Kesäkuun kullanmurut *marraskuussa*

aida1 Kylä on mahdollista, että pahoinvointi tulee juuri tuolloin. Jostain lukenu et rv8-10 aikoihin kehittyy aivot pienellä ja jotain hormoonia olis enemmän..joten raskausoireet..just pahoinvointi pahinta silloin. (vähän sekava teksti, mutta muistan lukeneeni esikoisen aikaan tästä jostain)

Tervetuloa uusille :)

Näin mitä ihanimman unen viime yönä, synnytin aivan ihanan poikavauvan, olin rakastunut samantien <3 Tällä kerta näin vauvan kasvotkin..aikaisimmissa raskauksissa vauva-unet aina olivat sellaisia, ettei kasvoja näkynyt.

Eilen illalla tuli ensimmäiset pöntön halailut, vesi ei vaan pysynyt sisälläni. Tänään olo on koko aika etova..ja väsyttää. Joten ne normi oireet kyllä löytyy vieläkin. En vain tiedä enää miten päin olla olojen kanssa :x

rv7+5
 
  • Tykkää
Reactions: aida1
Tänään 9+0 ja pelottaa kyllä vähän, oireet vähentyneet yhtäkkiä, aiemmin oli aivan kamalaa palelu ja pissalla sai rampata jatkuvasti, nyt lähinnä vain huono olo ja välillä vihlaisee alamahasta..
Ei mitään vuotoja mutta silti huolestuttaa :/
 
Seireeni, tervetuloa! Monenlaiset vatsatuntemukset on ihan normaaleja alkuraskaudessa. Yleensä myös ihan vaarattomia, jos samalla ei ole vuotoa. Mä itse huolestun, jos menee päivä, ettei ole mitään alavatsatuntemuksia tai särkyä nivusissa tai lonkissa :D mulla ei ollut mitään kipuja tai tuntemuksia keskeytyneessä keskenmenossa, kun taas onnistuneessa raskaudessa olin enemmän tai vähemmän kipeä koko ajan.

Miiula, mun ymmärtääkseni noilla viikoilla joillain oireet jo väheneekin huomattavasti :) ymmärrän huolesi, mutta eiköhän kaikki kuitenkin ole ihan hyvin. Täällä tuntuu yhdellä jos toisellakin olleen välillä oireet hukassa ja sitten ovat tulleet takaisin :)

Omaan oloon ei oikein uutta. Taas se tuttu raskas tunne alavatsalla, että ehkä se joku siellä kasvaa ja kehittyy :) pientä etovaa oloa on edelleen. Eilisen heikotuskohtauksen säikyttämänä olen kyllä syönyt ihan jatkuvasti jotain... Olokin pysyy parempana :) tai ehkä se pahin etominen tulee taas vasta illalla. Johan näiden kohta pitäisi helpottaa... :D

Ihan kauhean kovasti tekisi jo mieli kertoa raskaudesta lähimmille ihmisille, mutta jotenkin sitä on niin arka ja varovainen, ettei uskalla vielä.

Pihla 11+2
 
Viimeksi muokattu:
Hei, minut saa poistaa listoilta.

Eilen varmistui, että sain alkuraskauden keskenmenon. Osasin odottaa tuota, koska raskaustestin viiva ei ikinä vahvistunut. Vuoto alkoikin jo rv 4+5 ja parin päivän päästä menin lääkäriin. Olen helpottunut, etten joutunut kokemaan kohdunulkoista raskautta, jota sitäkin pelättiin, koska ensin hcg nousi, vaikka kohdussa ei näkynyt (enää) mitään.

Nyt odotan, että vuoto loppuu, testi näyttää negaa ja sitten on pakko vaan yrittää uusiksi.

Hyvää jatkoa teille muille - voikaa paksusti!
 
Marja81, voimia :hug: Toivon teille pikaista ja pysyvää plussaa, sekä voimia toipumiseen. Niin henkiseen kuin fyysiseenkin. Onneksi tosiaan ei ollut se kohdunulkoinen. Vaikka eipä sitä keskenmenoakaan kenellekään toivoisi. Toivottavasti kaikki sujuu jatkossa hyvin.
 
Marja81, pahoitteluni ja voimia :(

On: Eilen olimme alkuraskauden ultrassa yksityisellä. Samalla tarkistettiin munasarjat. Löytyi omia laskujani vastaava sikiö 6+2 tänään, sekä syke. Aika hassulta tuntuu, kun oireita ei ole juuri mitään, mutta siellä se pieni oli ja toivottavasti pysyy. LA antoi saman minkä itsekkin oli laskenut eli 28.6.
Hyviä vointeja kaikille! :heart:
 
Tänään eka neuvolakäynti, tulipas paljon esitteitä ja lippulappusia. :) Varattiin aika ekaan ultraan ja päätin mennä myös verikokeisiin. Tuo ultra on kuukauden kuluttua. Kyselin myös, josko voitaisiin kuunnella sydänääniä, mutta eivät periaattesta vielä kuuntele, kun se voi sitten stressata, jos niitä ei alkion pienestä koosta johtuen kuulukaan.

Koko aamupäivän ja vieläkin olo on todella pahoinvoiva, nyt siis toista viikkoa sairaslomalla, paino tippunut ainakin 4 kiloa jo, kun olen vaan maannut sängyssä ja elänyt sipseillä. Ja olen muutenkin tosi laiha, odotan innolla pahoinvoinnin loppumista, että sais ahtaa itsensä täyteen hyvää ruokaa. Oikein haaveilen niistä 15 lisäkilosta ja mielellään ne voisivat sitten pysyä raskauden jälkeenkin. :D

Tänään ei ole mikään vielä pysynyt sisällä. Pari päivää oli parempi olo enkä oksennellutkaan, mutta tänään sitten iski kunnolla. Ärsyttää hieman se, että lääkärikin antaa vain 3 päivää kerralla saikkua. Olen aika varma, että taas torstaina pitää sinne raahautua (ja nimenomaan raahautua). Ja joka kerta sieltä kotiin tullessa suoraan pää vessanpönttöön.

Mamira 7+5
 
Marja81, paljon voimia!
Pihla lohduttavaa kuulla tuo, jospa kaikki tosiaan olisi hyvin.. Jotenkin sitä vaan kyttää kaikkia oireita entistäkin tarkemmin.
Huh heti kun aloin tätä kirjoittamaan ni tuntuu että saa lähteä halailemaan pönttöä :D
 
Marja81:lle toivotan voimia ja onnea uuteen yritykseen.

Meillä oli tänään eka neuvola. Hemoglobiini oli vain 110 (normaalisti 135-145). Ei ihme, että heikottaa ja väsyttää kovasti. Suhtaudun negatiivisesti rautalisiin, koska ne eivät yleensä ole juurikaan auttaneet, mutta kaippa se on pakko kokeilla, kun on niin huono olo jatkuvasti. Teen (psyykkisesti) raskasta työtä. Töissä on välillä tosi vaikea olla, kun on niin yleishuono olotila.

-Valkoinen 8+6
 
Hellurei kaikille

Samaa toistaen niinkuin useat muutkin, että liityinpä seuraanne hetken aikaa lueskeltuani juttujanne. Eli 28.6 olisi meillä laskettu aika ja viikkoja on nyt siis 6+2. erel/29/kolmas/Oys. En siis tiiä miten toi punataan :)
Täällä kanssa heikkohermoinen äiti ressaa että kaikki varmasti kunnossa pienellä, mut kuuluu näemmä alkuraskauden oireisiin :)
Oireita muuten ollut pahaa oloa, ei oksentamista onneksi, maha nippailuja, itku herkkyyttä ja tissit kipeät. Mulla on melkeen plussasta asti tuntunut tunnetta mahan vasemmalla puolella, ei siis kipua, vaan joku tunne vaa ja painetta...ilmeisesti johtuu siitä keltarauhasesta, tuli vähän lueskeltua kun piti tietenkin hermoilla :) Paha olo tuntuu joinain päivinä koko ajan ja joinain taas ei melkeen ollenkaan.
Kiva muute huomata et meitä on mammoja Oysissa samana päivänä sit ainaki kolme kappaletta :) vaikka tuskin ne vauvat sieltä nii tarkasti tulee, edelliset tullu aijemmin jo mut samal viikol.
Ajankohtanen ongelma itellä ois työpaikan pikkujoulut perjantaina. Oon oikeestaan töis kahes paikas joten en oo nähny monii työkavereit ees pariin viikkoon. Yhtä näin vkloppuna vuoron vaihos ja se arvas heti et tuleekoha vauvauutisia kun olen kerran tupakan polton ja kahvinjuonnin lopettanut...nyt st saa pelätä et koko työporukka arvaa ku en edes juo mitää...no ajattelin koittaa hämätä ja jätän menemästä saunaan, meil o siis saunatilassa bileet, ja vetoan et on menkat :D
Että sellaista tähän alkuun :)
 
