Kesäkuun lapsettomuushoitojen plussaajat, PART III

Huomenia!
Yö meni jotenkuten (lonkat vaivaa aikalailla mutta sain kuitenkin jonkuverran nukuttua).

Äoppäpakkauksessa oli niitä lappusia/kirjasia mukana ja niissä oli juttua rintakumeista ja ei todellakaan 'mollattu' vaan oli oikein opetus miten käytetään jne. Mulla on sairaalakassissa mukana jos rinnat menee rikki tai kipeytyy niin ettei voi muuten imettää. Oisin tosi tyytyväinen jos saisin edes 3kk täyspainoisesti imettää mutta jos ei niin sitten mennään pullolla ja se siinä! En koe olevani huonompi äiti jos maitoa ei tule, eihän sille voi yksinkertaisesti mitään. Paljon helpompaahan se on jos voi imettää kun ruuat on aina mukana.

Maitohappo bakteereista on ollut juttua odotus tai vauva lehdessä, en kylläkään muista milloin mutta on tästä aikaa. Ostin niitä balanbce multitabseja joissa mukana maitohappo bakteerit (ei sis a-vit).

Tämä mun maha ei nyt kyllä kasva! Torstaina neuvola ja varmaankin mennään sitten ylimääräiseen ultraan, maha ei ole muuten tiellä kun nukkuessa ja ei ihokaan ei kiristä yhtään.... viimeksi olin keskikäyrillä sf:ssä mutta 3 viikkoon se ei ole noussut.

Roosalle voimia! Ootkos kokeillut hieroa jalkoja sellasella kumi nystyräisellä selluliitti hierojalla? Mulla auttaa kun rasvan kanssa sillä pyörittelen niin lähtee enimmät nesteet liikkeelle, vaikka on mullakin lisääntynyt nesteet ja juuri jaloissa eniten.

Kasvojen pesu on mennyt muuten aika taiteen lajiksi kun masu on tiellä :LOL: tiiä enää miten kyykistyisi pesulle....

Hormonihirviö 34+2
 
Huomenia kaikille!

Levoton yö takana, mutta onneksi aamulla n.06-09 sain nukuttua yhtenäisen pätkän. Minulla on Mai noita "ripaskaöitä" ollut jo muutaman viikon, herään paleluun ja pahoinvointiin tai sitten tuskanhikeen ja muutaman kerran pitää ravata vessassa :p Syytin ensin syömisiäni ja juomisiani, mutta mitään logiikkaa ei ole löytynyt. Verensokeriakin mittailin, enkä saanut siitä selitystä. Yleensä tulevat jos päivällä/ illalla on supistellut paljon (kuten eilen), joten ehkä ne ovat jotain hormonaalisia "kohtauksia".

Yöllä unta uudelleen odotellessa tutkin jo anatomian kirjasta suuria suoniakin, että painaisko kohtu jotain niistä ja väliaivot reagoi hapenpuutteeseen vai potkiiko sikiö vagus-hermoa ja saa suolen liikkeelle... En oikein ole varma, mutta ainakin vauvan asento ja sen potkujen suunta vaikuttavat mulla suoleen.

No nyt kun lähettiin tällasiin aiheisiin, niin kokeilkaapa tuoretta ananasta! Olin unohtanut sen alkuraskauden jälkeen, mutta pe-la sain taas ananasta popsimalla 1,7kg nestettä pois! :eek: Ja kyllä muuten helpotti. Pahuksen talvimyrsky-matalapaine lisäsi turvotusta.

Olet muuten Roosa usein mielessä, voin vain kuvitella kuinka kurja olosi on :( Mulla oli esikosta loppuviikkoina hirveä turvotus ja ajattelin jossain vaiheessa että kuolen, kun missään asennossa ei oikein voinut olla ja tuntui ettei hengitettyäkään saa kun ei keuhkoille ole tilaa ja limakalvot on kilometrin paksuiset. En nukkunut juuri yhtään ja hirveät hermosäryt joka paikassa. Sittenhän ne ottikin mua välillä osastolle kipupiikille unta tankkaamaan, ei ollenkaan huono idea jos olosi on ihan kamala.

