Kesäkuun kullannuput **LOKAKUU**

Tervetuloa uusille varsinkin tiikkoselle:hug: Kyllä muistan:) Fb paljasti tämän asian kyllä etukäteen ,mutta onnea nyt kovasti tämänkin kautta:)

Neminka Eikös se ollut niin että lupasit päivitellä ens kuussa? vai muistanko väärin?:)

Onnittelut kaikkille hyvistä ultra kuulumisista:)
 
Huoh, kyllä hieno uutinen että evamaria82:n asiat oli hyvin!!!
Nämä päivät tuntuu nyt menevän niin kertakaikkisen hitaasti... Ylihuomenna on se nla. Tosin nyt on oksurefleksi päällä melkein koko ajan, että jos siitä voi jotain päätellä niin hyvin pitäis olla asiat. Joten pääsen kai nauttimaan Virallisella Puntarilla käynnistä. En uskalla edes kuvitella lukemia iltapäivällä, vaatteet päällä ja turvotusta keränneenä... :/

Rakkauslapsi 8+4
 
  • Tykkää
Reactions: evamaria82
Moikat kaikille ja edelleen halauksia menetyksen kokeneille.
Voimia ja ajatuksia täältä.

Evamarialle aivan ihana asia :)

Mulla poksuu tänään viikko 8 ja viikon päästä vihdoin eka neuvola.
Sain ultran viikolle 11. Jännittää jännittäää... Jospa sen ekan ultran jälkeen jo uskaltaisi kertoa. Mulla masu on kovin turvoksissa eikä mahdu housut jalkaan. Voi käydä toisin kuin ekassa jossa masu tuli näkyviin kunnolla vasta jossain viidennen kuukauden tienoilla. Tosin tämä pönöttää ihan väärästä kohtaa että tiä häntä :)

Hööpille tsemppiä. Tuo en erittäin ikävä tilanne!
Mä olen kohta 40 ja ekassa vakkarissa työsuhteessa. Duunia oon painanu 13 kesäsestä asti ja opiskellu ihan pirusti mutta kyllä on työt tiukassa suomessa :( Mä perustin vuosi sitten oman firman vakkariduunin oheen jotta varmistaisin vähän säästöjä. Suosittelen yrittäjyyttä jos vain vähänkin on sen tyyppistä alaa että vois.

Mun järjettömän huono olo on ehkä ihan hitusen helpottanut tai sitten alan tottua tähän ja niin...mmm syön jatkuvasti...ehkä se mahan pönötys liittyykin siihen :)

Mä olen kirpparilta ostanut yhden vauvanvaatteen eurolla ja meinas kyynel vierähtää siinä kassalla.

Mustikka ja pikkanen 8+0
 
  • Tykkää
Reactions: evamaria82
evamarialle onnittelut hyvistä uutisista!

Tänään käyty varhaisultrassa ja kaikki oli niin kuin pitikin. Parin viikon päästä ultraa mut uudestaan samaan hintaan ja katotaan miten kaveri on kasvanut. Nyt oli reilut 7mm pitkä. Kohtu mulla on aika reippaasti taaksepäin kallistunut ja varoitteli mahdollisista mahakivuista, joita tän takia saattaa tulla. Varoitteli myös, että pientä vuotoa saattaa esiintyä kun katsoi mun limakalvoja. Vielä ei ole vuotoja ollut kyllä.

Terese ja rv 7+0 (todellisuudessa muutaman päivän vähemmän)
 
Juu, minä se taisin sellasia luvata kyllä, vaikken siinä vaiheessa ihan tiennyt, mihin tuli lupauduttua. :D Ei oo tuttua mulle tämmönen krapulointi..

Mut joo, voin päivitellä seuraavan kuukauden minkä koomalta ja huonovointisuudelta pystyn.
 
Onnea evamaria ihanista uutisista :heart:

Mulla ultra torstaina ja jännittää ihan pirusti... Missä mun oireet on?? :O Lähettäkää mulle niitä ees vähän jooko?!
Tämä oireettomuus pistää mielen pelokkaaksi ja epäileväksi, joten tein tänään digitestin :D Ruutuun pamahti heti raskaana 3+ :) Huoooooh, joten ainakin hormoni siellä nousee ihan hyvin. Pitihän mun se testi vielä avatakin, ja viivat oli todella tummat.

