**Kesäkuun kullanmurut 2014** Huhtikuussa

Mnjaa..sairaalakassi..pestyt ja silitetyt vauvanvaatteet..rintakumit..pumput. Jestas naiset te ootte tehokkaita. o_O
Mä, no mä en ole vielä siellä :D
Tarttis vissiin ruveta laskemaan muttereita saako pinniksen ylipään kasaan ja ehkä kurkata Ikeasta joku kaappi mihin niitä vaatteita edes voi laittaa..nii, ja se äitiysrahahakemuskin varmaan tarttis laittaa eteenpäin. Vaunut ja kaukalo sentäs löytyy -tosin nekin naapurista.

Lettu - mä vissiin ed. kerralla "kutsuin" odotuksen kestoksi 42+3 (käynnistyksellä ja sektiolla) itselleni kun hihittelin kavereille vitsillä kutakuinkin niin tapahtuvan.. nyt oon vaan hiljaa :D Mäkään en kääntöön lähde, sektio oli ihan ok-juttu, ei traumoja, jos siis sellasta pitäs nytkin miettiä ( en kyl mieti sitäkään kun ei nää jutut mee kuitenkaan niin kun miettis). Toivon vaan esikon puolesta et tulis jonain muuna päivänä kuin 2.7 kun silloin ois hänen synttärit.

Sabsu 27+5
 
Ajattelinpa minäkin pitkästä aikaa kirjoitella tänne. Luettua tulee melkein päivittäin, mutta meillä ei ole kotona muuta internetin päässä kuin ipadeja ja puhelimia, eikä niillä jaksa kirjoittaa pitkiä tarinoita.

Kiitos Letulle uudesta pinosta. Huimaa vauhtia aika menee, vaikka toisaalta tuntuu ettei mene minnekään. Tässä alkaa olemaan jo siinä vaiheessa oma olotila, että mukula vois vaikka tulla heti kun lasketaan täysaikaiseksi. Ja tiedetään, että olo muuttuu tukalammaksi loppua kohden...

Nukkuminen on haastavaa. Tuntuu, että makaan kyljellä niin kauan kuin perse ja reisi on täyspuutuneita, sitten hirvee operaatio että pääsee toiselle kyljelle ja aahhh... odotetaan koska alkaa puuduttaa. Ukko on karannut jo omaan sänkyyn (tosin jo vuorotöidenkin vuoksi) kauan aikaa sitten... Ei haluu nukkuu mun kanssa :LOL:

Mun kanssa tekee mieli äärettömästi hyvää sushia ja aion kanssa lapioida naamaan hirveen platterin heti kun mahdollista. Ja muutoinkin graavilohta on ikävä, enpä olis uskonut. Toisaalta haaveilen myös parista jääkylmästä extra kuivasta omenasiideristä juhannusiltana omalla terassilla auringon laskiessa. Ahh.. oikein kunnon mielikuvaharjoituksia :LOL: Toivotaan vaan, että likka älyy syntyä ennen sitä.

Mitäs muuta... Paino ahdistaa, en taivu mihinkään, närästää, supistelee, vessassa saa juosta jatkuvasti, maha ei toimi ellei joka ilta ota vähän lääkettä. Eli perushommia. Seuraava neuvola on vasta kuun loppupuolella, jolloin väliä edelliseen käyntiin tulee pari kuukautta. Tässä välissä ei ole ollut mitään, että varmaan aika paljon muutosta painon, sf-mitan yms suhteen sitten. Toisaalta en ole huolissani vaikka missään en ole käynyt näyttäytymässä, sillä likalla tuntuu olevan päivä päivältä enemmän voimaa potkia ja hakata mua.

Aika huikeeta kyllä, että jo ensi kuussa varmasti osa meistä saa nyyttinsä kainaloon...

Ainiin... Lyde + Likka 29+1
 
Hei pitkästä aikaa! Olen maailman laiskin kirjoittaja, mutta seuraan kyllä ahkerasti!

Täällä on todella vilkas vauva mahassa, odotan kauhulla päivää jolloin tulee mahanahkojen läpi! Aivan hirveää mylläkkää pitää pitkin vuorokautta. Toisaalta parempi niin, että antaa elonmerkkejä. Majailee oletettavasti poikittain, iskut tulee kaikki navan alle. Voi myös istua, välillä tuikkii niin alas, että pelkään jalan pian näkyvän..

Kipeitä supistuksia ei ole ollut, mahan kovettumisia kylläkin. Eilenkin kaveri sai itse mahan kovettumaan pari kertaa jumppansa aikana! Onko muilla esiintynyt tätä, että vauva itse aiheuttaa harkkasupistuksia liikkeillään, itse olin siis makuulla levossa!

Ensi viikolle sain ylimääräisen neuvolalääkärin, haluan että alakerran tilanne tarkistetaan kun noita kovettumisia tulee päivittäin ja myös ihan tuonne alapäähän vihloo. Vaikea ensikertalaisena hahmottaa, olisko ne kohdunsuulla vai missä. Käsittääkseni paikat voi alkaa pehmentämään ilman kipeitä supistuksiakin? Täällä kun lääkäri olisi vasta vklla 36, menettäisin järkeni ennen sitä miettiessä onko muutoksia tapahtunut. Mielestäni tosi huonosta kohtaa säästetään, kun näillä viikoilla ennen olleesta lääkärikäynnistä on rutiinisti luovuttu. ???? kuinka monesti teille muille on tehty sisätutkimus? Ei kai nekään tietty hyväksi ole jatkuvasti, mutta ehkä sinne voisi 3 kertaa raskauden aikana kurkata!?

Voinnit on muuten hyvät, mutta huomaahan sen että meno hidastuu päivä päivältä!

Voikaa hyvin sisaret, pitkällä jo mennään!

Nelina 27+6
 
Nelina: ei yhtään sisätutkimusta ja tuskin tehdäänkään ellei siihen jotain syytä ilmaannu. En uudelleen synnyttäjänä edes tule neuvolalääkäriä näkemään meillä ellei siihenkin erityistä syytä ole. Neuvola-aikoja sinänsä on ihan entiseen tapaan, tähän asti siis kerran kuussa.

Painoa on tullut n. 8 kg ja niistä melkein puolet viimeisten kahden kuukauden aikana. On tuo maha hieman kasvanut ja aiempien raskauksien tapaan yläkäyrällä mennään. Eiköhän tuo kokonaisuutena kohtuudessa pysy ja kesällä ja syksyllä on hyvä vaunulenkeillä sulatella sitä mitä imetys ei vie. Minulla on sairaalaan jäänyt aiemmista n. 6 kg ja seuraavien parin viikon aikana pudonnut 4-6 kg, kun turvotukset ovat poistuneet.

Sairaalakassille en ole ajatustakaan uhrannut, pakkaan sen edellisenä iltana. Omat vaatteet olisivat tietysti mukavat sairaalassakin ja varmaan jotain niitäkin mukaan otan. Ja tietysti kaarituettomat imetysliivit + liivinsuojat sekä omat saippuat ja muut hygieniatuotteet. Sen näkee lopullisesti sitten mitä sinne tulee juhannuksen jälkeen mukaan nakeltua.

Oloja on taas ollut, eilinen päivä meni ilman mitään, mutta tänään ei istuminen tuntunut hyvälle, alavatsa ja lantio vähän herjaavat olostaan. Ei pahemmin houkuta tästä lähteä kaupungille asioille, mutta eipä taida auttaa. Sivukylillä kun asuu, niin kovin usein ei tule isompaan kaupunkiin lähdettyä ja silloin koittaa aina hoitaa monta asiaa kerralla.

Annales 27+6
 
Korkataas uusi pinkka ja kiitokset Letulle :flower:

Täällä työkiireet vie mehut ja iltaisin, kun kotiin raahaantuu niin sohva vie voiton..

Supistelee kyllä aina raskaamman päivän jälkeen, mutta edelleen harjoitussupistuksia ovat, eli kohtu kovettuu... tuntuu lähinnä epämiellyttävälle..
Liitoskipuiluja myös on, toisina päivinä enempi ja toisina vähempi.

Närästys on jokapäiväistä... Tosi inhottava vaiva ja polttelee aika kovaakin välillä. :(

Yöt menee vaihtelevasti, mutta kyllä sitä jokaisella kyljenkäännöllä herää, kun se asennon vaihto ei vaan ole yksi pyörähdys.. :O Mahaa alkaa olla jo niin kiitettävästi, että muutoinkin liikkuminen, kyykistely yms, sujuu hiukan työläämmin.

Sairaalakassille en ole uhrannut minäkään vielä ajatustakaan... Eiköhän sitä ennätä.

Ensi viikolla neuvola ja toivon, että pian alkais kuulumaan siitä sypestäkin jotain... Haluaisin myös jo tätä synnytystä tosiaan suunnittelemaan, kun vaihtui synnytyssairaala ja eivät taida olla vielä perillä mistään... Ei ole kiva turhaa stressiä tästä potee..

Äitiyspakkaus tuli maanantaina, vaatteita rupean pesemään ja laittamaan kunhan sitten äippälomille jään. :whistle:

Amy & masuasukki 29+6 :heart:
 
Moi.

Täällä kaikki siis tekemättä, kun asuntoasiatkin on kesken. En vielä jaksa stressata. Eikä siitä olisi hyötyäkään.

