***Kesäkuun Vauvat 2008***Tammi

Näillä näkymin mies pitää isyysloman ja kesäloman putkeen, ja on mun ja vaavin kanssa kotosalla sitten ruhtinaalliset 7 vko. Ihanaa! =)

24. pvä rakenneultra, joten sitä odotellessa. Ajateltiin vasta sen jälkeen laittaa vaunut tilaukseen. Pari päivää sitten tunsin kunnon muljahduksen vatsassa, mutta muuten en oo pahasti liikkeitä havainnut. Mutta eiköhän ne siitä kohta ala lisääntymään.

Töissä alkaa olla tuskaista, kun oikeaan reiteen on ilmaantunut hermopinne. Reisi on ihan tulessa joka päivä jo tunnin-parin istumisen jälkeen. Jalka on siis toooosi kipeä. Nyt oon koittanut tehdä päätetyötä seisaallaan, mutta mahdotontahan se on...Työkaverina on erikoislääkäri, joka sanoi vaivan johtuvan raskauden aikaisesta kudosten turpoamisesta, joka ahtauttaa hermokanavia. Eli ei helpotusta luvassa, kun tulehduskipulääkkeetkin on pannassa. En edes oikein tiedä pitäisikö asiasta mennä mutisemaan työterveyshuoltoon vai neukkalääkärille? Noh, viikon päästä on onneksi talviloma, joten odottelen vielä sen jälkeistä tilannetta. Mutta kyllä kauhulla ajattelen, jos pitää tällaista jatkuvaa kipua kestää äitiysloman alkuun asti, eli vielä reilu 3kk. :eek: Onko muilla vastaavaa?

Niin ja lasten määrästä. Tätä yhtäkin on odotettu 10 vuotta, joten toisesta en uskalla haaveillakaan :ashamed:

Tiivari + Tyyppi 19 + 3
 
Eipähän tuo mies varmast lomaa pie ku synnytyksen verra...jos nyt sinne edes ehtii :/

Meil o sit tänää olt kaik 3 muksuu koton...kuumetta ja mahat kipeen.Ei okseta,muttei oikee voi syödäkkää et joku pöpöhä niide masuis sit on :(
Huomen jatkuu tää sairastuvan pito...kunha va ite pysyis terveen(koputtaa puuta :headwall: )

AadaOlavi 18+5
 
Tiivari: Oliko teillä luomuplussa vai hoidoillako?? olit sen varmaan kirjoitellut mutta en viitsinyt ryhtyä hakemaan :|
Meillä sitä lapsettomuutta takana vajaa 8 vuotta ja sit kaikki luomuplussia vaikka hoidotkin ennätettiin käydä moneen kertaan. Tää viimeisin kyllä yllätti täysin :whistle:

Isyyslomasta: Meillä aikoi pitää kesäloman yhteydessä täydet sallitut viikot eli kotosalla on.

GALLUPPIA taasen: Vieläkö moni voi nukkua masullaan??
Itse sitä täällä ällistelen sillä voin ihan hyvin vielä nukkua eikä oikeen pahemmin tunnu painavan ainakaan vielä.Edellisissä raskuksissa täytyi masullaam nukkuminen lopettaa jo viikoilla 15.

ON: Minulla on ihan älyttömän virkku olo nyt kaiken aikaa..en tiiä onko sokrut sit niin hyvin kohillaan vai mikäs vaihe se nyt alkoi. Tuntuu että vois touhuta kaiken aikaa mutta maltan kyllä levähtääkin välillä. ulos vaan en saa aikaiseksi lähdettyä kun noin huono keli...joten hapen puute uhkaa.

Mutta nyt unille, öitä!!

-Ansku71+ masukki-
 
Mymmy myy, toivotaan tosiaan niin :heart: Luulis et siel on nykyään jo ihan uuen aikaset vehkeet, onhan onhan onhan?? Nyt kävi pelottamaan :D

Isyyslomasta Kyllä meinaa mies olla kotona, ja perään tulee sitten vielä just toi kesälomakin. Harmi ettei voi vielä pitemmäks aikaa jäähä vapaalle töistä :D

masullaa nukkumisesta En oo ikinä pystyny nukkumaan mahallani, mutta kokeilin äsken miltä tuntuu niin kyllä massua painaa, en siis nukkus enää jos oisin aikasemmin nukkunu :D

Menhit ja Ella-Viljami rv 20+3
 
Hei pitkästä aikaa!

