KESÄKUUN VAUVAT 2007 (2)

  • Viestiketjun aloittaja Salsa
  • Ensimmäinen viesti
kaisuu
Hip-hei, huomenna meneekin sitten rikki tuo maaginen rv 42! Olin eilen Kätilöopistolla yliaikaisseurannassa. Kätilö katsoi verenpaineen, pissan ja sydänkäyrää seurattiin melkein puoli tuntia. Lääkäri teki sisätutkimukset ja ultrasi sitten tarkemmin. Tutkimuksissa kaikki ok, omasta mielenterveydestä en olekaan sitten niin varma. Kanavaa on vielä jäljellä n. 1,5-2cm mutta auki olin 2cm. Kaippa joku teoreettinen mahdollisuus synnytyksen käynnistymiseen luonnollisesti noiden puolesta on mutta itse en oikein jaksa siihen enää uskoa. Lääkäri teki vielä suhteellisen ronskin tutkimuksen, sanoi, että jos se vähän nopeuttaisi tätä hommaa. Empä kyllä huomannut eilen illalla mitään vaikutusta.

Ultran mukaan vauvan painoarvio on 3,9kg että onneksi ei ole tuon isommaksi ehtinyt pulskistua. Lääkäri näytti ultralla myös tarkempaa kuvaa vauvan kasvoista, ja voi, oli kyllä niin suloinen että itku siinä äidiltä tuli. Ei oltukaan tavattu sitten rakenneultran viikolta 20.

Homma etenee nyt niin, että sunnuntaina saan soittaa synnytysosaltolle ja JOS on tilaa, niin ottavat sisään sunnuntaina, mutta viimeistään maanantaina. Juu, meikän säkällä se on toi maanantai..mutta eikai se yksi lisäpäivä tässä katastrofissa enää mitään paina.

Teidän jo synnyttäneiden kokemuksia sekä synnytyksistä että vauvoista on ollut ihana lukea. Pian minäkin pääsen kirjoittamaan omaani. Tsemppiä kaikille vielä odottaville ja toivotaan, että minä olen meistä ainut joka kuuluu tuohon 2%:tiin jotka synnyttävät vkon 42 jälkeen!

kaisu 41+6 ja repussa hyvin viihtyvä pienokainen
 
Nuppu84
Kaisu täältä tullaan perässä kovasti en nimittäin todellakaan jaksa enään uskoa että tämä pienokainen ilman käynnistystä maailmaan tulisi.Ei niin mitään tuntemuksia että olisi edes lähellä synnytys tai no mistäs tiedän miltä pitäis tuntua mutta kai nyt edes jotain?
Alkaa vaan aika käydä pitkäksi ei niin mtn tekemistä kaikki paikat siivottu kymmeneen kertaan ja vauvankin tavarat ollu jo viikko tolkulla valmiina niinhän se vaan on että odottavan aika on pitkä enpä vaan olis uskonu et ihan näin pitkä,no joo menenpä vaikkapa päikkäreille josko ois parempi mieli ku heräilee:)

Nuppu rv 41 tasan
 
Eva_82
Nupun ja Kaisun tilanteisiin nähden mä en varmaan vielä saisi valittaa kun mulla on "vasta" 40+5 mutta kyllä täälläkin on sellainen olo että käynnistää tämä varmaan pitää, ei tunnu yhtään siltä että lähiaikoina voisi olla tulossa. Paitsi navan seudussa tuntuu välillä siltä että vauva varmaan syntyy sitä kautta ennemmin kuin alakautta kun tuntuu siltä että napa räjähtää kun nahka niin siitä kiristää. Tänäänkin kaupassa tuli sellainen olo että pakko painaa navan seudulta mahaa sisäänpäin koska muuten se voi revetä auki ja veri vaan alkaa ruiskuamaan.
Anteeksi kamalankuuloiset jutut mutta kyllä tämän mahan kanssa elo alkaa jo kyllästyttää!
Mäkin laitoin pesuhuoneeseen pesukoneen päälle hoitopöydän valmiiksi ja järjestelin vaippoja ym. tavaroita hyllyyn, nyt on kaikki sitten valmista pikkuista varten.
Huh. On tulossa tiivis viikonloppu, tänä illalla kesäteatteriin, huomenna vanhempieni mökkitupareihin saareen ja sunnuntaina miehen veljenpojan rippijuhliin. Jospa tässä hulabaloossa sitten synnytyskin vihdoin alkaisi!

