Kesäkuun kullanmurut 2015 **MEIDÄN KESÄKUU**

Kiitos onnitteluista!<3 vauva on aivan täydellisen ihana!

Onnea muillekin jakautuneille!

Synnytyskertomusta lyhyesti ja ytimekkäästi.. Supistukset alkoi epäsäännöllisesti ti-ke yönä, to ja pe kivut sietämmättömät, pe itana osastolle yöksi, la aamuna 2cm auki ja olo sanoinkuvailematon. Siitä lähti vihdoinkin etenee puoliltapäivin la anelin itkun kans apua ja vihdoinkin 4cm auki ja saliin. Sain onneksi itkupotkuhepuleiden kans vaadittua pian epiduraalin, voi mikä autuus ja onni kun kivut lähti! Tässä välissä jos oisin tiennyt niin oisin keräillyt takaisin 4vrk:n unettomuutta.. Nimittäin ponnistusvaihe oli kamala, yli tunnin mittainen ja en osannut! En saanut kunnon ohjeita, kauhea härdelli, mulla usko ja voimat täysin nollissa kun vaan henkeni kaupaöla väänsin ja väänsin.. Vasta viimeiset supistukset tajusin mitä pitää tehdä kun tunsin vauvan tulon ja siitä ei mennyt enää kuin hetki kun sain jostain yhtäkkiä supervoimat puskea muksun ulos.

Siispä ensisynnyttäjät jos on aikaa ja energiaa avautumisvaiheen aikananiin harjoiltelkaa/käykää läpi pari kertaa kätilön opastuksella ponnistusta! Siis asentoa ym.

Tyllerö oli heti virkeä ja imi samantie rintaa kuin vanha tekijä <3 niinkin virkeä et valvottiimpa vielä yks yö neitin kans! Tänään hän onkin sit nukkua tuhissut kuten äitinsäkin..

Jospa päästäis pian kotiin viettämään yhteistä arkea!

Kerttuliinu ja typykkä 1pv
 
  • Tykkää
Reactions: Staffy85 ja Lara--
Onnittelut Illa Tuu :love:

Sataa sataa ropisee... Oikeen mahtava maanantai keli sitten :/ Onneksi eilen oli lämmin ja kiva päivä, pääsi lapsetkin uimaan ekaa kertaa tälle kersälle kun ne sitä oli koko alku loman kinunneet :p Tänään olisi virallinen eräpäivä, mutta eipä tunnu kaverilla olevan kiire mualimmaan :whistle: Viime yönä kyllä nukuin ERITTÄIN huonosti.. Supistukset ei pitäny hereillä vaan ihan joku muu.... Nyt pitäis sit mennä tosi pirteenä neuvolaan. Katotaan onko verenpaineet taivaissa velvomisen takia!!

Voi että kerttuliinu kun sulla sattui synnytykseen tuollaiset kätilöt :/ Onneksi kutienkin lapsi voi hyvin ja itsekin olet toipunut synnytyksestä :)

JeHil 40+0 poks o_O
 
Kerttuliinu, kylläpä tosiaan sulla oli rankka synnytys! Päivien avautumisvaihe ja tunnin ponnistus :unsure: tosi ikävää ettei sun kätilösi osannut neuvoa ja auttaa. Toivottavasti pääset käymään asian läpi hänen kanssaan, jottei suurempia traumoja jää.

Ja onnea Illa Tuu juhannusvauvasta! :love:

Pihla, meillä syöttöväli on koko ajan tuota luokkaa o_O viime yönä ensimmäisen kerran nukkui 5h pätkän... ja sen jälkeen aamuyön oli 1-2h välein tissillä.

Me täällä aletaan pakkaamaan vauvaa kaukaloon ja lähdetään vastasyntyneen valokuvaukseen. Saa nähdä miten käy... Olen aikalailla vielä toipilas (alhainen hb ja särkyä alapäässä), mutta toivotaan hyvin nukkuvaa vauvaa kuvauksen ajaksi!

lauwra & poika pian 2vko
 
  • Tykkää
Reactions: pupumama ja BeiBei
Voi päivää sentään, neuvola takana ja oli kyllä niin turha reissu kun olla ja voi. 10 min pikatsek ja ulos, terkka hooonosoomi-muikkeli ja aika kovakourainenki vielä.. :( vähän pahamaku jäi kyllä, ärsyttää. Oma hoitaja on lomalla (harrrmi), mutta kai tuon kanssa pitää selvitä vielä ainakin 1 kerta ellei satu ennen sitä syntymään. Nyt ostan kyllä suklaata kaupasta lohdutukseksi. ;)
 