Meillä ensimmäinen kun on kyseessä niin isukki tulossa synnyttämään ja pitää isyyslomaa, en tiedä pitääkö kaikki 3 vk putkeen ja kesäloman vain mitenkä..

Hankinnoista: me saadaan mun siskolta yhdistelmävaunut. Olleet kahdella lapsella mutta ovat ihan hyvät, taitavat olla muistaakseni v 2003 Emmaljungat joista on vaihdettu pyörät. Samoin saadaan pinnasänky ja hoitopöytä ym kaikkeea mahdollista. Kierrätetään nyt kun kaikki on hyvää kamaa!

Turvakaukalo täytyis jostain saada..

mulla on tosi epämukava vaiva, ONKO MUILLA VASTAAVAA?
Mulla on paineen tuntua vatsassa ja se vihloo välillä jotenkin häpyluunkin alueelle. Välillä tuntuu ihan kuin paikat alkaisivat aueta.
Tää vaiva on vieny multa esim. seksin harrastamisen.. :kieh: en voi ajatellakaan että sinne laitettaisiin jotakin.. :ashamed:
Meillä ei seksiä ole harrasteltu tämän vaivan takia nyt pariin viikkoon ja eipä sitäkään ennen nyt ole niin aktiivista ollut raskausaikana... mikähän siinä että halut lähtee?
Olenko ainoa?

Näissä tunnelmissa näin aamutuimaan.
Voikaahan hyvin!
Meillä neuvola ensi ke ja rakenne pe!
-Kylli ja vaavi 19+4-
 
Kylli-täti: Mulla on myös ajoittain ollu nyt parina päivänä sellasta omituista painetta alapäässä? Samoten tuntuu kun Tauno kolkuttelis tossa kohdusuulla. Pientä naputusta siellä tuntuu ajoittain. Ja sitte jos esim. niistää, niin tuntuu et jotain alkaa lirahtamaan alapääst. Alkaakokan mulla virtsankarkailut. Toivottavasti ei. Itse yhdyntä ei tännekään maistu, mut voihan sitä tehä kaikkee muuta. Kylhän sitä kerkeää taas :D

Jos tänää sais vietyy sen pissanäytteen neuvolaan. Ei kyl yhtää hotsittais. Mut täytyyhän se käydä tarkistamassa, kun käskettiin. Muuten kaikki hyvin. Paineet oli suht alhaalla eikä tänään lääkkeenoton jälkeen pyörrytäkään niin kovasti kun eilen. Kai se tuli aiheeseen nostaa sitä lääkitystä.

Venla ja Tauno 20+4

p.s. Nyt pitäis alkaa suunnittelemaan esikon 3v synttäreitä. Tekis mieli tehä täytekakku ja voileipäkakku. Ja jotain pientä lisäks... Ite saa syödä sitte loput mitä jää. :p
 
isyyslomasta, kyllä mieheni ainaki ne kolme viikkoa pitää että pääsee synnytykseen mukaan ja saa sitten olla meidän kanss kotona, sillä on kyllä kesäloma myös mutta en tiedä koska mieheni sen haluaa viettää.

Mahalla nukkumisesta, pystyin kyllä n. 3vkoa sitten, mutta nyt alkaa kyllä tuntuun siltä että masussa litistyy joku... :D

Seksi haluista, et ole ainut, mulla nuo halut on ihan kateissa, ei samasta syystä kun sulla mutta kateissa kumminki, Ja mulla on niitä haluja ikävä :headwall: ....mutta ei sitä voi pakottakkaan esille...onneks mieheni ymmärtää.. :heart:

Meillä kanss ens viikolla rakenneultra 24...jipiii...mutta hui 23 päivä mulla hammaslääkäri...en edes muista koska viimeks kävin...blääh...
Ja sit onki 28 neuvola, silloin pitäis olla 12h syömättä juomatta...tuo juomatta oleminen on aika hankalaa kun yleensä juon myös yöllä..
 