Eva 40+5
 
Nuppu84
Eva valita ihan rauhassa,se helpottaa:) Nyt mulla on illan aikana ruvennu kiristää masua ihan kauheesti ei satu mutta tuntuu tukalalle se on ihan pinkee pallo ja sit taas tulee "löysemmäks" mutta ei siis satu ollenkaan onko nää nyt sit jotain harjoitus suppareita? tai sit vauva vaa möyrii ja heiluttaa peppuaa tuol ni kovenee... Aattelin huomen käydä pesasee mattorannassa pari pientä mattoa josko se sais jotain aikaseksi:D

Jatketaan kärvistelyä:)!!!!
 
Jogi72
Moi,

Juu Eva saat valittaa rauhassa, täälläkin vielä kärvistellään. Lohduttavaa tietää että on muita samassa tilanteessa. Eilen aamulla oli supistuksia 3h ajan 5 min välein, muttei voimistunut ja yhtäkkiä loppui sitten kuin seinään... Mä jo tuuletin mielessäni että kunhan mies tulee yövuorosta niin päästään sairaalaan....jep jep. Yli viikon verran on supistellut joka päivä ja limatulppaa tullut, kätilökin sanoi viime ke että "tulette kyllä minä päivänä tahansa uudestaan" ja neuvolassakin "nyt ei kyllä enää nähdä" kun maanantaina seuraava aika, mutta mäkin rupean nyt asennoitumaan käynnistykseen. Täällä kuulemma käynnistetään kun 14 vrk yli, ja sehän on sitten juhannusaatto... Mietin katsovatko he yhtään kalenteria, jos esim. jussina on vähemmän kätilöitä paikalla tai jotain ja käynnistäisivät pari päivää aikaisemmin...? Toisaalta kai niillä on täysi miehitys paikalla....

Käytiin tänään kävelyllä joenrannassa, mutta kyllä jokainen askel sattuu mahaan kun tuntuu että tanelin pylly tulee just ihon läpi tai pää roikkuu jo mun haaroissa. Sf-mitta jo 37,5.... Anteeksi valitus mutta kun nyt sais jo rakas kullannuppu tulla sieltä...rupean kohta huolestumaan että onko sillä kaikki ok vaikka liikkuu kyllä tosi kiitettävästi.....

AAAAARRRRRRGHH!!!!!

Nyt tuntuu paremmalta.....

Jogi & taneli 41+1
 
-Fiona-
Tsemppiä kärvistelijöille bd !
Kyllä ne kohta sieltä tupsahtaa vaikka just nyt tuntuu kuin ne ei tulis ikinä.
Mullahan synnytys käynnistyi suoraan säännöllisillä supistuksilla ilman ennakko varoitusta! Itse olin ihan varma että yliajalle mennään..

Pikkuhiljaa on alkanut löytymään jotain rytmiä. Ainakin tietää miten vauva nukkuu jos on tankannut itseensä runsaasti maitoa. Tietää milloin voi lähteä kauppaan yms. Kovin pitkiä aikoja ei voi reissussa olla, mutta liikkeelle on hyvä lähteä.

Vielä on lihakset ja lonkat hiukan jäykkiä. Huomaa ettei jaksa vielä kovin pitkiä lenkkejä kävellä. Liikuntaa on kuitenkin hyvä jonkinverran päivittäin harrastaa.

Tänään on ensimmäinen "kotikylpeminen" katsotaan miten se sujuu? ;)

Fiona ja tytsi 8 vrk
 
Jogi72
Ihan pikaseen vaan kerron, että lapsivesi meni klo 1245 ja viimeistään klo 19 lähdetään sairaalaan :). Supistukset voimistuvat jo, joten voi olla että tulee lähtö aikaisemmin.

Tsemppiä kaikille ja kuullaan sit kun meitä on kolme!

Jogi & taneli 41+2
 
Eva_82
Tsemppiä Jogi! Tai siis vauva on mitä luultavimmin syntynyt jo ehkä eilisen puolella. Täällä 41+1. Onkohan mahdollista että saisin käynnistyksen jo ennen juhannusta? siis esim. ke tai to, koska käynnistyksiä ei kuulemma tehdä viikonloppuisin ja pyhinä joten menisi sitten vasta maanantaille enkä jaksa enää odottaa niin pitkälle. Jos valittaa oikein rutkasti kun menee yliaikaisuus kontrolliin niin voisivatkohan käynnistellä jo? Täytyy kysyä tänään neuvolassa. Anteeksi omanapa-valitukset...
Mites Nuppu?
 
Vuokko..
Kuinkahan monta vauvaa saadaan tälle viikolle..Minulla on la huomenna, mutta mitään oireita ei ole ollut sitten viime viikon parin tunnin supistelun jälkeen. Mutta ehkä käy yhtä nopeasti kuin Jogilla, toivotaan. Viikonloppuna kokeiltiin ässiä, mutta mikään ei tehonnut. Tosin siivoushommiin otin osaa varsin kevyesti, järjestelin vain hiukan tavaroita ja siivosin vauvan pinnasängyn kuntoon (siihen on vähän liian helppo kasata kaikenlaista tavaraa pois jaloista).

Juhannusvauvaa siis odotellaan edelleen, kuten jo joulukortissa ilmoittelin kavereille. Mies jo mielisi lomille, aikoo pitää kahden viikon isyysloman heti kotiuduttuani vauvan kanssa sairaalasta.

Vuokko 39+6
 
kata..
Kyllä ässistä on apua,varsinkin siitä spermasta mutta se ei ihan heti toimi,vaan kypsyttelee pikkuhiljaa.
Mun neuvo olis että aamuin illoin annosta ja useempi päivä.Meillä tehos kun viikonloppu pupuiltiin tosiaan aamuin ja illoin.Tais olla päiväunillakin siinä sunnuntaina.
Pientä kuumotusta alkoi tuntumaan aina ja ma kun alettiin käynnistys se alkoi tehoomaan!!
Sitä ennen oli se 4 pvää käynnistetty eikä mitään tahtonut tapahtua!!!!

Täällä on kiltti ja rauhallinen vauva.Syö ja nukkuu,kerran päivässä kakkii.
Suloinen on.
Isukki on jo 5 yötä ollut pojan kanssa ja kerran syö yössä.Äiti on levännyt oikein urakalla!!!

Uni on ihanaa...
Nukkukaa te vielä kellä siihen on mahis!!!

kata ja miska huomenna 3 viikkoa
 
Vuokko..
Kiitos Kata rohkaisusta, täytyypä tiivistää sitten tahtia, nyt on menty aika harvakseltaan. Juhannusta olisi jo mukava viettää kolmistaan, mutta saa nähdä milloin vauva päättää syntyä.

Vuokko 40 tasan
 
Salsa74
Voimia kaikille nyyttiään vielä odottaville!
Yhtenä pakettina minäkin täällä vielä touhuilen... eilen ompelin verhoja ja nyt oottelen että pullataikina nousee, jotta pääsen leipomaan =) Pientä jomotusta tuntuu, muttei mitään kunnollisia supistuksia kuitenkaan. Täytyy pitää ittensä "kiireisenä" eli keksiä hommaa joka päivälle, niin ei tuu odottavan aika pitkäksi. Aamuisin turvottaa sormia ja automatkat turvottaa myös jalkoja, muuten olo on ok. Sain Joensuuhun ä-polille kontrolliajan ens maanantaille eli yhden päivän yli lasketun ajan. Sokeriseurannan vuoksi haluavat tarkistaa vauvan koon ja voinnin. Voin kuulemma varautua jo silloin jäämään sairaalaan eli kassi mukaan vaan. Riippuen tilanteesta joko rupeavat käynnistelemään tai sitten voivat lähettää vielä kotiinkin. Itse toivoisin luonnollista käynnistymistä eli pitääpä ruveta noudattamaan tuota Katan neuvoa ja hyödyntää sperman käynnistysvoimaa tässä aamuin illoin =) nyt se onnistuukin hyvin kun mieskin on jo lomalla.

