KESÄKUUN VAUVAT 2007 (2)

  • Viestiketjun aloittaja Salsa
  • Ensimmäinen viesti
Maaria_
SYNTYNEET KESÄKUULAISET

Vilkkis, 2.6, rv40+1, tyttö, 3820g/51cm
Maaria, 2.6, rv39+4, tyttö, 2970g/48cm

Ja Vilkkis, meillä sydänvikana siis Fallotin sydänvika sekä lisänä siinä erittäin ahtautunut kehkovaltimo, jonka vuoksi siis nyt jouduttiin tekemään sunttileikkaus, eli tytölle laitettiin goretex-putki hoitamaan verenkiertoa keuhkoihin. Varsinainen totaalikorjausleikkaus tehdään 4-8kk iässä, voinnin mukaan.

Vointi on tytöllä hyvä, mutta edelleen syödään letkulla. Oli tänään aamulla hereillä usean tunnin, kun vatsavaivat tekivät olosta hankalan. Ressukka.

Maaria + tyttö 8pv
 
Muhkut
YNTYNEET KESÄKUULAISET

Muhku, 26.5, rv37+6, poika 2380g/47cm
Vilkkis, 2.6, rv40+1, tyttö, 3820g/51cm
Maaria, 2.6, rv39+4, tyttö, 2970g/48cm

Hei vaan kaikille pitkästä aikaa, olen käynyt lueskelemassa ketjua, enkä ole osannut kirjoitella mitään. Meille tosiaankin syntyi pikkuinen poika pari viikkoa ennen laskettua aikaa. Oikein terve ja terhakka poika. Olemme olleet kotonakin jo pari viikkoa. Vauva syö niin tiuhaan tahtiin, ettei millään meinaa maito riittää, muutamia kymmeiniä millejä joudun antamaan lisämaitoa/vrk.

Mieli on ollut herkällä tästä onnesta.

Toivotan kaikille synnyttäneille paljon onnea! Käyn kurkkimassa ketjua aika ajoin ja jospa sitä joskus aktivoitusi kirjoittelemaankin. Saan varmaankin olla mukana porukassa.

t.Onnesta sekaisin oleva Muhkun perhe
 
Yasmi
SYNTYNEET KESÄKUULAISET

Muhku, 26.5, rv37+6, poika 2380g/47cm
Vilkkis, 2.6, rv40+1, tyttö, 3820g/51cm
Maaria, 2.6, rv39+4, tyttö, 2970g/48cm
Yasmi, 3.6, rv37+2, poika, 3575g/52cm

Kovasti onnitteluja kaikille vauvautuneille, Muhku tottakai olet mukana porukassa ja onnittelut! Ja erityisesti tsemppiä Maarialle perheineen. Meillä menee edelleen hienosti. Kerran yössä joudutaan heräilemään ruokailemaan, imetys menee aika hyvin, jonkin verran olen joutunut ylimääräistä maitoa pumppailemaan. Rinnat on päivä päivältä vähemmän kipeät. Rauhallinen kaveri, mutta eilen oli kovin kiukkunen kunnes tajusin että pikkuinen oli ihan kuumissaan. Alkaa sillä rasvakerrosta olla enemmän jo niin tulee helpommin kuuma, posketkin on jo pyöreät kun mikä.

Yasmi &Yrtsi

 
Nuppu 40+2
Onnea paljon kaikille vauvansa saaneille:)!! Omaani odottelen edelleen ja nyt rupean jo olemaan malttamaton ois kiva jos olisi edes jonkin asteisia supistuksia tai vihlasuja tai jotain että tietäisi missä mennään,mutta ei niin ei taitaa vaavi tulla äitiinsä jättää kaiken aina viime tippaan:) Toivon kovasti että ois edes kiinnittynyt tiistain neuvolaan mennessä... Mutta jatketaan odottamista...

