**Kesäkuun kullanmurut 2014** Tammikuussa

Yks kiukku ilmoittautuu mukaan jengiin -just eilen napisin ukolle kun kävi suihkussa, että vois sekin käydä sillain ettei lattia kastu..en mä tällain jälkikäteen tiedä miten se on edes mahdollista mut just sillon se tuntui olevan ;)

Imetys tulee olemaan taas uus kokemus. Pojun kanssa se ei onnistunut juuri ollenkaan kun oli mallia kaikkitännehetinyt ja sit meni raivareiksi..annoin periksi kun en jaksanut sitä "rääkkäystä" ;) Nyt kyllä en jaksais noita korvikkeita vaikka helppojahan nuo silleen oli ja ihan yhtä hyvä vaihtoehto ( ellei siis mitään allergioita tmv) - paitsi kukkarolle. :)

Sabsu/ 18+1
 
Täällä oltu ihmeen rauhallisena - ei siis ole pahemmin ollut äkäistä tai kiukkuista oloa. Itkuherkkyys on kyllä omaa luokkaansa ja pienistäkin asioista saattaa itku tulla. Onneksi tuo mies on sentään ollut kilttinä. Eikä meillä kyllä muutenkaan yleensä mistään riitoja ole. =)

Painonnoususta kyseltiin! Itselle on tähän mennessä tullut n. 4-5kg lisää. Alkuraskaudessa ei juuri tullut lisää, tuossa joulun tienoilla sitten tuli kerättyä tuosta suurin osa.... =) En aio kyllä ottaa ressiä painosta, vaikka yritänkin pitää niin, ettei sitä nyt hirveästi yli "suositusten" kertyisi. Liikuntaa olen yrittänyt nyt harrastaa edes jonkin verran. Kerran viikossa ollaan pyritty äidin kanssa käymään vesijuoksemassa. Se on kyllä itselle mieluista, kun ei rasita niskaa tai hartioita ja on sellaista vähän rauhallisempaa. Pystyy mukavasti juoruamaan samalla :D Lenkillä pitäisi käydä enemmän.. ehkä tästä jonkinlainen innostus syntyisi, kun pakkasetkin vähän laskee.

On kyllä mukava näin esikoista odotellessa lukea muiden kokemuksia raskaudesta ja imetyksestä ja kaikesta muutenkin, tietää sitten vähän mitä kaikkea voi olla odotettavissa! =) Itsellä kun ei ole minkäänlaista haisuakaan mitä tuleman pitää, vaikka oonkin netistä ja kirjoista lukenut kaikenlaista.
 
Antakaas kokeneemmat vauvanhoitajat vinkkiä millainen hoitolaukku olisi hyvä? Ite en raaskinut ostaa tota Emmaljungan kassia, vaikka sopisi vaunuihin, kun on musta kangaskassiksi ihan törkyhintainen! Mutta siis millainen laukku olis näppärä käytössä ja mitä ominaisuuksia siinä pitäs olla? Onko kukan teistä käyttänyt jotain "tavallista kassia" hoitolaukkuna?

-Nuppu- ja Vauva 21+6
 
"Kiva" kuulla etten ole ainoa kiukkuisuudesta kärsivä. Se ei ole kivaa että ketään kiukuttaa mutta jotenkin lohdullista ettei ole ihan yksin kärsimyksissään.

