~Kesäkuun Kullannuput 2010~ Joulukuussa -09

Täälä on koko yön ja päivän kärsitty taas päänsärystä. Tosi ärsyttävää.. Mikään ei auta. Tää on vasta 3 krt tällä viikolla.

Eilen yritin epätoivoisesti löytää äitiysfarkkuja, mutta eipä löytyny.. Alkaa omat farkut ahdistaa kyllä sen verran, ei meinaa enää mennä kiinni.

Tiistaina neuvolalääkäri, sitä odotellessa.

Väsyttää edelleen ja mitään ei jaksa tehdä. Joululahjat on kaupassa ja joulukortit kirjoittamatta. No ehkä se tästä..

Vaikee sanoa, näkyykö masu vai ei. Välillä tuntuu, että näkyy ja välillä ei. Kun on turvonnut, niin silloin kyllä näkyy.

Jaksamisia!

papuneiti ja tyyppi 14+1
 
Nyt on virallisesti meilläkin jouluaika. Tontut ikkunassa ja joulukynttelikköjä pari ikkunalla, yhdet jouluverhot jopa ja oululahjat on kaikki ostettu!Esikolle löytyi tänään kirja vielä ja nyt aan viimosetkin lahjat pakettiin.Joulustressistä ei tietoakaan ja jouluruuista ekat sain tänään pakkaseen. :xmas: :xmas:
Luntakin satelee. Voin silti lyödä vetoa ettei sitä enää aattona ole :D

Mahakommentteja... itse en tykkää yhtää jos omaa mahaa tullaan arvostelemaan tai kommentoimaan kuinka iso tai pieni se on. Tänään sain kuulla kuinka valtava jo olen vaikken edes puolivälissä. Haluan pitää oman tilani ja ärsyttää jos joku ulkopuolinen tulee sen tilan sisäpuolen tuolla tavoin.
Hassua kuinka ihmiset kuvittelee voivana arvostella raskausmahoja, mutta yleisesti ottaen muiden mahoja ei saisikaan kommentoida :kieh: :kieh:
Kolmas onnistumaan päin oleva raskaus nyt niin ei ihme jos maha kasvaa kovempaa tahtia mitä ensimmäisessä raskaudessa, kun kroppa antaa periksi. Kömpelöä menoa jo täällä, kun maha on jo tiellä :eek:

Lepäämään taas. Vähän käytiin kaupoilla ja heti supistelee ikävästi. ¨

J+ UgliPugli 14+3
 
Täällä olisi rv12+2. Perjantaina ultrassa kaikki ok, vuodon syytä ei löytynyt. Sykkeen perusteella terkkari ja lääkäri molemmat olivat kovasti sitä mieltä että tyttö olisi tulossa. Tietenkin arvailupohjalta, koska eihän ne sykkeet mitään kerro.
Nyt ehkä voi jo hieman taas hengähtää. Mahatuntemuksia on välillä, samoin selässä. Kai ne siitä kohdun kasvusta johtuu, siihen on ainakin uskottava.
Vatsan turvotus on laskenut, mutta kyllä se masu tuossa jo näkyy. Siksi onkin kamalaa, jos nyt kesken menee. Liikkeitä odottelen, saan kyllä odotella vielä jonkin aikaa.
Meillä joulu menetti hieman merkitystään, velipuoleni oli pahassa autokolarissa ja on teholla koomassa. Kaikki lahjat on ostettu, ruokia pakkasessa. Aika näyttää muuttuuko joulu tänävuonna surujuhlaksi. Nyt ei auta kuin toivoa, kaikki vaan tuntuu kasaantuvan yhteen hetkeen. :'(
 
iltaa :wave:

tvvo Jaksamista :hug:

ON: täällä on ollu kiireinen viikonloppu ku joka päivä ollu jtn menoa. Mutta onneksi ihan kohta alkaa jo joululoma, niin saa huilata. Mä oon tuntenu viime aikoina selviä liikkeitä kans poreiluna, potkuja odotellessa =)
Mä en ole saanu vielä kommentteja masusta muilta kun omilta vanhemmilta. Tosin eilen ku olin yhessä konsertissa, nii näytti porukka kiinnittävän katseensa mun masuun, eli kyllä sitä on jo näkyvissä. Tavisvaatteita vielä käytän, housut alkaa tosin jo vähä kiristään. Löysin HenkkaMaukalta aivan ihanat äippäcollegehousut, joita pidän kotona ollessa, ne ei paina eikä purista ja mahtuvat varmasti ihan loppuajastaki jalkaan =)

