Moi,
Onnea uusille vauvoille, ja äideille Viipukka, Kitty, Kuu-ukko ja Haalistunut! Ihanaa, että tyttökin tuli ketjuun, että on sitten morsiamia tulevaisuudessa meidän pojilla! Ihmeteltiin muuten siellä lastenosastolla, että miten voikin olla näin paljon poikia. Meidän hoitohuoneessa oli kolmen viime viikon aikana käymässä vain yksi tyttö, muut kaikki poikia!
Minäkin sain sitten oman pojan kotiin loppuviikosta! Täytyy myöntää, että ihanasti on olo rentoutunut ja helpottunut siitä. Siltikään keltaisuus ei ole vielä hellittänyt, ja kontrollissa ollaan käyty vielä sairaalalla kahden päivän välein. Nyt epäillään äidinmaitokeltaisuutta, joten poika on nyt vastikekuurilla, eikä omaa maitoa saa antaa. Mulla ei muutenkaan tämä imetys lähtenyt neljän viikon sairaalajakson aikana täysin käyntiin... No, korvikkeessa on se hyvä puoli, että vauva nukkuu ja syö todella säännöllisesti, meilläkin sykli on jotakuinkin neljä tuntia ja yöllä pitempikin. Illalla viimeinen ruoka on syöty 22 maissa ja seuraavat ruokailut ovat klo 3-4 ja 8-9 aamulla.
Vaippoja meillä menee jokaisen ruokailun yhteydessä yksi tai kaksi eli 5-7 vuorokaudessa. Aluksi käytimme tuota 2-4 kg, mutta nyt kun sairaalasta saadut näytepakkaukset loppuivat, siirryn kyllä suoraan tuohon seuraavaan kokoon. Poika on siis tällä hetkellä 3,6 kg. Kestovaipat näyttävät vielä varsin isoilta paketeilta (monessa mulla onkin aloituskoko 5 kg), joten niiden aloittamista odotan vielä. Mutta paitsi vaippoja, on myös paitojen/bodyjen kulukki meillä yllättävän suurta, päivässä menee 2-3 paitaa maitopuklujen takia. Pojalle menee tällä hetkellä parhaiten 50-senttiset, joita mulla ei olekaan kovin montaa, joten pyykätä saa aika lailla. Eniten mulla on vaatteita 62-koossa, mutta ne ovat vielä armottoman suuria. Poika on siis tällä hetkellä 52 cm.
Jeps, mutta nyt vielä ehtii omia iltatoimia, ennenkuin poika herää iltasyönnille! Onnellisia viimeisiä odotuspäiviä ja ihania ensipäiviä vauvojen parissa!
Nupsu ja poika 4 vkoa
(syntymämitat oli 2,9kg ja 50cm, nyt mitat ovat 3,6kg ja 52cm)