Kesäkuun kullanmurut 2015 **Toukokuu**

:popcorn: Seuraavaa vauvaa odotellessa...

Noniin, yritetäänpä uusiksi. Ihan ku oisin päissään kirjottanu edelisen viestin :LOL:

Mulla on siis aurallinen migreeni ja eilen oli kohtaus ja näköhäiriöt. Monesti sen jälkeen puheen tuotto on vähän hankalaa, vaikka kuinka yrittää. Tuntuu hassulta, joskus vähän pelottavaltakin..

Omaa napaa (.) piti tulla kirjoittelemaan. Kävin eilen ostamassa Lindexiltä imetysliivejä tuplapakkauksen. Ovat sitä saman tyyppistä mallia, kun Bravadon Body silk seamless, mutta ei nuo kyllä yhtä mukavat ole päällä. Hintaa kaksilla liiveillä kuitenkin vähemmän kuin yhdillä Bravadoilla, joten ajattelin, että pärjään noilla (+vanhoilla) siihen saakka kun maidon tulo tasaantuu ja ostan sitten ihan oikealla kuppikoolla tukevampia liivejä.

Ite haluaisin käyttää kans kestoliivinsuojia, mutta en edellisen imetyksen aikana löytänyt hyviä. Pitääkin tutustua noihin teidän linkittämiin vaihtoehtoihin. Mulla oli järkyttävät suihkutissit, kestot ei imenyt maitoa tarpeeksi nopeaa. Alussa käytinkin paljon maidonkerääjiä. Mutta mulla kyllä meni kertiksiäkin montakymmentä paria päivässä, kun aina imetyksen yhteydessä jouduin vaihtamaan suojat ja jos maidonkerääjiä ei ollut, niin jopa kesken imetyksen joutui vaihtamaan, kun toinen rinta herui niin paljon..

Ostin myös alushousuja :p Kun normaalisti käytän lähinnä stringejä, niin jälkivuoto+stringit ei oo se paras yhdistelmä..

Täällä alkaa kaikki nyt olla ostettu synnärikassia ja kotiintuloa varten. Vielä esikolle lahja ja vauvalle kotitutumisvaatteet. Turvakaukalon ja sitterin pehmusteet pyörii koneessa, seuraavaksi vaunukopan kankaat. Hoitopöytä on kasattu, pinniksen pohja pitäisi nostaa ja käydä esikolle ostamassa patja meidän sängyn alla olevaan vuodevaatelaatikkoon. Saa tulla hänkin meidän huoneeseen jos yöllä vaikka pelottaa. Tähän mennessä on tullut pinnikseen nukkumaan :LOL: Siis tuo nelivuotias reilu 115cm pitkä neiti :p

Tänään pitää taas käydä kirppiksellä järjestelemässä pöytää ja viemässä uutta tavaraa. Mulla on siis pöytä ensi viikon vielä. Sitten vois synnyttää, mieskin jää lomalle sopivasti :D

Sellainen vielä tuosta kiinnittymisestä, onko sillä mitään merkitystä milloin kiinnittyy? Esikko tosiaan kk ennen la ja synty 41+0. Tämä ei vielä eilen ollu kiinnittynyt (37+5)..

Ja miltä se tuntuu jos vesiä vaan tihkuu? Mulla on välillä yhtäkkiä kastunu ihan vähän alkkarit, mutta ei sen enenpää. Jotenkin sen kuitenkin huomaa, mutta ei oo semmoista jatkuvaa...

Omanapainen Neiti S 37+6
 
Voi että, tätä palstaa on nyt niin jännä seurailla :D tsemppiä kaikille!

Omasta navasta sen verran, että yöllä heräilin jonkun verran kipeisiin supistuksiin, mutta sain sentään ihan ok nukutuksi. Aamullakin nyt aina välillä supistellut, mutta ei sentään ihan eilisen kaltaisesti :whistle: vähän kyllä säikäytti moinen. Tää on nyt varmaan mun karmaa, kun oon koko ajan manannut, että vauva syntyy viikolla 37 tai 38. Nyt se sitten ilmeisesti haluaa näyttää, että voi hän aikaisemminkin tulla :D jos nyt sen pari viikkoa vielä kuitenkin odottelisi.

Tosi tukala olo kyllä koko ajan nyt.

Kerttuliinu, mulla ainakin teki tosi kipeää noi supistukset : / Oon ajatellut, että mulla on korkea kipukynnys (mm. todella kivuliaat kuukautisen ihan tuttu juttu) mutta noi eiliset oli kyllä jotain ihan omaa luokkaansa. Pisti miettimään, että mitähän ne sitten myöhemmin vielä tulee olemaan... :D

Pupumama poksuu 34+0 :flower:
 
"lauwra"
Neiti S, sillä kiinnittymisellä ei taida olla mitään väliä... Jotkut vauvat kiinnittyy kuukautta ennen syntymää ja toiset vasta synnytyksessä. Eli se kiinnittyminen/kiinnittämättömuus ei ole merkki mistään, niin kuin ei tunnu mikään mukaan asia olevan :D Lapsivesien meno taitaa olla ainoa varma synnytyksen merkki ja joillain sekin voi tulla vasta ponnistusvaiheessa.

