Äitiyspakkauksesta: pitää olla tosi makeat värit että ottaisin sen. Tykkään hillityistä väreistä vauvalla, valkoinen ja vaaleanharmaa maustettuna vaaleanpunaisella tai -sinisellä, vaaleanvihreäkin on kaunista. Hirvittää ne valtavan kirkuvat värit joita pakkauksessa suositaan. Se harja ja harsot on ainoat tosi tärkeät siellä, ne vosini ostaa uutenakin.
Minulla ei ollut mitään säästössä vauvalle sillä olin elellyt siinä uskossa että ainakin viimeiset 5v. että lapsiluku on täysi...... Hups!!!
Mutta nyt kun tässä tilanteessa ollaan niin huomaan olevani yllättävän innoissaan. Olen ostanut jo todella isot kasat vaatteita, 0,5-3 löytyy tosi siistejä vaatteita. Kirppikseltä kelpuutan vain uudenveroiset. Ostin äp-toppapussin hintaan 3! Sen villahaalarin mikä on tämän vuoden pakkauksessa olen nähnyt hintaan 2-4 joten voipi olla että haalin kaiken käytettynä. Toppapukujakin pyörii pilkkahintaan, en tiedä minkä vuoden on sellainen valkoinen mutta se on kaunis! Uskoisin että se vielä eksyy meille. 140 on kirppisvaluuttana valtava summa.
Vaunuista: olen yrittänyt löytää käytettyjä mutta tehtävä näyttää olevan toivoton! Budjetti minulla on n. 300-400 suunnilleen. Ilmoitukset käytetyistä on tyyliin "5v. vanhat Briot, kulumaa, haalistumaa, puuttuu osa X, asumme Käpykylän perällä ja vain nouto, hinta vaivaiset 500". Mitä nämä myyjät oikein miettii mielessään :O
300 saa jo hyvät, uudet kärryt joten pitäkööt ylihintaiset kärrynsä mun puolesta.
Joku mainosti Tutekin Turraneita ja wau mitkä kärryt! Pitikin mennä katsomaan ! Nyt mietin miten saisin perusteltua itselleni että tarvitsemme juuri sellaiset. Näkyi olevan valkoista nahkaa yksi vaihtoehto *kuolaa iPadille*.
Minähän itkeskelin täällä meidän asunnon tilannetta, eli törkeän pieni asunto kerrostalon ylimmässä kerroksessa, ei hissiä, ei mahista pitää vaunuja missään, ei-inhimilliset olosuhteet kaikenkaikkiaan ja tämä nyt syntyvä neljäs lapsi olisi saanut jakaa huoneen kolmen sisaruksensa kesken jotka on jo kouluikäisiä? Eikä muita lapsiperheitä mailla halmeilla.
No kannatti vinkua täällä sillä ongelma ratkesi! Uskaltauduimme katsomaan asuntoa tuosta ihan vähän matkan päästä ja huh huh. Onhan se kallis mutta..... Unelma. Meillä olisi sauna ja kodinhoitohuone (voi olla tällä pyykin määrällä ihan jees!). Riittäisi tilaa tehdä vaikka kolmoset seuraavaksi. Koko talossa ei asu muuta kuin lapsiperheitä joten saisin seuraa hiekkalaatikolle. Pääsen siis pakkaamaan muuttolaatikoita mitä todennäköisimmin. Ikävä tulee kyllä tätä vanhaa kämäistä kotia, kauan on tässä luukussa asuttu (=kärsitty, mut hei onhan tää halpa ja siinä ne hyvät puolet sitten olikin).
Nukkumisesta: vauva nukkuu päikkärit pinniksessä ja yöt vieressäni niin kauan kun imetän, luulisin.
ÄKN kiittää ja kuittaa, rv 16+5