!! **** kesäkuun kullanmurut 2011 - tammikuussa <3**** !!

Äityli4ptpt: Tänne vaan kaikki mitä mieltä painaa ja toki myös ne ilon hetketkin, me jaksetaan kyllä lukea taatusti ja autetaan ja tuetaan parhaamme mukaan. Näinhän jokainen toimii jokaisen kohdalla ja tämä on justiinsakin se ajatusten ja fiilisten purkupaikka :)

Pöntiäiselle ja a1:lle
tervetulo:wave:

Tetasha :heart: Nappi 17+1
 
Nää hormoonit ei oo sitten mitään kivoja! :/ satuin vilkasee iltalehdestä uutiset ja hetken feishpuukkailun jälkeen eksyin mitäs nyt palstalle. ja pirukun sai ahdistumaan ja kyynelehtimään: hirveä vellominen maailmanlopusta ..taas,jälleen.. siis ei sopis yhtään ainakaan näin raskaana lueskella sitä tekstiä: tulee syyllinen olo miksi mä haluan tän pienen tänne pahaan maailmaan, olenko itsekäs yms. :headwall:

mulle tuli mieleen ku Jessi puhu et asitioita on lennelly jossain raskaudessa niin mulla oli taipumus samaan esikoista odotellessa. ja kerran ku ukko teki vittumaiset nii saksin sen lempi ps3 pelin poikki. HUPS :LOL: mitäs lähti salaa juomaan!
Nyt ei oo tullu vielä yhtä pahoja hormoonihyyry kohtauksia :D ollaan pysytty vaan mököttämisen tasolla!

äityli4ptpt: peesailen täysin sannikkia ja jessiä, kirjoita kirjoita. sitä varten tämä palsta on, me kuunnellaan sinua. (tai luetaan on varmaan parempi termi.) :hug: ja tuetaan parhaamme mukaan :)

tervetuloa uusille, nyt en jaksa päivitellä: menee huomiseen :)
 
Otokka
Tervehdys kohtalontoverit ja tervetuloa uusille!
Aloitin uudessa työpaikassa tällä viikolla, niin kuin olen täällä aiemmin maininnut. Tänään uskalsin vihdoin kertoa pomolle raskaudestani ja siitä, että heti koeajan loputtua jäänkin äitiyslomalle. Jännitti niin älyttömästi, mikä reaktio sieltä tulisi. Mutta ei hätää, pomo vain hymyili ja toivotti lämpimästi onnea ja sanoi, että tämmöinenhän kuuluu elämään ja ei se ole todellakaan mikään ongelma :). Ihana pomo, tuli tosi hyvä mieli!

Hyvin sujuneen työpäivän ja raskausuutisten kertomisen kunniaksi koiran kanssa lenkillä sainkin sitten 50kg innokasta koiraa suoraan polven sivuun sillä seurauksella, että se perhana muljahti sijoiltaan. Onneksi muljahti takaisinkin, mutta taisi vähän venähtää, koska on kohtuullisen arka. Vielä suurempi onni on se, että pääsen kuitenkin kävelemään jalalla, koska vessaan täytyy kävellä kohtuu usein :D.

*Poks* raskausviikolle 20!


Otokka ja pikkarainen 19+0
 
Huoh. Taas alkais olla pari vuorokauttatöitä takana. Eiole kunto enää entisensä, en oo koskaan ollut näin väsynyt töissä kuin nykyisin ja muutenkin, nivusia vihloo ja mahaa kiristelee.

Äitylistä onkiva kuulla, ja raskaudensujumisesta. Kerro ihmeessä jatkossakin kuulumisia!

Tervetuloa uusille!

Nyt aion kyllä viikonlopun vain ottaa rennosti ja SYÖDÄ hyvin! Nyt ei nimittäinen oo muutamaan päivään enää tarttenu oksentaa, joten josko tässä oltais jo parempaan suuntaan menossa. Ruokakin on alkanut maistua ensmäistä kertaa tän raskauden aikana hyvälle, tähän asti vain hyvää on ollu hedelmät ja kaikki muu raikas.

