Heipat!
Meillä on perjantaina 5 kk neuvola, jota odotan jo kovasti. Kiva päästä uudet mitat kuulemaan ja kyselemään th;n mielipiteitä ruoista, istumisesta yms. Mutta niitä rokotuksia en odota innolla. Voi sitä itkua taas.
Mietin, että annettaisko suppoa jo etukäteen kun viimeksi oli kipuisa ilta ja annettiin sitten illalla suppoa joka helpotti. Ja meillä oli tarkoitus ehkä lähteä reissuun viikonlopuksi, mutta en nyt tiedä onko järkeä kun on tuo rokotus... kun ei tiedä kuinka kipeäksi siitä taas tulee. No pitää vielä miettiä ja pohtia miehen kanssa mitä tehdään.
Mulla lähtee tukkaa edelleen, ihan hirveesti sitä on jo lähtenytkin ja mielestäni tuntuu jo paljon ohueammalta hiuspehko kun ennen. Sais jo loppua tämä, kohta ei ole tukkaa ollenkaan!
Ja menkat tulee jo ihan säännöllisesti, ärsyttävää. Niitä ei kyllä ollut ikävä odotusaikana!
Kiitos
Lenniina muuten vinkistä, että Ikeasta saa unipusseja! Enpä ollut huomannut. Meinasin alkaa itse väsäämään, kun en mitään kallista viitsisi ostaa, mutta Ikean halpista voisi kokeilla. Nimittäin olen miettinyt, että mitä tehdä kun tuo pikkumies nukkuu mahaltaan siis ja mönkii niin paljon eteenpäin aina nukkuessaan, että saamme siirtää hänet monta kertaa yössä takaisin jalkopäätyyn kun ähistelee pää pinnasängys nurkassa!! En ole muuta kikkaa tähän keksinyt kuin että jos kokeilis sitä unipussia. Luulis, että ei sen kanssa pääse liikkumaan eteenpäin. Onko muita
ideoita?
Muuten hän nukkuu yöt nyt läpeensä ihan hyvin. Nukkumaan mennään siinä 21-22 ja aamulla heräilee 6-9. Ei kauhean tarkkaa rytmiä vielä, mutta ihanaa kun nukkuu niiiiiiin hyvin.
Ikeasta pitää mennä ostamaan niitä syöntiin yms. tarkoitettuja
sadetakkeja! Saa sitten rauhassa mesoa ja vaatteet on vähän paremmin suojassa kuin tavan ruokalapulla.
Mites
hampaat? Kovasti laittaa kaikkea suuhunsa ja välillä mielestäni ihan kitisee ja sitten kun antaa jotain mitä saa jäystää niin helpottaa ja olen ajatellut että onko niitä hampaita jo tulossa. No kun olen sormella kokeillut niin ei tunnu kun hän puree leukansa kiinni. Olen vähän epätietoinen tästä(kin) asiasta, että mihinkäs kohtaan ne hampaat sitten oikein tulee?
Kun olin kuvitellut, että ne puskee läpi siitä korkeimmasta kohdasta, siitä harjanteesta siis, mutta eilen kun kurkkasin oikein tarkemmin tuon ukon suuhun ja nostin ylähuulta oikein kunnolla, niin siinähän ihan mielestäni näkyi vaaleana hampaan näköiset jutut! Vähän vaikea selittää, ymmärtääköhän kukaan...
Ja alhaallakin mielestäni näkyi jotain vaaleata siinä etupuolella. Noh tämäkin selviää perjantaina neuvolassa varmasti. Mutta voisikohan olla niin että ne hampaat siellä jo näkyy ja vaivaavat vaikka eivät vielä olisi pintaan tulossakaan...
Syöttötuoli saatiin käytettynä kaverilta ilmaiseksi, kelpaa meille ihan hyvin ja on onneksi pienialainen, kun meillä on niin ahdasta. Kokeiltiin jo istuttaa ja hyvin näytti onnistuvan, mutta kysytään nyt vielä neuvolasta "lupaa" että saadanko siinä jo alkaa syömään.
Me ei kai osteta ainakaan vielä matkarattaita kun on nuo
yhdistelmävaunut. Kohta ei ukko mahdu enää ainakaan toppapuvun ja makuupussin kanssa siihen kantokoppaan. Nyt olen ulkona nukkuessa laittanut vaan toppapuvun, en makuupussia. Mutta pakkasilla luulis tarttevan jo molempia. En tiiä oikein miten tuo sitten ilman koppaa toimii nukkumiseen... Mielestäni on vähän avoin, vaikka siihen on se jalkapussi olemassa.. No katsoo nyt sitten mitä tehdään kun se aika tulee.
JonnaH minä en tosiaan ole paras missään neuvomaan mutta kokeilitko siis sitä bebanthenia siihen punaiseen ihottumaan? Kälyni sitä vaan aina kehuu, että toimii kaikenlaiseen iho-ongelmaan.
En tiedä sen sinkkivoiteen hoitotehosta, itse olen käsittänyt, että peppuun kun sitä kehotetaan laittamaan niin se olisi lähinna sen takia, että suojaa ihoa... mutta tiiä häntä.
Jaa-a mitäs muuta. No eiköhän tässä tullut taas strooria jo tarpeeksi. Perjantain mitat sitten kun ehtii koneelle.
Jaksamista kaikille tasapuolisesti taas haasteisiin!
T.Ripe ja Aaro 3 pv vaille 5 kk :heart: