**KESÄKUUN KULLANKERÄT** jatketaan täällä!

Huomenta!

Luin just muutaman päivän kirjoitukset ja puoletkaan ei jäänyt muistiin =) joten vastailen vain joihinkin:

Nukuttaminen: Meillä ei onneksi enää tarvii nukuttaa,sänkyyn laitetaan heti kun näyttää tarpeeksi väsyneeltä sinne nukahtaa sitten omia aikojaan.

Kääntyminen
: Ei merkkejä..Max on laiska poika :D Mahalaan kun on lattialla niin kovasti yrittää eteenpäin mennä mutta siihen jää

Menkat: Tähän voisin pistää litanian kirosanoja...Mä olen vuotanut siintä asti kun Max syntyi eli kohta 3kk :kieh: Viime viikolla kävin sitten lääkärissä ja mulle määrättiin jotain vuodon esto lääkkeitä, en oo vielä uskaltan aloittaa kun luin niiden sivuoireista |O Niitä pitäs sitten popsia 3kk että semmosta

Rypäleelle ONNEA hääpäivän johdosta :flower:

Maanantaina olis pojan 3kk neuvola ja äitiä jännittää ne piikit..vaikka tuttuahan se jo on edellisistä muksuista mutta...

Nyt herättää koululaiset :wave:
 
Huomenta!

kielletty :hug:
rypäle hääpäiväonnea! :flower:

nukuttamisesta iltasin: tissille sammuu ja (väärinhän se asiantuntijoiden mukaan on) siitä nostan sit sänkyyn ja sängystä aamuyöllä viereen syömään, siinä nukkuu sitten aamuun saakka.

kaalimaankakara meiän vanhin poika lueskeli täs kerran mun selän takaa näitä juttuja ja tokas, et mistähän joku on keksiny tuommosen nimimerkin, ku kaalimakkara :LOL: , lohtua sulle, kun mietit piikkejä, ei niitä pistetä kun yksi. Ja se rokoteainekin on uudistunut, eikä kuulemma enää kirvele niin ku ennen.
 
Huomenta :)

Nukuttaminen: Täällä laitetaan sänkyyn, peitto tiukasti päälle ja alle (potkii pois jos ei laita vähän "pakettiin"), tutti suuhun, rätti pään päälle ja silmien peitoksi (on pyykkipojilla kiinni pinnasängyn suojissa ettei saa sitä vedettyä päälleen kokonaan), harsosta kääritty tulppa tuttiin ettei ihan heti tipu. Yleensä nukahtelee sitten itsestään... Ennen syötettiin isompi satsi yöpaita päällä olkkarissa, ja siirryttiin sitten makkariin pimeeseen pienen satsin kanssa, että nukahtais helpommin. Nykyään menee olkkarista suoraan makkarin pinnikseen.

Lapsen hoitooVIEMINEN: meillä on ollut anoppi kahdesti ja miehen veli+avovaimo kerran hoitamassa illalla kun on ollut jotain menoa, yleensä vain vahtimassa unta. Anoppi on hoitanut sitten päivällä lyhyempiä pätkiä esim. mun magneettikuvan aikana jne. Nyt Alex on menossa 3.- 5.10. koko viikonlopuksi anopille (6km päässä) hoitoon! :eek: Muutetaan nimittäin - eikä ole pikkaselle kiva olla kauhean härdellin keskellä läpivetoisessa asunnossa jossa ramppaa ihmisiä, tauluja naputellaan seinille ja mölyapinat (miehen kaverit) ölisevät aina väärään aikaan.. Itse käydään anoppilassa lauantaina vuorotellen käymässä tunniksi pariksi, muuten on ihan anopin oma mussukka. KÄÄK! Onhan se jo 3,5kk siinä vaiheessa.. Mä menen 20.9. ns. testiyöksi pojan kanssa anoppilaan; ettei kaikki tule ihan uutena :)

Onko teidän vauvat olleet pidempiä aikoja hoidossa?

Toivotaan että tänään on parempi päivä - minen tiedä ollenkaan mikä pojalla on ton syömisen kanssa.

Karsea ilma, taas! Ei voi edes partsille nukuttaa, kun tuulee ja sataa sinne suoraan - vaunut ihan heiluu, muttei hyvällä tavalla ;) (partsi ei oo katettu valitettavasti kun pienellä kuvulla).