Nuppu rv 40+2
 
S@nttu
SYNTYNEET KESÄKUULAISET

Muhku, 26.5, rv37+6, poika 2380g/47cm
Vilkkis, 2.6, rv40+1, tyttö, 3820g/51cm
Maaria, 2.6, rv39+4, tyttö, 2970g/48cm
Yasmi, 3.6, rv37+2, poika, 3575g/52cm
Santtu, 4.6., rv39+3, tyttö, 3486g/50cm, Kätilöopisto

Mietin lisättäiskö paikkakunta vaiko syntymäsairaala, ois kiva tietää missäpäin vauvelit asustaa!

Kotiuduimme perjantaina enkä oo ehtinyt lähettää vielä "kauhukertomusta" synnytyksestä muillekaan, ehkä huomenna? Aika menee tosi nopeasti, varsinkin kun meidän vauva ei ole oppinut imemään kunnolla vaan pumppailen maitoa ja syötämme pullosta. Maitoa mulla tulee niin paljon että sitä on monta "annosta" jääkaapissa odottamassa. Harkitsen sähköpumpun ostamista, täytyy katsoa tuottaako imemisharjoitukset tulosta.

Kaikille vauvan jo kotiin saaneille paljon onnea ja muille tsemppiä synnytykseen. Maarian perheelle erityistsemppaukset!

Santtu&Ronja
 
-Fiona-
Pikaiset kuulumiset väsyneeltä äidiltä ;)
Siispä meillekin syntyi kesäkuun käärö 7.6 torstai- iltana.
Tyttö on 51 cm pitkä ja painoa prinsessalla on 3740 g.

Tulen myöhemmin kertomaan lisää!

Muhku, 26.5, rv37+6, poika 2380g/47cm
Vilkkis, 2.6, rv40+1, tyttö, 3820g/51cm
Maaria, 2.6, rv39+4, tyttö, 2970g/48cm
Yasmi, 3.6, rv37+2, poika, 3575g/52cm
Santtu, 4.6., rv39+3, tyttö, 3486g/50cm, Kätilöopisto
Fiona, 7.6, rv 39+2, tyttö, 3740g/51 cm, Kätilöopisto


Fiona ja neiti
 
Vuokko..
Onnea kaikille vauvansa jo saaneille, teitä onkin aika joukko kertynyt. Minulla ei ole vielä mitään synnytyksen lähestymisoireita, viime neuvolakerralla ei ollut vauva vielä laskeutunutkaan kuin hiukan. Keskiviikkona taas neuvola, jospa olisi nyt edistystä tapahtunut.

Imetystä ja maidontuloa mietiskelen. Moni teistä jo synnyttäneistä tuntuu pumppailevan maitoa. Oliko teillä pumput jo valmiina ennen synnytystä, vai hankitteko vasta kun huomasitte että sille olisi tarvetta? ONko käsikäyttöiset kovin väsyttäviä käyttää, rasittuuko käsi helposti (tai miten kauan yksi pumppauskerta suunnilleen kestää, siitähän voin päätellä rasittavuutta)?

Tänään vielä shoppailemaan ikkunaverhoja ym. uuteen asuntoon, jospa vauvakin innostuisi syntymään kun ramppaa kaupungilla..

Vuokko 38+6
 
vilkkis
Muhku, 26.5, rv37+6, poika 2380g/47cm
Vilkkis, 2.6, rv40+1, tyttö, 3820g/51cm, Naistenklinikka
Maaria, 2.6, rv39+4, tyttö, 2970g/48cm
Yasmi, 3.6, rv37+2, poika, 3575g/52cm
Santtu, 4.6., rv39+3, tyttö, 3486g/50cm, Kätilöopisto
Fiona, 7.6, rv 39+2, tyttö, 3740g/51 cm, Kätilöopisto

Maaria-meillä esikoisella vikana HLHS eli rakennettu yksikammioiseksi (takana 3 leikkausta ja tulossa ainakin yksi lisää) ja koskaan ei voida totaalikorjata, mutta nyt voi ihan hyvin.

Mulla on ollut pumppu jo valmiiksi esikoisen ajoilta ja se on aventin käsipumppu, joka ihan ok. Nyt olen toista rintaa pumppaillut kun menee niin pinkeäksi ettei vauva saa otetta jakerralla aikaa menee noin 10min kun en pumppaa tyhjäksi asti vaan pahimman pinkeyden pois. En koe rasittavana-suorastaan helpottavalta verraten siihen että olis tuskaa imettää kipeää rintaa.

