Kesäkuun lapsettomuushoidot!

Eka inssi tehtiin 2.6. joten nyt menossa pp7. Luget turvottaa mahaa, ja keltarauhanen nipistelee oikeassa munasarjassa, mutta muuten ei mitään tuntemuksia.

Ennen inssiä Puregon+Pregnyl.

Taustalla on kolme keskenmenoa, yksi onnistunut raskaus (tyttö 11/03), ja nyt sitten sekundäärinen lapsettomuus, yritystä kaksi vuotta. Miehellä todettu teratozoospermia, minulla kaksiosainen kohtu ja verenpainetauti.

Tsemppiä kaikille toivottaen
Sissi72
 
Kp 40 menossa, menkkakipuja välillä ja vasen munasarja aristaa...
Tässäpä omaa napaa...Olen jo heittänyt toivoni kesäkuun PASsista, ei nyt siihen päästä. Luultavasti joku rakkula on munasarjassa tai jotain kun menkat eivät ala...Jotkut ovat kuulemma odotelleet melkein kuukauden menkkoja...siis epäonnistuneen hoidon jälkeen...meillä "vasta" kp 40...

Ärsyttää kyllä kun kierto on mennyt näin sekaisin...Menen ehkä tiistaina käymään ultrassa jos menkat ei ennen sitä ala...toisaalta ajattelen, et vain odotan, eiköhän ne sieltä kuukauden sisällä tule :(.

Minä olen ollut takavasemmalla nyt palstailusta kun oma homma niin ottaa päähän...enpä olis uskonut näin käyvän...sitä oli niin positiivinen alussa, et kaikki menee hyvin...nyt ei usko enää mihinkään.
Sori tämä itsesäälissä vaahtoaminen, ei jaksa nyt muuta.
Toivon teille kaikille muille onnea koitokseen!!
T. ei niin aurinkoinen Sunny
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.06.2006 klo 15:00 peuhu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.06.2006 klo 14:36 heluna kirjoitti:
peuhu: mites menee?

mulla menkat alkoi ja piikittely siis myös... juhannusviikolla ois H hetki :whistle:

tsemppiä kaikille kesähetkien vauvanmetsästykseen

:heart:
Kiitos kysymästä hyvin. Huomenna on lääkäri mutta jotenkin vähän munasarjojen kohta aranlainen että en tiedä onko kaikki kunnossa. Joskus on ollut kohdussa nestettä ja silloin vähän aristaa ja siirtoa ei kannata tehdä. Toivotaan nyt kuitenkin että kaikki ois kunnossa.

Mulla on eka lapsi saanut alkunsa juuri juhannusviikolla ( eka ivf hoito). Joten pidän sulle peukkuja että saisitte maalis vauvan :wave:
peuhu: toivotaan että nipistelyt merkki valmistautumisesta H-hetkeen :flower:

sunny: :hug: ehkä elimistösi halusi lepoa, että jaksaa kesän jälkeen toimia menestyksekkäästi

Kaikille muille jaksuja ja plussataan kaikki :heart: :hug:
 
HEIPS!
kyllä se tästä, pitää yrittää olla positiivinen, kiitos tsempityksestä!!
Nytkin juilii mahaa ihan sen oloisesti, et kohta menkat alkaa...katsellaan, laitan kyllä tänne melkoisen JIHUU-viestin jos menkat nyt sunnuntaihin mennessä alkaa...silloin pääsisimme siirtoon :)...
Eli vieläkin silti vaovaisen toiveikkaina ollaan...ja pahin pettymys taas ohi :), on tämä hormonimyllerrys välillä outoa!!
Lueskelen täältä teidän kuulumisia, kyllä auringonsäteet siivittävät kaikki vauvatodellisuuteen :)!!!! :heart:
 
Tänään mulla oli se lääkäri/ultra. Kohdun limakalvon paksuus oli 7,9, kuulemma hyvä. Siirto olisi 16.6 eli ensi perjantaina. Ei millään jaksais enää odotella perjantaihin mut kai se on pakko =)
Mites muilla on ollu tuo kohdun limakalvon paksuus alkion siirto vaiheessa?
Onnea jaksamisia teille muille hoidoissa oleville!! :flower:
 
peuhu
Moi kaikki!

Mulla ei ollut tänään tilanne hääpönen kun kävin lääkärissä. Kohdussa oli taas nestettä ja folliikkelit vähän yli 10mm joten maanataina helsinkiin lääkäriin ja katsotaan tilanne uudestaan.Vähän arveluttaa koko juttu kun on sitä nestettäkin ja maha on arka siitä johtuen ... noh katsotaan nyt kuinka käy :\| .

Hyvää viikonloppua kaikille :wave:
 
Moi!
PAS siis tehtiin eilen 8.6. Huippuluokan alkio ei ollut selvinnyt sulatuksesta, mutta tää joka istutettiin oli jatkanut kasvuaan sulatuksen jälkeen. Siinä mielessä toivo elää mutt muuten on tosi p-mäinen olo- Vähän kuvottaa ja lääkekuuri poskiontelotulehdukseen aloitettiin tänä aamuna! Eli jos nyt raskaaksi tuun, ei rapoisasti tää raskaus ala! Kurkku täynnä räkää ja hampaita ja poskia särkeen ton tulehduksen takia. Mutta menkkojen pitäis alkaa 16-19.6 joten sitten nähdään miten on käynyt! Mulla todella myöhäinen ovis, kp 18 vasta positiivinen ovistesti, meinasin jo toivoni menettää koko oviksesta! Alkioita pakkasessa vielä 7 eli yrityskertoja toivottavasti vielä useampi jäljellä!

Niin, vähän taustaa. Meillä on poika syntynyt 8/04 toisen IVF-hoidon tuloksena. Ekassa ei saatu yhtään alkiota pakkaseen, mutt toisessa saatiin sitten 9 ja poika sai alkunsa yhdestä huippuluokan alkiosta!
Tsemppiä teille kaikille!<br><br>
 
JIHUUUUUUUUUUU!

Menkat alkoi tänä aamuna - olipa mahtava herätys kun tutut juilinnat alamahassa kertoivat karua kieltään!!!!!
Sunny siis ilmoittautuu nyt täysillä taistoon :) mukaan!
Meillä menee siirto juhannuksen jälkeiselle viikolle, luultavimmin ma-ti siirretään yksi kaveri mukaan...Hoitaja sanoi, että jos ovulaatio sattuu mille muulle päivälle tahansa KUIN juhannusviikon keskiviikolle, pääsemme siirtoon!
Olemme yksityisellä, joten siellä on palvelualttiutta kyllä!
Ihanaa - olin jo ihan täysillä luottanut siihen, että siirtoon ei päästä...Meillä on 9 alkiota pakkasessa, joten haluamme uskoa jonkun niistä selviävän sulatukseen :) :)!

Tsemppiä piinailuun kaikille!
T. Aurinkoinen Sunny
ps. anteeksi tämä omanapainen kirjoittelu, alan nyt palstailla ahkerammin kun oma ahdistus helpotti kertarysäyksellä!
 
ma-mi harmaana
En ikinä jaksa kirjautua sisälle, sorry.

Pp 7 menossa eikä tuntemuksia raskaudesta tai ei-raskaudesta. Aina vessaan mennessä pelkään katsoa paperia pyyhkimisen jälkeen (onko sitä yleensäkään pakko katsoa?!) ja alan muutenkin olla hermoraunio. Viimeksi alkoi tuhru pp8 ja vuoto pp9 eli kohtalokkaat päivät menossa. Siirron jälkeen oli menkkakipuja aina pp 4 asti, mutta sen jälkeen ei mitään. Jospa se olisi hyvä merkki. Viimeksi oli menkkakipuja pari päivää ennen vuodon alkua. En usko enää mihinkään merkkeihin. Torstaina pp10 veritesti ja perjantaina sen tulos.

Tsemppiä kaikille!
 
peuhu
Heippa vaan kaikille . Mä tiputtaudun tän kuun listalta pois. Kävin tänään lääkärissä ja sanoi että mä en ole toipun ut vielä keskenmenosta eli hoidot siirtyy väestöliiton tauon takia elokuulle

Plussa onnea kuitenkin kaikille muille ja hyvää kesää :wave:
 
Peuhu: Nyt sinun pitää vain jaksaa toipua hyvin, uskotaan, että tauon jälkeen hoidot onnistuvat ja saat tulla kertomaan plussauutisia :) :hug:

Kaikille tsemppiä - minulla on ultra 21.6, silloin nähdään onko toivoa siirtoon pääsystä...
 
Heippa kaikille tämän otsikon alla kirjoittaville! Haluan toivottaa kaikille ONNEA hoidoissa ja elämän pieniä ihmeitä tulevaisuuteen!!! Itsellä ivf hoidot 2005 alkuvuodesta, josta seurasi ihana odotettu raskaus ja pienen pienen tyttösen syntymä 30.12.05!!! Vieläkään ei meinaa ymmärtää sitä, mitä tästä on saanut =) Ja todellakin siihe meni yli 4 vuotta plus raskausaika, joten kaikille teille sydämellisesti toivon onnea, älkääkä menettäkö toivoa -sillä se auttaa jaksamaan!!
 