Oho, oma napa haisee!! :D

Elppa & Alex 12vk
 
Minä yritin illalla tuota että valot pienelle, telkkari pois, sylissä oloa, tissiä, pulloa ja tuttia, joista viimeinen ei kelvannut tietenkään ollenkaan. Kun oli ihan rauhallinen, mutta hereillä, vein sänkyyn. Sieltä alkoi kuulua kymmenen minuutin päästä iloinen höpötys, mies meni katsomaan niin kaveri oli vetänyt puoli kiekkaa melkein ympäri, oli jumissa poikittain ja hihkui riemusta kun joku tuli leikkimään hänen kanssaan...!!!

Et se siitä sänkyyn nukahtamisesta. Sit köllöteltiin ja tissiteltiin lisää ja lopulta päätin, että perhepeti on vissiin meidän juttu, että pääsin itse nukkumaan... ja tissille se sitten nukahti. tunti siitä ja esikoinen aloitti sellaisen huudon että soitin jo lastenklinikan päivystyksestä ohjeita kun ei ollut tulla loppua. kun ei kumpikaan muistanut miten pissat ja kakat oli tullu viimesen vrk:n aikana niin meinasi paniikki isekeä että taasko sillä on joku umpi jossain. Annoin varoiksi levolakkia ja särkylääkettä ja sit rauhoteltiin olkkarin sohvalla tätä pientä huutajaa. Mä jo kelasin että mun raivarit sillon yks päivä on saanut siltä pään niin sekasin että nyt se pelkää kaikkea unissaankin tms... oi voi.

Onko täällä enää ketään muuta, jonka vauva ei nukahta hienosti itsekseen omaan sänkyynsä vaan tissille ja vasta joskus klo 22??? On vähän orpo olo kun te vaan pistätte vauvat sänkyyn klo 20 ja siellä ovat aamuun asti. ei täällä vaan... ja takuulla tulee huuto, jos yritän. Päivällä kyllä nukahtaa nätisti vaunuihin tai jopa lattialle tai sänkyyn itsekseen, illlalla ei vaan sitä sopivaa väsynyttä hetkeä tahdo tulla kun on tissilapsi eikä saa kai kerralla mahaa niin täyteen, että taju menisi.Tai sit mä olen vaa liian laiska.

Noh, tänään taas äitiä katsomaan, oli äsken aamuvellillä...

Velv
 
et aika on menny nopiaa...Nyt ku serkkuni on raskaana, niin mulla tulee ihan tippa linssiin ku muistelen kuinka ihanaa oli olla raskaana, ja kun annoin hänelle sen vau kirjan ja lueskeltiin sitä vähän niin huomasin että olin laittanut sinne muistiin pieniä muisto lauseita, esim et just rv10 aikaan oli ihan tajuton väsy. Serkulla just meneillään tämä hetki..

Ja mun vauvakuume ei sitten millään helpota...Noh eiköhän se aika tästä taas mene kun pian Emma 3kk neuvola ja torstaina mennään 2kerran paussin jälkeen vauvahierontaan jota on viel 5kertaa, eli viis viikkoa eteenpäin. Ja sit 1.11 alkaa vauvauinti!!

Ja sit onki jo pian joulu...ja silloin voin ottaa kierrukan pois jos haluan, kun oon lukenu ja kuullu et toista raskautta saakin yrittää vähän kauemmin, Miten täällä joilla on jo toinen nyytti, kuinka kauan meni?

Tänään mennään mummin kanss kaupunkiin pankis käymään aukasemaan Emmalle tilin/rahasto jutun, sinne saa sitten keräillä rahaa tytölle tulevaisuutta varten :heart:

Niin ja nyt Emma on alkanu syömään yli 100ml kerralla, niin kun 3kk neukka on ollu niin meinaan kyllä aloittaa ilta ja aamuvellit.

kielletty tosiaan nosta kissa pöydälle ja puhu, jos asiat et toimi senkään jälkeen niin... mun mielestä saat sit olla itsekäs ja et sä voit hyvin!!..En siis kannata sitä että elät onnettomassa parisuhteessa.

rypäle onnea hääpäivän johdosta!

velv ihanaa että äitisi on jo parempaan päin, anna hänelle meiltä tosiaan niin voima terkkuja..

