!! **** kesäkuun kullanmurut 2011 - tammikuussa <3**** !!

jessi75

Nii siis mies on autokorjaamolla normipäivätöis mut iltasin ajaa helsinkiin, jonne täält kevyeyt 80km ni ammattikorkeeseen opiskelemaan insinööriopintoja :D yleensä koulupäivät on vaan Ma-ti-ke ja ne kestää aina niin et se on kotona joskus 22-23 illalla.
mut nyt sitten sopivasti alkuvuodesta on pitkä jakso jollon koulua on myös torstait ja jotkut perjantait ja jotkut lauantait. joten ei sitä paljoo kotona näy. tänään ei aio mennä tunnille ku on kuulema nii tylsä opettaja et kaikki sielä vaa nukkuu :D hahaha. mut parempi mulle, näänpähän sitä sitten illalla :> <3 tää viikko ois muuten olluki aika perseestä kun se ois ollu himas muute vaa perjantaina illalla ja sunnuntaina, kun lauantaina sil on jokku työpaikan messut :< mut ni nähään sit onneks tänää!

onks kukaa käyny siin 4D ultrassa? mietin et onkoha kukaan sattumalta käyny fedele nimisessä lääkärikeskuksessa helsingin keskustassa? kalevankadulla. sieltä sais suoran kelakorvauksen ni aattelin et paljonkoha maksaa. otin kyl numeron ylös mut en millää jaksais soittaa sinne jos joku ois käyny just ja osais sanoo paljo se oli :D
 
pupeltaja: tarkoitatko kenties Femedaa? Olen käynyt siellä varhaisultrassa (perusultra) ja siitä jäi maksettavaa 60e. Olen lukenu/kuullu että maksaa satasen luokkaa tuo 4D siellä.

Onneks meillä toi 4D on äitipolilla, ja meille on sopivasti aina sattunu kätilö joka mielellään sillä näyttää vauvaa :) onhan se tietty eri juttu mennä erikseen tohon 4d ultraan--pidempi aika on kun saa katella vauvaa ja vissiin saa sen dvd:n mukaan jos ite vie sinne tyhjän mennessään.
 
pupeltaja: jep..kyllä mieki molempia palstoja seurailen ja koitan välistä kirjoitellakki.
MUt kyl tosiaan on vahva tunne että menee yli..
en kyl tosiaan tiedä mistä se tunne tulee, esikoinen meni 10 päivää yli lasketun ja tuntu melko tuskalliseslta odotella se ylimenevä aika ehkä mie vaan nyt haluan ajatella jo nyt että menee yli jos se ei tuntuis niin tuskalliselta se ylimenevä aika. :D
 
Heijjjjj :) Tänään on ihana päivä!! Esikoispoika täyttää kaksi vuotta :heart: x 10 000 !!! Minun pieni taistelija poikani, en ois kaksi vuotta sitten uskonut kuinka ihanat ja tuskaiset vuodet on nämä ensimmäiset. Onneksi sydän saatiin pienellä kuntoon, vaikka operaatio olikin iso. Mä olen ihan herkistellyt vaan koko päivän tuota ihanuutta :heart:

Femedan 4Dstä on hyvää ja pahaa sanottavaa. Esikon kanssa käytiin, maksettavaa jäi joku satanen. Ultra oli ihana ja onnistunut, mutta meidän DVDlle (jonka sieltä siis saa) oli poltettu vahingossa myös erään toisen odottajan ultra! Ja kamalinta tässä kaikessa oli se että siinähän näkyi kaikki tämän henkilön tiedot (nimeä lukuunottamatta) ja raskaus ei ollut sujunut ns normaalisti ja sikiöllä ei ollut kaikki hyvin. Soitin ihan hätääntyneenä Femedaan ja kyselin et miten helkkarissa niillä voi tämmöstä tapahtua, että eihän meidän DVD ole vahingossa poltettu jonkun toisen DVDlle kylkiäiseksi.
Olivat vain pahoillaan. Eipä se äiti kenen sikiön ultra oli myös meidän DVDllä saanut asiasta varmaan koskaan tietää, toivon kyllä että olisi saanut koska törkeä salassapito velvollisuuden rikkominenhan toi on, vaikka ois kuinka vahinko.
Sori, tulihan paasattua, mutta näin meille siis kävi :D

Eilen poksui 18+0 ja enää kaksi viikkoa tasan ni pääsen rakenneultraan!

Ainoa vaiva sen issiaksen lisäksi on ollut nyt ärsyttävä pieni päänsärky, sillai ettei ihan viittis panadolia ottaa mut ärsyttää kumminkin! :D

Mä en ole tehnyt hankintoja, esikon vaatteet pitäs kaivaa esiin ja hakea muutamat asiat lainasta takaisin jotta näkis tilanteen, että mitä tarvii. Todella paljon lahjoitin mm Intian orpokoteihin ja Venäjän lastenkoteihin vaatteita silloin aikanaan, että ehkä muutaman bodyn ostan. :)

Nyt vähän jännittää sillä mies meinaa juhannukseksi ehkä olla eräillä festareilla esiintymässä ja mähän olen hyvässä tsägällä vielä laitoksella silloin, että mites tästä selvitään...turha kait sitä on vielä ressata kun ei ole esiintymispäätöstä tehty vielä...huhuh silti :)

Hauskaa päivää kaikille!!!
 
Heipähei ,maantaita kaikille!

Täällä pidetään sairaslomaa:( Jai niinkin kurjan taudin vuoksi, kuin keuhkokuumeen:( Ja voitte vaan uskoa, miten kaamea olo on. Mitään ei pysty, mitään ei jaksa tehdä...heti alkaa hengästyttää, voimat menee jne. Joten lepoa nyt vaan. Kovat yhdistelmäantibiootit sain, joten jospa tämä tästä. Verikokeissa ilmeni myös kaliumin ja natriumin puutostilat...eli nyt vaan sitten suolaa ruokaan. Ja minä kun olen suolaa välttänyt, ettei verenpaine nousisi. Saikkua muutama päivä, ja voin kyllä suoraan sanoa, että jos tämä tauti ei hellitä otettaan, toipilaana en töihin lähde, haen lisää saikkua.

Mutta yksi pieni piristys tähän päivään. Sain Angel Sounds- kotidopplerin postissa...keskimmäinen, 3 vuotias halusi kans kuunnella, laittoi kuulokkeet korvilleen ja huuteli mahaan: onko siellä ketään kotonaaaa? Sanoin että : shh, kuuntele, kuulu ihan kuin vauva ratsastaisi....kopotikopotikopoti....toinen siihen, että hevosellako vauva ratsastaa?:) Nyt on yksi huoli vähemmän, vauvan liikkeet näet tuntuu niin vähän, että siksikin on ihanaa, kun kuulee äänet silloin kun alkaa mietityttää. Torstaina rakenneultra, siellä myös tuo harmia aiheuttanut istukan paikkakin selviää...

kuulumisiin...
 
haha, joo voi olla et tarkotan just tota femedaa, siis se osote sille paikalle oli kalevankatu 9 a, 2krs. tai jotai tommosta :D mut nimee en sit vissii kauhee hyvin muistanu :D alkukirjain kuitenki oikein :)

eli jos se jonku satasen ois ni voisin sen varata. saako sieltä laskun vai onko se maksettava heti? et jos varaisin sen jos ensviikolle ?
 
pupeltaja :D ihana toi onnellinen fiilis kommentti :D

Perdy painajaiset on kurjia, itse niitä katselen jatkuvalla syötöllä ja olo on sen mukainen...

Harhaanjohtaja mie oon niin kiitollinen ettei mokomat minua ole vielä ainakaan löytäneet. ekan odotuksessa ei ollu lainkaan :D

yöllinen riidasta johtuva itku-potku-raivari päättyi kahteen äärettömän kipeään supistukseen, tulivat n 2min välillä kesti noin 0,5-1min. kerrallaan... Täytyy yrittää välttää nyt noita rankkoja tunteen kuohuntoja, ei näköjään meinaa kroppa kestää... Nyt on ollu hieman höntti olo masussa päivän mut ei kipua ja vaaviska bailaa ihan normaalisti. Kun nyt sais itselleen uskoteltua ettei tollanen addiktio ole minun vika tai minun puutteista johtuva :( mietin vakaasti että soittelen itselleni jutteluaikaa jonnekin, mutta minkälaisen leiman siitä sitten saa???? olis vaan kiva ommattilaiselta kuulla mistä tollanen käytös johtuu ja paraneeko se vaan sillä että toinen ongelman tajuaa...

torstaina ultraan :D nyt kaikki sormet ristiin että näkyy kumpi tulossa :D
 
Huih, on taas paljon tullut tekstiä, hyvä vain :) kestää aina hetken kun saa luettua läpi.

Lily-Jane: Niin arvelinkin että miehen perässä olet sinne mennyt. :)

Tinskulle tsemiä tupakan lopettamiseen! :)

Sannikin tytölle onnittelut vähän myöhässä! :flower: Täällä myös jo suunnitellaan neidin 2 v. juhlia. Teemana, mikäs muukaan kuin muumi :) Tilasin jo kaverilta muumikakun (on suurtalouskokki) ja muuta muumi juttua kans laitellaan. Tyttö niin rakastaa muumeja :) Ensi kuussa sitten juhlitaan <3

mmilian allerginen kohtaus kuullosti hurjalta. Hyvä että meni ohi eikä mitään vakavampaa tullut!

Perdy: Täällä kans kauhee vimma ois laitella paikkoja tulevaa vauvaa varten, etenkin vaatteita tekis mieli järkätä, hakee tytön pienet vaatteet varastosta ja alkaa lajittelee niitä kaappiin :) Mut ehkä vielä odotan ainakin sen 10 viikkoa :D Siinä on mulle uutuuden viehätystä kun neiti saa uuden sängyn torstaina ja pinniksestä luovutaan hetkeksi :) Saas nähä kuin sujuu, tuleeko nukkumaan menosta pelleilyä kun pääseekin itse pois sängystä :)

Harhaanjohtajako se oli, joka valitteli peräpukamista! Et ole vaivasi kanssa yksin! Täällä toinen, jota ne pirulaiset kiusaa :( Ärsyttävä vaiva. Joutuu jättämään kaiken kovettavan pois, banaanit yms., tai ainakin vähentää.

Juhannusyllätykselle pikaista paranemista! Meidän neiti oli keuhkokuumeessa jouluna ja se todella on varmasti väsyttävä ja rankka tauti!

Mulla on tuntunut alapäässä painetta, lieneekö normaalia näillä viikoilla? Muistan että esikoisesta tuntui kans, mutta ei muistaakseni vielä näin varhaisessa vaiheessa, lähempänä loppua vasta. Joku muukin oli tainnut valitella asiasta tuolla aikaisemmin. Myös alapäätä vihlasee välillä. Tulee sellasia ryöppyjä, että vihlasee muutaman kerran, noin puolen minuutin välein ja sitten menee ohi. Seuraava tuollanen saattaa tulla useankin tunnin päästä, seuraavana päivänä jne. Onko nää sitten liitoskipuja, vai??

Liikkeet vahvistuu ja tuntuu jo melko jytkeenä :)

Onko muilla sellaista, että kun kumartuu tai on muuten vaan hankalassa asennossa niin kyljissä tuntuu napsuvan joku. Mistähän vois johtua?? Voiko olla, että siellä loppuu tila jollain, esim. kylkiluilla ja sitten napsuu ku on hankalassa asennossa, yleensä just kumarassa, sillonhan se tila vielä pienenee lisää.

Sitten, kertokaas ETELÄSSÄ asujat, että missä hesassa tai lähiseudulla ois hyviä LASTENVAATEKIRPPAREITA? Oon kuullut että sielä on hyviä kirppareita, missä myydään vaan lastenvaatteita ja tarvikkeita. Täällä pohjanmaalla kun on vaan tavallisia kirppareita, mistä saa penkomalla ettiä lastenvaatteita muun rojun alta. Ja kun ollaan sinne messuille tulossa niin olis kiva käyä. :)

Tää kiittää ja kuittaa nyt, ottaa suunnan kohti sänkyä!

CanWen ja mököeevertti 18+6. Huomenna poksuuuuuuu!
 
Voi kökkö. Mä en osaa päättää tai tavallaan osaisin päättää, mut en tiiä uskallanko... Et ostetaanko ISOISO talo vai ei... Hitto. Tarjous menny läpi ja saatais se tosi hyvään hintaan, myyjä on pakkotilanteen edessä, MUTTA meillä olis hetkellisesti kaks lainaa päällekkäin. Uskaltaako vaiko eikä, polkeeko paskaan vaiko ei...:confused: Mua on supistelluki koko päivän, kun oon pohtinu... Pienelle päälle liian iso asia nyt päätettäväksi. Ja joo, kaikki lainat ja muut järjestyis, nyt vaan omaa uskallusta kysytään.

Ja joku mietti 4D ultraan menoa, niin mulle sanos viime vuonna lääkäri, kun käytiin siellä, että viikot 26-28 on parhaimpia viikkoja ultrata, näkyy "kaikki". Sanoi, että moni tulee liian aikaisin. Itse ajattelin mennä taas viikolla 27 sinne.

Miten tää raskaus nyt tuntuu sille, et ikäänkuin ei oliskaan raskaana??? Selkäkään ei oo kipee, edellisissä oon ollu ihan rikki... Iskee varmaan kaik vaivat kerralla.

Nyt on pää niin sekaisin kaikkia ajatuksia, että en jaksanu keskittyä kommentoimiseen, piti jotain kommentoida, mut kaik hävis päästä... Nukkuakin pitäis.

Töllerö ja Ötökkäpieni 20+1 (just tais vaihtuu vuorokausi :) )
 
Hyvää tiistai aamua kaikille! :)


Töllerö sulla on hieno klo aikan kun oot käyny kirjoittelemassa :D
Teillä onkin aika miettiminen tuon talo asian tiimoilta, toivottavasti saatte tehtyä päätöksen.


Nyt kirjoittelen seksi asiaa. Jos jotakuta ei kiinnosta niin kannattaa hypätä ohi... :eek:....
Eli mun siis tekee mieli koko ajan. Sinänsä ihan hienoa, tilanne on vaan se että ei kiinnosta harrastaa mitään sitten kuitenkaan vaikka mieli tekee kun en sitten kuitenkaan saa orgasmia :vampire:... Ei oo tähän asti ollu ikinä vielä ongelmana tuo etten sais.. huoh.... Mies tekee kaikkensa että saisin, mutta mulla menee sitten hermot ja alkaa paikkoihinkin sattumaan ja sanon miehelle että antaa mun osalta olla... Menee hermot :mad:... ja sit kun on mennyt alle tunti niin mun tekee taasen mieli... :headwall: :headwall: :headwall: :ashamed:. Onko kellään mulla ollut tällaista??
Oon miettiny et kuinka paljon tekee tuo alapään turvotus ja voisko kun vauvan on tosiaan edelleen ihan tuolla alhaalla et vaikuttaa asiaan.

Tääkin varmaan kuulostaa ihan hullulta mutta mä niin toivon et tää raskaus olis jo kesäkuulla, mun on pinna jatkuvasti kireellä, mikä aiheuttaa sitten alakuloisuutta : /, enkä haluais et mies kokee olevansa asiaan syypää :(.

Jos vähän ilosempiin asioihin.. Perjantaita edelleen odotan innolla kun on silloin sitten se ultra. Pidän kädet kyynärpäitä myöden ristissä et paikalla olis kätilö joka osaa käyttää 4D laitetta ja kertoo sukupuolen jos vaan kaveri suostuu näyttämään.

Me ollaan talo asiassa edetty sen verran että melkein voi jo sanoa että muutto on edessä. Odotan pääseväni tekemään remppaa ja sisustamaan jos sais ajatukset sinne ja mielen paremmaksi =)

Kohta lähden tästä salille kuluttamaan energiaa.

Hienoa tiistai päivää kaikille!!!

Calumet + :heart:
 
Huomenta!
Vähän paremmin nukuttu yö takana vaikka vessassa sai kolmeen kertaan ravata.Mä juon nykyään tosi paljon vettä ja illasta kans niin ehkä johtunee siitä..

CanWen: En mäkään mitään vauvan tavaroita oo esille laittanu vaik kovasti tekis mieli :D Eilen tytön pieneks jääneet vaatteet lajittelin ja laitan eteenpäin,jotain kivoimpia säästän mut ei mitenkään voi kaikkea,varsinkaan kun ei voi seuraavalle säästää. Laitoin myös pinkit brion pony rattaat myyntiin :D
Mulla kans ollu tota paineen tunnetta alaosastossa ja on lääkärin mukaan normaalia kun kohtu nyt alkaa kunnolla kasvamaan niin kai painaa,eikä sullakaan eka raskaus niin varmaan jtn tekemistä myös. Toivottavasti teillä isompien sänkyyn siirto onnistuu ongelmitta.Meillä neiti aikanaan pari kertaa kokeili tullakseen pois mut hyvin jäi sit nukkumaan :)

Juhannusyllätys paljon paranemista!Varmasti kamala olo :/

Töllerö: Kuulostaa siltä että jos lainat ja muut onnistuu niin sit vaan rohkea hyppy talokauppoihin :) Varmasti mietityttää ja jännittää uusi tilanne.

Neiti kiikutettu päikkyyn ja mä aion kattoo nyt eiliset täykkärit ja ottaa vaikka aamunokoset :D Luksusta! Illalla tytön jumppa niin tuleepa itekin lähettyy vähän liikkeelle.Pakko käydä postissa ja kaupassa..

Onnea kaikille pikkuisille jotka vuosia täyttäneet!! :)

Perdy 21+5
 
Täällä näin moni muukin painii isojen kysymysten edessä taloasioista, meillä tuo ukko on alkanu ressaamaan ihan kamalasti siitä muutosta anoppilaan, tai siitä remontin määrästä ku sielä on appiukko rakentanu vähä vituiks kaiken.. luulee osaavansa, mutta...
No niin hyvin ressaili että sille pisti eileen jonkun sydänkohtauksen tms ja kuume nousi yöllä 40C. nyt se on lääkärissä.. huh huh!

Maha on yöllä jotenkin pompsahtanut taas eteenpäin, tuo 2,5v totesi: ÄITILLÄ ON ISO MAHAMAKKARA :')
 
Hey! :)

Kävinpä tuossa kirjastossa, lainasin muutaman Vauva lehden, niitä on ollu kaveriltakin lainassa. Ihan hyviä juttuja ja ku ne ei sinällään vanhene vaikka lehti oiskin pari vuotta vanha. Tulee halvemmaks ku tilata.

Mulla on nyt joku hirvee stressi päällä, en saa öisin nukuttua..saatan saada unen mut herään hetken päästä ja sit pitää valvoo monta tuntia. :( Sitten ajatukset vaan pyörii et miten rahat riittää vauvan kanssa ja ja miten mä kerkeen hankkia kaikki tavarat tai miten ees ylipäätään osaan hankkia kaiken tarpeellisen, ja se ku ei tänne asuntoon mahdu ees pinnasänky.. En jaksa yksin kantaa näitä vastuita. Mistä mä meille asunnon keksin.. :( Varmaan tässä kituutetaan ja vauva saa nukkua äitiyslaatikossa.

Tupakoimattomuus on pysyny oikeestaan ihan hyvin. Eilen ja toissapäivänä poltin yhden kumpanakin iltana. Ihan sikahimo ois siihenkin koko ajan. :kieh::headwall:

Tinsku:'( ja Reinorakas!! <3 20+4

ps. tänään ois ollu joku neuvolan juttu, fysioterapia ryhmäohjaus..peruin senkin ku ei huvita mennä sinne pällisteltäväksi.
 
Viimeksi muokattu:
Terkkuja rakenneultrasta =) kaikki oli vauvalla kunnossa, ja rakenteet normaalit. Munuaisaltaat oli kuulemma suurehkon näköiset, mutta kuitenkin juuri niillä rajoilla että oli normaalit. Vauva oli niin hankalassa paikkaa ja heilui ja huitoi ettei meinattu aivojen ja sydämen rakennetta saada millään näkyviin :D

Se, mikä saatiin näkyviin, oli pippeli ja pallit :LOL: se siitä tyttöolosta sit :D pääsee hankkimaan KAIKKI vaatteet uusiksi, kun ei tosiaan neidin kamppeita voi pojalle pukea..Eli otetaan äitiyspakkaus tällä kertaa. Hassuinta tässä pallihommassa oli se, että mä itse sanoin sukupuolen ennen kätilön arviota, totesin vaan että poika taitaa olla :D niin selkeet vehkeet kyllä erottu, että vaikka kätilö alkuun sanoi ettei satavarma voi olla, puhui silti pikkumiehestä tutkimuksen loppupuolen, sen verran tiuhaan kalleudet tuli näkyviin, ja pikkuisäntä pippelillä siellä leikkikin :LOL: kätilö toteskin että ihan on poikien elkeet kyllä :D

Kävin myös lääkärin luona näytillä, kohdunkaula on sellaset 5cm pitkä, istukka takaseinässä, ja kaikki näyttäis olevan todella hyvin! Jospa tällä kertaa pääsis paremmille viikoille tosiaan :) nyt ainakin näyttää lupaavalta. Vauva vastas edelleen melkein viikkoa isompaa kuin mitä neuvolan viikot, eli kasvu on jatkunu hienosti.