Entisistä miehistä olitte puhelleet, mulla ei tuollaisia kokemuksia ole. Olen ollut oman ukkoni kanssa parikymppisestä lähtien ja nyt 5v kihloissa ja kohta vuosi naimisissa. Olen tiennyt alusta alkaen että tämä on se minulle oikea mies. Kertaakaan ei olla oltu aikeissa erota ja riidelty ei ole koskaan niin että suhde ois ollu kriisissä. Mun mies on aivan ihana :heart:

Vielä tunti ja sitten kotiin :) josko tässä vaikka kahvit keittelis, olen ollut ylhäällä jo neljästä lähtien kun silloin oli keikka eikä uni enää tullut.

Bretagne ja Elsa 16+6
 
Huomenet!!
Herätty taas kukonlaulun aikaan.Tytön kaverisynttärit tänään niin eipä tuo malttanut pitkään nukkua :D
Tervetuloa jälleen uusille kesämassuille!! :wave:

Ihania tarinoita olitte kirjoitelleet miehistä ja lapsista.Varmasti antaa voimia eteenpäin esim. suskille :) Minäkin sinulle voimia lähetän ja jaksamista raskauteen jonka periaatteessa yksin koet.:hug:

KOvasti olitte jutelleet,esim. raskausarvista uusia ei ole tullut,entiset alamasussa haalentuneet.Viime raskaudessa tuli ihan lopussa kun ei maha yksinkertaisesti enää venynyt :D
Aika ahkerasti kyl kroppaa rasvailen,varsinkin suihkun jälkeen.

Jälkisuppareista ei oo kokemusta vielä,enkä niin välittäis nytkään kokea.. :D Olen aika kipuherkkä joten varmasti lääkettä tarviisiin..

Oltiin loppiainen risteilyllä perheen kesken.Otettiin edellisinä päivänä sellanen extempore reissu :D oli kyllä hauskaa ja kiva irtiotto arjesta kun näitä vapaitakin oli jopa 3 :) huomenna taas iltavuoroon. Mutta laivalla kun joutui aikasen heräämään niin pitkästä aikaa oksensin aamulla,ihan pelkästä väsymyksestä tuli huono olo.

MyrskyMaija sairastellut paljon,toivottavasti nyt sairasloman myötä saat levättyä ja flunssakin paranee pikkuhiljaa :) Onneksi vauvalla kaikki hyvin,liikkeet kyllä helpottaa itseä kummasti.

Jaksamista ja voimia kaikille!! tää lähtee nyt leipomaan ja suunnittelemaan kemuja.

Perdy ja murunen 19+2
 
Huh kun tänne oli tullut taas hirveästi tekstiä :)! Ei millään pysy mukana kaikkien kuulumisissa...

Ens tiistaina on rakenneultra, odotan kovasti että pääsee näkemään vauvan ja jos vielä näkis senkin kumman merkkinen on tulossa!

Supistelua on mulla ollut jo aika paljon, välillä on myös sellanen vähän epämukava menkkamainen olo mutta voi johtua kohdun kasvustakin. Ekassa raskaudessa en noita mahan kovettumisia tajunnut kuin vasta kun neuvolassa terkkari yritti mitata sf-mittaa ja sanoi että nyt ei voi just mitata kun sulla on supistus ja mä olin vaan että on vai :LOL:

Jälkisupistuksia en muista että esikoisesta olis ollut kummoisia, toivottavasti ei ole kovin hirveät tällä kertaa!

Imettää aion sen verran kun onnistuu ja hyvältä tuntuu, esikoista osittaisimetin 4kk ja lopetin että pystyin aloittamaan yhdistelmäpillerit endometrioosin hoitoon. Rintaraivarit oli myös aika pahoja niin tuntui ihan hyvältä lopettaa kun se imettäminen oli sellaista tappelua.

Esikoinen täytti just vuoden ja tänään pitäis vielä tulla vieraita kakkukahveille, kunhan emäntä sais vaan sen kakun leivottua :D
 
Äityli4ptpt, kuulostit melko masentuneelta, voisi tehdä tosiaan hyvää kirjoitella tänne, älä ainakaan sinne sängynpohjalle jää ajatuksinesi. Raskausaikana kun kaikki tunteet meillä kaikilla tuntuu paljon suuremmilta, niin se alakulokin on herkemmässä. Mukava oli kuulla sinusta, jatka nyt ihmeessä kirjoittelua. :)

Raskausarvet
ei ole tullut kahdesta ensimmäisesta lapsesta, tämän kun sanon, niin varmaan tästä repeilee joka puolelta!

Jälkisuppareista vielä kysyn teiltä, että miten teillä on siinä lapsen syntymän jälkeen ne supistukset alkaneet laantua? Siis kun lapsi on syntynyt ja istukka pois, niin kun itselläni niitä supistuksia on vaan vieläkin tullut ja tullut ja tullut ihan tuskallisina. Niin onko teillä muilla (joilla synnytys siis takana aikaisemminkin) ne supparit loppuneet suunnilleen niihin jälkeisiin? Jos näin on, niin omat supparini on ehkä siis johtuneet niistä käynnistyksistä. Joten jos tätä ei käynnistettäisi, niin ehkä ne ei siinä synnytyksen jälkeen olisi ihan niin kamalat. :) Kyllä minä ne osastolla myöhemmin tulevat kestän Buranana ja Panadolin avulla, mutta sitä kammoan nyt etukäteen, miten ne synnytyskivut vain jatkuu ja jatkuu ja mitään kunnon lääkettä kipuun ei saa... no parempi kun ei mieti tuollaisia huolia etukäteen toisaalta. Tulee mitä on tullakseen. (Mutta kuitenkin niitä miettii.)

Supistuksia on ollut jo viikolta 15 alkaen muistaakseni, mutta ei kertaakaan kivuliaita, joten en ole niistä huolissani.

kurkkunaamio ja kolmonen 19+0
 
Jessi Juu sma vuosi eli -05 on tyttökin... Kyl mulle sanottiin että pitää antaa lisämaito, mut eipä syytä vaik eka imetys meni ihan ok jo synnärissä. Eipä siitä apua imetykseen ollut, lapsi laiskistuu ja maidontuotanto ehtyy kun ei imetä tarpeeksi....

Ötökkä Onnea uuteen työhön, mut älä odota liikaa silta pomolta, voi tulla viimeisenä koeaika päivänä ilmoitus aivan muusta... Toivottavasti ei ja toivon että kaikki menee hienosti:flower: Ehkä omat kokemukset koeaikana päättyneistä sopimuksista on huonoja:( edellisenä päivänä vielä pomo puhu seuraavan viikon uusista töistä, seuraavana aamuna soitti ja irtisanoi koeajan perusteella...

OI kun on ihanaa kun pikkuinen möykkää ihan villisti välillä masussa, tuntuu ihanalta, herkistää ja väkisin tulee juteltua vaaville kun hää riehuu :D
 
Minäki tykkään että kaikki antaa tulla vaan, oli ilosta tai murheista tekstiä!

Minulla on ehkä noin viikon ollut semmonen olo et oon raskaana. Tarkoitan että töissä kun olin loman jälkeen 3 päivää 8h päiviä ja siellä aika paljon kävelen, ja sitten istun koneella, niin tuntu et iltasin oli vatsalihaksewt jotenki kipeet ja ei meinannu jaksaa hilata itteensä sohvalta ylös normaalisti enää. Vaikee kuvailla. En varsinaisia supistuksia ole huomannu, mut semmosta mahan väsymistä. Maha kasvanu yhtäkkiä paljon, sekin vissiin kiristää ja tuntuu oudolta. Vatsalihasten keskellä se väli tuntu yks päivä aralta kun kokeilin, onko teillä semmosta?

