Kesäkuun lapsettomuushoitojen plussaajat, PART III

Onnea paljon Kitylle! :)
Lampukalle voimia sairaalaan!
Mää silitin vain vauvalle sairaalasta kotiutumis vaatteet ja muut olen oikonut hyvin kun olen laittanut kuivumaan, en ota turhia paineita muutenkaan menee vauva aika niinku menee. En muuten luopuisi mankelista mistään hinnasta! Helpottaa huomattavasti lakanoiden ja pyyhkeiden kanssa. Silitän aina kyllä omat vaatteet kun laitan päälle, miehellä sellanen työ ettei tarvi (fleeseä ja toppakamppeet).
Mää luulen että hoidoista saatuja vauvaja ei anneta mennä yliajalle kun tiedetään tarkasti milloin vauva on laitettu alulle ja neuvolassakin puhutaan kalliista vauvasta, aikoi neukkutäti ottaa yhteyttä naikkarille jos vauva ei ala syntyä ennen rv40.
Laitoin tänään hoitopöydän kuntoon, vaipat koreihin jne. Hoitoalustan pidän vielä piilossa kun on vaalpunainen. Niin ja valkosipulit taas kehiin kissojen varalta. Eipä oo kissat kertaakaan käyneet vaunuissa :LOL: ähä'kutti kattiseni! Kissat on muuten tosi outoja nykyään, kiehnaavat aivan mahottomasti ja toinen haistelee kasvoja ja mahaa.. taidan olla aikalainen estrogeeni paukku :eek:
Oot sää Roosa muuten tosi pitkällä poikiensa kanssa.... ihme ja kumma!

HH 37+3
 
ONNEA Kitylle ja miehellesi poika vauvastanne :heart: :heart: :heart: :flower:
Kyyneleet tuli kun luin kirjoituksesi, voin vaan kuvitella mikä onnen tunne siinä valtaa kun saa käärön syliinsä :heart:

Lampukalle tsemppiä :hug: Täällä jännätään että tuotkohan myös jo sinä käärön kotiin tultaessasi.

mai
 
Ranja
Onnea Kitty ja Minimies :hug: Ihana synnytyskertomus, jospa meillä kaikilla muillakin menisi synnytys yhtä hyvin!

Lampukalle tsempityksiä! Toivottavasti supistuksissa riittää voimaa eivätkä lopu kesken.

Minä en ole silittänyt vauvan vaatteita ollenkaan, lakanat vaan. Jos vauvalla on yhtään puklaus-taipumusta, saa olla melko ahkerana pesemässä ja silittämässä että on kokoajan vaatetta päälle ;) Esikoiselle silitin vaatteet alussa, mutta nyt saa jäädä väliin. Oishan vaatteet pehmeämpiä silitettynä, mutta en vaan jaksa...


Pahalla tuulella Ranja 37+0
 
Onnea Kittylle minimiehestä!! :heart: :flower: Synnytyskertomus oli tosi ihana.
Lampukalle synnytystoivotukset sinne sairaalaan!

Minua jännittää niin kovasti tuleva synnytys, että viime yönäkin makasin monta tuntia valveilla ajatellen asiaa. :xmas:
Pelottaa, että mitenkä sen sektiohaavan kanssa sitten pystyy olemaan ja vähän arveluttaa, osaanko olla maltillisesti, ettei vain mitään repeä.
Voi kunpa nuo liitoskivut katoaisivat siihen mennessä, kun nyt jo täytyy tosissaan keskittyä sängystä nousuun ja liikkumiseen.
Koskahan sitä pääsisi mahalleen nukkumaan...
Kaikenlaiset asiat sitä pyöriikin YÖLLÄ mielessä. :whistle: :LOL:

Haalistunut ja vaavi 38+6
 
Onnea kitty ja koko perhe :heart: :heart:
Nyt oli jo toinen kerta kun osasin odottaa vaaviuutisia! Kun kuu-ukosta ei kuulunut mitään ajattelin, että on synnyttänyt ja tänään viimeksi ajattelin, että Kitty on varmasti synnyttänyt kun ei ole palstaillut.
Hienosti on mennyt Kittyn synnytys. Ihana lukea näitä tarinoita! Itku tosiaan tulee sille ei mahda mitään.
Nyt on sitten jo neljä pikkuista saatu maailmaan. Jos Viipukan pikkuinenkin on syntynyt. Ja onko nyt sitten niin, että kaikki on poikia!

