Kesäkuun kullanmurut 2015 **MEIDÄN KESÄKUU**

Lauwra, itse en vielä tuossa vaiheessa ainakaan missään kuumissa löylyissä olisi. Mutta miedot löylyt ei varmaan haittaa tee. Itse aikanaan uskalsin vasta kk synnytyksen jälkeen löylyihin kun oli eppari tehty. ☺

Catnip82
 
Olinkohan turhan ahkera tänään kun viikatoin marjapensaiden ympärykset ja keskukset yms ja siinä samassa tohinassa katkasin sitten mun upouuden tyttö-tyrnipensaan. Nyt kyllä vi****aa kun pientä oravaa, mutta minkäs teet.. Jäi siihen sentään yksi oksa vielä, toivottavasti elpyy :mad:
Kiitokseksi tosta urakasta, nyt juilii koko alakerta taas. Otin tuossa jo särkylääkettä yöksi, josko menisi ohi, mutta ei nää kyllä supistuksia ole kun kokoajan vihloo ja juilii hyvinkin epämiellyttävästi.

Nyt mussutellaan hyväskää isännän kanssa ja katsellaan töllöä, oikein laatuhetki kun tyttökin meni jo nukkumaan :p
 
Paljon onnea Toukkamasu ja Hepaliini :)

Pupumamalle halit. Toivottavasti olette jo saaneet vauvan kotiin :)

Halit ja tsempit kaikille, jotka niitä tarvii. Muistan nuo epätoivoiset olot liiankin hyvin vielä. Lopulta aika kuitenkin menee nopeasti ja kohta teillä lopuillakin on vauvat sylissä :)

Mä just kotiuduin lasten kanssa. Oltiin mummolassa (mun vanhemmilla) saunomassa ja grillailemassa ja mies jäikin sinne vielä ottamaan olutta. Pojalla on iltatankkailut menossa ja tytölle laitoin vielä yhden piirretyn pyörimään, että vähän rauhoittuu, kun riehui serkkunsa kanssa koko illan :)

Täälläkin tuttua vauva kainalossa vessassa käyminen (mies on ihmeissään, miten se onnistuu :D ) ja yhdellä kädellä syöminen. Jouduin tuossa vanhemmillanikin äsken syömään yhdellä kädellä vauva tississä kiinni. Onneksi oli niin tuttua porukkaa (vanhemmat ja sisarukset perheineen), ettei kukaan häiriintynyt ruokapöydässä imettämisestä :) eikä ollut mullekaan niin paha. Sentään peitin itseni harsolla.

Sipsi- ja karkkipussi olisi kaapissa odottamassa, mutta taidan itsekin kaatua petiin, kunhan saan eläimet hoidettua ja tytön sänkyyn :) hyvä kirja ja peiton alle lukemaan. Toki vauva kiinni tississä :D

Rauhallista juhannusta!

Pihla ja poika 1kk :)
 
Mä kävin saunassa kai 4 päivää synnytyksen jälkeen :D tai 5, oon ihan sekaisin päivistä... En kyllä missään kuumissa löylyissä ollut enkä kovin kauaa, ihan hyvältä kuitenkin tuntui :)

Ei vieläkään vauvaa kotona... :cry: tänään kun verenpaineita on seurattu tehostetusti, niin eka päivä kun ne arvot oli joka kerta hyvät eli yläpaine alle 90. Halusivat kuitenkin vielä ainakin yön yli tarkkailla ennen kuin tulee kotiutumislupaa. Toivotaan että yö menee hyvin ja saataisiin sittenkin hyvä juhannus :love:
 
Ei vielä tänäänkään :( nyt lääkäri on jo tyytyväinen verenpaineisiin, mutta haluaa vielä tarkkailla painoa huomiseen... :cautious: On nimittäin heitellyt vähän oudosti, mutta mä olen aika varma että se johtuu vain siitä, että ne vaa'at on niin epämääräisiä ja kaikki hoitajat ei osaa kunnolla käyttää niitä... Siis meidän kanssa samassa huoneessa olevalla vauvallakin paino oli muka tippunut kilon päivässä. Ja meidän vauvan paino esimerkiksi kerran oli syötön jälkeen vähemmän kuin ennen syömistä, vaikka söi paljon :D No, mutta kai ne lääkärit tietää mitä tekee. Nyt en vaan ole kamalan huolissani, kun poika kyllä syö todella hyvin. Hoitajatkin aina naureskelee kun on niin hyvä ruokahalu. Jotenkin vaan ärsyttää kun nyt tällaisen jutun takia ei päästä kotiin, kun KAIKKI muu on hyvin, mutta ei se nyt enää niin päivän päälle ole... Pääasia kuitenkin, että toi verenpaine-asia on nyt kunnossa kun se huoletti niin paljon enemmän. Jospa me huomenna vihdoin ja viimein sitten kotiuduttaisiin! :rolleyes::love:
 
  • Tykkää
Reactions: BeiBei
Meille syntyi tyttö 19.6. rv 40+0 3628g, 52cm. Saatiin kuin saatiinkin sitte hääjuhlan vuosipäivän lahja. :)

Eilen mentiin tosiaan aamupäivästä kääntämään vauvaa. Onneks oli yön aikana melkein jo kääntynyt eli pää oli alaviistossa yläviiston sijaan. Saman tien kun lääkäri sai pään paikoilleen, hän puhkaisi kalvot. 20min myöhemmin alkoi supistukset 8 min välein ja puoli tuntia myöhemmin supistusten väliä oli alle 5 min. Mentiin synnytyssaliin ja kokeilin ilokaasua, mutta eihän sillä ollu muuta vaikutusta ku että vintti meni ihan sekaisin. Pyysin epiduraalin, kun suppareita tuli jo minuutin välein. Lääkäri kerkes puuduttaa selästä sen kohdan mihin epiduraali olis pistetty, kun karjuin ilokaasumaskiin, että nyt se vauva tulee jo! Kätilö meni äkkiä kurkkaan tilannetta (joka oli siis ennen lääkärin paikalle tilaamista tarkistettu, että 5-6 cm auki) ja totes, että älä säikähdä, mutta täältä näkyy jo päätä. Jäi sitte epiduraali saamatta. Onneks oli vain 5 min ponnistus ja vauva oli ulkona. Oli kyllä tovin semmonen olo, että mä repeän kahtia, mutta tulipahan koettua synnytys hyvin vähillä kivunlievityksillä, kun kaikissa aikaisemmissa ollu epiduraali. Sairaalassa oltiin yks yö ja koska kaikki näytti olevan sekä mulla, että vauvalla ok, niin halusin mieluummin kotiin. Eli aika tarkalleen 24h siitä, kun sairaalaan mentiin niin kotiuduttiin. :) (Sairaalassa oli 4 hengen huone ja siellä ei saanu kovin hyvin nukuttua, vaikka oma vauva olis nukkunu kolmeen asti yöllä lähes heräämättä.)

Voimia teille kaikille, jotka vielä odotatte vuoroanne. Pian on teidän vuoro.

Sulo-Sylvia
 
Paljon Onnea Sulo-Sylvia! Olikohan teidän likka ensimmäinen joka syntyi tarkalleen laskettuna päivänä :)
Toivottavasti huomenna liityttäisiin huomenna teidän joukkoon kun meidänkin la koittaa :p
Toisaalta meillä olisi hääjuhlan vuosipäivä 29.6, että saapas nähdä kummalla verukkeella matkitaan teitä!

Olen kuullut ettei näillä SSS-konsteilla saa muuta kun aikaan itsensä rätti poikki, eikä ne oikeesti edistäisi synnytyksen käynnistymistä lainkaan.
Siksipä en oikein tiedä pitäisikö sitä alkaa huhkimaan jonkun siivousprojektin kanssa tai lähtis lenkille tms. (ja saada tähän synnytyksen käynnistymiseen vauhtia - edelleenkään ei mitään tuntemuksia huoh!) Vai pitäisikö vaan kerätä voimia ja lepäillä ja valmistautua siihen tyyliin synnytykseen et ois sitten voimissaan...

