***Kesäkuun Vauvat 2008***Tammi

Kyllä mä mieheni otan mukaan synnytykseen, mutta se videokamerapuoli voi tosiaan olla aika hiljasta :D
Masutuntemuksia: Pientä möyrintää mutta ei selkeitä potkuja. Sievää pientä<3

Neuvolakäynnillä oli painoa tullu vasta vajaa kolme kiloa lisää :) Sydänäänet oli +130, hemppa 115.
 
viikonlopun koettelemuksista selvitty ja supistuksetkin hävinneet onneksi.
torstaina sitte menen taas koittaan onnistuukos se töissä oleminen ja jaloillaan jolkottelu :/ pidetää peukkuja..

mies mukaan synnytykseen meillä, on kovalla innolla tulossakin mukaan. innostui vaan lisää kun kerroin että saa sitten katkaista napanuoran ja pestä sekä punnita pienokaisen : heart :
pelottaa vaan itseä miten mahdan kestää sen kivun,mies varmastikkaan ei ole milläskään kaikesta siitä actionista :D

tasan viikon päästä siis rakenneultraan, on sitä odotettukkin. Launataina näin kyllä jo että siellä se pikkunen pötkötteli.. oli monen viikon miettimisen jälkeen aika helpotus. mennään nyt sitten mittauttaan ja samalla nähään miten käy lasketunajan.

onko kelleen mitään mielihaluja ruoan suhteen tullut vielä?!
itsestäni olen huomannut uuden puolen..himoitsen kaikkea hapanta. ja viinirypäleitä menisi vaikka viisikiloa päivässä :D muutenkin ruokahalu kasvanut huimasti.

[/b]ElinaMaria[/b] itselläkään ei oikeen vielä masutuntemuksia..eilen illalla sängyssä maatessa tuntui kuin jokin olisi kävellyt pitkin masun pintaa, kuin "elonhiiri". ja jotain pistoja,nipistelyjä ja viiltoja..ei kummempaa. mutta eikö se niin mene että hyvää kannattaa odottaa?! :D

marleena83 ja vinski 19+3
 
Kylläpä moni on käynyt tänään neuvolassa =) Itsekin tänään käyneenä tulin kertomaan kuulumisia. Viohdoin paino alkaa nousemaan..jee :D Kaksi kiloa tullut. Verenpaineet hyvät, hemppa edelleen 119 rautaa syötävä koko raskaus. Tälläkin kertaa pienen sydänäänien saaminen oli todella työntakana =) Pinkoi sellaista vauhtia karkúun ja potki dopperia :D Lopulta ihankuin olisi luovuttanut ja jäi paikalleen niin että kerrankin sydänääniä saatiin kuultua yhteen putkeen ennemmän kuin se kolme.

Tälläkertaa siellä oli myös harjoittelija ulkomailta. Aika jännä miten ultrauksessa tapahtuvan sukupuolen kerronnassa on maiden välillä eroavaisuuksia. Heidän maassaan (en muista missä :ashamed: ) täytyy sanoa heti jos ei halua tietää sukupuolta :eek: Melkeinpä poikkeuksetta se siis selvitetään.

Säikähdinpä tänään pahanpäiväisesti. Lensin pyllylleni betonisella autotallin edeustan liuskalla. Kädessäni oli pulkka mitä olin veimässä autotallin seinustalle. Kaikki kävi tosi nopeesti, tajusin vaan että jalat menee alta ja sit istun pulkassa poikittain :LOL: Näin jälkeinpäin sille jo osaa nauraa kun kaikki hyvin. Tapahtuman satuttua en edes ustaltanut liikkua hetkeen. Kuuntelin alkaako supistaan tai sattuun mahaan. Vähän istuessa peffaan sattuu. Oli onneksi neuvolakin hetken päästä ja sai lopullisen mielenrauhan.

Katbe 16+2
 
Tässä neuvolaa odotellessa olen kovasti lukenut teidän neuvolakuulumisia. Painohuolia on alkanut olla monella ja niin on täälläkin, kun tuo ruokahalu kasvaa koko ajan...ei mitään rajaa syömisellä. Tuntuu, että yölläkin pitää syödä, kääk!