Mua alkaa tosissaan huolestuttaan kun ei ole enää mitään raskaus oireita ( paitsi vessassa ravaaminen parin tunnin välein, yölläkin) enkä ole kertaakaan tuntenut minkaanlaisia liikkeitä. Eilen oli maha kipeänä moneen kertaan, samallainen kipu kuin ennen menkkoja. Onkohan tää normaalia??

Neuvolasta on aikaa jo yli viisi viikkoa ja seuraavaan neuvolaan vielä viikko aikaa. Miten ihmeessä maltan odottaa sinne saakka!?

SEKSIÄ ei todellakaan tee mieli. Läheisyyttä ja semmoista hellittelyä senkin edestä.

ISYYSLOMAN mieheni aikoo pitää. Hän on yrittäjä joten voi itse päättää milloin ja kuin kauan sitä pitää.

MAHALLAAN voin edelleen nukkua. Maha on pyöristynyt mutta ei haittaa vielä mitenkään normaalia elämää.

Vkoja 17+0



 
mahallaan en pysty enään nukkumaan,herään heti jos menen mahalleni

isyyslomastameillä jää heti lomalle kun mini syntyy ellei sitten ole jo kesälomalla niin sitten isyysloma siirretään syksyyn/talvelle-keväälle

Menhit todellakin toivon että kaikki olisi jo erinlaista tai mä peruutan tän synnytyksen ja pidätän siihen saakka kun se uusi puoli valmistuu :D

nyt hoitamaan potilaita,onnesta tänään päästään lääkäriin :D
terv.tuire ja mini 17+6 :heart: :heart:
 
Ja sitä piti myös kysymän että..

Jos tarvitte aikaa lääkärille, johtuen jostain raskauden aikaisesta vaivasta niin soitatteko ajan neuvolaan vaan terveyskekskukseen?

Minulla ollut pää kipeä monta viikkoa ja yölläkin kipu vaivaa eikä tavalliset resepti vapaat lääkkeet auta. Sain ajan Tk:n lääkärille ja hän meinasi että kipu on mikreeni tapaista ja määräsi 600 buranaa. (Nyt onneks kipu hiukan hellittänyt.)
Lääkäri kyseli neuvolasta ja käski ottaa asian seuraavan kerran siellä puheeksi....(toki otan käskemättäkin) Mutaa tarkoittiko tämä että tälläisen vaivan takia pitäisi käydä neuvolalääkärillä?

Kauheaa olla töissä jos kipu ei lakkaa kokonaan kun on hoidettavana neljä pientä kirkuvaa ja juonittelevaa muksua. (olen pph) Pää kärsii!!!!

Päivä kerrallaan...
 
Huomenia!!

Päätin tänään pitää lepopäivää jos maltan ja tehdä jotain pientä...kuten nettailua mikäli muksut antaa siihen mahdollisuutta =)
KYLLI-TÄTI: Minulla kans pientä paineen tunnetta alamahalla ja iltaisin hiukan kipeytyy tuo häpyluun seutu, varsinkin jos paljon jalkeilla.Mutta ei kipu mitenkään häiritsevää. Toivon menevän sen ohi...

