~Kesäkuun Kullannuput 2010~ Helmikuussa -10 <3 ensimmäinen rakkauspakkaus syntynyt <3

Moikka!

Just kun pääsin sanomasta ettei mitään vaivoja juuri ole, niin eiköhän niitä sit ilmaantunut. En tiedä onko kyseessä nyt minkälaiset supistukset vai mitkä (valaiskaa tyhmää jos kokeneemmat tiedätte!), mutta tuntuu välillä sellaista menkkamaista jomotusta ettei mitään rajaa. Onneksi tähän mennessä tuohon on auttanut hetken rauhoittuminen, lepo ja lasi vettä, eivätkä ole kestäneet kauaa. Toivottavasti ei vaan tulis nyt loppuraskauden riesaksi moinen, tässä olisi vielä vaikka mitä tekemistä keväällä :whistle:

Parisuhteesta, täälläkin kyllä huomaa että hormonit vaikuttaa! Onneks mies on kaiketi suhteellisen ymmärtäväinen, käskee mun vaan ottaa rauhallisemmin ja stressata vähemmän.. Tällä hetkellä onneksi rauha maassa:)

Synnytys pelottaa mua myös, eniten pelkään mahdollista episiotomiaa/repeämiä ja epiduraalin neulaa:D Ensisynnyttäjänä varmaan ihan hölmöä moinen kun en tiedä edes mitä odottaa, mutta jostain syystä varsinkin nuo kauhistuttaa niin paljon että oon jo vannottanut että mies pitää sitten huolen ettei tehdä noita ellei ole aivan pakko. Toisaalta kammoan myös ajatusta siitä, että joutuisinkin sektioon, lähinnä pelkään siitä toipumisen vievän sitten koko kesän. Typerää tämäkin varmasti, mutta tuntuisi, että siinä olisi koko kesä "pilalla" (joo varmaan, eiköhän tämä tuleva pikkuneiti pidä huolen siitä ettei näin käy), enkä voisi sektiohaavan takia sitten tehdä juuri mitään (eli matkustaa maalle, lenkkeillä koiran kanssa ja niin, toki hoitaa vauvaa!). Mutta asiat menevät sitten niinkuin on menevät, tyhmää kai murehtia vielä..
Oon miettinyt synnytystä kyllä tosi paljon ja päätynyt siihen tulokseen, että mikäli vain mahdollista niin koitan pärjätä ilman sitä epiduraalia. Katsotaan sitten, miten kovia kipuja sitä oikeasti kestää ja joudunko syömään sanani!

Mutta jee, posti toi tänään päätöksen äitiys- ja vanhempainrahasta, sekä lappusen, jossa lukee, että äitiyspakkaus tipahtaa parin viikon kuluessa!
Täällä mietittiin aiemmin sitä, miten opiskelu (ja opintoraha) vaikuttaa äitiys- ja vanhempainavustuksiin, niin tosiaan kumpaakin voi nostaa samaan aikaan, mutta jos opiskelee täyspäiväisesti (kuten minä yritän toukokuun ajan), niin opintorahan lisäksi saa vain sen minimirahan siltä ajalta. Minimiraha tai ei, ei mua haittaa että opintotuen päälle saa vielä jotain ekstraa:D

Mussupussun mies oli tehnyt aivan ihanan kakun! Meillä mä olen se leipuri joka kikkailee tuollaisia, mies hoitaa onneksi sit aika usein ruokapuolen (kuten kala- ja liharuoat, mulle jää kasvispöperöt:D)

Lenniinan esikoiselle onnittelut!

Jaksamisia kaikille vaivojen kanssa painiville!

Salma ja Sintti 24+2
 
hirveän laiskasti tullut taas kirjoiteltua! Tekstiä tulee tänne niin kovaa vauhtia, että lukeminenkin käy jo työstä :D



synnytys ei jostain syystä pelota lainkaan, tosin eipä siitä ole kokemustakaan :) En osaa ajatella sitä pelottavana tai hirveän traumaattisena tapahtumana :D Media?

liikuntavinkkejä kaipaisin taas, jos jollain olisi hyviä niksejä taskunpohjalla. Nyt kiinnostaisi lähinnä turvalliset ja tehokkaat harjoitukset jaloille/reisille/pepulle?

Paineen tunne alhaallaa inhottaa, ajatuskin seksistä saa keksimään tekosyitä, kun tietää jo valmiiksi miten inhottava olo tulee jälkeenpäin. Onneksi tästä on saatu puhuttua ja homma "on kunnossa".. Paineen tunnetta tulee myös tavallisissa tilanteissa, etenkin kyykyssä ollessa tai pöntöllä normaalisti istuessa tuntuu kuin koko alapää kääntyisi ympäri ja puolet sisäelimistä tuppaisi ulos. Ei kuitenkaan kipua, vain inhottava paine. :ashamed: Kenelläkään samanlaista? Onneksi kohta neuvolalääkäri.

Heräsin taas liian aikaisin kouluun, nyt liian väsyneenä odottelen ajan kulumista ja hiusten kuivumista -.- Onneksi töistä saatiin nyt selviteltyä lomat ja saankin käyttää kesälomia kuukauden verran ennen mammalomalle jäämistä, huhtikuun 9pv alkaa siis lomaileminen :p Koulua on kyllä käytävä niin pitkälle kun kunto antaa periksi, kevätlukukausi loppuisi kesäkuun alussa..

En ole hankkinut vielä MITÄÄN!! Lahjaksi on saatu jonkinverran vaatteita, mutta siinäpä se. Rattaat on valittu, muttei tilattu. Ehkäpä eilisiä palkkoja täytyisi jonkin verran lähteä käyttelemään ;) Täytyy tulostella täältä noita konkareiden "tarvelistoja".

Mukavaa viikkoa kaikille, toivotaan aurinkoista päivää! :)

Nepu ja Nipa 23+3 :heart:
 
Mussupussu: Kiitos! Ihana kakku :p Onneksi masussasi kaikki hyvin :hug:

Lilli: Onneksi siellä masussa kaikki hyvin myös :hug:

Ripe: Parantumisia flunssasta!

Pikinen: Supistuksettomuutta ja närästyksettömyyttä! Ultrakuulumisia (ja kuvia) tänne kertoilemaan, kun kerkiät =)

Salmander: Kiitos! Meillä minä olen se, joka yrittää kakut väsätä. Jos sulla on kuvia jostain kakkuleipomuksistasi, niin laitahan näytille (ja muutkin kakkumaakarit). Kakkukuvia on kiva katsella/kopioida :whistle:

(.) Suonenvetoja ilmaantunut aamuöisin. Olen tähän asti ottanut yhden raskausmonivitamiinitabletin/pv, nyt tuplaan annoksen, kun kaksihan niitä saa enintään ottaa. Tuleepahan tupla-annos magnesiumia, rautaa ja niitä muitakin samalla B)
 
Ei ole oikein jaksanut käydä kommentoimassa:/ Hirveä nuha jatkuu. Tänään tuli aamuyöllä itku kun ei ole "hengenahdistuksen takia saanut niin pitkään aikaan nukuttua kunnolla. Pitää varmaan tällä viikolla mennä lääkäriin, vaikka en tiedä mitä sekään voi pelkälle nuhalle tehdä.

Salmander En ole kokeneempi:D mutta menkkamaiset tuntemukset/paine kuulostaa samalta kuin itsellä on välillä ollut. Ja viimeksi neuvolassa th kertoi näistä ennen kuin ehdin kysyä.
Ovat kuulemma harjoitussuppareita ja hänen mielipide oli, että ei ole hyvä jos niitä(kään) tulee usein. Pitäisi rauhoittua ja varata liikkumiseen enemmän aikaa..ei saisi juosta bussiin tms.
Itsellä näitä kyllä tuntui tulevan sillä viikolla kun vatsa otti kasvuharppauksen, että en tiedä voivatko johtua siitä.

Alkuraskaudessa olo oli kuin jossain onnellisessa pilvessä, mutta kyllä sieltä ollaan jo tultu alas. Eli parisuhteessakin on ollut vähän ryppyjä. Tai ehkä ennemminkin olen taas enemmän oma - välillä äkkipikainen itseni :LOL: No ei meillä ole ainakaan vielä mitään pahoja riitoja ollut.

OdottamatonOdotus Meillä on aika samankokoiset masut:)

Miumiu ja pieni 24+1
 
Hyvää huomenta! :wave:

Täälläkin on miehellä kestämistä, kun mun nalkutus on varmaan ainakin tuplaantunut raskauden myötä. Näin on käynyt joka kerta, että ei kai sen mitään uutta enää pitäisi olla. Mutta eihän tämmönen nalkuttava akka mitään mukavaa seuraa ole. :ashamed:

Synnytys vähän pelottaa/jännittää. Kahdesta ekasta synnytyksestä jäi tosi hyvät muistot, mutta tää kolmas oli aivan hirveä. Kaikki meni kuitenkin ihan hyvin, mutta kyllä käynnistetyn synnytyksen kivut oli jotain ihan omaa luokkaansa. Varmaan rupean itkemään, jos tällä kertaa käynnistystä ehdottelevat. Loppuvaiheessa synnytystä mulla ei ollut supistusten välissä taukoja ollenkaan. Kätilö siinä selitti, että yritä rentoutua supistusten välissä ja minä ihan raivona, että ei tässä ole mitään välejä missä rentoutua. Myös epiduraalista jäi kammo nyt kolmannella kerralla, kun laitettaessa tuli kova kipu toiseen kylkeen. Ja tietty ne kaikki piuhat missä oli kiinni, eikä päässyt sängystä liikkumaan mihinkään.
Toivon että tällä kertaa synnytys saisi käynnistyä ihan itsestään ja saisin olla mahdollisimman kauan kotona ja liikkumalla ja lämpimällä suihkulla lievittää kipuja mahdollisimman pitkälle.

Meillekin nyt vihdoin pienen perään soittelun jälkeen saapui uudet rattaat. Tilasin Englannista Phil&Tedsit, kun on tuota säilytystilaa niin vähän, niin on sitten samassa rattaat yhdelle ja kahdelle. Toivottavasti nuo nyt sitten on hyvät. Ainakin niitä on paljon kehuttu mitä olen näitä nettikeskusteluja kahlannut läpi. Itse olen vielä vähän epäileväinen, kun vaikuttavat niin suojattomilta. Mutta onneksi on kesävauva tulossa, niin ei tarvitse heti minnekään pakkaseen, tuuleen ja tuiskuun lähteä vastasyntyneen kanssa.

Menkkajomotusta mulla on ollut melkeinpä raskauden alusta asti. Pienellä levolla/rauhoittumisella yleensä menee ohi.
Nyt on myös tullut häpyluu kipeäksi. Ei onneksi vielä pahana, mutta eiköhän sekin vaiva taas loppua kohden pahene. Selkä on myös niin kipeä välillä ettei tosikaan. Näköjään vaivat vaan lisääntyy mitä vanhemmaksi tulee. Ei mulla nuorempana ollut raskausaikana mitään liitoskipuja, selkävaivoja, suonenvetoja sun muita :D

zizilisko+nuppunen 25+4
 
Poks 24 viikkoa täynnä! :heart:

Miten tuntuu ihan ajankulu hidastuis puolen välin jälkeen..Taas on se "no eihän mulla oo vasta kun.." :)

Saatteko te oikeesti nukuttua?Siis tarkoitan sitä että antaako vauva teidän nukkua?Meillä ei, ei enää sitten ollenkaan..Ennen rauhottu kun menin kyljelteni niin nyt on ihan sama missä asennossa on, aina tulee nyrkistä tai jalasta yhtä lujaa...Nöttiksellä taitaa olla jotain hampaankolossa mua vastaan.. :D

Mussupussu Onneks kaikki on ok! :hug:

Pikinen eipä oo sullakaan hääviä, koitahan jaksaa... :hug:

Salmander
Mä kyttää täällä joka päivän kelan sivuja kun odotan omaa päätöstäni, jaa miten niin haluan päästä hypistelee äitiyspakkausta.. :whistle: Huvittavaa sinällään koska mulla kuitenkin on jätesäkillinen vaatteita tolla, mut ei ne oo niin kivoja.. :p

Miumiu Oivoi, toivottavasti parantuisit pian! :hug:

Jes!Meille olis melkein iskemättömät yhdistelmät tiedossa 130euroon!Prkl, taidan lunastaa ne.. :D
Ihme ja kumma kyllä, mulla ei ihan oikeesti oo mitään sellasia vaivoja, tai en mä ainakaan laske vaivoiks noita suonenvetoja tms, tulevat kuitenkin niin harvoin..Mulla oli sillon alkuraskaudessa jotain ihme viiltokipuja mitkä meinas viedä tajun kun nousit autosta, mut muuten ei oo ollu mitään..Ihan hyvä vaan, tää raskaus on ollu niin helppo ainakin tähän asti et onnellinen saa olla..Tiiä sitten kostautuuko helppo raskaus ulos tulevana ei niin helppona lopputuloksena? :p

Mutta päivänjatkoja, unohdin jo puolet mitä mun piti kirjoittaa.. :)

Maira ja eemeli 24+0
 
Heip.

Minuu kans vähän synnytys hirvittää.. en tiedä mitä odottaa.. eka oli sektio perätilan vuoksi ja nyt haluaisin normaalisti synnyttää toipumisen takia. Puudutetta varmasti haluan.. ei se spinaalin laitto niin kamalaa sektiossakaan ollut, vaikka joutui 3 kertaa pistämään.. silloin ei tietysti supistanutkaan, että vaikuttiko sekin sitten..Olis ihana, ku sais heti nostella ja esikkoakin pitää sylkyssä paremmin, kun hän on niin äitin tyttö, että murtuis varmaan täysin, jos en häntä sylissä kunnolla vois pitää...

Mutta eniten siis toivon, että vauva kääntyy oikeeseen asentoon ja voi alakautta syntyä :) kaverikin sai eilen tyttövauva :) melkein laskettuna päivänä :) toivotaan, ettei tääkään kauheesti yli menis :D

Nyt kotona vähän toipilaana ja tyttö hoidossa.. oli viime yön mummolassa yökylässä kun ei minusta ois ollu hoitajaksi.. tänään haen jo kotiin, ku on jo parempi olo :)

-Anzzu ja pikkunen rv 23+. ( ihan sekasin jo laskuissa)
 
Poks poks rv 24 :)


Täällä kanssa hormoonit hyrrää ja välillä tapellaan ukon kanssa niin lujaa, että naapuritkin varmasti kuulee! :ashamed: Sille ei vaan voi mitään kun muutenkin oon niin tempperamenttinen ja siihen yhdistetään vielä raskaus, niin soppa on selvä! :/

Vaivoja on paljon enemmän ja aikaisemmassa vaiheessa kuin esikkoa odottaessa... Painentunnetta esiintyy alapäässä joka päivä ja jos liikaa rehkii esim. siivotessa, niin issias selkäkivut alkaa vaivaamaan. Terveydenhoitaja olikin, että täytyy mennä heti makuuasentoon, jos paineentunnetta esiintyy liikaa.

Joo täälläkin synnytys hirvittää, toivotaan et syntyis hieman etuajassa ja mieluiten alakautta, mahdollisimman nopeasti ja kivuttomasti, kiitos! :D

Hieman oon tässä miettinyt uusien vaunujen ostoa. Oon kyllästynyt noihin limenvihreisiin firkoneihin. Tietenkään ei ois järkevää uusia ostaa, mut jos sais kohtuuhintaan myytyä noi vanhat, niin sitten. :p Punaisista vaunuista oon haaveillu ja kun tyttökin on tulossa niin...

Vielä en tiedä onko tämä raskaus viimeinen. Kolmas lapsi olisi tervetullut, mutta sitä ennen olisi kiva saada uusi työpaikka ja hetken olla työelämässä ennen sitä.

Hyvää päivänjatkoa kaikille, suuntaan tästä kelaan lappuja viemään. Äitiyspakkausta en aio ottaa, esikoiselta on niin paljon vaatteita jäänyt ja kun tulokas on vielä samaa sukupuolta, niin ei tarvi paljon mitään hankkia.


-pikkutikru ja muru-
 
Hyvää laskiaistiistaita kaikille!

Muutama päivä on tässä ollut kirjoitusväliä, on ollut niin jotenkin yliväsynyt, ettei ole jaksanut kirjoittaa, vaikka olenkin käynyt lukemassa teidän kuulumisia. Ja kiva, että hyviä ovat kuulumiset olleet!

Meillä mahassa on alkanut säännöllinen jumppaaminen. Jotenkin se on tehnyt tästä raskaudesta niin konkreettisen, vaikka muita vaivoja ja lihomista jne onkin ollut alusta asti... Ja kun sitä niin pitkään ajatteli vain sellaisena pienenä papusena tuolla jossain ja nyt kun lukee noita terveyskirjoja, niin siellä on jo lähes 30 sentin pötkö heittämässä sitä kuperkeikkaa :heart: Ajatella! Hihi!

Tuosta lihomisesta, täällä oli jollekin muullekin se niin arka asia.... sama täällä. Jokseenkin kamalan ruma olo koko ajan, varsinkin kun naama on alkanut pyöristymään ja sitten vielä ihanasti kukkimaankin. Ei huvittais lähtee kotoota mihinkään.

Parisuhteessa ei ole kinasteltu, kun mies ei ole koskaan kotona. Taas se on reissussa. Ja suunnittelee vaan lisää reissuja ensi syksyksi (sellaisia yli kuukauden) ja minuu itkettää, että jättää miut yksin kotiin lapsen kanssa tänne Ruotsiin. Mutta kun ei viitsi kieltääkään, kun rahoja tarvitaan ja ammatti sattuu olemaan toisen unelma-ammatti. Ei se silti helppoa ole täällä. Päätin, että matkustelen lapsen kanssa sitten mahdollisimman paljon Suomeen yms., kotia en jää homehtumaan. Prkl.

Nyt maistuis tuo Mussupussun miehen tekemä kakku, tekisköhän hää meille muillekkin? :D

Tänään on muuten päivä vierähtänyt tuolla Hesarin keskustelupalstaa kauhistelemalla... Aiheesta "Helsingin kouluihin saattaa tulla kasvispäivä". Isit ja äidit ovat barrikadeilla ja sorrettuina ja lapsilta ei kysytä mitään. No joo.

Odottamattomalla on hirmu kaunis masu!

milkei 22+1 (kyllä, aika menee HITAASTI)
 
Ei nukuta täälläkään |O Yöt menee pyöriessä ja hyvää asentoa hakiessa, ja kun vihdoin nukahtaa, niin pissahätä herättää. Nukkumaan mennessä usein alkaa maharalli ja olenkin nimennyt pienen rymy-eetuksi :heart: Eli päivät sitten repii suuta oikein kunnolla.

Ziziliskon sanoin voin todeta, ettei nuorempana tällaisia raskausvaivoja minullakaan ollut. Kai sitä kroppa rapistuu sitten jo tässä iässä (34v). Tai sitten sen on päästänyt rapistumaan... Minulla on kyllä vakaa aikomus hoitaa itseni fyysisesti hyvään kuntoon vauvan synnyttyä. Ja nähtäväksi jää kuinka taas käy...

Meillä on kaikilla enemmän ja vähemmän flunssaa. Vatstautia kuulemma riehuu myös kouluissa, mutta onneksi se ei ole vielä tänne ehtinyt. Kammoan oksentamista ylikaiken ja raskauspahoinvointi on vielä niin hyvin mielessä, että ei kiitos.

Milkei: Minustakin tuntuu välillä, ettei aika kulu mihinkään. Taaksepäin, kun ajattelee, niin on mennyt viikot kamalan nopeasti, mutta tuntuu, että edessä on vielä pieni ikuisuus. Ja varsinkin huonoina päivinä tuntuu sille. Ehkä kevät pistää vauhtia töppösiin ajallekin :)

Ja nyt kutsuu taas päiväunet |O

-unelias-
 
Päivää mammat!

Omanapaista asiaa heti, saikulla kökin kotona kun selkä on niin kipee.. :snotty: En tiedä onko sitten issias vai liitoskipuja, lääkäri ei sanonu juuta eikä jaata (työterveyslekuri) vaan kirjotti loppuviikon sairaslomaa, lanneselän kipu saikkarin syynä. Siitä oli samaa mieltä et voi yrittää sellasen tukivyön saada lainaan. En kyllä usko että ihan loppuun asti töissä jaksan olla, mutta kattellaan.

Synnytys pelottaa ihan hirveesti.. :ashamed: Eniten pelkään että jotain tapahtuu vauvalle, lähipiirissä kun on käynyt ikävästi. Kipua en vielä tässä vaiheessa osaa pelätä, mut luulen kyllä, että jossain vaiheessa iskee paniikki ja pakokauhu, et pitäskö se puskee ulos vai |O Pahoja repeämiä pelkään kanssa, ollaan jopa mietitty sitä epi-no laitetta tai vähintään välilihan hierontaa yms. Selän kipeytyminen pelottaa kun muutama minuutti gynen tuolissakin on tuskallista, niin mites sitten parin tunnin synnytysrupeama.. Mutta eiköhän sen kaiken kestä kunhan saadaan Papu turvallisesti maailmaan :heart: Se on muuten jännä miten voikin rakastaa jo nyt täydestä sydämestä tota pientä toukkaa joka nytkin hipsuttelee ei-niin-hirveen-hellästi sormillaan virtsarakkoo :D

Parisuhteesta Yhessä vaiheessa iski ahdistus että mihin oikeen oon ryhtynyt ja elämä on piloilla ja oon loppuelämäni onneton kotiorja :LOL: Tuntu et mieskin koko ajan vaan arvosteli mun älykkyyttä tms. Mutta saatiin puhuttua asiasta ja nyt on taas ihan hyvä. Ei mies kyllä välillä ymmärrä miks tiuskin tai en halua et se tulee lähelle. Intiimit hetket on kyl laskettavissa yhden käden sormilla raskautumisen jälkeen.. :ashamed: Vähän sitä tuntee itsensä huonoksi partneriksi, mutta jos ei huvita, niin hankala sitä on itseään siihen pakottaakaan, lähtee viimesetkin halut.

Viikonloppuna raahasin kaks isoo kassillista vauvanvaatteita kotiin kun sain kaverilta ja tädiltä :) Nyt niitä alkaa oleen ihan riittävästi, vielä kun vaunut jostain sais käytettynä edullisesti ja hoitopöydän niin alkais setti oleen koossa :) Mutsi oli muuten ihana kun se on tekemässä pitsireunusteisia lakanoita Papulle :D Hänen mielestään pojallakin voi olla pitsiä, ja suotakoon se hänelle kun on kerta eka lapsenlapsi niin saa vähän höösätä :)

Mutta jos hipsin nyt päiväunille kun tuli vähän huonosti nukuttua.. :wave:

Pikkuapina ja Papu 25+4
 
Mä makaan sängyssä rotavirus iski.
En oo syöny eilisen aamun jälkeen mitään juonut vaan vettä.
Ei varmaan tee hyvää vauvalle, mutta kun ei maistu ja kaikki tulee pihalle jommasta kummasta päästä kuitenkin.
Sairasloma loppuu huomenna varmaan lisää haettava.
Ei houkuta kävellä 4 kilsaa kun oksettaa ja kakattaa kokoajan...
Olin hoitamassa siskon lapsia lauantaina ja niillä on koulussa rotavirusta liikenteessä. Muhun se nyt sitten iski.
Mulla nyt hermokin niin kireällä että jos joku nyt tulee eteeni niin...

Nauttikaa niistä helpoista lapsistanne!
Siskoni pojat on 13, 8 , 5 vuotiaat riiviöt.
Nämä lapset ei todellakaan ole mitään helppoja.
Mulla oli tässä piiitkä tarina vaikeiden lasten kanssa elämisestä, mutta en nyt sotke rakasta siskoani tähän joka on aivan liian kiltti lapsilleen!
Ja joka varmasti kasvattaa lapsensa niin hyvin kun osaa ja pystyy!
Varmasti paremmin kun moni muu! :headwall:

Ei muuta kun takasin nukkumaan ei jaksa ei ja tää vitutus äärks...

23+1
 
Jane69: Paranemisia... meillä tyttö ja mies pitivät Noro-viruksen jokunen aika sitten ja ei ollut kyllä kivaa katsottavaa. Itse säästyin kuin ihmeen kaupalla siitä.

Tänään soittivat päiväkodista tytön hakemaan kotiin, kun kuumetta 38.9 :( reppana ihan pipi ja sitten sais aikaiseksi itseltäkin mitata kun ollut tukkoinen ja puolikuntoinen olo niin itselläkin lämpöä 37.5... me varmaan sitten lepäillään loppuviikko kotosalla.

Masussa ollut nyt parina päivänä elämää oikein urakalla, koko ajan tuntuu olevan pikku mies liikekannalla ja liikkeet muutenkin voimistuneet nyt paljon.
Vaatteita olen vauvalle nyt hieman jo hankkinut, mutta kaikki suurimmat hankinnat vielä vaunuja ja hoitopöytää lukuunottamatta tekemättä... mutta vielähän tässä on aikaa.

Viikon päästä perjantaina lähdetään "kesäloma" reissulle Tallinnaan, jossa ollaan hotellissa kaksi yötä ja otetaan rennosti oman perheen voimin. Kesä ollaan sitten visusti kotosalla tehden pihatöitä ja tutustuen uuteen tulokkaaseen...sitä odotellessa.

Nyt lähden pikku neidin viereen päiväunille :heart:

Hyvää vointia kaikille :hug:
 
Aurinkoista laskiastiistaita mammat!!! :)
Parisuhteesta...kuulostaa tutulle monen teidän tekstit.Täällä kans on riidelty mitä pienimmistäkin asioista ja mä pillitän vähän väliä. Oon normaalistikin tosi herkkä ja nyt miehen ei tarvi sanoa juuri mitään ku pillahdan jo itkuun. :ashamed: Mut, jospa tää menis ohi..viimeistään kun vauva syntyy..??:) Esikoisen kans meinaa myös pinna olla kireällä...Kamala uhmis menossa. Huh, että välillä tää mamma laskee lukua ettei hermostuis niin helposti.

Sain tänään neuvolasta kelan paprut, mut edelleenkään en tiedä mitä äitiysavustuksen kans tekisin...Plaah. |O
Täällä kans nukkuminen tosi hankalaa. Selkä on järkyttävän kipeä!!!!!!! Ja haluisin niiiiiiin nukkua selällään, mut masuasukki ei anna. Heti alkaa rymyäminen jos selälleen heitän. Jossain veiheessa raskauttahan ei saisi enää nukkua selällään..Oon kuullut jostain. Mut missä vaiheessa? Vai onks se sallittua niin kauan ku itsestä hyvälle tuntuu?

(.) Neuvolassa tosiaan kävin.. Sokerirasitus parin vkon päästä (täällä joutuu kaikki) ja samoin lääkäri. Täytyy käydä tarkistuttaa kohdunsuun tilanne, ku on supistellu niin paljon. Th sano, et vauva on tosi alhaalla vielä..jotenki ihmetteli sitä. Onks se siis jotenki kummalista? En tajunnut kysyä, kotona vasta hoksasin et th taisi asiaa jotenkin kummastella.
Painoa oli tullu 1,6kg/kk, rr ok, sf-mitta oli 22, pissa meni TAAAAAS vilejlyyn. Tuskin siinä mitään on, joka kerta jotuu aina viljelyyn mut on onneks ollu puhdas..ainaki tähän asti. :| Esikoisen raskausaikana tosin kärsin tosi monta virtsistä, oireettomina, mutta lääkekuurilla olin jatkuvasti.
Th:n kans juttelin pitkän tovin esikoisen synnytyksen jättämästä pelosta ja mitä tunteita on tulevaan synnytykseen liittyen. Hän esitti et kävisin oikee kätilön kans sairaalalla juttelee, ettei tarvis koko raskautta pelätä.Hyvä niin. Toivottavasti siitä ois apua.Itseä kun mietityttää ja pelottaa kaikki synnytykseen liittyvä. Mikä on sinänsä jännä,koska esikoisen syntymän jälkee sanoin aina kaikille kysyjille et synnytyksestä EI jäänyt traumoja.. Mut nyt tän raskauden edetessä alkanut pelottaa. :ashamed:

Jaa a, mitäs muuta....:) Taidanpa minäkin hetkeksi soffalle pitkälleen, ku esikoinen vielä unilla. Jaksuja teille kaikille!!! :heart:

Maypo ja :heart: 24+1
 
Paranemisia Janelle!

Mussupussu hyvä kun kaikki oli hyvin, ja kiva kuulla, että ottivat ilomielin tarkastukseen Nkl:lla, jos itsekin joutuu vielä ennen kesäkuun loppua jostain syystä käymään.

Parisuhteesta piti munkin kirjottaa, että esikoisen odotusaika oli yhtä tappelua, kyyneliä, riitelyä, epävarmuutta. Tämä toinen kerta onkinsitten ollut paljon paljon seesteisempi. Suutun ja loukkaannun kyllä herkemmin, muttei mitään riitoja ole meillä kyllä pahemmin ollut. Aika rakastavaisia ollaan itseasiassa tällä hetkellä.;) Olen kokenut tämän tokan raskauden muutenkin paljon "henkisesti helpompana", kuin ensimmäisen, jolloin kaikki oli uutta ja outoa.

Meillä on huomenna se 4D-ultra, ja jännittää vähän. Esikoisesta kun ei tuossa ultrassa käyty, niin on ihan uusi kokemus.
Tyttömme 4v lähtee hiihtolomailemaan mummolaan maalle Satakuntaan tänään, ja me mennään perjantaina perässä. Mun esikoiseni on jo niin iso tyttö. :'( :heart:

Me lähdetään todennäköisesti toukokuun alussa viellä perhematkalle Las Palmasiin Kanarialle viikoksi.Mieheni on siis puoliksi kanarialainen, puoliksi suomalainen.Käydään Las Palmasissa pari kertaa vuodessa sukua tapaamassa ja tietty nauttimassa auringosta. Raskausviikolle 36 saakka saan lentää,jos lääkäri antaa luvan.Katson sitten ihan voinnin mukaan.Viikkoja olisi 33-34 kun lähdettäisiin.Mutta olisi se aika ihanaa päästä vikalle lomalle ihan kolmisin, minä, mies ja tyttö, ja tietysti tämä ihana maha! :heart:

Vauva potkii, ja viihtyy edelleen aika usein pää alaspäin kasvot oikealle päin, sillä potkut tuntuu enimmäkseen oikeassa kyljessä ylhäällä.

Tytön 4-v. kaverisynttäreitä pitäisi munkin järkätä tuossa parin viikon päästä.Neiti on niin tohkeissaan, kun nämä ovat ensimmäiset kaverisynttärit. :)

Voikaa hyvin ihanaiset!

Johanna ja Rakkauspakkaus Nro Kaksi 21+2 :heart:
 
Voi kiitos! Maira toivottavasti flunssa lähtee pian.
Tuntuu olevan enemmänkin sairastuneita/puolikuntoisia. Paranemisia! Kateellisena täällä seurailen juttuja päiväunista, kun itse yritän tehdä töitä :D Toivottavasti saisin ensi yönä oikein kunnon unet, niin pahin flunssasta lähtisi varmasti ihan sillä.
Tänään ei onneksi tarvitse ruokapuolesta huolehtia, pääsee anoppilaan herkuttelemaan.

Synnytyksestä, minä olen toistaiseksi pitänyt asian poissa mielestä. Siksi en osaa vielä pelätä, mutta miestä jännittää munkin puolesta. Sen mielestä olen niin pieni että eihän se mitenkään voi mahtua ulos :LOL: Kai tähänkin aiheeseen olisi hyvä pikkuhiljaa perehtyä :ashamed:
 
paranimisia kaikille sairaille! :hug:

Ultrasta a vauva manna paino 491g ja B vauva nanna paino 507g kasvavat kuulemma ihanteellisen hyvin. lapsivettä on hieman normaalia enemmän mutta ei kuulemma huolta. kohdunpohjankorkeus oli 30cm :D saikkua olis tullut loppuraskaus mutta kun en ole töissä niin eipä sitten. Hmmm.... onpa onnellinen olo kun kaikki on hyvin oli hirveet pelot kun menin.

Meillä oli likka aamulla kattomassa tv:tä kun heräsin ja ajattelin että se ei taida olla ihan terve tyttö jota ei taho ikinä saada kouluun. no kun patistelin sitä kouluun se haluskin kuumemittarin ja oli 37.7 kauhea itku alko kun sanoin että ei voi mennä no ultra reissu hieman paranti mieltä kun en ammaa saanut. nyt menikin sitte kiltisti nukkumaan ja nukahti heti.
 
Tervehdys kaikille!

Täälläkin ollaan loppuviikko sairaslomalla, kun iski selkään jonkun lihaskrampin. Pahin on jo ohi, mutta kyljessä tuntuu koko ajan siltä kun olis jossain venytyslaitteessa. Lämmin kauratyyny on täällä sohvalla seurana ja se tuntuu vähän jeesaavan. Aiemminkin olin samalaisten kipujen takia pois töistä. Luulen, että johtuvat tuosta etupuolelle yhtäkkiä ilmaantuneesta ylimääräisestä painosta =)

Nukkumisvaikeuksia on täälläkin. Masukki antaa kyllä nukkua, mutta ramppaan 2-3 kertaa yössä vessassa ja näen todella outoja unia. Toistaiseksi en tosin ole nähnyt mitään vauvaan tai synnytykseen liittyvää.

Parisuhteesta tuntuu löytyneen uusia sfäärejä. Peittohommissa olen vähän rajoittunut, kun ei oikein huvita, mutta muuten ollaan kuin vastarakastuneita. Tämä on paljon sanottu, koska olemme olleet yhdessä yli 15 vuotta. Mies on ollut todella huomaavainen, muttei kuitenkaan hössötä liikaa. Emme ole aiemminkaan pahemmin riidelleet ja nyt vielä vähemmän. Meillä on remppa käynnissä ja eräänäkin iltana makasin sohvalla, kun ukko purki lattiaa ympäriltä. Vällillä pyysi rouvaa vähän nousemaan, siirsi sohvan eri paikkaan purkuhommien edestä jotta pääsin takaisin köllöttelemään :LOL:
Tosin olen kyllä vähän kade Mussupussun kakusta =)
meillä kaikki kokkailut jää täysin mulle.

Synnytys jännittää kyllä vähän, mutta en oikein kauhean paljon osaa pelätä ja murehtia. Minkäs tuolle mahtaa, se menee sitten miten menee.

Paranemisia kaikille muillekin sairasteleville!

Jonttu & tonttu 23+2
 
Jane: Iso :hug: ! Toivottavasti tauti hellittää pian ja mielikin paranee. Jaksua!

Maypo: Suosittelen lämpimästi synnytyspelkokätilön kanssa keskustelua. Oma kokemus oli esikoisen raskaudessa loistava ja synnytykseen menin täysin rauhallisena. Tsemppiä! :hug:

Salmander: Minä pelkäsin esikoista odottaessani hirveästi epiduraalin ottamista ja episiotomiaa. Itse synnytyksessä supistuskivut olivat lopulta niin kovat, että ei paljon neulat ja leikkailut tuntuneet miltään. Nyt kyllä toivoisin selviäväni ilman epiduraalia ja muutenkin voivani olla enemmän liikkeessä, pystyssä ja aktiivisena. Tsemppiä! :hug:

Pikinen: Voi kurjuus, että olet joutunut nukkumaan istuen. Se on tosi hankalaa eikä nukkuminen luonnistu moisessa asennossa kovin rennosti. Toivottavasti helpottaa! :hug:

Hiiva: Mulla tuntuu olevan jatkuvasti ulkosynnyttimissä ja karvoitusalueella hiiva. Ihmeekseni emättimessä sisällä ei ole merkkejä ja tuntemuksia siitä. Voiteella mennään täälläkin.

Liitoskivut+venyttelyä: Minulla auttaa liitoskipuihin jonkin verran venyttely. "Aktiivisynnytys"-kirjassa oli hyviä jumppailu ohjeita. Tässä pari esimerkkiä: Istun lattialla haarat mahdollisimman levällään varpaat kohti kattoa, kädet ottaa tukea lattiasta selän takaa. Lisäksi oleilen paljon kyykyssä haarat levällään ja varpaat viistosti sivuille. Muita asentoja en oikein osaa selittää ilman kuvitusta. :LOL: Näistä on ollut kivasti apua myös levottomiin jalkoihin.