Alan olla niiiiiin kypsä niiiin kypsä. Mutta kun ei niin ei. Huomenna tärähtää viikko 41 ja ei nii ku mitään tapahdu. Vauva joo liikkuu että hengissä hän on mutta miks ei ala syntymään. Onko sillä kaikki kunnossa, alkaa jo huolestuttaa. kohta neuvola, pitää alkaa vähä miettimään jo mitä pitäs alkaa tekemään että saan tuon pienen pois. Siivonnut olen, saunonu olen.. no seksiä ei..Meillä sitä ei ole ollut vähää aikaa, ei kiinnosta tän mahan kaa eikä mieskään ole halukas kun vauvan pää niin alhaalla ettei halua tökkiä ohtaan :D tosin mä en ees usko noihin kolmeen S:ään.

valitus virsi tästä tuli, mut onneks on lämmin ja aurinko paista.
T. Henttu ja rv40+6.
 
Onnea Kerttuliinu, S-S ja Illa Tuu juhannusvauvoista!

Nyt on mökkeilyt mökkeilty. Olihan tuo aikamoista härdelliä, piti vähän aikaa tottua uusiin kuvioihin että alkoi mökkeily sujumaan.

Meillä myös syömiset on 1-2h välein. Pisin uni ollut noin neljä tuntia. En tiedä aiheuttaako vatsan väänteitä kun noin tiheään syö. Kiva kuulla kuitenkin että muillakin on yhtä tiheää. Täytyisi kyllä jotenkin saada univelkoja pois.
 
Onnea Illa Tuu, Kerttuliinu ja Pupumama kun saitte vihdoin poitsun kotiin!:love:

Eilen en edes halunnut kommentoida, kun masensi niin paljon. Tuntui, että täällä kaikki vauvautuu ja vieläpä viikoilla 38+. Olen kyllä iloinen kaikkien puolesta, mutta oma napa alkaa vaan painaa liikaa. No "onneksi" meitä on tässä vielä muutama, joka tuskailee näillä 40+ viikoilla. Alkaa tosiaan nuo irrationaaliset pelot nostamaan päätään, tekisi mieli käydä neuvolassa joka päivä tsekkaamassa onko kaikki hyvin. Onneksi miehen voi laittaa kuuntelemaan sykettä, kun se kuuluu ihan hyvin tästä ohuen ihon läpi. Itseä on huolestuttanut parina päivänä lapsiveden määrä, joka kuukausi sitten oli "vähäinen, mutta riittävä". Silloinhan lääkäri sanoi, että alan ihan pian synnyttämään :mad:, niin ehkä sen takia ei sitten ajatellut että tuota olisi tarvetta katsoa uudestaan. Vauva kyllä liikuskelee mukavasti onneksi. Ja eilen yöllä ja sitä edeltävänä vähän liiankin paljon! Siis vain ja ainoastaan sen takia sain unen päästä kiinni vasta neljän aikoihin, kun vauva potki ihan hulluna ja pungersi alaspäin! Tuntuu, että sielläkin jo haluttaisiin ulos, mutta missä on supistukset? :confused: Yritin siinä rentoutua, mutta tuikki sellaisia sukkapuikkoja tuonne kohdunsuulle että oli aika tuskaa. Mietin jo, että onko vauvalla joku hätä, kun tuolla lailla möyrii.

Meillä on kanssa nyt kaikki S:t kokeiltu, kun mies suostuis sitä seksiäkin harrastamaan. :rolleyes: Vaikka taisi loppupeileissä nauttia siitä enemmän kuin minä, kun nuo limakalvot on aika herkät. Mutta olin niin epätoivoinen että ajattelin, että testataan nyt tämäkin homma.

Mamira 40+4
 
Kerttuliinu, onneksi se on nyt ohi :) vaikka kurjaahan se tietysti on, että synnytys oli huono kokemus. Säkin sitä niin pelkäsit etukäteen ja sitten sattui huono kätilö.

BeiBei, niiiiin samaistun tuohon nukutustaisteluun :D jos selviää alle tunnin taistelulla iltaisin, niin VAU! eilen taisi mennä pitkälle toista tuntia, niinkuin useimpina iltoina nykyään. Yöt tyttö onneksi nukkuu kuitenkin ihan hyvin :)

Ai muilla nuo 1-2 tunnin syöttövälit on normaaleja :D meillä yleensä päivät on menneet 2-3 tunnin välein syötöillä, yöt yhdellä tai kahdella syötöllä. Viime yö olikin sitten taas normaali ja poika lopetti tankkailun 21.30, heräsi syömään 1.45 ja 5.30. Sitten heräiltiin 7.30, kun tyttö heräsi :) päivä onkin mennyt aika tiheällä tissittelyllä taas.

