Kesällä ja syksyllä aloittavat ja jo yrityksen aloittaneet :) vol. 6

Kertokaa hyvät sisarukset voiko olla et raskausoireita vois tuntee jo mahdollisesti viikon päästä ovulaatioasta? Nyt on viikonlopun tuo masu ollu känkkäränkkänä, nosteleminen yms tuntuu ikävältä. Lisäksi alaselkä on tullut kipeäksi, ei oikein töissä voi nostaa mitään, asentoja pitää varoja et miten nousee, laskee, nostaa jne. Voi toki johtua myös ahkerasta liikunnasta mitä oon nyt viime viikolla harrastanu. Tänään olen sit alle kahen tunnin sisällä juossu 3 kertaa vessassa. Normaalijuomisen lisäksi oon ehkä puol litraa vettä juonu, ja puolen päivän aikaan tuon veden oon kutakuinni juonu...

Mitä ootte mieltä voisko olla raskausoireita vai kuvittelenko mä taas ihan olemattomia

Lisätääs tähän vielä et ilmassa on aika paljon sitä et hermostun ja suutun erinäisistä asioista, joista en normaalisti teksi muuta ku naurasin

-Memelisa-
Toivovssa on niin hyvä elää ja sit taas surraan ku täti tulee kylään :/

Heippa,

tulin pikaisesti vaan onnittelemaan Tombatarta ja Dakota Pawsia!!! :flower: Ihania uutisia!

Tervetuloa myös uudet, laittelen teitä huomenna listoille, palasin juuri tänään reissusta ja halusin tulla laittamaan pienen viestin, että täällä ollaan yhä!

Täällä on luultavasti dpo 9 tänään, voi olla dpo 8 myös, en tikuttanut ovista tässä kierrossa. Kipeyty nännit heti oviksen jälkeen, ja ne oli TOSI kipeät. Nyt on alkanut tuntua koko rinnoissa. Yleensä ei noin aikaisin oo noin kipeät, mut en uskalla innostua, kun on muissakin kierroissa ollut kyllä tota ja ei oo mitään muita oireita tai masutuntemuksia. Noh, 5 päivää pitäisi jaksaa odotella menkkoja. Toivotaan parasta :)

KHJ
Heippa kaikille! Täällä olisi liittymässä joukkoonne kolmannesta haaveileva äippä. Kierukka vielä paikoillaan,mutta olisi tarkoitus poistattaa tässä kesän syksyn mittaan. Päässä pyörii vain ´miljoonia kysymyksiä.
Onko muilla vieläkin samoja kyssäreitä mielessä kun esikoista yrittäessä kuten: haluanko vielä vauvan,jaksanko,miten parisuhteen laita kun aina välillä pahojakin riitoja ja väsymystä,kaikki taas alusta??? Minulla aina ollut synnytyksenjälkeinen masennus ja pelottaa että se taas tulee ja eniten pelottaa se että jaksanko sen taas. Olen aina halunnut kolem lasta,mutta nyt kun puoliso näytti vihreää valoa niin aloin itse epäröimään,onko normaalia?
Kiitos jos saan liittyä joukkoonne ja jos joku viitsisi vastata :)

Tombatar :flower: Onnea!! Täällähän rupes plussia tipahtelemaan =) Toivottavasti tää helle tekee tehtävänsä ja tosiaan vielä lisää plussia kiitos meille kaikille :heart:

KHJ: Tervetuloa joukkoon :wave: Mie en osaa siulle vastata kun en samassa tilanteessa oo vielä ollut, mutta toivottavasti saat kysymykseesi mielipiteitä. Miekin oon haaveillu aina 3lapsesta, toivottavasti joku päivä oon myös samassa tilanteessa ku sie.

KHJ: Minulla aivan samoja aatoksia mielessä. Mies kun antoikin suostumuksen kolmanteen lapseen, niin tuli epäilys... Lähinnä epäilin omia motiivejani kolmannen lapsen tekoon. Mietin, että onko mun pakko saada vauva vielä, koska oon joskus ajatellu, että kolme haluan jne. Kuitenkin nyt tuntuu ratkaisu hyvältä, eikä se varmaan siitä mihinkään mieli enää muutu. Toisaalta tiedän, että viimeistä lastani olen nyt yrittämässä alulle, niin se tuo jo tähän kuumeiluvaiheeseen oman lisämausteensa.

Tänään alkas viiminen Terolut-kuuri ja mies on ainaki halunnu lähiaikoina puputella aika runsaasti, johtuneekohan helteestä.. Noh joka tapauksessa, materiaalia ois ainakin inessä ja tulee varmasti olemaankin koko ovis-ajan :) Saas nähdä!

on: Oli tuossa jokin aika sitten miehen kanssa puhetta, että on sellainen tunne, ettei tule tämä seuraavan lapsukaisen yritys olemaan helppoa, kun kuopus tuli niin helposti... Ja kun se ovis näytti silloin muutama kuukausi sitten negaa, niin oltiin varmoja, että jotain ongelmia tulee olemaan. No, nyt edelliset menkat olivat oudot. Tulivat myöhässä, ja kun normaalisti runsas vuoto kestää 6-7päivää, niin nyt kesti nippanappa 1,5 päivää... sanoin miehelle, että varmaan menkat jää kokonaan pois... Eilisiltana pesin sitten hampaita, ja ihmettelin, että miten oikeen sotken veden kanssa, kun rinnat olivat märkänä. Eipä se ollutkaan vettä, vaan MAITOA!!!! Ei mitään kirkasta nestettä vaan ihan maitoa! :eek: Nyt olen sitten hätäpäissäni koko aamun lukenut netistä asiasta. Eli kyse taitaa siis olla prolaktiinin liikaerityksestä. Tämän hormoonin liikaeritys jättää menkat pois ja auheuttaa lapsettomuutta, koska munarakkula ei kypsy kunnolla, eikä siis ole ovulaatiotakaan!!! On ollut niin surullinen olo koko aamun. Soitin jo itku kurkussa miehellekin, että meille ei varmasti tule enää vauvaa!! (vaikka tiedän, että kyseiseen ongelmaan on olemassa lääkitys) Päätin, että jos seuraavat kuukautiset jäävät pois, enkä bongaa ovista tästäkään kierrosta, niin menen heti yksityiselle ja haluan päästä verikokeisiin, että tuon hormoonin määrä selviää... :/
Anteeksi moinen purkaus, mutta tuli vaan niin paha mieli, ja kaikki vanhat tunteet esikoisen yrityksen ajoilta palasivat niin elävästi mieleen...

Toivottavasti muilla on parempi päivä...!!! =)
-netta-

Onnea vielä kaikille plussanneille näin yhteisesti! :heart: :flower:

Toivottavasti Napakissa tärppää :whistle:

Memelisa Voihan nuo sinun oireesi hyvin olla merkkejä raskaudesta, kuulostaa aika paljon samalta kuin esikoisen odotuksen ensimetreillä :) Mutta tietysti mahdollista on myös se, että ne eivät ole. Mutta toki toivotaan että ovat ;)

KHJ Meillä kuumeillaan kakkosesta, mutta kyllä mullakin kävi mielessä, et mihinhän olen ryhtymässä kun mies viimein antoi vauvalle luvan tulla. Joinain päivinä kun on oikein rankkaa ja ollaan vaikka miehen kanssa riidelty, niin tulee välillä kyseenalaistettua tämä päätös, mutta kyllä tässä olisi tarkoitus saada meille viimeinen lapsi alulle.

Netta :hug: Kannattaa kyllä sinne yksityiselle mennä ja alkaa selvitellä tilannetta. Saa siinä ainakin itselle mielenrauhan.

Täällä ei mitään uutta. Odotellaan ensi viikkoa, että tiedetään onko tärpännyt vai ei.

Onnea plussanneille!! :heart: :flower:

Netta23 itse varmasti sinun tilanteessasi menisin selvittämään tilanteen mahdollisimman nopeasti, ettet turhaan stressaa jos vaiva onkin jotakin pienempää hoitoa vailla. Tsemppiä sinulle! :flower:

Itselläni kp 54 yk 1. Alkaa jo toivo loppua.. Pitäisikö mun jo soittaa jonnekkin ja kysyä mitä kannattaisi tehdä? Onko muilla tällaisia kokemuksia pillereiden lopettamisen jälkeen? Kierto tuntuu jotenkin hillittömän pitkältä ja alkaa huolestuttaa :$

Onnea kaikille plussailuun..!!! :heart:

Hopefull: Soita perhesuunnitteluneuvolaan ja pyydä että varaisivat ajan lääkärille tai pyytäisivät reseptiä, jolla saisi kuukautisvuodon alkamaan. Alkaa tuo kierto jo aika pitkäksi menemään ja muista sit vielä mainita et yritätte vauvaa! Kaverilla oli ihan sama homma kun lopetti pillerit. Kävi reseptin ja sen jälkeen kierto tuli normaaliks ja tuli kyl nopeesti raskaaks sen jälkeen.

Netta23 myös mars lääkäriin, jotta saat asian kuntoon =)

Tervetuloa kaikki uudet minunkin puolestani :wave:
Viime kertainen täti on taas kuollut ja kuopattu ja se masennus sen mukana :) Nyt on kp 9 ja ovulaation pitäis putkahtaa taas viikon päästä, ensi tiistaina mulla onkin se lääkäri, mielenkiintoista tietää, että mitä siellä ovulaation aikoihin näkyy. Vähän kyllä pelottaakin jo, mutta koitan olla miettimättä asiaa vielä.
Kiitos vielä kaikille, kun otitte taas kerran osaa mun täti-masennukseen :hug: On tämä vaan ihana paikka!

Jopas täällä oli plussamyrsky riehunut, ihanaa!! :heart: Onnea plussanneet, Tombatar ja Dakota Paws :hug: :heart: Kaikkea hyvää teille jatkoon!!

Mä oon kyllä nyt Lily-Jane ihan täysillä mukana sun jännittämisessä!! :heart: Ja tietysti kaikkien muidenkin :heart:

memelisa kiinnittyminenhän tapahtuu noin viikko ovulaation jälkeen ja kyllähän sitten jo joillakin on tuntemuksia heti :) Pidetään peukkuja!!

netta Kuulostaapas harmilliselta, sinuna ottaisin yhteyttä lääkäriin, jotta saisit ainakin mielenrauhan asian suhteen :hug:

Hopefull Siulle samat sanat, lääkäriin vaan niin saat tädin tulemaan!! :hug:

Täällä taas.
Tammitähden odotus päättyi viime viikon perjantaina. Ultrassa todettiin kuollut sikiö(vastasi viikkoja 7+3) Ja piti olla 12+. Pe alkoi vuoto ja kohtu tyhjeni. Maanantaina kävin naistenpolilla lääkärillä tarkistuksessa, kohtu tyhjä,alkanu pienentymään,vuoto niukkaa.
Tässä sitten vain odotellaan että vuoto loppuu kokonaan ja sitten menkat. Sen jälkeen alkaa uusi yritys.

Kaikilla plussaonnea :heart:

Otan osaa Helinäkeiju10 :hug:
Onnea uuteen kiertoon, toivottavasti tärppää nopeasti! :heart:

Täytyy nyt todeta näitten tuntemuksiani. Viikonloppuna ja maanantaina oli siis noita vatsa tuntemuksia, oli örrimörrinä tuo masu. Tänään ei niin pahaa enää ole tuo masu, mutta jatkuva nälkä ja jos ei muista syyä tasasesti pitkin päivää ni heittää ihan hirveen olon, alkaa melkein oksettamaan. No tässä on nää helteet, et pistän osittain myös sen piikkiin. Alaselkää vielä jomottaa, mutta ei niin pahasti kuin eilen.
Pissalla saa taas ravata, varmaan nyt lähtee about 10 kerta tälle päivälle... normaalisti käyn 2-3 pissullä.

No mennään päivä kerraallaan ja katellaan mitä tulevan pittää :)

HelinäKeiju10: Otan osaa! Tosi surullista. Mutta hyvä että ryhdyt positiivisella mielellä uuteen yritykseen! Jospa seuraavalla kerralla olisi parempi onni!

Plussanneille onnittelut!

Novelle78: Kiitos kommentista ja vinkistä! Mä en ole uskaltanut ainakaan vielä alkaa tikuttaa ovista tai mittailla lämpöjä, koska tunnen itseni ja tiedän, että alkaisin sitten stressata koko yrityksestä vielä enemmän kuin nyt jo stressaan. Mun pää toimii sillä tavalla... Lisäksi omien tuntemusten (limat, seksihalut jne) perusteella ovulaatio on pikemminkin aikaisin kuin myöhään, n. kp 10/24 tai jo sitäkin ennen. Pitänee kuitenkin tarkistaa tuo asia myös jossain vaiheessa, kun yritys on edennyt pidemmälle ja jos tulosta ei kuulu. Hyvä kuitenkin tietää, että periaatteessa lyhyt kiertokin on OK, kunhan ovulaatiosta menkkoihin on riittävä aika.

Sitten omia oloja: Jännittää. Tämän kierron piti olla juuri se kierto, ettei ole juurikaan saumaa tulla raskaaksi. Mies lähti ulkomaille ja seksiä oli ainoastaan kp 5/24. Kovin varhain, siis.

Mutta, mutta. Nyt on menossa kp 22/24. Tissit eivät ole tulleet tässä kierrossa ollenkaan kipeiksi, vaikka normaalisti ovat tosi kipeät joka kierron loppuvaiheessa. PMS loistaa poissaolollaan. Pissattaa koko ajan (no, tää on mulla yleistä muutenkin). Hiukset ja naama rasvoittuvat (ja tää voi tietysti olla ihan normaali kuukautisoire kanssa). Hyvin lieviä, hiukan kuukautiskivun tapaisia jomotuksia tuntunut selässä viikon verran aina silloin tällöin. Silmät ovat rutikuivat! (En ole taatusti lähtenyt kuvittelemaan tätä silmien kuivuutta ainakaan, koska minulla ei ollut aavistustakaan siitä, että se on raskausoire! Opin tämän juuri äsken, kun googletin asiaa ja mietin, mistä yhtäkkinen silmien kuivuminen voi johtua.)

Ehkä kaikkein eniten mietityttää se, että kp 12/24 heräsin yöllä tosi koviin mahakipuihin. Kivut valvottivat minua aamukolmesta noin kahdeksaan, jolloin soitin terveyspuhelimeen ja sain neuvoksi syödä parasetamolia. Lääkkeen ottamisen jälkeen helpotti pikkuhiljaa. Kipujen lisäksi oli ripulia, joten ajattelin, että kyseessä oli mahatauti. Näin jälkeenpäin ajatellen se oli kumminkin aika outo mahataudiksi: yleensä mahataudissa oksettaa tai yököttää edes vähän, mutta nyt oli siis pelkkä kipu ja löysä vatsa. Ja kumpikin meni ohi todella nopeasti sitten kun vaiva alkoi hellittää, yleensä mahataudista kuitenkin kestää päivän tai pari toipua.

Jos todellakin olisin onnistunut raskautumaan tässä kierrossa, niin silloin ovulaation on täytynyt olla jo aika pian tuon kp 5:n jälkeen jona seksiä harrastettiin. Kp 12 olisi siis voinut tapahtua kiinnittyminen. Tuntuu kyllä aika uskomattomalta, sillä ne mahakivut olivat KOVIA. Ja muutenkin olisi aika mäihä, että juuri tässä kierrossa olisi tärpännyt, kun seksiä ei ollut saatavilla tosiaan kuin tuon yhden kerran. Ota näistä nyt sitten selvää.

Vielähän tässä voi käydä niin, että menkat alkavat huomenna tai ylihuomenna. Katsellaan. Toivoa ei uskalla.

Onnea plussanneille! Ihania uutisia!

Uusille tervetuloa mukaan rupatteluun!

HelinäKeiju10 Olen pahoillani!Voimia jatkoon.

Plaah,täällä kp 9/27 ja ovista oon tikuttanu 3 pvää,kun siis lyhyin kierto 17,niin aattelin ottaa varman päälle..Mutta toisaalta,clomit ilmeisesti myöhästyttävät ovista pikkusen..mutta,
Niin vaaleita viivoja,että hädin tuskin silmä erottaa!Säälittävää.Kuivuessaan pikkusen vahvistuu,mutta koita tässä nyt vertailla viivoja kun kaikki samanlaisia!!! Mies ois halunnu jo parina viime yönä puputella,mutta mä en oo jotenkin jaksanu,eikä oo tehny mielikään. Hitto soikoon,jos ne clomit vie halutkin,niin mitä järkee?! Mutta viime kierrossa,ovistelin jo 13 tienoilla,niin ukkohan pihtas kp 12-15,että sikshän sitä sai taas pettyä verisesti..Nyt koitan venytellä mahd. pitkään,jos se tekeekin yhtäkkisen stopin taas pupuiluun.. :kieh:

Ois jo perjantai,alkaa loma!!Luojan kiitos,loma on niin paikallaan,en ois kohta enää jaksanu!
Toivottavasti ei sit kuitenkaan 3 vkoa sada,kun nyt on 3 viikkoa enemmän ja vähemmän paahtanu..

Helinäkeiju10 :'( , voimia!

Onnittelut yhteisesti kaikille plussanneille, sekä tervetuloa minunkin puolestani kaikille uusille!

Matalaliitoa täällä. Oottelen menkkoja alkavaksi noin 3 päivän sisällä, ja masentelen sitä. Eilen yritin hakea jotain myötätuntoa tms, mutta mies ei hirveästi haluaisi edelleenkään asiasta kuulla, koska ei halua kehittää stressiä. Lisäksi kokee että kun minä suren menkkoja, niin samalla syyllistän häntä siitä ettei tärppää ?!? Ja sitähän en missään nimessä tarkoita, lähinnä olen vihainen omalle kropalle, enkä jaksais yhtään mitään vuotopäiviä. Että ehkä on vaan parempi että purkaa täällä, kun vähän vaikuttaa sille että miehet marsista ja niin edespäin. =)

En tiedä valehteleeko ihmiset vai miten, mutta joidenkin kavereiden kanssa jutellu tärppäämisistä, niin tuntuu että kaikilla on esikoinen lähteny ekasta tai tokasta kierrosta.
No meillä kuitenkaan pitkää yritystä vielä takana, että ei sais varmaan valittaa. ei vaan jaksais odottaa...

Tsemppiä plussailuun kaikille! :heart:

Paljon onnea kaikille plussanneille! :flower:

HelinäKeiju10, pahoitteluni ja paljon paljon voimia uuteen yritykseen!

ON: Olen pitänyt täällä käyntiin vähän taukoa jos se vaikka saisi ajatukset pois yrittämisestä. Nyt on käynnissä 19/27 ja ovulaationkin sain viimein tikutettua viime lauantaille (dpo 4 siis kai?) Seksiä on harrastettu oikeaan aikaan ja kaikki sinänsä pitäisi olla reilassa, mutta ei meinaa usko riittää että mitään tapahtuisi. Ja minulla on vasta yk3 menossa... Pitäisi kai vaan olla niin kuin koko yrittämistä ei olisikaan!

Heippa,

Memelisa, netta23, Tinzu10 ja KHJ, tervetuloa vielä ja teidät on lisätty nyt listoille! Jos saan vielä kysellä, että minkäikäisiä ootte niin laitetaan sekin :) Ei siis mikään pakko!

HelinäKeiju10 Voi ei, oon todella pahoillani, en osaa edes kuvitella miten pahalta tuntuu :'( Paljon jaksuja ja toivottavasti tärppää pian!

ginger-lemon-honey Mä oon ehdottomasti sitä mieltä, et jos jokin asia vähäänkään mietyttää niin lääkärille vaan! Täällähän joo meitä muutama pyörii jotka oli jo ENNEN vuodenvaihdetta :/

Tipetsu Eiköhän se ovis kohta löydy! :)

Vaniljainen Jee kohta sulla on se gyne :) Aiotteko kohta viedä sen simppanäytteen? Me odotellaan seuraavat menkat (toivottavasti ei tuu..) ja sit on sen vuoro. Miestä jo etukäteen pelottaa se, että toivottavasti nyt tärppäis. Mä tiedän et se tulee murtumaan jos siinä on jotain vikaa :(

Mulla on menossa nyt kp 24/28-30. Sunnuntaina pitäisi laskujen mukaan alkaa menkat. Eli ei kauaa pidä odotella enää. Tissit on mukavan kipeät, mut niinhän ne on joka kierto. Ei siis oo mitenkään toiveet korkealla. Ei siis yhtään. Masens eilen tää juttu niin pirusti ja toi gradun kirjoittaminen takkuili niin pahasti. Oikeesti kohta tää alkaa vaikuttaa mun psyykeeseen. Onneks perusasiat elämässä on muuten niin hyvin ja ihanasti, sitä mä hoen itselleni, että mulla on ihana mies, ihanat vanhemmat, kaunis koti, hyvä terveys (paitsi hedelmällisyys, heh) ja ei rahahuolia. Sitä äitikin yritti sanoa mulle puhelimessa, että kun mä oon saanut niin paljon elämältä niin ei kaikki voi mennä suunnitelmien mukaan. Kai se jotenkin lohduttaa, en tiedä. Menin sit eilen masistelun jälkeen spinningiin ja kunnon hikoilu sai kyllä paremmalle mielelle ja miehen laittama kanapasta. Tänään siis parempi päivä :) Voi olla kyl noi masistelut ihan pms-juttujakin.. :whistle:

Ootte ihania, mukavaa päivää ja sori mun pitkä sepustus itsestäni :D

:wave:

Voi huh tätä hellettä. Pitäs vaan olla tyytyväinen kun on ihanat ilmat, mutta välillä vois olla vaikka yksi vähän viilempikin päivä. Lapset on niin uupuneita ja äkäsiä, eikä tuota ruokaakaan saa niille oikein uppoamaan...

KHJ Täällä käytiin miehen kanssa kovasti samanlaisia keskusteluja, että miten jaksetaan, jos meille kolmas lapsi siunataan. Meilläkin vielä aika pienet nuo typyt (2v.5kk ja 1v.3kk) mutta tultiin siihen tulokseen, että kun molemmat nyt niin kovasti kuumeilee, ja haluttaisiin lapsille aika pieni ikäero, että eiköhän me vielä yhdestä selvitä. Mies sanoikin ihanasti, että "kyllä me yhdessä jaksetaan". :) Meillä ehkä haaveissa olisi vielä neljäs, sitten joskus kun esikoinen menee kouluun. Mutta mitään ei olla päätetty, katsotaan miltä se sitten tuntuu. Saako udella onko teillä minkä ikäiset nuo kaksi lapsukaista??
Jos pelkäät masennuksesi uusiutuvan, niin voisitko puhua siitä esimerkiksi neuvolassa? Tai jonkun läheisen ystävän kanssa. Epäilen, että varmaan lähes jokaiselle tulee jossain vaiheessa mieleen epäilys, että mihin sitä on taas ryhtymässä...
Hopefull Suosittelisin kyllä soittamaan lääkäriin. Kiertosi alkaa olla jo tosi pitkä. Kun meillä yritettiin esikoista oma kiertoni oli n.35 päivää, ja gyne sanoi silloin, että alkaa olla jo rajoilla, että on liian pitkä... Eihän kysymisestä ainakaan mitään haittaa ole! :)
HelinäKeijulle :hug: ja paljon voimia!!
Kapybaralla on tosi jännät paikat, täällä pidetään kovasti peukkuja!!
Lily-jane iän saapi laittaa, 23v.

ON: Yksityiselle varaan ajan varmaan tämän kierron jälkeen. Kunhan nyt ensin katsellaan, että mitä nuo ovistestit näyttää, ja millaiset menkat ensikuun alussa kylään tulee... Nyt toivon enemmän kuin koskaan, että ovistestit näyttäisivät plussaa... Ajatuskin siitä että saa taas alkaa juosta yksityisellä jalkojaan levittelemässä vähän väliä masentaa! No nyt ei auta kun odotella lauantaita, jolloin aloitan tikuttelun. Toisaalta hyvä, että la alkaa napakka parin viikon työputki, niin jos ajatukset edes hetkeksi irtaantuisivat tästä.
Joskus esikoista kuumeillessa ajattelin, että muiden lasten kohdalla kuume ei ole yhtä sietämätön, koska on jo lapsi/lapsia, mutta ainakaan omalla kohdallani se ei pidä paikkaansa. Kuume on ehkä jopa pahempaa, kun tietää mistä ihanuudesta haaveilee...

-netta-

Voi pojat, kuinka nyt on jännät paikat. Kp 23/24. Aiempana luettelinkin jo läjän oireita. Nyt olen lisäksi parina iltana mittaillut lämpöjä ja ne ovat olleet korkeimmillaan 37.2, mikä on mulle aika korkea (yleensä on lämpö alle 36.5). Ei kuitenkaan ole kuumeinen olo. Ja sitten välillä ne lämmöt heittelevät ihan oudosti, onkin yhtäkkiä 35.5 ja sitten taas esim. 37.

Tissit ovat tulleet parina viime päivänä kipeiksi, kun tässä kierrossa ne ovat olleet tähän saakka aivan kivuttomat. Yleensä menee päinvastoin, eli koko kierron jälkipuoliskon ovat hillittömän kipeät ja sitten päivä - pari ennen menkkoja helpottaa. Yöllä ei saa nukuttua. Väsyttää. Ilma kiertää mahassa. Kaikenlaisia tuntemuksia kohdun seutuvilla. Kohdunnapukka kiinni, kova ja korkealla.

Mun piti odottaa lauantaihin, mutta ei voi mitään, kyllä testaan jo huomenaamuna. On tämä vauvakuumeilu jotenkin skitsoa hommaa, kun toisaalta olen nyt aivan satavarma että olen raskaana - siis eihän tää voi muuta olla! Ja toisaalta sitten ei haluaisi uskoa koko juttuun, ettei sitten kuitenkin pety. Oudon jakomielinen olo, kun on IHAN VARMA ja sitten taas yhtä aikaa mukamas ei ole hiukkaakaan toivoa.

Nettalle toivotan ovisplussaa, ja jaksamista kaikille helteisiin!

KHJ
Lily-jane ja Netta23 Olen siis 28v. ja lapsukaiset ovat 4v ja esikoinen täyttää syksyllä 7v. Synnytyksenjälkeisen masennuksen takia olen käynyt aina n. 2kk juttelemassa synnyttäneiden äitien terapeutille ja olo aina helpottuu kun saa purkautu. Se vaan tuntuu niin inhottavalle kun ei osaa nauttia ekasta 2kk vauvan kanssa kun hormoonit heittelee. Mieli kovasti tekee kolmatta,mutta sitten kun olen jo melkein menossa kierukkaa pois otattamaan alkaa epäilys ja lyön jarrua päälle. Lähinnä tällä hetkellä mietin että, että kannattaako minun lykätä vauva hommia jo työnikin takia. Nykyinen määräaikainen työhomma tultaisiin isolla EHKÄ sanalla muuttamaan viraksi ensi vuonna. Jäädäkö sen takia odottamaan ja lykkäämään?? lapsen saanti kun ei koskan ole varmaa...pläääh en tiedä liikaa mutta,jos,mutta jos....Toivon kaikkien puolesta erittäin positiivisia plussa tuulia!! :)

Helinäkeiju :hug:

Vaniljainen Toivottavasti selviää asiat siellä lääkärissä! Onneks ei ole enää pitkä aika siihen.

Lily-Jane Voi kun sieltä pärähtäisikin se plussa ja täti pysyis poissa! Toivottavasti tänäänkin on parempi päivä :)

Kapybara Toi sun kuvaus oli hyvä, että toisaalta on aivan varma raskautumisesta, mutta sitten taas ei ole toivoakaan. Täällä ihan samat fiilikset!

Täällä taas kuvitellut raskausoireet jatkuu :LOL: Itse asiassa toissa päivänä tuli oikein jättioksu, kun oli niin paha olo :x Ja lisäks mua itkettää ihan kaikki, eilen olin entisen työkaverin luona kyläilemässä päivän ja kun olin lähdössä sieltä pois, niin itkin ihan kunnolla :eek: Ihan omitusta!

Sitä piti vielä kysyä, että kuinka avoimesti olette kertoneet tästä raskauden yrittämisestä tuttavillenne / sukulaisille jne? Meillä ei perhe tiedä mitään, mutta muutamalle kaverille olen kertonut. Töissäkin sanoin parille työkaverille, että toinen saa tulla jos on tullakseen ja jos ei tule, niin palaan sitten töihin ensi vuoden syksyllä.

Yhteistyössä