Hyvää alkavaa viikkoa mammat :flower:

Niisku- ja rakas 15+4 :heart:
 
tvvo:lle jaksamisia täältäkin :hug:

Viikonlopusta selvitty kunnialla, aamulla olikin todellinen paluu arkeen taas kun koira oli menny kuralle eilen annetuista luista ja sitä ihteensä olikin sit joka paikka täynnä...Tosi kiva siivota kun tuntuu et muutenki hajuaisti ihan saakelin herkällään.. :whistle:
Minä siis rouviinnuin viikonloppuna ja nyt tästä perheenlisäyksestä tietää koko loppusukukin, eipä sitä peiteltyä saanu kun kaikki tarjos juotavaa ja ihmetteli miksen ota, sekä tottakai siellä oli alettu jo arvailee...Päivä meni hienosti, maha vaan oli hemmetin kipee illasta, ei varmaan tehny hyvää se seisomisen ja jännitys..
Mut eipä siinä, tää yrittää alkaa siivoilee..

Maira ja mytty 14+6
 
Kirpeää pakkasaamua kaikille

tvvo paljon voimia ja jaksamisia. Jostain kumman syystä elämässä aina kaikki ikävät asiat kasaantuvat samaan hetkeen. Toivotaan kovasti, että elämä iloksi vielä muuttuu.

Itselläni joulustressiä vielä ei ole. Toisaalta järjestelyt on hyvällä tolalla. Kortit kirjoitettu ja joulusiivous aloitettu. Itseäni helpottaa hirveästi, kun mennään aattona syömään anoppilaan ja joulupäivää mun vanhemille. Toisaalta kahden aikuisen perheessä joulua ei tarvitse niin järjestääkään, jos ei olisi näin armoton jouluihminen. No ensivuonna meillä on toivottavasti se lapsi mukana

Maha mulla on pullahtanut jo hieman näkyviin. Osa omista farkuista menee vielä kiinni, vaikka olenkin jo hankkinut yhdet mammafarkutkin. Liikkeitä en ole vielä tuntenut, mikä alkaa pikkuhiljaa huolestuttaa. Saattaahan olla etten vain vielä tiedosta niitä, kun kuitenkin ensimmäinen vasta tulossa. Potkuja odotellessa. Täällä sitten rv 16 käyntiin maanantain kunniaksi. =)
 
Tvvo: Onnittelut siitä, että masussa kaikki hyvin ja osanottoni velipuolesi tilanteen johdosta :hug:

Tervetuloa Myntti :wave: ja onnea :heart: :heart: =)

Kaikku: Onnittelut hyvistä ultranäkymistä :flower:

Syyshortensia: Jaksuja olojen/kipujen keskelle :hug:

ON: Tänne ei ihmeitä. Huomenna tarhassa esikon joulujuhla, pienet esittävät jonkun tonttulaulun :heart: Tänään olisi joulukortinkirjoitustalkoot ja ensi lauantaina uskaltaudun kauppakeskuksen jouluruuhkaan, koska melkein kaikki joululahjat vielä ostamatta :xmas:

Lenniina ja pieni 15+3
 

tvvo:lle :hug: :hug:

mairalle onnittelut

täällä viikonloppu meni ihan ok en voinut edes pahoin sunnuntai meni shoppailemassa kuopiossa anopin ja miehen siskon kanssa takin läpi eivät vielä masua erottaneet (hyvä) halusivat käydä sit hampurilais paikassa syömässä ja mua niin äklöttää rasvanen no ei se sit auttanut ku mennä limpparin sijaan pyysin vettä ja lopulta anoppi osti ison jätti annoksen ranskalaisia :x no niitä koitin siinä napsia jonkin verran..
tänään pitäs mennä kyläileen yhen pariskunnan tykö ja kahviahan siellä tarjotaan kai mä senkin koitan vaan jotenkin siemailla vaikka en oo pariin kuukauteen saanut kahvia juotua ja se hajukin..