Ei muuta tällä erää, anteeksi omanapaisuus :ashamed:

Harhis ja Pikku-Ukko 20+1
 


Minimahasta kuva!! :)

Ja harhaanjohtaja meillä oli sama et oli ne munuaisaltaat jotenkin laajentunu mut ei kuulemma syytä huoleen ja ei ollu niin paljoa et ois pitäny kontrolliaikaa antaa.. Onnea hyvistä ultrakuulumisista siis teillekin :) :)
 
Viimeksi muokattu:
Täällä poksu tänää viikot 20 :D, jee!

Tinsku mie en oikein nyt ymmärtäny tota siun äsken kirjottamaa tai sitä en siitä ymmärtäny, et miks siun pitää kaikki yksin hoitaa :(. Eiks mies osallistu yhtään? Harmi, jos tällein on ja saat yksinää miettiä kaikki asiast vauvaan liittyvät ym. Voimia :hug:!

Miullakin on yks ongelma: liittyen vauvan tarvikkeisiin. En tiiä millaset kaksosten rattaat hommataan :D. Löysin Vauva-lehen Myydään-palstalta Emmaljungan kaksostenrattaat, joissa on viel koppakin ni saas nähä miten käy. Hyväkuntoset ja siistit, vähänkäytetyt :D. Ainoo huono puoli on se, et rattaat olis Kemissä :O ja meiltä on sinne matkaa about jotain 500 km, joten paljonkohan maksaa niiden lähettäminen matkahuollon kautta. Maksavatkin jo 370 euroa. Tiiän et uutena maksaavat tosi paljon enemmän. Mut jotenkin en raaskis maksaa jotain 500 euroo tai enemmän niistä ja uutena ei osteta. Toisaalta taas ei osteta mitään halpoja pilipalirattaita mitkä ei kestä käyttöä sit yhtään. Tiiän et laatu maksaa, mut nois olis hinta-laatu kohillaan. Kertokaahan muut mielipiteitä :D.

Tällä hetkellä mieli on hyvä ja vauvakin on ruvennu liikkumaan ja potkuja tuntuu :heart:. Tasan 2 viikkoa olis täällä rakenneultraan.

Pyyter ja OttoAnneli 19+0
 
Pyyter-2 No eikait mun nyt aivan yksin piä miettiä.. Mut ku ite haluaisi hyvissä ajoin varmuuden kaikesta eikä sitten viime tipassa ja mies on semmonen et antaa asioiden mennä ehkä enempi omalla painollaan. Ja mulle tosiaan on kaikki rutiinit ja ajoissa oleminen tärkeetä tai muuten stressaannun sit ihan liiaksi asiaan nähden ees, oon aina ollu tämmönen. :(
 
sarie kiva että tulit mukaan, tervetuloa! =)

sannikki inhottavia noi riitelyt, mulla ei supistele mut muuten stressaannun jos riidellään ja sehän vaikuttaa vauvaan :( toivottavasti teillä asiat lähtis selkiytymään.

harhis onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja poikalupauksesta! :flower: kiva masu sulla, korostuu hyvin ku oot noin hoikka :)

tinsku mäkin oon tollanen pohtija ja jos yhtään ongelmia esim raha-asioissa tms ni saatan kans menettää yöunet, ei kiva :( vaikka ihan normaalia pohdintaa tuo on koska uusi elämäntilanne tulossa. asioilla on kuitenki tapana järjestyä :)

töllerö vaikeita päätöksiä teillä mut toistuuko tollanen mahollisuus enää? raha-asiat on niin hankalia, ku voittais lotossa....

calumet musta nyt ei varsinaisesti apua oo mut vastailen kuitenki. mulla ei varsinaisesti orgasmiongelmia ole mut välillä on kausia että on vaikeempi saada. välillä sit tulee vähä liianki nopeesti eli kausittaista on enkä tiiä mikä vaikuttaa. ootko kokeillu itekses saatko niin ? uskoisin et on vaan joku vaihe ja varmasti normalisoituu ajan kanssa. onko ollu koko raskauden samanlaista?

pyyter kannattaa varmaan satsata kyl noihin vaunuihin mut jos rahdin kanssa tulis maksamaan melken sama ku uudet ni kannattaa harkita. noi välimatkat on kyllä pyllystä.

tinsku samanmoinen minimaha on mullaki :)

nyt lähen kirjastoon juniorin kanssa, esikko ei haluu lähtee, outoo. vkon päästä risteilylle :D

jessi ja pikkuj 19+4
 

Yhteistyössä