~Kesäkuun kullannuput 2010~

Hei,

Ihanaa kun on huutaminen hieman helpottanut. Kiitos kaikille vinkeistä rintaraivareiden suhteen. Imetys asennon vaihto hieman auttoi. Imetin poikaa eilen molemmista rinnoista ja kokeilin sen jälkeen että ottaako pulloa. Kas kummaa, vetäisi vielä pullollisen :| Oli ilmeisesti nälkä. No illalla taas pullosta lisää tällä kertaa korviketta, noin puol-tunnin päästä ihan hirveä huuto. Ei meinannut millään rauhottua. Sama on käynyt aikaisemminkin korvikkeesta (ei aina). Eli ei taida korvike sopia meidän pojalle. Kokeilin tuttelia ja nania. Nyt olen yrittänyt imettää tiheästi jotta maitomäärä lisääntyisi.

Päiväunista meillä nukutaan aamupäivällä n. 2 tuntia, sitten tunti-kaksi hereillä, taas unta tunti-kaksi, sitten jaksaa olla hereillä tunnin ja vielä kolmannet unet illemmalla. Nukkumaan 19-20. Tuntuu että toinen vaan nukkuu tai yritetään nukuttaa.
 
Hei kaikille!

bannah: Meillä on myös toinen silmä isompi ja johtuu, että pää on muotoutunut eri tavalla molemmilta puolilta. Koska pitää päätä oikealle kallistuneena. Ollut ilmeisesti jo vatsassa pää oikealle vinossa, koska on niin vinossa. Ollaan itse sitä vielä jumppailtu ym. Mutta, jos ei ala oikenemaan, saadaan fysioterapiaa sitten siihen. On kuulemma ihan yleistä, eli ei syytä huoleen!

voiteista: Aika vähän on käytetty voiteita. Kortisonia jouduttiin käyttää poskien puhdistusnäppyihin. Mutta esikoisen kohdalla, sinkkivoide ja Bepanthen on pop! Sinkkivoide on ehdottomasti paras punaiseen pyllyyn! En koe, että se on vain ennaltaehkäisyyn.

Meillä syödään edelleen ihan vaan korviketta ja poika on tyytyväinen. En siksi ole vielä miettinyt muuta ruokaa, toki korviketta menee järkyttäviä määriä.. Eilenkin aamulla 3dl tunnissa..
Joel syö 3-4h välein ja yöt menee yhdellä syötöllä.
Meillä ollaan paljon kyljellään, mutta ei olla vielä käännytty.

Eilen kävin kampaajalla Joelin kanssa ja hyvin meni. Lauantaina olis miehen serkun häät, jonne mennään koko perhe. Meillä olis myös tarkoituksena lähteä äkkilähdöllä jonnekin matkalle lokakuun alussa, kun mies pitää loput isyyslomansa.

Hyvää loppuviikkoa kaikille!

Papuneiti ja Joel 2kk ja 3vkoa
 
Hei vielä. Piti korjata sanojani, kun sanoin että poika on ollut niin kiltti. Huono sanavalinta. Eiköhän nämä vauvat ihan syystä itke, meillä on vaan ollut hyvää tuuria kun ei vielä *koputtaa puuta* ole ollut isompia ongelmia.

Maira hyvä tietää, että en suotta juokse kaikkia kauppoja läpi niitä etsien. Varmaan sitä Tuttelia tosiaan aletaan antamaan. Ja meillä muuten neuvolantäti oli sitä mieletä että vasta sitten 4 kk aletaan pottua yms. maistelemaan, että ei vielä tartte muuta. Tämä lienee vauvakohtaista. Meillä tuo syö jonkun litran verran korviketta vuorokaudessa ja tosiaan kun yöt nukkuu ihan hyvin, pitkiä pätkiä.

Ja päivän jatkoja.
 
