~Kesäkuun Kullannuput -10~ Meidän vuoro! <3 72 Kullannuppua syntynyt <3

Milkei: Kuinka sattuikaan sopiva puheenaihe, koska minä olen täällä juuri pari päivää ärtyneenä manaillut omaa th:a, jolla ei ole mitään maalaisjärkeä käytössä, kun on kyse raskaana olevan painosta. Hän tuijottaa vain aataminaikaisen ja ihan omaa elämää elävän punnusvaakansa lukemia ja jotain hiton tietokoneen käyriä jne. Minä olin ennen raskautta just normaalipainoinen (bmi normaalipainoisen alarajalla). Vanhassa neuvolassa ei kommentoitu painoa mitenkään vaan rauhoiteltiin olemaan stressaamatta, vaikka kiloja on tullut, kun on ollut ennenaikaisten supistusten vuoksi liikuntakieltoa ja nyt loppuraskaudessa paljon turvotusta. Painoa nyt tullut siis 17kg. Painon nousu viikkoa kohti on ollut yleensä korkeintaan 500g, paitsi nyt loppuraskaudessa ei yhtään ja kerran 900g, kun oli hirveän kuumat kelit ja turvotusta hirmusti. Tuolloin lähes kilon tultua viikossa alkoi marina ja paasaus: syö vihanneksia. Hän ei siis tunnistanut turvotusta, vaikka se oli ihan silmin nähtävissä. Lisäksi tällä viikolla käydessäni sama jatkui, vaikka painon muutos oli 117g.
Kyllä nyppi tuollainen, kun eihän tuo lisää muuta kuin stressiä ja pahaa mieltä, kun ei käytetä järkeä vaan tuijotetaan vaa´an lukemaa, mutta ei asiakasta. Painon nousun tarkkailussa on hyvätkin puolensa, kun se tehdään asiallisesti ja oikeisiin ongelmiin kiinnitetään huomiota, mutta minusta on tullut varsin kriittinen sen seuraamista kohtaan, jos ongelmia ei ole ja ainut päämäärä on vain lisätä stressiä ja paasata tikku silmässä. Jotenkin vielä enemmän harmittaa, kun tiedän, mitä kaikkea kyseinen th oikeasti ihmisille paasaa, vaikka kyse olisi paljon liikkuvasta lihaksikkaasta odottajasta, jolla ei todellakaan ole liikaa rasvaa missään, mutta lihasmassa painaa. Hoh, hoh.
Juu ja sama th kuuluu niihin, jotka taivastelevat minunkin vauvan 4-kilon painoarviota. Mihinkään oikeaan ongelmaan ja vaivaan th ei sitten sanokaan mitään. Onneksi pääsin käymään sype-polilla ja sain normaalia suhtautumista edellä mainittuihin asioihin ja vastauksia oikeisiin ongelmiin tässä raskaudessa. Lisäksi kiitän ja kumarran vanhaa neuvolaani, jossa asioin ennen muuttoa. Siellä homma toimi, kun sai oikeanlaista neuvontaa, vastauksia ja tukea. Hyviäkin neuvoloja siis löytyy Suomestakin. =)

shawne: Liitoskivut oli minulla kovia esikoisen odotuksessa aina öisin, mutta poksumisista ei ole mitään kokemusta. Tässä raskaudessa liitoskipujuilinnat ovat olleet huomattavasti vähäisempiä. Hienoa, että sait ajan äitipolille. Toivottavasti tällä kertaa on asiallinen kohtelu ja saat huoliisi helpotusta. :hug:

Tupuna: Minulla on harmillisesti tummentunut lähinnä nenä. Onkohan se merkki, ettei toivoakaan synnyttämään. :LOL: Minua huimaa ja heikottaa, jos ruokailujen väliin tulee liian pitkä väli. On minusta pahentunut nyt loppuraskaudesta. Tosin heikotusta ilmenee myös alhaisen verenpaineeni vuoksi (tänäänkin 96/56).