Ihmetyttää kun en muista esikoisen ajoilta, kun napa on jo kauan ollu silleen pullistuneena kun seison, niin nyt se ollu tovin semmonen ku masu kasvanu että kun pinnistän (eli nauran, käyn veskissä, jännitän vatsalihaksia noustakseni yms) niin napa pursuaa ulos. Pelottaa että joku tyrä tulee siihen...Hieman arka tuntu olevan joku kerta. PItänee kysyä neuvolassa onko normaalia :) Onko muilla napa kovilla kasvavan mahan kanssa?

Muutenkin huvittavaa että alkaa huomata että ei niin helposti enää kumarrella normiasennossa maahan ja kääntyilyt aiheuttaa pientä puhinaa. Jotenkin kun ei niihin omiin vatsalihaksiin enää voi luottaa kuin enne, voima pitää ammentaa jostain muista lihaksista...Outoa. Sit luin netistä että näillä viikoilla alkaa olla hyvä välttää selällään oloa, ja kun olen miettiny et tuleeko hieman outo olo selällään niin pelkään ett vauva kärsii jos kuitenki kokeilen olla...Ei vielä ainakaan pimene silmissä tms, ehkä hieman hapero olo saattaa tulla, niin olen nyt alkanut automaattisesti laittamaan esim tyynyä/peittoa lanteen alle toiselle puolelle et oon hieman kallellaan. Muilla vielä tämmöistä?

Minä en jaksa enää odottaa kumpi siellä on!! Ultra vasta 4 viikon päästä, ja nyt sen jo näkis....Haluaisin niiiiiin jotenki jo tietää että osaisi alkaa tottua siihen sukupuoleen, kerätä vaatetta ja se mninusta jotenkin lähentää. Tyttö on jo, niin poika silleen olis kiva, mut kuitenki ehkä toivon tyttöä kun jotenki koen ne omaksi ja oon aina ihastellu tyttövauvoja ja pikkuneitejä mitä kavereillakin on...Haluan jo tietää!!! Oonko ainoo näin kärsimätön :D

Liikkeistä, täällä päibvittäin vaihtelee mut ihan alle viikkoon selkeytyny huimasti liikkeet. Aivan selviä potkuja tulee monesti päivässä, joskus enemmän myllerrystä.

Lumihiutale ja pt 17+4
 
Huomenta!

Pitäs valmistautuu niihin ristiäis juhliin.. Oisin niin mielellään laittanu jonkun mahaa näyttävän paidan mut ei oo ku tunikoita :D :D haluttaa vaan kaikille esitellä vielä tätä piskuista massua :D

Ukkelin veli soitteli eilen ukkelille ja oli sanonu ettei meidän tarvi ostaa mitää mitään tavaroita et heiltä saadaan sitteri, pinnasänky ja ois kuulemma vaunutkin..mut ne pitää tsekkaa hyvin..kuitenkin liikun niin paljon et niiltä haluan laatua :) Ja sit ois aut istuinkin. Ne on kyllä poikien värejä mut vaikka meille tuliskin prinsessa niin jospa sen kelpais sinisissä olla :D

Joo ja tervetuloa sydämellisesti uusille:flower:

Mullakin nuo hormoonit jyrrää.. vähä itkuherkempi olo ja sit välillä ihan silmitön raivo et ihan ittekki ihteeni säikähdän..kaikki asiat tuntuu pahoilta potenssiin sata ja hyvätkin sit varmaan extra hyviltä :D Semmonen olo ku ennen menkkoja ku on niitä PMS oireita niin semmonen olo ... voitte kuvitella. :mad:

Tinsku ja ReinoViljami 18 + 1

Reinon keksi eilen työkaverit :LOL:
 
