Kesäkuun lapsettomuushoitojen PLUSSAAJAT

:wave: Pistetäänpäs tälläinen oma pino meille plussaajille pystyyn.
On kiva vaihdella samassa vaiheessa olevien kanssa kuulumisia ja tuntemuksia.

Meille odotellaan kolmatta lasta, joista yksi on enkelinä pilven reunalla. Hän menehtyi rv 38 kohtuuni. :'( Toivotaan, että tästä tuoresiirrosta saadaan pikkunyytti syliin hellittäväksi.

LASKETUT AJAT :

15.2.08
roosa70, 36v, kaksoset

17.2.08
nupsu, 32v, ensimmäinen

19.2.08
posteljooni Petshkin, 35v, ensimmäinen

20.2.08
miina34, 34v, ensimmäinen
Kitty, 32v, ensimmäinen

23.2.08
kuu-ukko, 31v, kolmas, joista yksi enkelinä rv 38
Viipukka, 36v, toinen

1.3.08
Hormonihirviö, 32v, ensimmäinen

2.3.08
mai68, 39v, ensimmäinen

4.3.08
Ranja, 26v, toinen

5.3.08
Lampukka, 29v, toinen

7.3.08
Jiksu, 31v, ensimmäinen

13.3.08
Amodini, 31v, ensimmäinen

14.3.08
Nampula, 27v, ensimmäinen

2.4.08
Dooris-71, 35v, ensimmäinen


 
Hui aivan kylmät väreet meni kun luin että teillä vauva pilven reunalla... Olen pahoillani tapahtuneesta!
Minä varovaisesti ilmottaudun tähän kesäkuun plussanneisiin . Katsotaan kuitenkin se maanantain veritesti. Plussasin passin pp9 ja pp10 uusinta testi näytti myös plussaa. Tänään pp11 (pk28/26). Mahan seutua nippailee tai jotain, pahaolo tulee ja menee mutten ole örkännyt, päätä juilii välillä, huimaus on ehkä pahin oire kuitenkin. Vaikka periaatteessa vielä kuulunkin lapsettomuus sivuille niin mun mielestä siellä ei tarvi kauheesti hehkuttaa raskauttaan, tiedän kuinka kipeältä toisten onnistuminen tuntuu vaikka antaahan se toivoakin. Pelottaa että tämä raskaus 'häipyy' jonnekkin :headwall: Oisi niin ihana olla huolehtimatta ja nauttia ekasta plussasta =) Anoppi tarjosi eilen hyytelökakkua jossa oli paljon tuorejuustoa ja oli pakko kertoa meidän tilanteesta (en ois halunnu mutta ois suuttunut verisesti kun oli vaikea tekoinen kakku) että vauva taitaa olla tulossa. Kummaltakin sekä anopilta että appiukolta herahti kyyneleet. Laitoin miehen kertomaan :LOL: ja eihän se saanu tokaistua kun että meillekkin taitaa tulla vauva (niin tyypillistä). Mutta anoppi sanoi että maailman paras juhannus aatto =)
 
Onnea teille molemmille ja tervetuloa tänne puolelle. Täällä on toi Lapsettomuuspuolen odottajat-ketju kanssa, missä on eri vaiheessa olevia plussanneita lapsettomuusongelmista kärsiviä, että tulkaahan molemmat myös sinne.

Ja olen erittäin pahoillani kuu-ukko, että olet lapsesi menettänyt kohtuun :hug:

Sanna ja Nipsu 18+3
 
Meitä on suht vähän kuitenkin siihen nähden, että keskustelua syntyisi. Toivotaan, että nyt kesäkuussa olisi paljon hoidoista plussanneita! :)

(Tuosta isommasta ketjusta tipahtelee koko ajan vauvansa saaneita toisaalle ja uusia plussaajia tulee lisää :D )
 
Ranja
Mukana myös!

Tykkään pienemmistä ketjuista, mukava lukea raskaudessa aikalailla samoissa menevien kuulumisia.

ON:Raskaustesti plussaa eilen, pp 13. Hcg otettiin myös, se oli 102. Vähän mietityttää tuo hcg-arvo, voisi olla isompikin. Raskaus saatiin alulle 10kuukauden yrittämisen jälkeen seuraavilla konsteilla: Menopur+Pregnyl+peuhuutus ajoitetusti. Ensimmäinen piikityskierto toi plussan, clomeja söin neljä kiertoa ilman vastetta.

Ranja 4+0 :heart:
 
Onnea Ranja! Mulla pp13 oli hcg 498 mutta mulla siirrettiin passissa kolmen päivän alkio joten oisko sillä vaikutusta. Onhan sulla kuitenkin ihan norm tuo arvo mulla oli vaan yli viitearvojen.
Viipukka meillä ultra 17.7, voi kun sinne on vielä 3 viikkoa aikaa :ashamed: ois niin kiva nähdä ne sydämen äänet että kaikki on kunnossa.
Helmi norm raskaus tekee noita vihlomisia ja muita tuntoja kohdun seudulle.
Turvottaako muita? Mulla aivan kauheesti mahaa ja luulis että oon pidemmällä. Entäs rinnat? Tekee tosi kipeetä nukkua kyljellään aivan kun piikkilanka menis nännien ympäri :LOL: Mutta oon toisaalta onnellinen kaikista raskaus oireista kun ne tekee tästä odottamisesta jotenkin todempaa, en millään jaksaisi odottaa että masu alkaa näkyä =)
 
En sitten malttanut odottaa sitä 16.7 ultraa vaan vaihdoin sen eilen 12.7 aikaan - silloin ois menossa 7+5 joten pitäisi näkyä =)

Täällä myös jatkuvaa turvotusta ja rinnat kipeinä. Mikähän merkitys tosiaan noilla lugeilla ja estradot-laastareilla on - sitä en tiedä. Vielä ensi viikko pitäisi mennä "täysillä" annoksilla luget ja laastarit mut sitten aletaan hiljallee vähentämään, käyttää pitäisi viikko 29 loppuun. Sit jännittääkin se keskenmenon riski kun hormoonituki loppuu :(

Mukavaa odotusta kaikille ja onnea Ranjalle :flower:
 
Viipukka: Meillä zumenonit ja luget pitäs jatkua 9 viikolle saakka eli vielä kuukauden. Miksihän toiset saa lopettaa luget jo pos testin jälkeen? Ois kiva lopettaa ne mutta kai se on parempi uskoa lääkäriä, taidan välillä ottaa osan pilsuista suun kautta ei ole niin sottasta puuhaa.... Olet viikon edellä mua =)
 
En lainkaan kuulu tälle palstalle (paitsi hoitotaustan vuoksi) mutta oli pakko tulla onnittelemaan. Siis onnea kaikille ja kovasti liimaa ja liisteria kyytiläisille.

Kuu-ukon tavoin meilläkin on enkelilapsi. Poika syntyi rv26+5 ja menehtyi heti syntymän jälkeen. Hän sai alkunsa 4. inssistä ja nyt odotan rv38+1 toista lastamme, joka sai alkunsa 2.ivf:n 1. PASista.

Hormonihirviö mietiskeli zumenonin ja lugejen jatkumista. Tuoresiirrossa ne voi lopettaa heti plussan jälkeen, koska ovis on ollut. Jos tehdään PAS lääkkeelliseen kiertoon, ovista ei ole ollut ja näinollen elimistö ei tuota esim. keltarauhashormonia riittävästi kuin vasta rv 10 paikkeilla.

Mukavaa odotusta kaikille! :heart: :heart: Oma olo alkaa olla jo aika hankala, mutta kaiken kestän jos vaan saamme pitää tämän lapsen.