Imetyksestä, aion imettää vuoden jos onnistuu, yksi lapsistani ei ikinä tajunnut imetyksestä mitään ja korvikkeella mentiin alusta asti. Yhdellä oli ongelma saada erotettua se tissistä kun maistui liikaakin. Tässäpä asia josta kenenkään ei kannata stressiä repiä. Mitä stressaan on jälkisupistukset, viimeksi taisi itku päästä kun koski melkoisesti. Jännä kun ne pihtaa siellä sairaalassa särkylääkkeitä, varmaan se burana per päivä parin päivän ajan kaataa kunnan talouden lopullisesti :attn:

Painoa ei ennen joulua tullut ollenkaan, sitten jouluna 2kg (kinkku ON hyvää) ja pahoin pelkään että vielä senkin jälkeen kilo tullut. Tiedän kokemuksesta että synnärille jää 10kg ja seuraavat 10kg lähtee alle puolessa vuodessa imettämällä joten vielä olisi varaa läskistyä, tästäkään ei stressiä :)
Odotan vaunulenkkejä jo innoissani, alkaa kyllästyttää ainainen sauvakävely.

Hoitolaukku oli meillä semmoinen "liberokassi", vieläköhän niitä jaetaan sairaalassa?
Nyt kyllä voisi jo harkita ihan oikean ostamista kun ei ole enää niin nuori ja köyhä (nyt on vanhempi ja köyhä, haha).

Onko muut jo miettineet miten kauan tahtoisi kotona olla? Minulla on vakaa aikomus olla se 3v kun minnekäs tässä kiire valmiissa maailmassa.

Voimia viikkoon palleroiset!

ÄKN 18 *poks*
 
apanapa itse olen synnyttänyt Lohjalla 2011 ja silloin siellä oli just remontti alkanut. Nyt on siis ainakin osa synnäristä remontoitukin. Lohjalla on hyvin perhehuoneita ja remontissa niitä tehtiin vielä lisää (siellä on mielestäni luovuttu sellaisista isoista huoneista kokonaan) mutta voihan olla, että jos oikein ruuhkaiseen aikaan sattuu niin sitten on pari synnyttäjää samassa huoneessa.

Mutta silloin kun itse olin viimeksi marraskuussa 2011, niin oli kyllä tosi rauhallista. Itsellä oikein hyvä kokemus tuosta meidän lähisairaalasta ja sinne olen taas menossa, jossei mitään yllätyksiä tule.
 
Nyt on käyty lääkärissä kiukuttelevan selän takia ja SI-nivelhän se siellä vaivaa... Ei sille kuulema oikein mitään voi tehdä, Panadolia voi ottaa jos oikein sattuu ja laitoin jo työfyssarille postia jos se pääsisi katsomaan mun työpisteen, jos sille vois tehdä jotain. Nyt taas viikonlopun jäljiltä selkä on aika hyvässä jamassa, kun en ole istunut niin paljon pitkiä pätkiä.

Mulla painoa on tainnut tulla jo se 10kg... :( Terkkari lohdutti, että osalla paino tulee alussa, osalla lopussa ja osalla tasaisesti. Toivon, että kuulun tuohon porukkaan joka kerää suurimman osan alussa, koska jos tasaisesti mennään samaa vauhtia niin aika hurjiin lukemiin vielä ehtii! Esikoisesta tuli 17kg, joista laitokselle jäi puolet ja pari viikkoa kotona oleskelun jälkeen jäljellä oli enää 2kg. Vaan veikkaanpa, että toista kertaa ei käy yhtä hyvä tuuri ja näitä kakkosen kiloja sulatellaan sitten oikein urakalla :) Mut yllätti esikoisen kanssa se kuinka hitaasti maha katosi, vaikka kilot oli jo lähteneet. Taisi mennä lähemmäs 3kk että oli turvotus hävinnyt! Kateellisena katselin muita äitejä, jotka mun silmään näytti kaikki hoikilta ja pienimahaisilta, vaikka lapsi oli kutakuinkin samanikäinen kuin mulla. Eikä mun maha kyllä koskaan palannut ihan entiselleen, jäi sellanen kiva pullataikina tuohon navan ympärille. Mutta eipä se haittaa! Oliskohan tuokin osittain kiinni geeneistä ja iästä, kuvittelenkohan mä vaan että nuoremmilla palautuminen olis nopeampaa ja voisi jopa palata ennalleen. Tai sitten keksin vaan selityksiä :)