Amodinikos kyseli maitohappobakteereista? täällä on kamalan pitkä lista "Gefiluksista" eli LR GG:stä tehdyistä tutkimuksista. Valion sivuilla on kaikenlaisia artikkeleita, ja varmaan google-hauilla löytyy tietoa. Tutkittu se asia kuitenkin on, itse olen vedellyt molemmat raskaudet alusta asti Gefilus-tuotteita ja muitakin hapanmaitovalmisteita. Söin niitä myös imetysaikana, ja esikko syö päivittäin kun on hieman allergiaan taipuvainen.

Jiksu, oletko kokeillut verenpaineen nostoon salmiakkia? Se voi varovaisesti käytettynä nostaa verenpainetta sopivasti, mutta ei turvota niin paljon. Isot määrät sitäkin turvottaa, niin kuin melkein kaikki verenpainetta nostava. Suola (NaCl) nostaa verenpainetta lisäämällä veriplasman tilavuutta, mutta ikävä kyllä sen pitoisuus tasaantuu kaikkiin elimistön nesteisiin ja hetken päästä myös soluvälitilan nestemäärä kasvaa ja seuraa turvotus. Salmiakki (NH3Cl) taas vapauttaa vaikuttaa verisuonen seinämän sileään lihaskudokseen lisäten suonen seinämän jänteyttä ja nostaa verenpainetta vähän eri mekanismilla. Tuosta suolansyöntiturvotuksesta muuten onneksi pääsee muutamassa päivässä eroon vähäsuolaisella ruoalla, ja kannattaa suosia kaliumpitoisia ruokia kuten appelsiinimehua, rasvatonta maitoa ja tomaatteja.

Tulipas tästä nyt varsinainen fysiologian esitelmä, jota ei Erkkikään jaksa lukea. Jokos mulla alkaa olla ikävä töihin? :eek:

Iltapäivällä neuvola, kirjoitan varmaan sen jälkeen omaa napaa. Illalla tuli vereslimaista vuotoa kun koko päivällä supisteli jatkuvasti. Oireet on 1,5vk esikkoa edellä, joten saa nähdä ennustaako se synnytystä rv 35+5 vai onko tämä raskaus vain erilainen. Voihan olla että mä kirjoittelen tänne vielä maaliskuun puolenvälin jälkeen ihan yksin...


Voimia ja vointeja kaikille!

Lampukka 33+5
 
Huomenta-päivää kaikille!

Taas takana kovin huonosti nukuttu yö. Illalla väsytti todella paljon, mutta sitten yö meni tunnin pätkiä nukkuessa. Tai välillä nukuin ja välillä tuskastelin. On tämä nyt kummaa... nukkuminen näin vaikeeta. Vaikkei sinänsä mikään vaivaa öisin, paitsi sitten masu kun tarpeeksi usein itseään kampeaa sängystä ylös.

Kiitos muuten Lampukalle noista vinkeistä! Mites tuo ananas, pitääkö olla nimenomaan tuoretta? Itse en ole ikinä tuoretta syönyt, miten sen kanssa toimitaan? Tyhmä kysymys ehkä, mutta en tosiaan ole ikinä edes koittanut kuoria jne... :headwall:

Aamulla muuten herätessäni ja noustessani oli tuo ylävatsa TODELLA kipeä. Sitten huomasin että vauva oli nyt kammennut itsensä tosi ylös. Oli siis peppu (?) ihan tuossa kylkiluiden alapuolella, joten taisi syy sitten olla siinä. Nyt sitten pikkuhiljaa helpottanut. Mutta tuntui kyllä ilkeältä kun oli niin kovin kipiä.

Mutta nyt on sitten eka vauvan lakanapyykki-koneellinen pyörimässä. :) Joten kohta sitten saan alkaa oikeasti järkkäilemään paikkoja ja tekemään tilaa vauvan tavaroille!

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Nampula 32+3
 
Nampula, tuore ananas toimii parhaiten. Sitä ei ole kuumennettu autoklaavissa ja nuo nestettä poistavat entsyymit on siinä jäljellä. Olen ollut tosin huomaavinani pienen vaikutuksen myös tölkkiananaksessa...

Etsi kaupasta mahdollisimman kypsä, eli kuori ruskea (ei kauheasti vihreää ). Sitten leikkaat kuorineen viipaleita, ja groovisti vain niistä viipaleista leikkuulaudalle leikkaat kuoret pois. Siinä keskustassa on ne parhaat aineet, mikä tölkkiananaksesta on leikattu pois! Siksikin riittävän kypsä anans, ettei se keskusta ole liian kova syötäväksi.