ma-mi
 
Onnea kaikille plussanneille ja tervetuloa tähän pinoon.
Ihan kivastihan tähän on saatu porukkaa ja vielä varmasti saadaan tuolta kesäkuun lapsettomuushoitojen piinailijoista, näin ainakin toivon :saint:
ma-mi lämmin lohtu :hug: suuressa menetyksessä.
Olet joutunut kokemaan yhden elämäsi raskaimmista menetyksistä. Kaikkea hyvää sinun loppuodotukseen ja elämäänne pienokaisen kanssa.
Viipukka mullakin oli Estradot-laastarit, mutta mun piti lopettaa ne heti plussattuani. Miksiköhän ?
Mä olen aina plussattuani(3kertaa+2 alkuraskauden keskenmenoa) käyttänyt lugeja ainakin ekaan ultraan, kerran taisin jatkaa vielä siitäkin.
Mä menen jo ensi viikolla neuvolaan, sillä lapsettomuusklinikka on kiinni koko heinäkuun, joten jos neuvolasta saisin lähetteen äitipolille ultraan. Näin ainakin klinikalta toivoivat, edellisen menetyksen vuoksi. Ja onhan se omalle mielenrauhallekin kiva nähdä se sykkivä sydän. :heart: Jos ei äippäpolille, niin sitten yksityiselle, en jaksa odottaa heinä-elokuun vaihteeseen.
Omista oireista sen verran, että palelee, väsyttää ja aina nälän tunne. Jos oireista päättelen, niin odotan tyttöä. Aivan samanlainen näläntunne kuin menetettyä prinsessaa odottaessani. Mun oli silloin oltava jääkaapin näköetäisyydellä tai iski huono-olo.

Oikein mukavaa alkuodotusta kaikille. Nauttikaa :heart:
 
Kuu-ukko minä tilasin 7 viikon ultra ajan naistenpolille ja sanoin vaan syyksi aikaiseen ajankohtaan että lapsettomuus hoidoissa katsotaan että on oikeaan paikkaan on kiinnittynyt. 2-3 tunnin välein minäkin syön, mansikka keitto on suosikki tällä hetkeällä (siis ei se kaloriton vaan tavallinen).
 
Heips!

Mä taidan kans pikku hiljaa uskaltaa hivuttautua tänne puolelle... Plussasin maanantaina, toinen ivf. Kaksi matkalaista laitettiin kyytiin, sitä ei vaan vielä tiedä onko molemmat pysyneet matkassa mukana. Ultraan aika on vasta 13.elokuuta.
Luulen että soitan neuvolaan ja kysäisen jospa pääsis sitä kautta jo aikaisemmin ultraan.

Pientä pahoinvointia on ollut,siis sellaista etovaa oloa. Rinnat on turvonneet aika lailla ja masu on turvoksissa vieläkin, progesteronit varmaan vaikuttaa vielä.

Mun piti lopettaa progesteronit heti plussattuani.
Taitaa olla kovin erilaisia tapoja, mitä olen lukenut,että monet jatkaa niitä vielä plussattuaankin.

Kuu-ukko: Oli mukavaa kun laitoit tälläisen pinon. Minusta kans mukavampaa kirjoitella kun kaikki olla melkein samoissa lähtökuopissa.

Hormonihirviö taisit kysellä miten raskausviikot lasketaan?
Minulle on kerrottu niin että päivä jolloin on punktio on jo viikko 2+0. Punktiopäivästä lasket 38vkoa eteenpäin niin saat lasketunajan.
Joku korjatkoon jos olen ymmärtänyt asian väärin :)

Mai 5+0
 
Tuossa kun kirjoittelin aiemmin lääkkeiden kestosta niin tietty tarkoitin niillä viikoilla kalenteriviikkoja 29 eli käytän Lugeja ja laastareita rv 9:lle asti ;)

Pää oli sekaisin kun soitin neuvolaankin. Täti sanoi että ultra viikolle kahdeksan ja minä kauhistelin että ei se voi pitää paikkansa että se menis ensi vuoden puolelle! Sitten täti kauniisti oikaisi että hän puhuu raskausviikoista :LOL: Sitä kun on tottunut töissä tuijottamaan kalenteriviikkoja niin äkkinäinen menee näköjään sekaisin :ashamed:

Tervetuloa mai mukaan :flower:
 
Hei taas!
Sain eka neuvola ajan 19. heinäkuuta. Ens viikolla torstaina pääsen jo ultraan, koska mulla on vasemmalta puolelta alavatsaa ollut punktion jälkeen koko ajan pientä kipua ja vihlontaa. Sanoivat neuvolastakin että on parempi heti tarkistaa...
Vähän jännittää ku tulee just 6 vkoa täyteen torstaina että näkyykö jo sydämmen syke.

Pahaolo on nyt jatkuvaa...koko ajan etova olo ja pitäis olla laittamassa jotain suuhun. Rinnat on edelleen arat ja turvonneet ja jotenkin tuntuu että nännit on kans kasvaneet isommiksi. Himot on kasvaneet kauheesti, koko ajan tekis mieli vaan kaapata mies sänkyyn :LOL:
 
jaa vai saa Main ukko kyytiä :LOL: Minä en taas halua ollenkaan kun oli sitä alun vuotoa ja pumpsuttelut lisää vuotoa.. Mutta mun häpykumpu on ihan pallo ja pehmeä :eek: mitähän sille on tapahtunut? Kaikenlaista sitä tuleekin mutta kaiken otan innolla vastaan mitä tämä raskaus tuo tullessaan.
Olen innoissani raskaudesta mutta mua pelottaa kuitenkin jollakin tavalla että josko se ei sitten olekaan niin ihanaa kun 5 ja puoli vuotta tätä on yritetty alulle että tuleeko pettymisen tunteita. Onko muilla tälläisiä mietteitä? Olen omassa mielessä rakentanut pilvilinnoja jo niin kauan.... en edes uskalla ajatella niin pitkälle että vauva olisi sylissä vaan nautin raskaudesta.
Hauska tuo Viipukan juttu :LOL:
 
Hei kaikki!

PP14 ja plussa kilahti. Takana TAYS:ssa eka IVF, jossa saatiin yksi siirtokelpoinen viisisoluinen alkio.

En oikein osaa vielä ilosta riehaantua, on niin hölmistynyt olo kun olin varautunut ja valmentautunut kestämään miinuksen.

Olo ok, menkkamaisia kipuja tosin ollut monta päivää mutta vuotoa ei. Ultra vasta 31.7. Mietin sitä veritestiä, taidan käydä ensi viikolla... ihan vaan varmuuden vuoksi... olisi kiva nähdä joku iso luku paperissa. ;)

Melkoisia elämänmuutoksia ollut viime aikoina. Otin loparit, asunto myynnissä ja uusi haussa aivan toiselta puolelta Suomea. Ja nyt tämä plussa. Ihme että pääkoppa kestää. B)

Isot onnittelut kaikille!

Jiksu
 
Hormonihirviölle, pohdit isoja ja tärkeitä asioita jaksamisesi kannalta!

Minulla oli esikon aikaan aivan samanlaisia ajatuksia, kun pitkä yritys ja hoidot takana. Pelotti keskenmeno, vauvan hyvinvoinnin puolesta ja tuleva elämänmuutos. Raskausaika olikin hankalaa, mielialat heittelivät, kolotti, turvotti, oksetti... Tätäkö tämä nyt sitten on, ja millaista mahtaa olla vauvan kanssa?

Jokainen odottaja joutuu kohtaamaan myös pettymyksiä, epävarmuutta ja negatiivisia tunteita. Niitä tulee vaikka lapsi olisi kuinka hartaasti toivottu, ja niillä on lupa tulla. Tunteiden hyväksyminen auttaa, nitten torjuminen pahentaa asiaa. Ei tietenkään tarvitse huutaa ja räyhätä muille koko ajan, mutta ei lintua voi niin sanotusti estää lentämästä päänsä päälle. Sitä voi koittaa estää tekemästä pesää.

Äitiyteen ja vanhemmuuteen kuuluu myös negtiivisia tunteita, ja niillä on oma tärkeä tehtävänsä vanhemmaksi kasvamisessa. Epävarmuus tulevasta auttaa ymmärtämään, että syntyvä lapseni on oma erillinen itsensä, eikä minun jatkeeni. Syyllisyys ja pelko auttavat havaitsemaan, ovatko omat asiani kunnossa. Kyllästyminen ja turhautuminen odotusaikana valmistavat vauvan sitovuuteen ja jatkuviin rutiineihin, joita vauva-aika tuo tullessaan.