sokerin mittauksesta niin viime viikon saldo 3 huonoa arvoa raja 5,5 (ja mulla 5,6,5,7 ja 6,6) soitin tänään neuvolaan ja sanoi että nyt mittaat tiuhaan ja jos nyt viä heittelee ni keskiviikkona soitto neuvolaan ja jos on tullut tällä viikolla huonoja vielä niin laittaa lähetteen kuopioon..mä en kestä..vaikken nyt oo ees herkutellu..

viime yönä jostain kumman syystä en saanut yöllä nukuttua olin ainakin 2h hereillä aamulla kyllä ois nukuttanut sit oon huomannut että mulla on jo jonkin aikaa ollut kipua tuolla oikeellapuolella kyljessä esim noustessa niin sinne sattuu ja yöllä sinne jomotti.
liikkeitä en oo nyt ees kuullut mutta masukki viä niin pieni että on tilaa tehdä vaikka pari volttia =)

mä oon tän joulu systeemin jättänyt niin viime tippaan siis mitä nyt pari laatikkoo tehnyt pakkaseen ja paistan sitten 25.12 me kun ollaan aattona menty anoppilaan ja 25.12 teen st ite kaikki joulu pöperöt =)muutama lahja ostettu mutta vielä pitäs ostaa joko viikonloppuna tai jouluviikolle jää nekin sunnuntaina käydään hakemassa kuusi

tänttärä ja hilma-elmeri 15+3
 
Hei

Tvvo:lle jaksuja täältäkin.. tiedän tunteen.. :( miun veli oli kesällä pahassa moottoripyöräkolarissa.. menetti vasemman jalkansa siinä polvesta alaspäin :( nyt joutuukin 23.12 korjausleikkaukseen jalan tiimoilta, joten mennäänkin jouluksi tampereen kylpylään kaikki.. meijän porukat + veljen avokki ja oma avokki ja tyttö , jotta päästään veljeä sairaalaan katsomaan :) hän kun joutuu joulun yli olemaan siellä...

Me käytiin kans ostaa kaikki joululahjat sunnuntaina :) 150e per nenä avokin kanssa puoliksi saatiin menemään.. huoh.. ennen ei olla ihan noin kalliita ostettu, mut nyt kun ollaan töissä niin ostettiin sit.. ens jouluna voi sitte pihistellä, ku on äippälomalla eikä rahaa oo varmasti noin paljoa sillon..

Anzzu ja pieni rv 14+
 
Hei!

Ultrakuulumisia
viime torstaina siis oli ultra ja kaikki hyvin siellä! :heart: Viikkoja oli 12+3 ja vastas viikkoja 12+6 mutta annettiin olla sen LA:n mikä oli jo neuvolakortissa... katotaan mitä seuraava ultra sitten sanoo. Antoi kaksi uutta aikaa... jonnekin 20-21 viikolle ja sit 28 viikolle. Muuten en eritysseurantaa tarvitse koska edellisen "viat" ei ole geneettisiä vaan sattumaa että meille erityislapsi annettiin :heart:

Muuten elo yhtä ylä ja alamäkeä.... Hieman nyt valoa näkyy tunnelin päässä mutta vastoinkäymisiä piisaa... meillä ollut hirveä henkinen stressi kohta kaksi vuotta ja meinaa välillä usko loppua. Viime perjantai oli aika kauhea päivä. Juuri kun itsellä pääkipu alkoi hellittää kestettyään viikon ja toinen mummo toipua viikon takaisesta sairaskohtauksesta, ensin meidän puolitoistavuotias metsästyskoiran alku ja ystävä lähti villikissan perässä painelemaan ja oli jostain syystä mennyt isolle tielle ja jäi auton alle! Onneksi oli kuollut samantien ja löydettiin heti sieltä pilkkopimeästä ettei jäänyt kitumaan minnekään. Siinä samalla kun odotettiin että miehet (mun mies ja pappa sekä veli) etsi koiraa, mummo kertoi siskonsa joutuneen huonossa kunnossa sairaalaan. Äitini kotiutui siinä samoihin aikoihin ja sai soiton että hänen oma äitinsä on joutunut ambulanssilla sairaalaan. :'( Sen jälkeen on säpsähtänyt joka puhelinsoittoa että kuka nyt....

