Nopeat jutut taas tulin kirjoittamaan.
Koko perhe flunssassa. Olis huomenna alkanut vauvauinti, mutta täytyi siirtää ensi lauantaiksi. Mies on jo melkein terve, niin hän meni Pyryn kanssa aamulla kahdestaan neuvolaan. Yhden rokotuksen Pyry sai. Hänellä siis vain vähän lämpöä ja yskää. Ja noista supoista ja lääkkeistä kun puhuitte, niin niiden kanssa ei tarvitse mitenkään säästellä. Vasta 10-kertainen määrä suosituksiin nähden (eli 10 suppoa kerralla) SAATTAA olla vaarallinen lapselle. Me ollaan nyt parina iltana laitettu yksi suppo, että Pyry saa nukuttua kun on kipeä. Heräilee välillä yskäänsä. Unet on jääneet todella vähälle, kun mies kuorsaa tosi kovaa ollessaan kipeä, ite on vaikea nukkua, kun ei saa henkeä, Pyry on ollut öisin levoton ja esikoinen heräilee kipeänä useita kertoja yössä huutamaan. Esikoista täytyy aina rauhoitella hetki, ennen kuin suostuu nukkumaan. SILTI olen hoitanut omia bisneksiä, ulkoiluttanut lapsia ja koiraa, hoitanut kodin ja kotityöt. Ihmettelen, mistä tätä energiaa oikein tulee?
Oon pari kertaa käynyt ilman lapsia, yksikseni, kampaajalla ja kosmetologilla ja silloin on annettu pullosta korviketta. Avent pullo, 1-tuttiosa, Tutteli1:stä. Ei mitään ongelmaa. Noo, on tissit ollu aika tykit, kun oon palannu kotiin, mutta hyvin osaa Pyry ne tyhjentää, eikä pumppua tarvita. Mulla on kummallinen suhde ton rintapumpun kanssa - välillä heruu ja välillä ei sitten millään! Olenkin luovuttanut sen kanssa, kun aiheuttaa tarpeetonta stressiä. Naapurissa 2 vko ikäinen vauva, jonka äidille "lainasin" pumpun. En varmaan pyytele takaisin, kun ei sille ole tarvetta.
Jotain kommentoitavaa mulla taas oli... Niistä cerazetteistahan mulla tuli jatkuvaa vuotoa, joka loppui, kun lopetin pillerit. Siitä on jo yli kuukausi aikaa. Ei ne sitten varmaan oikeat kuukautiset olleet, koska sen jälkeen ei oo tullut menkkoja. Kai mä sen kierukan käyn sitten laittamassa. Ensin täytyy tehdä raskaustesti...
Pyryn mitat tänään 3kk neuvolassa noin: 63 cm, 6,4 kg, p-y 42 cm. Eli ihan normaali jässikkä, ei liian läski eikä liian laiha, just sopiva. Ihmettelinkin, kun noi 62cm bodyt alkoivat olla liian lyhyitä. Tosi jänniä eroja mun lapsilla kasvussa ja ruumiinrakenteessa, vaikka molempia on täysimetetty! Hauska seurata näitä!
Jos syys- ja talvikamppeita mietitte, niin suosittelen ehdottomasti hankkimaan Polarn O. Pyretin villapuvun! Meillä on nyt sekä esikoiselle että vauvalle sellaiset. Jos tulee leuto talvi, vauvalle riittää varmaan sisävaatteet, villapuku ja äitiyspakkauksen makuupussi ulkona vaunukopassa. Mitä vähemmän puettavaa, sen helpompi. Siinä villapuvussa on siis vetoketju, joka on tosi näppärä. Mä inhoon kaikkien nappien kanssa taistelua, kun vauvalla on kuuma ja se venkoilee siinä ja itellä on kuuma ja huhhuh!
Nyt lounaalle - makaroonilaatikkoa hirven vasan jauhelihasta, nami!