Kesäkuun kullanmurut , se on meidän kuukausi <3

Kesäkuun 2011 kullanmurut





Masua kasvattavat: Nimim. synnäri, ja monesko

29.5
mama-84................SatKS..........3.lapsi

30.5
Minsku82...................POS.......... 2.lapsi tyttölupaus

31.5
emily81...................KOS........... .2.lapsi
Sida82......................SeKS........ .1.lapsi

2.6
mettte......................OYS......... ..1.lapsi
Perdy.......................TAYS........ ..2.lapsi poikalupaus
waavi.......................KOKS........ 2.lapsi tyttölupaus
MyrskyMaija............KOS........3.laps i

3.6
Jasmi-.......................?.............2.l apsi
Editson..................EKSS........... ?

4.6.
Itkuiita85..................VKS......... ...2.ja 3.lapsi
s-anttu.....................TYKS.........3 .lapsi
ninna87....................K-SKS........2.lapsi
amma.......................JS........... ..5.lapsis tyttölupaus
Otokka......................JS.......... ....1.lapsi poikalupaus
kurkkunaamio............POS...........3. lapsi
anje............................?....... .........2.lapsi poikalupaus
Elppa......................NKL.......... ......2.lapsi
Hanseka.................?............... ......1.lapsi



5.6
Halinappi.................KYS........... .3.lapsi tyttölupaus

6.6
s@n@....................JS.............. .5.lapsi
Riksumi.....................JS.......... ...3.lapsi
RaceORama...............Seks.........5. lapsi poikalupaus
Toiveikas...................KYS......... ..2. lapsi

7.6
neljä+yksi...................HYS....... ....5.lapsi
Tessim.................SatKs............ .......1.lapsi

8.6
teetu.......................JS.......... ..2.lapsi

9.6
PohjanTuuli.............SatKS.........2. lapsi

10.6
neito84......................KOKS....... .2.lapsi
Tinsku86..................KAKS.......... . 1.lapsi
Niiz...........................KOKS..... ...2.lapsi
Miga........................?........... ......2.lapsi
sannikki....................KOKS........ ..2.lapsi tyttölupaus
Calumet....................Vas.......... ...3.lapsi


11.6
Sunburned................TYKS..........3 .lapsi poikalupaus
Nepsus......................K-HKS..........2.lapsi poikalupaus

12.6
Pöntinen..................KOKS......... ...2.lapsi tyttölupaus
Pähkämö.................TYKS......... ...2. lapsi

13.6
Harhaanjohtaja..........LS.............3 .lapsi poikalupaus
Tiiamoi...................K-sks.........1. lapsi tyttölupaus

14.6
lumihiutale85...............KYS......... ...2.lapsi poikalupaus
mistral_2001.............K-SKS........ 1. lapsi tyttölupaus
Piipero-11.................KYS..............3. lapsi tyttölupaus


15.6
Luukas07...................?............ ...2.lapsi
ansu3.........................JS..... .....2.lapsi tyttölupaus
haippa1...................TYKS.......... 2. lapsi

16.6
mmilia08...................SeKS......... .2.lapsi tyttölupaus
Tetasha....................OYS.......... ..2.lapsi

17.6
Jessi75......................KOKS....... .....3.lapsi
Rinderella.................EKKS......... .......1.lapsi poikalupaus
S A R I E .............. TYKS ..................2. lapsi
Hany.....................Kät........... ..........1. lapsi



18.6
susse83....................TYKS......... ..1.lapsi tyttölupaus
Luomumilkki...............EKKS.......... .2.lapsi
juhannusyllätys............KAKS........ ..4.lapsi

19.6
Bretagne...................PKKS......... 2.lapsi
Cik.............................NKL..... ........2.lapsi poikalupaus
suski90.................OYS............. ........2. lapsi poikalupaus

21.6
Pirde...........................?....... ........2.lapsi
Pyyter-2......................EKKS............3 .lapsi poikalupaus
Mary Jane....................POS............. 1 .lapsi poikalupaus
CanWen....................K-PKS............2.lapsi
Mirandelli..................EKKS........ ....tyttölupaus
iinu78.......................KOKS....... .....4.lapsi