Kuvittelenko mie vai olenko ollut huomaavinani, että monella, jolla on synnytys käynnistynyt, niin se on tapahtunut aamuyötä kello 3 :D

Toivottavasti viimeisiä tunteja/päiviä viedään tässä osoitteessa:
AnnaS. 39+6
 
  • Tykkää
Reactions: BeiBei
Pupumama, no jo on kiusaamista :mad:

Sulo-Sylvia onnea äärettömästi! Oli kyllä järjettömän nopea synnytys, onneksi kaikki meni hyvin.

Saunasta tultu, kohta grillataan makkaraa iltapalaksi ja sitten köllötellään. Viime yönä heräsin vaan kerran vessaan ja silloinkin närästi niin sairaasti että Huh. Perunasalaattia saa kiittää, tai omaa tyhmyyttä kun söi sitä...
On ollut äärettömän ihana päivä niin ilman kun tekemisenkin kannalta.

39+2
 
  • Tykkää
Reactions: JeHiL
Onnea Sulo-Sylvia! On tosiaan ensimmäinen laskettuna aikana tullut vauva tuo teidän tyttönne :) Mun mielestä hienoa, että homma tajuttiin käynnistää kun vauva oli oikein päin kun oli pyörivää tyyppiä :)

AnnaS, kyllä se taitaa olla ihan tilastoissakin, että usein synnytyksen käynnistyy yöllä. Kun oma kroppa lepää niin vauva sitten laittaa homman käyntiin :) Sauna kai voi auttaa sitä omaa kroppaa rentoutumaan ja seksiäkin tulee harrastaa niin, että siemennesteet jää sisään (niissä kai jokin ainesosa mitä käytetään myös jossain käynnistämisissä). Eli jätä se siivoaminen ainakin pois laskuista :D se on ainakin miesten keksimää huuhaata, jos ei jopa kaikki kolme ässää.

Aloitin tänään sitten lantionpohjanlihasten kunnollisen treenaamisen ja voi pojat miten hukassa ne on... Mutta jospa ne sieltä taas löytyisi. Ainiin, ja vajaa kaksi viikkoa synnytyksen jälkeen raskauskiloja on enää 1,5!
 
  • Tykkää
Reactions: Lara--
Onnea Sulo-Sylvia ja ja kerttuliinu :love::love::p
S-S sulla ei sitten kauaa nokka tuhissut, menikö synnytykseen sitten edes muutamaa tuntia? Pahoittelut Kerttuliinulle rankasta kokemuksesta. Muista pyytää että se käydään läpi siellä osastolla, että ei jää pitkäksi aikaa paha mieli!

Mua supisti eilen klo 16-00 noin 10min molemmin puolin. Olin ihan katki kun kroppa maitohapoilla ja makasin koko päivän Netflixiä katsoen. Supistukset eivät kuitenkaan olleet tarpeeksi kipeitä ja menin nukkumaan niin loppuivat. Tuossa kuudelta alkoivat uudelleen ja nyt on kovaa menkkakipua mukana supistuksissa, tosin väli vielä 10-15min. Mutta toivoisin että nyt olis mun vuoro :)

Tsemppiä viimeisiin päiviin kaikki odottajat :)

Lara 39+2
 
  • Tykkää
Reactions: Malsa
Kerttuliinille suuresti onnea :love:

Listaa päivitetty, toivottavasti on ajantasalla taas :) Muutama on kyllä pitänyt sellasta hiljaiseloa että joko on napa niin täynnä juhannusruokaa ettei sen takia pääse kirjoittelemaan tai sitten sielä on muutama ilmoittamaton vauva vielä :barefoot: :love:

Täälä möyrii isompi vauva ulkopuolella ja se pienempi sisäpuolella (niillä metrisillä säärillään), huhhuh.
 
Onnea vauvan saaneille :)
Täällä edelleen odotetaan oman vauvan saapumista. taitaa meijä vauvalla olla liian hyvät oltavat mahassa kun ei vaan ala tulla maalimaan..
juhannus meni mökillä käydessä, saunoten ja hyvin syöden :) eli hyvin rauhallinen juhannus.
T. Henttu ja Justiina 40+5.... Milloin milloin milloin...???? Äh pysyköön mahassa sit..
 
Onnea Kerttuliinu vauvasta. Kurja, että synnytys oli kamala kokemus.

Lara, eipä tuolle mun synnytykselle tosiaan tullu paljoa pituutta. Papereitten mukaan, jos kattoo niin ovat merkanneet säännölliset supistukset alkavaksi 12:00 ja lapsi syntyi 13:35... eli 1h 35min.

Täällä isosisarukset on aivan onnessaan vauvasta. Kilpaillaan kenen vuoro on pitää vauvaa sylissä. Joutuu pikkusen toppuutteleen, etteivät ihan taputtele pikkuista yli-innokkaasti. :)

Sulo-Sylvia
 
Juhannusyön ihme syntyi täälläkin 20.6. Klo 11.26, poika, viikot 38+4 paino 2890, pituus 50 cm
Eli aika hoikka poika

Synnytys aikamoinen, raju kokemus, se siitä toivomastani luonnollisesta synnytyksestä. Käynnistyksen alottamisesta 2 vrk ja lapsi oli ulkona. Supistusten alkamisesta viimeseen imukuppivetoon kesti 9 ja puol tuntia. Hurja oli meno välillä johtuen oksitosiinitipasta.

Poika oli alusta asti hirmu virkeä ja imi napakasti rintaa tunnin jo synnytyshuoneessa ja viime yönä 6 tuntia putkeen. Kertakaikkisen ihana ja kaunis tapaus. Sokerit on ollut tähän saakka hyvät ja painonpudotus pientä. Huomenna katsotaan mennäänkö kotiin, vai jäädäänkö vielä tiistaihin. Saatiin perhehuone ja ihana olla kun saa apua ja neuvoja, että ehkä kotiudutaan vasta ti.

Illa tuu ja poika 1 vrk
 
  • Tykkää
Reactions: henttu33
Valtavan paljon onnea Kerttuliinu, Sulo-Sylvia ja Illa Tuu! Tulipas monta juhannusvauvaa :)

Pupumama, ihana kuulla, että pääsitte kotiutumaan vauvan kanssa :)

Juhannus oli ja meni. Rauhallisesti. Perjantaina tosiaan oltiin mummolassa (mun vanhemmilla), lauantaina meillä kävi pari mun ystävää. Ihan päiväsaikaan ja lasten kanssa. Illalla saunottiin perheen kesken :) yötkin on olleet yllättävän rauhallisia. Liekö seinänaapuri ollut jossain juhannuksen vietossa... :D seinänaapurin seinänaapuri juhli 2 päivää, mutta se ei onneksi meille asti kuulunut. Tänään on tehty pihahommia ja grillailtu ihan kotosalla :)

Onkohan meillä meneillään joku tiheän imun kausi tai jotain... Poika tankkaili eilen illalla 22.30 saakka, yöllä söi ennen kahta, neljältä ja aamulla ennen seitsemää alkoi taas ähisemään. Aamupäivän tankkaili aika tiheään. Mies luuli jo, että pojalla on vatsavaivoja ja sen takia kiukkuaa. Tissille se halusi ja kun oli saanut siinä tarpeeksi roikkua, oli oikein tyytyväinen :) viimeisen vuorokauden on syönyt 1-2 tunnin välein. Yksi pidempi väli on tainnut olla. Nyt poika roikkuu taas tissillä ja piereskelee tyytyväisenä :) jos alkaa oikein kovasti tankkailemaan pitkin päivää, on mun varmaan kidutettava itseäni rintapumpulla (pumppaaminen sattuu), että mies voi töistä tultuaan ottaa jonkun syöttövuoron, että mä pääsen lenkille ja voin touhuta jotain tytönkin kanssa :)
 
Illa Tuu onnea!! :)


Täällä taisi just päättyä 1,5h yöunien vastustus-rumba, voi helvata sentään.. Kai tuo jotain uhmaa on, meinaa itseltä loppua kärsivälllisyys. Ja nyt kyllä loppuu ne 2-2,5h päiväunet kun ei näistä illoista tuu mitään. Plääh. Ois ollu kiva hetki istua ja huilahtaa ja katsoa yks jakso Oitnb:ää.. Ei sitten, ehkä huomenna. Masuasukkikin alotti just kauhean veivin, kunhan ei nyt mallia ottaisi sentään :D
 

Yhteistyössä