Mutta onneksi muutamassa muussa asiassa on näkynyt valoa ja ehkä tämä elämä voittaa tästä taas. Muutama joululahjakin saatiin ostettua ja paketoituakin. Tänä vuonna mennään hyvin pienellä budjetilla kun itse olen kotona ja mies opiskelee.. Tämän viikon kun vielä jaksaa yyhoo elämää niin miehellä on kaksi viikkoa joululomaa!!! :heart: Ihanaa!! Sen jälkeen lähteekin sitten vielä kaueammas kuin nyt on viikot, kuukauden työharjoitteluun.

Torstainan neuvola ja sit kuulumisia!

Mammaliini ja Niilo 13 (tai +1, en oo enää perillä... =) ) "työnimi" vaihtui kun toinen tuntui niin vaikealta ja pitkältä ja poika olis tervetullut tähän väliin tasoittamaan vähän menoa
 
Tvvolle jaksamista, kuten joku jo veikin sanat suustani, niin usein ne ikävät asiat tuntuvat kasautuvan. Toivottavasti ikävien jälkeen tulee kuitenkin kasa iloisia asioita:)
syyshortensia Kiitos tiedoista! Kuulostaisi siis siltä että minun tapauksessani tukivyön pitäisi tosiaan auttaa. Tosin viimepäivinä selkä on ollut taas parempi, myös yleinen turvotus on vähentynyt - johtuisiko siitä. Toivottavasti sinullakin tulee parempia aikoja selän kanssa!

Odottelen täällä hieman jo jotain liikettä tuntuvaksi, pientä kuplintaa on ollut, mutta olen aika varma että kyseessä on vain suolen toimntaa :D
Joulustressistä ei ole tietoakaan, vaikka joulua varten ei ole tehty yhtikäs mitään! Tämä viikko menee uutta kotia maalatessa, ensi viikonloppu muuttaessa. Sen jälkeen vasta on muutama päivä aikaa. Tosin olemmekin päättäneet viettää joulun "anopin luona, mutta jotain tuliaisia sinnekin pitäisi viedä..
 
:wave: täällä tänään poksahtaa 15 viikkoo täyteen. :heart:

np ultras tuli 5 päivää lisää rv.
la siirtyi 7.6.-10.
on: pahoinvoinnista ei oo enän tietookaan.
väsyä on edelleen havaittavis ja päikkärit aina nukun jos mahdollista.
yskiminen,nauraminen ja nostaminen olis kiellettyjen listalla,mahaa vihlailee niin ikävästi.
neuvolassa lääkäri sanoikin et siivoukset saa jättää miehelle ku 3km on takana ja vaikka viikkoja on mukavasti kasassa mut ei kumminkaan niin paljoo.

muutto hoidettiin viikko sitten alta pois.nyt pitäis joulua ottaa vastaan.
melkein kaikki ruuat on ostettu,piparia ja torttuja lasten kans leivotaan kuhan saan pöydät tyhjättyä,lahjat on kaikille jo ostettu ja annettu jo enimmät eteenpäin.

muistaakseen joku kyseli asuinpaikka kuntaa kun synnytyssairaalaksi oon laittanu seinäjoen.
me asutaan jalasjärvellä,muutettiin vuokralle omakoti taloon.
 
Tervehdys! :wave:

Np-ultra oli aamulla.Ja voi mikä ihana pieni vauva räpsähti ruutuun heti. :heart:
Kätilö teki ultrauksen vatsan päältä, ja hyvin kaikki näkyi.
Kaikki hyvin, ja niskaturvotusta oli 1 milli, eli ei huolta.
Pikkiriikki nukkui, mutta kun kätilö vähän paineli vatsaa, kaveri heräsi ja aloitti sellaisen jumpan, että ihan nauratti. :heart:
Oli tosi liikuttavaa, ja kyyneleitä pyyhin taas. Tämä toinen raskaus on minulle ollut ensimmäistäkin herkempää aikaa..

Pituus oli noin 7 cm, ja laskettu aika MUUTTUI, ja on nyt 27.6.2010. Jos Mutzilla ehdit jossain vaiheessa muuttaa sen. Eli jopa päivällä aikaistui laskettu aika.

Ihania profiilikuvia saatiin vauvasta.
Kerroin pomolle puhelimitse asiasta tänään, ja vastaan otto oli lämmin.Huh. Onnitteli ja toivotti tervetulleeksi ä-loman jälkeen.Ihanaa, nyt on sekin kerrottu. =)

Olo on hyvä, kutakuinkin normaali.

Johanna ja Pikkiriikki 12+1 :heart:
 
Mamma84 Sama vika täällä. Kiellossa on melkein kaikki. Tänään sain loputkin jouluruuat tejtyä ja vaikutuksen huomaa. Suppailee taas siihen malliin, että lepoa.

Sain tänään vihdosta viimein neuvola-ajan uuteen neuvolaan. En tie minkälainen uus neuvolatäti on, mutta puhelimessa ainakin oli ihan kiva. Sanoi että "jaa teille tulee iltatähti" kun vanhemmat lapset on jo koulussa. Olin hetken, että voihan sitä kai niinkin sanoa vaikka itsekään en edes 30 vielä ja ukollekin on ensimmäinen bio-lapsi :LOL: :LOL:

Nyt alkaa olla joulua täälläkin, omassa mielessä ja muutenkin kun kaikki on valmiina vaikka aatto olisi nyt.

Niskat on aivan jumissa, vaikka en ole neulonutkaan paljon viime aikoina. Hierojalle keskiviikkona. Saa nähdä miten senkin saa toteutettua kun mahallaan ei enää pysty olemaan :D
 
Pyydän vielä että laittakaa minulle yksityisviestiä noista muuttuneistakin ajoista, hankala on laittaa tekstin seasta, varsinkin kun en aina joka päivä kerkee koneelle, niin ei muista mitä on laittanut ja sitten kahlaan koko listan läpi ja muuttuneen LA:n entinenkin LA ois mukava saada niin ei ois tuota kahlausta sitten :wave:

Muuten tervetuloa uusille ja toivottavasti jaksatte minua ylläpitäjänä :wave:

Mutzilla ja kullanmurut 15+3
 
Pikapäivitystä...
Viime viikolla kävin sokerirasituksessa ja tosi hyvät arvot oli eli nou hätä sen suhteen :)

Tänään käytiin 4D:ssä (hätähousu olen...) ja tyttö meille tulossa <3 Muutenkin kaikki tosi hyvin!

Alaselkäsärky vaivaa kovasti ja säteilee varsinkin öisin myös jalkoihin, aika tuskasta!


nan-nan-naa 15+6
 
Anzzu: :hug: veljesi tilanteen johdosta!

Mammaliini: Onnittelut hyvistä ultranäkymistä ja :hug: vastoinkäymisistä.

Pikkuvarpunen: Onnittelut mukavista ultranäkymistä ja mukavaa, että pomosi otti tiedon uudesta vauvasta hyvin vastaan =)

Nan-nan-naa: Onnea tyttöuutisesta :flower: ja jaksuja särkyihin!
 
Heip.

Minuu kans kovasti kiinnostais tietää kumpi on tulossa... mut en oikeen tiiä haluuko mies kuitenkaan kysyä sitä :D

Nyt tuntuu, että vois se toinen tyttö tulla tännekkin.. kun on ihan samanlaiselta tuntunut raksaus kun viimeeksikin ja sykkeet oli viimeeksi 163.. mut kesällähän sen sitten näkee, jos ei aijemmin kysytä :D kiinnostais tuo 4D itteänikin sitten vähän myöhemmillä viikoilla, mutta en ole esikoisestakaan käynyt.. hmm.. jää nähtäväksi, haluuko mies siihen :)

Niin ja veljellä menee ihan hyvin jo :) on vain tuskastunut kun ei veiläkään ole proteesia saanut.. mutta eiköhän se leikkauksen jälkeen joskus muutaman kuukauden päästä saa sen jo :) toivottavasti
 
Alkuperäinen kirjoittaja nan-nan-naa:
Pikapäivitystä...
Viime viikolla kävin sokerirasituksessa ja tosi hyvät arvot oli eli nou hätä sen suhteen :)

Tänään käytiin 4D:ssä (hätähousu olen...) ja tyttö meille tulossa <3 Muutenkin kaikki tosi hyvin!