Heippa,

Peuhu: harmi, että näin kävi, mutta toisaalta kyllä omaa kehoa kannattaa kuunnella, se kyllä tietää mitä se tahtoo. Nauti kesästä :hug: :wave:

Omaa napaa: ens viikolla se ois. Kyllä nyt alkaa jo jännittää ihan kamalasti. Heh aivan kuin ei ois jo jännittänyt :LOL: Mutta itsensä pettäminen on parasta. Tämä kuumuus on vain #%¤#" kun on jo muutenkin kuuma. Toisaalta ei sais valittaa, kun kylmä talvi taas edessä :whistle:
 
MMharmaana
Siirrynkin tästä sitten kenties elokuun tai syyskuun ketjuun...PAS peruuntui, lääkkeiden toimitushäiriön vuoksi... :/ Ei siis ollut tarvitsemaani lääkettä apteekeissa, soitettiin ympäri suomea ja joka paikassa sama ongelma:toimitusviive. Lääke tuli sitten viime viikolla ja nyt vielä lääkelaitoksella tarkastettavana ennekuin saapuu markkinoille...kiva juttu juu..
 
PP12 ja hätähousuna jo testasin, kun yleensä menkat alkaa tiputtelemaan jo 9-10pv oviksesta. Heikko PLUSSA tuli, iltapissasta ja kahden tunnin pidätyksellä!!

Esikoiseen tarvittiin kolme keskenmenoa, joten en ihan usko, että kerrasta tulisi vauva kotiin, mutta olen todella, todella hyvillä mielin. Vaikka tämä päättyisi jo huomenna, niin positiivista on, että hoito toimii, ja niitä jatketaan hyvillä mielin. Loppu on vaan säkästä kiinni.

Iloisin mielin
Sissi72
 
Kipinä
Menkat alkoivat vihdoin eilen kp38. 26.6. menen ultraan jossa katsotaan, ehditäänkö siirtoon ennen kesätaukoa. Raastavaa, kun on ihan päivistä kiinni! Hoitaja kysyi, haluanko ottaa riskin, ettei siirtoon päästä, ja tulla ultraan. No mikä riski se ultrassa käynti on, tietysti hirveä pettymys jos siinä todetaan, ettei ehditä.
Kovasti toivoa nyt että ovulaatio tapahtuisi ja päästäisiin siirtoon viikko juhannuksen jälkeen. On tämä hirveää tämä elämä, koko ajan pitää odottaa jotain (että pääsisi Odottamaan). :D
Voi, kunpa meillä olisi kevät vauva, tai vauvoja! Kysyin hoitajalta, montako alkiota siirrettäisiin. Jos ovat huippuluokkaa, mielellään yksi, jos vain siis selviävät sulatuksesta. Tiedän, että meillä on "huippuyksilöitä" pakkasessa, mutta aiomme pyytää kahta. Hoitaja sanoi, että toiveita kuunnellaan siinä. Jospa meille siirrettäisiin kaksi, vaikka olenkin suhteellisen pienikokoinen. Liekö sillä merkitystäkään?
 
Hei! Nyt on siirto sitten takana
Kaksi alkiota sulatettiin ja siirettiin, kuulemma hyvin kestäny pakastuksen ja sulatuksen. Nyt sitten kova jännääminen miten käy!!!!! 30.6 sais vasta tehä raskaustestin, ÄÄÄK! Miten jaksan odottaa sinne asti :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2006 klo 12:09 Kipinä kirjoitti:
Nostellaanpa tätä pinoa... Toivottavasti kuulun tähän, eli meille tehtäisiin PAS kesäkuussa toukokuun negan jälkeen. Yritetään luonnolliseen kiertoon, eli paljon on vaiheita, joissa voi tippua. Ei saa osua juhannukseen eikä venyä heinäkuulle, ja ennen kaikkea täytyisi tulla ovulaatio... En uskalla edes ajatella miltä tuntuu, jos siirtoon ei päästä, ja menee elokuulle vähintään. :'(
Meillä menkat temppuilee nyt ekan kerran,limakalvolla polyyppi,ei kannata tehdä PAS:ia eli paikat putsataan hysteroscopialla ja sit onkin jo kesäsulkujen aika. Joudutaan siis odottamaan syksyyn...Ensin :'( Nyt taas alkaa toivo nostaa päätään :\| :) =) Hyvää kannattaa lie odottaa.
 
hoitsuäippä harmaana
Yhyy... saa sit minutkin pudottaa tältä listalta pois.. Tuli täti kylään tääl yövuorossa töissä. Ei voi itkeä ja huutaa vaikka mieli tekis! Yritin olla realistinen, tiesinhän ett vain pieni osa PAS:sta onnistuu mut silti pettymys on todella kova...!!!
Kesätauon jälkeen heti uusi yritys!
 