Moi, Nyt tulee ihan vaan omaa ahdistusta, sori..
Mullahan alko menkat eka kerran jo 4 viikon päästä synnytyksestä. Jälkitarkastuksessa sitten pyysin lääkäriltä, että voisinko saada keltarauhashormonireseptin, kun mulla ei menkat tuu säännöllisesti pco:n takia ja sit kohdunlimakalvo kasvaa liian paksuksi ja lopulta kun menkat alkaa niin kestää monta viikkoa ja vuoto on tosi runsasta. Ekan synnytyksen jälkeen tää vaan paheni ja multa otettiin monta kertaa semmonen pillinäyte kohdunlimakalvolta, kun voi muuttua pahanlaatuiseksi jos pitkään sellanen tilanne. Keltarauhashormonilla menkat tuli säännöllisesti, e-pillereitä en halua syödä, kun raskauden "pelkoa" ei juurikaan ole, molemmat raskaudet alkaneet hoidoilla. No tämä nuori kesäsijainen tuumas vaan että joskus synnytys korjaa tilannetta. Mulla tuli sillon heti kahdet menkat reilu viikon tauolla ja sen jälkeen ei mitään. Nyt ne alko sunnuntaina ihan normivuodolla, mut eilen illalla ylty ihan hirveeks vuoto. Yöllä käytin Elsin vaippoja siteenä :LOL: ja vaihdoin monta kertaa, silti lakanat on veressä. Tamppoonista tuli aamulla puolessa tunnissa läpi ja kun istuin pöntölle, niin verta tuli lorisemalla pönttöön (sori yksityiskohtanen selitys :ashamed:) Mulla on sellanen kuukuppi ja mittasin että siihen mahtuu 20-25ml, niin oon tyhjentäny sen täytenä nyt ainakin 5 kertaa.. Sain onneks yksityiseltä gyneltä heti tälle päivälle ajan, ketuttaa vaan, kun jos se jälkitarkastuksen lääkäri olis ottanu mut tosissaan, niin olis säästyny pitkä penni ja mulla olis ehkä vähän parempi olo just nyt...

Jos nyt noista päiväunista vielä laittaisin. Meillä herätään klo 7-7.30, noin tunnin jaksaa olla hereillä, sitten nukkuu n. tunnin. klo11 toiset unet, nukkuu 3-5tuntia. Sitten joskus klo17 nukkuu vielä lyhyet unet ja klo 19.30-20 yöunille. Reissussa ollessa nukkuu sitten lyhyempiä pätkiä. Ja usein noi viimeset unet nukkuu autossa/kaupassa..
 
Minttu1 Voi ei kuulostaapa keuhealta! Joskus tuntuu että ihan kun se reseptin kirjoittaminen olis lääkäriltä jotain pois, vaikka olis sellanen resepti ettei mitään vaaraakaan olisi: /

Minulla ei ole vieläkään näkynyt menkkoja..yli 3kk, nyt mennyt. Eilen vihloi alavatsaa oikein tosissaan, ei ole sellaista ikinä ollut. Aikaisemmin ei ole ollut menkkojen mitään "ongelmia ja toivottavasti ei nyt tuliskaan..
Pitää seurailla ja mennä lääkäriin jos jatkuu.
 
Haukotus! Tulipa taas nukuttua... not.

Kiitos Lenniina listasta! Meilläkin tuo 62,5cm 2kk-tarkastuksessa, joten hauska seurata miten yksiin meillä menee nuo kasvut... Meillä vaan on painoa se kilo melkein enemmän vissiin :D

Päiväunista... pidin kirjaa myös yhden vuorokauden kun luen sitä opusta, kuinka saada lapsi itkutta nukkumaan läpi yön ja siinä kehoitetaan ensin pitämään päiväkirjaa. Laitan omani tähän, eli ihan hirveesti meillä syötetään! Jostain syystä pidin kirjaa englanniksi, ehkä sen vuoksi, että mieskin tajuaa millaisia päiviä meillä Oliverin kanssa oikein on.....

4.40 awake -> breastfeeding
5.20 changing
5.40 breastfeeding
6.00 sleep on the breast
7.30 awake
8.00 breastfeeding
8.15 sleep on the breast
9.00 up for the day
10.30 feeding (bottle)
11.10 sleep in carriage (woke up few times, about 15min total)
12.50 awake
13.00 breastfeeding
14.30 comfortfeeding after shower
15.00 sleep while feeding
16.20 awake from bed
16.25 sleep in my arms
17.30 wakes up hungry
17.30 breastfeeding
18.30 breastfeeding
19.30 sleep in manduca
19.55 wake up
20.20 changed to pj's, sip of milk
20.50 breastfeeding
21.30 sleep (Martin's arms)
01.30 awake -> breastfreed -> sleep
04.15 awake fussy
04.30 changing diapers
4.40 breastfeeding

05.00 sleep with pacifier. Fussy
05.55 awake
06.00 breastfeeding
06.20 sleep (fussy)
07.30 up for the day
09.00 breastfeeding
09.20 sleep while feeding
09.35 awake
10.50 sleep in my arms
11.40 awake

Vaippoja vaihdetaan kyllä päivälläkin :D mutten viitsinyt kaikkia kertoja kirjoittaa ylös, kun ei ole niin oleellista. Yövaihdon jälkeen tämä tuppaa vaan kukkumaan hereillä tunnin jossei ylikin. Viime yönä esim lähemmäs kahta tuntia, grrrrr. Siinä meinas mennä jo äidillä herne nenään! Tuosta laskin, että noin neljästä aamulla seuraavaan aamuneljään tulee seuraavasti tunteja:

Total amount of feedings; 13
Total hours of sleep: 13h15min
Amount of nappies: 3
Sleep during the night: 8h40min

Laskut voi olla väärinkin, kun niitä tänään aamuyöstä summailin :whistle: Nyt sitten Oliver nukahti jo ennen kahdeksaa ja heräsi puoli neljä, josta oli hereillä kuuteen. Grrrrr. Siis poika sai kyllä nukuttua, mutta äiti ja isi ei. Poika nukkuukin nykyään aika levottomasti tuon ensimmäisen herätyksen jälkeen, sätkii ja potkii. Näinkin viime yönä unta jossain vaiheessa, että yritin kesyttää villihevosta :D

Ainiin ja flunssa. Oliver sai siis myös sen, onneksi ei kuumetta... kävin ostamassa nenäfriidan, joka onkin ollut vallan mainio ostos! SUOSITTELEN! Ne pumpattavat pallerot on ihan yhtä tyhjän kanssa. Oliver ei edes välitä kun imasee räät nenästä, päin vastoin naureskelee ja yrittää saalistaa suullaan sitä imukeosaa :D Miulla on tosin tissi esillä myös valmiina, jos meinaa tulla itku... Mutta ennen syöttöjä ja ennen nukkumaanmenoa imaisen nenän tyhjäksi, helpottaa kummasti. Tosin nyt tuntuu, että osa räästä on jumissa, joten tänään käyn hakemassa apteekista suolaliuosta, josko se irrottaisi tuota limaa paremmin.

Oliver myös nauroi ensimmäistä kertaa oikein kunnolla ääneen toissapäivänä!!! :heart: Ihan kunnon hekotus pääsi :heart: Sain vähän videollekin, mutta pari hörähdysta vain.. nyt sitten isi onkin ihan maassa kun ei poika käkätä enää vaikka hää kuinka yrittää päristellä massua :/

Suunnitellaan juuri ensimmäistä lentomatkaa pojan kanssa, ensi kuussa jos tulisimme Suomeen pariksi päiväksi! Olis vallan ihanaa :)

Ahh, ja eilen pääsin pitkästä aikaa uimaan ja saunaan! Oli aikas luksusta... vaikka tuntuikin olo ihan rupiselta nuorten ja hoikkien tyttöjen seassa, mut so what! Nyt kivistää käsiä mukavasti :)

Hei taas kyselen hölmöjä.. mitäs aktiivileluja teillä on (e siis jumppamattoja vaan ihan leluja)? Meillä ei oikein ole kuin pari, Manhattan Toysin Winkel ja sitten ihan pari nallea... Winkel on ollut ihan hyvä, siitä on helppo ottaa kiinni ja tunkea suuhun... mutta muut lelut ei kiinnosta :( puklurätti on tällä hetkellä käsien lisäksi IN.

edit. Mintulle jaksamista menkkojen kanssa! Miulla on ilman pillereitä niin kivuliaat, että sympatiat on puolellasi! Nyt ei vielä itselle ole tullut raskauden jälkeen.

Täältä myös kivuttomia rokotuksia kaikille.... meilläkin se on edessä parin viikon päästä ja minuu pelottaa ihan hirveesti. Edelliskerralla kun neuvolan täti asiasta muistutti, meinasin pillahtaa itkuun... mutta kuulemma hyvä, jos pystyn olemaan mukana ja tarjoamaan tissiä, kun se kuulemma poistaa myös kipua :O Ihmeelliset tissit!