Alaselkäsärky vaivaa kovasti ja säteilee varsinkin öisin myös jalkoihin, aika tuskasta!


nan-nan-naa 15+6
Joko se näkyy niin selvästi et voi sanoa, no tässähän pitää lähteä etsimään punaisia ja sinisiä sydämiä jo netistä valmiiksi, onnea tytöstä
:wave:
 
Neuvolalääkärissä käyty ja kaikki oli ok.
Passitus sokerirasitukseen, koska pissassa sokeria.. No sitä osasin odottaa, koska ekassa raskaudessa oli sama homma. Koko loppuraskauden pissassa sokeria, ja 2 krt kävin sokerirasituksessa. Mutta ei siinä kummallakaan kerralla ollut mitään poikkeavaa.

Sydänäänet kuunneltiin, voi ihanuus mikä ääni! :heart: Syke oli noin 150. Mites ne menikään ne sykkeet, että tuleeko tyttö vai poika? Taitaa olla siis poika tulossa..

Hemoglobiini oli 144! Siis järkytys miten hyvä. =)

Seuraava neuvola on vasta helmikuun alussa. Jotenkin kauheen harvoin. Onks muillakin näin harvoin neuvolat??

Me varmaan mennään 4D ultraan, ihan sama mitä se maksaa. Käytiin ekassa raskaudessa ja kyllä se silloin oli sen rahan arvoista. =)

Jaksamisia!

Papuneiti ja tyyppi 14+3
 
Kiivaammat sykkeet tietää vanhan kansan mukaan tyttöä. Mulla on mennyt mahaennusteet ja syke-ennusteet aina kohilleen, vaikka sama tuo on kumpi tulee. Terve kun on niin se riittää meille.

Kovin paljon vaihtelee neuvolatiheydet kaupungittain. Meillä on täällä jopa 3 lääkärineuvola mikä mun mielestä on aika paljon. En ymmärrä miksi niitä niin paljon tarvitsee olla, mutta hyvä kai että on :D

Iltasin on alkanut olemaan myllerrystä mahassa :heart: Mies eilen piti kättään mahan päällä ja sanoi ettei jaksa odottaa potkujen tuntumista ulkopuolelle. :heart:

Reilu viikko enää aattoon. Jännittää vuodenvaihde jo, että pääsenkö töihin palaamaan enää ollenkaan. Kotona täällä pää kyllä taitaa hajota tätä rataa hyvinkin pian.
 
POKS 15+0 täynnä! :heart: Aika kuluu hirmu nopsaan.. :)

Täällä on olot aika normaalit nyt kun flunssasta selvis, sais hemmo alkaa pikkuhiljaa liikkuu tuntuvammin, aina sillon tällön oon jotain tuntenu mut aika harvakseltaa.. :)

Mutta jos alkais valmistautuu töihin lähtöön, varasin meille muuten just häämatkan, 2.2.10 nää lähtee teneriffalle.. :D Hyvä irtiotto ennen kesän heilumista.

Maira ja mytty 15+0
 
Heipodei :wave:

Ensinnäki suuret onnittelut mairalle rouviintumisen johdosta :heart:
Onnea myös hyvistä ultra- ja neuvolakuulumisista jälleen kaikille!
nan-nan-naa onnea tyttölupauksesta :flower:

Voiku iteki jo pääsis katteleen millaset värkit tuolla meidän masukilla on, mut siihen nyt on vielä aikaa.
Mulla olis vielä kaks tenttiä edessä, huomenna ja torstaina, sitte alkaa joululoma. =)
Olo on muuten ollu ihan hyvä, edelleen olen väsynyt, huono olo tulee jos ei oo syöny. Liitoskivut on myös astuneet kuvioihin, välistä tuntuu, etten pääse edes sängystä ylös :kieh:
Ihanaa, enää vähä reilu viikko niin on joulu :xmas:

Mukavaa alkanutta viikkoa mammat ja voikaa hyvin :flower:

Ps, mihkä nää viikot oikein hurahtaa ku huomenna taas poksuu uus vko :whistle:

Niisku- ja rakas 15+6 :heart:
 

Yhteistyössä