Minä olen tänään siivonnut ahkerasti. Ärsytti, kun joka paikassa oli taas pölyä, joten päätin touhottaa. Lisäksi muuton jäljiltä oli parit komerot huonosti ja väärin järjestettyinä, joten nekin samalla laitoin uuteen kuosiin. Myös vauvan rasvat, vanupuikot jne. asettelin käden ulottuville. Samalla totesin, etti kovin mainittavaa vaikutusta kyllä tällä touhuilulla ollut. Tosin en oikeasti odottanutkaan seurauksena olevan muutamaa tuntuvampaa supistusta ja väsymystä enempää. Onpahan kuitenkin mielenrauha pölyltä ja epäjärjestykseltä. :D

Mukavaa viikonloppua kaikille ja tsemppiä!

-Sh ja Milla rv 39+4
 
syyshortensia: hih, laittoi kovasti naurattamaan toi tummunut nenä! :LOL: :D B) Jos se ois sit ihan rusketusta näin kesäaikaan.

Imuroin just koko lukaalin ja sohvat läpikotaisin. Olo on kuin uimassa käyneellä... :D Mutta täl kymmenisen kilon "etupainolla" on ihan voittajaolo! :attn: :D =)

shawne ja muut: liitoskivuista, ekassa raskaudessa kärsin niistä jonkun verran ja naksumistakin oli, muakin hirvitti se. Neuvolassa ne rauhoitti mua silloin että se on ihan normaalia, ja päätin sitten yrittää olla pahemmin hermoilematta, vaikka ärsyttäväähän tuo. Mutta synnytys meni oikein hyvin enkä edes muistanut koko asiaa niiden kaikkien muiden kipujen keskellä, manailin vaan kun piti synnytyksen käynnistyksen takia maata sängyssä ja olla kaikissa niissä johdoissa kiinni kun mitattiin vauvan sydänkäyrää ja laitettiin käynnistystippoja. Nyt tokassa raskaudessa ei ole juuri mitään ollut, tosi pientä kipua ja tosi harvoin. Toivottavasti kaikki järjestyy hyvin ja tsempit synnytykseen!

Jos sit illalla vielä saunaan. :)

Mukavaa iltaa kaikille ja paljon supistuksia, vesilorinoita ja poksumisia! :xmas:

Tupuna ja pikkukakkonen 39+5 :heart:
 
Aattelin vaan ilmoittaa että me päästiin tänään kotiin! :) mutta päivityksiä en nyt anteeks vaan, pysty tekemään, kirjoitan tätäkin kännykällä sängyssä pojan kanssa maaten, kärsi nimittäin tuo alakerta jonkin verran siinä tohinassa enkä pysty istumaan koneella nyt...yritän kyllä ens viikolla skarpata!joka päivä käyn lukemassa teidän kuulumiset ja odottelen että koska muiden vuoro on! :D mahaa ei oo kyl ikävä, mukavaa kun voi olla selällää jne.. :p noista kiloista tuli mieleen, mulla on vielä 23kg jäljellä 17, MUTTA, huomasin sairaalassa että paino tippuu n. Puolentoista kilon vuorokaus vauhtia.. :D et kyl se siitä, mie en ota stressiä.. Kyl noi loput lähtee kun pääsen ulkoilee kunnolla jne.. Mut nyt pikkumies kainalossa alkaa juttelee joten kai mä tarkistan mihi se sen tutin nyt heitti... Tsemppiä kaikille!!! :hug: olette mun ajatuksissa! :)
 
heippa

Taalla myos yksi isompi odottaja. Mulla oli raskauden aikana bmi 32. Koskaan ei ole neuvolan tati huomautellut painon noususta. Tahan mennessa on tullut 17kg. Joku viikko yli sallitun ja joku viikko alle. Itse en ole siita kylla yhtaan stressannut. Ja jos alkaisi neuvolan tati jotain sanomaan niin kaskisin itse hankkiutua raskaaksi niin tietaisi et ei sen hillitseminen niin helppoa ole.