Isonalle ja Pikkunalle 21+5
 
Onnea tosiaan kaikille jotka ovat jo ultrassa käyneet ja hyviä uutisia saaneet.
Minulla ultra tänään ja jännittää ihan kauheasti!! Toivon että vauvalla olisi kaikki hyvin. Kovasti se liikuskelee joka rauhoittaa mieltä, eikä sen vuoksi doppleria tule enää juurikaan käytettyä.
Mulla on tullut painoa 4kg (saapa nähdä mitä puntari ensi viikolla näyttää..) Syön kyllä kuin possu! Yritän tehdä terveellisiä rahka-marja-hedelmä pirtelöitä välipalaksi, josko tuosta nyt mitään apua painonhallinnassa on.. Aiemmissa raskauksissa on tullut noin 15kg painoa joka on kyllä tippunut kohisten imetyksen ja kiireisen elämän takia, kun ei vaan ehdi syödä kun on vauva ja muut lapset hoidettavana, muistan että viimeksi anoppi kauhisteli mun riutunutta ulkomuotoa, mutta en todella tarkoituksella riuduttanut itseäni. Täytyy nyt yrittää pitää huolta paremmin myös omista syömisistä.

Tulen myöhemmin takaisin kertomaan ultrakuulumisia. Mukavaa päivää kaikille!
 
Kiukkua on täälläkin ilmassa. Ja se kyllä kestää sen 9 kk. Mies sietää, koska tietää asian, onhan tämä jo kahdesti koettu aiemmin. Ja itse haluaa biologisia lapsia lisää. Minun mielestäni meidän perhe olisi voinut kasvaa vaikka sijaislapsilla. Raskaana oleminen vaan ei sovi minulle. Tavallaan kadehdin heitä, jotka ovat onnensa kukkoloilla raskaana ollessaan. Minusta tulee hormonihirviö, jolla pinna palaa alta puolen sekunnin ja tiettyjen, jo ärsytyskynnyksen ylittäneiden henkilöiden ei kannattaisi lähiympäristöön tulla. En vain osaa käyttäytyä. Hävettää, mutta parempi olla hiljaa, jos vaihtoehtona on päästellä pahoja sammakoita suusta. Ja minäkin muuten viikonloppuna sitä harmittelin miehelle, että olisi kiva nauttia, kun tämä on meidän viimeinen lapsi. Mutta ei sitten. Prkl. Mikään ei ole hyvin ja kaikki kiukuttaa.

Me ei olla edelleenkään asiaa hirmuisesti jaettu. Isovanhemmatkaan eivät tiedä. Äitinikään ei eilen vielä mitään kysellyt, vaikka on kyllä erittäin hyvä bongaamaan raskaudet ajoissa. Toisaalta mahani ei ihan mahdottoman iso vielä ole. Esimiehet tietävät töissä, pakko oli kertoa, kun täällä on tarkkasilmäisiä naisia ja ensi syksynkin töitä projektien osalta suunnitellaan jo kovasti. Esikoinen sai eilen kuulla ja ihan hyvin otti. Tyttö täyttää kesällä 9 ja alkoi heti laskemaan, että pikkusisarukset sitten varmaan leikkivät enemmän keskenään ja hän saa olla rauhassa.

Paino on pysynyt yllättävän hyvin minulla kurissa, vasta 3-4 kg tullut ja itse asiassa viimepäivinä se on taas pudonnut, kiitos Obsidanin aiheuttaman löysän vatsan. Ei ole enää ummetuksesta tietoakaan.

Viikonloppuna kävin ostamassa pari uutta äitiyspaitaa, Mamalicious on niiden osalta suosikkimerkkini. Ja tosiaan aiemminkin jo kerroin ostaneeni ihanan mekon Lapsenpäästäjän puodista. Kiva kuitenkin pukeutua hyvin, vaikka onkin raskaana.