MARLEENA:Mulla laskee kaikki suolainen ja hapan. Etikkapunajuuret ovat tällä hetkellä aivan suurta herkkua.

Yhden asian oon huomannut, että jos vaan pystyn välillä syödä jotain makeaa, edes jogurtin, niin jopas masuasukki heittää volttia (tai siltä se välillä tuntuu). Äsken kun söin mansikkarahkaa vähän, niin ei mennyt kauan kun oikein säikähdin jysäystä, mitä masusta tuli. Mulla nuo tuntemukset tulee yleensä aivan alhaalta tai sivuilta. Istukka on tuossa etuseinämässä. Kaveri alkaa ihan selvästi vahvistua.

Unista:Mä näen tai muistan nähneeni hirveesti kaikkia seikkailu-unia. Viime yönä taisin olla jossain kilpailussa Espanjassa. Siis yleensä paikat on ihan tuntemattomia. Sitten noita seksiunia näen valtavasti!

Mies tulee mukaan synnytykseen, jos vain töiltään ehtii. Ehti esikoisen synnytykseen ja haluan takuuvarmasti nytkin mukaan henkiseksi tueksi. Meillä isovanhemmat asuu onneksi aika lähellä, että saadaan lastenhoitoapua esikoiselle.

Onko muilla iho-ongelmia? Mulla tahtoo tuo naamavärkki kukkia kauheesti. Samoin rinta ja yläselkä. Esikoisen aikana oli ihan sama ja synnytys tais auttaa parhaiten. Mutta kaipaisin vinkkejä, millä saisin edes vähän kuriin noita näppylöitä.

pupukana 17+2
 
Neuvolassa käyty,Painoa tullut kuukaudessa pari kiloa...kauheeta.Verenpaineet hyvät.Pissa puhas.Hemoglobiini 140.Hienot sydänäänet,mei täti ei kertonu lukemia ja en muistanu kysyä.Ja kuukauden päästä uusiks.
Miul naama kukkii samoin yläselkä.Oon pessy lacta-sydillä suihkussa ja rasvannu kunnolla kosteuttavalla perusvoiteella.Pikkasen niinku ois tasottunu.Synnytys tosiaan auttaa.
Himoista;Ne lakrisal salmiakit,alku kuukausina kaikki tosi hapan(sitruunat sellasinaan tai mehuksi puristettuna),cocis.
kukikas ja masukki 17+1

 
Täällä ei oo iho ruvennu onneks kummempia kukkimaan. (ja nyt aivan varmasti aamulla kun herään on kroppa täynnä finnejä :D ) Todella hyvä, koska niitä finnejä kun on niin perkeleen vaikea hoitaa kun on pahasti atooppinen iho :/

Tuli tässä mieleeni, että kuinkas paljon teillä on miehet olleet kiinnostuneita tavaroista ja vaatteista joita vauvalle pitää hommata? Meillä ei näytä ukkoa tippaakaan kiinnostavan :/
 


Onko muilla iho-ongelmia? Mulla tahtoo tuo naamavärkki kukkia kauheesti. Samoin rinta ja yläselkä. Esikoisen aikana oli ihan sama ja synnytys tais auttaa parhaiten. Mutta kaipaisin vinkkejä, millä saisin edes vähän kuriin noita näppylöitä.

pupukana 17+2
[/quote]

Kyllä on! Esikoisesta kukki yläselkä, nyt toisessa raskaudessa selän lisäksi kasvot (lähinnä otsa ja ohimot) ja rintakehä, jonkin verran myös leuka, kaula, niska... you name it!

Jos katsot mun kirjoittamia keskusteluja (näet ne kun napsautat mun nimeä), siellä on parin viikon takaa otsikolla "äiti kuin rupisammakko" tjms, jossa sain ihan kivasti vinkkejä kanssasisarilta.
Mä olen käyttänyt Cliniquen sellaista suihketta (tarkoitettu vartalon epäpuhtauksille) ja sitten kosteuttavaa voidetta päälle, sillä iho on paukamista huolimatta rutikuiva. Nyt on pikkuisen iho ehkä rauhoittunut, mutta olen ajatellut hakea apteekista jonkun nimimerkin suosittelemaa Vichyn puhdistusainetta. Selänpuhdistusoperaatio suoritetaan ainakin kerran päivässä, usein aamuin illoin ja isäntäähän siinä tarvitaan. Nyt se on tämän viikon työreissulla ja olen esimerkiksi tänä aamuna osoittanut kiitettävää akrobaattisuutta selkäni suihkuttelussa, heh.
 