Myös melonit ja mansikat poistavat jonkin verran nestettä.
 
Kuuhullu täällä terve! :wave:

Meni sitten viime yö valvoskellessa ja ihmetellessä. Näköjään näin raskaus
aikana tuo kuuhulluuskin on voimakkaampana. Taidetaan me tytöt molemmat reagoida kuun kanssa, kun vaavikin oli jotenkin levoton. Toissa yönä oli myös vaikeuksia nukkua.
Noh, onneksi voin torkahtaa päivällä sitten.

Minä huomasin, että minullakin on alkanut tosissaan nestettä kertymään. Huomaan pöhöttyneestä naamasta ja siitä, että sormukset eivät mene edes niveleen asti. :eek:
Oli pakko kaivaa tukisukat tuolta laatikoista ja vedin ne jalkaan ennen kuin nousin ylös. Vähän helpottaa jalkoja.
Kengätkin tuntuvat nykyään melko ahtaina jalassa.
On tuo vaavi vaan ihana. On niin ihana tunnustella vatsan päältä pikku jalkoja ja pienenpieniä varpaita. :heart:

Olen muuten tässä taannoin nähnyt unta, että olin jo synnyttänyt ja olin vauvan kanssa laitoksella. Oudosti vauva kommentoi, että minulla ei tule toisesta rinnasta maitoa yhtään. :LOL:
Taitaa peilata sitä, että kun minä en ole huomannut mitään erikosta valuvan rinnoistani vielä ja pelkään ettei maidon tuotanto ala lainkaan...

No se tämän päivän aiheista...

Hyvää uutta viikkoa kaikille! :wave:

Haalistunut ja vaavi 35+5
 
Kiitos Lampukka! Nyt vaan ananas ostoksille! :)

Posti toi tullessaan ilmoituksen että äitiyspakkaus on saapunut! Jee! Pääsen minäkin vihdoinkin penkomaan, ihanaa! Nyt vaan pitää kuumeisesti odotella että mies tulee töistä ja sitten hakemaan. :)
 
Roosa lähtee nyt sairaalaan
Ei tule mitään kotona olosta ja verenpaine huitelee omissa lukemissaan. Koko päivän on vain väsyttänyt ja pojatkin on olleet laiskasti liikkeellä.
Toivottavasti nyt jotain tapahtuisi. Käskivät ottaa päivystykseen tavarat mukaan kun "olet jo noin hyvillä viikoilla" sanoivat. Odotan miestä kotiin ja sitten mennään.
Mukavaa viikkoa kaikille!! Ja Lampukka nuo sinun kirjoitelmasi olivat hyvää luettavaa. En ehtinyt vaan ananas ostoksille.

Roosa ja pojat 36+2
 
Roosalle tsemppiä sairaalaan!! :hug:

Lampukalle kiitokset vinkeistä. Salmiakkia kokeilin ihan ensimmäiseksi, mutta se närästi niin kamalasti että luovuin siitä. Nyt kokeilen lakritsia, josko se ajaisi samaa asiaa...

Ostin just eilen ananasta kaupasta, turvotus tuntuu niin tympeältä. Taidankin mennä leikkaamaan sen iltapalaksi, jos vaikka saisi vähän nesteitä liikkeelle.

Näin viime yönä unta vauvan kylvettämisestä... pelkäsin kauheasti että pudotan sen veteen. Ihan hyvin kaikki meni, mutta jossakin vaiheessa en muistanut tukea päätä tarpeeksi ja panikoin että toivottavasti kukaan ei huomannut. Lieviä suorituspaineita.... :LOL:

Jiksu 33+5
 
Roosalle tsemppi:hug:

ON: Täällä käy masussa melkoinen myllerrys. No hyvä niin, tietää että kaikki on kunnossa. Olo käy aika ikäväksi, liikkuminen hankalaksi, kun supistelee. No josko äippäpolilla loppuviikosta sanottaisiin, koska tämä pienokainen leikataan maailmaan. Odotan sitä päivää jo kovasti. :saint: Mulla ei onneksi ole närästystä eikä turvotusta.
 
Laiskiainen ilmoittautuu :wave:

Hui, jokos se Roosa lähti nyyttien haku reissuun??? Tsemppiä ja onnea kovasti matkaan!. Tulethan sitten heti meille kertomaan kuulumiset!

Ihan rupes sydän hakkaamaan rinnassa kun ajatteleekin että tästä se sitten lähtee, ruvetaan mekin pikkuhiljaa jakautumaan tässä kukin vuorollaan....

Turvotusta ja närästystä näköjään monella liikkeellä.Ärsyttäviä vaivoja molemmat. Kiitti Lampukka hyvistä vinkeistä, minäkin pyrähdin ananaksen osto reissulle, ja mukaan tuli myös pari litraa sokeroimatonta ananasmehua, olen huomannut että se ja greippimehu poistaa mulla ainakin nestettä.Samoin suihku, kuuma-kylmä suihkua vaihdellen saa ainakin jaloista pahimmat turvotukset veks. Pitäisköhän tämä naamakin upottaa johonkin jääveteen, että enimmät pöhötykset laskisi :LOL: Närästykseen en ole kokeillut mitään apteekin juttuja, ihan vaan puoleen lasilliseen vettä noin 1 tl ruokasoodaa, ja johan helpottaa heti oloa! kannattaa kokeilla.

HH:lle kans kiitos maitohappobakteerien eduista. Oli ihan uutta mulle, ja tuotahan voisi kyllä kokeilla.

Hassujen unien sarjassa mullakin on parina yönä ollut tooosi outoja unia.Viimeyönä näin että vauvalla oli vasen käsi jotenkin outo ja surkastunut.Lääkäri siinä sitten vaan moitti että hyvä rouva olette litistäneet vauvaparkaa kohdussa vasemmalta puolelta ja bla bla bla. Siinä se tulikin sitten se selitys, kun nyt viimeaikoina nukun lähes aina vasemmalla kyljellä, heti jos käännän oikealle puolelle, Nykerö on parkkeerannut sinne, ja rupee takomaan kylkiin että anna tilaa |O

Mulla on jatkuva nälkä :eek: oikeastaan koko raskausaikana ei ole ollut tällaista syöpöttelyä ja painokin on pysynyt melko hyvin kurissa, mutta nyt on kyllä riistäytynyt käsistä. Keskellä yötä pitää parit kurkkuvoileivät ja mehulasillinen käydä pistelemässä poskeen...ja suklaanhimo on kans palannut entistä ehompana.Ihan hirvittää johonkin punnitukseen meno, mutta ajattelin tässä olla ottamatta paniikkia, mulla kun tätä odotusta ei taida kestää kuin korkeintaan pari viikkoa enää :eek: (sairaalakassiinkin oli muuten pakko pakata yks suklaalevy mukaan...varmuuden vuoksi ;) )

Keskiviikkona sitten ultraan ja tarkoitus olisi lyödä lukkoon Nykerön syntymäpäivä !!! iiks! Luulenpa että helmikuun ekalle viikolle osuu käynnistämis yritys....


Tulen sitten kertomaan keskiviikkona missä mennään!

Kitty ja villiintynyt Nykerö rv 36+0
 
Tiistai päivää kaikille!

Huih, kyllä menee jännäksi kun Kittyllä ja kuu-ukollakin lähenee päivä jolloin asiat päätetään. Huih! :)

Aamulla jouduin sitten soittamaan neuvolaan. Oli tuo ylävatsan kipu niin kovaa. Päätin sitten heti soittaa ja kysyä neuvoa. Noh, oma "täti" ei ollut paikalla mutta toinen kätilö sitten kertoi että kuulostaa siltä että vauva on hinkannut/hinkkaa pepullaan tuohon ylös ja kohdun limakalvo on ärtynyt. Kuulemmä näillä viikoilla hyvin tavallista. Sanoi että jos huolettaa voin poiketa siellä niin tarkistetaan tilanne. Mutta kun vauva kuitenkin liikkuu normaalisti ja nyt kun itse on pystyssä niin alkaa helpottaa pikkuhiljaa. Eilen illalla kyllä tuli uudelleen, mutta vain hetkeksi. Yön aikana siis taas paheni.

Onko muilla ollut samanlaista? Aamulla nimittäin oikein pääsi itku, niin kipeä olin.

Muutoin ei tänne omaan napaan kummempaa. Pyykkikone jälleen pyörii (tai ei se kone pyöri... mutta kuitenkin) ja pitäisi taas hieman järkkäillä paikkoja.

Mukavaa päivää kaikille!

