Onnea nti Sievänen! ainakin muistelen, että en ole vielä onnitellut..
aikamoista dementiaa esiintyy...
Liiveistä, täällä kanssa ollut kappahlin kaarituettomat toppimalliset liivit. Mukavat päällä ja meni itsellä sen pahimman maidon nousun ajan mainiosti. Nythän meijerit ovat lakanneet toimimasta ja paluu vanhaan kuppikokoon on käsillä. Vieläkin kun saisi nuo ylimääräiset 7 kiloa pois niin uskaltaisi niitä kokeilla ilman pelkoa hiertymistä
Tutista, me on kokeiltu vauvalle tuttia mutta kun ne on niin isoja pikkuisen suuhun ja ei tykkää yhtään. Ei kylläkään ole mitään hirmuisia imuhaluja ollutkaan muuten kuin nälkäisenä. Esikoisella imuhalut oli kovat ja tutti oli meillä ehdoton. Kyllä se vaan omaan jaksamiseen auttoi kovasti kun sai kitisevällä vauvalle tutin antaa ja se rauhoitti hyvin. Ja jos joku pelkää tutista vieroittamista, niin meillä ainakin sujui hyvin. Vuoden vanhana jätettiin tutti vain uni käyttöön ja nyt keväällä vain jätettiin se kylmästi pois. Hyvin on uni tullut ilman tuttiakin, kun kainaloon voi kaapata pari pehmolelua
Meillähän siis mennään nyt
korvikkeella, kuten esikoisenkin kanssa aikanaan. Ja onhan se kätevää kun kumpi vaan voi vauvan ruokkia. Itse hoidan kyllä yösyötöt, joita on itseasiassa vain 1. Koska vauva syö nyt noin 3-3,5h välein, niin kun syö siinä klo 23, jonka jälkeen käyn itse nukkumaan. Sitten syö siellä kolmen maissa ja seuraava onkin jo kuudelta, esikoinen heräilee yleensä heti sen jälkeen. Mutta tänään pystyin hyvin lähtemään esikoisen kanssa leikkipuistoon ja mies jäi vauvan kanssa torkkumaan. Jos nälkä olisi tullut niin ei äitiä olisi sen tyydyttämiseen tarvittu.
D-vitaminiit, meillä oli esikoisen kanssa käytössä gefilus tipat mitkä toimi tosi hyvin, myös monet ovat kehuneet relatippoja. Näiden pitäisi olla vatsaystävällisiä. Nyt vauvalla käytössä devisol, koska se oli aloitettu jo sairaalassa, niin ei haluttu lähteä vaihtamaan jos vaikka olisi masuvaivoja aiheuttanut.
Omaa napaa sen verran, että olen pitänyt nyt verenpainelääkkettömän viikonlopun ja katsonut mihin suuntaan paineet menee. Loppuviikosta ne alkoivat selkeästi laskemaan ja päätettiin neuvolatädin kanssa tehdä kokeilu. Huomenna hän sitten soittaa ja kysyy lukemia, keskustelee sitten lääkärin kanssa ja ilmoittaa miten toimitaan jatkossa.
Vauva voi hyvin, tällä hetkellä nukkuu parvekkeella (lasitettu) ja mustasukkaisuuskohtauksia saava isosiskonsa nukkuu myös. Ihana rauhallinen hetki!!! Nautimpa siis hetken nettisurffailusta ja hiljaisuudesta. Viimeistään tunnin kuluttua on show taas käynnissä, välipalan nauttimista, vaippojen vaihtamista, syöttämistä jne... Ihanaa perusarkea siis <3 Vaikka omaa aikaa ei olekaan, niin en minä tätä vaihtaisi mihinkään!
Catnip82 + toukotyttö 15vrk
ps. Eka viikko kesäkuuta ohi, kuinka montahan vauvaa ensi viikolla saadaan maailmaan? veikkauksia?
itse sanon luvuksi 4