Ok tässä vielä pieni video, ei tosiaan kuulu kuin yksi/kaksi hörähdystä ja äidin noloa lässytystä... mutta kiutenkin!
YouTube - Giggling Oliver
 
Viimeksi muokattu:
Milkei: Ihana video:heart:

Minttu1::hug: Onpas kurja juttu, toivottavasti saat tänään avun, kuulostaa kyllä aikamoisen rankalta vuodolta.

Täällä mietitään missä ne menkat viipyy.. esikoisesta alkoi 2kk synnytyksestä ja voi kamala mitä raivareita sain kun imetin ja oli menkat, jotkut hirviöhormonit kohtasivat: / Joten toivottavasti pysyvät poissa ja kauan. Sinänsä helpot onneksi ovat, ei kipuja tms.

Toistaiseksi täällä on sujunut imetys hyvin; maitoa riittää eikä ole ollut raivareita. Kuusiviikkoisena oli tiheän imun kausi, nyt odotellaan, eikös 3 kk pitäis olla seuraava.. Meillä tosin on nyt syöminen vähentynyt, tissit aika usein liian täydet, outoa. Ei harrasteta mitään tankkauksia, imetysaika max. 15 min, yleensä 10. Tällä hetkellä siis sitä ihanaa, tissi suuhun imetystä. (koputtaa puuta) Noh.. rintaraivareita odotellessa :whistle: Joten eipä kiire aloitella kiinteitä.

Mukavaa syyspäivää mammukoille ja vaaveille:flower:
 
Miulla oli tuossa muutama viikko sitten menkat. Noh eih siin mitää mut kesti melkein viikon ja olin kiukkunen kun ampiainen, ja vielä sen jälkeen muutaman päivän. Mies oli saamassa hermoromahdusta, ennen raskautta menkat kesti kork. 3päivää ja olin ihan normaali :)

Voi, että kiukuttaa. Neitokainen nukkuu n.5-6 unet päivän aikana, ja pituutta niillä on korkeintaan tunti. Olen niin kateellinen teille, joiden vauvat nukkuvat joka kerta yli tunnin. Normaalisti neitokainen nukkuu puolisen tuntia.

Jaksuja kaikille, ja ihana video :) Itsekkin odottelen kuin kuuta nousevaa milloin neidiltä tulisi ensimmäinen jokeltelu :)

-Anna Ja Linda 3kk <3
 
Rokotuksista:Näyttäs siltä, että kipuilu kesti sen päivän ja illan.. Tänään ei ole ollut enää itkuinen, kun eilen rokotettiin. Normaalia vaisumpi kylläkin. Täällä neuvolasta käskivät joka tapauksessa antaa särkylääkettä rokotusiltana. Noh, vielä odotellaan rota-rokotteen vaikutuksia, siitä oli ainakin 2 kk ikäisenä viikon kiukkuinen. Toivottavasti ei nyt samanlaista.

Unista:Kivaa edelleen lukea muitten rytmeistä. Minä oon edelleen ihan hukassa ton pojan yöunille laiton kanssa. Ei haluais jäädä s'änkyynsä, enkä oikein tiedä mikä olis sopiva aika laittaa yöunille, että ei olis yliväsyny, mut kuitenkin väsyny. Tissinukuttaminen ei onnistu, kun ei halua syödä väsyneenä, useempana iltana olen ottanut hänet kyljelleen omaa rintaani vasten, ja tutti suuhun, johon nukahtaa. Tosin ensin itkee ja vastustelee tätäkin asentoa. Annan torkkua siinä vähän aikaa ja siirrän omaaan sänkyynsä. Tässä vaiheessa kyllä herää, mutta nukahtaa helposti sitten itekseen omaan sänkyynsä. Vieressä en haluu nukuttaa, kun en itse osaa nukkua sitte. Täytys löytää joku ratkasu tähänkin, ettei olis niin vaikeeta.
 
Unista voisin minäkin kertoa.. alusta asti meillä on nukuttu omassa sängyssä vain yöllä. Varsinaisia pitkiä päikkäreitä en ole vielä saanu tyttöä nukkumaan mutt eiköhän sen korvanne 11-12h yöunet jolloin ei herätä kertaakaan syömään. Mitenkään en tyttöä nukuta illalla vaan iltavellin, yövaipan ja yöpuvun jälkeen vien sänkyyn ja silittelen muutaman kerran ja toivotan hyvät yöt. N.15 minuutissa nukahtaa ihan itsekseen. Ja unta vedetään 21-09!
 
Kiitos tsempeistä :) Lääkäri ultras eilen ja melkosen paksu limakalvo oli kohdussa. Sain nyt lyhyen kuurin vahvempaa lääkettä, jolla vuoto pitäis loppua (kuurin jälkeen tosin tulee tyhjennysvuoto :kieh:) ja sen jälkeen alan syömään keltarauhashormonia kierron 15-24 päivinä. Lisäks sain vuotoo vähentävää lääkettä jota pitää ottaa nyt monta kertaa päivässä niin kauan kun vuoto on runsasta. Otin sitä jo eilen 2 kertaa ja se auttokin selvästi ja pystyin jopa nukkumaan suht rauhassa yön. Kiva kun meillä alkaa lauantaina se vauvauinti.. Mut jos vuoto on tällasta kun nyt, niin sitten pystyn menemään sinne, eilen ei olis ollu toivookaan ja eilinen vesijumppa jäikin väliin : /
 
minttu Noi vuotojutut on kyllä perseestä, ihan näin suomeks sanottuna, mä oon taas vuotanu 3viikkoa putkeen, kiitos vaan nuori kokematon lääkäri joka ei suostunu antaa muita pillereitä kun cerazetet... :kieh: Onneks saan ens viikolla toiset pillerit..

Noinkohan meillä alkaa pikkuhiljaa yösyötöt jäämää pois, maanantaina poika heräs 7 aikaan, kuten tiistainakin, eilen heräs puol 6 ja tänää puol 8! :O En valita... :D
 
Poika nukkuu pinnasängyssä ja miulla on kädet vapaat. Nyt oon aivan ällikkänä, että mitäs mie nyt sitten teen? Taitaa äiti tarvita poikaa syliin vähintään yhtä paljon, kun poika tykkää nukkua sylissä :whistle: Jotenkin aivan orpo olo. Tässä siis yritän kouluttaa itseäni irtautumaan tuosta rakkaasta lapsesta, kuka olis ikinä arvannut, että näin käy... Varmaan aika moni, jolla on jo entuudestaan lapsia... :)

Jahas. Jos sitä menis sitten ihmettelemään silitettävien vaatteiden kasaa vaikka. Eihän tuo yleensä pitkiä unia näin aamupäivästä vetele.

nimim. "Mitäs nyt?" -milkei ja "Voin mie nukkua itekseenkii" -Oliver, 10,5 viikkoa
 
Maira Juu-u ei ne taida enää olla pelkkiä vahinkoja :)
Meillä kans poika nyt sen viikon verran nukkunut niin, että käy nukkumaan n. 21-22 ja herää n. 5-7.
Viime yö meni 21-6.
En olis minä uskonut, että näin pienenä jo nukkuu noin paljon. Olin valmistautunut kyllä heräilemään keskellä yötä pitempäänkin. Voihan se olla, että niitäkin öitä vielä tulee! Vaikuttaiskohan tähän sekin että onko rintaruokinnalla vai korvikkeella...
 
Heip.

Milkei Mietin vain, että miksi vaihdat vaippaa yöllä ? Minä en vaihda ja ihan hyvin nukahtaa takaisin aina syötön jälkeen.. aamuyötä teitysti on vähän rauhattomampi, mutta nukahtaa kumminkin.

Täällä kyllä heräillään 2-3krt yöllä, mut onneks nukahtaa heti takasin niin ei oo niin rankkaa :) Nyt aamupäivällä on taas itkeny ihan urakalla Alpo.. en tiiä mikä häntä vaivaa.. välillä itkee tosi paljon ja toisinaan on ihan rauhallinen :) Nyt sain kyllä tuonne vaunuihin unille taas.. nukutan nykyisin kaikki päikkärit siellä paitsi ihan ennen 8 aamulla tapahtuvat unet :) nukahtaa vähän helpommin tuonne vaunuun ja nukkuu pidempään :)

Ei tuo Alpo vielä osaa pitää lelua kädessä.. sitterissä on lelukaaressa leluja, niitä hän jo heiluttelee, mut ei niitäkään käteen ota :D ei tarvii miun puolesta kamalan nopeesti kehittyä :) helpompi vain kun on vauva pidempään :D

-Anzzu ja Alpo
 
Anzzu, vaihdan kun on täynnä pissaa ja poika on levoton. :)

Pitipä muuten myös todeta, että kalliiksi tulee tämä vauvahomma... levisi persauksen lisäksi jalat, eikä yhdetkään kengät enää mahdu jalkaan. Grrrrr. Ei auta kun lähteä kenkäkauppaan.
 