Tilasin netistä pari imetyspaitaa, jotka tänään oli noudettavissa r-kioskilta. Ajattelin, että käydään lasten kanssa ihan nopsaan hakemassa se paketti, kun poikakin oli just syönyt, eikä satanut vettä. Arvatkaapa kuinka nopeasti käytiin, kun matkaa on sellainen ehkä 300-400m... :D poika sai jäätävän raivarin, kun laitoin vaununkoppaan ja huuto oli hirveä. Yritin antaa tuttia ja hytkytellä vaunuja, silittää ja välillä otin syliinkin. Ensimmäiseen 100 metriin meillä meni varmaan vartin verran... Lopulta laitoin youtubesta soimaan White noisen ja kun poika vihdoin malttoi lopettaa huutamisen, jäi ihan tyytyväisenä kuuntelemaan sitä kohinaa :D mentiin tuolla sitten kivasti kohisten :D seuraava huuto tuli onneksi vasta kotona ja nyt taas tyytyväisenä tissillä peppu rutisten. Ei varmaan nuo d-tipat sovi tälle kaverille. Aloitin vasta viikonloppuna, kun ei haluttu ennen ristiäisiä aloittaa, jos tulee vatsavaivoja. Päästelee ihan järkkyjä pieruja ja kakkaa tulee taas paljon enemmän. Niin, meillä siis tosiaan on ristiäisetkin jo vietetty :)

Pihla ja poika, joka huomenna täyttää jo 5 viikkoa!
 
  • Tykkää
Reactions: BeiBei
Paljon onnea Illa Tuu :love: Saatiimpa monta juhannusvauvaa!

Mulla oli tänään äitiyspolille aika ja koska paikat oli kypsyneet ja supistelee kovasti, mutta ei lähde käyntiin niin sain ballongin vauhdittamaan asioita. Vauvan painoarvio oli jo yli 4kg. Lähdettiin kotiin odottelemaan miten tilanne edistyy. :) Huisia. En olisi halunnut käynnistystä, mutta en oikein halua kasvattaa vauvaakaan enempää. Ei jännitä yhtään ihme kyllä. Vähän ehkä tämä kova epämukavuus nyt alakerrassa saa pelkoa aikaiseksi, mutta kaippa tämä tästä. Voisko joku kertoa miten tän kanssa voi pissata :whistle:

Lara 39+3
 
  • Tykkää
Reactions: Staffy85 ja Malsa
Lara, mulle sanottiin, että normaalisti vaan pissalle mutta vähän johtoa pois tieltä :LOL: muista aina vähän nykiä siitä kun käyt vessassa :)

Noista kolmestä ässästä on pakko vielä mainita, että vaikka seksi nyt ei aivan mitään ilotulistusta ollut enää loppuvaiheessa, niin kyllä me sitä aikalailla harrastettiin. Viimeistä äippäpolikäyntiä edellisenä iltana sanoin miehelle, että nyt vielä heilutetaan peittoja jos ne käynnistää huomenna :D ja niinhän siinä kävi.

Valokuvaus sujui hienosti! Nyt odotellaan koevedoksia...
 
Onnea Illa Tuu!! Pitkään kyllä kesti tuo käynnistys mutta lopputulos on se kaikkein tärkein :)

Lara, ihan vaan normisti pissit :) itsellä ne letkut roikkui ihan vapaasti, onko siulla teipattu ne reiteen? Epämukava se kyllä oli ja itse otin heti särkylääkettä kun sitä tarjottiin. Mitä sitä turhaan kärvistellä kivuista. Eli suosittelen panadolia ottamaan :) nyt on tärkeää saada kaikki lepo hyödynnettyä!

Minäkin voisin liittyä valituskerhoon..on nimittäin mennyt juhannus sellaisten kutitusten kanssa..perjantaina hain suun kautta nautittavaa hiivalääkkeen ja se auttoi sen päivää. Mutta tänään hain sitten puikon ja voiteen. Sitten takapuolikin on ärtynyt ja kutiaa, ei taida pukamaa olla kuitenkaan koska kipuja ei ole ollenkaan. Tuo kutina lähtee onneksi ihan perusvoiteella. Mutta tahtoisin päästä jo vaivoista eroon...kurkussakkin tuntuu karkealla että ehkäpä vielä joku lenssukin tähän.. :S

Mutta onneksi on tämä vauva jo maailmassa eli en valita enempää ja toivon että saisitte kaikki vauvat pian ulos. Unohtuu kivut kun vauvaa tuoksuttelee <3

Saatiin muuten juhannukseksi tuplat ja pari lenkkiä on tultu heitettyä. Kyllä kannatti bumblerideja odotella!! Ja maksaa...

