Kesäkuun lapsettomuushoitojen plussaajat, part IV

Onnea ainakin teille, ja tietysti kaikille vauvansa jo lunastaneille!
Ajattelin vain onnitella kun olin silloin kesäkuus samas pinos teidän kans... Kesken meni silloin, mutta nyt olis taas pulla uunis.... =)


Mutta siis onnea kaikille! :flower: :flower: :flower:
T. Ulpis 4+1
 
Huomenta kaikille!

Tänne nyt ei sen kummempia kuulu. Viime yö meni taas aikalailla pyöriessä. Nukuin ensin hyvin, mutta sitten taas loppuyön pyörin. :headwall:

Tänään sitten ohjelmassa siskon pojan (mun kummipoitsu) kanssa kaupunkiin meno. Käydään vähän herkuttelemassa ja sitten iltapäivällä suunnataan elokuviin Risto Räppääjää katsomaan. :D

Sellaiset siis suunnitelmat. Voipi olla että iltasella sitte mulla virta aika vähissä, mutta eiköhän se sen arvoista kun tiedän kuinka innoissaan poika on yhteisestä kaupunki ja elokuva reissusta. :)

Mukavaa päivää kaikille! :wave:

Nampula 37+0 Jeeee!!!
 
Onnea Lampukka :heart: :heart:
Ja onnea Ulpulummukalle plussasta! Otahan nyt rauhallisesti!
Viime yön aikana vauva on pudonnut alemmas, tuntuu että roikkuu häpykummun päällä (sattuu). Mahakin toimi jo nyt aamusta, toivottavasti enteilee jotain. Vähän on pahaolokin, sellanen vellova olo mahassa.
Mies lähti auraamaan joten ei se ole koskaan pe iltana kotana vaikkei olisi opiskelujakaan, no kunhan yöksi tulee kotia.
Mikähän kumma mulla tullut nilkkoihin, sellasia vaaleita pieniä läiskiä niinku ois joku rokko. Vähän ne kutittaakin ja tosiiiiii turvoksissa oon koko likka. Silmäluomissakin on kauheat patit, sormet pallot, viisois leuka :LOL: Nuo sormet ei meinaa mennä enää nyrkkiin.
Mulla menee hermo tähän odotteluun, tää vauva ei synny koskaan!!!!!

Hormonihirviö 38+6
 
HH: Samma här, musta tuntuu kans että vauva laskeutui lisää viime yön aikana, heräsin yöllä polttelevaan tunteeseen lantiossa ja aamulla kun peilistä katsoi niin maha oli ikään kuin pienentynyt ja valahtanut alaspäin. Mullakin on turvotuksen takia nakkisormet ja inhottavan läski naama. Yök, kun pääsisi pian näistä vaivoista... :(

(.) Musta tuntuu että raskausmyrkytysoireet lisääntyy, eilen meni sellaisia ihme viivoja näkökentässä ja nyt on heti aamusta turvottanut ja oksettanut ja päätä särkenyt. Saan mennä iltapäivällä neuvolaan, katsotaan pissa ja verenpaine. Aika äippäpolille tuli ensi tiistaiksi, eli pitkä viikonloppu on edessä.

Olisi pitänyt jaksaa tänään yksille synttäreille mutta mä en kyllä jaksa muualle kuin neuvolaan. Tekisi mieli jo mennä päiväunille kun yö oli taas rikkonainen... mutta on vasta aamu joten ei tässä voi vielä PÄIVÄunille mennä. :D

Jiksu 38+2
 
Kauhiasti tsemppiä sekä HH:lle että Jiksulle! Toivottavasti nuo oireet enteilis jotain. Jiksulle tsemppiä neuvolaan ja toivotaan ettei nyt sitten raskausmyrkytyksen oireet lisääntyisi! :hug:

Mua väsyttää nyt ihan kauhian kovasti! Pahaolokin taas kiusaa. Huh huijaa, mutta eiköhän se tästä kun liikkeelle lähtee. Jotenkin vaan ihan vetämätön olo ja yököttää. Yökötys nyt saattaa johtua sympatiasta, kun veljen vaimo ilmoitti että niiden tyttö vatsataudissa. Meidän kun piti illalla poiketa siellä vielä vaatteita vauvalle hakemassa, mutta ei nyt sitten mennäkään kun tyttö sairaana. Joten mun pahaolo saattaa olla siis ihan vaan päässä pyörivää. Sekä sitten tämä väsymys nyt tekee omansa.