Esikoisen synnytin englannissa kaksi vuotta sitten. Tasan kaksi vuotta sitten olin samassa tilanteessa viimeisillaan raskaana. Siella painoa ei tarkkailtu. Ensimmaisessa neuvolassa punnittiin ja viimeisella kun siella oli joku painoraja et missa huoneessa paasee synnyttamaan. No, kaynnistykseen se kuitenkin meni ja lopulta sektioon. Muistaakseni esikoisen aikana paino nousi n.20kg ja kauhea oli turvotus. Siitakaan ei revitty stressia kun verenpaineet oli aina ok.

Tanaan kavin synnytystapa arviossa. Lantio tsekattiin ja pitaisi olla mahdollista alakautta synnyttaa. Mita todella haluan. Sisatutkimuksessa selvisi ettei paikat ole yhtaan kypsynyt. Ja vauvan painoarvioksi tuli 4.1kg. Seuraava aika puolentoista viikon paahan. Epailen kovasti etta sektioon taas menee. Mita en kylla haluaisi, kun toipuminen hidasta ja haluaisin sen alatiesynnytyksen kovasti kokea!
Mutta eipa tassa muuta vaihtoehtoa ole ettei vauva halua muuten itse tulla ulos. Mulle sanottiin etta se on pitka ja vasyttava taival jos koitetaan alkaa paikkoja kypsytteleen. (mika tuli esikoisen kanssa koettua) ja lopputulos voi olla kuitenkin sektio.
Eli nyt vain nautitaan viikonlopusta ja ensi viikosta. silla erittain epatodennakoista etta tassa vahaan aikaan paasee synnarille.
Mutta hyvaa alkavaa viikonloppua kaikille!

leena ja masu asukki melkein 40,viela paalle tunt aikaa!
 
Iltaa taas mammat!

Täällä rytmi sekaisin, tulee valvottua öisin ja nukuttua päivisin. No eipä tuo haittaa :) Kunhan saa sitä lepoa edes jossain vaiheessa.

Kaikille vauvaantuneille vielä onnea! :flower: Etenkin tuo Mairan kotiutumisviesti huokui sellaista ihanaa onnellista fiilistä josta jotenkin herkistyin... Mulle kans :D

Tänään oli jo hiukan jännät paikat kun päällyshousut kastuivat, mutta olikin sitten mitä luultavimmin vaan eilisen canesten-puikon jämiä. Voi jee :$ Soitin kyllä synnärille ja kysyin neuvoa kun ajattelin että miten ne jämät voi noin läpi housuista tulla, ja tuli laitettua sidettä yms., mutta nyt kun sitä kastumista ei tullut ainakaan huomattavasti lisää niin voin kuulemma unohtaa koko asian. Näin sitten tehdään. Ja jäädään odottelemaan oikeita vesiputouksia :D

tinysteps 37+6 (37+2)
 
Onnea Mairalle kotiutumisesta prinssin kanssa :heart: Kuulosti kyllä ihanan vilpittömältä se ilo ja rakkaus mikä viestistä huokui :flower:

Eilen polikäynnillä kaikki ok, paitsi keijo ei kasva. Nyt lääkäri sai arvioksi 2,6kg ja kun ihan venytti mittoja niin max. 2,8kg. Eli pieni mies olis taas tulossa, niin kun kuopuskin 2,7kg vaikka yliaikaseks meni. LA 21.6 uus käynti, jollei paineet sitä ennen lähe nousuun tai prot. pissassa. Mut istukka ei näköjään enää kasvata, vaikka virtaukset toimii moitteettomasti...

Pääasia, että kaikki kuitenkin hyvin. Nyt olen asennoitunu siihen, että yli menee, mutta suunnitellaan lasten kanssa kaikkea kivaa normaalia elämää, niin äkkiä se aika menee eteenpäin.

Tsemppiä muille kärvistelijöille ja onnea ja iloa vauvautuneille :wave:

tupajumi ja keijo 38+5
 
Onnittelut jälleen kaikille vauvaantuneille! :flower: :heart: :heart:

Tsemppiä kärvistelijöille ja supparisäteitä oikein kovasti!


