Heipat!
On huono omatunto siitä kun en ehdi ja muista kommentoida teidän juttuja!
Jotenkin olen niin huono neuvomaan, kun tuntuu että en mistään mitään tiedä eikä ole kokemusta.
Mutta nyt muistan ainakin sen verran että
Shawnelle kovasti jaksamista ja toivottavasti myös paranemista! Varmasti on tosi kurjaa yrittää kivuissaan hoidella lasta! Kyllä mulla on niiin helppoa, arvostan sitä todella ja toivon teille kaikille jaksamista ja parannusta tilanteisiin!
Ja
mirnalle myös jaksamista ja ei varmasti tartte tuntea huonoa omatuntoa jos vain ei aina jaksa olla niin energinen. Vauvalle on varmasti tärkeintä että se aikuinen on edes siinä vieressä. Voimia on kerättävä äidinkin! Ja tosiaan hae ihmeessä jostain jutteluapua jos siltä tuntuu. Se voi auttaa jo pelkkä asioista puhuminenkin!
Varmasti oli muitakin kenelle piti toivottaa tsemppiä, mutta nyt ei enää muista. Mutta
kaikille siis kovasti jaksamista!
Syöttötuolia mekin käytiin jo alustavasti katteleen, olipas monenlaisia ja osa kalliita!
Mies ei halua ainakaan hirveen kallista ostaa, ehkä se perusmalli olis ihan jees. Meil on vaan niin pienet tilat, tuossa ruokapöydän(kin) ympärillä, että mietin mikä tuohon mahtuis. Pöytään kiinnitettävä malli ei taida sopia meidän pöytään. Ehkä jos perusmalliin päädytään niin ostetaan käytettynä huutiksesta tms.
Ja katsottiin samalla
turvaistuimia! Kääk, mä kuvittelin, että on vielä seuraava koko kaukalomallia, mutta ei mitään! Seuraavaksi pitäis kai ostaa sellanen turvaistuin, mitä ei enää mukaan otetakaan! Mites teillä muilla on suunnitelmat? Milloin siirrytte istuimeen? Varsinkin te joilla pitkiä lapsosia! Kun musta tuntuu, että tuo meidän poika, vaikka ei mielestäni niin kauhean pitkä olekaan ei enää kohta mahdu tuohon kaukaloon. Jalat tulee jo melki etureunasta yli. Pitääkö silloin siirtyä jo istuimeen? Osa istuimista on sellaisia että menis jopa 9 -25 kg, mut ne on naama menosuuntaan ja sitten pitäis kai jo pystyä istumaan ihan oikein. Sitten oli sellaisiakin istuimia missä saa kallistettua enemmän, eli asento on enämpi niinkuin kaukalossa. Huh huh, siis valinnanvaraa on, enkä tiedä miten valita ja tosiaan milloin pitäis siirtyä. Tuo meidän ukkohan painaa jo kohtapuoliin sen 9 kg. No mutta jos jollain jotain kommenttia tähän niin kiitos!
Juu-u mitäs muuta. Ahistaa kun kiloja on tullut nyt raskauden jälkeen lisää ja maha on ihan kamala, ahistaa. Mutta enpä saa asialle mitään tehtyä. Sen verran menee aikaa ja huomiota tuon ukon kanssa, että omat syömiset on mitä sattuu ja milloin sattuu ja usein sitten jotain epäterveellistä
Enkä mihinkään jumppiin ole vielä saanut aikaiseksi lähteä. Pitäis pitäis, itsestähän se on kiinni. Mulle toi raskaus siis sopi vallan hyvin kun ei tullut paljoa painoa lisää ja synnytyksen jälkeen olin heti lähtöpainossa. Meni jopa pari kiloa alaspäin aluksi, mutta nyt on ruvennut kipuamaan ylöspäin. Hö! Ja mä kun olin niin suunnitellut, että kyllä ne kilot sitten lähtee tippumaan kun/jos imettää ja meillähän ei sitten imetetä joten se siitä. No ei pidä valittaa liikaa kun muuten kaikki on ok.
Soseet maistuu oikein hyvin täällä, eipä kai mitään ihmeempää muuta.
Kovasti kiljuu ja välillä oikein kovaa, korvat soi
Kädet ja lelut menee suuhun.
Ja hän ottaa tutin kans käsiinsä ja laittelee sitä suuhunsa, ei kyl paljoakaan syö tuttia ja hän mieluummin nyt nakertaakin sitä tutin reunusta kun käyttää sitä niinkuin pitäisi
Leluja ja kirjoja on jonkinlaisia, lähinnä saatuja vanhoja ja uusia. Ikean punainen hippo-rinkula on ollut hyvä kun siitä saa hyvin kiinni ja voi tunkea suuhun. Ja kukkahelistin myös!
Vielä ei käänny, välillä kattelee silleen ihan vinkurana pää kenossa kyljeltään ja siitä olisi tosi helppo jo kääntyä, mutta ei tuo mene ellei äiti tökkää vähän pyllystä. Jotenkin hän on vaan tyytyväinen sekä mahallaan että selällään, eikä ole intoa kääntyilemiseen. No kai se siitä vielä. Ei kai vielä ole kiirettäkään.
Vihdoin saatiin teetettyä kuvia ja ristiäisien kiitoskortit. Itselle kuvia tuli sitten teetettyä sellaset 150 kpl.
Ehkä tuo kuvaaminen jossain vaiheessa jää vähemmälle, mutta pitäähän sitä vauvana räpsiä kun niiiin nopeasti kasvavat ja muuttuvat.
Ai niin Aaro on saanut eilen uuden pikkuserkun! Serkkuni oli saanut pojan, painoa oli 4200 g, muista mitoista ei vielä tietoa. Ei ole meidän poika enää suvun nuorin.
Jaaha pitäis lähteä kauppaan kunhan tuo pikku-ukko herää päiväuniltaa!
Hyvää viikonloppua!
T.Ripe ja Aaro :heart:
ps. me ei sitten Aaron kanssa onneksi kuitenkaan tultu kipeäksi vaikka miehellä oli flunssa ja korvatulehduskin on hällä päällä! Ja sorry hirmu stoori
muoks. taisin muistaa väärin se istuin mikä oli 9-25 kg muistaakseni britax, tais ollakin selkä menosuuntaan, mut se tuli kiinni turvavöillä, siinä ei ollut isofix-kiinnitystä. Mutta siis monenlaisia on ja liikaa valinnan varaa!