**Kesäkuun kullanmurut 2014** Helmikuussa

Mangonalle valtavan suuret pahoittelut ja halit. En voi edes kuvitella, miltä sinusta tuntuu. Toivottavasti siellä on kuitenkin olosuhteisiin nähden asiat ok ja pääsette tämän asian yli. Paljon jaksamisia suuren surun keskelle :hug:

Kiitos Letulle taas uudesta pinosta ja päivityksistä!

Nimistä, meillä oli nimet valmiina jo ennen raskautta sekä pojalle että tytölle. Tosin tässä raskauden edetessä tytön nimi on vähän muuttunut. Sanoin kyllä miehelle, että jos vauva ei ole yhtään sen näköinen, niin ei sitä nimeä sitten voi antaa. Mutta meillä on pari vaihtoehtoa, joista varmaan se lopullinen nimi valitaan.

Liikkeistä, ihan ensimmäiset kutitukset tai hipaisut tuntuivat muistaakseni 16-17 viikolla ja sen jälkeen alkoi tuntua muljahdukset. Nyt muljahduksia tai potkuja tuntuu päivittäin, toisina päivinä enemmän kuin toisina. Mulla on myös istukka edessä, joten se vaimentaa ainakin tuosta ihan keskeltä noita liikkeitä, ja potkut ja liikkeet tuntuvatkin aina jommassakummassa sivussa. Viikonloppuna mies tunsi ensimmäistä kertaa yhden potkun vatsan päältä :heart:

Vaunuja ollaan edelleen katseltu ahkerasti ja mies on todella ottanut nyt asiakseen ne :D Hänen suosikkinsa on Bumbleride Indie –yhdistelmävaunut ja kyllähän ne näppäriltä vaikuttaa. Onko kellään kokemusta noista? Mutta haluan nähdä ne ensin livenä, ennen kuin ostetaan mitään. Jospa sitä viikonloppuna ehtisi taas käydä parissa vaunuliikkeessä katsomassa noita.

Pikkuhiljaa pitäisi alkaa myös tuota meidän työ/vierashuonetta sisustamaan tälle uudelle tulokkaalle. Pinnasänky saadaan tosiaan miehen veljeltä, mutta kaikki muu joudutaan hankkimaan. Hoitotaso tai -pöytä sinne tulee ja samoin lipasto. Joku vaatekaappi ja hyllyratkaisu ostetaan myös. Ja näin Ikean sivuilla semmoisen ihanan kattokruunun, jonka haluan tuonne huoneeseen :p Oikein kunnon prinsessahuone :LOL: Ehkä vielä on vähän liian aikaista ostaa pienet tuolit ja pöytä huoneeseen, mutta löysin myös semmoiset, jotka haluaisin. Viikonloppuna lankesin vielä alennusmyynneistä ostamaan pienen tytön vaatteita ison kasan. Nyt täytyy vähän rauhoittua noiden hankintojen kanssa. Olen vaan ollut niin innoissani, kun saan ensimmäistä kertaa omalle lapselle ostaa vaatteita ja tarvikkeita. Kela-hakemukset laitoin muuten myös menemään viime viikolla, eiköhän se äitiyspakkaus parin viikon sisällä tule.

Viikon päästä ensimmäinen perhevalmennus, sitä odotellessa.

Karoliina ja Kepa 23+0 POKS
 
Sisustamisesta: meillä on talon remontti menossa, viime kesänä myllättiin oikein kunnolla ja nyt pitäisi saada yläkerta asuttavaksi. Onneksi juhannukseen on vielä aikaa. Lattian valmistumiselle olen asettanut toiveen, että se olisi tässä kuukauden-puolentoista aikana paikallaan, jotta kykenen sen vielä petsaamaan ja lakkaamaan ilman ison mahan kanssa teutaroimista. Eli meillä ei vielä sisusteta vauvaa varten. Ja muutenkin pieni nukkunee ensimmäisen vuoden ainakin meidän kanssa samassa makkarissa (tässä tietysti pieni oletus ensi viikon RU:ssa kaiken olevan kunnossa). Isompien lasten huoneita pääsen tapetoimaan joskus keväällä/alkukesällä.

Tuttia ei olla meillä käytetty. Ilman sitäkin pärjää eikä sitten ole vieroitusta edessä aikanaan siitä.

Sisarusrattaita käydään katsomassa ensi viikolla RU:n jälkeen. Tahdon sellaiset, joihin vauvan saa kunnolla makuulle ja isomman istumaan.