Meillä sujuu täällä pojan kanssa arki hyvin. Poju on edelleen tosi tyytyväinen vauva kuhan ruokaa saa ja puhtaan vaipan sekä vähä seurustelua välissä =)
Yöt on ollu tosin vähä hankalia ku pojan rytmi on nurinkurinen eli nukkuu päivät ja sit yöllä olis niin kiva valvoa. Viime yö meni jo paremmin joten jospa tää alkais tästä pikkuhiljaa helpottuun niidenki osalta =)
Hyvin oli pojalla paino noussu viime neukkakäynnillä joten saa ruokaa riittävästi =)

Mukavaa viikonloppua mamit! :flower:

Niiskuneiti- ja poika 16pvä
 
EC, voi teidän äijäraasua. Ihanaa, että toinen on noin täpinöissään, vaikka teilläkin taisi olla jo useampi synnytys takana. :)

Milkei, komppaan Shawnea, eli minäkään en ottanut tuota tekstiäsi minään maiden välisenä arvosteluna. Kiva vaan kuulla erilaisia kokemuksia ja siksi halusin omastakin puolesta kertoa vähän taustoja:)

Tupuna, mulla on tullut tuohon ylähuulen päälle sellaista tummentumaa, vähän pisaman tapaisia pigmenttiläiskiä joka tietyssä valossa näyttää näyttää ihan siltä, että olen hörpännyt kaakaota ja unohtanut pyyhkiä suun. Ukkokin kysyi yks päivä, että ootkos syönyt suklaata. :D Auringossa erityisesti voimistui, joten jäi hellepäivinäkin auringonotto minimiin. Pisamia on tullut muuallekin vartaloon raskauden aikana, yleensä niitä tulee mulle kesäisin lähinnä nenän päälle.

Mairalle onnittelut nyytistä ja kotiutumisesta. Pikaista toipumista :hug:

Kiitokset kaikille, jotka ovat kirjoitelleet synnytystarinoita ja kertoilleet vauva-arjesta. Noita juttuja on kiva lukea. Jännä miten synnytyskokemukset on tosiaan kaikilla ihan erilaisia.

(.) Täällä on tänään ilmaantunut ajoittaisia selkäkipuja, supistuksiako? Toivottavasti, jotta saataisi homma alulle =)

Eikun vadelmanlehtiteetä naamariin ja siivoushommiin.

Jonttu & jättis 39+6
 
Eräpäivä poksuu tänään, mutta yhtenä kasana ollaan edelleen. :wave:

Eilen neuvolassa tuli käytyä ja sama kommentti tuli taas, että et näytä siltä, että olisit synnyttämään vielä lähdössä. Muuten neuvolassa ei mitään poikkeavaa. Vatsa kasvanut tosi paljon noin viikossa, sf-mitta 2,5cm ja ympärysmittakin 3cm. Ihmekös on valtava olo.. Tätä ennen oli 2 kerralla ihan samat noi mitat, että kasvua ei ollut tullut. Ens tiistaina taas seuraava neuvola. Terkka sanoi, että vaikuttaa isolta vauvalta ja pitkältäkin. Ja turha kuulemma laittaa lähetettä sairaalaan, kun eivät siihen reagoi, kun ei ole kyse mistään valtavasta vauvasta. Mä en tajua miks tällaisessa tilanteessa, kun äiti pelkää muutenkin isoa kokoa ja virhetarjontaa, niin voitas, vaikka edes tehdä painoarvio. Varmasti helpottais oloani. No nyt sitten pelätään ja kärsitään 2 viikkoa, jos ei mitään tapahdu. Ahdistaa vaan niin paljon, että ei tiedä miten päin olis. :(

Tsemppiä kaikille yhtenä kasana oleville!

Papuneiti ja Tyyppi 40+0
 
Hetken näyttää hiljentyneen - tyyntä myrskyn edellä ;) ?