Sypestä oli puhetta jo tammikuussa neuvolassa ja sain ajan Jorviin siitä heti viikon päästä. Aika on nyt ensi viikolla. Kummallista Amy_mam, että näin kauan kestää sinun kohdallasi..? : /

Kuoressa oli joitain papereitakin täytettäväksi ja etukäteen lähetettäväksi. Mutta siis toivotaan että saat kutsun/ajan pian. Itseäni ainakin helpottaa, kun tietää että ensi viikolla pääsee puhumaan näistä ahdistuksista. Kolme pikasynnytystä takana siis ja neljä luomua, viisi synnytystä yhteensä - tietää hyvin mitä pelätä :|

Nelina - minullakin aktiivinen neiti kyydissä, tyttö on alkanut liikkua ihan hirmuisesti. Siis meuhkaa ja potkii ja vaikka mitä ja ihan tunninkin yhteen putkeen. Sillä aikaansaa itse suppareita ja alaselkäkipua ja nivusvaivoja mulle ja olo on "mainio"... No, ehkä tämä on taas jokin ohimenevä vaihe.

Hyvää viikonloppua kaikille!

LL, rv 28+1
 
Ihanaa huhtikuuta kaikille! Ja Letulle minunkin puolesta iso kiitos uudesta pinosta!

Hui! Miten te pystytte jo nyt pakkailemaan sairaalakassia? :D Tuntuu ihan hurjalle. :D Toisaalta eipä tuohon la:n ole enää kovin pitkä aika. :)

Mikä on sype? :/ Mulla ei ole ollu vielä edes neuvolalääkärin käyntiä.. Pitää ensi viikolla kysyä th:lta että milloinka niiden aika on. Perhevalmennukset kyllä alkoivat tällä viikolla. Luulin että ne olisivat pelkkää ajanhukkaa, mutta tuli sitä muutama uusi juttu mitä en ollut kuullut. :) Miehen kanssa tosin naurettiin aivan kippurassa (valmennuksen jälkeen) näytetyille videoille: miten ne aina onnistuvat nappaamaan niihin kaikista urpoimmat näyttelijät? :D No joo, oli nauruherkkä päivä. 8)

Mahan asukki on oikein villi ja liikehtii kovasti. Toistaiseksi ollaan pää alaspäin, toivottavasti synnytykseen saakka! :)

Aurinkoista päivää kaikille <3

UV & tiikeri rv 29+3
 
Moikka!
Mä otin synnytyspelon tosiaan puheeks tossa 28.3. ultra käynnillä. Sieltä soitettii samana päivänä se aika, ja kävin sypellä jo eilen. :O ilmeisesti ollu joku peruutusaika kun noin nopeesti tuli. No, ihanaa että pääsin sinne, koska pikkasen helpotti pelkoihin. Jotenkin se, että tietää niitten lukevan sen kirjotuksen sitten synnytyksessä, auttaa vähän rauhottumaan. Eihän ne voi luvata tietenkään täydellistä synnytystä mulle joten kyllä sitä tullaan pelkäämään loppuun asti.
Toivotaan että teille muillekin tulee tosta sypestä olemaan jotain hyötyä :)
Muokkaus: sype on synnytyspelkopoli

Mami & möntti 28+5
 
Viimeksi muokattu:
Sairaalakassista vielä, mä olen miettinyt sen niin että nyt on tasan kaksi kuukautta laskettuun (tai oli eilen) ja jos nyt jostain syystä menee vaikka vedet extempore joku yö ja lapsi on mulla edelleen perätilassa niin se on saman tien lanssilla sairaalaan napanuoran esiinluiskahtamisriskin vuoksi - ei siinä paljoa pakkailla ja sitten meet sairaalaan ilman mitään. Mä en muutenkaan tiedä miten noi emätintulehdukset ja streptokokki vaikuttaa, voihan niistäkin kehittyä kohtutulehdusta ja muuta, että voi tulla hyvinkin kiire sairaalaan.

Ääh, emmä tiedä. Mulla on vaan jotenkin kauhea pelko siitä että kaikki mikä voi mennä pieleen, sen tekee. Ei esikoisen kanssa pelänny oikeastaan yhtään mitään, synnytystä vaan mutta sekin hälveni kun lopulta saliin pääsi ja tyyneys iski. Nyt on niin paljon jotenkin kaikkea huolestuttavaa, enkä mä näistä oikein kelleen puhu - miehelle olen avannut fiiliksiä, mutta ei sekään rassu voi oikein mitenkään auttaa. Niin paljon juttuja jotka ei ole mun hallinnassa, niin toi sairaalakassi nyt ainakin on sellainen minkä voin tehdä ja pitää huolen että se on edes valmiina. Neuroottista? Kenties. Mut ei tää lasten saanti oo ihan täysjärkisten hommaa, halutaan ihan tahallaan kipua ja kremppaa ja rahanmenoa. :whistle: :D