Tälle aamulle on hironnassa käyty ja tietysti sain myös vihjailua että teillä taitaa näitä lapsia sitten tulla joka vuosi *kiitos* tuleekin läski mummomainen olo aina siellä käydessä :D ja nyt tän kivun vuoksi enemmän mummo kun niin jäykkä selästä. No enpä paljon apua saanut hieronnan lisäksi. Tukivyötä voisi alkaa käyttää ja olenkin sitä hankkimassa. Täällä muuten kaikki ok ja luulenpa että eilen nukkumaan mentäessä tunsin masussa pyörähtelyä. Tämä mamma alkaa leipomis puuhiin kun huomenna juhlitaan synttäreitä. Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille!

amma jolla poksuu tänään rv 19+0 ;)
 
nostellaampas vähän meitä ettei pudota tokalle sivulle.

mmilia mulla samansuuntasia ajatuksia, ahistaa toi maailmanlopusta vouhkaaminen ja tulee kans mieleen et onko mielekästä tehä lapsia tähän maailmaan ja mitä mun lapset vielä joutuu kokemaan :|

otokka kiva että sulla on ymmärtäväinen pomo :) saanko arvata et hän on nainen? :whistle: mulla on nyt kans ihan paras pomo, pääsin töihin vaikka jäänki keväällä pois ja saan tehä vaan kevyempiä hommia.

kurkkunaamio kyllä mulla on supistukset loppunu synnytykseen ja jälkisupparit tullu sit vasta tuntien päästä osastolla.

sannikki missä kuussa sun tyttö on syntyny? mulla oli ekassa raskaudessa gdiabetes et en tiiä et vouhkasko sit sen takia sen lisämaidon takia vaikkei sokereissa mitn ollukkaa. eikä tosiaan ensisynnyttäjänä osannu estellä tms. onneks tokassa vauva asu rinnalla ni ei tullu niille ees mieleen ne lisämaidot. tässä kolmannessa kyllä yritän heti kans mahollisimman paljon imetellä et maito nousis äkkiä.

lumihiutale mulla ei mitään noista sun kertomista oireista, maha tosi pieni ja vatsalihaksiaki pystyin tosi hyvin eilen jumpassa tekemään. mun maha ei vielä hirveesti raskausmahalta näytä vaan voisin vaan olla lihonu.

tinsku kiva työnimi teillä vauvalla, poikaako meinaat et tulee? :D

mä luin eilen vauvalehestä et mahan hidas kasvu voi johtua esim istukan huonosta toiminnasta ja sehän sai mut taas huolestumaan :| en tajuu missä se vauva tuolla oikein luuraa ku maha niin pieni eikä liikkeitä juurikaan tunnu. vissiin ne ei kyllä tosta mahankasvusta huolestu ennenku sf-mittaa ruvetaan mittaamaan, ens neukkukerralla seki ois sitte eessä. onko kellään muuten jo mitattu? ja onko muita kellä ei oo kohdunsuun tilannetta katottu kertaakaan?

kohta ar:n pariin :popcorn:

jessi ja pikkuj 17+1
 
jessi tammikuussa syntyi:)

ahdistuksen purkamista Alan huolestua tartteeko ns synnytyspelkoa ruveta puimaan :( pelkona ei ole synnytys niinkään vaan se kätilö mikä avusti viimeeksi. Koen jo nyt suunnatonta ahdistusta että kuinka saan varmuuden ettei hän osallistu synnytykseen, että saan oikeesti itse päättää kuinka synnytän... Konttausasento vähentää mm repeämisriskiä, parantaa supistuksia, lantion avautumista, sikiön verenkiertoa/hapensaantia ja tietty painovoima auttaa... Olisin viimeeksi halunnut kontalleen, se olis tuntunut luontevalta, mut minut tyrmättiin tän avustavan kätilön toimesta ja ensisynnytäjänä ei uskaltan vaatia. Pelkään että jos nyt vaadin saan vielä töykeämpää kohtelua.