MALEHA: Monestihan alun raskausoireet häviää juuri kaikki väsymiset, pahoinvoinnit yms...Mutta raskaus jatkuu normaalisti. Toki se itseäkin voi säikäyttää minne oireet katosi, mutta toisaalta taas helpottaa kummasti ettei pahemmin oireita ole. Aina kun tahtoo tulla helposti muita vaivoja sit tilalle. Menkkamaiset kivut jotka toivon mukaan on sinullakin pieniä ja hetkittäisiä ovat kohdun harjoitus supisteluja mutta ei niistä kannata kauheesti säikähtää.Mutta jos ne tulee rasituksesta niin kannattaa ottaa levon kannalta sit. Jos sinua huolestuttaa soita neuvolaan, niin kyllä sinä sinne pääset ennen seuraavaa aikaa.Täälläpäin neuvolassa on ns. päivystys aikoja eli jos jokin huolettaa niin on kyllä päässyt välillä käymään. Ja itse ainakin jos tulee lääkäri tarvetta niin ihan siitä riippuen millainen vaiva tulee vastaan...esim jos kovinkin rupeaisi supistelee soitan lääkärille aikaa tai meen päivystykseen.Tokihan kannattaa neuvolastakin kysellä mitä tehdä..
Itselläni on normaalisti kaikissa näissä raskauksissa alkanut pääkipuilu viikoilla 16 ja jatkunut tuonne viikoille 20-22. Sitten on helpottanut.En tiedä mistä johtuu mutta on tosi ikävä vaiva. Buranaa olen pahimpiin kipuihin auttanut silloin kun panadol ei enää ole auttanut. Kyselepä siitäkin neuvolasta jo ennakkoon niin saat mielenrauhan!!

- Ansku71 rv 18+3-

 
Moikka Ansku ja muut. Mullakin 18+3 tänään. Laskettu aika 16.6. TAYS:ssa. Pahoinvointi hävinnyt jo, mutta nyt ummetus suuri vaiva, aloitin Laxoberonin. Liikkeitä tuntuu harvakseltaan joka päivä. Ensi ke sokerirasitus ja kuun lopussa rakenne. Tulis nyt aurinko esiin, että olis vähän kevään tuntua ja mielialakin kohenisi.

lutuliini 18+3
 
Mahallaan nukkumisesta:Vielä onnistuu ja sitten kun maha on isompi,niin otan tyynyt avuksi,että pystyis nukkumaan edes melkein mahallaan.

Maleha:Mä oon soittanut suoraan terveyskeskukseen,jos tarviin raskausvaivaan lääkäriä.Tosin meillä on neuvolalääkärin ajat niin kortilla,että näin ne neuvolassakin suosittelee tekemään.

Bamse 19+6
 
Isyyslomasta täällä kyseltiin...meillä ei mies jää välttämättä olleskaan isyyslomalle vaan pitää sitte kesäloman kun vauva syntyy.miehellä muutenki sellanen työ jota voi tehä myös kotona ni voi olla sitte kotona muutenkin kuhan vaan välillä käy koneella tekemässä töitä.

Tänään aloin miettiin, että mikäköhän viikko olis menossa....ei ollu hajuakaan :D Yllätyksenä tuli että eilen alko jo 20.vko :D Että puolta väliä mennään vauhdilla.... Seuraava neuvola on vasta noin 1.5vkon päästä, ei kyllä yhtään haittaa koska en kauheesti tykkää meiän neuvolatädistä.... Koko ajan paasaa mun syömisestä vaikken mielestäni syö mitenkään kohtuuttoman epäterveellisesti. Toi paasaaminen alko siitä kun en suostu leipäni päälle laittaan muuta ku Oivariinia, mikään muu ei mee tällä hetkellä leivän päällä alas.Muutenki tuo ruokavalio on aika suppee kun läheskään kaikki ei mee alas....

Mä innostuin alku viikosta käymään aleissa ja käteen jäi parit kivat lakanakankaat ja kasa vauvan vaatteita... voinu jättää niitä kauppaa :D

hande ja Pikkanen 19+1
 
Hande:Ikävää,että on tollanen neuvolatäti.Kun eikö neuvolan tehtävä ole tukea ja kannustaa,eikä syyllistää...
Mulla on niin ihana neuvolatäti,että sille voi kertoa kaikki huolet ja aina on hyvä mieli sieltä lähtiessä. :)

Bamse 19+6
 
Flunssa väsyttää ihan kamalasti mutta pikaiset kuulumiset: aamulla tuli veskipaperiin veristä vuotoa, josta säikähin sen verran että kävin neuvolassa. Kuunneltiin sydänääniä, hyvin sieltä kuului, terhakkaasti liikuskeli oikein :heart: Hoitaja bongas vähän supistuksia, mitä en itse edes tuntenut. Aika hurjaa :attn: Laittoi heti pari päivää lepolomaa, ettei tartte töissä käyvä.
 