Maha ei enää jätä juurikaan arvailun varaa ja töissä käytän äitiysvaatteita. Eilen töissä eräs nainen kysyikin, että kolmas taitaa olla tulossa. Kotona remppahousut virittelen päälle housujen jatkokappaleen ja vyön avulla. Saas nähdä kauanko niiden kanssa pärjään, sitten pitää keksiä jostain uudet housut rempassa tuhottavaksi.

Perhevalmennuksessa käytiin esikoisen odotuksen yhteydessä ja se oli ihan ok. Paitsi synnytysvideon jälkeen olin satavarma, etten halua saada lasta puskettua ulos. Noh, "toiveeni" toteutui aikanaan ja alatiesynnytys vaihtui sektioon. Tällä kertaa ei enää perhevalmennuksessa käydä. Eikä käyty toisestakaan, vaikka väliä raskauksilla olikin 7 vuotta.

Annales 19+4
 
Aivan unohdin imetystyynyn! Sen (OLO-ILO) ostin jo vuonna 2000 ja on kyllä ihan ehdoton. Olen imettänut kaikki vauvat sen avulla ja yhä vielä se toimii uniapuna ja jopa lasten leikeissä. Ihana ja minusta aivan ehdoton hankinta imettävälle äidille =)
 
Tarvikkeista vielä, musta kannattaa muistaa se, että vauva ei tosiaankaan ihan heti tarvitse niitä kaikkia kamoja. Esim. osaa sittereistä ei suositella ihan vastasyntyneille. Rintapumppua ei ihan kaikkien tarvitse ostaa ja tuttipullot ei tule joka perheessä käyttöön. Sinne kauppaan pääsee myös vauvan kanssa, ja jos ei pääse, niin miehen voi laittaa asialle. Kaveri mm. hankki jo raskausaikana kaikki mahdolliset ja mahdottomat lapselle, jumppalelut, kävelytuet ja rasvat ja putelit. Suurin osa jäi kaappiin pölyyntymään ja tilaa viemään. Mutta tietenkin tää on jokaisen oma valinta, itse mielummin olen hankkinut tavarat vasta sitten, kun niille tosiaan on tarve, enkä vuoden etukäteen.

Imetystyyny on meillä ollut lähinnä käytössä silloin, kun lapset on olleet vähän isompia, esim. istumatukena. Mä olen imettänyt poikia yli vuoden, toista melkein pari vuotta ( imetin poikaa vielä raskauden jo alettua). Rintapumppua ei juuri ole tullut käytettyä kuitenkaan, eikä imetystyynyä.

Me ollaan annettu vauvakamoja lainaan kavereille ja sukulaisille, esim. turvakaukalon ja lähes kaikki pienet vaatteet. Silloin kun ne lainasivat, puhuttiin, että haluan ainakin osan takaisin, esim. ne kaikista ihanimmat pikkupikkuvaatteet. No yllätysyllätys, osan ovat myyneet ja osan laittaneet kiertoon. Nyt ottaa päähän. Muutama vaate kotiutui, mm. 50cm toppahaalari, joka toivottavasti ole kesäkuussa vallitsevan säätilan mukainen. Meillä on telakka, muttei istuinta. Höh.

Apanapa 23+5
 
  • Tykkää
Reactions: NancyC ja Jansson
Mangonalle suuret voimahalit ja pahoittelut tapahtuneesta :-((

Minä olen myös sellainen taustalla oleva ja kirjoittelen silloin tällöin. Meillä oli rakenneultra eilen ja siellä oli kaikki hyvin. Ja poikalupaus siltä tuli vaikkakin ei ihan varma :)
Kovasti tyttöä odoteltiin mutta poikakin on yhtä tervetullut. Liikkeet tuntuu ihan hyvin, mutta välillä on päiviä jolloin ei oikein tunnu mitään. Mutta raskaus on sujuvut meillä hyvin lukuunottamatta sitä että jäin sokereista kiinni ja nyt kovasti mittaillaan kotona. Äitipolille on aikoja varattuna juuri tuon takia ja lisäksi korkea verenpaineen.Mutta muuten tässä menee oikein hyivn. Ei malttaisi millään odottaa sinne kesäkuulle mutta pakkohan se on.