Vaikuttaa että moni pikkuinen täällä on alkanut nukkumaan hieman paremmin:)
Meilläkin nukutaan taas 21-22->05-06 ja siitä taas yhdeksään. Tässä välissä oli jotain rokorusten aiheuttamaa hämminkiä.
Milkei Täälläkin on nenäfriida ja toimii, paitsi kerran oli sellainen nuha että sai olla viiden minuutin välein niistämässä ja silti poika oli ihan tukkoinen:/ Toimiva yhdistelmä on että ensin suolaliosta ja hetken päästä niisto.
Ihana video oli, Oliverhan näyttää oikein sopusuhtaiselta pojalta. Taitaa olla vain hirmu pitkä:)

Täällä meni tänään Hermo kun jumppailtiin ja poika makoili vatsallaan, sitten alkoi ärsyttää kun ei päässyt eteenpäin ja kun äiti käänsi takaisin selälteen niin poika suuttui..aina väärin, oli miten päin vaan:D Eilen luettiin kirjaa, se äitiyspakkauksen kirja oli jo tosi mielenkiintoinen:heart:
 
Marjukka: :hug: Meillä mies myös oli aiemmin sitä mieltä, etten syötä tarpeeksi – hyvähän se on miehen sivusta kommentoida, kun ei tiedä rintaruokinnasta mitään kuten Inkkukinkku osuvasti kirjoitti. Meillä meni ohi nyt, kun huomasimme (molemmat), että itkut johtuivat väsymyksestä iltaisin ja mies ymmärsi, ettei näillä reisipoimuilla ja useammalla leualla varustettu tyttö voi nälkäkuoleman partaalla olla. Teillä asiaan joku eri syy ehkä kuin väsymys, jos itkut nyt vasta pahentuneet. Toivottavasti syy löytyy! Jaksuja itkuihin, imetykseen ja miehen kommentteihin siihen asti!

Unna: Täälläkin vauva parka kärsii kynnellä karstaa imettäessä rapsuttelevasta äidistä. Nyt leikkasin kynteni, että osaisin lopettaa. Haaveena meinaan olisi, että tytölle saisi kasvatettua pitkät hiukset ja niiden kampaamista päivittäin ei helpota se, jos vauvalla on jo valmiiksi kammo päänahkaan liittyen. Meillä siis oli jo syntyjään tukkaa, joten muutaman kk päästä voin jo tehdä pieniä poninhäntiä. Myös se ajatus on kamala, että jos esim. vauva itkee ja joku vieras tulee lohduttamaan eli silittään hiuksia, niin rapsutuskammo aiheuttaakin itkun pahanemisen :ashamed::(

Minttu: Osanotto:hug: ja paranemisiin! Mullakin voisi olla jokunen sana sanottavanani neuvolalääkäreistä, mutta jätettänee nyt sanomatta. Ei kuitenkaan liity samaan asiaan kuin Mintulla.

Onnittelut Pikku Varpusen Salmalle kivasta nimestä :flower:

Bannah: Tuo kakkaaminen on toosi yksilöllistä. Normaalia on kakata joka vaippaan ja normaalia on kakata kerran viikossa (kuten mun esikko), joten huolet pois, jos neiti on masuvaivaton! Ja siis korviketta saavien vauvojen kakka on kiinteämpää ja tulee harvemmin kuin äidinmaitovauvojen.

Milkei: Tuo Oliverin ja mun esikon painoero voi selittyä silläkin, että rintaruokitut lapset ovat kuulemani mukaan usein aluksi ”pulleampia” ja mun esikko oli siis korvikevauva. Ihan ihku video sopusuhtaisesta Oliverista :heart:

Täälläkään ei menkkoja ole näkynyt. Eilen laitettiin kuparikierukka, joka voi tai sitten ei, käynnistää myös menkat. Katsellaan siis kuinka käy… Meillä ensi viikolla 7. hääpäivä, joten tuli sopivasti nyt tuo kierukka :vampire:

Esikoiseni kommentti tältä aamulta: ”Minä niin tykkään vauvasta!” :heart::heart:

Tänään oli hamuliini 3kk neuvola. Rokotukset sai, itku ja nyt sivuoireita odotellaan. Sinkkivoiteen jatkuvasta käytöstä kysyin, saa käyttää!! Neidin mitat: 64,4 cm ja 6335g. Täysimetyksellä jatkamme ja fyysinen kehitys ok.
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa! Täällä on yksi tosi väsynyt äiti. Yöt on aivan hirveitä. Pikkuisella on ilmeisesti refluksitauti, koska on hyvin levoton ja parahtaa itkuun ja vetää päätä takakenoon kesken unien. Vauva nukkuukin sylissäni ja minä olen puoli-istuvassa asennossa tyynyillä tuettuna. Kävimme lastenlääkärillä ja saimme Gavisconia päiväkäyttöön ja tänään aloitamme yöksi Zantacin. Toivottavasti auttaa. Onko kenelläkään kokemuksia noista lääkkeistä? Kuinka pian auttoivat?

3 kk neuvolassa käyty: 5415g ja 59.7cm. Hyvin on poika kasvanut pulauttelusta huolimatta. Milo nauttii selvästi iso-siskon (3v.) touhujen seuraamisesta ja on oikea hymypoika. Omalle peilikuvalleen juttelee kovasti ja sitterissä tavoittelee lelukaaren leluja suuhunsa. Leikkimatollakin viihtyy ja ihmettelee roikkuvia leluja. Hän kääntyilee kyljeltä toiselle, mutta ei vielä kierähdä masulleen, kun käsi on aina tiellä. Hän nukkuu aamu-ja iltapäivällä noin 2-2.5 tuntia ulkona vaunuissa ja illalla joko Manducassa tai sylissä tai vaunuissa vielä puolesta tuntiin. Yöunille käydään siinä klo 21.30-22.30 ja syö vielä siinä yhden-kahden maissa ja aamuyöllä neljän-viiden maissa. Ylös nousemme 7-8 aikoihin, kun koululaiset lähtevät kouluun.
Mukavia syyspäiviä!

Mami7 ja Milo 3kk
 
Lenniina: Kylläpä nauratti tuo reisipoimu/leukajuttu, meillä on ihan samanmoiset, ei todellakaan näytä nälkäkurjelta ;) Tytöillä tosiaan kannattaa se karsta saada pois, kun sitä tukkaa alkaa kasvattaa. Meillä on jo lähtenyt niskaa lukuun ottamatta tuo vauvatukka pois, ihan kiva näin, oli meinaan aika punainen. Nyt sitten vaaleampi oikea tukka kasvamassa ja onneksi ei sitä karstaakaan enää pahemmin ole, niin ei tule rapsutuskammoa :)
Onpas Hamuliini pitkä tyttö.

Mami7: :hug: Toivotaan, että lääkkeet auttaa. Onneksi on kuitenkin päivisin hymypoika. Meillä myös iso-veikka on ihku ja sille annetaan hymyjä usein.

Nuuk heiluttelee käsillään leluja, jotka roikkuu kaaressa yläpuolella, joskus saa kiinni ja on ihan onnessaan. Vahinkoja tosin vielä taitavat olla. Eilen annoin helistimen käteen ja mussutti sitä käden sijaan. Mietin tuota lelun seuraamista, tuo kun seuraa tasan silloin kun sitä huvittaa. Saa nähdä onko jotain ongelmaa sen suhteen. Seuraa kyllä kun on mielenkiintoinen lelu eikä muita häiriötekijöitä, että ei tuo taida sokea olla.

Täällä ollaan kolmistaan nyt muutama päivä, mies lähti metsälle. Teki onneksi ruuat meille:D
 
Viimeksi muokattu:
Moi kaikille kanssa pitkästä aikaa täällä kirjoittelen! :) Lukemassa olen käynyt teidän kirjoituksia useamminkin.