Onkos jollain tullut syömis/juomistapoihin muutoksia?
Pepsi max on mullle sellainen, että sitä on pakko saada päivittäin. Suunnilleen sekoan, jos jos sitä ei kotoa löydy. Mutta nyt olen reilun viikon ajan ollut ostamatta sitä, ajatuskin kuvottaa koko juotavasta. Erilaisia mehuja tekisi mieli juoda, mutta en oikein tiedä mitä. Jotain raikasta mehua. Onko jotain hyviä mehusuosituksia antaa?
Olen aina ollut huono juomaan, ja raskausaikana se korostuu entisestään. Vesikin tökkii, pelkkä ajatus vedestä saa kuvotuksen. :|

Aikasemmin jo jotain kerroin kun hajuaisti toimii todella hyvin. Nykyisin meidän koirat haisee ja pahalle. Yksi aamu tein puuroa isommassa kattilassa, siinä kattilassa oli kai jotain todella mausteista ruokaa tehty aikasemmin. Puuro haisi meinaa ihan erilaiselta. Tänään eksyin kauppaan, kun siellä oli samaan aikaan jotain työmiehiä. Voitte kuvitella mitä nenäparkani joutui kokemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Löllerö82 Mulla sama ton juomisen kanssa, se on nyt alkanut tökkimään. Aikasemmin vain juonut vettä, mutta nyt se tuntuu pahentavan oloa. Etoo. Kaikki juominen etoo. Mehua pitäs varmaa iteki miettii, en sit tiiä kuinka vahvaa mehua sietäs juoda. Juissilla ois ainakin sellanen appelsiini-ananas mehu..se aika raikas, mutta tosi sokerilientähän se taitaa olla. Täytyyki tänää koklaa sitä jos se auttas :D

Itsellä olis opiskelua vielä vuosi jäljellä ja nyt alkaisi työharjottelujakso..mua suoraan sanottuna pelottaa näitten olojen takia, kuinka siel oikein menee. Meinaa enää ei ruoalla pahoinvointia saa pois, vaikka kuinka yrittäs. Hienoo mennä arvioitavaks :D Täytyy varmaa tästä raskaudesta kertoa, koska oma itseni en ole..pelkkä haamu siitä
 
Mehuista mulle maistuu appelsiini Trip :D mieheni nauraa, että oon koko ajan "retkellä" kun ympäri taloa löytyy lasten pillimehuja... mut se on jotenki kivan raikas eikä liian makea :D

Kävin aamusta sikiöseulontaa varten verikokeissa. Eipä oikein muuta raportoitavaa :)

lauwra & pulla(t?) poksuttelee 10+0!!
 
Marja81, voimia teille. Pystyi rivien välistä lukemaan positiivisen asenteen vaikealla hetkellä, pitäkää se!

Vesi on alkanut maistumaan kyllä hieman oudolta, mutta yritän silti muistaa lipittää sitä. Onneksi pahaolo ei vaivaa niin se ei estä "juopottelua" millään tavalla eli kaikki neste menee alas. Esikoista odottaessa neuvolatäti antoi ohjeen, että aina kun kulkee hanan ohi pitäisi juoda lasillinen. Yritin sitä silloin noudattaa ja yritän nyt, tulisi tasaiseen tahtiin juotua. Eli kaikki esikoista odottavat, kun ne neuvolassa kehoittaa, niin juokaa vettä!! :D Estää turvotuksia ja kunhan nauttii suolojakin, niin pysyy suonenvedot kurissa. Eilisiltana muuten ensimmäisen kerran nukkumaan käydessä meinasi alkaa suonta vetämään...levottomia jalkoja odottaen...