Mutta oikein hyvää odotusta teille kaikille <3

Mirkku78 20+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: NancyC
Hei, jos minäki avaisin sana-arkkuni välillä ja kertoisin kuulumisia myös tänne päi :)

Rakenneultrassa oltiin tänään, terve POIKA siis meille tulossa, sydän ja aivot kunnossa ja sydäntä kehu että on erittäin hyvät seinämät siellä. Minulle saapi siis päivittää Poikalupaus La.ta eivät lähteneet siirtämään, mutta poitsu oli kuitenkin kokoonsa nähden isompi kun viikot näyttää eli la:n mukaan olisi 20+2, mutta ultran mukaan 21+0. enkä ny oikeen tiiä kummalla sitte laskis?

Nimestä sen verran että tyttö ja poika nimet on olleet jo päätettynä. :)

Vaunuista myös että katseltu on ahkeraa, mutta pyytävät ihan hirmu hintoja. Haluttais yhdistelmävaunut, ja minä kun oon vielä tarkka millaset renkaat siinä voi olla ku en tohdi mitää huonoja renkaita etelän loska kelien vuoksi hankkia. pyhhh.

Liikkeitä olen tuntenut rv 16 saakka ja mies tunsi ensimmäiset potkasut käteensä rv 19. Ja aivan mahdottoman kovia potkuja jo tulee että oon saanu ihmeissäni olla kuinka nopeesti ovat voimistuneet.

Maha mulla on pyöreä pallo ja hirmu iso! millään ei malttais enää kesäkuulle odotella. hih.

Alexandra + poitsu 20+2/21+0 ;)
 
Nyt on taas päivitelty. Poikavoittoinen näyttää olevan kesäkuisten vauvasaldo! Tähän mennessä 17 poikalupausta ja kymmenen tyttölupausta.

Mistäs kaikesta täällä oikein onkaan höpisty?

Maha. Iso on ja on ollutkin jo viikkoja. Nyt tosin ei ole kasvanut, tuntuu että otti jonkinmoisen kasvupyrähdyksen ja jäi odottamaan tilan täyttymistä. Tutti. Meillä esikko söi miten söi. Ei koskaan ongelmaksi asti mutta kuitenkin kivasti että rauhottui aina silloin tälloin. Ei hankaluuksia vieroituksen kanssa. Imetystyyny. Aivan huippu nukkumisen kanssa, omaani en juurikaan sitten imetykseen käyttänyt kun en päätynyt imettämään juuri laisinkaan. Nyt yritetään että jospa sitten paremmalla menestyksellä. Rintapumppu. Sellainen manuaalinen oli ja se oli ihan hirveetä pumpata sillä. Sitten ostin sähköisen ja johan helpotti hommaa. Jostain tuolta vauvatavaroiden uumenista se varmaan löytyykin (kunhan joku jaksais mennä kellariin penkomaan), että ei sitäkään tarvitse ostaa.

Nimistä. Ei edelleenkään olla puhuttu nimistä. Mulla on muutama suosikki mielessä kummallekin sukupuolelle, mutta taisteluksi se kuitenkin menee. Enpä jaksa miettiä moista. Sen näkee sitten keneltä lapsi näyttää (tai lähinnä keneltä EI näytä). Kriteereinä mulla on universaali nimi, jonka kirjoitusmuotoa tai lausuntaa ei tarvitse tavata niin suomeksi, englanniksi tai ranskaksikaan. Kutsumanimi mieluiten lyhyt ja sellainen ettei siitä saa väännettyä lempinimiä, toinen nimi pidempi - pitää sointua yhteen ja suvussa kulkevat nimet on iso ei. Me ei haluta antaa lapselle sukurasitetta. Mies haluaa nimen joka on myös suomalainen, joka helppo lausua vanhustenkin eikä tarvitse taivastella tai maistella. Esikolle tosiaan nimi päätettiin torstai-iltana kun kastajaiset oli lauantaina. Pätkääkään ei olla nimeä kaduttu, että nappivalinta (taisteluineen) oli.

Perhevalmennus. Oli naurettava. Seitsemän vuotta sitten käytiin se kaksi vai kolme kertaa siellä (tai ehkä vain yhden kerran, en tosiaan muista!) ja siellä treenattiin vauvanuken vaipanvaihtoa ja oikeaoppista kantoasentoa ja kaikkea muutakin mikä sairaalassa käytiin läpi ja sujui aika lailla luonnostaan ja vaistonvaraisesti sitten oman lapsen kanssa. Jotain siellä puhuttiin myös synnytyksen jälkeisestä seksistä ja katsottiin joku synnytysvideon pätkä. Kaiken kaikkiaan erittäin turha ainakin meille. Ehkä se on sitten erilainen ympäri maata tai/ja ehkä siitä sitten muut ovat saaneet enemmän irti.

Liikkeistä. On tuntunut jostain sieltä viikolta 14, 15. Vahvistuneet koko ajan ja nykyään jo sellaisia että sattuu. Varsinkin jos istut jalat yhtään koukussa (tyyliin jalat pöydän kulmalla kun olet sohvalla), alkaa Kornelius riehumaan ja potkimaan niin että kirpaisee. Koko vatsa vaan heiluu. Esikko aikanaan potki muutaman kerran mua kylkiluille niin että rusahti - onneksi eivät murtuneet mutta ei se kovin kaukana ollut. Kornelius vaikuttaa olevan yhtä vahva siskonsa kanssa ja kauhulla odotankin viimeistä yhtä, kahta kuukautta ennen laskettua. Tulee olemaan tuskaista. Toisaalta todella helpottavaa kun toinen mekastaa tuntien ajan joka päivä, eikä tarvitse miettiä että onhan kaikki nyt kunnossa.

Mulla tosiaan oli toinen neuvola perjantaina ja siellä saatiin SF-mitaksi 22 (viikoin 22+2) ja kohdun yläreuna onkin jo pari sormen mittaa navan yläpuolella. Kun supistaa, kovettuu vatsa ihan melkein kylkiluille asti. No, tiedossa on että lapsi on varmasti ns. keskivertoa isompi, ihan jo geeneistä johtuen. Edelleen pitää sokereita mittailla - ihan laskettuun aikaan asti (yrh), mutta mitään hälyttävää ei nyt ole noussut esiin. Painoa tullut kolme kiloa lähtötilanteesta joten ei sekään kamalan paha.

Neuvolalääkäri on 20.2 ja seuraava neuvola sitten 25.3, viikolla 30.

Tällaista tänne tällä kertaa. Kaikki reilassa.

Lettu ja Kornelius 22+6
 
Pitkästä aikaa tännekkin päivitystä. Jotenkin ei saa aikaiseksi kirjautua sisään :)
Eli rakenneultrassaeilen kaikki hyvin, ja poikalupaus saatiin.. :heart:

Kaikki hyvin, ja liikkeet tuntuu erittäinkin hyvin.
Onnea meille kaikille, kohta on jo kesäkuu :)


Minnah& Pätkis 20+4
 
  • Tykkää
Reactions: NancyC
Iltaa.

Mä sain tänään postissa Espritin tilauksen ja pari aivan ihanaa äitiysmekkoa! Aattelin että en osta kauheasti äitiysvaatteita, mutta pakkohan se on, kun ei mahdu enää mikään päälle. Maha on kasvanut tässä muutamassa päivässä ihan valtavasti. Napaa ei enää ole.

Kävin tänään myös virtsakokeessa, kun on outoja tuntemuksia mahassa. Huomenna saa tulokset. Onko teillä muilla ollut virtsatietulehduksia.. ne on kai aika yleisiä raskausaikana.

Mä en jaksais enää yhtään olla töissä. Ihan tuskaa ja tuntuu pitkältä ajalta tuo reilu kaksi kuukautta vielä.

Nimiä on mietitty. Pojan nimi aika selkeä, mutta tytön nimessä on vaihtoehtoja. Meidän kriteerit on, että nimen pitää olla suomalainen, helppo sanoa eli ei mitään vieraita kirjaimia ja nimen tulee olla ihan tavallinen nimi, mutta ei liian yleinen tämän vauvan ikäluokassa. Helppo on näillä kriteereillä kyllä keksiä vaihtoehtoja. Meillä on hyvin harvinainen sukunimi, joten vaikka etunimi oliskin tavallinen, niin kokonaisuudessaan lapsen nimestä tulee harvinainen ja persoonallinen.

-Nuppu- ja Vauva 23+1
 
Rakenneultrassa tänään käyty, kaikki oli hyvin ja saatiin poikalupaus. :) Oli kyllä pojalla niin hyvin paikat esillä, että erehtymisen vaaraa ei pitäisi olla. Onkin kokoajan ollut ihan poikaolo, joten veikkaus osui oikeaan. Tänään pitäisi olla 20+1 lasketunajan mukaan, mutta vastasi kooltaan viikkoja 19+5. Oli jo np-ultrassakin pari päivää pienempi. Istukan paikkaa joutui kätilö pitkään etsimään, epäili aluksi että olisi vähän kohdunsuun päällä. Päätyi kuitenkin onneksi siihen että ei ole sen päällä vaan vieressä sopivan etäisyyden päässä.

