**Kesäkuun kullanmurut 2014** Toukokuussa

Hellurei!

Minä hommaan itelle sähkökäyttösen rintapumpun, en jotenki hallinnu sitä manuaalista ja turhauduin sen kanssa. Voi kyllä johtua siitä että maitoa ei tullu sillon esikoisen kanssa tarpeeksi, siksi jäiki sitten imetys väliin. Nyt ois odotuksena että onnistun ja maitoaki on jo tullu muutaman viikon(siis pisaroina).

Yrittelin tuossa neuvolasta varata aikaa että sais käydä sinne näytteen jättämässä ku on tullu semmosta klönttistä kellertävää valkovuotoa nyt vkl ajan :p Toivottavasti mitään tulehdusta ei löydy, ajattelin nyt kuitenki pelata varman päälle.. ens viikolla on kyllä lääkärineuvola mutta en uskalla sinne asti oottaa.

Torstaina kävin neuvolassaki, painonnousu on hidastunu, varmaanki johtuen että ei hirveesti ole enää ruokahalua, sf oli kuitenki sentin kasvanu eli nyt 33,5. Pohtivat kätilöopiskelijan kanssa että mille alkasivat nuiden mun menkkakipujen kanssa mutta totesivat lääkärineuvolan olevan niin lähellä että odotellaan eikä ronkita turhaan. Verenpaineet ja pissa ok. vauva on rt mutta ihmettelin ku sanoivat että ei ole kiinnittynyt...tietääkseni vauva ei edes kiinnity muissa ku ensimmäisessä raskaudessa o_O

Menkkamaiset kivut pysy kurissa pari päivää, eilen sitten erehyin käymään saunassa niin johan alko taas :p Täytyy nyt pari viikkoa olla käymättä että pysyis tuolla massussa ees sinne rv 37 sitten ois jo keuhkot kehittyny :)

Taas vaan omaa napaa mutta ihana ku johonki saa käydä purkamassa ja kertomassa omista oloista ku ei tällä hetkellä ole kavereista kukaan raskaana niin ei saa vertaistukea muualta :D

Hedeliini ja kullervo 35+2
 
Heippa,

Mulle voisi päivittää nyt iäksi 34..

Loppuraskauden juhlista sen verran, että meillä on edessä molemmille pojille vielä synttärit. Eivät nyt niin isot juhlat, mutta kuitenkin vaativat omansa. Yritetään ne saada alta pois ennen laskettua aikaa, eli käytönnössä siirretään vanhemman pojan synttäreitä parilla viikolla aikaisemmaksi. Päästään vähän helpommalla, eikä ole niin suurta riskiä että synttärit keskeytyvät synnytykseen :p. Sellaisia juhlia ei ole tiedossa mihin itse menisimme vieraaksi. En kyllä uskalla muutenkaan enää kovin kauaksi lähteä, kun tuo matkustaminen ison mahan kanssa on jo niin hankalaa ja aiheuttaa sitten vaivoja. Toiseksi lähellä synnytystä en kovin kauas muutenkaan lähde kun molemmat aikaisemmat synnytykset olleet niin nopeita ja alkaneet yllättäen, ilman ennakkovaroituksia. Tosin onhan niitä synnytyssairaaloita muuallakin, eikä synnyttäjiä ulkopaikkakunnalta pois lähetetä.

Tällä hetkellä luotan siihen että tämäkin lapsi syntyy rv 40+3, kuten aikaisemmatkin :D.

-Orange80 35+1
 
Hedeliini minullakin tuota menkkamaista kipuilua on olliut silloin tällöin. Ihan kuin olisi menkat alkamassa mutta jostain muustahan se kertoo. Eilen viimeksi oli.. unohdin tästä viimeksi neuvolassa mainita. Enteileeköhän tuo että kohdunsuulla tapahtuu jotain avautumista ? Eilen olikin aika aktiivinen päivä kävin pitkällä kävelylenkillä jonka lisäksi meillä oli kaupungilla äitienpäiväbrunssi ja käytiin vielä museossa porukalla eli paljon seisomista/liikkumista.

Ihanaa että ei tarvinnut enää mennä töihin.. tämä olisi ollut viimeinen työviikko. Nukkunutkin olen paremmin kun jotenkin tuo oman työn tekeminen tämän mahan kanssa on stressannutkin.

Voimia kaikille töissä vielä käyville ja mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

terkuin Jepu ja neiti 33+5
 
Huomenta, taas aamu aloitettu pienellä kävelylenkillä. Yritän joka aamu käydä pienellä lenkillä jotta saan raitista ilmaa ja tulee lähdettyä liikkeelle. Mutta jalkoväliin sattuu jo kävely ja olo on mutenkin raihnainen.

Verenpaineista, niitä paineita mittailen n. 3 kertaa päivässä, joskus useamminkin, kun mulla on taipumusta tälleen loppuraskaudessa että arvot nousee liikaa, mutta tällä hetkellä on olleet arvot ihan ok tasolla. Mutta heti jos mulla alapaine nousee yli 90 ja pysyy siinä eikä laske on otettava yhteyttä neuvolaan..Kun se voi olla mulla merkki alkavasta raskausmyrkytyksestä.

Sanna-M ja Papu rv 34+4
 
Käynnistysuhka päällä, ottivat osastolle. Nyt jännittää, en ole vielä yhtään valmis! Kauhea häslinki, enkä tiiä pitääkö miehen lähteä Norjasta tulemaan vai ei. Tunnin käyrät nyt, kun niissä oli laskua aiemmin. Vauva edelleen pieni, arvio 2200g.. Eli yhteenlaskettu summa hepatogestoosista ja näistä olisi nyt käynnistys tänään tai huomenna. Ainut asia mikä mielessä on, että pääsis vielä piipahtamaan kotona! :D lääkäri ei ole vielä kirjoittanut mitään, joten kätilötkään eivät tiedä täällä osastolla mitä tapahtuu.

Jännitys tiivistyy.

Taniira ja pikkuinen 36+3 <3
 
Tsemppiä Taniira! Toivottavasti ehdit saada miehen mukaan synnytykseen!

Menkkakivuista, mulla on ainakin se käsitys että ne voi avata kohdunsuuta tai sitten olla avaamatta :) Mulla on nyt muutaman viikon jomottanut päivittäin, joskus enemmän ja joskus vähemmän ja viikko sitten oli lääkärissä kohdunsuu puolipehmeä ja puolikkaalle sormelle auki, kaulaa jäljellä 3cm. Eli eipä ollut ainakaan mulla tehnyt paljon mitään, mutta lääkärin mukaan ne voi toimia juurikin kohdunsuuta avaavasti. Tosin epäilen, että multa puuttuu kaikki synnytykseen liittyvät geenit yms, joten en yhtään ihmettele että mulla ei ollut tapahtunut mitään...
 
Taniiralle paljon tsemppiä :) !

(.) Olo on ihan yhtä tukala kun viimeisen viikon ajan, ehkä jopa tukalampi.. Vauva on siis edelleen poikittain ylhäällä massussa ja siinä näyttää nyt viihtyvän.. Tuntuu että hengittäminen on tosi raskasta ja välillä on olo niin kuin happi loppuisi kokonaan. Sain äsken puhelun sairaalasta ja pyysivät huomenaamulla näytille. Sain vielä toisenkin ajan viikon päähän varmuuden vuoksi, kun eivät kuulemma vielä huomenna yritä kääntää vaan katsovat että vauva voi hyvin. :) Hyvää palvelua ainakin. :) Onko kenelläkään kokemusta tuosta käsin käännöstä? Jotenkin hirvittää ajatuskin..

Verenpaineista oli keskustelua.. Mulla alapaineet olleet vaihdellen 80-95 välillä ja neuvolasta sanottiin että 100 on semmonen raja loppuraskaudessa mitä ei tulisi ylittää :)

Menkkakivuista
kyselin esikoista odotellessa ja vastaukseksi sain että ne valmistelee kohdunsuuta synnytykseen :)

bumbis & patukka rv 34+6
 
Taniiralle tsempit! Selvästi kesäkuu lähestyy, kun vauvoja alkaa tulemaan :)

Viikonloppu meni aikalailla lepäillessä. Eilen pyörähdettiin parissa puutarhaliikkeessä hakemassa pihalle piristystä ja tarvikkeita, illalla sitten multaa leviteltiin ja viime kesänä rempan edestä pois siirrettyjä pensaita istuteltiin uusille paikoille. Tänä aamuna tunsin taas lantiossa eiliset touhuamiset, vaikka ne raskaimmat hommat jätinkin miehelle ihan suosiolla.

Menkkakivuista ei ole havaintoakaan, sen sijaan vihlomiset alakertaan jatkuu edelleen. Samoin maha muistuttaa olemassa olostaan aika ajoin ja pakottaa pysähtymään tai istumaan, jos liikkeellä olen. Onneksi noissa pihahommissa voi olla paljon polviltaankin ja niitähän tässä tulee olemaan keväällä vielä paljon, paljon edessä. Ja maalausta ja tapetointia ja ja ja.... Ei malttaisi odottaa, että saa loputkin työt tehtyä ja aikataulu vapautuu kokonaan ja pääsee keskittymään talon & pihan laittoon sekä touhuamaan kotihommia kaksveen kanssa. Koululainen nyt vielä on kolmisen viikkoa omissa aikatauluissaan kiinni.

Täällä ei siis ole pienintä pilkahdustakaan mistään synnytykseen viittaavasta, tosin eipä näillä viikoilla tarvitse ollakaan. Sitten juhannuksen tietämillä alkaa olemaan sopivammat hetket siihen lajiin.

Annales 33+3
 
Taniira tsemppiä ja toivotaan että isä ehtii mukaan synnytykseen!

bumbis mulla ei oo omakohtaista kokemusta tuosta käännöstä mutta mun äiti kertoi että mua aikoinaan yritettiin kääntää ja ainakin hänelle se oli kivulias kokemus eikä se lopulta edes onnistunut. Toki oon lukenut myös paljon hyviä kokemuksia, aika yksilöllistä :)

Verenpaineet mulla pysyneet nyt kotona kurissa. Ohjeeksi sain mittailla kolme kertaa päivässä ja alapaine on onneksi pysynyt alle 90. Silloin kun sain lähetteen sinne päivystykseen oli alapaine hieman yli 100 ja neuvolasta myös mulle sanoivat että 100 on se raja.
Virtsaa oon myös päivittäin stiksaillut, joka päivä on proteiinit sillä yhdellä plussalla mutta kun verenpaine on ok ja olo muutenkin hyvä niin eipä sille mitään tehdä. Sairaalassa mulle sanoivat että heti jos verenpaine nousee tai tulee päänsärkyä tai näköhäiriöitä niin yhteys päivystykseen.

Menkkakipuja on täälläkin päivittäin. Keskiviikkona on neuvolalääkäri niin saa nähdä onko mitään muutosta tuolla alakerrassa tapahtunut. Jospa tämä lääkäri nyt osais sit varmuudella sanoa missä asennossa vauva on.
Mulla on muuten välillä kauheeta hengenahdistusta makuuasennossa, siis ihan kyljelläänkin. Oon muutaman kerran yöllä myös herännyt järkyttävään yskäkohtaukseen ja tuntuu ettei happi kulje. On pitänyt sit ottaa miehen avaavaa astmalääkettä ni johan on helpottanut. Täytyypi lääkärille mainita mutta kai toi on ihan normaalia raskauteen kuuluvaa?

Babyshowereista oli puhetta.. mulle järjestettiin myös sellaiset (tai olin oikeastaan itse mukana järjestämässä) ja oli kyllä ihanat!

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

elpukka & papu 35+4
 
Heips!

Sain käydä kotona, hain tavarat ja kävin suihkussa. Nyt täällä osastolla taas, en vaan yhtään tiiä mitä ne nyt sitten tutkii :D käyriä otetaan, ja ilmeisesti labroja liittyen hepatogestoosin, muuten ei mitään hajua, kukaan ei kerro mitä tapahtuu :eek: Käynnistyksessä ei olla enää puhuttu mutta ei myöskään poissuljettu. Eli aika näyttää.. Ärsyttää olla ihan "pimennossa" kaikesta.
 
Tsemppiä Taniiralle! Toivotaan, että tulis jotain selkeyttä vähitellen mitä siellä tapahtuu ja meinataan tehdä. On se vaan hurjaa, että mulla raskaus pidemmällä jo ja sä oot siellä ehkä jo synnytystouhuissa. Anna kuulua itsestäsi ja pidä meidätkin ajan tasalla mitä tapahtuu.

Menkkakivuista Mulla on kyllä just sellasia menkkakipuja. Erityisesti iltaa kohden tulee niitä ja yöllä herään välillä. Lisäksi jos virtsarakko on liian täysi tai istuu pitkää, niin tulee. En oo enää sillai niin välittänyt niistä, kun vauva saa jo syntyä, kun viikot on jo pitkällä.

Kyllä sen huomaa, että me kesäkuisetkin ollaan tosi eri vaiheissa! Itellä alkaa olla synnytys mielessä paljon, koska la kesäkuun alussa. Vauva vois ihan hyvin syntyä koska vaan eikä siinä olis mitään erikoista tai ennenaikaista. Toisilla meistä on melkein vielä pari kuukautta laskettuun aikaan! Kyllä sen voinnistakin huomaa, että ite ei enää pystys millään tekemään mitään puutarhahommia kuten Annales on tehnyt :) Vaikka voinkin hyvin, niin maha on jo niin iso ja olo tukala, että rauhallisesti on otettava.

Mä kävin tänään neuvolassa. Viikkoja on siis 37+0 paino on noussut nyt alusta alkaen tasan 8,5 kg. Verenpaine oli 121/77 eli tosi hyvä (mulla on ollut koko raskauden hyvä verenpaine, kun muutenkin taipumusta alhaiseen verenpaineeseen). Turvotuksia ei ole. Sf-mitta oli 33,5 eli siinä ihan keskikäyrillä mennään. Vauva oli edelleen raivotarjonnassa ja pienikokoinen oli terkan mielestä kun käsin vauvaa kokeili. Vauvan sykkeet oli 142 tienoilla. Meidän vauvalla noi syketasot on vaihdelleet näköjään koko raskausajalla 135-159 välillä. Näistä tais olla josku puhetta täällä ja vertailuja.

Imetysliivit Mä ostin yhdet tuollaiset Carriwell Seamless Bra -imetysliivit. Ostin kokoa L ja mustat. Kokotaulukon mukaan mulla olis ollut koko M, mutta ne oli tosi napakat sovitettaessa. L-koko on tukeva, mutta pikkuisen väljä, että sitten mahtuu tissit kasvamaan. En osta nyt alkuksi muita, kun nämä yhdet. Haen sitten toiset, kun vauva on syntynyt, jos nämä on hyvät imetyksessä ja tissien kasvaessa. Voin kyllä suositella näitä muillekin! Näistä näkyy kyllä nännit läpi, kun ei oo topatut, mutta eipä sillä niin väliä. Oon käyttänyt näitä nyt ihan päivittäin jo loppuraskaudesta, kun nää on niin mukavat päällä.

Imetyspaidoista Oon ostanut kesäksi yhden Boobin imetystopin. Ajattelin, että en osta enempää etukäteen, vaan katsotaan sitten millaisille paidoille on tarvetta, kun vauva syntyy. Hankala noita on myös sovittaa tän mahan kanssa. Tykkään tyköistuvista vaatteista, joten mahan kaa kaikki on liian pieniä, vaikka sitten ilman mahaa vois olla ihan sopivia varmaan. Ei viitti turhaan ostaa myös, kun omissakin vaatteissa voi olla paljon sellasia, joita voi käyttää imetykseen.

-Nuppu- ja Vauva 37+0
 
Joo siis nuo menkkakivut voi olla merkki siitä että jotain tapahtuu tuolla alapäässä. Itellä on lisäksi ollu alaselkäkipuja, limasta vuotoa, nuito vihlomisia mitkä onki ihan normaalia tässä vaiheessa ja lonkkakipuja.. eli kipua kipujen perään :D välillä nauraattaaki tämä olo ku on niin vaivanen, ensin hehkuttanu että on niin ihana olla raskaana ja nyt sitten valittaa että voi ku tämä ois jo ohi :D

niin ja taniiralle tsemppiä tulevaan koitokseen :)
 
Viimeksi muokattu:
Mä olen lupautunut pesemään kaikkien naapurien ikkunat kunhan rv37 paukkaa kehiin, eli tuossa 4 viikon päästä! Mua inhottaa ajatus että taas mentäis yliajalle, en kertakaikkiaan tahdo! Mullakaan ei ole mitään geenejä millekkään synnytyksille kun edellinen meni tappiin asti käynnistämällä, täysin epäkypsät paikat sun muut..

Muistui mieleen näitä (loppu)raskauden iloja.. kamala se on myöntää mutta jouduin eilettäin pyytämään miestä laittamaan mulle sukat jalkaan! Voi hyvää päivää ja vasta on rv33!

Tänään oli ensimmäinen lomapäivä, palloilin siellä täällä ja totesin että palloilut on tehtävä nyt koska muutaman vkon päästä en siihen enää kykene lainkaan, nytkin oli suht epämielyttävää jo! :/ Huomenna ajattelin kyllä uhmata luontoa ja lähteä käymään kirpparilla! Keskiviikkona olis nla ja torstaina kiikutan miehen taimikaupoille ja ip kestitän duunikamuja..

Näillä mennään, puuh ja paah :)

Sabsu 33+2
 
Tervehdys... Täälläkin lääkärin vastaanotolta kävi käsky osastolle... Huomenna oksitosiinirasitus, jolla selvitetään toimiiko istukka enää täysillä. Vauvan painoarvio oli 2kg. Jos sydänäänissä heittoa, niin vauva syntyy huomenna,kääk! ???? Jännittää. Eli sektio edessä joka tapauksessa,kun vauva perätilassa.

Tsempit myös taniiralle!!

Amy & Masuasukki 35+3 ????
 
Viimeksi muokattu:
Hui, täällähän alkaa tapahtua jo yhdelle sun toisellekin! Tsemppiä Amyllekin huomiselle! Onneksi tässä alkaa jo kaikki olla aika hyvillä viikoilla jos vauvat haluavat jo tulla ulos, oma-aloitteisesti tai sitten muiden päätöksestä.

Mitähän Juliannalle kuuluu, vielä yhdessä kasassa?
 
Tsemppiä Amylle ja Taniiralle! On se vaan hurjaa, että osalla on jo täydet 37 vkoa ja vauvat saisi syntyä luvan kans :D toivon niin omalle kohdalle ettei mene yli ja jouduta käynnistään.
Menkkamaisia kipuja ollu kans välillä ja istuessa kovalla penkillä tuntuu että pää on jo penkkiä vasten, kun pistää niin perkuleesti jonnekin alas..
Loppuviikosta lämpenee, sitä odotellessa :)
AB 34+2
 
Tsemppiä Taniira ja Amy!

Kesäkuu tosiaan lähestyy...

Täällä taas tuntuu valvottavan. On jotenkin huono olokin. Mulla olis tänään lääkärineuvola, ja se tuntuu jonkun verran jännittävän. Olisi kiva jos se tarjonta jo varmistuisi rt:ksi. Viimeksi neuvolassa ei oltu varmoja. Lisäksi kohdunkaulan tilanne kiinnostaa, kun tod.näk. harmittomiksi todettuja supistuksia edelleen on päivittäin, joskus runsaastikin. Vaikka tää on jo mulle kolmas raskaus, niin silti joskus tuntuu että olisi ensimmäinen, niin paljon kuitenkin oireita ihmettelee ja kaikesta miettii että onko tämä nyt normaalia vai ei.
 
Amylle kanssa tsempit! Tulkaahan Taniiran kanssa kertomaan kun on jotain kerrottavaa. :D

Joo, ei täälläkään saa nukuttua enää juur ollenkaan. Uni tuli puolen yön aikoihin, kyljen kääntöä joka viidestoista minuutti kipujen takia ja joka kerta havahtuminen, kahdelta tunnin pituinen valveilla olo, sitten taas samaa kylkirumbaa kunnes neljältä jälleen tunnin ajan hereillä ja lopulta luovutus unen suhteen viiden pintaan. Alkaa olemaan enemmän sääntö kuin poikkeus tää unettomuus. Kuitenkin sitten järkyttävä väsymys vastapainona, itkuisuus ja ahdistus ja turhautuminen ihan kaikesta. Braah.

Tänään on neuvola. Täti sanoi että voidaan vielä varmistaa ultralla vauvan asento ja ihan hyvä niin. Mua supistelee reippaasti joka päivä. Ei edelleenkään mitään jalat alta vieviä, mutta eilenkin selkä ihan tulessa tuntien ajan ja pakko vaan hetkutella lantiota, sellasta ärsyttävää menkkamaista juilintaa oikein olan takaa. Sama tuntuu jatkuvan tänään. Nilkat ja varpaat (jalat) mulla muuttuneet tosi tuskallisiksi, ihan ovat niin turvoksissa etteivät taivu ja juurikin suihkussa seisominen (mikä on ainoa kivunlievytysmetodi lonkka-, selkä- ja iskiaskipuun) pahentaa tilanteen niin etten kunnolla pysty kävelemään pariin tuntiin. Tässä alkaa kyllä tuntemaan olonsa raihnaiseksi vanhukseksi. Osaapahan taas arvostaa sellaista normaalin kivutonta, notkeaa oloa kun saa kroppansa takaisin!

Lettu ja Kornelius 37+0 (Rv 38, woohoo!)
 
Taniira ja Amy_mam tsemppiä ihan kamalasti! Tulkaa kertomaan kuulumisia.

Mulla nyt takana ihan ehdottomasti raskauden kamalin yö :(
Ensinnäkin olin jo alkuillasta jotenkin ihan poikki vaikka päivä ei sisältänyt mitään erityisen raskasta. Lapset sänkyihin saatuamme menin jo kasin jälkeen peiton alle jossa pötköttelin telkkaria katsellen klo 22 asti jolloin nukahdin.
Heräsin 2lta pissalle ja sen jälkeen vauva sai jotku ihme hepulit! Vauva liikkui niin voimakkaasti että tuntui TODELLA epämukavalta ja kipeältä. Ihan kuin se olisi hermostunut ja päättänyt että nyt riittää tämä ahtaus, minähän tulen ulos jotakin kautta vaikka väkisin! Ja ihan kuin olisi ottanut vähän väliä kunnon vauhdit ja posautti päällään suoraan alas jalkoväliin joka tuntui aivan kamalalta.
Nyt tämän kirjoittaminen jo melkein naurattaa mutta yön pimeässä tuntui tosi pelottavalta ja kun viikkojakin "vasta 35+5". Supisteli tietysti myös useasti ja joka paikka oli hellänä ja otinkin panadolia jossain vaiheessa yötä. Siinä puoli 6 aikaan nukahdin ja heräsin miehen herätyskelloon 6.45.
Nyt olen paniikissa tunnustellut mahaa ettei vain olisi kääntynyt perätilaan tai poikittain yöllisen touhuamisen seurauksena. Uskoisin kuitenkin pepun olevan edelleen vasemmassa kyljessä ja jalat muksivat oikealle sivulle. Ja hikka tuntuu parhaillaankin alhaalla.
 
Hellurei!

Täällähän on tapahtumia, voi ku jännä lukea joka pv miten itse kullakin menee!! Tsemppiä ihan kamalasti kaikille kärvistelijöille ja osastolla makaaville!!! <3

Täällä olen yhdessä kasassa, olo helpotti pariksi päiväksi ja jaksoin jopa touhuillakin! :) Sehän kostautuu tietenkin, ja eilisestä asti olen ollut taas kovin kipeä... supistelee jatkuvalla syötöllä yötä päivää ja menkkajomotusta joka puolella. Olo sairas ja hankala. :(

Mulla piti olla ultra tänään, mut kun viime to viimeks sairaalassa ultrattu, niin se siirtyi. Neuvola on vasta ens to ja sit seuraavana ke pitäis olla se käynnistys, jos ei synny sitä ennen... en kyllä edelleenkään usko, että spontaanisti käynnistyy, nää on näitä loppuajan "ihanuuksia" vain....

Liitoskivut on pahentunut, onkohan baby laskeutunut tai jotain?! Sit jos kauan seisoo (eikä ees kovin kauaa tarvitse!) niin jalat puutuu. Argh, ärsyttää nää monet vaivat!!

Oottekos ajatellu, ett jatkettais juttua jossain muualla, kun beibet on syntyneet?? Onko esim. Facebookissa joku ryhmä tai täällä? :)

Nyt mä lähden kampaajalle, vaikka olo suhteellisen huono onkin...

Voimahalit kaikille!!

-julianna rv 37 (38)
 
Juttuahan voi jatkaa esimerkiksi tuolla Syntyneet-osiossa täällä Kaksplussassa. Olisko ihmiset kiinnostuneita, jos sinne perustais jonkun ryhmän sitten kesäkuun jälkeen?

Tietääkö teistä kukaan, että mistä voi hankkia tai mistä saa vauvalle sellaisen punaisella pohjalla olevan keltaisen hymynaama kuvan? Tiedätte varmaan mitä tarkoitan? Saako sen neuvolasta? Me kovasti haluttas meidän vauvalle hoitoalustan viereen sellainen. On jotenkin niin klassinen suomalainen vauvajuttu sekin :)

Täällä äippälomaa rauhallisesti viettelen edelleen. Ei merkkejä syntymisestä. Liitoskivut alkaa tuolla alapäässä olla aika kovia.

-Nuppu- ja Vauva 37+1
 

Yhteistyössä