Täällä todella hyvin nukuttu yö takana - en muista heränneeni kertaakaan, en kuumuuden enkä vessakäynnin takia ja nyt olis se päivä, jolle olen tilaillut synnytystä :saint: , kun kaikki pakolliset ohjelmat hoidettu - ehkä tuokin rentoutti.

Papuneiti, kurjaa tuollainen asenne :hug: , samoin halit muillekin jotka ovat kokeneet ikävää kohtelua terveydenhoidon asiantuntijoiden puolelta! Itse kävin eilen neuvolassa, tuumas oma th:kin että taisi olla joku asiaan perehtymätön lääkäri (että eväs sen ultran) asialla, mutta tuumas että pannaan sitten äitipolille suoraan jos alkaa mennä yli - että perusteita edellisten lasten, etenkin edellisen mukaan on. Teki alatutkimuksen ja oli sentään edistytty, kohdunkaulaa viel jäljellä, mutta kuitenkin jo ihan pehmeä ja sormelle ulkosuu auki, niin että pään tunsi sieltä. Tosin vielä oli vahvalla otteella heilutettavissa, joten ei kiinnittyny - mutta uudelleensynnyttäjänä ei mitenkään poikkeuksellista. Parempi tilanne kuitenki kuin kuopukselta joka oli ylhäällä edelleen kuin kohdunsuu täysin auki...

Muuten kaikki ok, sf-mitta oli jo tipahtanut ja itse asiassa painokin kilon, joten ollaan taas vappupainossa :) - ihan mukava näin että menee kuten aikaisemmissakin varsinkin nyt, kun hivenen oli alunperin painoa liikaa - jälkitarkistuksessa varmaan ollaan jo hyvinkin normaalipainon rajoissa. Omasta mielestä syönyt ok, vaikkei ruokaa enää oikein mieli teekään. Turvotusta ei siis juuri ole ja muutkin todenneet ettei oikeastaan mistään muusta huomaa, että oon raskaana - mutta pallo on iso, appiukkokin eilen vielä kyseli, että onko varmaa ettei siellä oo kahta :LOL: . No, th eilen arveli että ainakin pitkä poju olisi tulossa, katsotaan... Nyt vaan odotellaan ja ens ke-aamu on uus neuvola-aika ja th tuumas monta kertaa, että voithan olla jo silloin synnyttämässä, mutta mikäli tuut niin sitten pistetään äippäpolille (sitten viikkoja 40+2). Jonkinlaista juilintaa nytkin ja yöllä vähän harjoitettiin sitä yhtä s:ää, jolla on oikeasti todettuja vaikutuksia ja uskon, että kuopuksen tuloon sillä oli viimeksi vaikutusta, jospa nytkin... Mutta suoranaisesti ei vielä niin tuskastuta, tuntuu että tajuaako tässä oikeasti kunnolla muutenkaan, että pitäis lähiaikoina synnyttää :ashamed: ...

Mutta toisaalta kuulostaa niin ihanalta nuo kertomukset ja suloiset vaavikuvat, että eiköhän täällä olla toisaalta valmiita, lähinnä kai se että miten näin pitkän tauon jälkeen taas tottuu moiseen... Tsemppiä kaikille ja odotellaan taas kuulumisia!
 
Jopa ramasee! Ihan veto pois taas ollut pari päivää ja yhtäkkiä iski ihan mieletön turvotus, käsiä ei voi edes yrittää laittaa nyrkkiin kun sattuu niin perhanasti. Noh, enintään kuukaus enää :D Eilen illalla testasin kylpyä turvotukseen ja tällä kertaa muuten auttoi sen verran, että sain nukahdettua.

Shawne ja Jonna, en mie teidän kommentteja ottanutkaan mitenkään hyökkäävänä, kunhan vaan selvitin itseäni vielä siltä varalta, että joku ymmärsi väärin. Aina ei kirjoitusvaiheessa tule ajatelleeksi kaikkea kerralla :) Ja muutenkin miusta on loistavaa, että täällä kerrotaan hyvistäkin kokemuksista, sillä ne saattavat rauhoittaa muita.