Salsa ja Otto 39+2
 
ontämävaikiaa
Täälläkin yhdessä koossa vielä. Eilen tosin neuvolassa terkkari sanoi, että vauva on kiinnittynyt jo ja maha niin alhaalla että vois kohta ulostautua jo. Toivotaan!! Miehellä alkoi eilen loma, joten voisihan vauva syntyä milloin vain ainakin sen puolesta.

Meillä ei kyllä seksillä enää käynnistellä. Se on niin vaikeaa! Mä en tajua miten te voitte sekstailla. Mikään asento ei tunnu oikein hyvältä, takaapäin kyllä onnistuu parhaiten mutta en mä siitä kovin mitään irti enää saa. Mä kun olen aina ollut tosi aktiivinen, tuntuu tyhmältä vaan olla paikoillaan, kun ei mitään akrobatiaa voi enää harrastaa :D Miehenkin mielestä seksi on vähän sellaista pakkopullan makuista nyt kun ei voi kunnolla harrastaa joten ollaan ihan suosiolla jätetty sänkypuuhat.

Täytyy panostaa saunomiseen ;)

MARIA 39+2
 
kata..
TÄytyy sanoa että loppuajan sekstailut oli ihan sitä juur kuten Maria sanoit,makaamista!Puhuttiinkin lääkitsemisestä,sillä se todellakin kypsyttää kohdusuuta.Sanoin että musta se on paljon miellyttävämpi tapa kuin väkisin käynnistys.Että mies saa kyllä sen verran tehä synnytyksen eteen että spermaansa antaa kypsyttelyyn!!!=)

Ja todellakin käynnistyihän se kun viikonloppu oli pelkkää "lääkitsemistä" aamuin ja illoin.

Meillä asentona oli ihan peruslähetyssaarnaaja.meni tarpeeks pitkälle lääkkeet!!!=)
Takaapäin on siinä mielessä paras,että osuu kohdunsuulle tökkäsyt hyvin!!;-)

Siitä vaan touhuihin!!

hassua miten täällä vielä vauvat masussa,mä suunnittelen täällä ekaa yökylää meidän rauhalliselle ja ihanalle pojulle.
Miehen vanhemmat kun asuu 2 kilsan päässä ja sinne poitsu menis.Maisa menis mun vanhemmille ja vietettäis vähän jo Jussia isojen kanssa,grillattais ja pelattais ulkopelejä.
Sekä olutta kun muksut maate...Saunaa ja kahenkeskistä oloa...Mulla jälkivuotokin jo loppu eli moneen kuukauteen pääsisin nauttimaan minäkin!!=)

Kauheelta tuntuu että noin pieni poika vielä,mutta kun toinen syö vaan ja nukkuu,niin voishan se onnistua tuossa parin kilsan päässäkin.

Mies on vielä ollut yöt pojan kanssa,oon siis saanut luksusunta jo viikon!!
Ihanaa,sillä nukkuminen on niin upeeta!!!

Enivei,suppareita kovasti teille joilla ne mielessä!!

Ai joo,kolmeviikkosneuvolassa pituutta oli tullut vain puoli senttiä,eli 50,5 cm ja kiloja 3,3->nyt 3,7 kg

kata ja miska 3 viikkoa.
 
wilma83...
meillä on sujunut oikeen mukavasti täällä kotona.tyttö vaan enimmäkseen nukkuu ja syö välillä.ei oo kertaakaan ees itkeny muuta kuin nälkäänsä.painoa oli tullut tosi hyvin,sairaalassa lähtöpaino 3555g ja kun terkkari kävi kotona punnitsemassa 3päivää myöhemmin niin paino jo 3850 eli syntymäpainokin ylitetty jo.saa nähä mitä tyttö ens kerralla painaa kun syö niin kauheasti.nyt pitäis mennä vähän leipomaan kun mun mummo ja vaari tulee kylään.ihanaa kun käy vieraita katsomassa pikkuista,piristää kummasti omaa oloa!
 
ontämävaikiaa
Oli lähellä ettei täällä tullut aamulla lähtö laitokselle! Illalla klo 23 aikaan alkoi tuntua supisteluja, voimakkaampia mitä aiemmin, ja koko keskivartaloon levisi sellainen puutunut kipu, niinkuin menkkakivut. Alaselkää ja nivusia jomotti. Torkuin tuonne kuuteen saakka heräillen välillä supistuskipuun mutta ei ne ollut tositosi kipeitä. Kuudesta kahdeksaan tuntui kipeitä supistuksia 5 minuutin välein, kestoltaan minuutin, ei tosin vieläkään sellaisia älyttömän kipeitä (mulla on melko korkea kipukynnys) ja mietiskelin että mitähän pitäisi tehdä. Mies alkoi jo patistella että joko mennään... Soitin sitten Kättärille ja kerroin tuntemuksista. Kätilö kehoitti mut kuumaan suihkuun puoleksi tunniksi. Suihkussa tuntuikin voimakkaammin supistuksia vähän aikaa, mutta sitten kun tulin suihkusta ja menin pitkäkseni, supistukset tuntui samanlaisina kuin aiemminkin. Eivät siis voimistuneet yhtään. Ja siitäpä ne sitten oikeastaan laantuivatkin pikku hiljaa.

Nyt on ihan pöllämystynyt olo. Harmittaa vähän, että ei tässä vielä ollutkaan tosi kyseessä!! Käytiin miehen kanssa kävelemässä ulkona ja on tässä vähän odotteleva olotila. Ja todella puutunut olo alaselässä ja nivusissa, ihan kuin joku olis moukaroinut mua. Mutta supisteluja ei tunnu nyt, eikä yhtään menkkakipumaista jomotustakaan.

Jospa tää tästä...

MARIA 39+3
 
Vuokko..
Mullakin oli eilen illalla taas hiukan enemmän supistelua, just tollasta menkkamaista kipua alaselässä ja nivusissa, mutta ei ne nytkään jatkuneet pitkään, vain pari tuntia. Eivätkä olleet mitenkään voimakkaita. Illalla sekstailtiinkin, ja tänään täytyy saunan jälkeen taas kokeilla. Ei tuosta seksistä tosiaan paljon nautintoa tule, asennot on niin rajoittuneita, mutta "pakkoseksi" on tuttua jo lapsentekoajoilta ja mies hoitaa velvollisuutensa "lääkkeen" kanssa.

Leipomaan minäkin aion ryhtyä, siinä aika kuluu hyvin ja saa pakastimen täytettä. Oma paino vaan jatkaa noususuhdannetta, joten maistelut täytyy jättää vähälle.

Vuokko 40+1
 
Eva_82
Tulin vaan ilmottamaan että tänään alkoi heikosti supistukset iltapäivällä yhden kahden maissa. Ensin tuli n. 10 min välein, nyt n. 6 min välein. Eivät vielä mitenkään kovin kivuliaita. Yritetään mennä nyt vähän nukkumaan tai edes lepäämään jotta sitten jaksetaan lähteä ehkä yöllä synnyttämään.
Ilmoittelen sitten kun palataan sairaalasta tai sitten ehkä aamusella tai yöllä jos ei tämä tästä lähdekään käyntiin kunnolla vielä...
Eva 41+3
 
Salsa ei kirj.
Näköjään pääsi viesti karkaamaan käsistä =) ja vielä kahteen kertaan...
Eli Evalle peukutukset että vauva syntyisi tänään/huomenna. mullakin on ollut menkkamaista jomotusta taas vaihteeksi iltapäivästä asti. Siivosin autot sisältä ja sen jälkeen ompelin ja istuminen alkoi tuntua tuskaiselta. Mies hieroi ristiselkää ja kivut hellittivät. Vieläkään en oo tuntenu mitään yksittäisiä oikeita supistuksia. Odotan vielä kärsivällisenä... tekemistäkin onneksi riittää. Se pitää kyllä myöntää että nuo jomotukset väsyttää melko tehokkaasti. Taidan kömpiä pehkuihin ja kerätä voimia huomiseksi, ajattelin vielä ajella naapurikaupunkiin 100 km ostoksille. Saas nähdä onko minusta lähtijäksi. Jos ei aamulla tunnu miltään, niin lähden het aamutuimaan liikkeelle. Ompa ihanaa kun mieskin on koko ajan kotona = tontilla rakentaa autotalli-varastoa. Hänkin joutuu nyt olemaan raittiilla linjalla että on ajokunnossa kun pikkuinen päättää syntyä. Jos menee yli juhannuksen, niin jussinakin vain saunaoluen voipi ottaa kun ei voi tietää milloin h-hetki koittaa... No eipähän tuo oo valittanu ja oonhan tässä itekin ollut raittiina 9 kk... Kieltämättä nyt kun rupesin asiaa ajattelemaan, niin kylmä siideri maistuisi varmaan hyvältä pitkästä aikaa... kaipa sitä voi sitten vaavin synnyttyä jossain vaiheessa nauttia saunasiiderin. No joo. Menipähän alkoholipitoiseksi pohdiskeluksi.

Edelleen voimia masujen kanssa odottajille! Ei oo enää pitkä aika. Yritetään jaksaa ja mahdollisesti vielä nauttia masuajasta.

Salsa ja Otto 39+3
 
S@nttu
Kävimme eilen Ronjan kanssa neuvolassa. Ronja on nyt 2½vk. Syntymäpaino oli 3486g, eilen vaaka näytti 3690g. Sairaalassahan paino laski, sieltä lähtöpaino oli 3150g. Hyvin on tytsi siis kasvanut. Viime viikostakin yli 300g. Syö tosi hyvin, välillä melkein liikaa kun pulauttelee. Ronja on nyt oppinut imemään, mutta on vielä vähän tehoton siinä lajissa (kunhan kasvaa niin mun nännit ei oo niin isot sit sen suuhun), niinpä yleensä annan 20-30 min. tissiä ja sitten lisää pumpattua maitoa pullosta.

Me ostettiin Aventin "koliikkipullot", ettei maito suihkuaisi niistä niin nopeasti kuin tavallisista. Pari päivää sit katsottiin kun Ronja pulautteli melkein kaikkien ruokailujen jälkeen. Niistä joutuu imemään voimakkaammin ja ehkä sillä sit meni ilmaa paljon masuun. Vaihdettiin taas tavallisiin pulloihin ja pulauttelu väheni tosi paljon. Noita Aventin pulloja vaan suositellaan jos joutuu tissin lisäksi antamaan pullosta, ehkä ne jollain muilla toimiikin.

Me eletään täysin vauvan kellon mukaan. Ronja syö 3-4 tunnin välein, öisin nukahtaa heti kun on vaippa vaihdettu ja tankattu lisää. Päivällä torkahtelee syöttöjen välillä, jonkun välin on valveilla koko ajan. Meillä on jo kantoliina odottamassa, täytyis ottaa käyttöön. Ronja on niin jäntevä ettei tartte niskaakaan "pelätä". Tuntuu nimittäin pahalta jättää hänet yksin sänkyyn makailemaan, kun itse puuhaa kotihommia. Toisaalta Ronja vaikuttaa oikein tyytyväiseltä ja katselee kirkkaanvärisiä leluja herkeämättä.

Mulla tosiaan kaikki raskausajan kilot karisi tyyliin viikossa ja pari wanhaakin kertynyttä on nyt poistunut. Hemoglobiinin mittasivat eilen ja olin yllättynyt ettei se oo lähtenyt nousemaan, oli vain 96, oon nimittäin syönyt ihan hyvin ja monipuolisesti. Niinpä aloitin nyt Obsidan-kuurin. Toisaalta menetin niin paljon verta synnytyksessä että ehkä on ihan luonnollista ettei se tosta vaan palaudu.

