**Kesäkuun kullanmurut 2014** Tammikuussa

Voi M&M, olen pahoillani! Jaksamista raskaaseen aikaan ja suruun :hug:

ON: Kun pahaolo väistyi, alkoi pääkoppa jumittamaan. Migreenihän se siellä taas ilmoitti tulostaan. Illalla otin buranaa vahvempaa lääkettä (nt-ultra varattiin lääkärille tämän migreeniongelmani takia ja sain reseptin). Sainkin nukuttua hyvin melkein puoli kuuteen, kun heräsin migreenikipuun. Otin uuden lääkkeen ja nukahdin hetkeksi. Mutta eipä tästä oikein työpäivää tullut, kun kipu vain turtui eikä ole hävinnyt kunnolla mihinkään. Rakenneultra on taas lääkärille ja siellä on tarkoitus tarkistaa migreenilääkitys tarpeen vaatiessa. Ja taitaa se tarve vaatia. Edellisessä raskaudessa kokeiltiin akupunktio ja estolääkitys eikä niistäkään ollut oikein apua.

Töissä tietää tällä hetkellä kaksi, esimiehille en ole vielä kertonut. Kaksi vuotta sitten narahdin lähimmälle pomolle työmatkalla, kun en illanistujaisissa ottanut limsaa vahvempaa. Ensi viikolla olisi taas yhteinen työmatka edessä ja taidan tällä kertaa jättää ne illanistujaiset väliin jonkin tekosyyn varjolla. Ei huvita vielä kertoa asiasta, kun mahakaan ei paljasta tavallisissa vaatteissa vielä mitään.

Tänä aamuna tunsin pienen liikkeet kunnolla ensimmäisen kerran. Aiemmat ovat ilmoittaneet itsestään niillä pienillä hipaisuilla, tämä muljahteli käden alla kunnolla. Keskenmenonkin kokeneena nämä liikkeen tuntemiset ovat todella tarpeellinen vahvistus tähän raskauden uskomiseen.

Kestovaipoista oli kysymys yhdessä viestissä. Meillä on kestoiltu molempien kanssa ja myös tämän tulokkaan kanssa on tarkoitus mennä kestoilla ainakin kotioloissa. En kyllä osaa sanoa mikä olisi tämän hetken the vaippa, fuzzeja on edelleen markkinoilla, mutta ne eivät ole meidän käytössä olleet mitenkään ykköset. Myllymuksujen taskuvaippa on ollut paras tytöille ja sitä käytän lähinnä tsi-versioita.

Annales 15+0 POKS!
 
Hei.

Ma&Mi, olen kovin pahoillani puolestanne. Voimia tulevaan :flower:

Tuosta kertomisesta. Siis töissä, edes omat vanhempani eivät tiedä raskaudesta mitään, kun tavataankin harvemmin. Eivät siis ole asiaa (= mahaa) nähneet. Mutta siis minulla ei ole mitään mahkuja tätä asiaa enää salata, kun maha on niin selkeä. Voisin koittaa laittaa tänne vaikka kuvaa jossain vaiheessa. Ei ole todellakaan tuollainen nätti litteä maha kuin Smurdella edellisen sivun kuvassa, vaan ihan kunnon vauvamaha jo.

Mutta onhan mulla näitä odotuksiakin takana ja tämä oma koko (161cm, 50kg) on omiaan sille että maha näkyy... =)

LL, yhä se 15+2
 
Viimeksi muokattu:
Heippa hei!

En ole tainnut ihan alkuviikkojen jälkeen kirjoitella yhtikäs mitään. Täällä kuitenkin ollaan. Np-ultrassa kaikki oli hyvin ja LA muuttui juhannusaatolle 21.6.2014 Pahoinvoinnilta on taittunut pahin kärki, mutta silti välillä kärsin ylläripöntönhalailusta.

Tulin kyselemään, että onkos meillä jo perustettuna facebook ryhmää? Tulee niin kovin harvoin oltua koneella ollenkaan ja meidän iPadilla kaksplussan sivut ei suostu yhteistyöhön.. :)

Naive ja kaveri 15+6
 
Ma&Mi :hug:

Smurde, sanoivatko tarpeeksi pätevää syytä irtisanomiseen?
Kannattaisi ilmoittaa liittoon kun raskaanaolevaahan ei ilman kunnon perusteita
saa irtisanoa..

Facebook-ryhmä on perustettu mutta ryhmän suht yksimielisellä päätöksellä
enempää jäseniä ei oteta. Olemme kuitenkin alusta asti olleet jo suurimman osan kanssa jutuilla ja haluamme pitää ryhmän tiiviinä luottamuksen ym. vuoksi :)
 
Pahoittelut surun kohdanneille :'( Täällä ei mitään uutta. Hyvä olo eikä juuri väsytä. Pienet kuplinnat ja muljahdukset on kyllä loppuneet..dopplerilla äänet kuuluu. Jospa liikkeet alkaisi tuntua pian. Neuvolaan kaksi viikkoa. Sokerit on pysyny aisoissa ruokavaliolla. Paino tosin nousi joulun tienoilla kilon! Ekalta lapselta on säästetty kaikki paitsi turvakaukalo, joten sen hankinta on edessä.
AB 15+6
 
Kiitos uudesta pinosta Lettu! :) ihana että joku jaksaa/kerkeää päivittää.

