Taas yksi päivä lisää kun pikkuinen on pysyny matkassa! :heart:
Ihanaa kun lukee täällä muitten kokemuksia niin sisäistää itekkin paremmin että kyllä sitä taas raskaana ollaan
Olot kyllä muistuttaa myös hyvin. Väsyttää älyttömästi! Onneks meidän esikoinen tykkää nukkua pitkät yöunet niin äitikin voi vetää unta hiukan enemmän
Paljon on muitakin täällä jo mainittuja oireita: mahassa kiertää, kusettaa kokoajan, hengästyttää kaikki vähäinenkin pinnistely, maha on kaamea turvonnu pallo, mieliala vaihtelee hulluna, itku on herkässä ja palelen helposti. Muistinkohan kaikki
-Nuppu- Mun synnytys ei menny oikeen missään vaiheessa putkeen.. Voin kyllä hiukan valottaa asiaa, mutta pitää muistaa, että kaikki kokee asiat eri tavalla ja mää saatan olla vaan hiukan herkempää sorttia
K-SKS:n ohje on et sairaalaan ei lähetä kun lapsivedet menee vaan vasta kun supparit on kunnolla käynnistyny. Tää politiikka pilas mun synnytyksen. Kärvistelin kotona lapsivesien menojen jälkeen ja sain samalla jonkun tulehduksen.
-> Synnytys kovassa kuumeessa. En jaksanu ees kunnolla ponnistaa niin puolentoista tunnin jälkeen otettiin vauva ulos imukupilla.
Toi synnytys ei oo kauheesti jääny kummittelemaan vaan enemmän se aika siellä osastolla. Siellä oli kauhea kiire kaikilla. Kätilöt ja opiskelijat unohteli mitä oli luvannu tuoda tai tehdä, esim. lääkkeet löyty välillä kaapin päältä kun kiireessä sinne unohtunu. Imetys ei oikeen sujunu ja muutama kätilö hermostu yrittämiseen ennen mua!
Kaikkein kamalimpia oli yöt. Isäthän ei saa siellä olla yötä kun perhehuoneita ei ole. Mä kärsin siitä tosi paljon. Olin tosi kipeä synnytyksestä (tulehdusarvo seuraavana päivänä 150), enkä saanu pitää miestä siellä tukena. Itkin joka aamu helpotuksesta kun mies pääsi tulemaan. Kaikista tuntemuksista oli tosi vaikea puhua kun verhon takana oli vieras ihminen oman vauvansa kanssa.
Tää kaikki tapahtu samoihin aikoihin kun siellä vaihtu ne vauvat. Ja ymmärrän kyllä miten niin on käynyt! Siellä on varmasti puututtu asioihin sen jälkeen ja tehty paljon parannuksia, mutta mua ei sinne takasin enää saa kuin ihan pakosta.
-Cinde ja itu 6+0