Hei, sori kun tunkeudun mutta sama juttu vähän riivannut munkin ihoa, mä hain Vichyn tuotteita apteekista ja auttoi!!!!!
Mulla viikko 16 meneillään ja la 1.7, mutta hyvin todennäköistä että syntyy reilusti kesäkuun puolella! Hyviä vointeja kaikille.
 
Mullakin kukkii naama niin nätisti että... :kieh:
Ja muu vartalo hilseilee ja kutisee,kun on niin kuiva.Vauvaöljyä ja body shopin vartalovoita aina suihkun jälkeen,mut nekään ei tunnu auttavan...Olisko kellään muita vinkkejä? :wave: :attn:

Bamse 19+4
 
voi kiesus tota ilmaa..toisiks nuorin veti eilen turvat kaks kertaa pihalla,mies kaatu mut onnesta ei käynyt pahasti..

meillä oli sitten tapahtumarikas yö ja tää äiti on nukkunu tasan 3.5h |O
yöllä se alko yhen jälkeen,toisiks nuorin oli tullu jalkopäähän nukkumaan ja jalalla hipastuani häntä tunsin kuinka kuuma neiti on..no kova kuumehan se oli ja 1½ tuntia tappelin että sain annettua kuumelääkkeen,no sitten neiti alkoi tunnin päästä yskimään kamalasti kun tuota yskää on ollut kaikilla,noh oksensi sitten limat meidän puhtaille lakanoille ja eiku niitä vaihtamaan..
sain neidin nukkumaan ja alkoin lukemaan kun esikko heräs vessaan ja itki koko matkan ja takasin päin ja valitti kurkkuansa kun ei pysty yskimään ja nielemään,hoh ei muuta kun lääkettä pojalle naamaan ja sain pojan rauhoittumaan heräsi nuorimmainen ja hänkin oli aivan tulikuuma ei muuta kun suppoa laittamaan ja vähän yli tunnin päästä sain neidin rauhottumaan mutta kaks tuntia siinä palloiltiin ja neiti nukahti loppujen lopuksi lattialle.. :/
yritin siirtää mut neiti heräs heti huutamaan ja siinä meni sellanen puoltuntia kun sain rauhottumaan ja neidin nukkumaan,sit alotti toisiks vanhin kauheen yskinnän ja huuteli vettä sängystänsä ja sitä kesti ½h sit kun sain rauhotettua ja just nukahdettua heräs vanhin (13.v) kolisteleen aamupalaa keittiössä ja arvakkaas kuka nukkui enään sen jälkeen?? :kieh: :kieh:

galluppia onkos teidän lapsukaiset nyt sitten tässä vai tuleeko niitä lisää??meidän perhe on nyt tässä ja jää tähän kesäkuiseen :D
ei tuo selkä kestä kun ne älyttömät säryt alkoi nyt sitte,saas nähä miten loppuajan käy..? :whistle: :whistle:

tuire ja mini (pallomaha) 17+4 :heart: :heart:
 
Mymmy myyn galluppiin Miehen kanssa ajateltiin että kolme ois se meidän lapsiluku, neljä jos kaikki kolme ensimmäistä ovatkin samaa sukupuolta keskenään, mutta neljännen pojan/tytön jälkeen menis sit ukko sterilisoitavaks. Tosin voihan käydä niinkin että tän ensimmäisen synnyttyä en enää haluakkaan kokea kaikkea uusiksi :D Toivottavasti näin ei kuitenkaa käy :LOL:

Ollaan kohta lähdössä katsomaan miehen ja äitini kanssa joulukuun lopulla syntynyttä pikku poikaa :heart: Näkemisiin o/

Menhit ja Ella-Viljami rv 20+1
 
Lapsilukugallupiin: kyllä sanoisin, että meidän lapsiluku jää kahteen eli siihen että tämä kesäkuinen saapuu taloon. Esikoinen oli (ja on) todella vilkas jo ihan pienestä pitäen ja siinä on ollut pitelemistä sen verran, että ei vuosiin edes mietitty toista. Jotenkin kummassa iski syksyllä se vauvakuume ja tässä sitä nyt ollaan. Ikää alkaa olla ihan riittävästi (keväällä täytän 33).

