Kesäkuun kullanmurut 2015 **Toukokuu**

Onnea staffy!!! :)

Mä vähän jo luulin että itse ehtisin toukokuulle, mutta ei sitten kuitenkaan :D On tää niin jännää! Supistuksia ja oloja siis on ja aika hauskaa oikeastaan seurata niiden kehitystä. Tämä on mun vika vauva niin täytyy nyt yrittää nauttia jännityksestä vaikka alkaisi olojen puolesta kyllä jo riittää. Nimimerkillä mullakaan ei mahdu mikään päälle ja kaikki vaatteet ahistaa, maha on ihan liian iso ja tiellä, yöt risasia jne jne...

Menkää joku nyt tositoimiin niin saadaan jännättävää :) Ja synnytys kertomuksia olisi kiva kuulla! :)

Lara 36 + 2
 
Eipä tännekään tullut toukokuun vauvaa, vaikka vahvasti siltä tuntui :) Toivottavasti mä nyt olen sitten se eka kesäkuinen!

Onnea Staffy pojasta :heart:

Huomasin tuossa eilen alapäätä siistiessä, että vanha luomi/rasvapatti häpyhuulessa on suurentunut aivan järkyttävän paljon ja muuttunut tummaksi. Käskin miehenkin sitä katsomaan kun en itse ole liiemmin alakertaani katsellut, joten vertailu entiseen jäi hänelle :D Oli samaa mieltä, että suurentunut patti on reilusti. Täytyy tiistaina neuvolassa kysyä, että ehtisikö saada vielä nopean ajan lääkärille... Todennäköisesti patti kai leikattaisiin synnytyksen jälkeen pois, mutta olisi kiva tietää mikä se on. Luomimuutokset on aina vähän pelottavia.

lauwra 40+2

Joku kysyi, että lohduttaako, että kahden viikon päästä tämä on varmasti ulkona.. Kyllä se oikeastaan lohduttaa :D Fyysinen olo on ihan ok, ainoastaan tuttujen kyselyt ja mutsin jatkuvat "onko mitään tuntemuksia" -puhelut ahdistaa.
 
Onnea Staffy! :heart:

Käyn täällä usein lukemassa teidän juttuja, mutta en keksi itse mitään kirjoitettavaa kun ei tässä omassa oloissakaan oikein tapahdu mitään uutta. Samaa odottelua ja kärvistelyä tää on :D Ihanaa kun maanantaina on taas ultra!

Pupumama 35+5
 
Staffylle onnea :heart: :flower:

Kesän eka raparperipiirakka uunista, namnam... Malta odottaa että jäähtyy ja pääsee maitelemaan.

Eilen tuli oltua niin monta tuntia ulkona jalkojen päällä, että ihan tuskanhiki pukkas ja kyllä mahaa kramppas illalla. Mutta aamulla taas ihan normiolo. Nyt odottelen täälä sadetta alkavaksi, typerää vaan kökkiä sisällä kun ei huvita mennä hetkeksi ulos kun sitten kuitenkin taivas repeää niskaan. Mutta ompa tullu siistittyä tupaa taas pienesti sieltä sun täältä, on tää kotona olo vaan kivaa kun kerkeää kotitöitäkin tehdä, töissä ollessa tupa oli kun pommin jäljiltä KAIKENAIKAA.

Vauvaa varten taitaa kaikki nyt olla valmiina, rintapumppu on ainut joka pitäisi vielä hankkia varoiksi kaappiin. Että Hän on hyvä vaan, kohta saa tulla. Jos vielä kuitenkin ainakin ens viikon pysyisi kyydissä, sitten ei oo niin väliä enää :D Pääsis äiti laihduttamaan, kyllä ahdistaa olla tällänen norsunkokonen.. Ikinä en ole näin "runsas" ollut. Eilen katselin itseäni peilistä pienen kuvotuksen kera. Vaikka ei näitä kiloja edelleenkään ole raskaudenaikana sen 4,5kg enempää tullut, mutta tässä lasten välissä keräsin tosiaan sen melkein 20kg.. Mitkään housut ei istu, mikään paita ei ole tarpeeksi pitkä tai löysä ja peruskuntokin on ihan persiistä. Ja kaikki hyllyy, yök. :stick: Mutta ketäpä muutakaan voit syyttää kun itteään (ja miestä), kun kantaa noita herkkuja kotiin. Ei oo kyllä tässä viimeisten parin viikon aikana tullut oikeastaan mitään karkkia tms. makiaa syötyä, ellei jätskiä lasketa. Tulipa valivali. Ps. onhan mulla toi herkku raparperipiirakka tuola odottamassa :LOL: :LOL:

Beibei & Ipana 36+3
 
"*Pihla*"
Paljon onnea Staffy! :)

Toivotaan, että Lauwra saa kunnian olla ensimmäinen kesäkuun synnyttäjä. Vaikka vielähän se ehtisi toukokuun puolellekin... ;)

Jestas tätä pyykin määrää, mitä meillä tulee...
 