Catnip82
 
  • Tykkää
Reactions: BeiBei
Neuvolassa tuli käytyä. Nyt sit odotellaan että josko se synnytys itsestään käynnistys, mut jos ei niin sit sunnuntaina sairaalaan aamusta ja käynnistykseen.
Neuvolassa sanoin että huolettaa että onko vauvalla kaikki kunnossa kun ei ala tulla, täti oli sitä mieltä että jos sillä olis hätä niin vauva ois jos syntynyt. Hän vaa kuulemma haluaa vielä majailla mahassa, kun on hyvät oltavat..
Noh hyvä tietää että ens viikolla tää odotus palkitaan.

Koitetaan me mahakkaat vielä jaksaa mahoinemme :) huoh..
 
Catnip mulla siis joo on toi letku teipillä kiinni reidessä. Aluksi oli niin tukala olo etten saanut pissattua. Nyt onnistui onneksi niin olo helpotti. Mä en siis jääny sairaalaan vaan tulin kotiin odottamaan niin otin kyllä kans Panadolia heti ku tänne pääsin.
 
Lara, mulla kätilöt käski sitä letkua vähän nykimään eli se edistää hommaa :) ja jos ballonki lähtee irti niin se on tehnyt tehtävänsä eli olet jo tarpeeksi auki. Mullahan ballonki ei tosin tippunut vaikka olikin jo käytännössä irti, kun saliin siirryttiin 6cm kohdalla.
 
Hei vain pitkästä aikaa ja aivan valtavan suuret onnittelut kaikille jo vauvan saaneille <3

Vaikka en ole palstalla käynyt kuulumisia kertomassa, olen jännityksellä taustalla muiden odotusta seuraillut ja innolla lukenut synnytyskertomuksia :) Täällä siis edelleen kasassa, huh. Haastavaa on tämä aika ollut, mutta nyt onneksi jo ihan viime metreillä!

Meillä koti käynyt läpi valtavan muodonmuutoksen ja remontti saatiin onneksi valmiiksi ajoissa! Itse olen ollut valtavan väsynyt kaiken keskellä, mutta yllättävän hyvin kuitenkin jaksoin remppahommissa auttaa maalaamisessa ja tapetoinnissa ja loppurutistuksena siivota, siivota, siivota ja siivota ja laitella tavaroita paikoilleen. Nyt alkaisi olla paikat vauvaa varten valmiina, joten hän kyllä saisi tulla!!

Supistukset ovat välillä voimakkaampia, välillä heikompia. Kaikki ässät kokeiltu ja koitettu käydä kävelyillä, mutta ei tämä kaveri näytä vielä ulos tulevan. Jotenkin niin ironista; talvella liikuntakiellossa ja koko kevät meni himmaillessa ja kipujen kanssa kärvistellessä. Nyt kun vauva saisi jo tulla niin sitkeästi mahassa pysyy :D Katsotaan vaan niin minä olen se ainut joka on vielä yhdessä läjässä heinäkuussa ;)

Tänään kivut taas voimistuneet, tuossa iltapäivästä tuntui jo että supistuksia tulee säännöllisesti reilun tunnin ajan, mutta sittempä nekin laantui. Ähh. En malta odottaa että näen tuon pienen :) Toivotaan että nämä olot alkaisi taas voimistua ja täälläkin päästäisiin jo pian tositoimiin.

Silva88 ja poju 40+1
 
  • Tykkää
Reactions: BeiBei
Pitkästä aikaa taidan ehtiä kirjoittelemaan vaikka lukemassa käynkin aamulla ekana ja illalla viimeisenä :)

Meillä on refluksihommiin löytynyt iso apu tutista. Eilen illalla vauva oli taas närästävät oloinen ja sylki aina välillä tuttia kahteen asti yöllä, mutta en sortunut imettämään ja vauva ei itkenyt :) Ollaan muutenkin saatu jonkinlaista järkeä noihin öihin. Vauva syö illalla klo 23 tai 00, seuraavan kerran ehkä neljältä ja sitten seitsemältä, jonka jälkeen alkaa taas se 2-3 tunnin välein syöminen. Viime yöltä tuli ensimmäistä kertaa 5 tunnin syöttöväli, en vaan saanut nukuttua kun vauva valvoi tuon mahansa kanssa.

Juhannus vietettiin sähköttömällä ja vedettömällä mökillä, helpoksi koin homman vaikka ei mukavuuksia ollutkaan :) Mä nyt olen muutenkin tällainen sujuvasti missä tahansa imettäjä :D Yleensä autossa kuskin paikalla missä on eniten tilaa.

Mä olen muuten pakannut jo ensimmäiset vaatteet pois :cry: Nyt käytössä on 62 cm bodyt.
 
Jokohan siellä on Laralla vauva sylissä :)

Viime yön sai onneksi nukkua hyvin, tosi ei olisi pitänyt illalla syödä suklaatia kun jossain vaiheessa yöllä havahtui aikamoiseen närästykseen... Tänään jos vähän ikkunoita pesisi ja jotain pientä puuhaa.

Mukavaa päivää kaikille :)

JeHil 40+1
 
Onnea viime aikoina vauvan saaneille :love: Kylläpäs niitä nyt tupsahtelee tasaiseen tahtiin ja onhan se jo aikakin.

Näyttäisi kuitenkin vielä olevan meitä joita vauva vielä odotuttaa syntyväksi. Täällä ei ole kyllä tunnu olevan sitten mitään viitteitä siitä, että vauva tahtoisi syntyä. Välillä juilii ikävästi, supistukset on kivuttomia ja välillä ehkä hieman menkkamaista jomotusta, mutta siitä en ole varma vai kuvittelenko o_O 20kg on tässä raskaudessa jo mennyt rikki viime viikon neuvolan jälkeen, kun tuota turvotusta pukkaa ja polvet ei oikein tunnu tuosta painon määrästä tykkäävän. Samoin sormien niveliin öisin sattuu ja sormet tuntuu pökkelöiltä, mutta aamulla ne on taas pienen kankeuden jälkeen ok:t.

Täällä on pesty tyyliin kaikki mahdollinen ja siivottu jne, että synnytyksen jälkeen ei tarvisi stressata mitään turhia. Minä, kun pidän siististä kodista :) Pihatöitäkin olen nyt tehnyt ihan urakalla. Harmi vain, että mikään noista hääräilyistä ei tunnu edistävän tuon pikkuisen syntymää.

Silva88: Täällä vähän sama, että jouduin töistä pois ennen aikojaan supistuksien takia ja nyt sitten tää pienokainen antaa odotuttaa itseään. Varmaan menee heinäkuulle täälläkin :LOL:

Viivian 40+0
 
Täälläkin ollaan edelleen yhdessä ja samassa paketissa. Supistuksia ei ole kuulunut, olo on kuin en olisi raskaana ollenkaan. Ainoastaan pienet vatsan muljahtenut saavat minut muistamaan, että joku siellä vatsassa etsii parempaa asentoa.
Olin jo ihan varma, että kun vanhempani tulevat meille kylään, niin alkaa tapahtua "juuri silloin kun ei tarvis tapahtua", mutta kahden päivän vierailu ei tuottanut mitään tulosta.
Eilen käytiin 1,5 tunnin sisävesiristeilylläkin, kun ajattelin että se on kiva lomalaisille, mutta myös varma keino saada supistuksia aikaan "paikassa, josta ei pääse lepoon saatika KYS:lle" ihan heti - ei onnistunut :D

Minulle on myös tullut noita ihmeellisiä pelkoja, mistä moni muukin vielä odottava kertoi kommenteissaan. Eniten minua pelottaa, että vauva ehtii nyt yliajalla kasvaa niin isoksi, että synnytyksestä tulee vaikea :/
Ja noiden liikkeiden laskemisen olen lopettanut jo kokonaan - tulen ihan hullun vainoharhaiseksi ja olisin varmaan joka päivä neuvolassa tarkistamassa sydänääniä jos oikeasti vaatisin joka ainoalta laskemaltani tunnilta sen 10 liikettä. Pakko nyt vaan luottaa, että vauvalla on kaikki hyvin, koska tämä laskeminen on ollut tällaista alusta lähtien: laiskaa/kevyttä liikettä, omaa vatsamakkaraa pehmentämässä ja vielä etuseinässä oleva istukka vaimentamassa = puoliakaan liikkeistä en varmastikaan edes tunne. Olen muutakaan kertaan tämän raskauden aikana huolestunut ja aina ne sydänäänet ovat kuitenkin olleet moitteettomat neuvolaan tarkistuskäynnille mennessä.

Kyllä nyt tämä rakas lapsi saisi jo päättää tulla ulos :)

AnnaS. 40+2
 
  • Tykkää
Reactions: pupumama ja BeiBei

Yhteistyössä