Jeniita kyselit noista alkoholittomista viineistä. Mä oon suuri viinien ystävä (en tietty raskausaikana
) ja kanssa oon miettinyt ihan samaa, että onko noista alkoholittomista viineistä mihinkään. Mä maistoin sellaista Torres Natureo Free -viiniä Alkon tädin suosituksesta. On kuulemma paras markkinoilla oleva alkoholiton valkoviini ja sopii raskaana oleville. Mä pidin kyllä sen mausta. Ei sitä nyt huviksen viittisi juoda, mutta kyllä siinä oli sellainen viinimäinen maku.. vähän mehuinen myös. Mutta ihan sellaista oli, että alas meni ja pystyi juomaan. Vikan lasin heitin tosin vessassa lavuaarista ala, kun alkoi tökkiä. Alkossa sanottiin, että pääsääntöisesti ne on aika mehumaisia ja pahanmakuisia. Mä ostin tota pienen pullon seuraavana päivänä kun olin plussannut. Olin menossa yksiin illanistujaisiin, jossa juotiin viiniä. En tietty halunnut kärähtää juomattomuudesta, joten join tuota. Tossa on hyvä pullo sillai, että se ei huuda, että "Alcohol Free Wine", kuten jotkut pullot huutaa. Kokeilepa tuota, jos haluat naamioitua vielä viininjuojaksi.
Täällä ei ole kummempia oireita. Turvonnut olo jatkuu. Väsyttää myös kauheasti. Äskenkin nukuin töiden jälkeen päikkärit ja illalla oon mennyt ajoissa nukkumaan.
Tuntuuko teidän muiden mahat turvonneilta? Mulla erityisesti iltaa kohti mahassa on pyöreyttä, jota ei pysty vetämään sisään. Tai sitten kuvittelen vaan.
Onko teillä muilla paljon huolia liittyen tähän raskauteen? Mulla jotenkin huolet on kiteytyneet noihin syömisrajoitteisiin. Mua jotenkin ahistaa toi THL:n lista siitä kaikesta mitä ei saa syödä. Pelkään koko ajan, että syön jotain väärää vahingossa tai niin, että ei voi kieltäytyä. Aloin lauantaina itkeä, kun tein majoneesia ite ja tajusin jossain vaiheessa, että eihän sitä voi syödä raskaana ollessaan, kun siinä on raakaa kananmunaa. Eilen olin lounaalla Thairavintolassa ja mietin onko vauvalla nyt joku aivovaurio, kun niissä ruuissa on inkivääriä varmaankin..
Kaikki ahistus ruokiin liittyen lähti liikkeelle siitä, että söin viikko hedelmöittymisestä oikeen kunnon ranskalaisia homejuustoja. Pelottaa että niistä on tullut jotain vauvalle! En siis tiennyt olevani raskaana enkä olis aavistanut ollenkaan tai uskonut raskauden mahdollisuuteen silloin. Harmittaa, että pitikin syödä.
Tiiän itekin, että on hyvin pieni todennäköisyys, että mitään olis tullut, mutta ehkä tää on mulla se asia, johon sitä orastavaa äitiyden huoltani puran..