Vilkkis ja tyttö 9pv
 
Yasmi
Meillä mies kävi ostamassa pumpun kun näytti siltä, että maitoa alkaa tulla turhankin paljon. Sitä ennen en viitsinyt ostaa kun meidän suvussa on tullut monilta niin huonosti maitoa. Ihan käsikäyttöinen on ollut riittävä kun kanssa pyrin vain pahimman tukaluuden pumppailemaan pois. En viitsi hirveästi enempää pumppailla, koska pumppaaminenkin saattaa taas lisätä maidon eritystä. Suunnilleen 10 minuuttia minullakin menee kerralla. Ja onhan se toki kiva saada pakkaseen varoiksi vähän rintamaitoa. Tänään tulee neuvolasta terkka kotikäynnille, jännä nähdä onko paino miten paljon noussut pojalla.

Muhku, 26.5, rv37+6, poika 2380g/47cm
Vilkkis, 2.6, rv40+1, tyttö, 3820g/51cm, Naistenklinikka
Maaria, 2.6, rv39+4, tyttö, 2970g/48cm
Yasmi, 3.6, rv37+2, poika, 3575g/52cm, Kätilöopisto
Santtu, 4.6., rv39+3, tyttö, 3486g/50cm, Kätilöopisto
Fiona, 7.6, rv 39+2, tyttö, 3740g/51 cm, Kätilöopisto
 
S@nttu
Millä osastolla Yasmi ja Fiona olitte? Me oltiin Haikaranpesässä osasto 15, oiskohan satuttu törmäämään.

Meillä on Ainun Harmony käsipumppu. Ihan jees, pumppaan 4-5 kertaa päivässä, maitoa on jääkaapissa (ja pakkasessa) ihan mukavasti. Kerralla aikaa menee 20-30 minuuttia. Eilen oli 6. päivä synnytyksestä ja multa tuli jo yli puoli litraa eli jos tää tätä vauhtia lisääntyy, Valio saa musta arvoisensa vastustajan ;) Ronja ei malta imeä vaan tuskastuu kun ei saa kunnon imua rinnasta. Jos ei nyt parin viikon aikana opi, aion ostaa Ainu Swing -sähköpumpun, on toi aika rasittavaa nimittäin pumpata käsin, kun siinä tarttee molempia käsiä. Meille ostettiin pumppu vasta kun imemisongelma ilmeni. Lisäksi käytän maidonkerääjiä, kun liivinsuojukset kastuu turhan paljon.

Maitomäärästä: mullahan herui vasemmalta puolelta jo 2kk ennen synnytystä. Ekoina päivinä tuli vähän eli yhteensä kummastakin rinnasta kertapumppauksella n.15ml. Viime pe kerralla 50ml, la 75ml ja nyt joka kerta yhteensä yli 125ml noin 5-6 tunnin välein, lisäksi tohon päälle me harjoitellaan Ronjan kanssa imetystä.

Synnytyskertomus on kehitteillä...

Santtu & Ronja 7pv
 
Salsa74
Vauvaonnittelut Muhkulle, Maarialle, Santulle ja Fionalle! ja Maarian perheelle erityisen paljon voimia pikkuisen kanssa!

Täällä ollaan vielä yhtenä pakettina. La ja su tosin tuli jo melko kipeitäkin supistuksia taas vaihteeksi, mutta vielä ei oo kestäny niin kauaa että ois pitäny laitokselle lähteä. Sairaalakassin ja vauvan kotiutumisvaatteet ajattelin kyllä pakata tänään valmiiksi kaiken varalta. Mieliala on mulla nyt melko herkkänä... äsken itkin ihan valtoimenaan kun näin pihapiirissämme asustelleen pienen oravanpoikasen kuolleen. Aamupäivällä vielä näin sen elossa ja nyt kun kävin roskapussin viemässä, niin se makas talon kivijalan vieressä elottomana. Jotenkin kai yhdistän mielessäni oravanpoikasen ja ihmislapsen olevan yhtä pieniä ja avuttomia... Onneksi Oton liikkeet tuntuu edelleen hyvin. Onkohan tää jo sitä vauvalle herkistymistä? vai mitä lie?

Kiva lukea teidän jo synnyttäneiden vauva-arkikuulumisia. Osaa vähän itekin uumoilla mitä tuleman pitää.

Vielä vähän aikaa vauvamasusta nautiskellen
Salsa ja Otto 38+1
 
Sasa_sofia
Kommentoin nopeasti. Eli tyttö syntyi 8.6. eli vesien menolla käynnistyi. Palaaan kertomaan kun on aikaa nyt on tisun vuoro tytölle

Voikaa hyvin =o)

Sasa_sofia tyttö 3vrk
 
-Fiona-
Noh niin, levättyä jaksaa paremmin kertoa kuulumisia ;)

Elikkäs torstai aamuna noin kello 4:30 alkoi tuntua jo tuntuvia supistuksia 5 min välein. Parin tunnin ajan ne olivat jo aikas säännöllisiä.

6:00 mies heräsi ja lähti vielä kiireesti käymään töissä laittamassa hommat siihen malliin, että voi olla pois firman kaatumatta ;)
Itsellä tilanne vaaleanpunaista vuotoa ja mielestäni limatulppakin irtosi.

6:35 soitin isälle, että on valmiina lähtöön jos tarvetta.
supistuksia edelleen 4-5 min välein.

n. 8:30 soitto kättärille, jossa sanoivat tule jos siltä tuntuu.
Ajattelin hieman pitkittää menoa sinne ja kärvistellä kotona.

9:30 isä tuli ja alettin tekeä lähtöä. Sitä ennen vielä tiskasin ja laitoin pyykit kaappiin.

10:20 kirjauduttin miehen kanssa osastolle.
Keinutuoli helpotti olotilaa, mutta supistukset tulivat edelleen suht säännöllisinä.
Kätilö teki tutkimuksen ja olin "auki" 2,5 cm vain. Mutta siirryttiin jo synnytyssaliin jossa aloin tekemään tuttavuutta ilokaasun kanssa.

Jossain välissä aika unohtui ja aloin keskittymään supistusten kanssa. Ne tihenivät ja kipu lisääntyi.
Pyysin epiduraalia, mutta sanoivat ettei vielä. Pitää olla auki 3- 4 cm vähintään.

Kipu yltyi jossain välissä iltapäivää niin kovaksi, että vaadin jo puudutusta. Kätilö alkoi valmistelemaan minua siihen.
Kyllä oli jo tukalat oltavat ja luulin kuolevani kipuun. Kun lääkäri sai puudutteen laitettua niin olotila helpottui suunnattomasti! Siis kannattaa ottaa.

Ei mennyt kauan kun alkoi ponnistuttamaan. Ensin hieman ulostin ja pian pitikin ponnistaa pitkät parit vedot jotta tyttö saatiin maailmaan :) joutuivat leikkaamaan, kun hän päätti tulla ulos nyrkkipystyssä. Tyttö ei tarvinnut apua vaan hoiti hommat itse. Sylkäisi ja rääkäisi. Ja tisuakin alkoi hamuamaan heti =)

Nyt 4 pv ikäisenä on rauhallinen ja tyytyväinen vauva. Hieman on rytmit sekaisin, mutta eiköhän ne tasaannu?!

Pumppua en ole tarvinnut, kun syö mitä tilaa. Nänninpäät hieman aristaa, mutta rasvaan niitä ahkerasti.

Santtu: en ollut haikaranpesässä vaan osastolla 6. ja ihan tyytyväinen olin. Sain olla rauhassa ja halutessani sain apua.