Kylläpä CityPähkinän vauva antaa odottaa itseään! Jospa nyt ei ihan sinne täysaikaiseksi menisi, vaikka aika lähelle sitä päivää venyttää :D

Äsken kävelin peilin ohi ja huomasin, että maha on tosi alhaalla! Siis todella selkeästi laskenut. Silti en usko, että ennen perjantaita (39+0) tapahtuu mitään...
 
"*Pihla*"
Meidän pieni poika syntyi tänä aamuna klo 8.43, painoa 2768g ja pituutta 47,5cm :) kaikki meni hyvin, mutta lääkäri ei suosittele enempää lapsia. Lapsiluku on siis täynnä, ei haluta ottaa turhia riskejä. Poika tuhisee tyytyväisenä tuossa kainalossa ja äiti on hirvittävän väsynyt herättyään yöllä klo 3.00 :D ja tänäänhän viikkoja oli 39+2.

Tulen myöhemmin kertomaan lisää :)
 
Pihlalle lämpimät onnittelut pienestä pojasta! :flower:
Synnärillä olijoille ja muillekkin kovasti tsemppiä! :flower:

Täällä oli tänään aamulla neuvolalääkäri. Kohdunsuu oli nyt ihan pehmeä ja lyhentynyt taas edelliskerrasta, että jotain edistystä sentään tapahtunut. =) Lääkäri laittoi lähetteen äitiyspolille, kun viime viikolla käymissäni verikokeissa oli maksa- ja sappiarvot hieman koholla. Mulla on nyt siis kolmatta viikkoa iho kutissut ja tästä syystä terkka laittoi viime neuvolakäynnillä lähetteen labraan. Nyt vaan sitten odotellaan aikaa sieltä polilta.

Bella & vauva 36+3
 
Hirmuisesti onnitteluja Pihlalle ja pienelle pojalle! On se vaan niin jännää kun tässä on teidän kanssa ajatuksia vaihtanut jo reippaasti yli puoli vuotta ja nyt alkaa jo osa olla maallssa <3

Kiinnittymisestä, mulla oli kiinnittynyt jo vkolla 35 ja paikatkin jo pehmentyneet. Lääkäri sanoi ettei se kerro mitään synnytyksen ajankohdasta ja ei oo tosiaan vielä mitään tuntemuksia että synnytys olisi lähellä. Toivoisin, että viikon sisällä se kuitenkin tapahtuisi. Painoa on tullut nyt 1kg-1,5kg viikkoa, ja se tuntuu ihan mahdottomalta. Yhteensä nyt tullut 14kg.

Staffy rv38
 
"lauwra"
Onnea Pihla :heart: ei nyt ihan 3-kiloiseksi herra ehtinyt, mutta hyvin kuitenkin oli painoa tullut :)

Jos ei tänään, niin lähipäivinä saadaan vielä pari vauvaa lisää :) Jännää!
 
Onnea Pihlalle!
Vähän kade ja kuusamakin taitaa olla tosi toimissa.
Täällä kylvettiin juuri ruohoa tuohon ikkunan alle, ilmeisesti vihje, että voin alkaa odotella, että nurmi kasvaa... Huoh..
No, oli lääkäri käynnillä se positiivisuus, että olen 4cm auki, on vain tuota kohdun kaulaa jäljellä hyvinkin paljon. Eikä siis enää supistele. Sain lisää lääkettä, mutta kattellaan, pitänee lähteä maratonille, jos vaikka auttaisi.
 
Onnea Pihlalle ja perheelle! :heart:

Neuvolalääkäri oli täälläkin tänään. Vauva on hyvin alhaalla raivotarjonnassa ja kohdunkaulaa jäljellä 0.5cm ja kohdunsuu sormelle auki! :eek: Lääkäri oli vahvasti sitä mieltä, ettei tarvi laskettuun aikaan asti odotella. Toisaalta itsellä ei mitään tuntemuksia, että olis sieltä piakkoin tulossa. Ja aina saa kuulla näitä juttuja, että meni kaikista "ennusmerkeistä" huolimatta yliaikaiseksi. Sisätutkimuskin tehtiin ekaa kertaa eikä sekään provosoinut yhtään supistusta, vaikka epämiellyttävältä tuntuikin. Mietinkin, että osaskohan se nyt varmasti kattoa noi mitat oikein... Sain myös lähetteen verikokeisiin, että katottais hemoglobiini vielä kerran ja sit joku...hmm.. en enää edes muista mikä, mutta a:lla muistaakseni alkoi... Tosin lääkäri sanoi, että noi otetaan sit viikolla 38, mutta epäili, että sinnekään asti selviäisin jakautumatta. :O
Lapsivedestä sanoi, että on vähän niukasti, mutta riittävästi. :confused: Tätä nyt aloin miettimään, että mitä toikin sit tarkoittaa... Niin, ja lantion lääkäri "katsasti" sillä lailla vaan painamalla tosta luita yhden sekunnin ajan ja sanoi, että sopii alatiesynnytykseen. Jotenkin todella nopea käynti, josta jäi hieman hämmentynyt olo. Kyseli kyllä vielä lopuksi, että "pelästyinkö tosta kohdunkaulasta", johon vastasin että "eeeen kai". :D