"Neiti Sievänen"
Lauwra, hyvä varmasti tarkistaa jos jotain muutoksia luomissa tms on, mutta rauhoitukseksi voin kertoa, että kun paine tuolla alapäässä jatkuu kuukausia, voi häpyhuuliin tulla turvotusta, tummentumia ja suonikohjuja. Mulla on vanha eppari-arpi, mitä ei yleensä huomaa, ihan turvoksissa..

Tuli tosta mieleen, että onko kellään muulla lisääntynyt karvojen sisään päin kasvu? Muun iho ei kestä sheivausta ja yleensä poistan karvat vahalla tai epilaattorilla. Nyt on iho bikinirajasta ja kainaloista aika järkyttävän näköinen kun joka toinen karva tekee semmoisen näpyn, kun ei pääse ihon alta ulos :/ olkaa hyvät mielikuvasta :D

Mulle kävis kyllä tosi hyvin lähteä tänään synnyttämään! Mies lomalla, olis kiva ku ei tarttis kahta viikkoa vaan ootella ;)

Neiti S 39+4
 
Onnea Staffylle! <3

Niin se vaan toukokuukin vilahti ja alkaa se Kauan Odotettu (ja pelätty) Kesäkuu! Kääk, nyt jo!?
Jospa ois viimeinen kuunvaihdos tässä tilassa. Olotila ei kyllä anna taas pienintäkään merkkiä, et mitään ois tapahtumassa vielä aikoihin.

Nyt ei oikein ajatus kulje.. Alkaa olla tässä vaiheessa vaan sitä itteään eli ODOTUSTA tämä oleminen.

K 36+4
 
Meille syntyi tyttö 22.5. klo 9.21. Painoa prinsessalle oli ehtinyt kertyä 2950g ja pituutta 47,5cm.

Kuudes sektioni sujui toimenpiteenä hienosti. Leikkauksen jälkeen ongelmia aiheuttivat haavan vuotelu molemmilta laidoilta pari seuraavaa päivää. Sitä tyrehdytettiin hiekkapussein ja kylmäpussein. Nyt haava sitten erittää noista päistä ja perjantaina aloitettiin haavainfektioon antibiootti, jotta maanantaina hyvällä tuurilla voitaisiin nuo viisi tikkiä poistaa.

Lisäksi alavatsani ja samoin "alakertani" on mustelmilla oikein kunnolla, mieskin tuumaili, että toivottavasti ei jää tuon näköiseksi:LOL:. Hyvä siitä tulee, kai...

Kotiin päästiin vauvan kanssa tiistaina ja perjantaina oli ensimmäinen punnitus neuvolassa. Sairaalasta lähtiessä vauva painoi 2800g ja neuvolassa 2790g. Syötön jälkeen painoa oli 2835g, kun terveydenhoitajan kanssa mielenkiinnosta mitattiin uudelleen. Koska paino ei ollut juurikaan siis lähtenyt nousuun perjantaihin mennessä, menemme uudelleen puntarille huomenna maanantaina. Imetystä on pitänyt tehostaa, ja yritys olisi imettää kahden tunnin välein, mutta aina ei ihan onnistuta siinä. Maidon riittämättömyydestä ei painon hidas nousu taatusti johdu, sillä ennen perjantaita vauva söi vain toisen rinnan kerrallaan. Jännittää kyllä huominen punnitus.

Tässä onnittelen tasapuolisesti kaikkia, jotka ovat vauvansa saaneet 20.5 jälkeen. Nyt en ole vielä ehtinyt lukea kuulumisianne ja tällä istumalla siihen ei ole aikaa, sillä vauveli odottaa ateriaansa. Palaan asiaan paremmalla ajalla.

Kultatiuku ja Pikku Pupunen 9vrk

Ps. Pupusella ei ollut tuuheaa tukkaa, vaikka hikkasi raskausaikana useita kertoja päivässä. Kumoan siis täten vanhan uskomuksen paikkaansa pitävyyden ainakin meidän osalta.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Staffy85
"miiula"
Onnea Staffy ja kultatiuku! :)

Oma olo on oikeestaan tosi hyvä, eilen supisteli kun kävelin koko päivän mutta muuten ei mitään :D
Pari päivää ollut parempi olo kuin siinä keskiraskauden aikana :) Käyhän se näinkin!
Jaksamista kaikille ja kiva kuulla jo vauvautuneiden(kin) juttuja! :)
 
Kirjoittelin tuohon vauvauutisen jatkoksi tärkeimpiä asioita sektiosta ja sen jälkeisestä ajasta. Sen unohdin sanoa, että edelleenkään ei tullut kieltoa uusille raskauksille. Istminen alue oli edelleen varsin normaalin paksuinen=). Uskomatonta!

Kultatiuku
 

Yhteistyössä