Nyt pitkä stoori loppui

Fiona ja tytteli 4 pv
 
Nuppu84
Onneksi ilma on tänää viileämpi ku pitkään aikaan sain viime yönäkin nukuttua niiin hyvin:)
Tulin juuri neuvolasta ja kaikki oli niinkuin pitää vauvakin vielä liikkuu kovin ahkerasti ei ole hänellä kiirettä tänne äitin luokse.Maanantaille sain uuden ajan ja jos siihen mennessä ei ole syntynyt ni sit äippä polille samalle vkolle aika ja katsovat mikä tilanne noh mun tuurilla pääsen vasta juhannuksen jälkeen tosi toimiin...

Oon myös miettinyt tota rintapumpun hankintaa muttataidan jättää sen vasta synnytyksen jälkeen hankittavaksi kun eihän sitä tiiä miten maitoa tulee...

Nuppu 40+4
 
Eva_82
onnittelut kaikille vauvan jo saaneille!!!!
mukava kuulla myös synnytystarinoita! Täällä mennään 40+2. kivuttomia suppareita tuli melko säännöllisesti eilen parin tunnin ajan mutta sitten loppuivat. ei tullut yhtään kunnollista joka sattuisi kylläkään. Kaikkia keinoja on koitettu; vyöhyketerapiaa, saunomista (mökillä 110-asteinen sauna), uintia (jopa meressä), kävelylenkkejä, pyöräilyä, seksiä, portaiden nousua etc. Ei mikään näytä auttavan. Että kaipa sitä vaan täytyy odotella että vauva tulee sitten kun tulee eikä siihen auta mitkään poppaskonstit.
Huomenna pitäis lähteä ikeassa käymään (turusta pääkaupunkiseudulle kun täällä ei vielä ole), matka ajoittuisi iltaan ja tässä juuri mietiskelen että uskallanko lähteä vai onko se liian kaukana jos synnytys käynnistyy silloin juuri... Kavereita on juuri silloin menossa niin pääsis niin kätevästi samalla.

Te jotka saitte ensimmäisen lapsen, miltä se nyt tuntuu?!?!?!?
Entä onko paikat synnytyksen jäljiltä kipeenä vielä vai joko normalisoituu? Miten paljon jälkivuotoa? Riittääkö tavallinen side vai täytyykö käyttää jotain megapaksuja? Mulla on tuhat kysymystä mielessä kun ei ole mitään kokemusta eikä kellään läheisellä kaverillakaan ole vielä lapsia joilta vois udella näitä...

Eva 40+2
 
wilma83....
meidän tyttö syntyi 10.6! aamu viideltä alkoi todella kipeät supistukset ja kuuden jälkeen lähettiin jo sairaalaan missä olimme perillä tasan seitsemältä.kivut oli tosi kovat koko ajan ja laittoivat heti käyrälle ja tutkivat kohdunsuun tilanteen.olin jo 7 cm auki!sitten vaan kalvot puhki.siitä ei sitten mennytkään kauaa kun olin täysin auki ja puudutukset jäi saamatta ja vauva syntyi yhdellä ponnistuksella.täyden kympin tyttö jolla painoa 3800g,pituutta 51cm ja hatunympärys 36cm.ilman tikkejä selvisin koko rytäkästä mutta jälkisupistukset oli sitten tosi pahat pari päivää.tänään kotiuduttiin ja kaikki on mennyt hyvin ja maitoa nostatellaan..synnytys kesti kaikenkaikkiaan 2,5 tuntia.millon sasa pääsit pois sairaalasta?
 
ontämävaikiaa
Onnittelut wilma83:lle, ja muillekin ketä tässä nyt on taas vauvoja saanut! :) Ihanaa lukea teidän uutisia ja synnytyskertomuksia. Itsellä ei mitään ennakoivia vieläkään, tosin jokaisen kävelylenkin loppupuolella aina niitä hiukan kipeitä supistuksia mutta ei niitä lasketa... Kova pesänrakennusvietti vissiin vaivaa, kun nyt ilmojen hiukan viilettyä jaksaisin kokata ja leipoa vaikka mitä. Yleensä en ole mikään keittiön ihme, mutta nyt tekee mieli loihtia miehelle vaikka mitä - ja leipoa tietty pakastimeen vierasvaraa.