ööh, tota otetaas vähän takas tuota yöllistä tekstiä... Eli siis ei alkanut kunnon vuoto ollenkaan. Ja pe otetussa veritestissä oli arvo nousemassa!! Oon aivan sekaisin, mutt toivoa siis on vielä! Toistaiseksi ainakin! To sitten testataan, hitto tää on kamalaa! Tunteet menee laidasta laitaan ja jotenkin on jo menettänyt toivonsa ja nyt se sitt taas nousee! Oih, pidän itsekkin kaikkia mahdollisia paikkoja ristissä, mutt kyl pelottaa ett ei tää onnistunutkaan!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.06.2006 klo 14:26 hoitsuäippä kirjoitti:
ööh, tota otetaas vähän takas tuota yöllistä tekstiä... Eli siis ei alkanut kunnon vuoto ollenkaan. Ja pe otetussa veritestissä oli arvo nousemassa!! Oon aivan sekaisin, mutt toivoa siis on vielä! Toistaiseksi ainakin! To sitten testataan, hitto tää on kamalaa! Tunteet menee laidasta laitaan ja jotenkin on jo menettänyt toivonsa ja nyt se sitt taas nousee! Oih, pidän itsekkin kaikkia mahdollisia paikkoja ristissä, mutt kyl pelottaa ett ei tää onnistunutkaan!
Voi sua! :)
Tiedän tunteen itsekin täs piinailen, pitäs odottaa melkein pari viikkoa testiin.
Ei millään kestä tätä jännitystä :eek:
Tunteet menee laidasta laitaan!!!! :eek:
Mut koita kestää =)
 
Kipinä
Tsemppiä piinailijoille, vuodon jälkeen toivon herääminen, kyllä ottaa koville. Pidetään peukkuja, että arvot noudevat kohisten! Sama äitiliinille.
Minä yritän malttaa odottaa ultraa. Todennäköisempää on, että emme pääse PASiin kuin että pääsisimme, mutta mielikuvitus laukkaa silti jo siihen vaiheeseen, kun lapsi voisi olla totta. :attn:
Mietin tässä, että kuinka tärkeä se siirron päivä on PASissa? Onko kenelläkään kokemusta siitä, että siirto tehtäisiin esim. hieman etuajassa? Muistelen jostain lukeneeni, että kaikki lääkärit eivät ole kamalan tarkkoja päivän suhteen pakkassiirrossa. Mitenhän se on? Entä voisiko sitä ovulaatiota aikaistaa piikillä, vaikka periaatteessa tehdäänkin luonnolliseen kiertoon?
En malttaisi millään odottaa kesätauon ohi, ja meillä on ihan kiikun kaakun. Viimeinen arkipäivä ennen kesätaukoa on minun kp16. Kamalaa, jos siirtoon ei päästä! :$ Jännityksestä menee ihan soikeaksi.
 
aitiliini83 harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.06.2006 klo 18:55 Kipinä kirjoitti:
Tsemppiä piinailijoille, vuodon jälkeen toivon herääminen, kyllä ottaa koville. Pidetään peukkuja, että arvot noudevat kohisten! Sama äitiliinille.
Minä yritän malttaa odottaa ultraa. Todennäköisempää on, että emme pääse PASiin kuin että pääsisimme, mutta mielikuvitus laukkaa silti jo siihen vaiheeseen, kun lapsi voisi olla totta. :attn:
Mietin tässä, että kuinka tärkeä se siirron päivä on PASissa? Onko kenelläkään kokemusta siitä, että siirto tehtäisiin esim. hieman etuajassa? Muistelen jostain lukeneeni, että kaikki lääkärit eivät ole kamalan tarkkoja päivän suhteen pakkassiirrossa. Mitenhän se on? Entä voisiko sitä ovulaatiota aikaistaa piikillä, vaikka periaatteessa tehdäänkin luonnolliseen kiertoon?
En malttaisi millään odottaa kesätauon ohi, ja meillä on ihan kiikun kaakun. Viimeinen arkipäivä ennen kesätaukoa on minun kp16. Kamalaa, jos siirtoon ei päästä! :$ Jännityksestä menee ihan soikeaksi.
Mulle tehtiin lääkkeelliseen kiertoon ja lääkäri sano et sirto pystytään tekee millon vaan kun kohtu näyttää hyvältä, ei oo siis tiettyy päivää mut jos tehdään omaan kiertoon ni luulisin et se on tosi paljon tarkempaa! Kun kävin ultras ni lääkäri sano et kohtu on valmis mut mikäs päivä sulle sopis siirtoon. :)
Toivotaan et sul onnistuu!!!!! =)
 

Yhteistyössä