Hei kaikille,
hui, luin pitkä pätkät muiden kuulumisia, kun on tosi kauann aikaa, kun täällä viimeksi kirjoittelin. Olen kyllä käynyt kurkkimassa aina välillä mitä muille kuuluu. Jotenkin vain aika on vierähtänyt hirmuista vauhtia ja tämä toinen raskaus on mennyt vähän kuin sivussa, kun yksi vipeltäjä, 1v 3kk, tuossa pitää huolen, että ei laakereilla lepäillä.
Nyt tietysti unohdin, mitä mun piti oikein kommentoida...
Ainakin se, että hirmuisesti tsemppiä kaikille, joilla kivut alkavat olla jo tosi rasittavia, pukamat kuulostavat niin rajuilta että ja kaikilla on enmmän tai vähemmän jotain kolotusta, niin myös täällä. Ei onneksi mitään isompaa, mutta supistuksia on ollut jo aika alusta lähtien. Eivät ole kivuliaita, mutta mahan pinkeäksi meneminen alkaa olla jo aika tuttua. Poika potkii ihan valtavaa tahtia koko ajan, mutta on jo pää alaspäin. Toki vielä voi pyöriä ympärikin, mutta edellisen neuvolakäynnin jälkeen, en ole suurempaa käännähdysmuljautusta huomannut, joten on tainnut pysyä asemissaan.
Ensimmäinen ei ollut lainkaan tälläinen potkija, mutta ilmeisesti on myös tekemistä sen kanssa, että nyt olen koko ajan kyykkimässä, kantamassa ja touhuamassa tytön kanssa niin liikkeessähän se mahakin on. Ensimmäisessä raskaudessa otin tosi rennosti, lepäilin paljon, rentouduin, jumppailin rauhallisesti yms. ihania rentouttavia asioita, mutta toista se on nyt...
Ai niin, neuvolasta mun piti sanoa, etta mulla on ihana neuvolantäti ja sama kuin ensimmäisessäkinkin raskaudessa. Tosin on nuori, mutta kiva kun ei tarvi kaikkea alusta asti kertoilla, kun tuntee jo meidät kaikkia ja tietää historiamme.
Ja synnytyksestä vielä, kun neuvolassa pelkojani ynnäilin, niin se on se sektio. Ja sen "annan" tehdä jos on oikeasti minun tai vauvan hengestä kyse. Se on tosi iso pelko, että sektioon joudun, puserran vauvan ulos keinolla millä hyvänsä, etta mahaa ei aukaista
. Ensimmäinen synnytys meni kuin unelma, mutta valmentaudun siihen henkisesti tosi hyvin ja harjoittelin rentoutumisniksejä sun muuta. Vinkkinä ketä voisi kiinnosta hypnosynnytys, niin sen metodit tekivät minun synnytyksestäni kertakaikkisen ihanan. Mutta eihän se tarkoita, että toinen menee samalla tavalla, mutta luottavaisin mielin olen, että siitä selviän. Tosin pieni kutina minulla on, että voi olla nopeaa toimintaa tämän toisen kanssa, ensimmäinen kuin tuli kolmessa ja puolessa tunnissa. Nähtäväksi jää, toivottavasti kaikki vain menee hyvin!
Meillä hankalaksi tekee vain se, että tytölle pitää saada hoitaja, äitini, jolla on useampi tunti matkaa meille. Toki on muutama muukin, joka voisi tulla hätiin, jos kiire tulee. Ilman miestä en halua synnyttää, jos ei ole ihan pakko
.
Meillä on vielä ulkomaanreissu edessä ja lähtö viikonloppuna, joten sinne vielä tarvittaisiin vähän virtaa, mutta onneksi on rento reissu tiedossa.
Äippäpaketti tuli eilen ja ihanahan sitä oli availla ja hypistellä pikkuisia vaatteita. Otettiin se vaikka edellisestä on niin vähän aikaa, mutta on niin ihana asia ja rahamäärä on kuitenkin niin pieni verrattuna paketin sisältöön.
Mitäs muuta mun piti sanoa... pää alkaa näin illalla olla aika tyhjä ja väsymys alkaa painaa vaikka takana on kahden tunnin päikkärit tytön kanssa
.
Ainakin toivotan kaikille hyvää vointia ja jaksamista!
Ameile 32+2 ja meillä oli la 7.6. oon tainnut sen(kin) unohtaa mainita
.