22.6
mimmimami...............SAS............. ....4.lapsi poikalupaus

23.6
Hiipu1................NKL............... . 1.lapsi
Kajo...........................LKS...... .......2.lapsi

24.6
Nigella.........................?....... ..........2.lapsi
Hensku00..................K-SKS............2.lapsi
Lily-Jane.....ULKOMAILLA............. ...1.lapsi

25.6
tirpula.........................?....... ...........2.lapsi
MeMaMi.....................K-PKS..............2.lapsi
Rixutin...............?................3 .lapsi
Rosalinda..........OYS.............2.lap si
Frozenia...........L-PKS............1. lapsi

26.6
t:nmuru......................?.......... ......2.lapsi
sispi...........................LKS..... .........2.lapsi
Hiq...........................TYKS...... .......2.lapsi tyttölupaus
Koruharakka.............TAYS............ ..1. lapsi
tintsu86..............NLK/Jorvi..........2.lapsi poikalupaus


28.6.
Raksupoksu...............SeKS........... ..6.lapsi
nanouk.....................K-HKS..............4.lapsi

29.6
Omppunen.......tays..........3.lapsi
Pupeltaja.........KHK-S.........3lapsi
Jotain...............?.................2 .lapsi
Clov...............JS.............1.laps i

30.6
a1.................Tyks............1.lap si
Griffski73.......K-SKS...........3.lapsi

Muistoissa mukana:


19.02.2011
äityliptpt, enkelityttö, rv 23+5


Syntyneet:


30.3.2011
Harhaanjohtaja, poika, rv 29+2, 1420g, 41cm, pipo: 28,5cm
17.5.2011
sunburned, poika, rv 36+3 , 2430g , 46cm, pipo: 33,5cm
19.5.2011
kurkkunaamio, poika , 37+5, 3600g, 50cm, pipo: 35,5cm
27.5.2011
Minsku82, tyttö, ? , 3480g, 51cm , pipo:36cm
Perdy, poika, 39+1, 3995g, 52,5cm pipo: ?
29.5
Emily, tyttö, 39+4 , 3314g , 48 cm pipo: ?
 
Viimeksi muokattu:
Joosukka: Tsemppiä nyt synnytykseen ja toivotaan että kaikki meneepi hyvin =)

Joo, tosiaan meiän kuu! Hitsit ku aika mennyt nopeeta, nythän se sitten loppuajan varmaan matelee :/ Mutta kaikki ajallaan =)

Täällä on ihan tukahduttavan kuuma ja ihan tajuton tuuli, luulin et lähden koiran kaa lentoon ku oltiin pihalla. :( Mä en tykkää ythään ku aina vaan tuulee. Ja jotain super ukkosta luvannu, kyllä niitä sai viime kesänäkin pelätä niin paljon :( Oonkohan mä vähä herkkis.

Tänään neuvolassa kokeiltiin mahan päältä et vauva on tosi alhaalla mut ei ihan kanavassa vielä, pää kiinnittyny ettei enää pääse heiluttelee. Hemppa ihan ok..paineet hyvät, pissassa ei mitään. SF kasvanu viime kerrasta, oli nyt 33.. viimeks oli sitä edelliseen mittaukseen laskua :D Heittelee vissiin vähä vauvan asennonkin mukaan. Painoa nyt yhteensä koko aikana tullu 11 kiloa. Ei paha :)

Kohta jos rupeais ruuan laittoon (jauhelihakastiketta ja spagettii) ja sitten ehkä jälkkäriks mustikkapiirakkaa :p Sitä varten varulta ostin vaniljakastikkeenkin. :p

Tinsku Ja Reino 38+5
 
Otokka
No nyt vaukkeja alkaa tulemaan ja muutama tyttökin jo :heart:. C´mon supparit myös tänne päin!! Mä en jaksa enää levittää mun arsea sohvalla. Nyt vähän vauhtia tähän hommaan!!!

Otokka ja yksiön valtaaja 39+4

 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut Minskulle tytöstä :heart:!