Meillä onkin oikeastaan kaikki tarvikkeet ja vaatteet jo valmiina esikoiselta ja ovat nyt oikean värisiäkin. :) Ainut hankinta mikä täytyy tehdä, on tuplarattaat. Täytyy yrittää bongata jostain sellaiset käytettyinä. Uutena ne ovat turhan kalliita.

Liikkeet ovat pikkuhiljaa alkaneet voimistumaan. Nyt niitä tuntuu päivittäin ja ovat jo kunnon hentoja potkuja, joita ei ihan vielä kyllä vatsan päältä tunne.

Täällä kovasti odotetaan ensi viikkoa ja kanarian matkaa. Täytyy toivoa, että sielä ei mitään ongelmia ilmaantuisi.

Tinzu84 20+1
 
  • Tykkää
Reactions: NancyC
Mä oon menossa huomenna labraan antamaan virtsanäytettä, niiden supistuksien takia. Ei kyllä oo mitään virtsatietulehduksen oiretta muuta kuin nuo supistukset rasituksessa, mutta neuvolan terveydenhoitaja kehoitti kuitenkin varmuuden vuoksi tarkistamaan sen..

Nimiä ollaan jonkin verran mietitty ja yks nimi on löytynyt joka luultavasti annetaan jos nyt ei mielekkäämpää nimeä satu tulemaan vastaan ;) Tytön nimiä mulla oli mielessä vaikka kuinka paljon, pojalle on ollut hankalampi miettiä.

Vaunuja oon katellu ja luultavasti päädytään Brion Happy-yhdistelmävaunuihin + niihin sopiva kaukalo autoon.

Liikkeitä tunnen päivittäin, enimmäkseen iltaisin. Viime päivinä on ollut hiljaisempaa kuin normaalisti, oiskohan vauva eri asennossa. Ja mulla tuo istukkakin on tossa edessä vaimentamassa.

Mä jätin eilen työterveyslääkärille soittopyynnön, soittaa perjantaina ja keskustellaan siitä mun osa-aikaisesta töihin paluusta. Tällä hetkellä siitä ei varmaan tuu mitään kerta selkä on jatkuvasti kipeä ja näitä supistuksiakin tulee aina vähänkin raskaita hommia tehtäessä. Saa nyt nähdä miten jatkossa.

elpukka & papu 21+5
 
Mangonalle suurensuuret voimahalit ja pahoittelut tapahtuneesta.

Maha on saanu kokoa jo. Pullahti esille toissa viikolla ja sen jälkeen sitä on ihasteltu puolin jos toisin. :)

Tuttia esikoinen söi kyllä, mutta siitä luovuttiin suurinpiirtein 10kk ikäisenä ilman ongelmia. Joten nyt ei tarvitte ajatella tutista vieroittamista, kun sitä ei enää tarvita.

Imetystyynyä en hankkinu. Tiedä sitten miks, mutta en kai ajatellu sen hankkimista ollenkaan, kun esikoisen odotus oli muutenkin niin uus juttu.
Rintapumppu sensijaan oli, mutta ei sillekkään sen enempää käyttöä ollut, kun imetys loppui jo 1½ kk jälkeen.

Nimet meillä on molemmille valmiina kyllä.
Meillä ei mitään kriteereitä nimelle ole.
Meillä on esikoisen nimessä aikalailla suvussa kulkevia nimiä. Molemmat toiset nimet kulkee suvussa tai on suvussa ja etunimen toinen osa kulkee myös suvussa. Esikoisella on siis kaksosanen nimi.

Liikkeet on tuntunu jo jonkun aikaa. Ja potkut masun läpi ihan kädelle tuntu tossa toissa viikonloppuna(?). Näköjään se muistikin menee. :D Noei, vitsivitsi. :D

Maanantaina käytiin RU:ssa. Ja meijän perheessä naisvalta kasvaa! Tyttölupaus saatiin. Selvästi on tyttö, ei näkyny pojan värkkejä. Näin siis sanoi itse se ultraaja/terveydenhoitaja/mikälie-nimike-onkaan.

Meillä on kaukalo, telakka, sitteri, hoitopöytä, jne.
Yhdistelmätkin meillä on, niitä me ei myydä.
Ja tuplatkin odottelee jo käyttäjäänsä. Tilattiin Bugaboo Donkey Duot. Ja pienesti kun ollaan jo testailtu esikoisen kanssa, niin todella tyytyväisiä ollaan. Ihanat tuplat on!
Pinnasänkykin me hankittiin, kun tuo vanha menee mun ystävälle, myytiin se edullisesti heille, joten hankittiin sit uudelle tulokkaalle uus.
Esikoinen siirtyi lastensänkyyn tossa viikonloppuna. Aikaisin me häne siihe siirrettiin, mutta hyvin on mennyt. Neiti on siinä pysyny hyvin, eikä ole lähteny vaeltelemaan tai ees tippunut. Tossa sängyssä siis reunut toki.

Ei tässä varmaan nyt just muuta, tai ei ainakaan tuu mielee muuta. :)

Susanna#1 & Pupunen 21+1.

Meillä on etsinnässä omakotitalo, joten me tuskin ruvetaan täällä enää sisustelemaan huoneita sen kummemmin.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: NancyC
JEE! Täällä puoliväli jonka kunniaksi ajattelin jotain herkkua tänään leipasta ja kutsua siskon perheen syömään :)

Onko kellään ollut alavatsakipuja jotka tulevat kun liikkuu/nousee seisomaan? Itsellä oli nimittäin eilen alavatsakipuja jotka pahenivat pikkuhiljaa työpäivän aikana. Myös kotona lepäiltyäni kun yritin jotain hommailla tuli heti alavatsa kipeäksi. Onkohan noi supistuksia vai jotain muuta. Kun on eka raskaus niin hankala tietää mikä on mitäkin..
Tiedän että tässä vaiheessa tulee varmaan kaikenlaisia kasvukipuja kun vatsa kasvaa mutta jotenkin jännä että nuo selkeästi liittyivät tuohon liikkumiseen.

Huomenna rakenneultra :)

terkuin Jepu ja toukka 20+0.
 
Jepu, onko ne sun kivut enemmän kohdun sivuilla? Mulla iskee sinne sellanen kramppimainen kipu. Usein jos esim. kävelen vähän pidemmän matkan, olen istunut pitkään ja nousen ylös, joskus ihan vaan ilman syytä. Joskus iski tosi pahasti kun makoilin lattialla ja yritin nousta ylös. Ja jos esim. istun päivän huonossa asennossa töissä, saattaa koko illan kipuilla ja vielä seuraavanakin päivänä, vaikka vaan makoilisi sohvalla. Tylsä vaiva, mutta vaaraton, johtuu kai kohdun kasvusta, mutta selvää syytä en ole kuullut. Olen siis esikoisen aikana noista kivuista ravannut yhdellä jos toisellakin lääkärillä. Mulla ne helpotti vasta synnytyksessä.

Mä odotan toista, mutta en vieläkään ihan tiedä miltä supistus tuntuisi. Kai sen sitten tunnistaa kun se tulee? Mulla noi ei ole suppareita, koska kohtu ei mene kovaksi ja sattui joskus lääkärissä tai neuvolassa ollessa tulemaan tuollainen kipukohtaus ja ei siis ollut supistus. Sitä epäilin ja pelkäsin silloin.
 
Kiitos Isonalle!
Mulla tuntuu tuossa tosissaan navasta hieman vasemmalle ja siitä alaspäin eli siis kohdun sivulla koska terkka sanoi että kohtu on nyt navan korkeudella. Jospa ne ois niitä sitten. Kyllähän näitä kaikkia kipuja kestää mutta tulee huoli jos nää olisikin niitä kivuliaita supistuksia jotka kuulemma voivat aiheuttaa ennenaikaista synnytystä. Kysäisen vielä huomenna rakenneultrassa.. harmi kun se on terveystalolla niin en tiedä miten suhtautuvat siellä "ylimääräisiin" kyselyihin. Yritin soittaa neuvolaankin mutta puolituntia jonotettuani työajalla meni hermot ja läppäsin luurin kiinni.
 
Joo, parempi se on kysellä ja varmistaa asia Terveystalolta tai neuvolasta! Minä soittelin esikoisen kohdalla ihan paniikissa neuvolaan, kun iski ensimmäinen tuollainen kipukohtaus täysin levossa vähän ennen rakenneultraa, aiemmin oli tullut vain liikkeessä. Olin varma, että se raskaus oli nyt siinä, kun kipu vaan aaltoili eikä hellittänyt ja en päässyt edes sängystä ylös kun sattui niin pahasti, mutta oli onneksi vaaraton juttu. Panadolia otan nykyään jos menee oikein pahaksi. Mulla siis saattaa kestää minuutin, mutta joskus jopa yli puoli tuntia ja voi olla vain yksi "kramppi" tai sitten niitä tulee aalloissa.