Meillä muuten Emma on ihan alusta asti tottunu nukahtaan omaan sänkyyn ihan itse...joten ihan sama laittaako partsille vaunuihin tai omaan sänkyyn niin aina nukahtanu itse. Ilman hyssyttelyä ja vaunuijen hejaamista.
Ja se että Emma on jo omas huonees niin pakko sanoa että se on antanu paljon aikaa meille meidän parisuhteelle.
Meillä kun on listalla nr1 parisuhde, sitten vasta lapset...etc, näin me jaksamme paljon paremmin. Ja sit vauva/lapsi huomaa että vanhemmat voi hyvin ja on onnellisia.

Nojuu tulipa taas kirjoteltua... :D niin ja menkat täällä loppumassa..jess..8päivän menkat takana, ja muute pakko ylistää kuukuppia! ekan kerran kokeilin, aivan mahtava!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sydänkäpynen:
Niin ja nyt Emma on alkanu syömään yli 100ml kerralla, niin kun 3kk neukka on ollu niin meinaan kyllä aloittaa ilta ja aamuvellit.
100ml kerralla? Vai 1000ml päivässä? Meillä syötiin jo synnärillä pumpattua maitoa 100ml kerralla, ja siitä lähtien on 3-4h välein annoskoko kasvanut 100->160ml (siis kun söi vielä normaalisti). Vellejä kannattaa tosiaan varmaan aloitella vasta kun korvike "ei riitä". Mutta jos se tuntuu hyvältä ratkaisulta teille, niin tottakai teet kuten parhaaksi näet!! :)
 
Meillä kakkonen lähti alulle nopeammin ku ykkönen. Toisella kiekalla tärppäs vaikka yritystä oli vähemmän. Laskeskelin että just sinä viikonloppuna kun on vissiin osunut ja uponnut, olin lievässä vatsataudissa... mut ku oli se aika kuusta niin oli vaan pakko p****...

:LOL: :LOL: :LOL:

Velv
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Sydänkäpynen:
Niin ja nyt Emma on alkanu syömään yli 100ml kerralla, niin kun 3kk neukka on ollu niin meinaan kyllä aloittaa ilta ja aamuvellit.
100ml kerralla? Vai 1000ml päivässä? Meillä syötiin jo synnärillä pumpattua maitoa 100ml kerralla, ja siitä lähtien on 3-4h välein annoskoko kasvanut 100->160ml (siis kun söi vielä normaalisti). Vellejä kannattaa tosiaan varmaan aloitella vasta kun korvike "ei riitä". Mutta jos se tuntuu hyvältä ratkaisulta teille, niin tottakai teet kuten parhaaksi näet!! :)
Eiku ihan siis yli 100ml, niinku 120ml(9x120ml=1080ml)...Kun neukkatäti sanoi et sit ku alkaa menee yli litran vuorokaudes niin sitten velliä, eli meillä täyskorvike vauva kysees..Oon siis ymmärtäny et täyskorvike vauvalle aloitetaan aikasemmin vellit ku täysimettävälle..
 
Meillä on vieläkin 50ml maksimi mitä menee kerralla maitoa. mut toi sit syökin 2h välein... illalla välit on yhä vaan n. 1h....

Pitääkö mun nyt sit opettaa se tyttö sinne sänkyynsä vaikka puoliväkisin itkun kanssa??? :'( Kyllä mäkin mieluummin nukkuisin ilman vauvaa... mut jos sitä joutuu joka yö 4 kertaa opettamaan sinne omaan sänkyyn niin mä kuolen ihan jo väsymykseen... voi elämän kevät.

Mä tiesin että näin siinä käy jo sillon kesällä kun mietin tätä hommaa. oli vaan niin helppoa ottaa se vauva viereen nukkumaan siinä vaiheessa.

Jos koettas ensin totutella päiväunille sinne sänkyyn... päivällä täällä ei ole esikoinen nukkumassa niin ei voi herätä pikkukitinöihin.

Oi voi. on tää hankalaa. rohkaskaas nyt mua jotenkin.