Odotusaika on hyvää aikaa tehdä inventaariota omassa elämässään ja valmistautua muutokseen. Myös ilot saavat tuntua suurilta, ja lapseen on lupa kiintyä vaikka hän on vielä näkymättömissä jossain vatsassa.

Toivottavasti tää ei nyt kuulosta miltään ylevältä puheelta :ashamed: Olen itse käynyt kovan koulun tunnemaailman kanssa ja mennyt vähän vaikeimman kautta kaiken läpi. Suurin askel minulle oli sen ymmärtäminen, että negatiivisilla tunteilla on elämässä yhtä suuri tehtävä ja tarkoitus kuin positiivisillakin.
 
Heippa! :wave:
Täällä sitä ollaan! Tulen näin varovasti mukaan vaikka en ole varma kuulunko tänne. Tänään pp14 plussasin selkeän plussan. Vuotoa on tullut jo pari päivää ja tänään tuli veristäkin. Ei kuukautismaisesti mutta tulee silti. Siksi olen vähän epävarma että missä mennään. Ja tosiaan eka IVF ja yksi topalkio laitettiin matkaan. En olisi uskonut että ekasta kerrasta onnistuu! Elämäni ensimmäinen plussa! Saa nähdä miten tässä käy.
Jiksu, lueskelin tuosta että olet kans Taysissa. Miksihän sain ultran aikaisemmaksi? Sanoivat että 2,5 viikon päästä eka ultra! Ja se on sit 18.7. Silloin pikkuisen pitäisi näkyä ja siellähän katsotaan vain että on oikeassa paikassa ja että se tosiaan on siellä! Silloin on rv6+6.
Nyt pitäisi olla rv4+1. En tiedä laskenko oikein. Tämä oli tuoresiirto että eiköhän aikalailla oikealla jäljillä olla. No, viimeistään ultrassa selviää. Mutta itse laskeskelen noin...

Angelina + masukki rv4+1 :heart:
 
syökö kukaan muuten mitään vitamiineja nyt? Esim. sitä raskaana oleville tarkoitettua? Kai se on ihan sallittua? Kalkkitabletteja pitää popsia kun en juo maitoa ollenkaan enkä juurikaan käytä maitovalmisteita.
 
Angelina ja Jiksu tervetuloa plussalaisiin! Sydän äänet voi olla vaikea saada kuulumaan viikolla 6 siksi ehkä antavat viikolle 7 eka ultra aikaja enemmän ja jossain sairaalassa ei anneta ollenkaan ns tätä varmistus ultraa vaan mennään suoraan jotain 9 viikolla. 7 viikon alussa alkio on 5mm ja saman viikon lopussa on 10mm pitkä joten kai se 7 viikko on jollain lailla kasvupyrähdys viikko.
Huh nukuin tossa tunnin päikyt, jokohan se väsymys nyt alkaa? Minä syön ladyvita plussaa joka toinen päivä kun jossain neuvoloissa sanotaan että rautaa ei kannata syödä alkuviikoilla mutta olempahan syönyt kuitenkin sen foolihapon takia.
Käsittääkseni te olette nyt 4+2 viikolla kun hoidoissa lasketaan 2 viikkoa punktioon ja siitä lähdetään laskemaan heti päivät ja teillä on 16 päivää punktiosta, omaani en sitten osaakaan laskea kun oli pas.
Lampukka kiitos viisaista sanoista, kyllähän tämä aikamoinen elämän muutos taitaa olla =)
Hormonihirviö+känkkis 4+6 tai 5+2 jomminkummin =)
 
En tänne teidän joukkoon kuulu, vaikka lapsettomuushoidoissa olenki käyny, mutta tulee aina luettua kaikkien lapsettomien plussakertomuksia. Sitä vaan, että mulla tässä IVF:ssä raskaus vkot on laskettu niin,että punktion jälkeinen pvä on 2+0, eli punktio pvä on sitte 1+6 ja hedelmöityspvä on 2+0. Tässä on sit vissiin jotai eroja miten lasketaan eikä se nyt ole niin vaarallista onko pvä sinne tai tänne. Ja anteeks että tuppauduin.

Sanna ja Nipsu 19+2
 

Yhteistyössä