Meillä oli ristiäiset reilu kuukausi sitten ja nimeksi neitokainen sai Sara Aleksandra. :heart:
Helteideiden helpotettua Sara on ollut erittäin kiltti tyttö ja monesti menee nukkumaan siinä 00.30-01 ja heräilee syömään vasta 07-08 aikoihin ja jatkaa unia muutaman tunnin ja syö taas ja vielä sen jälkeenkin nukkuisi...:D Harmi vaan kun tuo esikoinen (huomenna 3v.) ei anna nukkua kun korkeintaan seitsemään-kahdeksaan aamulla, muutenhan tää olis jo ihan luksuselämää vauvan kanssa!;)

Tuttia Sara ei ole enää suostunut syömään moneen viikkoon ja pulloruokinnasta on turha haaveillakaan, eli täysimetyksellä mennään, vinkkejä saa antaa miten sais tuota neitiä pulloonkin totutettua. Monet eri tuttipullonpäät on koitettu, mut alas menee korkeintaan pikkuliru kerrallaan ja sekin itkun kera... : / Oishan se kiva joskus ottaa hieman omaa aikaa, no ehkä sitten ensi elämässä!

Neuvola oli tänään ja mittaa neidillä oli 57,2cm ja painoa 5,628kg, hattu oli 40,2. Eli neiti on mallia pieni ja pyöreä.:D Rokotteet annettiin myös tänään ja aika väsynyt Sara on ja hieman lämpöäkin on. :( Toinen korva on hieman erilainen ja pienempikin kuin toinen, nyt näkyy jo selvemmin ero, kun ei se ole kasvanut samaa tahtia kuin se "normaali" korva. Korvapoliklinikalle on lähete, tän vuoden puolella pitäisi kutsu tulla sinne...

Maanantaina me aloitettiin Sampolassa babybrasil kurssi ja Sara nautti suunnattomasti muiden vauvojen näkemisestä ja brasilialaisista rytmeistä, harmi vaan kun mamma ei aina pysynyt rytmissä!:LOL:
Siellä oli aika paljon samanikäisiä vauvoja, ei sattuisi kukaan heistä täällä kirjoittelemaan?

Mukavia vaunulenkkejä kaikille kirpeässä syysilmassa! :)


pikkutikru ja Sara, huomenna 3kk
 
pikkutikru Kiva kuulla kuulumisia:)
Tuttipullon kanssa syömiseen vinkkejä kaipais täälläkin, sovittiin just että anoppi tulee la katsomaan poikaa, kun lähdetään miehen kanssa shoppailemaan ja syömään. Mitenköhän poitsun saisi syömään..no nokkamukista muuten menee meillä paremmin kuin pullosta:D
 
Hei,

Mami7 jaksamisia, kuulostaa rankalta.

Ihanasti monen vauvat nukkuvat yöllä =)

Täällä tosiaan itkut loppuivat kun lisämaito aloitettiin. Äsken pumppasin molemmista rinnoita yhteensä 50 ml, huima määrä. Eilen neuvolassa pituus 58,5 cm ja paino 5210 g. Rota rokote saatu, tuotoksena yöllä 2 kakka vaippaa.

Ilmeisesti menkat alkaneet :kieh: Toivoin, että niiltä olisi vältytty ainakin se puol vuotta.
 
Mami: Voi kauhistus, kun teillä on ollut vaikea alku, kirjoitan alku siksi, että toivon todella, että saamanne lääkkeet helpottavat pienen oloa pian ja sitä kautta koko perheenne elämää :hug:

Pikkutikrun Saralle onnea kivasta nimestä! Toivottavasti korvapoliklinikalla ei selviä mitään ikävää, vaan menisi itsestään ohi :hug: Ja synttärionnittelut esikollesi :flower:

Marjukka: Mukavaa, että lisämaidon antaminen auttoi, siis että pikkuisellasi nyt parempi olo ja perheessä rauha! Pahoittelut menkoista, kiusallinen maanvaiva, joka voisi pysyä poissa :stick:

Meillä siis Hamuliini sai eilen 3 rokotetta klo 11. Iltasella oli hieman tavallista itkuisempi, sen jälkeen on ollut tavallista unisempi. Ehkä hieman lämpöinen.

Imettävät äidit: Moni kertoo, että pumppaa maitoa varastoon, jos on joku meno, että esim. mies saa sitten antaa maitoa pullosta. Milloin pumppaatte? Mä siis täysimetän, mutta ei mulla ole koskaan mitään ylitarjonta-oloa, joten pelkään, että jos pumppaan, siinä menee vauvan seuraava sen päiväinen ateria, eikä se käy. Yöllä olisi mahdollista saada ylimääräistä maitoa, mutta en millään jaksaisi nousta silloin pumppaamaan. Nim. korvikkeellako, kun äiti on hetken poissa?

Lenniina ja Hamuliini (3kk + 1vko)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä