~KesäMassut 2007~

Huomenet täältä työmaalta!

Tänään on kyllä työmotivaatio niin totaalisen hukassa, ettei mitään rajaa. Mua väsyttää ihan hulluna ja nukkuisin 24/7 jos vain annettaisiin. Illasta menin jo yhdeksän pintaan nukkumaan ja silti oli tuskaa nousta ylös aamulla. \|O
Eilen tuo menninkäiseni sai mut taas itkemään ilosta, kun mies tuli peittelemään mut unille. Kuiskasin menninkäiseni korvaan, että rakastan häntä ja tämä mörökölli vastasi, että "minäkin rakastan TEITÄ". Siinä sitten nukahdin typerä virne naamallani ja tippa linssissä :LOL:

Aika kulkee niin hitaasti...ekaan äippäneuvolaankin on vielä aikaa. Tosin, monet kaverit ovat sanoneet, että esikoista odottaessa aika matelee, mutta seuraavat jotenkin muka tulee paljon nopeammin.

elaisa + Piiperöinen rv6+3

aijuu, etusivulle voipi päivittää, että meikäläisellä on ikää 23vuotta ja asustellaan (ihan kohta) Viialassa (joka tosin muuttuu vuoden vaihteessa Akaaksi) :wave: <br><br>
 
elin
Kestovaipoista kyseltiin, voin päivitellä omia kokemuksiani. Meidän pojilla on käytetty kestovaippoja ensimmäiset puoli vuotta, sitten on iskenyt laiskuus molempien kohdalla. Pyykkimärää kestojen käyttö lisää jonkin verran, mutta muuten niiden käyttö ei ole juuri sen vaivalloisempaa kuin kertakäyttövaippojenkaan.

Kertainvestointinahan noihin vaippoihin saa helposti uppoamaan useamman satasen, mutta jos ei ällöä ajatusta käytetyistä vaipoista, niin huuto.net on kyllä kestovaippataivas! Itse olen ostanut lähes kaikki vaippakuoret sieltä.

Vaippamalleja on niin paljon erilaisia, että niihin lienee helpointa tutustua vaikka googlettamalla kestovaipat. Pähkinänkuoressa: yleensä on kosteutta läpäisemätön kuorivaippa ja sen sisällä imukerros tai sitten ns. "all in one" -vaippa, joka vastaa käyttöominaisuuksiltaan kertakäyttövaippaa.

Kestovaipat vaativat aika hyvät kuivatusmahdollisuudet. Kuivausrumpu/kuivauskaappi/kuivaushuone olisi aika bueno, sillä mitä nopeammin vaipat saa kuivaksi, sitä nopeammin ne ovat jälleen käytössä, eli vaippoja ei tarvitse hankkia ihan niin paljon. Lisäksi jos vaipat ovat kovin kauan kosteina, alkaa tulla pieniä hajuhaittoja.

Käytetyt vaipat oln huuhdellut ja laittanut kannelliseen ämpäriin, jossa on etikkavettä (n. 2tl etikkaa/5 l vettä). Etikka tappa bakteereita ja neutraloi hajua. Vaipat olen pessyt 60 asteessa ja aika-ajoin pyörittänyt koko satsin 90 asteen lämmössä.

Vaippoja joutuu vaihtamaan vähän useammin kuin kertakäyttövaippoja, mutta meidän pojilla on koko kestovaippakauden pysynyt iho tosi hyvänä, vaippaihottuma tuli kuvioihin vasta kertiksiin siirryttäessä.

Absolutismi ei välttämättä kannata, eli esim. matkoilla kannattaa käyttää kertakäyttövaippoja, erityisesti jos pesumahdollisuudet ovat rajalliset.

Tällaisia kokemuksia minulla.

:)
 
ELIN: Kiitoksia! Oon jotain nettisivuja lukenu mut kiva kuulla jonkun käyttäjän mielippide kun tahtoo noilla nettisivuilla ollal hiukan mainostamista niin uskon helpommin mitä tääl sanotaan =)

Tuon oikeestaa halusin tietää että onko ominaisuudet kuinka samanlaiset kun mietin et pitääkö kuivana ja hajut poissa jos on vaikka kaupassa tai jossain.
Mulla on varmaan ollu aika perus hieman negatiivinen kuva tosta kestovaippailusta. Ehkä kuva millaista se ennen on ollu =)
No nyt tulee asiaan hieman selkeyttä. Täytyy kyllä ehdottomasti miettiä tuota vaihtoehtoa!

Oli ihana herätä vapaa aamuna ja avata verhot kun lunta sataa =)

Ihana kuulla muidenkin ultra käynneistä =) ja kuviakin jo =)

Hauskaa viikonlopun alkua!!
 
Bruschetta harmaana
Öööh... yksi kysymys, miten saan laitettua ultra kuvan tänne?
En ole koskaan kuvia laittanut ja nyt voisin laittaa.
Kertokaa joku please!!

Niin jokohan mä kirjoitin tänne että ultran mukaan laskettu aika olisi 24.5-07 ja menkkojen mukaan 2.6-07.
Neuvolassa kun kävin, niin ne pitävät tuon ultran ajan täsmäävän.
Mutta se aika selviää vielä paremmin seuraavassa ultrassa joka on rv 12+6.

Bruschetta rv 9+1
 
raksu81
Heippa!

Onnea Sisi! :flower:

Ja kiitos Elin kestovaippa selvityksestä. Se on totta, että usein miettii, että nettisivut ehkä kaunistelee kestovaippailun helppoutta. Itse olen jokatapauksessa valmis näkemään hiukan vaivaakin luonnon puolesta ja säästäähän se kivasti rahaakin, jota meillä ei mitenkään liikaa ole.

Minulle on palannut taas huono olo, joka on jatkuva. Koko ajan oksettaa. Jos syö jotain, se helpottaa, mutta 10 minuutin päästä on taas huono olo. Mutustelen rusinoita, mutta jos niitä syö liikaa menee maha aivan sekaisin.

Jos jollain on muuten huomattavia vaikeuksia mahan toiminnan kanssa, suosittelen ostamaan Fibrex sokerijuurikaskuitua, jota sekoitetaan viiliin, jugurttiin yms. ohjeen mukaan.
 
Kuvan laittamisesta: Kun kirjoitat uutta viestiä niin sun pitää ladata kuva siihen mukaan siitä harmaasta pikku ruudusta vietikentän yläpuolelta. Multimeedio mieheni laittoi mulle ton ultrakuvan, kun oon ite vähänniinkun täysin hukassa näiden ohjelmien kanssa.. Anyway, luulen, että sen kuvan olis oltava netissä, jotta vois liittää mukaan. (outoa?!) En oo kylläkään ihan varma. No, toivottavasti tästä oli jotain apua!

Sisi ja bébé 7+1
(luotan vielä kuukautisista laskettuihin viikkoihin kun oli vaan päivä eroa ultrassa arvioituun..)
 
Munki tietojen kohdalle vois tehä sellasen päivityksen, että oon 21v ja Oulussa asustellaan =)
Pahoinvointi on voimistunu, tänään alko jo melkein yökkäyttämään aamulla..ja iltasin on myös alkanu oleen pahaa oloa. Ja heti jos on pidempi väli syömisissä. Ihan mukava et on oireita niin tietää et pieni on viel masussa mut todella toivon, ettei tää pahoinvointi mee yhtä pahaksi ku viime raskaudessa, melkein joka päivä sai sillon oksentaa...ja kesti jonnekki 14 viikolle asti..

Äh, menis tää aika nopeempaa, ei millään jaksas oottaa et alkas masu näkyä kunnolla ja tuntea pienen potkut... :heart:

Lumenneito ja "OnniUnelma" ( :D ) 4+6
 
Kyllä täytyy sanoo että tässä pinossa on fiksua porukkaa =)
Tuolla muualla lueskellu ja joihinki vastaillu niin kyllä ihmiset jaksaa olla negatiivisia!
Vaikka mitä kirjottaa niin jotain sanomista on!
No tääl ei onnex sellasta ja pitäs iteki lopettaa niitten lukeminen ni ei tuu turhaan huonolle tuulelle. Varmaan jotain provoja.. sellasta =)

Tervetuloo tosiaan uudet ja onnittelut pienten alkujen johdosta :flower: :flower:
Saa nähä kuinka isox meijän porukka tästä vielä kasvaa :)
 
Annmari76
Mä soitin tänän neuvolaan ja kyselin mm. että saako mennä röntgeniin odotusaikana, ja vastaus oli suora EI ! Ja kyselin kans että ku hammaslääkäriin esim meen, että niil ois kuulemma ihan omat puudutusaineet raskaana oleville. Että sitä kannattaa näköjään jaksaa aina mainita että on raskaana..

Mä oon tänään saanu kamalat kilarit ihan pikkujutusta, en tiiä minkä piikkiin menee - tietty raskauden - =) nimittäin neuvolasta ois pitäny jo tulla postitse kyselylomake että ois sit täytettynä ku meen 16.11 sinne.. Ja siis juuri tuosta sain hirveet kilarit.. että salettiin kirje menny jonneki väärään osoitteeseen (tällä alueella tosi yleistä..).

Mulla ei oo mitään kummmosempia oireita. Lasketaanko huimausta ? Väsymystä on ja tisseis tuntuu välillä ihmeellistä kirvely-nipistelyä ??
Pahoinvointia ei oo tullu! nyt 5+0. Väsynyt kyl oon ollu. Mutta ei kai tuosta kaiketi kannata olla huolissaan , ettei siis oo ton selkeempiä oireita....

Huomenna tulee yksi kaveripariskunta iltaa istumaan. Ja pakko tää tilanne on heille paljastaa, kun mehulinjalla olen, varsinkin kun tietävät että meil on vauvaprojekti ollu jonkun aikaa käynnissä.


 
Annmari76
Joku täällä taisi mainita vauvalle laulamisesta, josta muistui mieleen lukemani artikkeli. Hankin uusimman Odotus-lehden ja siinä tosiaan mainitaan että "vauva alkaa kuulla jo noin viikolla 12" :heart:
"kohdussa oleva vauva kuulee äänet, ja saattaa synnyttyään jopa rauhoittua tuttujen sävelten avulla" Odottajille järjestetään jopa muskareita =) Toimii Jyväskylässä ja Helsingissä alkaa lokakuussa !
 
Joo, kiitos masutapahtumainfosta! Kivutkin tuntuu melkein mukavilta, kun tietää mitä siellä tapahtuu.

Meitä pyydettiin just kummeiksi. :D Ensimäinen kummityttöni, syntyi tämän kuun alussa. Onneksi tämä pariskunta kuuluu niihin harvoihin, jotka jo tietää raskaudestani. En varmaan millään malttaisi pitää suuta kiinni nyt! Mukava päästä niin läheisesti kavereiden lapsen elämään mukaan, vaikkei sylikummeja ollakaan. Minusta kummius on kunnianosoitus lapsen vanhemmilta ,tuntuu siksikin niin hyvältä saada se.
 
Heipsan kaikille odottajille!

Tein 10.11 raskaustestin ja plussaa näytti! :) Nyt menossa kuudes viikko ja oireet tosi ilmeisiä! LA olis nettilaskurin mukaan 17.6. =) =) Ja heti tärppäsi, kun jätin pillerit pois. Tää on meidän esikoinen, yhdessä ollaan oltu pian neljä vuotta. Asutaan kolmistaan minä, avomieheni ja koiramme. Mä täytän ensi kesänä 30 vuotta, viikkoa ennen taaperon laskettua aikaa.

Niin, mulla on ollut melkein tuntuvin oire vatsan turvotus ja nopea kasvu, ihan siis uskomatonta, että vatsa voi olla kasvanut jo näin alussa! Sitten mulla on nipistellyt ja vihlonut vatsassa. Tissit on myös kasvaneet paljon, pakko mennä pian ostamaan uusia rintsikoita :eek: Pahoinvointia oli ainoastaan yhtenä yönä aika alussa, sen jälkeen ei oo pahemmin vaivannut.

Kauheesti on mietityttänyt, mitä voi syödä. tänäänkin hypistelin kaupassa monta minsaa leipäjuustopakettia ja mietin, voinko syödä??? Lisäksi on ollut kauhee totutteleminen levon tarpeeseen. Väsyttää vaan töissä, mutta kun pääsen kotiin, haluaisin touhuta kotihommia ja muuta entiseen tapaan. Kuitenkin masuasukki ilmoittelee heti, jos tulee liikaa rehkittyä..

Samoin kuntoilu mietityttää. Oon huomannut, etten uskalla tehdä vatsalihaksia samalla tavalla kun ennen...apua!

Mua muuten kiinnostaa ihan kamalasti kuulla mahdollisista jo todetuista kaksosraskauksista ja millaisia ovat oireet olleet raskauden alussa? Kuuluuko siihen normaalia nopeampi vatsan kasvu??? Mulla ei ole suvussani kaksosia, mutta miehelläni on kaksoissisko. Toisaalta erimunainen kaksosuushan on yleensä sattumaa..Epäilyttää niin tää vatsan tajuttoman nopea kasvu...

Ninnuli

 
Hei kaikki, vihdoin ehdin teitä tervehtimään...kiireinen viikko takana ja lisäksi olen ollut tosi pahalla mielellä ja stressaantunut mielenterveysongelmaisen pomoni haukuttua minut lahjattomaksi ym. asioita joita en halua edes toistaa. Kun puolustin itseäni kertomalla sanojen loukkaavan minua ja kerroin tapahtuneesta läheiselle työtoverille, minut rangaistuksena asian kertomisesta siirrettiin pois tämän työkaverin viereisestä työpisteestä kokonaan toiseen rakennukseen. Voitte varmaan kuvitella tämän kaiken lisänä pahoinvointiin ja väsymykseen!

Melkein tekisi mieli kertoa maanantaina töissä olevani raskaana jolloin työsopimustani ei voitaisi päättää vuoden vaihteessa oikeussyistä! HAH! Tosin lähtisin sieltä vaikka heti pois jos olisi mahdollista.

Pahoittelen vuodatusta, on vain niin vihainen olo \|O

Toisaalta hyvä että näitä hulluuksia alkoi tulla ilmi jo tässä vaiheessa, olisi kauhea ajatus että riskeeraisin oman ja vauvan terveyden tuollaisen stressin alla.

Muistakaa muutkin pitää huolta itsestänne, ja pitäkää puolenne työssä jos vaatimukset ovat kohtuuttomat. Vauvan hyvinvointi on paljon tärkeämpi kuin yksikään työpaikka, deadline tai sekopää pomo!

:headwall:
 
Unohdin äsken ilmoitella, että kirjottelen siis ekaa kertaa tänne ja olen innoissani lukenut teidän mielenkiintoisia meilejänne..Mahtuuhan tänne vielä mukaan???

Onko muilla ollut sydämen muljahteluja oireena?

p.s. Mulla on siis nyt menossa rv 5+5

Hyviä vointeja odottaville äideille :heart: :heart: :heart:
 
Iltaa kesämassut!

Hiiviö, mullakin on ollut sitä pahoinvointia ihan jokaisen vuorokauden tunnille jakaa, jutut pelkästä aamupahoinvoinnista taitaa olla pelkkä urbaani legenda... :LOL:

Tänään on ollut ihmeen hyvä olo, mutta aiempina päivinä päivä on alkanut siten, että ensin herään n. tuntia ennen kellon soittoa, jonka jälkeen kieriskelen sängyssä odottaen kellon soimista. Siinä vaiheessa ehtii kehittyä jo hurja nälkä ja samalla huono olo, ettei meinaa saada mitään ruokaa alas. :eek: Ja sitten perusetova olo on jatkunut siitä eteenpäin iltaan asti. Mutta nyt mulla on sormet ristissä että tämä tästä helpottuisi kun kerran tänään on ollut parempi olo miesmuistiin. :whistle:

Mulla on edelleen tosi hyvä mieli tuosta alkuraskauden ultrasta, suosittelen sitä kyllä kaikille jotka sitä vähääkään harkitsevat :) Ensinnäkin oli valtava helpotus nähdä, että kaikki oli kunnossa, ja toiseksi se oli aika ikimuistoinen hetki kun näki salamatkustajan ruudulla. :heart:

Nti Kesäheinä & salamatkustaja 7+2
 
Tänään ei ole ollut oikeastaan paha olo, mutta väsyttää kamalasti... viime yönä kuitenkin nukuin 11h ja jo kolmen aikaan rupes tuntuu että voisi melkein päikkärit ottaa.. en sit päässy unille ja nyt on ihan sänky valmista kamaa....