Tsemppiä kanssasisarille loppumetreille!

MARIA 38+2
 
Sasa_sofia
Hep hep !!

Wilma83... Pääsin pois sairaalasta maanantaina..Missä huoneessa sä olit. Kun pakko meitin on ollut törmätä toisiimme päiväkahvin aikaan.Jos yhtään valottaa niin olin se jolla oli letti ja persauksiin asti hiukset. ... =o) mutta joudutaan käymään nyt jokatoinen päivä kun meitin tytöllä on toi bilirubiini arvot kovat..
Ja synnytys ei ihan mennyt niin helposti kuin sinun . Eli tässä on seuraavaa...

Jos sitä nyt jaksaisi hieman purkaa tunteitaan. Eli näin suurinpiirtein tapahtui :

7.6 aamulla tuntui ovelaa perhosten pörräämistä mahassa ja supistus herkkä maha oli koko ajan. Kävimme lasten kanssa uimassa paikallisessa tekolammessa. Juotiin kahvia ja syötiin herkkuja. Poltin jopa itseltäni kädet ja jalat. Aamupäivä meni uspistellessa ja taasen supistellessa. Kävin vielä miehen hakemassa tösitäkin pois. Tein ruuan ja söimme ja sanoin vielä miehelle, että syö nyt sinäkin kun ruoka on lämmistä. Laitoin kaikessa rauhassa astioita koneeseen kun , kuului kauhea joko potkaisu tai napsahdus. Ikäänkuin olisi ilmakupla pamahtanut mahassa. Eli vedet tuli 17 aikaan. Kävelin siitä kodinhoitohuoneeseen ja rupesin makaamaan lattiallle. Ja sitäkun sitten virtasi tosiaan. Soitin samalla ambulanssin ja mies soitti anopill , että nyt se olisi menoa.

Sairaalassa sitten kokeili kätilö tosi kovakouraisesti kohdun suuta ja sanoi että olisi 2cm auki ja reunaa olisi vielä. Pätkä käyrää ja kävelemään. 20 aikaan oli sama tilanne. Onneksi vaihtui kätilö ja saimme perhehuoneen. 22 aikaan sain nukahdusta edistävän lääkkeen pakaraan. Torkahdin vähäksi aikaa ja selkään rupesi koskemaan.23.30 herätin miehen kun koski kauheasti selkään ja sanoin että soita nyt kelloa. Kätilö tuli koettamaan kohdun suuta ja se oli auki 7 cm. Joten saliin sitten.

Supistuksia sateli se sinne tämä tänne. Kun olin kävellyt saliin katottiin kohdun tilanne uudelleen niin oli joh 8 cm. Otin ilokaasua ja olin tosiaan humalassa. Riehuin kuulema jotenkin ihmeellisesti tajusin koko ajan mitä tapahtui, mutta en osannut hillitä itseäni. Tajunta meni monta kertaa mutta onneksi mies jaksoi aina herätellä minut tajuihin.

Ponnistuksen tarve tuli minule tosi nopeasti ja sainkin ponnistaa, mutta se kanavan reuna taas vain kummitteli. Supistuksia tuli tosi kipeästi ja sain selkä kipuihin kaurapussin. Se auttoi tosi hyvin (suosittelen)kipeään selkään. Nousin seisomaan ja yritin siinä ponnistaa sänkyä vasten. Supistuksen heikkeni siinä vaiheessa.Ei kun takaisin sänkyyn. Supistuksilta loppui teho kokonaan eli vauva ei tulllut sitten ihan vielä. Sain käteeni tipan supistuksia ylläpitävän. Noh kuitenkin kivuiltani ja tajultani kiskaisin sen irti. Noh laitettiin uusiksi ja sekin lähti pois hien vaikutuksesta. Noh 3 kerran se sitten pysyi.

Loppujen lopuksi aikaa oli kulunut ties kuinka kauvan niin olin niin poikki etten jaksanut liikkua saati sitten ponnistaa. Joten kutsuivat lääkärin ja imukupin hätiin.
Kaiken kaikkiaan porukkaa oli minun ja miehen lisäksi salissa 10. Jokaisella oli joku tehtävä siinä tilanteessa. En sitten tiedä miksi oli niin paljon porukkaa.