Mä ja mies ollaan molemmat ainoita lapsia, joten pikkuisen mietityttää tuleva tilanne meitäkin: miten suhtautua lasten mustasukkaisuuten kun ei ole itse koskaan joutunut huomiota jakamaan? Kokemuksia ja vinkkejä otetaan ilolla vastaan!
Jotenkin sitä on kuitenkin näin aikuisena kaivannut sisaruksia kaveriksi joulun viettoihin yms., joten ajateltiin että ei samaa kohtaloa meidän pojalle vaan tehdän sisarus, että on se mahdollisuus ainakin aikuisena viettää aikaa yhdessä (7 vuoden ikäerolla tuskin kovin leikkivät yhdessä lapsina). Pojalla ei tietenkään ole enoja, setiä, tätejä eikä serkkuja, joten jos sitten olisi edes sisko tai veli. Ja kiva olla se vuosi kotona, kun esikoinen aloittaa koulutiensä.

Nyt alkaa kyllä kuulostaa ihan sukulaistehtailulta tämä. Kyllä tässä oli enemmän tunne mukana kuin järki kun se vauvakuume iski. Ihan täpinöissä odotan taas tulevaa vauva-aikaa :heart: .
 
tänään kuulin sokeri rasitukseni tulokset.. terkkasanoi että hyvät on..4,7/9,5/6,0 mutta mitä ilmeisimmin ihan rajoilla kuitenkin.. :)

naama kukkii oikeen kunnolla.. otta ihan mahdoton.. ja päänahka hikoo :kieh: ei kivaa.. :/
 
mymmy myy: tiedän tunteen valvotusta yöstä, mulla meni edellisyö oksennustautista hoitaessa!!! Ja mulla hoidettavia vain yksi! Viime yönä nukuin kun tukki vaikka pienellä jännityksellä odoteltiin alkaako velipoika vuorostansa. Onneksi ei muita potilaita vielä ole ilmaantunut ja kuopuskin oli eilen jo ihan kunnossa:)

Meidän lapsiluku on tämän jälkeen kolme ja siinä pysyy!!! Tietenkin mieli voi vielä muuttua kun ollaan reilusti alle kolmekymppisiä vanhempia mutta nyt olen ainakin vahvasti sitä mieltä. Kaikkia hankintoja yms miettii nyt tarkemmin kun ajattelee koko ajan että viimeistä lasta perheeseen odotetaan. Äitiysvaatteitanikin olen koko kaveripiirille lainannut ja ovat kyllä siinä kunnossa, mutta en oikein raaski enää muutaman kuukauden takia niitä ostaa ja onneksi olen vastavuoroisesti ystäviltäni saanut myös lainaksi.
Kolmen lapsen kanssa pärjää vielä tavallisella henkilöautolla kun taas neljän kanssa tila-auto olisi välttämätön. Hienoa kuitenkin että toisilla on monta lasta, omat hermot vaan on niin huonot etten ole varma olisko itsestä suurperheen äidiksi :/
...ja mistä sitä tietää vaikka olisin kymmenen vuoden päästä kymmenpäisen lapsikatraan mami :LOL:
 
Lapsiluvusta:Meil on tän jälkee tää tässä,4 riittää...ihaku oisin jo tän kertonu aikasemmi jo :D

Käin tänää taas labras crp:n ottivat ja virtsaviljelyn...crp ol perjantaista noussut ja tuo viljely valmistuu huomenna.
Soitan aamupväl hoitavalle lekurille ni saan tietää et kui täst jatketaan.
Kävellä jo pystyn...mut maha ei kyl tunnu ihan normilta tai sit oon va herkistyny jokaisen tuntemuksen erittelemään :headwall:

AdaOlavi 18+4
 
Jos pikkukakkonen on tyttö (mitä se ei ole, koska olen ihan satavarma, että on poika, ultra tosin 30.1.), niin lapsiluku saattaa jäädä kahteen, kolme on todennäköisesti muutenkin meille maksimi. Mies on kyllä joskus todennut, että hänelle kelpaisi pikkubussillinen muksuja :D Minä en ole kyllä asiasta ihan niin innostunut...