Mä muuten siirryn pääosin kirjottelemaan tuonne fb-puolelle, koska tällä palstalla on niin paljon tuttuja enkä halua itseäni tunnistettavan. Olis kiva jakaa teidän kanssa henkilökohtaisiakin asioita/murheita, mutta pelkään että silloin minut tunnistetaan ihan varmasti. Eikä mulla pelota se että periaatteessa "tuntemattomille" näytän kasvoni ja kerron itestäni.... Tutuiksi siellä varmasti tullaan :)

Päivittelen kuitenkin laskettua aikaa sillon torstaina ultran jälkeen tännekin ja käyn lukemassa teidän juttuja. :popcorn:

Minix ja mysteerikaveri 6+
 
Huomenta! Tuli nukuttua vähän huonosti, mikä ei tietty väsymykseen auta. Hienoja ultakuulumisia monelta. mahtava juttu.

Täällä on puhuttu siitä, että onko hermona vai ei..
Itse kun sain parikymppisenä noi mun ensimmäiset lapset, niin en kyllä ollut vauhko sitten yhtään. Taisin aika huoletta vielä syödä kaikkea "kiellettyä" jne. Ihan terveet lapset tuli. En osannut kuvitellakkaan, että minä voisin saada keskenmenoa tai muuta kamalaa. Ne jutut tapahtui toisille. Muutenkin tulin aina ekalla kierrolla raskaaksi, raskaudet suju just niinku pitää ja synnytykset kesti sen pari tuntia.

Sitten tulikin vuoden sisällä kolme keskenmenoa.. Ja ihan uudenlainen nöyryys elämää kohtaan. Itse aina yritän miettiä sitä, mitä kokemukset opettaa yksilöille. Ja nämä kokemukset ovat opettaneet kyllä sitä nöyryyttä ja sitä, että asiat (ja lapset) eivät ole itsestäänselvyyksiä.

Mulla kuvottaa silloin tällöin (ihankun tänä aamuna vähemmän kun eilen?!?!) Noh, siitä saan sitten uuden syyn stressata tämän päivän. Hohhoijaa. Eilen rintakipu katosi hetkeksi ja olin ihan varma että tää oli sitten tässä. No palasi se takaisin. Aamukahvi ei oikein uppoa. :$

Mites muilla, sahaako teillä oireet ees taas päivittäin? Vai paheneeko koko ajan sillai tasasesti?
 
Evamarialle onnea ihanista ultrakuulumisista! Ja tais siellä ainakin Teresellä
olla hyviä ultrakuulumisia ja oliko vielä joku kuullut neuvolassa sydänääniä? Onnea siitä! :heart:

Tuulentyttö mulla on yks kaveri joka nuorena halusi lapset tehdä, ja tekikin, kaksi poikaa vähän yli vuoden ikäerolla. Kolmannen sai alulle kans melkeen heti kun halusivat mutta se meni valitettavasti kesken. Ja hän sanoi minulle kun kertoi km.staan että ei ikinä oisi uskonut että näin käy, hänelle! Ja sitten kestikin melkein vuoden ennenkuin tuli uudestaan raskaaksi. Nyt heillä kolme lasta ja se kuulemma riittää. Nuorena sitä ei osaa pelätä oikein tällaisia asioita. Ja luulen että jos olisin itsekkin alkanut lapsia tekeen nuorena niin en olisi kyllä varmasti näin paniikissa ollut kuin nyt.
Oireita oli illalla vain aivan jäätävä väsymys, oisin voinut vaan nukkua, mutta ei tuo minun neitokainen anna äitin yhtään huilata... :heart:
Tänä aamuna pari kuvotus kohtausta kun tein aamiaista ja edelleen vähän tässä työpaikallakin tulee sellainen paha olo välillä. Taas ollaan paremmilla mielin... ois pitänyt laittaa nimimerkiksi Tuuliviiri :)
FB-ryhmään minäkin sitten liityn jos perjantain ultrassa näkyy kaikki tarvittava!

Mukavaa päivää kaikille ja tsemppiä pahoinvoinnin kanssa painiville!

Terv. Lilleri ja ylläri 6+0
 
Viikko 9 paukahti käyntiin. Koskas heeemmmetissä se kutsu sinne ultraan oikein stadissa tulee? Neuvola oli viime viikolla ja kutsu ultraan tosiaan pitäisi tulla postitse mutta ei ole kuulunut ja nyt alkaa kalenteri täyttyä niin, että jos ei kohta kuulu ultra-aikaa, en pääse. Voiko sinne soitella että mikä on pelin nimi?

Mua nyt ahdistaa pahasti. Kaikki oireet kadonneet vaan, ja aiemmin jos vaihdoin yöllä asentoa sängyssä vatsan sivut kramppasi. Se jotenkin toi turvallisen fiiliksen että jotain siellä kivasti tapahtuu koko ajan. Mutta nyt kyllä mä tahdon jo pikkuhiljaa tietää onko siellä sykettä edes... Ei olla käyty varhaisultrassa tai minkäänsortin ultrassa tai tsekkauksessa ja tasan yhden raskaustestinkin vaan tein joskus sillon.

En kirjoittele sinne fb-ryhmään mittään ennenkun asianlaita on vähän selkeempi 8)

Mulla loppui pahoinvointi jo viikolla seitsemän ja näköjään viikolla 8 loppui väsymys. Nyt on enää ehkä tissit vaan aavistuksen arat.

Naene , 9+0
 
Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille !

Täällä käyty myös yksityisellä ultrassa ja siellä se pieni sydän sykki ihan
oikeassa paikassa ! :heart:
Raskausviikot olivat ultran mukaan n. 7+1 (eilen) eli noin viikon vähemmän kuin mitä kuukautisten mukaan laskettuna olisi mutta tätä jo osasin pitkine kiertoineni epäilläkin.. En kuitenkaan vielä päivitä raskausviikkoja tänne vaan vasta sitten kun neuvolan ultrassa toivottavasti saan neuvolakorttiin laitettavan La:n ja raskausviikot.. Ensimmäinen neuvola onkin sitten ensiviikolla, sitä odotellessa :wave:

Hyvin Onnellinen Mikaela ja pikkuruinen 8+2 (tai 7+2)
 
Joo nyt katkesi tää kamelinselkä ja varasin ajan tälle illalle Femedaan ultraa varten. En olisi kestänyt nyt kyllä enää arvailua ja venailua, vaikka se virallinen ultra on jo lähellä. Tänään sitten pitäisi kuulla onko se syke siellä vaiko ei. Huhhuh.
 
Mä olisin kiinnostunut lisäksi tuosta fb-puolesta. Miten se nyt menee, jos ilmottaudun mukaan sinne, niin onko varma että tästä ryhmässa kirjoittelemisesta ei tiedä kukaan muu kun tää ryhmä? Eli kukaan mun tutuista ei nää että liittynyt ryhmään "kesäkuun kullannuput" tms? oon vähän huono näissä fb:n asioissa..

Terese ja rv 7+1 (todellisuudessa muutaman päivän vähemmän)
 
Naene itsekin odotan Helsingin puolelle ultraa, neuvola oli jo puolitoista viikkoa sitten. Meille sanottiin että voi menna parikin viikkoa ennenkuin aika tulee, mutta jos ei tämänviikon torstaihin mennessä ole aikaa tullut täytyy itse soitella perään..

Täällä pahoinvointi jatkuu edelleen, eilinen päivä töissä teki taas tiukkaa, ennen viimeistä käyntiä tuli todella oksettava olo. Tänään taas iltavuoro, viime yönä näin jo tästä työpäivästä painajaisiakin. Nyt on toistaiseksi hyvä olo, täytyy toivoa että kestää iltaan asti..

murkku ja pallero 9+3
 


Tein aamulla tuon viimisen apteekin oman ja minusta se parhain viiva koko ajalta :D Hassua, eikös sen hormonin pitäs vähentyä ja heikentää viiva olemattomiin :LOL:
Verikoe oli mieluinen koska se tytteli osas hommansa ja pääsin äkkiä veke, ärsytti kun mun tuurilla sinne paukkas sellanen nuori likka maha pystyssä :/

Mutta juuh, kunpa huominen lääkäri aika tulisi pian! Ei jaksa oottaa enää, epätietosuus vaivaa pahemman kerran...
 