Nampula 32+4
 
Hui! Roosa on nyyttejä hakemassa, oikein paljon onnea matkan ja me jännitetän kaikki teidän kolmen puolesta! :hug:

Ja Kitty ja Kuu-ukkokin tietää kohta vauvojen syntymäpäivät! :eek: Tuntuu jotenkin hurjalta... Kitty muuten mainitsit tuon greippimehun, se on kyllä myös tehokas nesteenpoistaja! Joisin itsekin, mutta kun mulla on tuo kilpirauhashormoni-lääkitys vajaatomintan niin se ei sovi yhten greipin kanssa :( Vaikuttaa pitoisuuksiin veressä. Greippi vaikutta aika isoon osan lääkkeitä, joten jos on joku lääkitys niin kannatta varmistaa lääkäriltä tai apteekista.

Oma ihana (.): eilen oli neuvolakäynti, ja täti pitikin minua tunnin siellä. Käytin läpi edellinen synnytys ja puhuttiin tulevasta. Tietysti se synnytys sitten pyöri koko illan mielessä ja yöllä unissa.
Verenpaine oli OK, 118/79 ja pissa puhdas. Sf-mitta ei ole noussut 2 viikkoon (27cm), eli vatsa on laskeutunut ja vauvan pää(!) on kiinnittynyt lantioon. Hyvästi perätila! :attn: Terkka ei meinannut saada vauvaa tunnusteltua sydänäänien ja tarjontan selvittämistä varten, kun aina kun koski kohtuun se veti ihan kovaksi. Tosi supistusherkkä siis.

Kolmatta päivää muuten supistelee vähän väliä ja pöksyihin tulee verensekaista limaa... :x Esikosta verilimaa alkoi tulla vajaa 2vk ennen synnytystä. Ja nyt ei enää tule injektioita jos joutuu TAYS:iin lähtemään vaan antavat syntyä. Alkaa jännittää!

Mukavaa päivää kaikille! Ja tässä uudestaan linkkinä synnytystarinoita ja kuvia
 
Nampula: Mulla on ollut oikealla puolella heti kylkiluiden alapuolella kipuja, kun siihen Tyyppi tunkee koko ajan takapuoltaan. Mutta kovin iso kipu se ei ole, sellainen pistävä lähinnä.

Selkäkivut on hellittäneet, kun mies on ahkerasti hieronut. Kävin jopa kävelyllä, melkoista taaperrusta se kyllä on. Illalla on perhevalmennus, imetysasiaa. Mies on reissussa joten joudun menemään yksin. :(

Kylläpä täällä alkaa muuten jo tapahtua... musta tuntuu että mä olen varmaan täällä viimeisenä. Koko synnytys tuntuu tosi kaukaiselta ajatukselta vielä, ja vauva vielä kaukaisemmalta. Ehkä se tässä alkaa konkretisoitua kun maha vaan kasvaa ja kasvaa... :D

Hyvää vointia kaikille! Mitähän Roosalle kuuluu...

Jiksu
 
Tsemit Roosalle! :heart: :heart: ja tuplille!
Mulla tuntuu hikka nyt pimpassa siis kohdunsuulla ja emättimessä :LOL: aikas jännä tunne. Laskeekohan tuo munkin masu kun ei tosiaan 3 viikkoon ole sf noussut? Ois niin kiva kun lääkäri tarkastais tilanteen.....
Ei ollut marketissa yhtään ananasta, piti ostaa purkki kamaa ja ananas mehua.Ainakin pissattaa, tiedä sitten auttaako.

Nampula mulla pistää navan ympärystää välillä muttei tosiaankaan niin kovaa että itku tulis. Varmaan kivut helpottaa kun vauva laskeutuu, voimia :hug:

Hormonihirviö 34+3
 
Hei!

Ei mulla tuolla kohdun yläosassa ole ollut mitään kipuja. Mutta tänään tuli vasemmalle alavatsalle tosi inhottavan tuntuinen kipu. Ihan kuin hermo olisi litistyksissä nivusessa ja siihen päälle vielä sellainen kiinnikekipu. Hankala olla missään asennossa, kun se kipu ei tunnu helpottavan millään. :eek:
Noh, eiköhän tämä tästä, ehkä vaavi painaa jotenkin tuonne alas.