Ihanaa, on tosiaan meiän kuu jo :heart:. Tosi nopeesti menny tää aika ja ainakin miun raskaus :O. Eilen oikeen vasta tajusin, et viimisiä viedään ja kohta miullakin on tosiaan vauva sylissä, mikä vähän aikaa sit vasta oli ihan alussa. Toisaalta iski paniikki tulevaa synnytystä kohtaan ja haikeus tätä mahaa kohtaa, mut toisaalta riemu, et kohta vauva on jo totta :heart:. Säpinää tulee meillä varmaan riittämään, ku on noi kaks nii lyhyellä ikäerolla, mut eiköhän se siitä.

Joosukka voimia tulevaan koitokseen ja täällä odotellaan siulta vauvauutisia :hug:

Itellä ei mitään oireita oo. Ootellaan!

Pyyter ja Otto 37+1
 
onnee vauvautuneille!

Joosukalle tsemppiä synnytyksee :>

tääl suppailee jo ties monetta päivää, ei kovin kipeitä mut lekuri oli tänää sitä mieltä et en saa enää pitkille matkoille autolla lähtee, viikot 36+0. Eli jää sit mökkiviikonloppu väliin :< harmittaa kun ootin sitä niin paljon :l mut pitää kehitellä jotai muuta kivaa sit tälle viikonlopulle. mieski ottanu perjantain vapaaks et ois jo tänää illalla lähetty mökkeilee. hmh.

on nii superkuuma et tämmöset pikaset vaan tähä väliin..

sitäpaitsi. aion uhmata nyt sitte kunnolla ja touhuta ja kaikkee ja katotaa vaa ni tää vauva ei synny täält siltikä yhtää liia aikasin.
 
Meidän kuu, jee! :) Tämän kuun loppuun mennessä mä olen äiti. Vau.

Minskulle onnea! Jos jossain vaiheessa ehdit niin olisi kiva kuulla millainen kokemus PS oli tällä kertaa, itsekin kun siellä aion pungertaa.

Joosukalle tsemppiä synnytykseen!

ON: Meillä on sitten TAAS perätila. :( Viikolla 34 oli neukkatädin mielestä perätila, mutta viikon päästä oli ihan selvästi kääntynyt pää alaspäin, kun lääkäri tutki. Viime viikon alussa poitsu alkoi laskeutumaan, tunsin pään pyörimisen ihan selvästi, mutta aina välillä pompsahti takaisin ylös, ja nyt eilen just ennen neuvolaa tunsin ihan selvästi (teki meinaan aika häijyä) kun vauva kääntyi... Prkleen prkl.

Odottelen nyt soittoa ä-polilta ultraan ja kääntöyritykseen. Hyvä puoli tässä on sentään se, ettei vauvalla ilmeisesti ole mitään sen kummempaa syytä olla perätilassa, esim. liian lyhyttä napanuoraa tms. kun kuitenkin on ollut myös raivotarjonnassa.

Suppareita tulee, no tietenkin nyt just kun ei tarttis tulla yhtään, ja yritän täällä huilailla ja relata. Varmaanhan tämä kaikki päättyy vielä ihan hyvin... :|

MJ & Väinö 37+1
 
Täällä ollaanki touhuttu oikeen kunnolla ja heti vuos limaa :D ompa sitä nyt tullu ainaki!
oon siivonnu kylppärin ja vessan ja pyykkiä laittanu imuroinu luutunnu siirtäny olkkarin järkkää (sisko kanto telkkarin) ,ite siirsin sohvan ja tv-tason :) jotain tuntemuksia alko tulla heti ku tulin koneelle :)
Esikko on ihan kauhee, se tekee ilkeyttä niin paljo ku vaan kerkee, MUR! Yrittää kynillä tökkiä meitä silmiin ja hakkaa päällä ja kiljuu... vittu.
Laitoin sen kattoon dinojunaa, jos se väh rauhottus..
Nyt taas ahkeroimaan, kyykkimäään ja pyykkimään =)
 
Onnea vauvoista taas ja Joosukalle tsemppiä koitokseen. Mä haluun kans, mä en kestä, enkä jaksa tätä oksettavaa oloa ja näitä kipuja... Olis jo ikävä omaa kroppaa ja vauva olis ihan kiva saada syliin. Miehellä alkaa loma tänään, joten lastenhoitopulmatkin ois nyt ohi.

Mut mä oon siivonnu, saunonu, lenkkeilly, sekstaillu ja vaikka mitä, mut kun ei vaan tuu, niin ei vaan tuu... Tosin seksi näyttäis olevan tehokkain keino, kun muutama tunti touhuilujen jälkeen alkaa aina melko kipeät ja napakat supistukset. Eli sitä nyt vaan lisää =) Jos vaikka ne vedet poksahtais pihalle.

Jaksamista kaikille, mä lähden nyt hiukan pihalle.

Töllerö ja poikanen 38+2
 
Meidän kuu, jee! :) Tämän kuun loppuun mennessä mä olen äiti. Vau.

Minskulle onnea! Jos jossain vaiheessa ehdit niin olisi kiva kuulla millainen kokemus PS oli tällä kertaa, itsekin kun siellä aion pungertaa.

Joosukalle tsemppiä synnytykseen!

ON: Meillä on sitten TAAS perätila. :( Viikolla 34 oli neukkatädin mielestä perätila, mutta viikon päästä oli ihan selvästi kääntynyt pää alaspäin, kun lääkäri tutki. Viime viikon alussa poitsu alkoi laskeutumaan, tunsin pään pyörimisen ihan selvästi, mutta aina välillä pompsahti takaisin ylös, ja nyt eilen just ennen neuvolaa tunsin ihan selvästi (teki meinaan aika häijyä) kun vauva kääntyi... Prkleen prkl.

Odottelen nyt soittoa ä-polilta ultraan ja kääntöyritykseen. Hyvä puoli tässä on sentään se, ettei vauvalla ilmeisesti ole mitään sen kummempaa syytä olla perätilassa, esim. liian lyhyttä napanuoraa tms. kun kuitenkin on ollut myös raivotarjonnassa.

Suppareita tulee, no tietenkin nyt just kun ei tarttis tulla yhtään, ja yritän täällä huilailla ja relata. Varmaanhan tämä kaikki päättyy vielä ihan hyvin... :|

MJ & Väinö 37+1
No synnyksestä ei ole mitään pahaa sanottavaa kätilö oli aivan loistava. anto mun päättää tahdin ja kannusti sitten kun synnytin hiero jopa selkääkin :D

yks yöhän me oltiin vaan siel ja jooh nyt oli nuorta henkilökuntaa eikä ollu niit 60+ mummoja siel mäkättämässä.. tosi hyvin hoitivat hommansa tytön kans ja tarkkailivat, kertoivat väliaika tietoja ja "suomensivat" viel sitä lääkäri kieltä. lastenlääkäri oli hyvä puhu selvästi ja kun huomas että en tajua jotain selitti sen sit viel tarkemmin. (mut en mä nyt sitä osaa selittää täs miks oltiin erityistarkkailus)

mut joo arvosana Porvoon synnytysairaalasta olis varmaan 8½-9

ota huomioon kun meet sinne että vierailuaika on vaan 18-19.00 ja isit ja sisarukset saa tulla aikasemmin ja olla vaik kokopäivä siel..
 
HEIPSELIS!

Minskulle suuren suuret onnittelut, ihana nyytti siellä :heart: Ja kiva että meni synnytys nopeasti, vaikkakin varmaan loppu hieman kiroillessa :)

Joosukalla On varmaan sitten jo vauveli pian sylissä, tsemppiä sinne koitokseen!!!

Mary-Jane Höh, mites se kaveri noin on päässyt kääntymään taas? Toivottavasti päättäis tässä vielä muljahtaa paikoilleen, vaikka ei äidistä niin mukavalta tunnukaan.. Mustakin on ihan hullua ajatella, että tän kuun lopussa oon äiti! Ellei tää päätä jäädä yliaikaa, mitä mä EN hyväksy..