Hui Lady Di :/ , onneksi kaikki hyvin. Voimia flunssan parantelemisiin :wave:
Sarbe: eikös tunnukin hassulle :heart: ne muksautukset on ihania..

Kiitos kaikille kysymykseeni vastanneille :heart: , mä soitin neuvolaankin kun huolestuin, niin täti sanoi että paineen tuntu näillä viikoilla on tosiaankin normaalia kun kaikki kasvaa ihan super vauhtia. Ikävältä tää kipuilu häpyluun tienoilla tuntuu, mutta näillä mennään!
 
Tiivari: Oliko teillä luomuplussa vai hoidoillako?? olit sen varmaan kirjoitellut mutta en viitsinyt ryhtyä hakemaan :|
Meillä sitä lapsettomuutta takana vajaa 8 vuotta ja sit kaikki luomuplussia vaikka hoidotkin ennätettiin käydä moneen kertaan. Tää viimeisin kyllä yllätti täysin :whistle:
Luomuplussallahan se elämä yllätti. Oltiin jo ehditty luopua toivosta, ja hoidotkin lopetettu vuosia sitten. Mutta sun tarina herätti pienen toivonkipinän useammastakin lapsesta :hug:
 
Miehen isyyslomasta ei vielä ole ollut puhetta. Pitää kyllä varmasti kaikki kolme viikkoa, mutta sitä en tiedä, että missä välissä.
Näkee sitten.

Täällä on nyt sitten pienten flunssien rinnalle saatu myös masupöpö, joka alkaa jo onneksi olemaan ohi. :x
2,5 vee alkoi eilen iltapäivällä oksentaamaan ja sitä sitten jatkuikin aikas rajuna aina puoli yhteentoista saakka. Rauhottui nukkumaan ja masupipi jäi niille unille. Mies oli oksentanut yöllä kerran. Sitten tämä meidän kohta 5 vee aloitti oksentamisen tänään aamulla kuudelta. Sillä raukalla ei vain oikein ollut mitään, mitä oksentaa. :|
Nyt kaikki ovat jo hieman paremmassa kunnossa ja kukaan ei tällä hetkellä oksenna. Minnuun se ei vielä ole tarttunut. *KOP KOP*
Tuolla 5 veellä taitaa olla tällä hetkellä vähän kuumetta, että saapi nähdä, miten tuo huominen mennään...että raaskiskos mummua taas vähän vaivata...
 
Shoppailupäivä on pidetty, enpä tiedä onko tuo 5 tuntia autossa ja kaupungilla niin rentouttavaa. Selkä alkoi jo loppuaikana vastustella. No, onpahan saanut ainakin rauhassa syödä ilman jatkuvaa palvelusväkenä olemista. Vauva ei saanut edelleenkään mitään kun enhän tiedä kumpaa sorttia siellä polskuttaa! Katselin kyllä...

On kyllä järkkyä ku on niin totaalisen turvonnut olo. Pelkkä veden kittaaminenkin turvottaa niin että tuntuu olevan hankala hengittää ja viikkoja on vasta näinkin vähän. Iltasella maha on varmaan jo niissä mitoissa ku esikoisen aikaan konsanaan. Karseaa...

[/b]Seksiasioissa olen niillä linjoilla että ommellaan umpeen vaan! Kaipaan vain unta, unta, unta ja rauhaa. Ja niitähän ei meidän perheessä juurikaan ole tarjolla.

