Kesäkuun kullanmurut 2015 **Toukokuu**

[QUOTE="Kuusama";30834919]Viides päivä menossa, salissa oltu tämä päivä. Arvatkaas paljonko olen avautunut aamusta (7 tunnissa)? Jep, en yhtään. Kaiken lisäksi olen valvonut lauantai aamusta käytännössä yhtä putkea. Ketään täällä ei kiinnosta mun jaksaminen. Mä olen niin loppu tähän hommaan. En mä tosiaan tilannut kahden viikon synnytystä näille viikoille.

Kätilöllä on tietysti hoono soomi eikä tosiaan puhuta "samaa kieltä". Ei ollut edes lukenut mun tietoja vaikka on 3 tuntia tässä häärännyt. Alan olla aika epätoivoinen.[/QUOTE]

Oletko sanonut suoraan, että haluat sektion?

Ihme vääntöä siellä :(
 
"lauwra"
Mamira, mä en nyt muista mikä se mitta-asteikko oli lapsiveden määrästä, joten heitän ihan lonkalta, että 5-25 jotain. Mulla oli esikoisesta rv28 mitattuna 24 eli aivan yläpäässä, mutta normaalin rajoissa. Jospa sulla oli lähellä alarajaa, mutta vielä tosiaan sillä vaihteluvälillä. Lääkärit varmaan sanoo kaiken ääneen mikä ei ole keskikäyrällä, mutta ei ole myöskään huolestuttavaa :)

miiula, ikävää tommonen painostaminen! Toivottavasti pysyt yhdessä kasassa sektioon asti ettei tule sitten ahdistuksia jos joudut perätilavauvan synnyttämään tai joudutaan kiireelliseen- tai hätäsektioon.

Voi Kuusama :( Jos tilanne ei etene, niin vaadi sektio, että homma saataisiin loppumaan! Ei tuo ole inhimillistä kärsiä päiviä noista kivuista ilman tuloksia.
 
"Kuusama"
Kiitos teille tsempeistä! Ja Pihlalle isot onnittelut pojan syntymän johdosta!

En taida kovin helpolla saada sektiota, tämä hoitohenkilökunta haluaisi hinnalla millä hyvänsä pitää vauvan vielä mahassa. Nyt olen sentään päässyt vesialtaaseen, se on mahtava keksintö!
 
  • Tykkää
Reactions: Syli84
"miiula"
lauwra, koin tosiaan aika inhottavana tollasen painostuksen mutta sanoin kyllä ihan suoraan etten ala synnyttämään alakautta, eipä se lääkäri siihen sitten enää mitä oikeen voinut sanoa.. Nyt vaan tosiaan toivon että ei ala syntymään ennen ettei joutuis mihinkään hätäsektioon ainakaan!
 
[QUOTE="Kuusama";30835050]Kiitos teille tsempeistä! Ja Pihlalle isot onnittelut pojan syntymän johdosta!

En taida kovin helpolla saada sektiota, tämä hoitohenkilökunta haluaisi hinnalla millä hyvänsä pitää vauvan vielä mahassa. Nyt olen sentään päässyt vesialtaaseen, se on mahtava keksintö![/QUOTE]

Jos olet 5cm auki, ei se taida sisällä pysyä.

Mä kävin esikoista odottaessa pelkopolilla. Yksi pelko oli se, että synnytys vaan kestää ja kestää. Silloin sanottiin, etteivät anna synnytyksen kestää kohtuuttoman kauan.

Olen kuullut monistakin, joilla on vaan venytetty ja venytetty ja lopulta sitten parin vuorokauden päästä tehty sektio. Mielestäni se on kohtuuttoman pitkä synnytys.
 
Kuusama Sulle täältä kaikki mahdollinen energia... Onko ne tarjonneet sulle edes nukahtamiseen lääkettä? Mä vaatisin jo jotain vaikka sit sitä opamoxia tms rauhoittavaa joka tuos edes hetkeks unen.... Toivon et tätä kirjoittaessani sulla on jo lapsi melki sylissä :hug:
 
Pihlalle paljon onnea! :flower:

Kuusamalle tsemppiä, pure niitä hoitajia jos ei ala kohta tapahtua (älä oikeasti). Mun käy sua sääliksi täällä, todella kohtuutonta toimintaa minunkin mielestä.

Mulla alkoi äitiysloma tänään, tai siis viimenen työpäivä oli tänään! MAHTAVAA! Sen kunniaksi kävin vaippaostoksilla (tai piti valita vaippa tai kukkakauppa, ja koska satoi niin..), ostin 2 pakettia libero1 ja 1 paketti libero2- vaippoja :heart: Ehkä näillä pärjätään muutama viikko kun kotia tullaan. Ostin myös keltaisen ainun tutin ja kerttis liivinsuojuksia paketillisen. Ja tilasinpa esikoisen uuteen sänkyyn patjan ja pinnikseen myös, nyt vaan ootellaan että tulee viesti että saa noutaa! :)

Mä oon niin täynnä tätä vauvaa taas, pää painaa alakertaa ja tuntuu että tällä on metriset jalat...