Velv ;)
 
Velv- mitä jos kokeilisit tehdä pesän sänkyyn? Eli ei vaan lakana alla ja peitto päällä, vaan tekee peitosta halaavan; laittaa jalkojen alle, kylkien alle ja vaikka fleecepeitot molemminpuolin rullalle, että on "lämpimämpi" ja samantyylinen tunne, kun sun vieressä sängyllä?
 
niin... kai se joskus oppii.. niin minä luulin esikoisenkin kanssa vaan vieläpä tuo 2,5vuotiaanakin itkee joka ilta sitä omaan sänkyyn jäämistä ja herää muutaman kerran, joka yö. Viimeks olen nukkunut läpi yön omassa kodissani maaliskuussa 2006...
 
Velv:
Meillä kakkonen lähti alulle nopeammin ku ykkönen
Näin täälläkin, tosin ykköstä toivottiinkin pitkään. Kolmonen oli sitten kaikkein nopein, kun ei ehditty ihan toivoakaan :LOL:

Elppa ei vielä hoidossa oo ollut (imetys vähän rajottaa) mut eiköhän se anoppi saa pojan hoidettua, onhan se hoitanu sun mieheskin ja kato miten hyvä (?!) tuli!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Velv:
Meillä kakkonen lähti alulle nopeammin ku ykkönen
Näin täälläkin, tosin ykköstä toivottiinkin pitkään. Kolmonen oli sitten kaikkein nopein, kun ei ehditty ihan toivoakaan :LOL:
Ok, eli otan ehkä sit vasta helmikuussa kierrukan pois...vaik tämä on yksilöllistä, kun tosiaan en tiedä kuinka nopeeta mä tuun raskaaks, eka siis 3yk:lla...kun 7v syöny pillereitä..
ja nytku en siis syö, niin voin tosiaan tulla raskaaks ehkä aika nopeeta...no sen näkee sitte..
 
Alkuperäinen kirjoittaja reropera:
Tulin katsoon mitäs teille tänne kuuluu.. Niin paljon kuuluu, että ei ehdi kunnolla lukeen, mutta tuosta nukuttamisesta.

Joku kyseli, että löytyykö sellainen jonka vauva ei mene vielä klo 20 nukkuun.. :wave:
Minä en siis yritäkään häntä saada siihen aikaan nukkumaan, kun hän heräis ennen aikojaan sitten aamulla. Joten Aslak menee nukkumaan joskus klo 22 paikkeilla. Yleensä tainnutan hänet tissillä, mutta nostan hänet heti omaan sänkyyn. Toisinaan nukkuvana, toisinaan vielä hereillä ollessa. Mutta se mitä pidän todella tärkeenä, että tuon ikäiset eivät itke turhaan. Jos hän rupeaa itkemään sängyssä, eikä tyydy tuttiin ja kehdon keinutukseen otan hänet uudestaan rinnalle. Mutta jos rinta ei maistu, laitan takaisin sänkyyn. Sitten näytän hänelle selvästi, että äiti on tässä vieressä nukkumassa ja nyt ruvetaan nukkuun. Ja sitä saatetaan tehdä montakin kertaa, ennen kuin pikku jokeltelija yllättäen hiljenee. Mutta se on pää sääntö minulla, että itkevä vauva ei kuulu sänkyyn. Pientä väsymys kitinää minä en säikähdä, mutta jos hän ns. huutaa, silloin pois sängystä.

Nyt Aslakkia syöttämään ja sitten keittiön suursiivoukseen. Tänään vuorossa jääkaappi ja ruokakaapit.

Reropera
Ihana kuulla, että muillakin näin. En halua itkettää pientä, joten olen nukuttanut "pehmeästi" eli joko rinnalle tai sylissä. Nyt vaan kaikkien ohjeiden mukaan tuntuu, että teen väärin. Tosin voiko näitä nyt väärin tehdäkään...? Meillä ei siis tosiaankaan sammu itse sänkyynsä (kun sitä kyseltiin) vaan joko vaavi jokeltelee ja höpöttelee siellä innoissaan, jos ei kauheasti väsytä tai jos väsyttää, itkee reppana eli nostan hänet sitten syliin. Yritän hieman aikaistaa sitä sänkyynlaittohetkeä, mutta usein vaavi syö nukkuessaan eli nukahtaa rinnalle saman tien ja syö unissaan, joten vaikea hänet on edes puolinukuksissa sänkyynsä siirtää. Meillä kyllä mennään yöunille kello 21. Vauva nukkuu usein iltatirsat 19 maissa. Tosin eilen juuri mietimme miehen kanssa, että voisi yrittää jo aiemmin nukkumaan, koska pikkumies on nykyään jo kahdeksan aikaan ihan väsy.