Synnytys ja pelko: Esikoisen kohdalla kävin synnytyspelkopolilla rankkojen taustojen vuoksi. Siitä oli huimasti apua ja menin synnytykseen levollisilla mielin eikä mahdollinen sektioon joutuminenkaan ollut ihan kauhistus enää siinä vaiheessa. Esikoisen synnytys sujui mukavasti ja itselle jäi positiivinen mieli. Tässä alkuraskaudessa pohdin olisiko nyt tarpeen myös käydä, mutta en taida sittenkään tarvita tällä kertaa. Saa nähdä vaikuttaako muutto ja synnytyssairaalan vaihto ajatuksiin.
Joka tapauksessa nyt olen paljon lukenut luonnollisesta ja aktiivisesta synnytyksestä, koska toivoisin voivani olla aktiivisempi, liikkuvaisempi ja ponnistaa pystymmässä asennossa. Aion kuitenkin mennä synnytykseen ajatuksella, että katsotaan, mitä tulee ja mitä helpotuksia/lääkkeitä sitten haluan.

on: Eilinen työhön paluu päättyi sitten siihen. Supistukset tulivat voimalla ja tihentyen, vaikka eilinen päivä sisälsi vain koneella istumista ja kävelyä tulostimelle (iisi päivä, kun ei ollut mitään ryhmien vetämistä ja kouluilla suhaamista). Lisäksi syke alkoi reistata (itseasiassa jo sunnuntaina alkoi tämä). Syke lenteli lyhen ajan sisällä yli 100 ja sitten 80 ja taas ylös ja alas. Olo oli tosi huono. 4 tunnin työssä olon jälkeen soitin neuvolaan ja kävin tänään neuvolalääkärillä. Hän kirjoitti sairauslomaa ensi tiistaihin, jolloin on äitiyspolille aika. Katsotaan, mitä siellä sanovat jatkosta ja tilanteesta. Neuvolalääkäri oli kuitenkin sitä mieltä, ettei töihin enää olisi asiaa, kun kerran huhtikuun alussa alkaa vuosilomat ja siitä sitten äitiysloma. Reseptiksi sain rentoutumisharjoituksia aamuin illoin, että stressi ja turha murehtiminen vähenisi. Kerrankin lääke, joka ei maistu pahalta! :LOL: Piti tilanteen huononemisen ja sykeongelmien syynä stressaamista. Niinpä halusi eliminoida työstressin pois ja piti tärkeänä rentoutumista.

Hyvää vointia kaikille!

Syyshortensia ja Milla 23+1
 
Olo nyt vähän parempi.
Vilkasin jopa noita kelan lappuja, enhän mä tajunnut yhtään mitään.
Yritin haulla etsiä keskustelua aiheesta mutta ei tullut vastaan.
Mistä mä saan tietää paljonko tulen samaan rahaa?!
Mistä mä tiedän millä perusteilla ne maksaa?
Sen tiedän että tosi huonosti, koska olen vaan siivooja (huono palkka) ja ei ole täyttä päivää.
Ja summa vaihtelee huimasti tehtyjen tuntien mukaan.
Nyt nousi ahdistus siitäkin asiasta grr en vaan tajua. :headwall:
Mieheltä yritin kysellä, että tutkii kelan kaavioita niin tokas vaan ettei kiinnosta. :kieh:

Synnytyspelosta olen menossa pelkopolille juttelemaan kätilön kanssa ennen h-hetkeä.
Joskus huhtikuussa oli mulla aika.
Mies lupas lähteä mukaan onneksi!

Mulla on ollut aivan kamalia kipuja joka päivä ja nyt varsinkin kun oon ollut kipeenä.
Kaikki pikku homma laittaa mahan kovaksi (supistelua) ja hengityskin vaikeutuu.
Koitan päästä lääkärille huomenna.
Tänään nukuin soittoajan ohitse, eikä huomenna ole soittoaikaa kun on lääkäri päivä.
Koitin myöhemmin soitella, mutta menee toiseen tk:hon puhelut!
Saa nähä miten sinne lääkäriin pääsen.
Huoh pitäs taas mennä nukkumatin luokse...
 
rv. 21+1 Neuvola taas takana ja kiloja tullut tälle mamille vain muutama kilo lisää (=joskin painokin normaalistikin jo heitteli parikin kiloa päivässä), hb olikin taas vaan 112 eli rauta kuuri jatkuu, verenpaine taas hieman koholla (ts. valkotakki jännitys paineennousu ) ja työpaikkamittauksissa paineet normaalit jopa alhaiset! Sokerirasitus sitten vuorossa noin 3 viikon päästä.
Rakenne ultrakin takana kaikki oikein hyvin mahassa! Pikkuinen kyllä ujosteli kovasti ja oli piiloutunut oikein alas lantioon ja kädet kasvojen edessä!! Sen verran selville saatiin että taitaa tulla IHANA PIKKU PRINSESSA!!! : D :heart:
Pahimmat oireet eli lonkka kolotuksetkin loppuneet taas vähäksi aikaa! =) Ylimäärä lääkärintarkistukset jatkuvat vielä pariin otteeseen kun v. 2007 tehty konisaatio kohdunsuulle!! Muuten maha vasta nyt alkanut näkymään söpösti mutta eipä vieraat ihmiset sitä vielä huomaa!! Ekat mammahousut kuitenkin laitettu jalkaan ja rintaliivejäkin ostettua hieman isompia! =) Vauvalla jo muutama kymmen vaatetta!! =) hiljalleen aletaan katselemaan myös muita tarvikkeita!! =) muuten voidaan oikein hyvin ja mahaa tässä yritetään kasvattaa!! Taidan olla sen pituinen ja mallinen että kunnon pallo mahaa ei taida tullakaan!! =) Hyviä odotuksia kaikille ja ihana kevään odotusta!!!!!! =)
 

Yhteistyössä