Tosta ajoittaisesta pikkareiden kastumisesta mä oon huomannu saman, mut mä tykkään et se on ollut (ainakin omalla kohdalla) valkovuotoa ja/tai pieni liru pissaa? :O Pää vaan sattuu painamaan just huonosti tai kumarrun liikaa. Tiedä tuota, mutta todella mäsät lantionpohjalihakset mulla on, millähän ne saisi taas kondikseen synnytyksen jälkeen.. Mullahan putoo sisäelimet muuten emättimen kautta :LOL: :LOL:

Nyt mä rupeen tosissani hääräämään tätä tupaa vauvalle valmiiksi, pakko! Vaikka mä en usko että tämä tulee kauheasti ennen LA:ta mutta silti, mukavaa kun kaikki olisi edes suhkot valmista. Nyt vaan pitää ruveta ravaamaan kirppiksiä läpi ja ettiä pieniä nuttuja.. Ja pestä nuo unisex-vaatteet esikoisen laatikoista.

Huomenna mä meen katsomaan mahdollista uutta turvakaukaloa, jonka pitäis sopia noihin meidän vaunuihin. Ja illalla pitäis tulla mahdollinen ostaja hakemaan nuo meidän vanhat vaunut pois, niin päästäis taas liikkumaan eteisessä lähes esteittä.

Mukavaa iltaa :)
Beibei & Ipana 34+5
 
Kuusama: kamalaa venytystä :( Ei ihme jos on voimat poissa. Tiedäthän että saat valita kätilön eli vaihtaa jos et tule toimeen? Kielimuuri olisi mulle kyllä sen verran iso juttu että vaatisi toisen kätilön. Ihan tajutonta ettei ne tee mitään kun sulla on kestänyt noin kauan jo :( Todella paljon tsemppiä!!!
 
"Kuusama"
No niin, kolme tuntia syntymästä pääsin suihkun kautta osastolle ja just nyt ei kauheasti nukuta :D Aika hyvä hetki kirjoitella stooria kun poju on ekan syöttövälin tarkkailussa kansliassa.

Aamulla tosiaan siirryttiin vihdoin saliin ja sain aluksi tosi kivan kätilön. No hänellä sitten loppui vuoro nopeasti ja joutui vielä avustamaankin heti toiseen synnytykseen. Aluksi sain luvan suihkutella altaassa, veteen en vielä päässyt kun oli tulehdusarvot edelleen hiukan koholla. Suihkuttelu auttoi jo aika kivasti kipuihin. Kätilö vaihtui ja sain tämän tyypin kenen kanssa en oikein tullut juttuun. Sisätutkimuksessa selvisi että paikat oli ihan ennallaan 7 tunnin ahkeran suihkuttelun jälkeen. Silloin repesi järki ja olin aivan kypsänä koko touhuun. Lisäksi se kätilö otti päähän, vaikkei se hänen vikansa ollut. Siinä vaiheessa taisin kuitenkin saada luvan mennä kunnolla ammeeseen. Siinä aukeni sitten taivas! Vedessä oli mahtavaa ottaa supistuksia vastaan. Seuraava sisätutkimus sovittiin klo 20.30. Sitä ennen alkoi jo tuntua siltä että vesi ei enää riitä ja mietin kuumeisesti seuraavaa siirtoa, senkin varalta että vedet menee ja joudun pois altaasta. Tarkastuksessa selvisi että olin auennut huimat pari senttiä, kohdunsuu oli melkein 7 cm auki. Aloin olla jo ihan kypsä ottamaan epiduraalin ja kerroin sen kätilölle. Hän lähti taas huoneesta ja istuin keinutuolissa käyrällä odottaen helpotusta. Sattui aivan törkeästi ja tuli käytettyä ääntä tehokkaasti :D Kätilö tuli takaisin ja ehdotti aluksi kohdunkaulan puudutetta ja kalvojen puhkaisua, sitten epiduraalia jos ei toimi. Suostuin, sillä ajatus tuntui fiksulta. Lääkäri saapui n. 21.15 ja puudutti ja puhkaisi kalvot. Totesi samalla että olin yhtäkkiä 9,5 cm auki :D

Sitten piti odotella hetki, ja samalla kätilön vuoro vaihtui. Se olikin minun onnenpotku, sillä huoneeseen asteli se aamun ensimmäinen mahtava tyyppi jonka kanssa synkkasi loistavasti! 21.30 aloitettiin ponnistaminen, ja 21.53 poika oli maailmassa :D Se oli tehokasta touhua, ei tarvinnut harjoitella suuntia tms. Selvisin vähillä vaurioilla, vain pari naarmua ja yksi rakenteellinen erikoisuus jotka tikattiin. Se ompelu oli ehkä kaikkein pahinta.