Lettu ja Kornelius 31+3
 
Heräsin tänään aamulla outoon tunteeseen. Hetken mietin ja sitten tajusin: mulla ei ole flunssaa!!! Oon tän raskauden aikana ehtinyt sairastaa viisi flunssaa, joista yksi äityi pahemmaksi ja tartti antibiootit kun tulehdusarvot meni jo sadan huitteilla. Flunssa nro neljä kesti kuukauden, joten odotin että tää viideskin on ikuisuustauti. Mutta ei. Hassua olla terve :) No, eiköhän sieltä jo ensi viikolla uusi tulokas putkahda...

Mä en ole sairaalakassia vielä miettinyt. Jotenkin en osaa ajatella että tulis nopea lähtö, koska veikkaan että joko tää käynnistetään tai sitten syystä tai toisesta tehdään suunniteltu sektio. Eipä tuo lapsi tosin mun olettamuksia kysele, joten kai kassi täytyis pakata jossain vaiheessa. Tällä hetkellä osaan ajatella tasan niin pitkälle, että haluan mukaan mun lempikarkkeja ja suklaata. Nyt kun joutuu herkuista karsimaan niin todellakin aion synnytyksen jälkeen vetää posket pullollaan karkkia!

Kaveri on kääntynyt jotenkin niin, että en tunne varsinaisesti juurikaan potkuja, ennemminkin vain jotain muljahteluja. Mutta kaikesta päätellen tykkää edelleen istua, kukas sitä nyt pää alaspäin haluaisikaan olla...

Isonalle ja Pikkunalle 31+2
 
Mä oon synnytyspeloista puhunut ihan ensimmäisestä neuvolasta saakka, mutta täällä on selkeän tiukka linja ja ainoastaan ihan pakottavasta tarpeesta pelkopolille pääsee. Sama juttu tosiaan lääkärin tarkastusten ja kaiken ylimääräisen suhteen. Ovat kuulemma saaneet niin paljon noottia synnäriltä että laitetaan turhia tapauksia, niin kyllä viime tippaan asti pidellään täällä. Synnytysvalmennus on huhtikuun lopussa, joten katsotaan nyt miltä sen jälkeen tuntuu. Aika paljon vastuksia pitäisi saada jotta oma mieli rahoittuu. Eniten pelkään sitä, että menee paniikiin tai pelkoshokkiin ja joudun ottamaan kaikki kivunlievitykset käyttöön ja joudun pedin omaksi. No vielä enemmän tietysti sitä että joku menee vikaan, mutta sille en mitään etukäteen voi.

Sairaalakassi tuntui eka kaukaiselta, mut itseasiassa nyt vauvan vaatteita pestessä olen laittanut vaatteita syrjään kotiintuloa varten. Jotenkin tuntuu hyvältä valmistautumistavalta. Ja samaa mietin eihän sitä ikinä tiedä mitä tapahtuu. Neuvolassa käytiin läpi käynnistämisenkin mahdollisuus ja kuulemma 13.6. olisi sitten viimeistään käynnistysaika, jos yliajalle joudutaan. Muksulla on kuitenkin ihan täysi lupa aloittaa maailman valloitus jo tässä toukokuussa.

Isonalle onpa sua flunssilla kiusattu. Toivottavasti alkaisi olemaan putki ohi ettei tarvi synnärilläkin pärskiä ja ponnistaa. Joskus tuntuu, että ajautuu oikein kierteeseen ja siitä ei meinaa päästä eroon varsinkin jos joutuu just antibiootteja syömään. Olen sen takia koittanut pysyä ab-kuurista erossa jos vaan ei ole pakko syödä. Onneksi tänä vuonna on ollut enemmän nopeita ja ärhäköitä kuin tollaisia viivytystaisteluita.

NancyC 31+4
 
Työviikko takana pitkän sairasloman jälkeen ja kylläpä ottaa koville. Vielä olis 3 viikkoa töitä. Supistelee kovasti ja paineen tunne alapäässä... plaah.
Mulle iski eilen illalla "paniikki", että ei tässä oo enää kuin hetki kun on vauva sylissä! Miten ehdin kaiken ennen sitä...?
Pelkopolille meinasin pyytää lähetteen, mutta sitten olo rauhottuikin, joten en pyytänytkään. Puhuin kyllä neuvolassa asiasta.
Mulla sokerit ei pysy aisoissa, joten niissä merkeissä menen äippäpolille...toivottavasti katsovat vauvan koon, ettei ole kasvanut liian isoksi...maha ainakin on valtava!
Hyvää viikonloppua kaikille! :)

-julianna40 rv 31 (ihan kohta alkaa rv 32!)
 
Iltaa!

Täällä vauva on taas hirvittävän rauhallinen. Juuri kun pääsin neuvolalääkärille tiistaina kehuskelemaan, että vauva on vilkastunut ja möyrii tasaiseen Tylsää tämä jatkuva kuulostelu. Sanoisin, että pari-kolme vilkkaampaa liikesarjaa tulee päivän aikana. Aamulla, puolen päivän jälkeen ja sitten tässä sohvalla illalla.

Lähdetään tästä tosiaan viikoksi Teneriffalle nyt ja aika mielenkiinnolla odotan, että tunnenko liikkeitä nyt jotenkin paremmin, kun mulla on aikaa niitä lomalla kuulostella.

Laukut on lähes pakattu ja edessä enää muutaman paidan silitys ja kynsien lakkaus. =)
Reilun viikon palaillaan! Hyviä vointeja kaikille!

AnnaOnni 27+6
 
Voi PRKL!! Anteeks! Tää heitti mut ulos selaimelta ja teksit poistu sen mukana..

Kiitos Letulle uudesta pinosta! Ja hyvää huhtikuuta kaikille!

Raskaus etenee hyvin, flikka on pirteä tapaus ja potkii paljon.

Haettiin myös äippäpakkaus viime viikon tiistaina ja ollaan nyt niitä vaatteita hypistelty, en aio vielä pestä niitä koska huomenna on muutto uuteen kotiin, joten pesen ne sitte vasta, kun ollaan saatu tavarat järjestykseen ja ollaan jotenkuten asetuttu sinne.

Painoa on tullu nyt se 6kg oman vaa'an mukaan. Ens viikolla ois neuvola, joten katotaan miten väärässä oma vaaka loppu peleissä on.

Neuvolasta puheenollen, muuton myötä se meillä vaihtuu. Ultrat jatkuu samassa paikassa missä nykyäänkin, mutta muut hommat hoidetaan sit tossa mihin se vaihtuu.

Itse olin tossa maaliskuussa viikon putkeen kipeänä, alko 39 asteen kuumeesta ja siitä sitte viikon aikana laski. Ja nyt on tullu riesaksi allergia, mikä yleensä alkaa maalis-huhtikuun aikana ja loppuu vasta siinä elokuussa.

Sairaalakassille en oo rehellisesti sanottuna uhrannu ajatustakaan.
Meillä on ollu lähinnä tavaroiden pakkaus mielessä, joten muulle ei oo ajatustakaan ehtiny uhraamaan. Eiköhän sinne tuu ne normit, mitä yleensäkin. Omat hygienia tarvikkeet, kotiinlähtö vaatteet mulle ja vauvalle, imetysliivit, kamera+johdot jnejne. Eiköhän tota toivon mukaan ehdi lähempänä katsella ja pakata.

Supistuksia tulee astetta rankemman päivän jälkeen ja töiden jälkeen. Olisin halunnu töissä jatkaa sinne toukokuun loppuun asti ja jäädä siitä sitte kesälomalle sekä äitiyslomalle, mutta nyt olot alkaa näyttää siltä, että äippäloma on aloitettava siinä vaiheessa kun se alkaa. Sen verran raskasta työtä kumminkin, että en viitsi riskiä ottaa.

Taipuisuus on kadonnu teille tietämättömille. Massu on ottanu kunnon kasvuspurtin ja jopa sukkien laittaminen on lievästi vaivalloista, mutta vielä onnistuu niiden itse laittaminen.
Närästäny ei oo onneks ku pari kertaa raskauden aikana.

Musta on tullu kunnon kurkkumonsteri, mä vedän kahdessa päivässä sen kaks kurkkua. Ja jääpaloja pitää aina olla saatavilla, muuten pääsee itkupotkuraivarit.

En nyt muista mitä edellisessä viestissä oli, joka siis tuonne bittiavaruuteen poistui, mutta eiköhän tääkin kutakuinkin riitä.

Ja pakkaaminen jatkuu vielä vähäsen. :)

Susanna#1 & Flikka 29+4
 
Heippa kaikille!

Puhelimella kirjoittaessa on kauhean vaikea kirjottaa terkkuja/kommentoida muiden juttuja, luen ne kyllä ja lähetän paljon haleja niitä tarvitseville ja voimia ja tsemppausta! :)

Täällä ollaan edelleen "mammalomalaisena", aika käy ajoittain pitkäksi, vaikka kokoajan olenkin liikkeessä ollut, jaksaminen on heikkoa, ja sitte alkaa ahdistamaan kun joutuu lepäilemään, jotenkin ei anna itselleen tilaa hengähtää vaan..

Tuntuu että siitepölyallergiat alkaa vaivaamaan, pää tukossa ja kipeä olo pitkin päivää, saiko mitään allergialääkkeitä raskaana syödä? :/

Mulla myös vilkas vauva tulossa, pitkiä pätkiä potkii ja muljuaa mahassa, kylkiluihin etenkin pakko saada osumaa :D jännitän jo valmiiksi, millainen tapaus tämä mahtaa ulkomaailmassa olla, pysyykö hetkeäkään paikallaan, tosin sellainenkin kelpaisi mainiosti :)

Mulla löyty jotain bakteeria pissasta ja soittaessa tuloksia sanoivat, että on niin minimaalista ettei syytä jatkotoimenpiteille ole. Kuitenkin eilen neuvolakäynti soitti ja sanoi lukeneensa vastauksen ja ihmetteli miksei viljelyä oltu tehty, kun kuitenkin supistusten takia määrätty testi, eli ensiviikolla käyn antamassa uuden näytteen, josta sitten viljelykin otetaan.

Äitiyspakkaus on tullut tälläviikolla, vielä en ole ehtinyt hakemaan, mutta ehkä tänään käyn ;)

Hmm, mitäs muuta.. Uus auto ostettiin, nyt pitäis vaunujen mahtua paremmin ;) siis perus autosta siirryttiin farkkuun.

Vielä ois kaikenlaista pientä ostettavaa, onneksi kuitenkin sain tutun tutulta halvalla mm. Itkuhälyttimen ja rintapumpun, niin on vähemmän niitä "kalliita" ostettavia enää :)

Taniira ja pikkuinen 31+1 <3
 
MOI!

LuckyLucia
minkä ikäisiä muut lapsesi ovat? Meillä on täällä täysi kaaos päällä, kun 4 lapsella on yhtä aikaa uhmäikä päällä :stick: Voitte ehkä kuvitella kuinka lystiä täällä on välillä. Vanhimmaiseni täyttää nyt syksyllä 6 ja nuori on nyt 1 v 9kk... Täälläkin supistelee oikein kunnolla aina välillä, mutta se ei lienee ihme tällä porukalla. Neuvolassa neuvovat lepäämään, mutta käytännössä mahdoton toteuttaa.

t:Innukka 29+2
 
Iltaa, vauva on liikkunut eilen ja tänään aivan älyttömän paljon. Välillä mua ihan sattuu kun vauva niin touhuaa :) Toisaalta kiva kun vauva liikkuu niin tietää että vauvalla kaikki kunnossa.

Ostin kaupasta jo yhden vaippapaketin kotiin, ja kaikki meillä on jo paikoillaan, sänky, hoitopöytä, vaatteet pesty ja vaunutkin odottaa eteisessä. Sitterin päällinen on pesty ja sitteri odottaa käyttäjäänsä. Ainoat puuttuvat jutut on rasvoja, pesuainetta yms..Ja tietenkin sairaalakassi täytyy jossain vaiheessa pakkailla.

Imetysliivit on ostettava, ja mä haluaisin imetystyynyn, se ois kätevä istualtaan imettäessä.

Sanna-M ja Papu rv 29+2
 
Sairasloma vaihtui virallisesti mammalomaksi torstaina =)

Sairaalakassia en ollut vielä edes muistanut ajatella. Ekalla kerralla kun jäin käynnistykseen suoraan kontrollikäynniltä ei mulla ollu mitään mukana ja kamerankin saatiin sairaalaan vasta kun poika oli parin päivän ikänen. Nyt on niin helppoa kun on kännyköissä kamerat. Pääsin silloin itse kotiin yhden sairaalassaolo yön jälkeen ja poika sit parin viikon päästä. Toisella kerralla laitoin kaukaloon muksun vaatteet valmiiksi jonka mies sit toi kun kun päästiin kotiin ja itselle taisin heittää jotain käsilaukun pohjalle + sen kameran. Ehkä tällä kolmannella kerralla saan jonkinlaisen sairaalakassin pakattua. Tärkeinpänä tietysti Iphone laturi kun akku ei kestä kun sen reilun vuorokauden :LOL:

Mulla on kans oikein aktiivinen yksilö masussa ja olen laittanut merkille että kun pojat innostuvat ja nauravat tulee masussakin yleensä oikein iloista sarjapotkuja. Edelleen pyörii hyrränä ympäri ja potkuja tulee milloin mihinkin. Uskon ja toivon et osaa kääntyä kun on tarpeen, jos ei niin jäljelle jää vain huonoja vaihtoehtoja josta sit pitäs osata valita se vähiten huonoin : /

Huomenna lähden lasten kanssa pienelle reissulle ja ens ke olis taas kontrolli käynti äippäpolilla. Muuten aika tasaista seinien tuijottelua on ollut eikä sitä lomalta toiselle siirtymistä edes huomannut ;)

S 31+2
 
Iltaa!

Sairaalakassia en oo mäkään vielä miettinyt, mutta onhan tässä onneks vielä aikaa :)

Just kun tällä viikolla pääsin sanomaan että vauva on aktiivisempi ja potkut voimakkaampia kuin aiemmin, niin nyt eilen ja tänään ollut tosi hiljasta :( Meinasi yhessä vaiheessa iskee paniikki kun ei moneen tuntiin tuntunut mitään vaikka söin karkkia ja join limua, ei siltikään mitään. No kyllä se sit jossain vaiheessa ilmoitti taas itsestään mutta tosi rauhallinen ollut tänään. Ja ilmeisesti on nyt vaihtanut asentoa silleen että potkut tuntuu enemmän mun takapuolessa ja tosi vaimeina.

Flunssa vaivaa edelleen, ei tää lähe millään pois! On kyllä ollut harvinaisen tylsä viikko kun on joutunut vaan kotona makaamaan :(

elpukka & papu 30+2
 
Heippa,

Mulla vauvan liikkeet on pääosin omasta mielestä runsaita, vaikkakin iltapainotteisia. Välillä on pitkiäkin taukoja, mutta ehkäpä tyyppi vetelee välillä sikeitäkin :)

Kun lueskelin teidän valmisteluista synnytykseen niin itsellekkin rupesi se jo pyörimään ajatuksissa enemmän. Siispä kävin viikonloppuna ostamassa vähän vauvan vaatteita kun en niitä ole vielä paljoa hommannutkaan. Ja lisäksi löysin trikoomekon millä meinasin lähteä synnyttämään aikanaan ;) kun muistelin että farkkujen riisuminen supistellessa on pirun vaikeeta :D. Ekaa kertaa tälläinenkin asia on tullut mieleen. Mies kyllä vähän pyöritteli päätään... No ei ehkä kauhean oleellista, mutta tuli itselle hyvä mieli. Kaupoilla tuli mieleen että voisi vaateliikkeissäkin olla penkkejä joihin voisi hetkeksi istahtaa. Eikä ihan vaan raskaana olevia varten.

Huomenna pitäisi sitten mennä kokeilemaan töihin, miten siellä jaksaa olla. Iltapäivällä onkin sitten neuvola. Vähän jännittää kun toiveissa olisi vielä että pystyisi ainakin pari viikkoa työskentelemään. Mutta aika pianhan se selviää. Tarkoitus olisi huhtikuu tehdä 4-3 päiväisiä viikkoja, että olisi kevyempää.

Orange80 sekä vihdoin rv30 täynnä !
 
Ja taas alkoi uusi viikko, kovin harmaana tosin. Pe-la oltiin miehen kanssa kahdestaan reissussa ja se olikin aika rentouttavaa pitkästä aikaa. Tosin melko outoa oli olla ilman jälkikasvua, sitä ehti suorastaan kaupungilla katselemaankin kaikenlaista ja syömään vähän paremmassa ravintolassa rauhassa ruokaan keskittyen. Lauantai-iltana sitten taas paluu lapsiperheen arkeen migreenin kera.

Viime viikkoina vaivannut makeanhimo taitaa alkaa pikkuhiljaa taittumaan, ehkä nyt on isompi kasvupyrähdys taas ohitse hetkeksi aikaa. Ja liikkuminenkin on alkanut maistumaan. Yllätyin kuinka vähän jalat jumiutuivat perjantain ja lauantain kaupunkikävelyiden jäljiltä, kuitenkin kovahkot avokkaat oli jalassa pitkään.

Mahan koko on muuten tullut nyt vastaan, lauantaina messuilla kulkiessani huomasin kummun ottavan vastaan, en enää mahtunut luikahtamaan sellaisista koloista, joista ennen olisin mennyt heittämällä läpi. Pakko alkaa huomioimaan nämä laajentuneet ulottuvuudet tässä olemisessa.

Oletteko muut huomanneet mahan naksuvan? Minulla on muutaman kerran kuulunut pieni naksahdus mahasta, ilmeisesti kalvot paukkuvat jollain tavalla. Esikoisen kohdalla naksahti kerran ja sen jälkeen tuli vessaan lähtö toteamaan lapsiveden alkaneen tihkua. Toisen kohdalla naksahtelua oli myös, mutta vasta hieman myöhemmin.

Mukavaa viikkoa kaikille kesäkuisille!
 
hei,

Täälläkin neuvolassa käyty, kaikki oli hienosti ja painon tulokin tasaantunut, nyt oli tullut vaan 100g/2vk ja yht. 7kg. Kolme kiloo otan vielä mielelläni vastaan. :) kohtu oli nyt 25cm ja keskikäyrällä lähti nyt kiipeämään, mutta laittoi vielä tarkistuksen 2,5vk päähän, että pysyykö nyt siinä keskikäyrällä kun aika naftisti tulee sf-mittaan senttejä. Pieneltä ja sirolta vauva tuntuu käteen ja on vielä ihan poikittain mahassa. Ja ei muuten tykkää yhtään kun kuunnellaan sydänääniä...hirvee hepuli ja karkuun anturia..:) vilkkaasti liikkuu. Jotenkin nyt on niin oudon tuntunen maha, en tiiä johtuuko siitä, että istukka tällä kertaa takaseinässä, mutta tuntuu maha tosi pehmeeltä ainoastaan tietenkin kun hieman supisteleen iltasin niin kovenee, mutta ei muista tällasta olleen aiemmilla kerroilla.

Hyvin täällä muuten jaksellaan. Lenkit ja pyöräily onnistuu vielä hienosti eikä vielä tunnu, että hengästys tai joutus paussia pitämään kesken kaiken. Olen nyt ottanut tavaksi käydä kävellen kylällä asioilla niin paljon kuin mahdollista niin että sitä liikuntaa tulis ja sokerit pysys aioissa. Vieläkin niiden puolesta saa olla rauhallisin mielein, kun normiruoat yms saa vetää ihan kunnon annokset hyvin sokruin. Pulla ja karkki nyt on alkanut nostamaan, mutta ne on helppo jättää pois, tai ainakin vähemmälle..

12 viikkoa vielä sitten alkas olemaan jo aika lähellä että nyytti on sylissä. En osaa odottaa, että vauva ennen la:ta tulis kun kaikki on mennyt yli ainakin sen muutaman päivän. Itellä on synttäritkin siinä 38+ viikolla ja pyöreitä tulis täyteen, että josko sitä vielä jotku kemut jaksas järjestää..:) Ja reissuunkin saatetaan vielä la:n tuntumassa lähtee, mutta ei kovin kauas enää..:)

Täällä oli lapsilla mahatauti viime viikolla ja jännitetty on päästäänkö tulevana viikonloppuna reissuun miehen kanssa kahdestaan vai ei. Mutta nyt näyttäs mukelot olevan kunnossa, joten eiköhän me saada lapset hoitopaikkoihin jaettua ja ite lähettyä reissuun. Ja ikeallekin olis tarkotus mennä katsastamaan tarjontaa..:) Jos sitä jotain vauvalle tarttus mukaan, kun vielä on aika hintsusti mitään tullut hankittua. No ne rattaat ja ehkä 10 vaatetta. Mut ennestään toki on paljon, että se helpottaa eikä ole mitään stressiä.. Ja sairalalakassin pakkaan sit ehkä 36-38 viikon tietämillä samaten kuin sängyn kasaamiset. Vaatteet usein pesen ja laitan valmiiksi siinä äitiysloman alkumetreillä.

Nyt olen talvilomalla perjantaihin asti ja sitten olis kolmisen viikkoo töitä ja kolme viikkoo kesälomaa, jolloin tosin joudun vielä työasioita hoitelemaan, mutta kevennetysti ja sitten äitiyslomalle 23.5. Ei siihen enää kauaa ole.:)

Eipä mulla muuta..

Aapaliini +vauva 28+0
 
Moi kaikille!

Täällä meni viikonloppu mahataudin pyörteissä ja tässä pikkuhiljaa alkaa olo kohentua. Tänään koko perhe vielä keräillyt kotona voimia. Vessaan jäi yhteensä 3kg ja kaikki voimat... : /

Mahassa on kyllä myllätty ahkeraan, vaikka mami ollut kaikkea muuta kun virkeä.. Hikottelua tuntuu lähes päivittäin, tälläkin hetkellä :heart: Kyllä sitä itsekin huolestuu jos ei pariin tuntiin masusta mitään kuulu, varsinkin kun tuntuu aika liikkuvaiselle tapaukselle.

Sokereiden mittaus jäi viikonlopulta, pitää huomiselta ottaa sitten arvot.. eipä noissa onneksi kamalia heittoja ole ollut. Näkyvän sokerin jätöllä pärjää arvojen rajoissa, ainakin vielä tällä hetkellä.

Huomenna olis neuvola, pitää ihan kysyä sitä sype-asiaa... onko vain jäänyt lähete tekemättä.. Mun pitäis varata aika myös tän radin puitteissa johonkin keskustelu ryhmään... Onko muilla vastaavaa? Yksi kerta tosiaan pakollinen käynti, siellä tapaa diabeteshoitajan ja ravintoterapeutin...

Amy & masuasukki 30+3 :heart: mihin tää aika menee? :O
 

Yhteistyössä