ajattelen tätä kätilö asiaa ihan tauotta ja se ahdistaa kovastikin :'( meinaan nyt neuvolassa tiistaina ottaa puheeksi... eihän siinä muukaan auta, ja jos minun haluja ja toiveita ei huomioida niin valittaminen on aina mahdollista, mut jaksaako sitä sit synnytyksen jälkeen... ja jos en oikeesti saa varmuutta että asia hoituu niin en myöskään osaa olla huolehtimatta... Yli puolet kuitenkin jäljellä, kuinka vauva kärsii jos koko raskauden murehdin :(
 
Sannikki, pakko oli alkaa kommentoimaan tuota sun juttua "kätilöpelosta", kun heräsi niin paljon muistoja esikoisen syntymästä.

Synnytin itse siis yliopistollisessa sairaalassa, synnytys ei edennyt epiduraalin jälkeen ja vauvan sydänäänetkin rupesivat heittelemään, joten minulla oli myös oksitoniini -tippa, jokin ravintotippa (koska synnytys oli kestänyt niin hirveän kauan) ja lisäksi sydänääniä seurattiin erinnäisillä systeemeillä. En voinut edes kylkeä kääntää ilman apua, koska olin niin piuhoissa. Lisäksi ainakaan OYSissa ei saa liikkua epiduraalin annon jälkeen saati ilmeisesti ponnistaa muissa asennoissa (koska asiaa ei ole tutkittu tarpeeksi!). Mitään ponnistusasentoja ei minulle ehdotettu kuin tuo puolimakuulla (käytännössä makuulla). Ponnistusvaihe kesti yli puoli tuntia ja olin IHAN OIKEASTI luovuttamassa, koska hommasta ei tullut mitään. Kätilö tiuski ja äyski, jolloin teki vielä enemmän mieli lopettaa ponnistaminen (muuten oli ihan ok kätilö, yritti kai äyskinnällä "kannutaa").

Tässä siis sama juttu nyt pyörii mielessä: kieltäydynkö sellaisista puudutuksista, joiden jälkeen ei saa liikkua? Minä HALUAN liikkua! Haluan myös ponnistaa kontalleen tms. Eihän siinä makaamisessa ole mitään järkeä!!

Tällaisia muistoja ja ajatuksia synnytykseen liittyen...
 
Viimeksi muokattu:
Iina: Mä synnytin esikoisen Oysissa, sain epiduraalin melkeen heti, ja sain liikkua kyl miten halusin.. Ja sai kokeilla jos halus, niin erilaisia ponnistusasentoja, mulla kyllä jääny ihanan positiivinen mieli Oysista! :)
 
sannikki meillä syyskuun poika :) tosta kätilöhommasta ni varmaan pystyt saamaan asian niin ettei tää kyseinen henkilö tuu sun synnytykseen jos sattuu vuorossa olemaan. tiiätkö et se vielä yleensä on siellä? ihme toimintaa kyllä, mä oon saanu ite päättää asennot yms molemmissa synnytyksissä, ekassa oli ihanat kätilöt, tokassa sit aika mulkku mut eipä sitä onneks paljo näkyny :kieh: nyt toivottavasti joku mukava ja toivon myös ettei siellä aikaa tarvi kauan kuluttaa, tokaki tuli vauhdikkaasti ni toivottavasti tää kolmonenki. kannattaa tosiaan neuvolassa ottaa asia puheeks, uskon että hoituu kyllä. muistelen et jollain oli samantyyppistä ongelmaa kun oli joku epämiellyttävä ihminen synnärillä töissä eikä tää äiti missään nimessä halunnu tätä ihmistä synnytykseensä. oiskohan ollu peräti miehen ex. ymmärrän kyllä et ei halunnu...
 