Aloitin myös nyt juomaan karpalomehua (Godmorgonin cranberry boost), lasillinen päivässä niin jospa pysyisi virtsatiet kunnossa. Myös yritän nauttia luonnonjugurttia ja piimää, niin jospa auttaisi estämään hiivan tuloa. Viimeksi puolivälistä raskautta loppuun asti melkein kesto kutitus päällänsä...ei kiva... :)

Hankinnoistakin on ollut keskustelua. Esikoiselta on tallessa kaikki, unisex sävyissä hankittu kaikki 50-56cm vaatteet kun emme ottaneet sukupuolta selville. Toki edellinen on marrasvauva niin nyt kun (toivottavasti) tulee juhannusvauva niin pitää jotain varmasti hankkia. Kuitenkin ennen rakenneultraa emme mitään hanki. Se on itsellä rajana. Vaunut esim. meillä tulee menemään uusiksi, millaiset tuplat sitten taaperolle ja pienelle vauvalle olisi hyvä hankkia, siinäpä sitä onkin tutkailemista.

Kuinkas moni on muuten kotona ja kuinka moni töissä/opiskelee? Itse olen tällä hetkellä hoitovapaalla esikoisesta, mutta palaan töihin tammikuussa. Viitisen kuukautta ehtii töitä tehdä ennen älomaa, en ole töihin mitään ilmoittanut ja kerron vasta kun palaan. Hieman on tunne, että olen huono työntekijä ja ennen kaikkea työkaveri, mutta ei lapsia kalenteri kädessä tehdä vaikka kuinka haluaisi. Odotan kyllä innolla töihin menoa, menee varmasti odotuskin nopeammin kun on työn touhussa :)

ON: ei mitään muutoksia oireissa, vähäoireisena homma jatkuu kuten tähänkin asti. Palelu on vähenemään päin, väsymys ei...Alavatsalla paineen tunnetta koko ajan, kaipa siellä kyytiläinen tekee itselleen tilaa :)

Catnip82 + kyytiläinen 7+3
 
Voimia marja81!

Mä oon (lähihoitaja)opiskelija ja valmistua pitäs maaliskuun aikana. Tällä hetkellä työharjottelussa, vielä pari viikkoa jäljellä.

Tänään haen postista mun kotidopplerin. Saas nähä onko ihan lelu vai kuuluuko sillä mitään :D

aida1& pikkukaveri 10+4
 
Miiula, sieltä ne oireet siis palasi :D

Syömiset ja juomiset, lämmintä ruokaa syön tosi harvoin. Jonkun muun pitäisi tehdä, että voisin syödä. Ja ennen join vettä sellaiset 2-2,5 litraa päivässä. Nyt hädintuskin 0,5 litraa... Se vaan tekee pahaa. Mehuja juon sitten enemmän. Normaalisti vähemmän :D

Mä olen kotona taaperon kanssa. Ja erittäin iloinen siitä :) toivottavasti siirryn hoitovapaalta suoraan äitiyslomalle.

Juomisesta vielä sen verran, että tyttöä odottaessa mulla alkoi harjoitussupparit rv17+. Runsas vedenjuonti vähensi niitä jonkin verran. Kannattaa siis tosiaan muistaa juoda, koska nestehukka voi aiheuttaa supistuksia.

Suonenvetoihin kannattaa kokeilla magnesiumia. Mulla ei tyttöä odottaessa ollut suonenvetoja ollenkaan, mutta popsinkin magnesiumia jo ennen puoltaväliä :)

Eilen illalla selälläni maatessa huomasin, että kyllä tuosta alavatsan kohdalta on ihan vähän pyöristynyt :) täytyy olla, kun sen selällään maatessakin huomaa :D ja mä olen normaalisti tosi hoikka. Niinpä tämä mun "keskivartalolihavuus" alkaa ihan kohta herättämään ihmisten epäilyjä. Tänään olin siskon kanssa kaupoilla ja teki ihan hirveästi mieli kertoa... Mutta jotenkin en vaan saa kerrotuksi. En taida vielä olla valmis siihen.

Pihla ja ei-työnimeä :D 11+3
 
Marja81:lle täältäkin voimia vaikeaan tilanteeseen.

lauwra, meillä on täysin sama tahti! Mulla myös tänään 10+0 ja olin aamulla labrassa otattamassa sen veriseerumiseulan. Jäi muuten tosi kiva fiilis siitä, kun en oo käynyt julkisella puolella terveydenhoidossa varmaan 10 vuoteen, kun on ollut työterveydessä kaikki tarvittava. Tosi mukava nuori hoitaja otti näytteet ja muutenkin kaikki meni tosi hyvin. Ihan toista mihin olin varautunut sen perusteella mitä lapsuudesta/nuoruudesta muistan terveysasemista... :)

Joku kyseli mehuista. Mulla on parhaiten mennyt alas greippimehu happamuuden takia. Kaikki muut mehut maistuu niin makealle. Lisäksi juon kyllä vettä monta litraa päivässä ja jano on vaan viime päivinä lisääntynyt. Joskus myös sekoitan veteen pari tippaa sitruunamehua, jolloin tulee tosi raikas ja helposti juotava juoma.

Eilen oli yksi pahimmista päivistä kun kärvistelin koko päivän töissä lämmöt koholla ja voiden pahoin. Lisäksi myös päätä särki koko ajan. Kun pääsin vihdoin aika myöhään kotiin vietin koko illan sängyssä maaten pimeässä. Jännä muuten miten mulla yhä vaan noi lämmöt heittelee tosi kovasti. Pääosin ovat koko ajan siellä n. 37,2 (joka saa jo olon tosi kipeäksi), mutta välillä voi olla 36,8 ja siitä vartin päästä 37,4. Mutta ei lääkäri ainakaan pari viikkoa sitten ollut tästä huolissaan. Olo on vaan tukala, kun lämpö nousee.

Meinasitteko muuten ottaa influenssarokotteen? Mulla olis aika huomenna, kun kaikki sitä nyt suosittelivat...
 
Boni ootko koska menossa ultraan? Mulla on ensi viikon torstaina rv11+1 :)

Influenssarokotteen aion ottaa tällä kertaa lähinnä tuon sairaan esikoisen vuoksi. Esikoista odottaessa en rokotetta ottanut enkä kausi-influenssaa myöskään sairastanut.

Ostin tänään vihdoin mammafarkut! Hyvin oon pärjännyt verkkareilla tässä kotona, mutta viikonloppuna pitäisi mennä ihmisten ilmoille niin täytyi ne hankkia :D Vaikeuksia oli kyllä löytää jokin paita mikä tän turvotuksen peittäisi... Mä niin odotan sitä ultraa, että tän asian saa julkiseksi :) esikoisesta en mitenkään mainostanut (esim facebookissa) mutta nyt jotenkin tahtoisin kertoa koko maailmalle!
 
Voi vitsi oli äsken ihan vähän vaan pakko testata sitä doppleria ja ollaan miehen kanssa melko varmoja että se oikea syke sieltä löyty! Ainaki kertoja oli se n.160/minuutissa. Eka ei koko doppleri meinannu toimia mut sit ku vaihto patterin, ni löyty oma syke ja lopuks toi hevosen laukkaa muistuttava ääni. :)

Influenssarokotetta en aatellu ottaa, ei siitä ees terkka neuvolassa mitään maininnu.
 
Voi että, ihana juttu aida1! Minäkin tilasin dopplerin ja odottelen sitä nyt tulevaksi. Ehkä turha vielä toivoa niitä ääniä kuulevansa, mutta saapahan kokeilla. Mulla on kyllä aika mutkallinen kohtu ja jos alkio on kiinni tuolla taaksepäin kallistuneessa osassa niin ei varmaankaan vielä moneen viikkoon sydänääniä kuulu. Hitto kun en tullut varhaisultrassa kysyneeksi mihin se on kiinnittynyt.. Toivon kovasti että sydänäänten kuuluminen auttais mua saamaan rauhan näiden pelkojeni kanssa.

Mulla on samaa ongelmaa kuin monella täällä: housut ei mahdu jalkaan. Vaikka paino ei ole noussut yhtään niin maha on varsinkin iltaisin tosi turvoksissa (vastaa noita rv 20 -kuvia tuolla raskausmahaketjussa :D ) ja silloin harvoin kun ei ole turvoksissa, pieni pömppis näkyy koko ajan. Tasan yhden farkkulegginsit mahtuu tuskitta jalkaan. On tämä vähän outoa kun maha on aina ollut se kohta josta olen ollut kapea, paino kerääntyy yleensä muualle.

Marja81lle kovasti pahoitteluja!


AUkko ja 9+0
 
Tänään meni liitokset alaselästä ja kaaduin rappusia alas kun tunto hävisi kokonaan jaloista (tuttuun tapaan). Nyt toivun aivotärähdyksestä ja huomenna koittaa keppiarki loppuraskaudeksi..Kaiken lisäksi mieheni ilmoitti että muuttaa joulukuun alusta ainakin muutamaksi kuukaudeksi pois. Voi että kun toivois että sais nauttia ja iloita raskaudesta...Kadehtien luen teiän juttuja mitä miehenne tekee ja sanoo..täällä en saa muuta kun ilkeyksiä. Kysyi hän kerran ton mun kaatumisen jälkeen et "miten vauva"...siinäpä se...
 
Tähkä81
Käytiin varhaisultrassa. Sydän sykki ja kaikki oli hyvin. :) Vastasi viikkoja 7+2, eli pari päivää vähemmän kuin olin ajatellut.

Syömisistä/juomisista: Mitään makeaa ei tee yhtään mieli, ja myös kahvi tuntuu mahdottomalta ajatukselta. Mitään erityisiä himoja ruokia kohtaan ei ole ollut, mutta suolaiset asiat pysyvät paremmin alhaalla. Nyt olen parina päivänä syönyt pussipastaa, mikä normaalisti on kauhistus. Mehuja olen myös juonut paljon, lähinnä omien vanhempien tekemiä marjamehuja, joita jääkaappi on täynnä.

Oireiden häviäminen on kyllä jännää. Itselläni pahoinvointi, väsymys ja turvotus hävisivät perjantain ja lauantain välisenä yönä. Maanantaina pahoinvointi alkoi tulla takaisin, ja eilinen olikin tähän mennessä kamalin päivä. En kyennyt muuta kuin makaamaan sohvalla, imeskelemään jäisiä marjoja ja välillä ryömimään vessaan.

Olen siis tällä hetkellä kotona. Työt loppuivat kesällä, ja uutta paikkaa ei ole vielä löytynyt. Vähän pelottaa, että töiden saanti on vielä vaikeampaa, kun maha alkaa näkyä. :/

Millimammalle iso halaus. Onpa kurja tilanne, voimia siihen! Pidä huolta itsestäsi.
 
Mä oon niin teidän kaikkien jutuissa koko ajan mukana ja käyn palstalla päivittäin, ei vaan itse saa kirjoitettuamitään. Ihan samat jutut on kun teillä muillakin :) ultra-aikaa odottelen ja verikokeisiin menen tällä viikolla. Etova olo jatkuu ja rinnat on arat. Maha turvotus on kyllä vähentynyt..

Millimammalle paljon tsemppiä! Kiva könkätä koko loppuraskaus sauvojen kanssa!
 
Millimamma, :hug: Voimia hankalaan tilanteeseen. Yritä nyt edes vähän nauttia siitä raskaudestakin, vaikka mies onkin ikävä. Jospa sekin saisi jostain järkeä päähän ja tajuaisi, miten sinua kohtelee. Kävikö pahasti kun kaaduit? Varmasti ainakin säikäytti. Tulee kyllä tosi surullinen olo sun puolesta, kun joudut käymään tuollaisia asioita läpi juuri nyt, kun pitäisi saada olla onnellinen ja iloita raskaudesta.

Influenssarokotetta tuskin otan. Neuvolassa siitä ei ekalla käynnillä mitään mainittu, eikä sitä tytön odotusaikanakaan edes tarjottu. En ole sitä koskaan ottanut. Tuskin siis tänä vuonnakaan.

Mulla oli taas tänään heikotuskohtaus. Oltiin siskon ja lasten kanssa isänpäiväostoksilla, kun alkoi tuntumaan, että voimat menee. Sisko ei tiedä raskaudesta, joten en mitään sanonutkaan. Ostin tavallisen kokiksen verensokereita nostamaan ja kyllä se taas auttoikin. Sisko ei edes sanonut mitään, vaikka yleensä ostan light-versioita :D iltalenkillä oli suklaapatukka taskussa. Täytyy kyllä jatkossa pitää jotain makeaa aina mukana.

Sunnuntaina mennään mun vanhemmille syömään, kun on isänpäivä. Kysyin mieheltä, että herättääköhän mun keskivartalolihominen epäilyksiä :D saattaa mulla olla yksi huppari, millä saa jotenkuten peitettyä. Sunnuntaina olisi kyllä se maaginen 12+0, mutta jotenkin en vieläkään tunne olevani valmis kertomaan raskaudesta.
 

Yhteistyössä