Mutta kohta siis suuntaamme tuon poitsun kanssa kaupungille! :wave:
 
Hei kaikille!

Täällä on ollut supistelujen yö!!!
Heräsin 2.30 kovaan supistukseen ja sitten ei kuulunutkaan enää mitään. No neljältä alkoi uudet supparit ja niitä tuli 5-15min välein kaheksaan saakka.
Aamulla soitettiin jo faluniin että jokos me tultais, sieltä sanoivat että täytyy vielä odotella että tasaantuis supistusten väli ja pidentyis.
Kaheksan jälkeen torkuin tohon ysiin saakka ja multa meni laskut sekasin että kuinka usein niitä suppareita siinä tuli, kivut ainakin koveni ja supistusaika piteni melki minuuttiin.
Nyt taas on ollut kymmenestä lähtien aika rauhallista ei oo tainnu tulla ku pari supistusta.
Huomasin supistellessa että vauva on muuttanut kanssa yön aikana asentoaan. Se on normaalisti ollut tossa oikealla puolen vähän vinosti, mut nyt tuntuu että se on laittanut ittensä aivan pystysuoraan alas, eli valmiusasennos varmaankin =)
Olisi paljon mukavanpaa jos tulis vedet niin sitten tietäis ainakin milloin pitäis lähteä. Nyt tää on tällästa jahkaamista ja miettimistä.
Ja tuntuu että supistuksetkin alkaa kadota...
Mieskin aamulla jahkaili että lähteäkö töihin vai ei. Onneks työpaikka on 10km päässä että pääsee tuleen äkkiä kun soitan.
Äsken soitin sille väliaika tietoja, niin siellä se reppana on ihan paniikissa ja tulisilla hiilillä...oli jo valmis tulemaan kotiin...ei se taida miehillekkään helppoa olla.
Että täällä tällaista tänään....

Mai 38+4
 
Mai kerrohan väliaika tietoja joko synnytys etenee???
Mulla taitaa olla raskaus hepatoosi tulossa, nyt on lalkanut kutiamaan vähän joka paikkaa, yritin soittaa naikkarille niin se osasto sihteeri jätti mut langoille keilkkuun moneksi minuutiksi ja ei sieltä ketään tullut puhelimeen (itkuksihan se meni kun ei kukaan viitsi vastata). Jos soittaisi uudestaan 16 jälkeen kun ei mitään sihteereitä ole mailla halmeilla.... Netistä kattelin että rv38 jälkeen hepatoosiin liittyy kohtukuolema, voi perse!!!!! Toivottavasti käynnistäisivät äkkiä tän vauvan tulemaan ulos.

HH 38+6
 
Täällä vielä ja niinhän siinä kävi että supistuksia tulee ehkä kerta tuntiin :headwall:
No minä tyttö tässä varasin kampaajalle ajan, joudun menee linkillä kaupunkiin ku mies ei varmaan ehdi mua hakemaan. Aika riskipeliä...ja tietenkin vedet lentää linkissä :LOL:
Ja ulkona on kaiken lisäks hirvee myrsky...

Mulla on alkanut kutiaan mahaa ihan kauheesti. Nyt kyllä et HH puhu mistään hepatooseista, ei meille mitään semmosia saa tulla. Hyvin tää menee loppuun saakka :heart:
Millon sulla on muuten seuraava neuvola? Mulla on ens keskiviikkona, eli sit näkee mitä tehdään jos ei ole siihen mennessä syntynyt.

Mai 38+4
 
Lampukalle onnea :heart: ja nauti siitä ihanasta vauvan tuoksusta.

HH ja Mai68 ottakaa kutina ihan tosissanne, sillä minä tiedän miltä tuntuu menettää pienokainen raskaushepatoosiin rv 38+. Mulla ei ollut mitään oireita, siksi kävi näin :'(
En halua teitä pelotella, mutta neuvon annan. Soittakaa äippäpolille/neuvolaan ja vaaditte verikokeet.

kuu-ukko ja poju 3vko4pv
 
Neuvolassa käyty taas. Paineet vähän laskeneet, proteiinit plussalla. Sain ohjeet olla herkkänä viikonloppuna, jos oireet pahenevat niin yhteys sairaalaan heti. Neuvolatädin sanoin: "Nainen tietää kyllä koska on syytä huoleen". Toivottavasti niin on.