Mulla on aamuisin, heti herättyä, kummallinen tunne kun vaavi ei yleensä heti aamusta möyri. Aina kuulostelen aamiaisella, onko siellä liikettä vai ei.
Vieläkin siis pelkään kauheasti vauvan menettämistä. :/

HH Mullakin tuntuu usein juuri kohdun suulle vaavin liikkeet, varsinkin hikkaaminen ja se tuntuu, kuin kohdun alaosa muljahtaisi ulos.

Mutta nyt salaatin tekoon. :wave:

Haalistunut ja vaavi 35+6 (huomenna uudelle viikolle ja sitten noin 4 viikkoa jäljellä hoo-hetkeen) :heart:
 
Roosalle kovasti onnea matkaa :heart:

Ja mukavaa alkanutta viikkoa kaikille muillekin =)

Kävin eilen äitipolilla ja neiti "täydellisessä perätilassa". Muutaman viikon päästä kokeillaan käännytystä jos ei ennen sitä ole itse kääntynyt. Lapsivettä niukasti joten kätilö epäili ettei mahdollisesti käänny enää. Pitää kuulemma välittömästi mennä ambulanssilla sairaalaan jos lapsivedet menee tai alkaa supistelemaan enemmän.
Kieltäydyin totaalisesti alatiesynnytyksestä jos neiti edelleen perätilassa. Saa nyt sitten nähdä odottaako leikkaus vai miten tämä homma hoituu :|

Neitokaisen painoarvio tällä hetkellä 2330g.

Viipukka ja typy 35+3
 
Täällä vaan vatsakivut muuttuvat ihmeellisimmiksi...

Alkoi särkemään selkää ja vatsassa polttelee aika ajoin kovastikin. Vauva kuitenkin liikkuu normaalisti. En sitten tiedä onko nyt kyseessä joku vatsatauti (liikkeellä täällä suunnalla) vai sitten jokin vauvaan liittyvä. Vatsanikin pitää omituista rumpsutusta aina välillä. Mutta seuraillaan nyt ja katsellaan mihin muuttuu. Mutta ikävältä tuntuu. :(
 
Haalistunut, kuulostaa tuo sinun lonkka-alavatsakipu aivan siltä kohdun kannatinsiteiden venymiseltä. Sellainen kamala viiltävän-pistävä kipu? Siihen voi joskus auttaa vartalon taiputtaminen etenpäin tai varovainen venytys. Ne kannatinsiteet on lonkan etupuolella kiinni ja menee tuosta vatsan molemmin puolin.

Nampulan kivut taas kuulostaa dyspeptisiltä eli veikkaisin niiden olevan vatsalaukkusta peräisin. Kuuluuko se "rumpsutus" varsinkin syvään hengittäessä? Oliskohan sulla kohtu niin korkealla, että se purista vatsalaukkua. Sieltä kipu voi heijastua kovastikin selän puolelle ja rintalastan, ja joskus ihmiset ajattele jopa että sydänkohtaus on tulossa. Ne helpottaa kun vatsa laskeutuu :/ Kannattaa välttää kaikkea vatsahapon eritystä lisäävää, kuten rasvaisia ruokia tai raskaita liharuokia. Jotkut yksittäiset asiat voi myös pahentaa, kuten sipuli ja paprika. Toivottavasti ei nyt se ananas pahenna :( Oletko koittanut venytellä kylkiä ja vatsan seutua, ja ottaa piimää tai vaikka Rennietä? Voi olla se vatsatautikin tulossa tai jo lievänä päällä, toivottavasti et sairastu pahemmin mihinkän yökkäily-juttuun!

Jos ilmaantuu äkillinen, kova, vyömäinen kipu, kannattaa varmistaa ettei kyseessä vain ole sappikivet.

Lampukan oma diagnoosipalsta :p

Musta tuntuu koko ajan että kuukautiset alkaa. Kamala särky alapäässä ja alavatsalla :( Muutenkin väsyttää ja kiristää joka jäsentä. Ja tissit on kuumat ja kipeät ja valuttelee maitoa. Sorry nyt vaan kun vali-vali-valitan :ashamed:

Jaksamisia kaikille kanssasisarille! :hug:

Lampukka 33+6

ps. Oletteko miettineet, onko haluja jatkaa kirjoittelua omassa ketjussa ainakin alkuvaihessa sitten tuolla vauva-puolella???
 