Toivottavasti sullakin Jepu kyse on vaan samantyyppisestä harmittomasta (mutta tosi ikävästä) kasvuvaivasta!
 
Magnonalle pahoittelut:hug:

Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille:)

Meilläkin oli eilen rakenneultra ja kaikki oli hyvin:) Sukupuolta kyselin, mutta vaavi oli niin alhaalla jalat alaspäin, ettei varmaa tietoa saatua. Hyvin epävarma tyttölupaus...
 
  • Tykkää
Reactions: NancyC
Minäpä kirjotan nyt sitten tännekin, kun olen alusta lähtien tätä lukenut, mutta enemmän tuolla IVF-raskautuneissa kirjottanut. Täällä kun on menossa mielenkiintoinen varusteiden hankinta keskustelu : ) Onko kukaan miettinyt/jo aiemmin hankkinut Stokken syöttötuolia ja siihen Newborn kaukaloa? Kun kukaan tutuista ei ole sitä harkinnut, mutta mitä netistä oon lueskellut niin monet tykkää siitä, kun vauvan saa "sosialisoimaan" pöydän ääreen esim. ruokailujen ajaksi, ettei tarvi nostaa sitteriä pöydän päälle (meillä pieni pöytä). Jotenki ei yhtään osaa aatella, että mistä alottas tän hirveen tarvikevarustelun : D

Ja kuten joku täällä aiemmin sanoi, että vastasyntynyt ei oikeastaan paljon mitään vielä tarvitse, joten pinnasänkyostoksillehan sitä varmaan pitäis mennä. Onko kellään Brio Sleep sänkyä? Sitä, joka muuttuu juniorisängyksi? Kun meillä olis makkarissa tilaa ja ollaan mietitty, että oisko se kätevä, kun varmaan seuraavaa vauvaa saa tehdä taas ajan kanssa, niin tämä nykyinen voisi uinailla siinä sitten niin kauan.

- RBB + pikkunen 21+0 / 1. lapsi / LA 18.6 / OYS
 
Tänään käytiin neuvolassa. Vauvalla kaikki hyvin, sykkeet kuului tosi selvästi. Kohdunpohjan korkeutta mittaili ja se olikin 20,5cm. Aika iso siis, mutta terkka sanoi, että edessä oleva istukka voi vaikuttaa suurentavasti.

Sokerirasitus on maaliskuulla. Lääkäriin pääsen eka kerran parin viikon päästä. Oikeesti ois ollut myöhemmin, mutta lähdemme Roomaan maaliskuun alussa ja on hyvä tarkistaa, että onko minusta matkustajaksi... Sain lähetteen myös kilpirauhastutkimuksiin väsymyksen takia.

Nimet: Meillä ois nimi jo valmiina pojalle. Aiemminkin mietittiin nimiä, mutta vielä päädyttiin vaihtamaan yksi nimistä. Ja saattaahan ne vielä vaihtua moneen kertaan tässä kevään aikana. :D

Nemelia ja Pikkujätkä rv 22+0
 
Mangonalle suuret pahoittelut. En voi edes kuvitella miltä tuntuu :-(

Omaa napaa sen verran. En ole aikoihin kirjoitellutkaan.

Eilen rakenneultrassa tyttölupaus, joten Lettu voipi päivitellä, että saadaan tasoittumaan tuota poikavoittoista kantaa :)

uma82 21+2 ja napero
 
  • Tykkää
Reactions: NancyC
Jaahas. Jos merkkailis itekin tän helmikuun pinon. Kiitos Lettu siis uudesta pinosta.
Mangonalle todella paljon voimia tulevaan. Ei ole edes sanoja lohduttamaan tuossa tilanteessa. :(

Nimistä: ei olla mietitty ja ei varmaan mietitä niitä ennen kun vauva on syntynyt. Helpompaa sitten miettiä vain toista sukupuolta, kun tiedän että se riitelyksi menee jossain määrin kuitenkin.

Tarvikkeista: itellä on ollut tavaroita saatuna aika paljon, onneksi niitä ei ole siis tarvinnut ostaa. Ja oikeestaan kaikki mitä on saatu, on ollut tarpeellisia. Rintapumppu oli ainakin meillä ehdoton. Muuten olisin varmasti kärsiny jostain rintatulehduksesta..

Sit viel omat kuulumiset. Oli rakenneultra 3 päivä. Kätilö ultraa tosi vähän aikaa (alle 20min) ja totesi ettei saa sydäntä näkyviin niin, että kaikki kammiot sulkeutuis yhtä aikaa .. joten kontrollikäynti lääkärille 3 viikon päähän mikä on kamalan pitkä aika odottaa että onko kaikki hyvin. Rakenteet muuten hyvät ja sukupuolta ei selvitetä. Et katotaan sit 3 viikon päästä uusiks. Ei toi kätilö edws kuunnellu sydänääniä vaikka niin olisin ajatellu :/

Taiska ja paavo 20+3
 
Tarvikkeista: mitään ei tosiaan ollut meillä enää tallessa koska meille ei pitänyt enää lapsia tulla. Mitään ei myöskään saada suvulta tmv. koska kellään ei ole lapsia, suvun ainoat lapset löytyy meiltä :LOL: Kaikki äitikaverit kotimammavuosiltani on saaneet lapset kouluikään joten sielläkin on viety vauvaromppeet kirppiksille aikapäivää sitten.
Olen tosiaan hankkinut jo nyt Brion vaunut, pinniksen ja turvakaukalon (onko Brio joskus aivopessyt minut jollakin hypnoottisella mainoksellaan?!) kaikki lähes uutta vastaavassa kunnossa käytettynä. Olen tosi iloinen että löytyi. Tuntuu tällaisesta ituhipistä pahalle tämä roippeen määrä mitä lapsen takia joutuu hankkimaan, epäekologista... Jos tämä käytettynä hankkiminen edes jotain auttaa?
Aion hankkia vielä ehdottomasti sitterin (lapset saa hytkyttää vauvaa siinä kun menen itse suihkuun, lapsityövoimaa hahaa!) ja sellaisen puuhamaton vai mikä lie nimi tätä nykyä? Käytettynä kunhan sattuu kohdalle. Harsoja tarvitsee myös ison pinon pikku puklu-petteri. Tuttia on syöneet kaikki lapset. Kaikkea ylipäätään voi ja kannattaa hankkia sitä mukaa kun oikeasti tarvitsee. Semmoset pikkutumput on kyllä loistavat, muuten raukka repii naamaansa kun sitä kutittaa. Ostin juuri nipun kirpparilta.

Meillä on pärjätty ilman imetystyynyä. Hoitopöytä on myös turhake. Lueskelin juuri listaa jossa käskettiin hankkia vauvalle joku niistäjä ?? Haha mikä?? :D
Korvakuumemittari oli turhin hankinta ikinä! Semmoiset potkuhousut joissa on napit/nepparit olkapäillä jäi täysin käyttämättä, puolipotkarit oli kovassa käytössä. Kietaisubodyja jostakin syystä en tykkää myöskään käyttää, en jaksa laittaa 10 nepparia kiinni. Bodyja tarvii ainakin 20 jos on kova puklaamaan... Osa taas sitten just vannoo näiden juuri haukkumieni tuotteiden nimeen :saint:

Kyllä on pitkä aika ensi viikkoon kun on RU, samalla viikolla ois sitten muutto jotta tylsääpä ei ole. Voisin vähän veikata että pakattuani kaikki nämä muuttolaatikot ja kärrättyäni rompetta hyväntekeväisyyteen ja kirppikselle + myytyäni netissä osan huonekaluista ei jotenkin tee ihan heti mieli muuttaa. Mies ei ole vahingossakaan tehnyt mitään että jaksaa sitten torkkua uuden kodin uudella sohvalla, luojan kiitos muuttofirma tekee sitten muuton :D

Onnea kaikille hyviä uutisia ultrasta saaneille!!

ÄKN 19+3
 
Viimeksi muokattu:
Aamuinen rakenneultra takana ja siellä kaikki vauvalla hyvin, rakenteet yms oli kaikki niinkuin pitääkin. Painoarvio on tällä hetkellä 363 g ja saatiin hyviä kuvia mukaan. :) Sukupuoli oli ainut joka jäi harmittamaan kun sitä ei näkynyt, mutta koska olen malttamaton sain tälle päivälle ajan yksityiselle 4d ultraan jossa tarkastellaan enemmän sukupuolta. :)

ILmoittelen sitten myöhemmin jos se sukupuoli saataisiin näkymään.

Sanna-M ja Papu rv 21
 

Yhteistyössä