Itellä olis tiistaina edessä sokerirasitus. En odota kovin innolla, ei muuten ole ongelma, mutta mä olen varmaan viimeinen ihminen maapallolla joka jaksais millään nousta klo 6.30.. uf. 7 aikaan pitää olla labrassa. Ja siel ootella sit mummojen kans 2 tuntia. Hohhoi. Pitää muistaa ottaa kirja mukaan. :)

Meinasin kysyä samalla että voisko kuunnella sydänääniä kun sillon rv 13 tunsin liikehdintää ja nyt ei sit mitään pariin viikkoon ni vähä huolettaa :/ kyl onneks neukkutäti on nii mukava et varmaan suostuu jos vain sillä on aikaa.

Noh, ei kait taas kummempaa kun omaa napaa..
Taiska ja nyyttilyytikäinen 15+4
 
Liikkeistä... Tää on kyllä aika inhottavaa aikaa, kun ei kunnolla tunne liikkeitä ja ei voi olla varma, että kaikki on hyvin. Mähän tunsin liikkeitä tosi aikaisin, oon 99% varma että se oli sikiö joka temppuili, eikä mitään ilmavaivoja, kyllä ne erottaa. Sitten liikkeet loppui ja iski pieni paniikki, varsinkin kun esikoisesta tunsin liikkeet päivittäin alkaen rv 15. Nyt oon tuntenut jotain epämääräisiä muljahteluja silloin tällöin, mutta en päivittäin. Mutta syykin selvisi. Np-ultrassa mulla oli istukka sivussa, eli oon hyvin voinut tuntea liikkeet. Nyt kun ultrattiin muiden vaivojen takia, huomattiin että istukka on siirtynyt eteen ja tehokkaasti peittää kaikki tuntemukset liikkeistä. Eli jos joku muu ihmettelee samaa, niin istukan siirtyminen kohdun kasvaessa voi hyvin selittää jotain :)

Muuten täällä kaikki hyvin ja hassu levollisuus on vallannut mielen, johtuen varmaan juuri siitä että kaverilla oli ultrassa kaikki hyvin ja ei enää tartte ihmetellä miksi en tunne liikkeitä kunnolla.

Isonalle ja Pikkunalle 18+3
 
Ma&Mi: osanottoni ja voimia tulevaan viikkoon!

Täällä alkaa 5. viikko sairaslomalla... Päänsärky on lähes jatkuvaa ja menee migreeniksi heti jos uskaltaa vähänkin nokkaansa laittaa kotiovesta ulos. Pikkuhiljaa alkaa seinät kaatua päälle! Esikoisen raskaudessa en kärsinyt migreenistä ollenkaan. Hassua, että nyt se päinvastoin paheni raskauden alettua. Buranasta joku aiemmin kirjoitteli! Minä olen käyttänyt sitä ja migreenilääkkeitä. Sekä neuvolalääkäri, että työterkka sanoivat, että buranaa voi huoletta syödä rv 28 saakka. Ei silti ole kovin huoleton olo, kun joutuu lääkkeitä popsimaan, mutta minkäs teet. Ehkä olo rauhoittuu kun rakenneultra on 30.1. ollut.

Mulla on ollut kovasti tarkoitus FB-ryhmään liittyä. Homma on kuitenkin unohtunut, kun en ole koneella pystynyt paljon istumaan. Ymmärrän että haluatte pitää ryhmän pienenä ja tuttuna. Mietin, että jos meitä on vielä useampia, jotka haluaisi facessa jutustella, jakaa kuvia yms. niin pitäisikö perustaa Kesäkuisten Faceryhmä vol. 2?

Aela, 17+2
 
Aela toi on muuten hyvä idea! Mä voisin olla myös kiinnostunut!
Alkuraskaudesta tuntui ettei omalla naamalla ja nimellä halua jakaa vielä kenellekään tietoa raskaudesta, mutta nyt tilanne on jo toinen kun onnellisesti pidemmällä jo ollaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Aela
Täällä olisi kanssa yksi alusta asti juttuja lukenut ja eilen tänne tunnukset luonut (ihan vain facebook ryhmään pääsyn vuoksi) jotenka jos joku perustaa uuden fb ryhmän niin mukana ollaan :)

Ajattelin vain odottaa että saa ultran käytyä +kaikki joulu & pyhä puuhastelut ohitse.. Nyt kun siis pienen ihmeen olemassa olo on varmistettu ja kaikki siis toistaiseksi hyvin niin olisi mukava jutella muiden samassa tilanteessa olevien kanssa, mutta tää keskustelu palsta ei ole mun juttu :/

..jään siis odottelemaan fb ryhmän perustamista :)

brosis 15+1
 
  • Tykkää
Reactions: Aela
LL voisi myös olla mukana facessa. Samaa kuin edelliset, nyt alkaa olla oikea aika pohtia näitä vauvajuttuja ihan omalla naamalla. Varmuus on ihan toista luokkaa kuin silloin alussa.

Itse en ainakaan tähän hätään ehdi perustaa ryhmää, mutta jään kuulolle =)

Lekuriin aikaa enää pari päivää. Huimaa melko paljon aina ylösnoustessa, hyvä että on tuo lääkäri.

LL, rv 15+3
 
  • Tykkää
Reactions: Aela
no nyt huomio kaikki uuteen fb-ryhmään haluavat!!!
Ryhmä on perustettu ja liittyä voi lähettämällä minulle yv:llä linkin omaan profiiliin!


Otin ohjat omiin käsiini, vaikka en mikään kovin haka näiden asioiden kanssa ole, mutta opetellaan! Nyt sitten vaan viestiä mulle niin päästään mekin turisemaan faceen! :popcorn:
 
Viimeksi muokattu:
Voi Ma&Mi, osanotot. :hug:

Mulla oli tossa ja pari viikkoa parempi fiilis syömisen suhteen, siis ettei tarvinnu vähän väliä mutustaa jotain, niin eiköhän se oo taas takaisin. Nälkä on koko ajan. Siis ihan koko ajan. Tulee kalliiksi ja alkaa ottaa päähänkin tää jatkuva mahan kurninta. Väsymyskin tuntuu tekevän paluuta.

Vielä ois kolme ja puoli kuukautta jaksettavana ja sitten alkais äityisloma. Sitä odotellessa.

Lettu ja Kornelius 18+3
 
Enpäs ole aikoihin tänne kirjoitellut, mut lukemassa olen kyllä teidän juttuja päivittäin käynyt. Ei vaan saa puhelimella aikaiseksi kirjoitella. :)

Täällä kaikki ok, np-ultra oli joulukuun alussa ja rakenneultra edessä kuun lopulla.
Liikkeitä en oo tuntenu ku ehkä kerran, siitäkään en täysin varma ole..
Pahoinvointi on väistynyt mutta närästys jäi ja nyt reseptillä Losecia syön, jos unohtuu päivällä ottaa, on illalla aivan varmasti järkyttävä närästys.
Väsymyskin painaa taas ja unet on katkonaisia..
Nyt ollut eilisestä illasta outoa maha kipuilua joka tuli uniinkin..

Mulle voi päivittää LA:n 13.06.2014

Muumin ja nyytti 17+1
 
Mulla kans alun jälkeen jääny kaikki päivitys täältä pois sillä olen vain tuolla facebook ryhmässä kertoillut kuulumisia. Mutta tänne kuuluu hyvää, pahoinvointi ja oksentelu on vihdoin jääny pois, -8kg tullut sen aikana. HYI. Vauva voi hyvin :)

Mulle voi päivitellä LA 22.6 tack tack.
 
Hei,

Kiinnostaa tuo uusi Facebook-ryhmä, tosin olin ajatellut vielä pari viikkoa salailla asiaa ja sitten vasta liittyä muualle. Eli miten on onko tuo uusi ryhmä salainen siten, ettei näy muille facessa. Tai onko tähän ryhmään tulossa joku maksimiraja jäsenille? Eli voinko lykätä vielä sen pari viikkoa ja sitten vasta liittyä?

Olen huomannut, että mahan piilottelu käy sikäli hankalaksi, että kun vedän hulluna pitkän aikaa mahaa sisään niin myöhemmin kostautuu kipuiluna. Samoin noiden tavishousujen käyttö on kurjaa. Olisipa sellaiset äitiyshousut, jotka ei turhanpäiten korosta masua. Yhdet tilasin Espritiltä, ovat sellaiset jossa vyötärö jää masun alle, mutta ne eivät ole vielä tulleet.

AnnaOnni *15* poks!
 
Laitoin Lyde sulle viestiä siitä facebook ryhmästä! Toivottavasti tuo linkki toimii! Itse, kun olen aivan peukalo keskellä kämmentä näissä tietokone jutuissa :)
Täällä alavatsa kipuillut pari päivää ja huolestuttaa. Katsotaan jos alkuviikosta kävis neuvolassa, jos ei helpota ennen sitä. Kuhan ei vuotoja tule niin pakko kai luottaa et kaikki on hyvin.
Mukavaa viikonloppua kaikille kesäkuisille!
Nellineiti ja pikkuinen 15+2
 
uudesta fb-ryhmästä: en tosiaan tiedä mitä mieltä porukka on myöhemmin joistain rajoista... Ehkä selvinnee myöhemmin...
Ryhmä on salainen. Ryhmän luomista tutkiessani huomasin etten voi kutsua siihen sellaisia jotka ei ole mun fb-kavereita. Eli laitan kaveripyynnön ja kun se on hyväksytty lähetän ryhmään liittymisen. Minut voi sitten ihan hyvällä omallatunnolla poistaa kavereista liittymisen jälkeen, kun ei tässä ketään henk.koht. tunneta, ainakaan vielä!

Toivottavasti saadaan mukavasti porukkaa kasaan, eli rohkeasti mukaan :)
 

Yhteistyössä