Lampukka tsemppiä sairaalaan. Pidetään peukkuja, että kaikki menee hyvin!

Kitty oliko sulla mitään ennakkoaavistuksia, että synnytys voisi käynnistyä. Onko siis tosiaan niin, että vesi vaan lorahtaa ilman sen ihmeellisempää oloa? Epätoivoisena täällä kyselen. :|

No huomenna onneksi pääsen lääkäriin ja keskustelemaan. Taitaa tosiaan A-pojan pää jumittaa niin, että mitään ei tapahdu. Siellä kun on ollut jo monen monta viikkoa laskeutuneena alas kohdunsuulle.
Taidan alkaa jo kirjoituksissanikin toistaa itseäni kun vaan odotan synnytystä!! :headwall: :headwall:

Roosa ja pojat 39+3
 
Kittylle ja koko perheelle suunnattoman suuret onnittelut! :heart:
Kuulosti jotenkin ihanan rauhalliselta ja sujuvalta tuo synnytyskertomus! Ihanaa!

Lampukalle tsemppiä sairaalaan! :hug:

Koira sitten lähti kasvattajan matkaan. Sen jälkeen tuli kyynelehdittyä kunnolla, mutta kyllä se tästä nyt alkaa helpottamaan. Mies vei koiran autolle ja koira oli kuulemma ollut ihan innolla menossa kyytiin. :) Joten nyt vaan sitten pentujen syntymään odottelemaan.

Minä olen silittänyt myös kaikki vauvan vaatteet, mutta en usko että niitä tulen kauheasti jatkossa silittelemään. Minäkään kun en ole kova silityksen ystävä. :p Mutta nyt ne oli alkuunsa kiva laittaa kaappiin silitettyinä.

Tänään tuli suvusta ihania vauva uutisia, kun kuulin että serkkuni oli saanut ihanaisen pojan. Iso oli kaveri ollut ja oli sitten sektiolla maailmaan saatettu. :heart:

Jeps, mutta nyt miehen kainaloon. :wave:

Nampula
 
Iski hienoinen nettiriippuvuus synnärillä ollessa...pakko tulla tänne lukemaan kuulumisia nyt kun minimies vielä nukkuu jo neljättä tuntia putkeen =)
Rauhalliselta ja tyytyväiseltä kaverilta vaikuttaa, ainakin toistaiseksi.

Roosa: Mulla ei kyllä ollut minkäänlaista ennakkoaavistusta tai ''oireita'' että synnytys olisi jo alkamassa. Silloin edellisenä yönähän mulla oli vaan ne muutama kipeä suppari joita kaipailin.Jos nyt oikein muistelen niin illalla ennen nukkumaan menoa tunsin muutaman ''sukkapuikkokivun'' mutta noita liitoskipujahan mulla oli jo pitkään. Vettä lorahti pieni määrä aamu viideltä sen verran housuun että luulin sitä limatulpaksi.Kun käänsin kylkeä sitä tulikin sitten sänkyyn ja kastelin lattiat kylppäriin asti. Kätilö ihmettelikin vielä salissa tuota lapsiveden määrää, kun jokaisella supistuksella sitä tuli vielä lammikko persiin alle :LOL: Oli siis nykeröllä mukavat oltavat viimeisiin päiviin asti ;)

Imetystä harjoitellaan parhaillaan.Rinnat olivat eilen aivan pakkautuneet ja kivikovat.Sain sähköpumpulla reilun annoksen esimaitoa ulos, ja nyt tulee maitoa ihan kivasti.Ilman rintakumeja en kyllä voi imettää.Oli tuskaa taistella siellä osastolla kun mitään ei tullut, ja poika hanakasti yritti imeä ja taistella rinnalla.Suosiolla siis otin kumit käyttöön ja ne on kyllä ollut mulle pelastus.Vauva syö hyvin.

Voimia vielä muille viimeisten viikkojen kärvistelijöille.Toivotaan että pian alkaa tapahtumaan!
....ja kyllä sitä masua tuli pikkasen ikävä, mutta tuo nyytti masun päällä tuhisemassa on kyllä siihen masu nostalgiaan upea lohtu :)
 
Pääsin vielä kotiin odottelemaan, kun edistystä tapahtuu niiiiin hitaasti ja kalvot on ehjät. Olisivat ottanet osastolle yöksi, mutta kotona on helpompi olla. Lääkärin mielestä synnytys on periaattessa käynnissä kun liki 4cm auki (hui?!), mutta edelliseen verrattuna: ei musta ihan siltä tunnu vaikka kipeä olenkin :p Varasivat varmuden vuoksi kontrolliajan ensi maanantaille, koska jos ei mitän taphdu sitä ennen alkaa tulehdusriski olla jo suuri.