Kaverilta tuli tänään tekstiviesti että oli saanut aamulla pojan... Ihanaa... mä en malta oottaa että mäkin pääsen laittelee viestejä kesäkuussa :whistle: ;) :D

Kunvain kaikki menisi hyvin.... *huokaus*

-Hiiviö & Elvis 5+5-
 
Kävin tänään nyt sitten siellä ultrassa ja eipä taida meille vauvaa tulla :'( Ei näkynyt kuin tyhjä ruskuaispussi, viikkoja piti menkkojen mukaan olla jo 6+3, joten eiköhän siellä olis elämää ollut havaittavissa jos olis ollakseen. Kolmen viikon päähän sain uuden ajan ultraan, että sillon varmistetaan onko vieläkään ketään näkyvissä. Mutta tuskin on. Mähän olinkin ihan varma, että tuulimuna tää on ja siltä se nyt vaikuttaa. Vuotas nyt sit vaan heti se tuulimuna ulos, ettei tarttis turhaan kärsiä näistä raskausoireista. Että sellasta.

Nyt muuten tulikin mieleen vielä sellanen juttu, että mä näin raskautta yritettäessä tosi usein sellasta unta, että olin raskaana, mutta kohtu oli kuitenkin tyhjä. Kukapa tietää jos nuo unet onkin olleet tavallaan enneunia ja enteilleet tulevaa tuulimunaraskautta. Lisäksi nyt "raskaana" ollessakin on ollut koko ajan jotenkin vähän masentunut olo, eikä ole oikein tuntunut siltä, että siellä mahassa ketään on. On niin surullinen olo kyllä nyt. Melkein neljä vuotta yritystä takana ja jopa tuulimuna sitten saatiin aikaseks :/

Voikaa te muut hyvin ja hyviä odotuksen jatkoja :heart: <br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.10.2006 klo 18:59 Ninnuli kirjoitti:
Kauheesti on mietityttänyt, mitä voi syödä. tänäänkin hypistelin kaupassa monta minsaa leipäjuustopakettia ja mietin, voinko syödä??? Lisäksi on ollut kauhee totutteleminen levon tarpeeseen. Väsyttää vaan töissä, mutta kun pääsen kotiin, haluaisin touhuta kotihommia ja muuta entiseen tapaan. Kuitenkin masuasukki ilmoittelee heti, jos tulee liikaa rehkittyä..

Samoin kuntoilu mietityttää. Oon huomannut, etten uskalla tehdä vatsalihaksia samalla tavalla kun ennen...apua!

Ninnuli


[/quote/]

Minä ainakin syön ihan surutta kaikkea, mitä eivät neuvolasoitolla kieltäneet, eli vain maksa ja alkoholi ovat pannassa. Onhan noita suosituksia vaikka kuinka, mutta ne vaihtuvat vähän väliä, ja ihan päinvastaisiksikin aina toisinaan.

Ja ei terve toukka vatsalihasten tekemisestä miksikään mene, ihmiskroppa on tarkoitettu liikkumaan! Itse olen käynyt aikido-treeneissä, seisoskellut käsilläni, ollut kaverin olalle nosteltavana, kantanut ja nostellut painavia juttuja (esim. polkupyörä) ja paininut miehen kanssa (tämä EI ole kiertoilmaisu seksille!) ihan niin kuin ennenkin. Mikään näistä ei ole saanut aikaan edes pieniä vihlaisuja (joita kyllä muuten silloin tällöin on, mutta ei siis mistään liikkumisärsytyksestä). Eli liiku vaan! B)

Minäkin olen nukkunut ihan hurjasti. Tänään olen ollut yhteensä hereillä 9 tuntia (kahdet päikkärit) ja kohta voisi taas painua pehkuihin. Onneksi on syysloma! Tänään oli myös ekaa kertaa niin paha olo, että yökkäsin pari kertaa. Ei onneksi tullut mitään ylös. Olin kuitenkin julkisella paikalla, ei kiva... :$
 
Teppana: Toivotaan parasta että näkyisi sitten seuraavassa jo pieni alku, jaksamista kovasti :hug:

Täällä yksi just 30v täyttänyt kun olisko ollu Jonina kun kyseli.

Keskiviikkona kävin ultrassa ja JEE siellä mun massussa näkyi ihka oikea vauvanalku. Sydämen sykekin näkyi hienosti. Lääkärikin sanoi että hyvä että varasin tarkastusajan just sen juhannuksen keskenmenon jälkeen. Kerroin ihan suoraan kaikki pelot mitä on tän raskauden aikana kerenny jo mielessä pyörimään. Niin on kuulemma tapana seurata enempi jos tullu keskenmeno.... Ja sitäkin sanoi että onhan tämä raskaus jo paremmalla puolella kun alussa. Nyt siis olisi rv 7+4. Pää-peppu mitta oli muistaakseni 11,7mm. Täällä ullakolla kun tää meitin kone on nykyään niin mitään mun papereita ei vielä ole tänne siirretty. Sen takia mulla on ollukin niin pitkä paussi täällä kirjoittamiseen kun ei vaan viitsi millään tänne kiipeillä.
Mut hyi kun mun mies purki sitä meidän työhuoneen lattiaa. Siellä oli lankkujen alla kuollu rotta :x Onneks se nyt tulee laitettua, tehdään samantien siitä pojalle oma huone =) Uusitaan lattian lisäks tapetit seinille.

Me ei olla vielä kerrottu kenellekkään. Just laskeskelin yks päivä että marraskuun 20 olis vissiin se rv 12 jos sillon kertois läheisille. vaikeeta on ollu pitää suu kiinni asiasta ja varmaan vaikeeta tulee olemaan kun tarvin sit välillä pojalle hoitajaa. Kyl nyt jo anoppi kyseli ku ultraan olin menossa et miksi käyn lääkärissä. No onneksi on tuo kilpirauhasen vt niin sain siitä tekosyyn... Ei kiva kertoilla valkoisia valheita mutta kesäinen km mielessä kun monelle oli kerrottu.....

Oireita en nyt sanois että kauheesti olis. Lievää huonovointisuutta ollu viime viikosta lähtien. Ei siis sen takia ole kenellekään paljastunut. Vatsa on pulleampi vaik tässä tätä pulleutta on jo muutenki :ashamed: Väsymys on ollu aikamoista mutta sen olen kaikille selittäny huonoilla yöunilla, usein se on kyllä totta kun tuo meidän pikkuherra välillä tunkee viereen ja tavallaan pakottaa mut koko ajan siirtymään.... Niin ja vessassa saa juosta aika usein, se on rasittavaa.

Tässä onkin tullu sitten sepostettua pitemmälti ja vähän miten sattuu. Josko sitten lopettaisi tähän höpötykset. Hyviä vointeja kaikille ja tervetuloa uusille odottajille.
 
Teppana; :hug: :'( Olen tosi pahoillani.... Voimia!

Mullakin taas pyöri viime yönä km ajatukset päässä, ei niistä pääse millään eroon. Mulla on se ultra viikoilla 7+2 ja on mulla käynyt mielessä että jos odottaisi sinne viikoille 9 sitä ultraa, kun heinäkuisen km:n jälkeen lääkäri epäili että olisi menehtynyt n.8+4...

Mutta toisaalta saahaan siellä muutakin tietoa ja tosta 9viikosta olisi pari viikkoa vaan np-ultraan.. Joten ehkä mä nyt pidän sen ajan minkä sain :)
 
Tervehdys! :wave:

Ilmoittaudun minäkin tähän pinoon, kun tein raskaustestin viime keskiviikkona (silloin jo kp43) ja tulos siis positiivinen.
Laskettuaika on ainakin Vauvan ja Liberon laskureiden mukaan 13.6, koska vimpat menkat alkoivat 6.9 - nyt siis kai rv6+3.