Sain työkaverilta istumarenkaan ja sen kanssa on hyvä istua missä vain. Vähitellen pitää kokeilla istumista ilman rengasta, alkaa nuo arvet paranemaan. Tänään mennään kavereille illanviettoon ja lauantaina mummon ja papan luo mökille. Kotiin tullaan yöksi ja huomenna on hyvä viettää kotipäivä tutussa ympäristössä (niin äidinkin mielestä...).

Hauskaa juhannusta ja tsemppiä masuasukin kanssa kulkeville!

=) Santtu ja Ronja 17vrk
 
Vuokko..
Mulla alkoi yöllä kahden aikaan supistelut, nyt niitä tulee noin kymmenen minuutin välein. Joskohan päästäisiin tänään synnyttämään, ei näin kivuliaita päiviä haluaisi useampaa viettää. Rauhassa odottelen vielä kotona, miehellä saattaa olla töissä levottomammat tunnelmat, kun miettii kuinka täällä edistytään ja milloin tulee lähtö synnärille. Jännää on, vaikka synnytystä onkin jo odotettu hartaasti ja kaikki on valmiina vauvan tuloon.

Hyvää juhannusta kaikille!

Vuokko 40+2
 
kaisuu
Heippa! Pikaisesti kuulumisia. Synnytys käynnistettiin siis sunnuntaina kun rv 42+1 ja ma 18.6. klo 00:54 meille syntyi ihana tyttövauva. Pitkän, hoikan neidon strategiset mitat 53cm ja 3955g. Äitinä olo on ihanaa ja ihmeellistä!

Mukavaa juhannusta jo toivotellen ja tsemppiä kaikille vielä odottaville!

kaisu ja nuppu 4pvä
 
Yasmi
Onnittelut Kaisulle tytöstä!

Mekin eilen käytiin neuvolassa paino oli 3920g eli hyvin nyt nousussa, reilu viikko sitten 3520g. Pituus oli 54cm eli 2 senttiä tullut pituuttakin lisää sitten syntymän. Pitkä ja hoikka poika meillä. Rintaruokinnalla ollaan oltu ja maitoa on pumpattu pakkaseen sen verran että pahin paine tisseistä helpottaa ja äiti pääsee sitten joskus vähän tuulettumaan. Yöllä parhaimmillaan nukutaan 6h putkeen, yleensä 5 tuntia menee, joten nukuttu on ihan kohtalaisesti. Poika vaan on niin iltavirkku että valvoo mielellään sinne yhteen asti yöllä ja siihen aikaan jo kovasti väsyttää. Poika haluisi vaan leikkiä ja imeä tisua vähän väliä silloin. Oma paino on nyt -4kg verrattuna tilanteeseen ennen raskautumista. Täytyy tosissaan nyt imetyksen aikana pitää huolta siitä, et ehtii välillä syödäkin. Mulla kun on lähtökohtana kuitenkin ihan normaalipaino.

Teille, joilla on jo yli kaksiviikkoiset lapset tai lapsia ennestään. Miten olette antaneet
D-vitamiinin? tuntuu et poika sylkee sen heti pois kun olen ehtinyt antamaan.

Meilläkin on Juhannuksena luvassa mummolassa käyntiä ja vierailua kavereiden luona.
Minnekkään pidemmälle ei oikein vielä uskalla lähteä. Hyvää juhannusta kaikille, ja odottaville toivotan kovasti juhannusvauvoja! Tuntuu ihan hurjalta, että oma laskettu aika on vasta huomenna, ja tässä sitä ollaan jo täysillä eletty vauva-arkea! Kun vielä vaihtoehtona olis olla pari viikkoa raskaanakin. Myötätuntohalit teille kärvistelijöille!

Yasmi ja Yrtsi 2vk 4 vrk
 

Yhteistyössä