Sain jotenkin itseeni ponnistus tehoa ja imukupin avulla ponnistin vauvan sitten pois.
Syntyi tyttö 3860kg 51.5cm ja hatun koko 36.. Ponnistus vaihe on kestänyt 35min.
Repesin hieman mutta en pahasti. Kolme nätti tikkiä on alapäässä.

Menetin siinä jupakassa verta 1100dl ja hemoglobi laski tosi paljon. Alhasimmillaan se oli 76. Sain kuitenkin sunnuntaina 2 pussia verta.
Meitillä nyt on sitten pakko syöttö tuon bilirubiini arvojen takia. " tuntia vain saa vauva nukkua ja sitten syömään. Maitoa virtaa hyvin, mutta sairaalassa jouduin ottamaan lisä maitoa, kun neitille ei näytä oikein riittävän.
Eikä tässä kaikki koliikkia sitten tuppaa meitille, ainakin näyttäisi sille.

Tulipa tuota juttua taasen.
Sasa_sofia & tyttö 4vrk
 
wilma83...
sasa: mä olin huoneessa 11.sellanen pieni vaaleatukkanen jolla vaalean lila aamutakki.
vähänkö sieltä sairaalasta sai ihania liberon ja pampersin paketteja:) mä kans menetin paljon verta,800ml vai grammoinako se sanotaan.hb laski vähän entisesta,ollen lopulta 106.nyt olo on jo tosi hyvä.tissit on tosi arat kun tyttö on kova syömään.koitan miettiä oisinko nähny sut siellä..
 
-Fiona-
Eva 82: Tuntuu ihanalle vaikka aluksi lapsen synnyttyä minusta ainakin tuntui uskomattomalle. Siis että tuo ihana olento on minun ja tuli minun sisältäni =)
Sanoinkin synnytyssalissa miehelleni, että onko tuo tosiaan meidän ;)
Vuotoa tuli runsaasti ensimmäisen yön ja edes paksu sairaalan side ei tuntunut riittävän. Ikävää oli rampata myös vessassa, kun oli laitettu noita tikkejä :/
Nyt on kulunut se 5-6 vrk ja vuoto muistuttaa kuukautisvuotoa.
Vessassakäynti onnistuu, mutta onhan siinä aina oma hommansa suihkutella yms.
Mutta on se sen arvoistakin :)

Meillä vauva syö hyvin ja sillä on niin jämäkkä ote, että sattuu se imemisote.
Rytmi on vielä sekaisin. Vauva nukkuu päivällä sellasia 4 tunnin unia, mutta yöllä herää n. 2 tunnin välein.
Onneksi on valoisaa muuten voisin olla väsyneempi.
Meillä on mies töissä, mutta anoppi käy joka päivä auttamassa. Siivoaa ja laittaa ruokaa niin että voin levätä yms.
Jos teillä on tälläistä apua tarjolla ottakaa ihmeessä vastaan!
Ei tarvitse ensimmäisenä miettiä mitä ruokaa laittaa tai onko pyykkiä yms.

Fiona
 
kaisuu
Täällä mennään sitten jo viikoilla 41+4!! Empä olisi ikinä uskonut tässä näin käyvän. Minun vauvan piti syntyä tilauksesta heti kesäkuun alkuun ja kaikki muut vaihtoehdot olinkin sulkenut pois mielestäni ;) Viime viikollahan luulin jo h-hetken koittaneen, mutta ne oireet kyllä sitten hävisivät. Suppareita tulee jonkun verran mutta eivät ne taida riittää synnytystä käynnistämään. Hassua, miten sitä oikein toivookin kokevansa kipua, kunhan vaan tulisi riittävän voimakkaita supistuksia. Olo on fyysisesti hyvä (turvotusta lukuunottamatta), jaksaisi lenkkeillä ja touhuta lähes mitä vaan. Mikään vain ei tunnu huvittavan kun mieli myllertää ja ajatukset on koko ajan tuossa vauvassa joka ei vaan hoksaa syntyä. Jokainen herätty aamu on pettymys kun yö on taas tullut nukuttua ilman oireita :(

Huomenna on sentään kotrolli Kätilöopistolla. Ihan hyvä että tekevät sisätutkimukset, niin kuulee kuinka kypsää tuo "tavara" oikein on. Osaa sitten jo henkisesti ruveta valmistautumaan, jos menee käynnistykseen. Terkka sanoi, että käynnistäisivät täällä vasta viikolla 42+5!!