Mamira 35+5
 
Lämpimät onnittelut Pihla. Ihana uutinen :flower:

Kerttuliini: Lähtömitat mulla on oli 172cm/56kg eli hieman alipainoinen. Toisaalta ei haittaa yhtään, että tuota painoa on tullut nyt. Yritänkin lohduttautua sillä, että se osa mikä ei ole turvotusta ym lisäisi sitten imetyksen onnistumista. Viime raskaudessa kaikki tulleet kilot karisi miinuksen puolelle jo viikko synnytyksen jälkeen ja imetyksellä oli varmasti oma osuutensa asian suhteen =)
 
..malsa
Onnea Pihla ja perhe! :) nyt ei tarvitse enää jännittää ja pelätä. :)

Tsemppiä edelleen sairaalassa odotteleville! Toivottavasti ei enää kovin pitkästi synnytykset veny, tai ainakaan tarvitse kipujen kanssa kärvistellä!

Täällä oli tänään neuvola.. eipä siitä kauheasti taas irti saanut kuin, että rautakuuria vielä täytys nappailla ja iso vauva on taas neuvolatädin mielestä. Tiiä kehen sitä uskois tosta koko asiasta kun sanottu että on iso ja sitten sanotaan että ihan normaali ja plaah.. No sen näkee sitten kun poika päättää tulla ulos..

Nyt ei ihan oikeasti enää jonossa etuilla! :S Tuntuu, että kaikki päättää nyt syntyä ennen täysiaikaisuutta ja sitten nää jo täysiaikaset joutuukin kärvistelemään salettiin yliaikasuuden puolelle. Antakaa siis armoa!! :D

Inhottavinta on taas tää odottaminen, että josko nyt vai joko nyt.. Eilen jo menin päiväunien sijaan lillumaan suihkuun, että jos se synnärille lähtö oliskin ollut edessä.. mutta no juu ei. Supistukset ei ole kipeitä, mutta tuntuu aika voimakkaana paineena alakertaa kohden. Poika tulee ulos kun on valmis.

Malsa ja pojuE 37+5
 
"miiula"
Ihanaa Pihla, paljon onnea pojasta! :)

Mulla tosiaan yritettiin käännöstä mutta ei se mihinkään kääntynyt, kävi kyllä _tosi_ kipeetä.. Kovasti yrittivät painostaa alatiesynnytykseen mutta en mä kyllä suostu vaan toisten mieliksi kun en koe siihen olevani valmis. Ärsyttää vaan tollanen painostus!
Sektio tehdään n rv 39 jos ei nyt sitä ennen sitten ala syntymään :)
Tsemppiä kaikille olojen kanssa kärvisteleville!
 
"Kuusama"
Viides päivä menossa, salissa oltu tämä päivä. Arvatkaas paljonko olen avautunut aamusta (7 tunnissa)? Jep, en yhtään. Kaiken lisäksi olen valvonut lauantai aamusta käytännössä yhtä putkea. Ketään täällä ei kiinnosta mun jaksaminen. Mä olen niin loppu tähän hommaan. En mä tosiaan tilannut kahden viikon synnytystä näille viikoille.

Kätilöllä on tietysti hoono soomi eikä tosiaan puhuta "samaa kieltä". Ei ollut edes lukenut mun tietoja vaikka on 3 tuntia tässä häärännyt. Alan olla aika epätoivoinen.
 
"Catnip82"
Onnea Pihlalle!! <3

Pitkää mieltä ja hermoja muille synnärillä oleville, olemme täällä hengessä mukana!

Olin siis aamulla kontrollissa ja edelleen kaikki raskausmyrkytyksen oireet on negatiiviset, vain verenpaineet koholla. Lääkitys ei ole niitä vielä laskenut. Virtsassa on kuitenkin kotona aina valkuaista niin nyt sitten kerään 12h ajan kaiken pissan kanisteriin. Huomenna lääkäri sitten soittaa miten jatkossa edetään.
Vauva voi kuitenkin hyvin, painoa tullut viikon takaisesta riittävästi ja hieman keskikäyrän alapuolella kasvetaan. Nyt arvio oli 2400g. Siro tapaus kuulema :)

Catnip82 + kyytiläinen 35+4
 
Hurjasti onnea Pihlalle ja koko perheelle pienestä pojasta. :heart:

Kuusamalle tsempit ja toivottavasti saisit nukuttua, ehkä se juuri on syy kun ei etene. :/

Täällä taas supistellut paljon. Sunnuntaina tuli koko päivän supistuksia ja jossain välissä jopa viiden minuutin välein, mutta se kipu vaan puuttuu. :D Seksin jälkeen sain oikein yhden vähän kipeän supistuksen aikaan... Että niitä odotellessa. Mä niin oon juhannuspäivänä käynnistyksessä, kun kaikki muut täällä tuntuu jakaantuvan niin aikaisin. :D

jjennna 37+2
 

Yhteistyössä