Maha oli tosiaan laskenut toissapäiväisestä, ja maha-asukas on kiinnittynyt lantioon. Mulle sopisi ihan hyvin että tulisi lähtö synnärille jo viikonloppuna... :D

HH ja Mai: Tsemppiä kummallekin! Toivottavasti ei ole hepatoosi, mutta asia varmaan kannattaa tarkistaa.

Jiksu
 
Mai mulla on seuraava neuvola myös ens keskiviikkona ja tätsky soittaa synnärille että milloin käynnistetään.
Soitin synnytys saliin kätilölle ja itkeä tuhrasin tietysti sille heti alusta asti mutta oli oikein ymmärtäväinen ja meinas että hepatoosi ei alkaisi noin äkisti mutta jos kutina jatkuu niin huomena verikokeisiin ja käyrille. Mulla on aivan älytön hormonimyräkkä päällä :ashamed: itkettää kokoajan. Voi että mua ottaa päähän etten voi hillitä itteeni.....
Kuu-ukko en voi edes kuvitella miltä tuntuisi menettää vauva kun on näin pitkällä odotuksessa, varmasti on ollut kauhun hetkiä tässäkin raskaudessa :hug:
Jiksu mulle sanoi se kätilö että saa tänne tulla jos kovasti huolestuttaa joten jos sun olo huononee äkisti niin älä yhtään mieti menetkö käyrille. Tietääkö kukaan maksaako tuo käyrillä käynti? Onko se 22e?

HH 38+6
 
Nopeasti vain ilmoitan, kun juuri kotiuduimme. Kaksi suloista tervettä poikaa syntyi siis 18.2 A-poika 16,31 ja B-poika 17.10. Synnytys oli todella rankka alatie imukuppi synnytys ja tämä äiti on vieläkin uupunut. Pojat ovat hurmanneet täysin ja sairaalassa itkin joka ilta kun katselin heitä siinä samassa sängyssä tuhisemassa.
Ai niin oli isot pojat 3280 ja 50cm sekä 3285 ja 51cm.
Olen niin sekaisin, etten voi nyt enempää kirjoittaa. Synnytys tarkemmin myöhemmin.
Lampukalle ja Haalistuneelle onnea pienokaisista. :heart: :heart: :heart:

Kaikille odottajille tsemppiä!!

Roosa ja pojat 4vrk
 
Voi! Ihanaa! Eli suunnattoman suuret onnittelut Roosalle ja koko perheelle! Ihanaa että pojat voivat hyvin ja olivat hyvänkokoisia! :heart: :heart: :hug: Synnytys varmasti oli rankka, mutta loppu tulos palkitsee. :)

Itsellä takana vauhdikas päivä ja nyt virta kyllä kovin vähissä. Huh huijaa!

Toivottavasti HH:n kutina helpottaa, mutta jos ei niin sitten vaan sairaalaan tarkistuttamaan asia. :hug:

Jiksulle myös tsemppiä viikonlopuksi, mutta älä sinäkään sitten turhaan tosiaan murehdi kotona. Jos huolestuttaa niin varmasti parempi käydä sitten tarkistuttamassa tilanne.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Nampula
 
Roosa70: Sylintäydeltä onnea isojen poikien johdosta koko perheelle :heart: ja nauttikaa toisistanne :hug:

HH: Mä kävin loppuraskauden seurantakäyrillä ja maksoin 6?/kerta, joku sarjahoitomaksu.
Kyllä oli melko pelonsekainen odotusaika. Onneksi kaikki päättyi onnellisesti :saint: ja nyt pieni tuhiseva nyytti sylissä. Tosin ei se korvaa tätä menetettyä pienokaistamme, mutta antaa kyllä lohtua suuressa surussa.

Kaikille vielä yhtenä oleville ja pienen nyytin saaneille oikein ihanaa viikonloppua :heart:

kuu-ukko ja poju
 
ONNEA ROOSA!! :hug: :flower: :flower: Melkoisen työn olet joutunut tekemään kun kaksi noin potraa poikaa olet maailmaan punnertanut! :attn:

Kaikille hyvää viikonloppua, toivottavasti saadaan kaikki viettää rauhallinen viikonloppu --- tai sitten päästään tositoimiin. :D Mä otin päivän toiset päikkärit ja olo on ihan hyvä, maha-asukas viuhtoo niin että taitaa tehdä yksiössään loppusiivousta. :LOL:

Jiksu :wave:
 
Huomenta!
Mun lonkat ei anna kohta enää nukkua muuta kun alkuyöstä, 1g vetäsin panadolia taas 01.00 aikaan yöllä ja ei mitään vaikutusta. Vauva oli onneksi liikkuvainen yöllä niin ei tarvinnut sen perään murehtia.
Mulla on tänään tasan viikkoa la:han, eikä merkkiäkään synnytyksestä, paitsi että vauva on tosi alhaalla. Kolasin eilen luntakin mutten saanut silläkään yhtäkään kipeää supparia aikaiseksi, kivutonta kestosuppailua oli koko illan.

Hormonihirviö 39+0
 
Onnea HH uudesta viikosta! Ajattele, enää YKSI VIIKKO laskettuun aikaan! Ei tätä olisi kesäkuussa uskonut! :D

Täälläkin oli rikkonainen yö, hikoilin ja hyppäsin vessassa ja näin painajaisia ja maha-asukas möyri menemään niin että maha heilui. On kyllä hyvä että liikkuu niin tietää että kaikki on kunnossa. Nenä ja nielu mulla on taas tosi tukossa, taitaa ottaa jonkun loppukirin tämä tukkoisuuskin. Ehkä mulla tuleekin limatulppa nenästä eikä toisesta päästä. :LOL:

Olin ajatellut jaksavani tänään vaikka mitä mutta vähiin taitaa jäädä. Jos kävelyllä kävisi ja leipoisi vaikka sämpylöitä... ja vaihtaisi noi hikiset lakanat, niin ehkä päivä olisi siinä. Heräsin seitsemältä, söin aamupalan ja menin takaisin nukkumaan pariksi tunniksi... nyt pitää nukkua kun vielä saa.

Jiksu 38+3
 
ONNEA ONNEA LAMPUKKA, ROOSA JA HAALISTUNUT!

Tulkaahan kertomaan synnytyksestä kun jaksatte, ja ihanaa vauva-arkea toivottelen! Rankkaahan se on (ainakin nuo yösyötöt) mutta palkitsevaa jokatapauksessa!

Ei hertsilei Roosa, miten nuo pojut on mahtuneet sun mahaan! Nehän oli molemmat ihan samankokoisia kun mun nykerö, ja olo oli jo tosi tukala ennen synnytystä.

HH:lle kovasti supistelutuulia puhaltelen :whistle: ja muillekin! inhan kuuloisia kyllä teillä jo olot.Menkäähän ihmeessä heti vaan polille käyrille, ja ottakaa tosissaan kaikki hepatoosi oireet.Mä olin kanssa ihan paniikissa viime metreillä, kun poitsu piti pari päivää tosi hiljaiseloa ennenkuin syntyi sitten yllättäen.Onneksi kävin käyrillä pari kertaa edellisellä viikolla, mutta silti sitä huolestui.On nämä meidän vauvat vaan niin työllä ja tuskalla aikaan saatu, ettei halua yhtään riskeerata!

Nyt en ehdi enempiä kommentoida, makuuhuoneesta kuuluu jo vaativaa kitinää :D
 
Täällä poju nukkui yönsä yhdellä syönnillä. Normaalisti syö pari kertaa.
Riippuu vähän kuinka illalla jaksaa lutkuttaa =) Oli kyllä ihana nukkua 4½ tuntia putkeen.

Kirjoittelin sen synnytystarinani tuonne ketjuun ja nostin sen samalla taas "maailman kartalle"
 
Hei lähtikö Mai sitten yön aikana synnyttämään? Eilen oli hänellä niitä suppareita..... Niin ne vaan kamut menee ohi ovet paukkuen :LOL:
Edelleen vähän kutittaa muttei sillai kun eilen, jotain ristiselkä kipuja on tullut varmaankin siitä eilisestä kolaamisesta (oudosti kyllä ottaa henkeen se kipu)
Leivoin pakkaseen rahka-persikka piirakkaa vierasvaraksi vaikka onhan mulla jo vaikka mitä tarjottavaa pakkanen pullollaan.
Tänään on ne mun tätin miehen hautajaiset, vähän harmittaa etten voi olla paikalla mutta ei voi mitään.....

HH tylsistyneenä (tämä vauva ei synny koskaan)
 

Yhteistyössä