Annales
 
Täällä kans toinen uusi kiukku ilmottelee itsestään. Todella äkkipikainen musta tullu ja ihan uusia tunteita tota miestäkin kohtaan löytynyt. Kuullosti niin tutulta tuo suihkuvedet :D Täytyy toivoa et tosta tasoittuu mielialat ettei tuu koht sota :)
Silloin alussa täällä pyörin mut jäi pois kun ei vielä oikeen tajunnukkaan että oikeasti on raskaana. Nyt tulee just 20 täyteen niin kaipa se alkaa siltä jo tuntua :D
Kolmatta odottelen mutta olo on kun ois ensisynnyttäjä kun nuorempi jo 8 v kun tämä syntyy. Ikäänkuin olis unohtunu ne edelliset kun niin miettii ja pohtii ja googlailee että mitä nyt saakaan syödä tms.
Eli mut voi lisätä helmikuulle :)

LA 19.6 ja kolmatta odottelee.
 
Moikat!
Täällä suunnaatoman iloinen omfaloseelevauvan tuleva äiti hihkuu innosta negatiivista kromosomituloksista! Piinallisen yli 3 viikon odotuksen jälkeen tuli puhelu,että kromosomit on normaalit ja rakenneultraan varattiin aika <3 Oon nyt niin sanoin kuvaamattoman onnellinen vaikka kaikki loppu selviää vasta rakenneultrassa kahden viikon päästä. omfaloseeleen liittyy tosiaan se suuri riski kromosomipoikkeavuukista joita ei nyt onneksi löytynyt!

Ihania rakenneultrakuulumisia on ollu kiva lukea! Täältä päästä löytyy kans yks kiukkupussi joka veti itkupotkuraivarit mustien pyykien sekaan eksyneistä valkosista alushousuista... :D

Mulla on alun 3 kk pahoinvoinnin ja tämän älyttömän stressin takia pudonnu paino 5,5 kiloa alkutilanteesta. Neuvolassa sanottiin että se ei kovin vaarallista oo että ehtii kuulemma vielä kerätä painoa. Tosi hassua vaan ajatella että oon nyt raskaana ja ekaa kertaa 5 vuoteen painan alle 60 kiloa, mutta jospa ne siitä nyt lähtis kerääntyyn ku saa vähän positiivisiaki uutisia välillä :)

VIIKKOJA 18+4
 
Todella kiukkuinen äiti löytyy täältäkin, ja yleensä kiukkuan turhasta ja mies monesti vaan nauraa ja välillä naurattaa itteäkin :D rakenneultra aikaistui! Se on jo ensi viikolla kun mies ei olisi päässyt mukaan muuten..nyt tuntuu kuplintaa päivisinkin ja vahvemmat potkut iltaisin. Herkut maistuu :( en uskalla enää edes kotona käydä vaakalla. Välillä näen jo unia synnytyksestä ja aina sieltä tulee poika, enne vai ei..
AB 19+2
 
Ihania uutisia MMMJ!
Täällä yksi, joka ei kamalasti kiukkua, mutta itkukohtauksia saan edelleen. Tai ensin möksähdän ja sitten, kun mies kysyy miksi oon hiljaa alan parkua.:D "no, kun sä sanoit mulle niin tiukalla äänellä, että älä sotke mun partaa..pyääh!":D

Isonalle, lohduttavaa kuulla, että jollekin toisellekin on painoa tullut.. Täällä myös sen 10kg kertyny. Mutta, lohduttaudun sillä, että parilla siskolla on tuota painoa aina myös tullut odottaessa ja ovat sitten äkkiä synnytyksen jälkeen päässeet takas normi painoonsa.:)
Äitiysvaatteita en silti oo viel ostanut. Noi trikoopaidat venyy kyllä sen verran ja mahtuvia housunjakin löytyy viel kaapista.:)

Oletteko te muut ensisynnyttäjät menossa sinne hammashoitajan kans keskustelemaan? Mulle tuli kutsu, mutta jotenki tuntuu turhalta..

Jansson 19+5
 
Voi ei, päivät naurut tuli näistä kiukutteluista. Paras oli kyllä suihkussa käyminen ilman että lattia kastuu! Noh, mä olen kans ollu ku perseeseen ammuttu karhu, mutta näköjään on jo laantumaan päin, onneksi. Mies onkin jo sitä mieltä että jos oot koko raskauden tollanen niin lisää lapsia ei tarvita :)

Rakenneultra viikon päästä, sitä odotellessa menee tää viikko... Pahat olot alkaa olla takana plus et kiukuttaa vähän entistä vähemmän, niin vois jopa sanoa että melko seesteinen olo. Mä en kyl kans vaa'alle halua mennä. Luulen, et nyt ollaan suunnilleen +7 kiloss. En tiedä onko se paljon vai ei, mutta toivon mukaan ei tule enempää kuin toiset mokomat!

Lyde 19+5
 
Mulle tullut kolme kiloa lisää lähtötilanteesta katsottuna, ei olisi tarvinnut kun mulla tätä elopainoa on riittävästi. Tosin, en murehdi. Sokereita mittailemalla on selvinnyt ettei mulla nyt ainakaan oo akuuttia hätää. Kerran tai kaksi raja-arvo ylittynyt kuukauden sisään.

Tänään käyty taas lääkärissä ja tällä kertaa napsahti kolme viikkoa sairaslomaa selän vuoksi. En tosiaan usko että enää menen takaisin töihin ennen äitiysloman alkua. Seinät meinaa kaatua jo nyt päälle, mutta minkäs moiselle mahtaa.

Neuvolat - mun toinen äitiyskäynti ja lapsen kuusivuotisneuvola - on perjantaina. Toivottavasti täti varaa neuvolalääkärille sitten kanssa ajan.

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja tsemppiä vielä jännääville!

Lettu ja Kornelius 21+5
 
Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille! Me vielä jännätään pari päivää. Torstaina aamulla on ultra. Me aiotaan kysyä sukupuoli, eikä pidetä sitä salaisuutena, jos se selville saadaan.

Äitiyspakkaus aiotaan ottaa, vaikka kyseessä onkin toinen lapsi. Tai no ainakin jos ne vaatteet ei ole ihan kamalia! Mies oli sitä mieltä, että ehdottomasti otetaan ja kai senkin pitää antaa jotain päättää. ;)

Linea negra mulla näkyi viime raskaudessa, mutta en yhtään muista missä vaiheessa se tuli esiin. Se oli reippaasti navan ylitse, vaikka kyseessä oli tyttöraskaus. Nyt ei ainakaan vielä näy yhtään mitään.

Hoitolaukun ostin esikoisen vauva-aikana jostain lastentarvikeliikkeestä. Merkkiä en kyllä muista. Näin jälkikäteen olen sitä mieltä, että jos olisi tarpeeksi tilava peruslaukku, niin sellainen kelpaisi ihan yhtä hyvin. Tärkeintä laukussa on mielestäni tilavuus, se että taskuja on riittävästi ja hihnan pituus (jotta sen saa kätevästi vaunuihin roikkumaan).

Meille kuuluu hyvää. Ultra toki jännittää ja mahdollinen ensi viikkoinen töihinpaluu monen viikon sairasloman jälkeen. Tunteet on aika pinnassa ja jotenkin sitä kokee voimakkaammin kaiken, niin hyvässä kuin pahassa.

Aela, 20+4.
 
Voi teitä kiukkusia :) Itellä ei mitään kiukunpuuskia ole ollut mutta itku on herkässä :D Ehkä meillä vaikuttaa sekin että ei miehen kanssa olla nyt hirveästi nähty koska mies on yöt töissä ja nukkuu päivät ja itse teen vuorotyötä, osaa sitten arvostaa niitä pieniä hetkiä mitä ehitään yhessä olla :hug:

Imetyksestä sen verran että esikoista en pystyny imettämään, yritin kaks viikkoa mutta ei siitä mitään tullu ku toinen vaan huusi nälkäänsä imetyksen jälkeen ja korviketta piti aina antaa, järkihän siinä meni itellä ja lapsella niin totesin että parhaaksi että mennään sitten korvikkeilla. Mutta toiveenahan ois nyt että pystysin imettämään edes jonkin aikaa.

Paino on pysyny nyt joulun jälkeen aikalailla samassa koko ajan, joulunajalta tuli n.4 kiloa. nyt on välillä paino tippunu ja välillä noussu. Turha kait sitä on ressata, tulee mitä tulee, ens kesänä sitten sitten hirvee vaunuralli päälle :)

Täälläki on nyt alkanu päivittäin tuntumaan liikkeet <3 Ei tarvi enää miettiä onko tuolla mitään eloa :)

Hedeliini ja Nyytti 20+3
 
Ihania uutisia MMMJ - olenkin miettinyt miten homma jatkui kun viimeksi kirjottelit! :)

Hoitolaukku-kysymys ratkaistaan perus olkalaukulla, ostin parit kirpparilta edellisraskauden aikana ( silloin 6v sitten), toinen itsetuunattu Marimekkokuosinen ja toinen yksvärinen beige. Jotain taskuja löytyy mut kokemuksesta muistan et ei niillä lokeroilla ollu oikein mitään virkaa kun se paukkui tavaraa muutenkin ja oli monesti vähän sikinsokin. ;) Monilla on näkynyt noita Liberoita myös.

Kotona olen näillä näkymin 2v, haluaisin olla kotona kun poitsu käy ekan luokan
Kolmatta vuotta ei talous luultavasti anna myöten :/ Toivottavasti Hallitus ei nyt suunnittele enempää siitä hoitovapaan puolituksesta..

Sabsu/ 18+2
 
NancyC joo ei PS;n laitteitta vaan kävin ultrat naikkarilla :D Jatko tutkimukset ja synnytys sit PS;ssa. Ollaankohan siellä samoihin aikoihin tosi toimissa :) Synnytin siellä kuutisen vuotta sitten tuon kakkosen ja silloin sain olla ihan omissa oloissani ei tainnu sinä yönä syntyä muita. Ihanan rauhallinen paikka, huone kaveria ei tullut koko sairaalassa olo aikana.

Hoitolaukkua en ole omistanut kahdella edellisellä kerralla enkä taida sitä tarvita nytkään. Meillä on ollu irrallinen taitettava hoitoalusta ja ollaan kans käytetty sitä Libero -kassia :D

Imetys ei ole onnistunut edellisillä kerroilla niin en usko että sitä maitoa tulee nytkään eli multa ei vaan maitoa tule : / En tosin ole ottanut siitä nyt enää stressiä. Esikoisen kanssa se oli iso juttu ja tunsin olevani ihan epäonnistunut äiti mutta sit kakkosen kanssa osasin jo odottaa niin käyvän. Enemmän se imettämättömyys ja pulloruokinta näyttää häiritsevän muita enkä ole mikään selittelijä tyyppi niin annan ihmisten vaan kommentoida ja paheksua.

Sairasloma jatkuu vielä huomisen ja sit käyn ainakin päiväksi toimistolla ihmettelmässä miljoonaa meiliä. Nauvolalääkäri sit taas torstaina ja saa nyt nähdä jatkuuko sairasloma vai vaapunko vielä duuniin ennen kesää.

Vuosilomat tietääks kukaan miten tän vuoden vuosilomien kans menetellään? Pitäskö kesäloma (ja talviloma?) pitää ennen äippäloman alkua? Vai saatteko rahana tai siirrettyä äippäloman loppuun? Äitiysloma ilmeisesti kerryttää lomaa mut vanhempainvapaa ei sit enää?! Ihan ulalla näistäkin...