Naksumisesta, miulla naksuu vain lonkat ja ainoastaan öisin, eli ilmeisesti kyse ei ole samasta vaivasta. Lonkat on paukkunut jo varmaan kuukauden päivät, saas nähdä millainen badonka donk sitä on sitten synnytyksen jälkeen. :D

Ei ole tummentumia, mutta nenä on levinnyt ihan selvästi. En tykkää yhtään, kun muutenkin miust miul on sellainen pottunenä ollut aina.. toivottavasti kyse on vain turvotuksesta ja palaa ennalleen. Huulet ovat myös turpeat, mutta ne puolestaan taas vois jäädä, kun ovat aika kivat :whistle:

Tänään pitäis käydä hommaamassa turvaistuin, Brion Primo näytti olevan tarjouksessa isofixin kanssa. Jos jonkun mielestä on huono, huutakaa äkkiä HEP! :) Tekis mieli samalla ostaa joku lasten uima-allas tähän olkkarin lattialle, niin voisin löhötä siinä hamaan synnytykseen saakka turvotuksineni.
 
Papuneiti ja EC onnea eräpäivän johdosta..hölmösti sanottu, mut noh :LOL: Ja Maira nauttikoon pojasta nyt vaan täysin rinnoin, muistahan silti tulla sen kännys kanssa päivitteleen teidän kuulumisia, vaikket meidän juttuja päivittäiskään! Se on sallittua :p
milkei Mulla on ollu kans ihan hirveetä turvotusta sormissa, ei ees taitu nää nakit :D Ja jos väkisin saa käden nyrkkiin, ni voi sitä kipua :(
Mulla muuten tuo turvotus on jotenkin toispuoleista?? Siis oikea käsi ja jalka AINA selvästi ENEMPI turvoksissa kuin vasenpuoli? Mitä ihmettä? Täytyy sitä muistaa ihmetellä neuvolassakin.. Hmm..ja niin, on tuo alapää vihoitellut aivan järkyttävästi, eilenkin kun oltiin kaupassa, niin ihan ku joku olis puukolla vedelly tuolla vaginassa..Se oli niin AI :'( ei ne kummiskaan mtn supistuksia ole? kun ei missään mahassa mtn tunnu? Mulla ei ole varmaan ollut vielä yhtään kivuliasta supistusta, maha kyllä välillä kovettuu kyllä niin kovaksi et huh huh, ne on selvästi supistuksia..mutta kipua en ole huomannut :) Jahas, koirat tulivat hakemaan lenkille :kieh: Kai sitä pitäs jaksaa..
Vointeja mammat :heart:

Heppa ja IiroMaria 38+6
 
40+1, 10.6. syntyi meille poika mitoilla 55cm ja 4070g. Synnytys oli ihana ja nopea ja vauva on niiiin ihana. Nyt nuuhkuttelemaan vauvaa.

Onnea kaikille raskauden loppumetreille ja jo vauvansa kainaloon saaneille! :flower:
 
Tvvo: Onnea hurjasti luomuraskauden johdosta! :flower:

Saagatar: Jaksamista kaiken ilon ja surun keskelle! :hug:

Myntiltä ihana kuva pojista! Upeaa, että jaksat kirjoitella kaksosistasi ja esikostasi huolimatta. Itsestäni tuntuu, että yksösessä ja esikossa tarpeeksi puuhaa, ettei aika/energia enää riitä palstailuun :ashamed:

Tupuna: Osanottoni inssisi suhteen! Uutta yritystä vaan, niin kyllä se siitä! Esikon otin tarhasta kotiin, kun jäin äippälomalle. Syksyksi saimme hänelle kerhopaikan (2 pv/vko).

Tsjil: Isot onnittelut äitisi tepsineiden syöpähoitojen johdosta :flower:

Unelias: Olimmeko siis samaan aikaan Kättärillä kuitenkin? =)

Linnea: Onnea uuteen kotiin :flower:

Onnea vauvautuneille, joita on tullut tässä 1,5 viikossa PALJON: Nan-nan-naa, Panicroom, Blackcurrant, Miumiu, Maypo, Garden, Mamma, Tillintallin, Unelias, Laakeri, Mariann, Manuski, Adalia, Salmander, Juupeli, Unna, Ripe, Hakaneula, Tupuhupuna, Pikinen (tuplaonnea), Maira, Tipi, Bannah, Sattumansanelema ja Linnea! :flower: :heart:

Ihania kuvia pienistä olette laitelleet :heart:

Mipsu: Kyllä vauvat kasvavat korvikkeellakin. Meillä monien eri syiden takia esikko oli lähes korvikelapsi ja +2 käyrillä on mennyt pituuskasvu koko ajan :hug:

Emmmaa: Voi teitin pojan happiviiksiä! Mikä on vointinne nykyään?

Zalmiakki: Onnea opintojen valmiiksi saamisesta!

Jane: Kyllä meille tyttöä luvattiin rakenneultrassa ja tyttö tuli. Paranemisia kädellesi!

(.) Päivät kuluvat vauvaa hoitaen. Usein miten hän nukkuu ja on siis helppo tapaus, mutta välillä sattuu "maidontilauspäivät" ja on itkuisempi eli omaa tahtoakin löytyy. Ensi keskiviikkona neuvola, jolloin toivottavasti olemme saavuttaneet syntymäpainon ja saamme ulkoiluluvan. Napatynkä irtosi eilen. Esikko ei ole ollut mustasukkainen, mutta muuten väsymme aika ajoin häneen mieheni kanssa, koska hänellä tuntuu olevan aivan liikaa energiaa siihen nähden, mitä me nyt jaksaisimme. Baby bluesia havaittu eli muutamana päivänä kaikenlaiset asiat saaneet itkemään, mutta kuulunee "taudinkuvaan".

Lenniina ja hamuliini 10 pv
 
Linnea: Onnea pojan syntymän johdosta! :flower: :heart:

Maira, Lenniina, Niiskuneiti ja muut vauvautuneet: Ihania vauvantuoksuisia hetkiä kotioloissa vauvojenne kanssa. Kiva kuulla kuulumisianne. :)

Täällä ei mitään uutta. Tajusin, että nyt on vihdoin tässä raskaudessa pari viikkoa sujunut ilman ongelmia, normaalien vaivojen kanssa. Onkin ollut selvästi parasta aikaa tässä raskaudessa, kun ei ole tarvinnut huolehtia vauvan voinnista. Tässähän vallan nauttii odotuksesta, vaikka vaivoja onkin. Ihanaa, ettei enää ole kokoaikaista huolta. :)

-Sh ja Milla rv 39+5
 
Meille syntyi pieni tyttö 2950g ja 48cm tasan laskettuna päivänä 8.6.2010 klo.11.29.
Synnytys käynnistyi vesien menolla ja kestokin oli reilut 6 tuntia. Todella positiivinen kokemus.
Torstaina kotiuduttiin ja hyvin on mennyt. Tulen paremmalla ajalla kertomaan lisää.

Zande ja pimu 4vrk
 
Onnea Linnea ja Zande :flower:

Täällä on vähän sama fiilis kuin Syyshortensialla; pienistä vaivoista huolimatta nyt on sellainen olo, että voisi ihan nauttiakin olostaan. Katsotaan, missä tunnelmissa sitten ensi viikolla :kieh: Josko vähän hörppisi myös vadelmanlehtiteetä ennen turvotuksenlaskukylpyä.

Nukkukaa hyvin!
 
mjm
Onnea vauvan jo syliin saaneille mammoille ja perheille! :flower: :heart:

Meriheponen, mulla kans on turvotus pahempaa oikeella puolella. Oon miettiny, ett josko johtuis siitä, kun oikeassa jalassa on enemmän suonikohjuja tullu :eek: ja lihakset enemmän sillä puolella jumissa. Samoin turvotukseen liittyvät rannekanavaoireet kädessä on vaan oikeella puolella.