Täällä on olotila muuten tosi hyvä, paitsi nukkuminen on tosi vaikeeta, en saa ollenkaan unta. Ja sit tietty pissattaa koko ajan. Ei pahemmin mitään supisteluja tms, joten en odota, että napero tulisi ihan viikon, parin sisään. Noh, huomenna vasta paukkuu 37+0 joten ainakin kolmisen viikkoa jännäillään, sen verran iso vauva tulossa ettei varmaan kauheasti anneta mennä yli. Maksimissaan siis n. kolme viikkoa, jännää! Unettomuus vie sen verran mehut, ettei todellakaan mistään pesänrakennusvietistä voi puhua.. :D

Kohta meillä kaikilla on omat vauvat, jeeee! :)

Lily & 36+6
 
Peukutan suski90:lle että vauvaa pääsisit hakemaan ;)
Mä tänään vasta sairaalakassin katsoin valmiiksi ja vauvalle hankittiin loput tavarat (vaipat jne..) Tuntemuksia ei ole kuin kivuttomia suppareita jotka on lisääntyneet ja vauvalla kovasti ollut meno päällä tänäänkin. Toivoa vielä että lasten päättäjäisiin pääsisi lauantaina. Kuitenkin kaikki vaatteet heille valmiina jos en itse paikalle pääsisi. Mies odottaa kovasti milloin saadaan vauva maailmaan.

amma rv 39+5
 
Isot onnittelut Minskulle :heart: Sun synnytys kuulosti tosi helpolta, vaikka lopussa ärräpäät lentelikin :)

Joosukka lähti siis synnärille hakemaan uutta kesäkuista, jännää. Koskahan saadaan kuulla enemmän?! Tsemppiä sinne!

Täällä eletään vauva-arkea, ihanaa! Poju kasvaa hyvin, tänään käytiin neuvolassa. Ristiäisiä järjestellään ja kestitään vieraita, jotka haluavat tulla nuuskuttelemaan vauvaa.

Tsemppiä kaikille odottajille, pian teilläkin on vauvat sylissä, ihanaa!
 
Täällä kans alko aamulla supistelemaan. Ei nyt vielä nii kipeesti, mut kuitenkin on tullu säännöllisesti suppareita :O. Ja kun vielä lisäks huonoa oloa pukkaa ym. oloja ni en tiiä, mut saattaa olla, et lähtö on lähellä. Tai sit ei. Ootellaan!
 
Heissan hei!

Kotiuduttiin tänään pienen miehen kanssa ja käynnistämään jouduttiin synnytys. Oli aika kokemus, en ehkä ihan heti lähde uusiksi, mutta erittäin hyvin meni kuitenkin. Ei repeämiä ja Relaxbirth oli kunnon taivaan lahja ponnistusvaiheessa, suosittelen.

2.6.2011 Hyvinkäällä syntyi ensimmäinen uusi tulokas tähän maailmaan klo: 20:37, paino 4114g, pituus 52cm ja pipo 36cm. Käsi poskella ulos tultiin, mutta äiti ei kärsinyt repeämän repeämää.

Synnytystoorin skriivailen, kun jaksan. Oli aika vauhdikas, sillä vielä 18.00 palloiltiin ukon kanssa sairaalan pihalla ja olin 6cm auki.

Imetys sujuu, mutta maito ei vielä ole oikein noussut. Tässä naatiskelen helvetin pahaa ykkösolutta, jotta sais noihin tisseihin jotain eloa.

Joosukka ja Jerkku Herkku (kiltti ku mikä) 2pv
 
Onnea joosukka:flower:pyyterille tsemppiä jos tositoimiin olet jo menossa. Täällä koulunpäättäjäiset saatiin pitää jota toivoinkin. Supistuksen supistusta ei ole, mutta näin ne mulla on menneet ennenkin että se vain sitten alkaa. Kivuttomat supparit vain olleet päivittäin ja olo ollut kuin ei oliskaan laskettupäivä tänään :)

amma rv 40+0
 

Yhteistyössä