S 21 + jotain
 
Rakenneuässä kaikki hyvin. Ultrasivat ainakin tunnin kun ensiksi harjoittelija yritti etsiä kaikki rakenteet (kätilö?) ja siinä sivusta seurannut lääkäri sitten teki tutkimuksen vielä uudestaan. En olisi kyllä luottanut pelkästään sen kätilön tutkimukseen, taisi olla vielä alkuvaiheessa sen opettelu kun oli niin epävarma.

Kuka se kyseli noista lomista.. Mulle sanottiin että kesälomaa en ehdi pitää ku äippäloma alkaa toukokuun alussa, mutta talviloman pidän nyt kevättalvella. Kesälomat jää siis säästöön ja niitä voi pitää sit töihin palatessa.
Itse olen miettinyt josko alkaisin äippäloman hieman varhennettuna..
 
Selkäkipuisille vinkki. Viimeviikolla päädyin jäsenkorjaajan pakeille kipeytyneen issiaksen vuoksi. Lopulta päädyttiin hoitamaan ensin akupunktiolla ja tämänjälkeen jäsenkorjauksella. Olo oli rauhallinen,sillä hoitajalla oli myös ennestään hoitoalan/kätilön koulutus. Pääasiassa istualtaan ja kyljeltään hoidettiin,mutta pienen mahani vuoksi vatsallaanolokin onnistui vielä. Ihan huikea ero! Kaikki kivut poissa ja olo vetreä,kuin kissanpennulla. Päädyttiin tekemään 3x sarja,eli käyn vielä tällä ja ensiviikolla hoidoissa,sillä lihasjumit oli muhkeat sekä nikamien liikkumattomuus.

Ajattelin kokeilla siis jotakin käypää keinoa,sillä en halua vähentää vielä liikuntaa,kun olotilat sen muuten sallii =)
 
Rakenneultra takana ja kaikki hyvin, pikkuinen poika siellä köllötteli, 325g :heart:

Hoitolaukusta, meillä tulee vaunujen (Tutek Turran) mukana hoitolaukku, joten erillistä ei tule hankittua. Ihana alkaa tehdä hankintoja, jotenkin odotin tuota rakenneultraa ja nyt sitten luvallisesti poikasävyyn ostoksille =)

Kiloja ei ole vielä tullut, viime neuvolassa 400g... massu kyllä kasvanut nyt aika kivasti, joten varmasti alkaa kilot paukkua...

Imetyksestä en ota huolta, esikoisen kanssa ei onnistunut lainkaan, kokeillaan ja katsotaan sitten miten tän kanssa käy...

En kyllä ainakaan myönnä olevani kiukkuinen... Ehkä enemmän herkistyn, siis esim. jotain leffaa katsoessa... mutta toki huonoja päiviä on kaikilla, mutta en kyllä kovin kiukkuile...

Mutta tälläistä tällä erää... ainiin, itse määräaikaisella sopparilla, pidän talviloman ja kesälomat sitten rahana, kun en ehdi pitämään... Äitiysloma alkais toukokuun alusta, jos ei varhennetulle jää...

Amy & masuasukki 20+4 :heart:
 
Itse huomaan että olen todella itkuherkkä nyt. Jo jostain vähän surullisemmista tapahtumista saaattaa alkaa itkettämään.

Yöheräilyä on usein ja välillä ei oikein saa enää unen päästä kiinni.

Käytettynä olen hankkinut nyt pinniksen ja tänään löysin koalaksen riippukeinun kun olen sellaisesta haaveillut. Ensiviikolla rakenneultrassa toivottavasti selviää sukupuoli jotta pääseen vaatteita ostelemaan enemmän. Periaatteessa yritän ostaa mahdollisimman paljon käytettynä. Vaunut ja turvakaukalo ehkä uutena.

Olo on kuitenkin selkeästi parempi kuin vaikka kuukausi sitten. Pahoinvointia ei ole ja tuota väsymystäkään ei niin pahasti. Kohdun kasvukipuja on ajoittain mutta niiden kanssa olen pärjännyt.

terkuin Jepu ja toukka 18+5
 
Tänä aamuna käyty myöskin rakenneultrassa! Hieman tympeästä kätilöstä huolimatta erittäin hyvä mieli, sillä kaikki oli vauvalla oikein hyvin! :heart:

Painoa oli 346g, ja meille on kyllä 100% varmuudella tulossa POIKA! Oltiin niin innoissamme, ja itkukin tuli, kun olin koko ajan tiennyt, että kyllä siellä äidin massussa kasvaa minimies :heart: Pilvissä liidellään vieläkin, ja pakko katsella vähän väliä kuvasta pientä nenää ja suuta! Kätilö päätti onneksi antaa vielä kuvankin todisteeksi Papun "pojuudesta" - voidaan sitä sitten epäilijöille näyttää :D

Kävin viime viikolla Polarn O. Pyreen myymälässä, mutta en vielä raaskinut ostaa alennusmyynneistä peittoa, kun ovat niin kovasti joko "poikien" tai "tyttöjen" värisiä eli tummansinisiä tai vaaleanpunaisia. Mutta kuten sanoin miehelle jo viime viikolla, nyt marssin samantien ultran jälkeen liikkeeseen ja ostin heti ihanan, tummansinisen sirkusaiheisen peiton meidän minimiehen lämmikkeeksi ja köllöttelyalustaksi! =) Nyt uskaltaa sitten jo ostaa niitä ihan reippaan sinisiä vaatteita!

ToKa89 & Papu-mies 20+5
 
Viimeksi muokattu:
Tuota yöheräily on täälläkin ollut ihan vaivaksi asti. Melkein joka yö herään joskus aamuyöllä ja sitten ei meinaa uni tulla millään. Toinen ihana vaiva on ummetus :) Ja kolmas..onneksi vain kerran tapahtunut, mutta aivastaessa lirahti hieman housuun.

Huomaan, että tunteiden vaihtelua on jonkin verran. Välillä olen itkuherkkä ja välillä olo on sellainen, ettei mikään kiinnosta eikä huvita.

Olipa muuten ihanaa eilen, kun oli vapaapäivä ja ajattelin alkaa pesemään pikkuruisia vaatteita, joita ollaan saatu lahjoituksena ja joista muutaman olen ostanut itse kirppikseltä. Siellä ne pikkupyykit on kuivumassa pyykkitelineessä :) Suloista.

Pieniä (tai isoja) hankintoja olen jo tehnyt, vaikka yritinkin itseäni toppuuttaa. Eli pinnasänky ja vaunut hankittu käytettynä sekä joitakin sisustusjuttuja tulevaan lastenhuoneeseen. Varmaan turvakaukalo ostetaan uutena, mutta taidan sen hankinnan laittaa miehen hommaksi, kun kuulosti niin tekniseltä vempaimelta.

Varmaan noiden lomien pitäminen on kiinni siitäkin, että missä vaiheessa äitiysloma alkaa. Meillä kesälomakausi alkaa toukokuussa. Mulla alkaa äippäloma toukokuun loppupuolella ja henkilöstöihmisen kanssa neuvoteltiin, et mun olis hyvä pitää 10pv ennen äippäloman alkua ja loput sitten äippäloman ja hoitovapaan välissä. Saa sitten siinä kohtaa hetken aikaa palkkaa.

Meille on tulossa esikoinen, joten äitiyspakkaus otetaan ja jotenkin tuntuu kivalta jo ajatus siitä.

Meillä on ultra tulossa vasta helmikuun puolivälissä ja ajateltiin, ettei haluta tietää sukupuolta etukäteen.
 

Yhteistyössä