut!

Aikaiset aamuheräämiset vaan jatkuvat, liekö tuolla valon määrällä osuutensa, mutta uni loppuu tuossa viiden aikaan joka aamu.

Minusta tuli maanantaina täti =) ja eilen kävin katsomassa vuorokauden ikäistä pikkumiestä. Aivan ihana veljenpoika! En olisi malttanut laskea millään sylistä pois ja nyt odotan entistä enemmän omaa vaavia syliin (jos joku hoitaisi sen synnytyksen siitä ensin pois....)

Eilen oli taas neuvola ja samaa rataa kuin ennenkin, eli
-painoa tullut hurjat 642/vk, äitienpäivän kakut ja suklaat tehneet tehtävänsä ;) Alkupainoon nyt tullut lisää kaikkiaan 5,3kg
-rr 116/76
-pissa puhdas
-Hb 131
-kohdunpohjan korkeus 34cm, eli keskikäyrällä mennään
-vauva tiukasti kiinnittynyt edelleen rt:ssä, syke 148

Nyt jatkossa neuvolaan sitten viikon välein, mutta en tiedä syntyykö jo ennen ensi viikkoa...

Supistuksia, kipeitä sellaisia, on joka yö, mutta ei säännöllisesti. Päivisinkin supistelee entistä enemmän ja sitä limaa lurahtelee silloin tällöin. Hyviä merkkejä kaiken kaikkiaan.

Siiitä peräruiskeesta oli puhetta. Viimeksi kun lapsivesi oli mennyt, mutta supistukset eivät ollet vielä alkaneet, otin ruiskeen. Tarvetta ei toisaalta ollut, sillä vatsa oli toiminut ihan hyvin. Mutta suolen tyhjennys aloitti sellaiset supistukset, että vauva syntyi reilun tunnin päästä. Joskus kova ulostemassa saattaa haitata kohdun toimintaa, joten en näe tuossa peräruiskeen ottamisessa mitään haittaakaan. Eihän se mukavalta tunnu, mutta mikä toimenpide synnytksen aikana nyt herkkua olisikaan :(

Kaunis, mutta tuulinen päivä tulossa, joten pyykkishow jatkukoon. Ulkona saa niin nopsasti pyykit kuiviksi ja hyväntuoksuisiksi. Ja jos tuo touhuaminen vähän toisi niitä kaivattuja tehokkaampia suppareita...

Katti ja maha 37+3
 
Katti71 kuinka kauan sulla on jo vauva ollu kiinnittyneenä?Olikos sulla lapsia ennestään-en nyt muista :ashamed: -eli tapahtuuko kiinnittyminen ihan päivässä esim.?

Taas huonot unet takana-eka tunti pyörintää,joten välillä jäätelölle kun alkoi jo ärsyttään. ja nukahdettua aina välillä pissalle...jo neljäs yö noin...nyt taitaa päätäkin särkeä..kakan kakka tätä päivää :(

No jotain hyvää:soittivat aamulla että ultra olisi ma 14maissa..tehdäänkös tuo ihan mahan päältä-viikoilla 13 ja 21 tehtiin ainakin..Sattuu oleen mieslääkäri(mielestäni silloin aiemmin ei ollu oikein lääkäri ultraamassa)mutta kait nyt jo on kun tarkemmin tutkii..tekeeköhän alapää tutkintaa??

 
Pompula vastailen sulle tosta kiinnittymis asiasta. Eli mulla ei missään edellisissä raskauksissa (3kpl) ole vauvat kinnittynyt vasta, kun ihan synnytyksen loppumetreillä, olen ollut jo jotain 7cm auki ennenku vauvat on laskeutunut ja kiinnittynyt. Eli kaikki vauvat eivät kiinnity ollenkaan ennen synnytystä ja toisaalta taas jotkut vauvat kiinnittyvät jo viikkojakin ennen synnytystä. Jotenka siitä kiinnittymisestä/ei kiinnittymisestä ei voi oikein ennustaa onko synnytys lähellä vai ei.

Niin ja ilman muuta tekevät ultran mahan päältä tässä vaiheessa. Tsemppiä sinne, tulehan kertoilemaan kuulumiset sitten!

Jokos Maariana lähti synnyttämään?? Tuuhan kertomaan jos vielä olet yhtenä kappaleena!

Teppana & pikku-ukko 35+2<br><br>
 
Pompula mulla vauva kiinnittyi tuossa 30 rv. 4 aikaisempaakin masuasukkia samoihin aikoihin...eli aika aikasessa vaiheessa...en kyllä ole koskaan tajunnut kysyä lekurilta tai edes neuvola tädiltä, onko normijuttuja...Ehkä mä vaan oon sellainen kropaltani, kenpä tietäs sen?!

Mä oon ollut tänään niin älyttömään huonolla tuulella heti aamuaikasesta saakka....Tuli otettua yhteen tuon meijän ihanan 13 vee murkkutypsyn kanssa! Aiheena kouluvaatetus....Mut se siitä aiheesta. Mut vieläkin raivostuttaa...kyllä tuon ikäiset voi olla tuittupäisii...Anteex ei pitänyt jatkaa aiheesta :ashamed:

Pippeliparaati veti tuossa euroviisuvoittajabiisin tahtiin ilman kalsareita ja vaippoja...siinä ainakin hetkex unohtui huono tuuli...En voinut kuin nauraa :LOL: Tuo isompi, ens kuussa 6 vee opetellutkin jo suomalaiset sanat siihen biisiin. Mutta se fiilis millä ne veti sitä tanssiaan. Voi taivas!

Oma olo ihan melko jees mitä nyt supistelee koko ajan, varsinkin tässä koneella istuessa. Mutta se korjaantuu kun menen lepäilemään jossain vaiheessa...Aamusta en päässyt edes näille sivuille, sit kun vihdoin parin tunnin kuluttua pääsin sisälle, kirjautuminen oli aivan mahottoman vaikeeta enkä periaatteessa halua harmailla... Vauveli liikkuu vähemmän ja tunkee jaloillaan tai pyllyllään kylkiluihin, kuinka namia, kun jää ilman henkeä välillä! :) Mut tää on tätä, ainiin eilen löylyteltiin silleen kevyesti ja sitten suihkussa irtosi se limatulppa...Joten pikkuhiljaa täälläkin mennään jakaantumista päin!=) Edellisessäkin raskaudessa lähti se tulppa pois melko aikasessa vaiheessa joten ei tässä hätäpäivää! Mies lupas laittaa oman tulpan sinne suulle! Mutta en taida antaa laittaa kuin vasta joittenkin viikkojen kuluttua...Sitten kun kaikki valmista täällä kotona...voi kun se oiskin vaan jo tosta kiinni!=)

Mut hei nyt meen laittaan pyykkejä kuivumaan ja seuraava lataus koneeseen!

Kuullaan ja hyvää aurinkoista päivän jatkoa kaikille masukkaille! Tuli nyt taas karmeesti omaa napaa, mut aivot ei jaksa pelata...

terveisin MHP ja viikot taas ihan hukassa!
:)
 
Onnea Tuplaunelmalle tuplaprinsessoista! Ja kiva kuulla että Kreecherillä kaikki suht ok, nyt vaan maltat sit kans lepäillä!

Vihlontaa alavatsassa ja nivusissa on täälläkin, ainakin Ebbuliini niistä kyseli. Alavatsassa heikohkoja menkkakipuja, mut sit alavatsan alla (vai miten sitä kuvais??) jossain alavatsan ja nivusten välillä vihloo välillä oikein kunnolla. Lähinnä sillon kun nousen istumasta, vihloo välillä niin että tuntuu että tarvii olla kaksinkerroin. Kun kysyin neuvolassa, terkka sano että liittyy kohdunkannattimiin.

Pepsukka81 kertoi että tuntuu kuin maha olisi ripulilla, muttei kumminkaan ole.. Mulla oli itsellä viime viikolla samanlainen fiilis. Vatsaa kivisti tasaisin väliajoin ja ikäänkuin supisteli, mutta samalla mietin pitääkö kohta juosta vessaan tms. Kipuaallot tuntuivat koko vatsassa ei vain alhaalla ja mietinkin voivatko olla suppareita (en tunnista niitä kai vieläkään :ashamed: ) vai jotain muuta. Vatsa oli sellainen vain yhden päivän. Eilen oli menkkakivun tapaisia kipuja koko illan ja paljon. Mulla oli normaalia rankempi ja pidempi päivä, joten oletan että jotenkin ne vauveliin liittyivät.

Anskuli, rv 34+5
 
Hurjan ihana ja jännä lukea, miten synnytys alkaa monella jo merkkejä itsestään! Tulettehan sitten kertomaan, kun vauva on sylissä?

Lukumotivaatio on ihan hukassa, vaikka pitäisi vielä viikonlopun yli jaksaa rutistaa viimeisiä tenttejä varten... ÄÄÄHH!! \|O Ei vaan millään enää viitsisi! Ja vielä kaiken lisäksi se viimeinen tentti on iso kuin mikä ja tärkeäkin. Ei oikein tunnu äitiyslomalta, kun koko ajan on huono omatunto tentteihin lukemattomuuden takia. varmaan kuitenkin jossain vaiheessa luovutan ja menen läpi rimaa hipoen, jos itseäni yhtään tunnen. :/

Tänään mennään kaverin kanssa studiolle ottamaan masukuvia. Toivottavasti onnistuvat, olisi ihana saada joku oikein hyvä ja kehystyskelpoinen otos tästä ihanasta massusta, kun se vielä on olemassa!

Mitenkäs muilla ruokahalu? Täällä ei voisi perunan/riisin/leivän syönti vähempää kiinnostaa, mutta jätskiä ja muita herkkuja menisi vaikka kuinka... Olen koittanut vähän hillitä, mutta en kovin hyvällä menestyksellä. Olen sitten kuitannut lounaan yleensä hedelmillä, kun ne maistuvat niin paljon paremmin kuin joku perus hiilihydraattimassa, mutta ovat kuitenkin terveellisiä. Loputulos on se, että ruokavalioni koostuu lähinnä lihasta, hedelmistä ja maitotuotteista. :whistle:

No joo.. jatkoja. Taidan mennä tuhoamaan taas muutaman omenan.
 
Heipsan... yhessä koossa vielä ja ärsyke kynnys toooooosi matalalla...
Viime yö meni tosiaan sitten supistellessa, mutta oli tosi lieviä... tunnin välein taisin heeillä kykkiä ja neljän jälkeen meinasi uni kadota simmuista vallan, kun herra aurinko päätti taas nousta... pitäsköhän ostaa pimennysverhot makkarin ikkunaan??? Mies nousi seiskalta ja heräsin tietysti sen kellon soimiseen ja sitte kun piti ennen yheksää nousta omaan kelloon, niin meinasin heittää koko #&%?$!* seinään \|O oonkin sitten ollu aika kärttynen tytsy sen jälkeen ja neuvolassakin oli inhottavaa...

Täti kyseli supistuksista ja sanoin, että hyvin on supistellu ja eilen todella kipesätikin... mulla on ihan hakattu olo, nivuset ja sisäreidet särkee oudosti ja menkkamainen olo yhä jatkuu... mutta täti siihen sitten vain totesi, että semmosia supistustunteita nyt voi tulla, kun vauva on niin alhaalla... hemmetti sentään... vaikka mä ensisynnyttäjä olenkin, niin kai mä nyt itse tiedän koska oikeesti sattuu ja supistaa... mut en vissiinkään sitten...ihan pieni ärsyke tässä päällänsä... ja tätille sitten sanoin, että tuntuu ettei tässä kauaa enää kyhnitä, niin tämäpä sitten yhty meidän isän kommentteihin, että voipi kyllä juhannus viikollekkin mennä... PRKL!!!! jos kukaan ei kerta osaa sanoa että koska se syntyy, niin voisivatko jo pitää naamansa kiinni ja antaa mun olla??!!?? ihan oikeesti alkaa ottaa aivoon, kun kaikki ehdottelee ja veikkailee syntymä ajankohtaa... olkoon sitten vaikka jouluun mun puolesta, en jaksa...

Mutta positiivista oli se, että sf-mitta (33) oli pudonnu sentillä, joten vauva on ihan oikeesti pudonnu alas, niinku jo lauantaina totesin ihan itsekkin... tätiltä sitten tivasin, että ei se mitta varmaan kauheesti laskekaan, ennen ku vauva tulee pois... mihin se kohtu muka katois??? mutta siihen täti vaan ystävällisesti hymyili... tuli ihan semmonen olo, että voi-voi tyttö parkaa...

Painoa oli nyt tullu 875g viikossa, vähemmän onneks... ja arviootuun lähtöpainoon on nyt sitten tullu 12,5 kiloa lisää...eli ekan kerran kun neuvolassa kävin viikolla 6+4 niin vaaka näytti 89,9 ja nyt sitten 37+2 vaaka näytti 98,5... lähtöpainoksi mulle on merkattu 86... saas nähdä mitä synnärille jääpi...

pissa oli puhdas edelleen, paineet 150/83 eli ei paha lainkaan... kaverus on rt:ssä ja sykkeitä löytypi 136... ihanan liikuskelevainen, ei tarvi lainkaan laskeskella eikä huolestua toisen olosta... positiivista....

kymmenen päivää kuulemma annetaan mennä yli lasketusta ajasta.. kyselin varmuuden vuoksi , että ei sillä lokiikalla ihan juhannusviikolle asti mennä...

Mutta kunpahan nämä supparit tästä taas voimistuisi niin olis kauheen kiva juttu=) kyllä mulle kelpais, vaikkei se eilinen hääviä ollutkaan...

Vointeja kaikille!!! Jaksamista niille, jotka kerryttää viikkoja vielä ja suppareita sitten vaikka meille, jotka olisivat valmiita saamaan paketin syliin=)

Maariana + Iinuska 37+2
 
kolmas
Morot kaikille! Kovia supisteluja ja erinäisiä synnytystä edeltäviä oireita näyttää olevan paljon liikkeellä! Itse olen tänään -pitkästä aikaa- pirteällä tuulella, eilen tuli taas niin pahaolo kesken työpäivän, että piti lähteä kotiin lepäilemään. Ilta menikin sitten pahoinvoiden ja perheelle kiukuten (voi reppanoita..). Tänä aamuna heräsin ennen kellon soittoa ihan eri fiilareilla: vihdoinkin tuntuu, että olin saanut unta tarpeeksi!

Neuvola-kuulumisia:
- paino oli laskenut -100g viime kerrasta! Uutta ja outoa meikäläisen raskaudessa! Neuvolatäti sanoi, että ei haittaa mitään, vauva on kuitenkin kasvanut, joten ei syytä huoleen. Itse luulin, että painoa olisi tullut viime kerrasta, koska olo on ollut niin raskas, ja on tullut syötyä aikalailla herkkuja.. no, hyvä näin! Nyt kiloja on tullut 13kg koko raskauden aikana.
- rr 125/70
- pissa puhdas
- hg 121 -rauta on purrut, jeee!
- sf-mitta 32 --> menen keski- ja yläkäyrän välissä, neuvolan järjestelmän mukaan, neuvolatäti kyllä sanoi että uudelleen synnyttäjillä vauvalla on enemmän tilaa leveyssuunnassa, joka saattaa vaikuttaa tähän lukemaan?
- vauva on tiukasti lantiossa, neuvolatäti sanoi, että tiukasti tuntuu olevan kiinnittynyt, periaatteessa voisi saada ittensä irti, mutta tuskinpa enää..
- sydämen sykettä ei edelleenkään kerrottu

Aika paljon mullakin supistelee, mutta kivuttomasti. Olen ihan innoissani; nyt tajuan, että enää tämä ja perjantai -päivät, ja sitten saa hengähtää! Jospa sitä jaksaisi paremmin touhuta kotonakin ja laitella paikkoja kuntoon, kun saa levätä kun siltä tuntuu..

Hyviä vointeja kaikille! Ja ilmoitelkaa kun vauvoja alkaa tulemaan!!

=) kolmas & beba 34+2
 
Moikka

Ihania noi glamourmomin topit! Kata on kyllä elävä mainos, oli pakko tilata tommonen kahden topin satsi. Ja cobran puhelimet tuli eilen. Ja kumpiakaan en olisi edes älynnyt etsiä, jos ei Kata olisi ottanut noita puheeksi. :D

Mulla esikoinen kiinnittyi joskuviikolla 36+, syntyi käynnistettynä 39+4. Kakkonen kiinnittyi vasta juuri ennen syntymäänsä ja tämä kolmonenkin pyörii vinhasti akselinsa ympäri, eli ei ole vielä kiinnittynyt.

Ihan pöljä fiilis olla kotona, kun pojat meni päiväkotiin. Miehen oli kuitenkin kuulemma "pakko" mennä töihin ja ei mun vaakatasossa makoilusta olisi tullut mitään, jos jätkät olisivat olleet kotona. (arvatkaas, kuinka vaa'assa tässäkin kirjoittelen... :ashamed: )

No, huomenna on onneksi miehelläkin vapaata ja perjantaina on se vaadittu 36 viikkoa täynnä, joten sitten saa pikkupojatkin jäädä kotiin.

Nyt meni taas aika pikaviestiksi, pakko siirtyä kyljelleen. Kyllä tää istuminenkin vaan saa heti tuon masun kiristelemään. Pläh.

Kreecher ja Antero 35+5
 
=) kiva Kreecher että on ollut apua!!!On tosi hyvä kyllä tuo toppi...
Ja uskon että menee vielä jälkeenpäinkin,vaikka niissä se imetysliivijuttu,mutta esim urheillessa on tosi hyvä varmasti..

Äitipolijuttuja....

Sairaalaan ois ottaneet mut...en suostunut ja kotona pitäis levätä ja rasvatonta ruokaa vaan syödä.
Kutina on kasvamaan päin ja arvot otetaan perjantaina taas.Ens ke uus käynti ja sanoi että voipi olle että käynnistys eessä.

Kaameeta,ens viikollako vauva meille!!! :whistle:

Kohdunsuu...eli se päivystävä lekuri oli ihan metässä,niinkun epäilin eli kanavaa oli 1,5 cm jäljellä ja auki sormelle.
Lääkäri sanoi kun Maisa tuli käynnistyksessä jo kolmessa tunnissa että tämä voi tulle nopeeta jos spontaanisti lähtee tulemaan.
Eli siitäkin syystä käynnsitys olis paikallaan.Laskettiin että kestää n.3 tuntia sairaalaan pääsy...ja silloin voi vauva olla jo maailmassa.

No,ens ke nähään..

painoarvio pojusta oli 2.6-2.8 kiloa.Eli ihan ok.
hassua vaan kun pää oli muutaman päivän edellä,eli vastas 38 viikkosta,kroppa 34 viikkosta ja jalat 35 viikkosta!!!
No,tuo on nähty että noista ei kannata huolestua,on persjalkainen ja hoikkeliini vaan.

En ole koko päivänä päässy koneelle,ihme takkuumista.ELi lukasen paremmin teidän jutut.
Ai joo,vauva oli kiinnittyneenä joten ei tarvii vesien mentyä ihmetellä luiskahtaako napanuora ulos kun on pää tiukasti tuossa kiinni jo.


kata 37+5
 
Heippa kaikille massuille!

Kiva kun Kreecher on päässyt vielä kotiin lepäilemään ennen h-hetkeä!! Hanista ei siis vieläkään ole kuulunut mitään...

Äitipolijuttuja
Kaikki oli hyvin ja jatain yllätyksiäkin löytyi. Eli painoarvio oli 3100g, kuulemma jää alle neljän kilon la:na. Kasvu tästä eteenpäin on keskimäärin noin 100-150g/vko. Tosin yksilöllistä sekin. Mulla ei supistuksia ole ollut ollenkaan, ja odottelen siis esikoista. MUTTA kohdun kaulaa oli jäljellä 2cm, paikat pehmeät ja auki yhdelle sormelle!!! :D Eli alapää on tehnyt valmistelevia hommia, ilman että olen mitään huomannut! Oli kiva kuulla edistyksestä! Muita arvoja voisin kans kertoilla viime neuvolakäynnin pohjlta:
- paino noussut yhteensä 7,5kg (mulla vararengasta jo omasta takaa, joten painon nousu on neuvolan mukaan ihan sopiva)
- verenpaineet 110/80
- proteiini plus/miinus, sokeri miinus
- Hb 144 (ollut koko raskausden ajan 137-144)
- vauvan liikkeet napakoita, syke 144
Kata nyt oli kokoarvioissa vähän eroja, meillä noin 300g suuremmaksi arvioitu vauveli. Mutta en muista olenko maininnut että mun OIKEA la on 27.5, eikä 1.6. Eli kuukautisten mukaan la 27.5, np-ultran mukaan 1.6, ja rakenneultran mukaan 27.5. Virallinen la papereissa on 1.6, koska kätilö sanoi että la vaihdetaan vaan jos se poikkeaa edellistaä arvoista yli 10 päivää.. Saakohan kukaan mitään selkoa tästä mun selityksestä \|O Eli OIKEESTI mulla on nyt 38+3 ja vauvan olisi määrä syntyä ensi viikon sunnuntaina, APUAAAA!! Neuvolan viikkoja olen kuitenkin käyttänyt, koska ne näkee helposti kortista, eli nyt mennään samassa kuin kata, 37+5. Osaako kata, kukaan muu vastata mitä tarkoittaa lääkärin merkintä neuvolakorttiin kohtaan "kohdunsuu / auki" USS, olisko se jokin lyhenne siitä "auki yhdelle sormelle"??

Olipas pitkästi ja epäselvästi kerrotut kuulumiset :LOL:
Kaikille massuille jaksamisia ja innolla odotellaan muidenkin äitipoli-/ vauvauutisia!!

Tähtitaivas & 3100g :heart:

Ai niin, toivottavsti Kata sulle ei nyt sitten iske se hepatoosi, on varmaan tosi korjaa kun kutittaa jatkuvasti!! Jaksamista!
 
Katalle ihan nopsaan, kun mun parin tunnin työ romaanin parissa meni koneen kaatumisen myötä bittiavaruuteen... ( :headwall: :headwall: :headwall: \|O )

Jos sulla taas pitää käynnistellä, niin olisko vyöhyketerapia mieluisampi keino? Just nimittäin kysäsin mun ex-anopilta moisesta, kun on vyöhyketerapeutti... Kerto kolme saaneensa käynnistettyä ja yks niistä oli kätilö. Oli kuulemma niin monta synnytystä käynnistäny, ettei ite siihen halunnu... Kummakos tuo. Olis siis äitiystävällisempi keino ilmeisesti ja ihan kotosalla toteutettavissa. Ja tekeehän monissa synnytyssairaaloissakin monet kätilöt vyöhyketerapiaa nykyään. Linkitän sulle pinon, jossa oli ohjeet.... Tai siis linkitän heti, kun tää foorumi suostuu yhteistyöhön.

Käyn vähän rauhottumassa vaikka tuolla pihalla ja samalla kaupassa... Jospa tää sit onnistuis.

Kiukustunut PikkuMyy-80 ja poikanen 36+5

*Muoks* Lisään nyt sen linkin...
http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=766960<br><br>
 
Toi kuulostais Pikku-Myy tosi hyvälle,se vyöhyketerapia.Oon samaa miettinyt sillä yks kaveri Turussa sanoi samaa oli käynyt päivällä ja yöllä lähti supistukset käyntiin!!
Aika hienoa!!!
En tiiä onko mahollista täällä,sillä aika pieni paikkakunta-täytyy ottaa selvää!!Kiittis vinkistä isosti!!!

Tähtitaivas,joo-ymmärsin tuon sekavan selityksen!!! =)
Mulla menkkojen puolesta la siis 26.5 ja eka ultra antoi ajaks 1.6.Sitten on niskapoimu ultra 5.6 mutta sitä ei muutettu kun muutama päivä siinä oli eroa.Ja nyt tuo pää näyttäis 30 toukokuuta,mutta lapsi tulee kun tulee..
Taikka tulee kun käynnistetään... :wave:
Meillä tuo kohdunsuu samoissa menee ainakin!!Ja kokoeroa tietty tekee perinnölliset jutut tässä vaiheessa,Maisa eli tuo meidän eka yhteinen oli just 3 kiloinen joten ei varmaan tästä kauheesti isompaa taikka pienempää tuu.

Ja arvioitahan nuo on!!

Oltiin kauppareissussa ja ostin nyt sitte kaikkee vähärasvasta...
On esim suklaavaahtoa vähärasvasta,ja kaikkee herkkuakin löysin!!!Ihanaa ei tarvii kaikesta luopua!!!

Meillä osa lapsukaisista pois,eli tytöt on vaan kotona!!Mukavan rauhallista...

kata 37+5
 
Toi kuulostais Pikku-Myy tosi hyvälle,se vyöhyketerapia.Oon samaa miettinyt sillä yks kaveri Turussa sanoi samaa oli käynyt päivällä ja yöllä lähti supistukset käyntiin!!
Aika hienoa!!!
En tiiä onko mahollista täällä,sillä aika pieni paikkakunta-täytyy ottaa selvää!!Kiittis vinkistä isosti!!!

Tähtitaivas,joo-ymmärsin tuon sekavan selityksen!!! =)
Mulla menkkojen puolesta la siis 26.5 ja eka ultra antoi ajaks 1.6.Sitten on niskapoimu ultra 5.6 mutta sitä ei muutettu kun muutama päivä siinä oli eroa.Ja nyt tuo pää näyttäis 30 toukokuuta,mutta lapsi tulee kun tulee..
Taikka tulee kun käynnistetään... :wave:
Meillä tuo kohdunsuu samoissa menee ainakin!!Ja kokoeroa tietty tekee perinnölliset jutut tässä vaiheessa,Maisa eli tuo meidän eka yhteinen oli just 3 kiloinen joten ei varmaan tästä kauheesti isompaa taikka pienempää tuu.

Ja arvioitahan nuo on!!

Oltiin kauppareissussa ja ostin nyt sitte kaikkee vähärasvasta...
On esim suklaavaahtoa vähärasvasta,ja kaikkee herkkuakin löysin!!!Ihanaa ei tarvii kaikesta luopua!!!

Meillä osa lapsukaisista pois,eli tytöt on vaan kotona!!Mukavan rauhallista...

kata 37+5
 
Kyllä käy taas hitaalla nää sivut :headwall:

Ootte olleet tosi ahkeria kirjottelemaan! Monta uutta sivua tullut vaikka vaan eilen jätin kesämassut moikkaamatta kun olin niin pirun väsynyt illalla. Nyt en sitten muista kuka on kysellyt ja mitä.. Eikä multa löytyisi vastauksiakaan, kun ei ole omakohtaista kokemusta nyt esillä olleista asioista.

Kiva, että MHP:kin on löytänyt takaisin palstalle! =)

On kyllä tosi jännää kuinka lähellä osan synnytykset jo on! Oma h-hetki tuntuu vielä niin kaukaiselta kun huomenna tulee vasta 34 viikkoa täyteen. Keho ei ole antanut mitään merkkiä, että synnytys olisi mitenkään lähellä.. Supistelut on ollut mietoja ja suht. nopeesti ohimeneviä. Täytyy kyllä myöntää, että synnytys alkaa ainakin vähäsen jännittämään, kun elää täällä mukana muiden supisteluissa, limatulppien irtoamisissa, käynnistämisissä ym. :D

Vauvavalmistelut on vieläkin niin vaiheessa, että parempi vaan jos pysyy vielä vähintäänkin muutaman viikon masussa.. Ja toivottavasti pysyn itse vielä toimintakuntoisena sen aikaa, että saadaan loput järjestelyt ja hankinnat tehtyä!

Hyvät voinnit kaikille äideille ja vauvoille! =)

Ja Kata: Laitathan miehesi tai jonkun muun ilmoittelemaan, jos jäät keskiviikkona synnyttämään, jookos? =)

-ebbuliini ja neiti rv 33+6-
 
Kata: Hepatoosi arvot olivat kaikki ok, se arvo oli viime perjantailta verikokeista 3 ja huomenna soittelen sitten sen eilisen arvon.. Se lääkäri nyt sitten vaan vaihtoi mulle jotain kutinalääkkeitä.. mutta en taida niitä jälleenkään ottaa kun huolettaa sitten kaikki muut jutut siinä. Sääret on sitten sen näköset, että lääkettä ei ota.. ne kutiaa eniten.

Sain kans tänään saman tuon vyöhyketerapia idean ja netistä sitten selailin tuohon lähelle yhden klinikan ja soitin sinne ja sain kun sainkin sitten puolen tunnin peruutusajan..
No en nyt sitten tiedä uskoakko tuohon naiseen, kun se välillä katseli kirjasta missä mikäkin kohdunkaulaulan piste on :LOL: Mutta tulipas nyt sitten siellä käytyä ja se aikoi vielä perjantaina ehkä ottaa mut, jos jaksaa tulla töihin.. kun täällähän on monella pitkät vapaat nyt kans. No saapas nyt sitten jännällä nähdä auttoiko se mitään.

Eilen muuten tuli niitä menkkakipu juttuja ja en tiennyt oliko ne supistuksia, niin täti sitten sillä käyrällä ku katto sydänääniä ja liikkeitä niin samalla sai ne siihen käyrälle.. ja supistuksiahan ne oli!! No tänään ei sitten olekkaan tapahtunu muuta ku että vauva on möyriny hulluna koko ajan!

No mutta nyt rapuillalliselle miehen kans ja sitten yrittämään lasta tuolta ulos omilla konsteilla ;)

Moonlight ja vauvamöyrijä
 
Hienoa että sappiarvot oli Moonlight ok.Joku kutina juttu sulla sitten iskenyt.Harmillista...
Aika hauska tuo sun vyöhyketerapeutti!!! :D Jos jaksaa tulla töihin!!!!
Toivotaan että lähtee käyntiin ja hienoa että suppareita on jo ollut kovastikin!!!

Saa nähdä tosiaan keskiviikkona,en siitä suoraan ainakaan jää,kun täällä synnytyssairaala on eri paikka kun tuo missä äitipolilla käyn..
Eli kyllä tuun tänne ilmoittautumaan ja kertomaan kuulumiset!!

Sivut on takkuillu kauheesti,mikä lie juttu.

Hei lauantaiks on luvattu 19 astetta lämmintä,taidan levätä siis terassilla!!!

Mukavaa helatorstaita kaikille,heipat

kata 37+6
 

Yhteistyössä