Naene. Mullakin hävis muistaakseni raskausviikolla 8 pahoinvointi, tissikipu sun muu. En osannu huolehtia, olin vaan happy. Ihan terve muksu syntyi.. Mutta hyvä kun varasit ajan.

Naapurintyttö: Onneksi saat lääkäriajan ja verikokeet sun muut. Selkeenee toi sunkin (varmaan jo rasittavakin) tilanne. Omat keskenmenot ovat olleet siinä mielessä "helppoja", että kohtu on tyhjentynyt tosi nopeasti ja siististi, samoin raskaushormoonit on poistunut heti kun vuoto on loppunut. Mulla on aina ollut ovulaatiokin kaksi vikkoa siitä kun kesken on mennyt. Että kroppa toimii jotenkin. Laiha lohtu tosin.

Kuvotuksen tunne tulee ja menee, pitäisi syödä, mutta ei maistu. Oon laihtunu tän raskauden aikana, et mistään alamasuturvotuksesta ei voi puhua. :( Sekin pelottaa, kun muilla näemmä pullottaa ihan kunnolla. Mulla pikemminkin housut tippuu jalasta, mutta olen aika pienikokoinen muutenkin. Mulla tää on nyt kolmas kerta kun olen raskaana elokuusta lähtien. ELi joka kuukausi on tärpännyt. Kemialliseksi taidettiin nuo kaksi viimeistä luokitella kuitenkin. Nyt ei oo ainakaan kemiallinen kun viikko sitten jo oli niin korkeat noi hormooniarvot. Se on hyvä. SIihen tuudittaudun nyt.

Jaksamista kaikille..! kyllä me ne kesäkuun vauvat saadaan!
 
  • Tykkää
Reactions: Naene
Hööpi ja tuulentyttö niiin samaa täällä =) Paino tippunu jo 5 kiloa. Varmasti syyllisenä kuvotus ja herkkujen poisjäänti. Ei siinä, ei hirveä ikävä iltaista ilmapallopötsiä ;)

Vielä yli neljä viikkoa nt-ultraan. Ultrasta seuraavana päivänä firman pikkujoulut. Päätin jo, että jos ultrassa hyviä uutisia niin lähen pikkujouluihin bailaamaan julkiraskaana :heart: Jos taas jotain huonoja uutisia...niin sitten jätättäydyn saikulle koko pikkujoulupäiväksi mitään enempiä ilmottelematta.
 
Hei!

Pahoittelut menetyksen kohdanneille! En voi edes kuvitella miten pahalta tuntuu!

Itsekin olen ollut niin epäileväinen raskaudesta, mutta nyt kun on jo viikkoja 9+1 ja sydänäänetkin kotona dopplerilla löytyvät niin uskalla alkaa uskomaan ja heittäytymään raskaudesta nauttimiseen! Tosin oireet vähän estävät nauttimista, on pahoinvointi ja väsymys niin voimakasta. Mulla siis pahoinvointi tällä hetkellä pahenee iltaa kohti, mutta silti pakko kahen tunnin välein syödä. En siis ole laihtunut vaan on tullut painoa lisää ja vatsan alueen turvotus on ihan älytöntä. Omat farkut eivät mene jalkaan, pidän vanhoja isompia farkkuja töissä ja tosiaan tilauksessa on ellokselta äippäpöksyt. Oksentanut en ole, niin kuin en viime raskaudessakaan. Oireet viimeksi helpottivat 13 rviikon jälkeen joten sitä odotellessa!

Tervetuloa uusille odottajille ja onena hyviä ultrauutisia saaneille!

Me kerrotaan ensi viikonloppuna pojan 2 v synttäreillä läheisimmille eli pojalle isoveli paita päälle ja katsotaan miten ihmiset reagoivat :D. Yhdelle kaverille kerroin 2 päivää sitten ja pyysin samalla kummiksi. Ilolla otti tehtävän ja uutiset vastaan!

Dopplerista joku oli aiemmin kysellyt. Mulla on viime raskaudessa hankittu angelsound doppleri, joka taisi 50e maksaa raskauskeijun sivuilla kun tilasin. Ja tosiaan 8.viikolta eteenpäin oon molemmissa raskauksissa kuullut sydämen sykkeet.

Birre86 ja Nyytti 9+1
 

Yhteistyössä