Vaikea on kyllä liikkua ja varsinkin istu, sattu vähän joka puolelle. Mutta olo on muuten rauhallinen, olen ihan valmis nyt tositoimiinkin =)

Kittylle käsittämättömän paljon onnea minimiehestä ja oli tosi ihana lukea synnytyksestäsi!

Roosalle tsemppiä huomiselle, pidä pintasi että ilman vauvoja et enää kotiin lähde!

Halkeamista odotteleva Lampukka
 
Huomenta kaikille!

Tuskainen yö takana, en saanut unta ja sattui kohdunkaulan tienoille ja hikoilin hirveästi. Valitin yöllä unissani ja mieskin heräsi ja pelästyi että mikä on. Kurja yö, kaikin puolin, katsoin siis parhaimmaksi nousta ylös kuudelta. Pitää sit ottaa päivällä päikkärit jos iskee väsy... :/

Kitty: Kiva kun kirjoitat kuulumisia, tosi mukava lukea jo vauvaantuneiden elämästä. :) Välillä se tuntuu itsestä vielä niin kaukaiselta asialta vaikka suhteellisen lähellä jo onkin.

Lampukka: Keep the faith, kyllä se sieltä tulee. :)

Jiksu 37+0 UUSI VIIKKO!! :D
 
Meidän pieni neito syntyi suunnitellulla sektiolla la 9.2. :heart: :heart: Ja vauvahan on huippusuloinen :heart: :heart:
Mitat 2550g/45cm. Täällä ollaan vielä toipumassa sairaalassa mutta laittelen juttua myöhemmin.
 
Onnea Kittylle ja Viipukalle pienistä vauvoista :hug: ja vauvantuoksuisia hetkiä pienokaisienne kanssa. :heart:

Täällä päivät menevät sellaisella vauhdilla, ettei tahdo perässä pysyä. Pikaisesti käyn lukemassa teidän kuulumisianne, mutta se synnytystarina on edelleen kirjoittamatta. :( No kyllä mä sen kirjoitan :)
Pieni mies nukkuu ja syö. Yöllä herätään parikolme kertaa syömään. Hyväntuulinen hän on, ei turhia itke.

Teille kaikille masujen kasvattajille jaksamista loppuviikoille ja onnea vauvan hakureissuun :saint:

kuu-ukko ja pieni mies 16vrk
 
Suuret onnittelut myös Viipukalle, pikku prinsessasta! :heart: :heart:

Täällä takana todella levoton yö. Supisteli yöllä taas muutamaan kertaan tosi kovasti. Mutta siis kivuttomasti. Nukuin tunnin kerrallaan ja sitten aina kampesin vessaan. Puoli 6 sitten nousin ylös ja vein miehen töihin. Päätin sitten heti mennä lenkittämään koirat ja taapersin aamuhämärissä pikkulenkin, normaalisti lenkki kestää n. 15 min, nyt matelin puoli tuntia. Sinä aikana tuli 2 kipeää supparia, mutta sitten sohvalla maatessa ei enempiä.

Neuvolassa poikkesin tuossa aamulla. Kaikki mallillaan. Painoa oli parissa viikossa tullut kilon verran. Sf-mitta nyt 31 cm, meinasi että vauva oli laskeutunut ja pää tiukasti alhaalla. Varsinaisesta kiinnittymisestä ei tosin puhunut. Hemppa oli 124 ja nyt sitten vähennän Obsidanin syöntiä, 1 tbl/pv.
Ensi viikolle se kuitenkin minulle lääkäri ajan varasi, vaikka viimeksi höpisi ihan muuta. Mutta mikäs siinä. Kivahan se on sitten saada tietää mikä on tilanne tuolla jalkovälissä.

Koira lähti sitten eilen kasvattajan matkaan. Mutta vielä ei mitään ole tapahtunut. On jotenkin kovin orpoa kun yksi karvanokka vähemmän. Mutta eiköhän tähän sitten taas totu. Kunhan saisi pentunsa, niin voisin minäkin rauhoittua.

Nampula 35+5

 

Yhteistyössä