Heippa kaikille massuille!
Kiva kun Kreecher on päässyt vielä kotiin lepäilemään ennen h-hetkeä!! Hanista ei siis vieläkään ole kuulunut mitään...
Äitipolijuttuja
Kaikki oli hyvin ja jatain yllätyksiäkin löytyi. Eli painoarvio oli 3100g, kuulemma jää alle neljän kilon la:na. Kasvu tästä eteenpäin on keskimäärin noin 100-150g/vko. Tosin yksilöllistä sekin. Mulla ei supistuksia ole ollut ollenkaan, ja odottelen siis esikoista. MUTTA kohdun kaulaa oli jäljellä 2cm, paikat pehmeät ja auki yhdelle sormelle!!!
Eli alapää on tehnyt valmistelevia hommia, ilman että olen mitään huomannut! Oli kiva kuulla edistyksestä! Muita arvoja voisin kans kertoilla viime neuvolakäynnin pohjlta:
- paino noussut yhteensä 7,5kg (mulla vararengasta jo omasta takaa, joten painon nousu on neuvolan mukaan ihan sopiva)
- verenpaineet 110/80
- proteiini plus/miinus, sokeri miinus
- Hb 144 (ollut koko raskausden ajan 137-144)
- vauvan liikkeet napakoita, syke 144
Kata nyt oli kokoarvioissa vähän eroja, meillä noin 300g suuremmaksi arvioitu vauveli. Mutta en muista olenko maininnut että mun OIKEA la on 27.5, eikä 1.6. Eli kuukautisten mukaan la 27.5, np-ultran mukaan 1.6, ja rakenneultran mukaan 27.5. Virallinen la papereissa on 1.6, koska kätilö sanoi että la vaihdetaan vaan jos se poikkeaa edellistaä arvoista yli 10 päivää.. Saakohan kukaan mitään selkoa tästä mun selityksestä \|O Eli OIKEESTI mulla on nyt 38+3 ja vauvan olisi määrä syntyä
ensi viikon sunnuntaina, APUAAAA!! Neuvolan viikkoja olen kuitenkin käyttänyt, koska ne näkee helposti kortista, eli nyt mennään samassa kuin kata, 37+5. Osaako
kata, kukaan muu vastata mitä tarkoittaa lääkärin merkintä neuvolakorttiin kohtaan "kohdunsuu / auki"
USS, olisko se jokin lyhenne siitä "auki yhdelle sormelle"??
Olipas pitkästi ja epäselvästi kerrotut kuulumiset
Kaikille massuille jaksamisia ja innolla odotellaan muidenkin äitipoli-/ vauvauutisia!!
Tähtitaivas & 3100g :heart:
Ai niin, toivottavsti Kata sulle ei nyt sitten iske se hepatoosi, on varmaan tosi korjaa kun kutittaa jatkuvasti!! Jaksamista!