Kiitos jälleen Lampukka "ohjeista"! Mietinkin tuossa että voisin jopa kysäistä tietäisitkö sinä mitään asiasta. Joten suuri kiitos! Kivut helpotti tuossa hetki sitten, lähes kokonaan. Sitten kun oli ruoka-aika niin alkoi taas pikkuhiljaa poltella ja kivistellä. Onneksi ei nyt niin kovasti kuin aiemmin. Joten varmasti liittyy siis vatsalaukkuun. Rumpsutusta ei kuulu hengittäessä, mutta välillä rumpsuttelee oikein kunnolla. Pitänee juoda tuota piimää, meillä kun sitä valmiiksi jo kaapissa koiralle on. :D

Nyt taas vaan tällaista omaa napaa... :ashamed:

Mutta joka tapauksessa mukavaa illan jatkoa kaikille ja koittakaahan ottaa rennosti! :wave:
 
Huomenia kaikille!

Jälleen uusi viikko, täällä lähtee viikko 34 tänään pyörimään. :)

Eilen oli perhevalmennus ja oli ihan kiinnostavaa asiaa imetyksestä ja lapsenhoidosta ja vanhemmuudesta. Mies ei ollut paikalla, niin kuin ei monella muullakaan... :( Olen pitänyt mykkäkoulua eilisestä lähtien, sillä mies tuli eilen reissultaan niin hyvissä ajoin että olisi hyvin ehtinyt valmennukseen, mutta ei halunnut/viitsinyt tulla. :| Yritti sitten illalla kysellä mitä siellä puhuttiin... helvetti, olisi ollut paikalla niin ei tarvitsisi kysellä.

Aina välillä mua pelottaa kauheasti, että musta tulee avioliitossa elävä yksinhuoltaja... että oma mies osoittautuu lapsen synnyttyä samanlaiseksi k-pääksi kuin monien muiden kavereiden miehet, eli omat menot, työt ja harrastukset menee aina perheen edelle ja kaikki kotiin ja perheeseen liittyvä kaatuu naiselle. Toisaalta tiedän että pelkoni on turha, koska itse olen paljon kunnianhimoisempi esim. työn suhteen kuin mies ja se viihtyy paljon paremmin kotona kuin minä... mutta silti... kai sitä on niin mieli herkkänä tässä vaiheessa että kaikki pelottaa. :(

Sori, tää oli nyt vaan ihan (.). :ashamed:

Jiksu 34+0
 
Jiksu :hug:
Meidänkin pitäisi yrittää muistaa, että myös miehillä on menossa jännittävät ajat. Heitä pelottaa tuleva synnytys ja vauva-aika.
Kovat paineet tuntuvat ainakin täällä olevan miehelläni ja se näkyy omituisena käytöksenä. Harvemmin kiinnittää mitään huomiota mahaani, mutta melkein jokaisesta ähkäisystä suunnilleen pomppaa ylös ja rääkäisee 'Joko tuli lähtö?'
MIEHET :xmas:

Tänään ei ole ainakaan vielä ollut mitään vaivoja minulla. :LOL:

Haalistunut ja vaavi 36+0
 
Huonosti nukuttu yö takana ja nyt kyllä väsyttää |O 4 tulin alakertaan kattoon videoita, en tiiä valvottiko tuo täysikuukin...
Te joilla vauva on jo laskeentunut niin missä liikkeet tuntuu? Kun vauva kiinnittyy niin onko se melkein aina kasvot peppua kohti (mun peppua siis)? Mulla edelleen tuntuu potkut vas kyljellä mutta vauvan pää on kyllä aika alhaalla, jotenkin painaa häpykumpuunkin jo. Noh selviää ehkä huomena neuvolassa. Voiko valkovuoto olla punervaa? Ei oranssin pun vaan sellasta verenpunahtavaa? Mulla tullut ihan tosi vähän pikkari suojaan (oon alkanut käyttämään vasta niitäkin taas). Ei kai noin vähän voi tulla lapsivettäkään (1/3 teelusikallinen koko päivän aikana).... Eilen näkyi tulipalloja ekaa kertaa, voi kun ei tulis raskausmyrkytystä. Mulla tätä pikku kremppaa vähän joka puolella, mutta kyllä tämän kaiken kestää kun sais sen vauvan syliin :heart:
Roosa vissin lähti oikeasti eilen synnyttämään =) tuntuu oma tosiaan vielä kaukaiselta :eek:

Hormonihirviö 34+4
 

Yhteistyössä