Täytyy tästä lähteä auttamaan siskoa ikkunanpesussa. Pakko keksiä itselle koko ajan tekemistä että saa pidettyä ajatukset pois synnytyksen käynnistymisestä. Muuten pimahtaa päässä ihan lopullisesti..

 
kata..
Onnea isosti vaavin saaneille!!
Niin sitä kesäkuun lapset syntyy!!!=)

Tuntuu todella että ois jo ikuisuus tuosta masuajasta..Ja jotenkin taas väkisin mieleen tulee ettei nauttinut siitä ajasta tarpeeksi.Ja kun se lopahti niin yhtäkkiä vaikka käynnistystä olikin 6 päivää!!Mutta kun en ollut vielä valmis luopumaan masustani..

POika on kiltti ja syö ja syö!!!
Nyt tullut iso kasvukausi kaiketi,sillä molempien tissien jälkeen vielä korviketta mennyt 50 milliä.
Maitoa multa mielestäni tulee ihan hyvin mutta ei voi kokoaikaa olla tississä kiinni joten olen koittanut rytmittää syömisiä jotta masukin saa levätä välillä eikä kokoaikaa tule ruokaa sisään!!

Tuossa sitterissä katellut jo puolentuntia tyytyväisenä,on kivaa että alkaa jo seurailemaan ympäristöä.Ja kun juttelen pojalle nii isoa naurua tulee.Ei siis hymyile mulle suoraan vaan hällä on hyvä olla ja siitä tulee levee hymy.
Kikattaa ihan unissaan myös,ihanan kuulosta!!

Tsemppiä yliaikasille ja voimia loppurutistukseen.Perustetaanko vauvan hoitopuolelle ketjua vasta kun kaikilla vauva vaiko hetimiten?Mulle käy kumpikin.Ehkä kivampi kyllä niille joilla la kuun lopulla että täällä pyörii meitä vauvallisiakin ettei jää ketään tänne yksiin kärvistelemään!

kata ja miska
 
Nuppu 40+5
Voi kaisu musta tuntuu niin samalta ihan ois voinu olla mun suusta toi kirjoitukses... ja mulla ei oo ees vielä vkoa yli eniten rassaa se ku joku koko ajan soittaa ja kysyy et joko ja ollaa ihan ihmeissää että eikö vieläkään.... Pakkohan se on vaa jaksaa odottaa:)

Kärsimätön Nuppu 40+5
 
kata..jatkoa
Ai niin jälkivuodosta.Mulla on nyt loppunut vuoto ja sehän ei ollut isohkoa ees sairaalassa.Synnytyksen yhteydessä vuotoa oli 300 ml ja jälkivuotoa ei siis isosti ollut kun kaavintaan jouduin.Eipä sen jälkeenkään ja tosiaan nyt loppu kun poika 2 viikkoa vanha.

Masusta,mulla liki littana jo,kumartuessa jää löysempää masua ja kun sivuttain taipuu jää sivuille myös nahkaa...Rako vatsalihasten välissä on parin sormen levyinen.
Mutta tosi nopeesti on taas palautunut.On ihanaa päästä omiin vaatteisiin ja ostella vähän uusiakin.

Vaa`an numeroita en tiiä,mutta sairaalassa kävin kun piti saada paino nukutusainetta varten ja oli pudonut silloin kolmantena päivänä 4 kiloa.Ja mulle tuli kaikenkaikkiaan 7 kiloa.

No,niin mansikkakakku ja kahvi kutsuvat!!
 

Yhteistyössä