Olen 28-vuotias ja kolmatta lasta odotellaan, ennestään on kaksi tytärtä 11/02 ja 12/04.
Olemme olleet ilman ehkäisyä vuoden verran ja puolisen vuotta ehdin pettyä, kun aina alkas kuukautiset.

Edelliset lapset saatiin Clomifen-hoidoilla, koska mulla on PCO.
Nyt tämä lapsi lähes luomu, koska söin vain Metformin-diabeteslääkettä apuna laihdutukseen ja munasolun irtoamiseen. :saint:

Raskausoireina mulla on varsinkin iltaisin oleva vilu ja nyt viikon verran kauhea väsymys sekä alavatsan vihlonta, jos teen jonkin äkkinäisen liikkeen.
Parina päivänä on myös jo hieman etonut, jos maha pääsee tyhjäksi. :x


Teppana: Älä vielä heitä kirvestä kaivoon, vaikka sikiötä ei vielä näkynytkään ultrassa. :hug:

Omasta kokemuksesta voin kertoa (toivottavasti sinua kannustavan tarinan):
Vuonna 2004 tein positiivisen raskaustestin huhtikuun lopulla ja menin yksityiselle gynelle rv7+1 ja ultrassa ei näkynyt kuin ruskuaispussi eli meille sanottiin, että kohdussani on tuulimuna.
Itkin koko seuraavan viikon ja vihasin huonoa oloani, kun kerran vauvaa ei mahassani ollut ollutkaan ja silti oksetti koko ajan...
Sain lähetteen keskussairaalaan naistentautien polille viikon kuluttua eli rv8+1 (kuukautisista laskettuna) ja siellä lääkäri sanoi heti, että nyt on väärä hälytys eli sikiö ja sydämen syke näkyy ultrassa!
Ovulaatio oli ollutkin myöhemmin kuin laskettiin kuukautisista eli raskaus oli alkanut vasta noin viikkoa myöhemmin!
Nyt meidän tuulimuna viipottaa menemään tuolla olohuoneessa ja tappelee isosiskonsa kanssa. :heart: :heart:
 
Voi Teppana :hug: Kovasti tsemppiä, toivotaan että olit ajoissa vaan liikkeellä ultrassa ja että seuraavalla kerralla näkyy sikiö, kuten Riina-Niinalla! Ei varmasti ole helppoa odottaa seuraavaan kertaan, mutta kovasti jaksamisia sinulle :heart:
 
Teppanalle suuri :hug: ja voimia. Ite painiskelen päivittäin sen tunteen kanssa että tuulimunaa kantaisin..kun jotenkin ei tunnu siltä että pikkune olis matkassa. Mutta toivon sulle ja kaikille parasta :heart: :heart:
 
En ehtinyt tähän pinoon ilmoittautua, mutta lueskellut olen taustalla. Sain tänä aamuna keskenmenon eli nyt oli viikkoja 5+4, mutta tiesin tämän tulevan. Tämä oli nyt toinen km perätysten eli elokuussa tehtiin kaavinta tuulimunaraskaus todettiin 11+1 ja nyt sitten tämä. Tuli vain mieleen että tuossa tuulimunaraskaudessa ja tässä oli voimakas tunne ettei kaikki ole hyvin en halua pelotella teppanaa ja vauvaunelmaa, mutta joskus äidin vaistot vain osuvat oikeaan. Nyt luultavammin syy tähän keskenmenoon oli minun vesirokko jonka sairastin toissaviikolla ja se oli aika raju ja nyt olen kovassa mahataudissa.
Pelottaa aivan suunnattomasti että uskallanko edes yrittää jos seuraava raskaus päättyy samalla lailla, mutta me niin toivomme tuolle kohta 2 vee pojulle pikkusisarta. Toivottavasti teillä kaikilla menee raskaudet hyvin ja saatte pienet nyyttinne kesällä. Minä nyt menen lepäilemään olo ei ole vielä kovin hyvä. Toivottavasti meillä vielä joskus on se pikkukakkonen sylissämme.
 

Yhteistyössä