Kun puhuitte tosta liikumisesta niin mä olen päättänyt että lähden sairaalaan vasta kun supistukset on ihan kunnollisia (toivottavasti sitten kerkeän:) mulla nimittäin joka kerta ollut niin että kun ovat odottaneet niitä kunnon suppareita ja kun ollaan synnytyshuoneeseen menty, ovat makuuttaneet siellä koko supistusten ajan loppuun asti. En tajua miksen oo saanut liikkua yhtään. Luulen että olisi edistystäkin tullut nopeammin, kun muistan vauva alkoi jo tulla ja kätilö vain siihen että taisi auttaa vain kyljen vaihto, huoh:|

Meillä sataa tänään vettä ja ulkonakin vain -1:) Kakut on leivottu eilen ja mies siivonnut ahkerasti mun selän takia. Tunnen itseni ihan avuttomaksi kun en ole tottunut yhtään tälläseen istumiseen vaan jatkuvaan puuhasteluun. Meillä joululoma tekee loppuaan ja huomenna jo lapsilla alkaa koulut. Viikko ja heti maanantaina ultraan :)

amma rv 19+1
 
Jessi: mulla meni tytön odotuksessa sf ihan alakäyrällä, ja tais olla alakäyrän allakin, mutta ei siitä missään vaiheessa erityisemmin huolestuttu kun kasvoi kuitenkin tasaisesti sillä omalla käyrällään :) mulla tosin oli muutenki ylimääräisiä ultrauksia läpi raskauden niin sikiön kasvua ja istukan virtauksia katottiin kuitenkin useesti, joten olisko se ollu syynä etteivät hätäilleet mittojen takia.

Pitäis käydä vaatekkaappeja läpi, niin omaa kuin tytönkin. Vois katella valmiiks mitä vauvanvaatetta löytyy ja minkä kokosia. Osa vaatteista on kiertäny niin monella vauvalla jo, että voi olla että jotain joutuu nyt ostamaan tulokkaalle. Kattoo nyt että kumpi sieltä tulee, voi olla että joutuu melkein kaikki hankkia jos on poika :D neidillä on niin prinsessaunelmia ettei niitä pojalle kyllä pukis erkkikään :D

Laiska olo on, ärsyttäviä unia taas tullu kateltuu läpi yön ja on sellanen olo ettei olis pahemmin edes nukkunu. Ei mitään varsinaisii painajaisia, vaan yksinkertaisesti niin todentuntuisia ja levottomia ne unet että tuntuu kuin olis hereillä ollut.
 
Mä sain spinaalin, ja nyt en kyllä sitä halua koska sen takia mulle ei tullu tarvetta ponnistaa ollenkaan.
Oli kamalan vaikee ponnistaa kun piti kattoa että milloin supistaa ja milloin ponnistat.
Puoli makaavassa/ istuvassa kummin se sanotaan synnytin. ne yritti eka jotain kylki asentoa mut se oli ihan KAMALA. ei sopinut mulle.

Mua jännittää se lapsivuodeaika. siitä ny tarinoin jossain edellisessä pinossa niin en jaksa uudelleen kirjoittaa, ainakin te vanhemmat aktiivi kirjoittajat ootte sen lukenut!
uudet toki voi penkoa pinoja jos kiinnostaa ;) en oo neuvolas siit vielä puhunu: ajattelin puhua kun ruvetaan sairaalalle niitä toiveita pistämään.

Mullakaan ei oo mitattu vielä sf-mittaa. ehkä ensi kerralla?
Esikoisesta mitattu ekan kerran viikolla 18+3 ja silloin oli ollut 19cm. no silloin oli kyllä super jätti masu.

Näin taas viime yönä unta että joku jahtasi mua haulikolla, mulla oli iso maha ja esikko sylissä.
heräsin huuten. milloin nää painajaiset loppuu? tai sitten ne vasta alakaa.

fiilistelyjä: tuossa oltiin juuri menty esikoista käynnistelee. jätti massu, viimeinen kuva masusta.


mmilia 17+4
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä