***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

Plaah! :headwall:
Sitä tuli aamupäivällä musta aina supistusten tullen aina hiukan ja just ylös noustessa tai muussa vastaavassa tilanteessa... mutta voi ihan hyvin olla ihan rakostakin tulevaa tavaraa... :headwall: :headwall: Nyt hetkeen en oo bongannut muuta, kun tota kirkasta limaa... :|
 
Heippa

Taallahan on ollut jo paljon vilsketta aamusta. Ja vauvojakin ehtinyt syntya....
Niin se vaan laskettu aika meni eilen. Tanaan koitan ottaa vahan rauhallisemmin ettei vaan tanaan syntyisi. Mulla kun on illalla elokuviin meno ja sita olen niin kauan odottanut.
Supistuksista ei minkaanlaista tietoa.
Taalla englannissa on kylla vahan eri systeemit. Mulle ei ole kertaakaan tehty minkaanlaista sisatutkimusta eli ei ole koko raskauden aikana tarvinut housuja laskea. Laakaria nain eka kerran keskiviikkona ultran jalkeen ja eipa talla paljon mitaan sellaista ollut sanoa mita en jo tiennyt. Eli lahinna vaan sita et voin vahan apua tarvia kun on paalle nelikiloinen tulossa.
Siis en noista kohdunkaulan kypsymisista ymmarra mitaan. Kait niista jonkinlaista osviittaa saa et kuinka lahella on synnytys. Keskiviikkona ei tama vauva ollut yhtaan laskeutunut ja nyt tuntuu ihan samalta olotila. Vaan jospa se sit laskeutuu just ennen synnytysta, niin oli siskolle kaynyt.
Niita foolihappoja soin aluksi kun katilo hommas reseptin ja sit sen jalkeen olen syonyt sellaisia raskausajan monivitamiini tabletteja ja rautatabletteja. Maitohappo bakteereja olen lahinna ottanut aina silloin talloin kun on maha ollut sekaisin.
Lahinna nyt maha toimii tosi liukkaasti ja sit taas on taukoa. Tosin ne rautatabletit, lakritsi ja luumu mehu toimii tosi tehokkaasti.
Kyllahan sita vahan alkaa jo vasya tahan olotilaan. Jalat kun nakki makkarat ja koko ajan kolottaa. Sormia puuduttaa. Ma en tieda millasia ne supistukset on vaan jos kovasti rehkii niin maha menee kovaksi ja sit pistaa.
Et sellaista tanne
 
Hieman yllättäen ja takavasemmalta :D meidän pikku prinssi päätti syntyä Hollanti- Italia jalkapallopelin jälkimainingeissa viikoilla 37+6! Juuri päästiin kotiin ja nyt ihan klassiseti ollaan onnesta pöllästyneitä.

Sitten synnytystarinaan:
Lapsivettä lurahti hieman ma-iltana 23.30. Soittelin kättärille ja sovittin että koska väritöntä lapsivettä niin tulen aamulla näytille. Yöllä oli hieman supistuksia klo 4-7 n. 10min välein mutta rauhoittuvat. ja kun olin kättärillä klo7.00 ei supistuksista ollut tietoakaan, kohdunsuu kuitenkin sormelle auki ja koko yön oli reilusti lurahdellut lapsivettä. Ajelin sinne vielä omalla autolla.... tosin sairaalakassi oli mukana...
Olo oli hieman hölmistynyt kun kätilö puhui osastolle jäämisestä ja totesi että vauvan kanssa sitten vasta kotiin.
Osastolla sitten leppoisasti seurusteltiin muiden kanssa ilman tietoakaan supistuksista. N. klo 16.00 alkoivat hentoiset supparit 10min välein ja illalla kohdunsuu oli 3cm auki. Yöllä ei tapahtunut suuriakaan ja siirryin sovitusti klo 6.00 synnytyssaliin jossa oksitosiinilla supparit vahvistettiin. Klo 11 tilanne 5cm auki ja vauva hyvin matalalla,tähän saakka olin pärjännyt jumppapallolla ja ilokaasulla mutta kipu oli nyt niin reipas että pyysin epiduraalin.Epi olikin taivas ja nukahdin n. puoleksi tunniksi kunnes pakottava tunne takamuksen seudulla lisääntyi. Klo 12 kohdunsuu oli jo auki ja sain harjoitella ponnisteluja, varsinainen ponnistusvaihe alkoi 12.40 ja reipas poika syntyi 13.17 episiotomian jälkeen.
Strategiset mitat 48cm, 3500g, poika ja hillitön musta tukka n. 5cm! :kieh:

Osastolla poika oli todella rauhallinen, ei ole juurikaan muuta tehnyt kuin syönyt ja nukkunut. Itkenyt ainoastaan verinäytettä otettaessa. Eilisen ja tänään seurattiin tulehdusarvoja ja glukoosia kun paino laski yht 7%. Tänään paino oli noussut jo 120g ja tulehdusarvot norm joten päästiin kotiin.

Lohdutuksena kärvistelijöille Tällä viikolla tilanne on ollut aika kurja niin Kättärillä, Naistenklinikalla ja Jorvissa, näissä ollut jopa kaikissa yhtä aikaa sulut päällä! synnyttäjiä ohjattu kuulemma Hyvinkäälle ja Porvooseen Helsingistä!

tsemppiä kaikille kärvistelijöille, tilanne voi kuten mulla muuttua ihan yht'äkkiä!

terkuin
renee ja vaavi 3pvää
 
Paljon onnea kaikille vauvautuneille!!! :flower: :flower: :heart: :heart:
Mä täällä edelleen roikun ja käyn lukemassa teidän kuulumisia.Mä olen hengessä mukana vaikka oma nyytti onkin jo sylissä.Jatketaan sitten porukalla tuolla vauvapuolella.

Bamse ja tyttö 4vrk
 
Et kai sinä Raakkis nyt aivan horoksi ole tuolta rakostakaan yhtäkkiä tullut? Älähän nyt masennu! Sirkkis lupaa ettei tartte maanantaina käynnistellä, jos lupaat mulle synnytyksen ennen laskettua aikaa?

Eikös sulla niitä verilimojakin ole tullut jo päiväkausia, kyllä kai sen nyt täytyy olla sitä lapsivettä. Siis toi värijuttu, on aikas hämärä. Mulle on kätilö taas sanonut, että se voi olla ikäänkuin vedenvihertävää! (lohenpunainen/vedenvihreä, pah. Kas kun ei p....nruskeaa...). Ei se mun lapsiveteni sillon aikoinaan mitään punaista ollut! Sitä kuulemma pitäisi nuuskia, ei tuoksu siis juuri miltään, siis kuulemma erottaa virtsasta....Jos sitä supistuksilla tulee ja pidempään maattuasi/istuttuasi, niin jospa se on juuri sitä ihteään. Itse taas epäilen erottaisinko sitä valkovuodosta... Ja ei sitä puroina enää tule, jos aamulla lorisit kuin puronen noustuasi! Lähetä näyte meille analyysiin!

Vauvautuneille onnea! Täällä kärvistelijät ei enää viitti kommentoida edes olojaan, kun niiden v....tuskäyrä kohoaa. Siis saamme lukea vain ilouutisia synnyttäneiltä ja kohta synnyttäviltä (kuten Rakkapanuu :D )

Sirkkis ja Pipsa yhtenä yksilönä rv 38+2 (ja vielä piiitkän aikaa!)
 
Onnea reneelle vaavista!!! :heart: :heart:

Ja Sirkkikselle kiitos rauhoittavista sanoista. =)
Tuos tyttöjen kanssa pitkään värittelin kuvia pöydän vieressä ja noustessa huomasin taas, että jotain valuu housuihin. :ashamed: Nyt tajusin, että se on sitä kirkasta ja tosi ohutta limaa, mitä sieltä pukkaa pihalle. :ashamed: :ashamed: Onx se nyt vaan limaa, lapsivettä vai limatulppaa vai mitä perhanaa!!?? :/
Jos ei nyt tässä vaiheessa kuitenkaan lähdetä toisillemme mitään lupaamaan... :whistle:
 
Rakkis: Nyt soitat sinne polille!! :wave:

Niin ja tietysti onnittelut reneelle vaavista! :flower: :heart:

Vielä tarvittais kaksi vauvauutista tälle päivälle, jotta pysyisi yllä tuo hyvä tahti 4 ilmoitusta/pvä. Kyllin ja Rakkiksen:n ilmoitukset vaikka.....? :whistle:
 
Jos lapsivesi on kirkasta tai punertavaa, niin silloin voi ihan rauhassa odotella suppareita himassa. Esikon kanssa oli Porvoossa ohjeistus,että kuuden tunnin päästä polille tarkastamaan tilanne ja samalla varmistetaan näytteellä onko se ollut lapsivettä. Ja se on tosiaan juoksevaa vettä, ei limasta.
 
Taas lisää vauvoja. Ihanaa! :heart: Onnittelut jokaiselle!!! (ja tervetuloa kesäkuisten pinoon 0-12kk puolelle)

Rakkis se on parempi kattoa kun katua, soita ihmeessä. Ne on siellä töissä ja niiden tehtävä on auttaa ja infota. Tosin, kun tuosta limasuudesta kerroit, niin olisko siihen limatulppaan liittyvää kuitenkin? Mulla ainakin, kun se vesi meni, se oli ihan rehellistä vettä, taitaa olla tosin synnyttäjäkohtasta tämäkin. Voi kunpa pääsisitkin matkaan ennen maanantaita.

Supistustuulia myös muille niitä kaipaileville!!!!
 
Mä en ole näillä sivuilla käynyt pariin viikkoon...

Mun tarinani on sellanen, että menin vajaa pari viikkoa sitten polille verenpaineiden kanssa. Mulla oli lievä myrkytys jota jo aiemminkin seurattiin. Jäinkin sitten sairaalaan. Kolme päivää miettivät mitä tehdään. Mulla oli yksi aikasempi lievä myrkytys ja kiireinen sektio takana. Mun tilanne ei ollut paha, mutta esim. labroissa alkoi näkymään myrkytys. Päätyivät sitten suunniteltuun sektioon rv 37+3. Siinä hommassa tuli virtsarakkoon 3-4 cm reikä eli se leikkaus vaihtuikin oletettua suuremmaksi. Sitten tapatui se harvinuus, että mun myrkytys kohosi rajuksi myrkytykseksi vauvan synnyttyä. Eli parantumiseen oli/on edelleen pitkä matka. Eilen pääsimme kotiin. Vieläkin tässä kaikenlaista mm. katetri, mutta hyvässä kunnossa alkaa jo olemaan.

Vauva oli syntyessään 2710g ja 47cm. Pikkasen keskikäyrän alapuolella, mutta ei välttämättä mitenkään liity myrkytykseen. Ollaan tässä pieniä ihmisiä muutenkin. Vauva on täysin terve poika. Sitäkin paljon tutkittiin, kun mulla on sellanen luustosairaus ja vauvan pulssi oli hetken liian korkea, mutta kaikki on kunnossa. Onneksi. Rauhallinen poika ollut.

Onnea kaikille jo vauvan saaneille ja jaksamista nile jotka vielä odottavat.

Nalletar ja "Saku" 1vk 2 päivää
 
Onnea Nalletar pikku prinssistä :flower: :heart:
Kylläpä kuulosti hurjalta tuo sun tilanne, mutta onneksi nyt tilanne alkaa jo tasaantua.

No niin, ja sitten vielä se yksi vauvauutinen tälle päivälle kiitos, niin saadaan taas kiintiö täyteen.

Rakkis: Kuis menee? Soititko polille?
 
Terve ja reipas tyttö syntyi Naistenklinikalla 12.6.2008 klo 17.52. Mittaa 48cm, painoa 4040g (!) ja pipo 34cm

Tänään päästiin kotiin.

Torstai aamuna sanoin miehelle, että nyt on kohta 2 vrk supistellut miten sattuu, mennään näytille. Ottivat vastaan ja totesivat että 5cm on auki, muuten vielä rauhallista. Pitkään kestäneen epäsäännöllisen supistelun ja väsymisen takia ottivat osastolle odottelemaan yhdeksän jälkeen aamupäivästä. Oli hassua kuulla että tältä reissulta palataan sitten nyytin kanssa.

Osastolla koetin nukkua, mutta ei tullut uni. varttia vaille yksi tuli kovempi supistus ja lapsevettä lorahti housuun. Siirryttiin heti synnytyssaliin, 6cm auki, pää vielä korkealla.

Kahden jälkeen sain tipan ja oksitosiinin, vasta silloin supistuksen alkoivat muuttua säännöllisiksi (aamulla oli pahimmillaan vielä tuntikin väliä kun sairaalassa sydänäänikäyrälle ei piirtynyt puolessa tunnissa yhtään supparia, sellainen tuli kyllä heti kun nousi sängyltä, jolla käyrää oli otettu)

Puoli neljältä epiduraali, jonka jälkeen vauvan syke tippui n. 90 tasolle. Otettiin varoiksi verikokeet että olisivat valmiina, jos joutuisi sykkeiden takia sektioon, lääkäri katsoi ktg:n ja antoi luvan jatkaa normaalisti. Supistusten aikana sykkeet aina tippui, muuten kaikki meni hyvin. Vartin yli viisi alkoi tulla ponnistamisen tarvetta, puoli viideltä olin ollut vasta 7cm auki, silloin jo 9cm. Kätilö lisäsi vielä epiduraalia ja sanoi että menee vielä hetki, älä ponnista jos ei ole pakko. Lähti johonkin. Vähän ajan päästä alkoi tuntua, että tää muuten tulee nyt. Ja kun kätilö saatiin takas paikalle, pää olikin jo näkyvissä. (tehokasta toi epiduraali, paineen tunsin ja ponnistamisen tarpeen, muuten oli kivut hyvinkin kestettäviä) Pää syntyi parilla ponnistuksella, hartiat olikin sitten tosi tiukassa, kätilö ja lääkäri kiskoivat kuitenkin tytön väkisin ulos sen huonon sykkeen takia. Vauva virkosi stimuloimalla (hieronta) ja ensin 7 pistettä saanut tyttö sai 5 min jälkeen jo 9 pistettä.

Loppu hyvin kaikki hyvin.
Esikoinen voi hyvin, äidille ei tullut yhtään tikkiä, vauva on vähän mustelmilla mutta muuten ok, nyt sit vaan ihmetellään pientä tuhisijaa. Isoveli käy pussaamassa joka kerta kun vauva on rinnalla... :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Velv + Suvi 2vrk
 
Ai niin, huomasin muuten, että suurin osa jo vauvautuneista ei ole esikoisen odottajia (tarkemmin sanottuna 83% :D huomaatteko, et mulla on tylsää ). Eli taitaa se vaan pitää paikkansa, että esikoisen kanssa menee useammin lasketun ajan yli. Eli jaksamista ja kärsivällisyyttä meille esikonodottajille :hug: Kyllä se meidänkin vuoro sieltä tulee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Eli taitaa se vaan pitää paikkansa, että esikoisen kanssa menee useammin lasketun ajan yli.
Huomattu! :D

8 tunnin kaupunkikävelyn ( :eek: ), lounaan ja puistopiknikvierailun jälkeen kotiuduttu. Nyt selkä huutaa hallelujaa ja mä olisin levon tarpeessa. Pitänee kuitenkin tässä vaiheessa odottaa iltaan asti, mutten yön vähäisetkin unet menee plörinäksi.

Paljon onnea Velv:lle ja Nallettarelle :flower: Mullekin vauvautuneille, jotka varmasti unohdin.

Menhit- eiks oo kiva et me oltiin ekoina LA:ssa?! :D Nyt vikoina nyytinhakijoina.. piru vie.

Elppa & Antsa 41+4
 

Yhteistyössä