Heipsan!
On valitettavasti jäänyt kirjoittelut, tuntuu että aika hupenee. Olen kova blogien lukija, ja jos aikaa tabletille jää niin tulee niitä selattua monesti. Yhdessä vaiheessa olin niissäkin viikon jälessä, mitä onneksi nyt saanut kirittyä
Mutta kyllä minä pysyn tällä puolella, koska joskus facebookista eronneena sinne on niin suuri kynnys liittyä takaisin..
Täällä meillä on poika sen 4,5kk. Jossain vaiheessa yöt meni yhdellä heräämisellä, mutta nyt jo pidemmän aikaa herää useamman kerran yössä. Varsinkin jos menee aikaisin (noin kasin maissa) nukkumaan, niin heräilee tunnin välein siihen asti että me rauhoitutaan nukkumaan. Poika nukahtaa yöunille vain tissille, mikä harmittaa aikalailla, mutta minkäs sille voi. Jonkinlaista unikoulua pitää varmaan suunnitella kun pojalle tulee ikää lisää. Päiväunia nukkuu useammat ja niiden pituus on yleensä tunnin. Joinakin harvoina päivinä, varsinkin vaunuissa saattaa vedellä pari kolmekin tuntia. Sitä tapahtuu vain pari kertaa kuussa.
Rintamaidolla on menty 4kk neuvolaan asti, ja siellä täti suositteli jatkamaan vielä (6010g 61,3cm). Asiaa kysellessä sanoi että voidaan alkaa maistelemaan jos välttämättä halutaan. Nooh siitä reilu viikko niin korkattiin perunalla ihan syöttötuolin hankinnan kunniaksi
Viikko mentiin perunalla, viikonloppuna poika söi serkulta pari maissinaksua ja eilen aloitettiin perunaporkkana sekoituksella. Nyt olen itse keitellyt perunat/porkkanat ja lisännyt pumpattua äidin maitoa. Ajatuksissa ainakin olisi jatkaa soseitten tekemistä itse, katsotaan miten onnistuu. Meillä poika syö oikein hienosti ja mielellään, ja söisi varmasti enemmänkin jos annettaisiin. Ollaan annettu nyt alkuun vaan noin ruokalusikallisen verran.
Herramme on ollut kerran viikossa kakkaaja, ja nyt soseitten maistelun jälkeen tämä on muuttunut kaksi kertaa viikossa kakkailuun. Luultavasti soseiden lisääntyessä tämäkin asia muuttuu.
Täällä on kääntyilty mahalta selälleen, mutta toisinpäin ei vielä. Valmiudet olisi ihan selvästi, mutta kiinnostus täysi nolla. Liikkumaan on alkanut mahallaan peruuttamalla ja navan ympäri pyörii varsinkin kiukkuagression voimalla. Ukko haluaisi vain istua ja seisoa, ja onkin pienen pieniä hetkiä viettänyt hyppykiikussa vaikka siihen vielä vähän liian pieni kokonsa puolesta onkin. Syöttötuolissa on istunut oman ruokailuajan verran.
Hymyilevä ja naureskeleva papupata asuu meillä
Katann & herra 4,5kk