Ja sitten tärkeimmät =) Poika painaa huimat 2900g! Kaikki oli niin kunnossa kuin olla voi =) Imi rintaa kuin vanha imuri :D Meni tosiaan pariksi tunniksi kansliaan tarkkailuun ja että mä saisin vähän levättyä.

Jäi kyllä lopulta aivan loistava maku suuhun tuosta "loppuhuipennuksesta". Meni puudute, ajoitus ja henkilökemiat kätilön kanssa niin nappiin kuin mennä voi =) Ja kyllä mää aika hienosti taisin ponnistaa :LOL:

Kuusama ja Vauva-T rv 35+4
 
Hei! Täälläkin poika tuhisee kainalossa. Syntyi minuutti ennen puolta yötä. Vain teilu 2600g, mutta hyvä imijä ja muutenkin hyvin voiva. Noin kuudelta laitettiin toinen käynnistävä ja sitten alkoi aluksi hyvin hitaasti tulla napakoita supistuksia, mutta hyvin harvoin. Ysin aikaan vielä tulivat noin 7 minuutin välein, mutta pakko oli käydä pyytämässä panadol, no, kympin aikaan alkoi supistuksia tulla tiuhaan ja pakko oli jo hälyttää lisä lievitystä. No, se kesti hetken ja sinä aikana alkoi tulla suppareita jatkuvalla syötöllä. Kätilö totesi, että on pakko tarkistaa kohdun tilanne ja se oli 5cm auki eli kaikki kivun lievitys tapahtukoon synnytyssalissa. No, sinne meno keski hetken vaikka oli viereinen ovi. Olin kyllä tosi tuskissa. Siellä todetaan että olenkin jo 8 cm auki ja voidaan antaa enää kohdunkaulan puudute ja ilokaasua. No, lääkärin tulo kesti minuutteja ja hän tuli toteamaan, että sitäkään ei voi enää antaa. Ilokaasun avulla ponnisteltiin ja poika tuli alakautta vain vähän repien. Tikkejä tuli siis tännekin. Nyt pitäisi levätä ja mieskin lähti kotiin, mutta uni ei vielä tule.. Tsemppiä muillekin ja onnittelut myös kuusamalle!
CityPähkinä
 
Paljon onnea Kuusama ja Citypähkinä! !!! :) <3 Hieno juttu, että kuusamalle jäi kuitenkin hyvä mieli kaikesta :) Citypähkinällä on mennyt loppu rytinällä! :eek: Jäikö kuitenkin hyvä fiilis ettei liian nopeasti käynyt? Näitä kertomuksia on kiva lukea!
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut Citypähkinä! <3

Näitä on kiva lukea mut kamala ku alkaa jännittämään! Ja tosiaan kun ei tiedä kuin lähellä se omakin taistelu voi olla. Todennäköisesti jossain heinäkuulla :D

Hyviä vointeja äideille ja pojille! Ja kaikille muillekin :)

K poxuu,35 :)
 
"lauwra"
Onnea Kuusama ja Citypähkinä! :heart: Jännä vaikka päiväkausia ehditte synnyttää, niin kumpikaan ei loppujen lopuksi ehtinyt saada suurempia kivunlievityksiä sitten kun alkoi tapahtua. Pikaista toipumista ja toivottavasti pääsette pian kotiin tuhisijoidenne kanssa :)

Sonde, aiemmin kirjoittamaasi piti kommentoida, mutta unohdin... eli siitä, että toivottavasti pääsee hyvin nukutun yön jälkeen synnyttämään! Vaikka mä päivällä aina manaan, että tulis nyt jo, niin illalla nukkumaan mentäessä toivon, että saan hyvät unet ja ettei lähtö tulis ihan heti. Mieheni vitsaili, että vauva saisi lähteä tulemaan aamusta kun herään ja olen hyväntuulinen ja syntyä ennen mun päiväuniaikaa :D

Oma napa: Täällä keilapallo on kyllä tosi tukalasti tuolla haarovälissä ja sattuu aivan tajuttomasti! Alkaa koskea jo heti aamusta. TULE JO ULOS! :D

lauwra & poju 38+5
 
"Catnip82"
Kuusamalle ja Citypähkinälle suuren suuret onnittelut pojista!!
Olipa hienoja uutisia!

Kyllähän nämä varaslähdöt itselläkin pientä paniikkia nostaa, kun vauvan vaatteet on vielä varastossa jne. Esikoinen kuitenkin käynnistettiin ja tuntuu nytkin että ei tämä nro 2 täältä omin ehdoin ulos tule :) eiköhän tässä heinäkuulle mennä....

Kohta viemään virtsakanisteri labraan, kyllä muuten pissaa kertyy 12h ajan :) että ei ihme että siellä vessassa saa ravata! Iltapäivällä sitten lääkäri soittaa miten jatkossa edetään. Ohjelmassa myös tytön 1,5v lääkäri ja siivouspuuhia tälle päivää.

Catnip82 + kyytiläinen 35+5
 

Yhteistyössä