Minulla oli sokerirasituksen arvot 4.4, 7.1, 7.6, eli ihan hienosti läpi, vaikka kovasti pelkäsinkin tuota paastoarvoa, kun se kotimittauksissa on ollut lähes järjestään yli 5. Olen kyllä ymmärtänyt, että pääasia on, että ne arvot on alle, vaikkakin rimaa hipoen!

Eilen tunsi mieskin liikkeet mahan päältä kun kellottelin sängyssä. :heart:

Kata 18+5
 
Lapsiluvusta... Meillä ei toivottavasti jää kahteen, kolme tahtoisin eikä neljäkään olis mahdoton ajatus. Miehelle maksimi on kuulemma kolme, että mahdutaan tavan farmariautoon B)
Tuo kans tunsi toissapäivänä ekan kerran liikkeet mahan päältä. Aikaisemmin Muumi on joka kerta heittäytynyt liikkumattomaksi kun iskä on koettanut tunnustella, vaikka hetkeä aikaisemmin olisi myllännyt reippaasti. Liikkeet myös näkyvät vatsan päältä :heart:

Iskä ja tyttö lähtevät Prismaan, käyn sanomassa heipat ja huilaan sitten hetken kun ovat ostoksilla =)

Kylkis 18+1
 
Iho-ongelmia löytyy selästä eniten, kasvoissa vähän. Selkään tulee oikein semmosia kipeitä molluskoita :ashamed: :/ Silti on kuiva iho samalla. Koitan rasvata apteekin Apobasella cremellä (sininen) joka kyllä kosteutta antaa mut varsinaiseen ongelmaan, näppyihin ei auta.
Teepuuöljy on kyllä hyvä, nimenomaan 100% teepuuöljy, sitä ei kyl kannata kovin paljon ja laajalti sivellä ihoon, ihan vaan näppyjen päälle suoraan.
 
pitääköhän mun nyt huolestua???

pojan päiväkodissa on kaksi odottavaa hoitotätiä ja toinen on laitettu nyt " evakkoon" koska päiväkodissa on ilmennyt parvorokkoa..

ja nyt mietin että jos poika sairastuu niin silloin luultavasti minäkin olen kipeenä koska tauti tarttuu helposti ja itse en ole kyseistä rokkoa pienenä sairastanu...

hirvee paniikki tuli masukin takia. ajattelin huomenna soittaa neuvolaan ja kysellä vähän koska kyseinen tauti on minulle outo, mitä nyt olen netistä lukenut niin sen verran tiedän...

huoh...no ehkä tämä tästä.


wiivi84 & ? 17+5
 
galluppia..[/b]löysin tänää paikallisesta lastenliikeestä hyväntuntuset, halvat, ja lisäplussana työntöaisaa sai tarpeeksi ylös mieheni selkää ajatellen..
olivat sen merkkiset kun emma. jollain kokemusta, huonoja tai hyviä??!! ajateltiin nimittäin vakavasti harkita niiden ostoa..

marleena83 ja vinski 19+4
 
Hei vaan kaikille!

Mä en ole saanut aikaseksi tähän ketjuun ilmottautua, vaikka kesäkuussa mullakin on laskettuaika. 23.6.08 tarkalleen. Toista odotan. Eka on nyt 1v ja 7kk poika.

WIIVI84! Mäkin olen tässä joutunut noita parvorokko asioita selvittämään. On ihan pienen pieni mahdollisuus, että ystävän lapsella olisi kyseinen rokko ollut tässä lähiaikoina (99% varmasti oli kyllä muuta rokkoa). Ja se rokkohan tarttuu noin viikkoa ennen oireiden alkamista. Kysäsin sitten terveydenhoitajalta pitäisiköhän asiaa jotenkin tarkistaa, kun kyseinen lapsi oli meillä käymässä viikkoa ennen rokkoaan. Monihan on sen rokon sairastanut jo aiemmin (tietämättäänkin) ja itselläni ei ole tietoa miten on. Mun mahdollisuus siihen rokkoon on siis ihan mielettömän pieni. Terveydenhoitaja ja lääkäri oli kuitenkin sitä mieltä, että paras asia tarkastaa verikokeella. Parvorokko on kuitenkin ihan vakavasti otettava sikiön kannalta, jos viikkoja alle 20. Verikoe voidaan ottaa 16 vrk altistumisen jälkeen ja toinen siitä sitten 2 viikon kuluttua. Parvorokko ei välttämättä tee oireita (vaikka yleensä kyllä). Mun kohdallani koko juttu tuntuu turhalta, mutta menen toki verikokeisiin. Ota ehdottomasti säkin yhteyttä sinne neuvolaan. Kuitenkin vain verikokeet vaatii. Jos niin huono säkä käy, että sen rokon saisit niin lasta osataan sitten seurata. Välttämättä sikiö ei saa rokkoa ja sekin yleensä pystytään hoitamaan, kun vain tiedetään. Ettei mitään paniikkia silti.

T. Nalletar ja itu 17+1
 
Iltoja kaikille!!!
Neuvola käynti täälläkin takana. Paineet oli onneksi ok, samoin pissa puhdas ja hemppa oli hieman laskenut eli nyt 122.Ei vielä kuitenkaan lisä rautaa ja ajattelinkin että haen luontaistuotteesta jotain mitä voi käyttää turvallisesti. En tahdo noita apteekin tabuja kun vatsa menee kuitenkin niin kovalle ja muutenkin jo viavaa sen takia.Sydän äänet oli 150-160 välillä.En veikkaa tyttöä sillä nuorimman odotuksen aikana oli samoin ja pojuhan sieltä tuli :)

MIES lähtee mukaan synnytkseen mikäli anoppi vaan paikalla ja tulee muksuja hoitaa.Tai sit mun pikkusysteri lähtee jos mies ei pääse.Yksin en kuitenkaan lähde!!! Paitsi eihän sitä tiiä jos vaikka lekurit päättäisivät tehdä sektion jos sokrut korkeet jne...kaikki kun riippuu ihan kaikesta sit.

IHO-OIREITA: No ei ainakaan täällä vielä ole ilmennyt.Tiedän että jossain vaiheessa iho rupeaa kuivumaan selästä, ja reisistä.yritänkin jo nyt rasvata ennakkoon ahkerasti jos jotain hyötyä olisi.

LAPSILUVUSTA: Heh...heh..sanoin tuolloin tammikuussa 2007 lääkärille että tahdon sterilisaation, olin silloin lopputarkastuksesta kuopuksesta.Lääkäri sanoi että mietitään vielä....No kesän kynnyksellä sanoin miehelle että jos kuitenkin annetaan olla ja kokeillaan vieläkö meille kolmatta joskus tulisi.No yllättävän nopeaan raskaus sit alkoi.Kyllä, kolme on meille ihan hyvä luku.Luulen ainakin...en enää vanno mitään.Mutta toisaalta kun ikääkin alkaa olla niin...Siinä hommaa ihan tarpeeksi kasvattaa sit aikuiseksi heidät.

Minullakin meinaa tää poskiontelo tulehdus vaan jäytää edelleen vaikka kuuri loppui jo.Pää kipeä ja hampaita pakottelee.Jos ei ala viikonloppuun mennessä parantua niin kait se on kipitettävä uudelleen lääkäriin.
Miehen auto kuume ei helpota ja kuulostaa lähtevän lauantaina Siilinjärvelle autoa katsomaan...hohhoijaa...jätän ainakin sen reissun väliin minä.


Mutta nyt syömään vispipuuroa ja sit koisaa...poju nukkuu jotenkin huonosti ja heräilee yöllä joten viisain painua itsein unille.

- Ansku71 rv 18+1 -
 

Yhteistyössä