Heippa kaikille uusille! Tervetuloa mukaan intoilemaan.
Mulla on eka neuvola tiistaina. Yritän luoda jotain listaa kaikista asioista joita ottaa esille, mutta varmasti jotain unohdan. Mä olin viime raskaudessa niin höppänä, unohdin kauheasti asioita ja mistään ei oikein tullut mitään, siis ihan sellainen pönttö olo, että miten musta on tullut näin ajattelematon. Silloin mun 15-vuotias veli sanoi ihanasti, mun olkapäätä paijaten, "älä huoli, sähän annat sille vauvalle sun omaa älyä että siitäkin tulee fiksu". Taisin purskahtaa itkuun silloin, toki hyvällä tavalla.
Samanlaista unohtelua oli ilmassa viikko sitten: menin apteekkiin ostamaan clearbluen testiä, löin sen tiskille ja aloin etsiä lompakkoani. Etsin jonkun aikaa kunnes totesin että ei, mulla ei ole sitä, taisi jäädä töihin. Kassaneiti katsoi pitkään muttei vängännyt, sanoi että ottaa testin tiskin alle ettei mun tarvii viedä sitä takaisin. Kiitin ja poistuin nolona. Kävelin n. 10 metriä apteekista kun tajusin että lompakko oli mulla kyynärtaipeessa koko ajan, puristettuna rintaa vasten. En mennyt takaisin samaiseen apteekkiin. :ashamed:
Jos neuvola ei anna varhaisultraan aikaa johtuen epäsäännöllisestä kierrosta ja arvailusta menkkojen alkamispäivän kanssa, menen sitten Fertinovaan ultraan n. kahden viikon kuluttua. Silloin viikkoja ehkä 7, ehkä 8, ehkä 6. Olisihan toi hyvä selvittää ihan vaan jo että tietää milloin eka seula ja np-ultra ois hyvä olla, ettei kauheesti poikkea suosituksesta.
Mulla on edelleen tosi epäuskoinen olo, kun ei kuvota. Selkä tulessa/jumissa, rinnat kipeät - vaikka ei enää niin paljon kuin aiemmin - ja vaatimatonta kipua välillä vatsassa, lähinnä munasarjojen tienoilla, siis ihan selvästi sivussa eikä keskellä. Huolestuttaa tosi paljon että onko kaikki ihan kunnossa, mutta ei kai se hermoilemalla hyväksi käänny. Harvemmin näihin voi itse vaikuttaa.
Lettu ja Kornelius 5+jotain (ehkä jo kuusi, ken tietää)