Syyshortensia ja milkei, Täälläkin nautiskellaan vaivoista huolimatta raskauden viimemetreistä. Ei enää tarvi tosiaan esim. supistuksista niin stressailla, kun vauva saa jo tulla. =)

Lenniina, kiva kuulla sinunkin kuulumisia. =) :hug: baby bluesiin!

Kiva kuulla myös muiden vauvan jo saaneiden kuulumisia, synnytystarinoita ja katsella pikkuruisten kuvia. =) :heart:

Kaikille tasapuolisesti voima- ja hyvänyönhaleja pallon taikka vauvelin kanssa!

mjm ja masukki tasan rv38 :heart: :D (Esikoinen synty rv 38 ja risat... :p )
 
Onnea Linnea,Maira,Zande,Niiskuneiti ja bannah omista vauvoista!! :heart: :flower:

Lenniina haleja babybluesiin, sitä varmaan mullakin odotettavissa.Mutta nyt toisella kerralla on hyvä, kun tietää jo että se kuuluu asiaan, ja on yleistä.

( . ) Mulle alkaa riittää tämä raskaanaolo.Vaikka siis olen nauttinut ja nautinkin suuresti tästä, ja jokaisesta potkusta ja hikasta mahassa. Olo on kuin norsulla posliinikaupassa, ja mielialat alkaneet heittelehtimään oikein urakalla. Mies on saanut osanasa. :/
Hyvinkään synnäri on alkanut jo houkuttelemaan, ja kohtahan mäkin varmaan sinne pääsen,sillä viikkoja huomenna jo 38+0.
Jostain luin, että suurin osa vauvoista syntyy raskausviikolla 40+2. Ja toinen oli että tilastollisesti suurin osa syntyy raskausviikkojen 39+2- 40+5 välillä.
Saa nähdä koska meidän pikkukakkonen päättää saapua.Jänniä aikoja.
Mulla harkkasupistukset iltaisin jatkuu edelleen, ne on ihan kunnon napakoita harjoitussupistuksia.Kohtu pullistuu ja kovettuu piukeaksi noin 30 sekunnin ajaksi.Hyvin on muistunut mieleen tässä iltaisin, miltä ne supparit tuntuukaan.Nämä tosin on lähinnä kivuttomia vielä, mutta inhottavan tuntuista silti.. Esikoisesta en muista tällaisia supistuksia. Nyt ehkä tunnistan ne tokalla kerralla paremmin.Mutta tehokkaasti näyttää mun kohtuni supistuvan, huh! :kieh:
Nyt vain odottelen minäkin..

Tsemppiä ihan kaikille meille, joilla jännät paikat vielä edessä! :hug:


Johanna Ja vauveliini 37+6
 
Onnea hirmuisesti vauvan saaneille :)

Mie täällä turhaudun ihan totaalisesti.. tuntuu, että muut saa vauvan, mut mie en saa tätä ikinä.. huoh.. Eilen käytiin siellä kaverin häissäkin ja sielläkin kaikki jo päivitteli, ku vieläki on vauva mahassa... minkäs sille ite mahtaa, ettei se tuu ulos...

Ei oo ollu ku iltasin supisteluja, jotka aina loppuu :( ja nyt on vähän ollut rusehtavaa ja kellertävää vuotoa, mut ei mitään muuta.. argh

Ens ti saa soitella synnärille ja sit ehkä pääsee loppuviikosta tarkastettavaksi toivottavasti.. en jaksais enää yhtään tätä raskaana oloa.. haluis nähä vauvan jo ja tietää kumpi sieltä tulee :)

Mut nyt lähen tästä valittamasta kattomaan telkkaria ja edelleen vaan ootteleen, jos jotain joskus tapahtuis..

Anzzu rv 40+4
 
Onnea nyytin saaneille! :heart:

Ei siis vieläkään mitään ole tapahtunut.. Täälä tais olla eilen koko raskausajan vaikein päivä. :'( No toivotaan, että tänään olis parempi.

Jaksuja muillekin masun kanssa odotteleville!

Papuneiti ja Tyyppi 40+1
 

Yhteistyössä