Isyysloma-asioissa[/b] taasen ollaan odottavalla kannalla. Isäntä kun on aivan ehta maajussi, niin tuo perhesuunnittelu on heittänyt aikalailla häränpyllyä kun laskettu aika on tuossa pahimman sesongin keskellä. Saa nyt nähdä ehtiikö synnyttämään mukaan, olen kyllä valmis tämänkin asian hoitamaan yksin, minä urhea äiti, jos tilanne tämä on. Mahdollisesti hän jotain lomaa voisi pikkuisen harkita tuossa heinäkuulla, mutta eipä nyt mitään pitempää tietenkään. Toivotaan että anoppi pyörii vähän enemmän nurkissa sitten kesäaikaan niin ei tarttis heti alkaa testata miltä tuntuu olla kahden riiviöprinsessan ja vauvan kanssa keskenään ja vielä pahimmassa tapauksessa pyörittää ruokapalvelua yms. rehuntekoporukalle.....tapanani on ollut myös jelpata anoppia navetalla ettei tarte rehunajoa keskeyttää, mielettömän hauska ajatus :LOL:. Ja siskoakin olen painostanut tänne juhannusviikoksi tulemaan avuksi. Jospa se isäntä sitten talvella lomailee....ehkä....Kauheaa mihin olen ryhtynyt....apuva!!!!!

Olin taas myös muka kauhean reipas ja ostin molemmille neitosille mekkokankaat, sellaisiin simppeleihin juhlavampiin kesämekkoihin...jos jotain kesäjuhlia joutuu pitämään tai tulee kutsutuksi???Toiselle sini-valkoista ja toiselle vaaleanvihreä-valkoista pikkuruutua ja niihin vyötärölle satiininauhat ja satiiniruusut. Sitten taitaa olla turha rueta kaivamaan konetta esitte kun nyytti parkuu kainalossa???

Ootteko muut innokkaita käsityöimmeisiä? Ite entisessä elämässäni olin hyvin innostunut ompelija (EEL=elämä ennen lapsia). Kävin paljon myös lavatansseissa ja nämähän kaksi ovat aikalailla toisiaan tukevia harrastuksia. Esikoisen jälkeen voipi nuo tanssireissut ja syntyneet vaatekappaleet helposti laskea näillä pienillä sormilla... :ashamed:.

Onko teillä nimiä ajateltu valmiiksi vai kuulutteko ihmisryhmään katotaan miltä vauva sitten näyttää? Itse olen jo aikalailla selvillä mikä nimi tulee olemaan. Hyviä nimiä on jäänyt käyttämättä edellisistä nimipaineista. Isäntä vain tuntuu nyt alkaneen luistamaan tuosta pojan nimestä...omituinen höpöttäjä! Oletteko modernien nimien kannattajia vai perinteisten? Meillä ekat nimet on näitä uusvanhoja ja toiset ja kolmannet taas hieman erikoisempia, eivät välttämättä siis löydy kalenterista.
Huomasitteko
"olen jo aikalailla selvillä mikä nimi tulee", siis tässä talossa näistä asioista päättää yksi dominoiva blondi!!!!
 
todella huomaa että edellisen on kirjoittanut joku BLONDI. Osaan käyttää lihavointia....Odottakaas kun liimaan tuon postimerkin tuohon ruudun yläkulmaan ja lähetän tämänkin....siis en muokkaa edellistä, niin näätte mihin pystyy Sirkkis 34 v. Riittääköhän tähän ykkösluokan postimerkki????Tietääkö kukaan viisaampi?????

Sirkkis 34v. ja Pipsa 17+0
 
Sirkka-Liisa: Mä tykkään tehdä käsitöitä mutta tällä hetkellä ei aika oo sellasiin piisannu.Sillo ku tuo esikoinen synty ni ompelin kaikkee sille, kahelle muulle saanu oikeen mitään aikaseks. Nyt vaan kutonu pipoja tässä talven aikana. Jospa nyt sais pientä ompelu innostusta takasin ku pitäs tälle tulevalle ommella lakanoita ja reunapehmuste. Osan kankaista jo sain jopa ostettuakin :)

Nimestä.... meillä on päätetty sekä pojan että tytön nimi, mutta menee vaihtoon jos ei vauva ookkaan yhtään sen nimen näkönen. Meillä tän tulevan nimi jatkaa kolmen muun kanssa samaa rataa eli on nelikirjaiminen ja kummassakin nimessä on suvusta ainakin toinen nimi....

Hande ja Pikkanen 19+1
 

Yhteistyössä