Huomasin, että kaikki tai ainakin melkein kaikki itsenäisesti sänkyynnukahtajat nukahtvata tutin avulla. Uskon, että meidänkin pieni nukahtaisi siten itsekseen, mutta meillä kun ei tuttia huolita ei niin millään. Olen jo kolme kuukautta käynyt kovaa yritystä tutittaa vauva, mutta se vaan ei maistu. Vaikea uskoa, mutta totta se on. Pikkuinen sylkee tutin ulos tai nuoleskelee sitä, kunnes se tippuu pois. Välillä vallan huutaa ja irvistää. Oikea nahka on ilmeisesti parempaa :)
 
Huomenta kaikille...

...ja kiitos kaikille vastanneille. En voi väittää että on mukava kuulla että muillakin on ollut samantapaisia ongelmia, mutta ainakin se kertoo jotain siitä että ehkä syy ei olekkaan ihan täysin minussa.

Koitan nyt vähän selventää. Minä en siis TIEDÄ onko mitään fyysistä välttämättä tapahtunut, tiedän vain keskusteluista sen että niissä puhutaan enemmän ja vähemmän rivoja mimmeille ketä en todellakaan tunne tai ole koskaan nähnytkään, ja sitten oli tää joku vanha työkaveri, jota näki ainakin pari kertaa, nyt ei ole viitsinyt. Siitä tuli hirvee tappelu kun satuin tuohon selän taaksen kun mies oli koneella, ei tällä kertaa sulkenut heti ikkunaa, kirjoitti vaan että jutellaan myöhemmin, ja mimmi on sitten että "laura?"....
Vittu että räjähdin, olin vaa et mitäs perkeleen peliä se semmonen että sillon jutellaan ku mie en oo paikalla, no sit tää rupee hädissään kirjotteleen sille mitä sattuu, eukko kirjottaa sieltä et "sano sille et mä oon lesbo" ja ties mitä paskaa. Öö, oliskos miulle vaikka ihan sama, miuta lähinnä otti päähän se hemmetin salailu, mutta tuo nyt aiheutti sitten vain lisää hallaa.

Olin just tuota ennen ollut viikonlopun muualla vauvan kanssa joten täällä on voinut tapahtua ihan mitä tahansa. Lyön vaikka pääni pantiksi että mies on vähintäänkin ollut kiinnostunut ko tytöstä.

Joku saattaa pitää miuta aivan kaistapäänä, mutta se varmaan johtuu osittain siitäkin että mie oon pitänyt näitä juttuja sisälläni yli vuoden puhumatta kellekkään. Nyt en osaa selittää asioita niin että jokainen ymmärtäisi, toisaalta jokainen voi miun puolesta tehdä asioista omat johtopäätöksensä.

Pahintahan tässä koko tilanteessa on se epätietoisuus, koskaan ei saa tietää mitä on oikeasti tapahtunut. Ja se, ettei uskalla antaa itsestään kaikkea, kun pelottaa että kohta ilmenee taas jotain.

Mikäli oltaisiin ihan vain kahden olisin lähtenyt jo monta kertaa. Tai toiminut vähintäänkin samalla tavalla, hankkinut kourallisen ihailijoita. Mutta nyt tilanne on toinen, minä olen kotona "jumissa" vauvan kanssa, paikkakunnalla ei asu yhtään ystävää, eikä sukulaista.

Jokatapauksessa näillä nyt mennään, mutta. Jos jotain tapahtuu, vielä kerran, me lähdetään. Yhtään tuollaista tapausta en halua enää nähdä tai kuulla. Sit voi miun puolesta miettiä loppuelämänsä sitä mikä meni vikaan, mitäänhän hän tuskin tulee koskaan myöntämään, edes itselleen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Velv:
Onko täällä enää ketään muuta, jonka vauva ei nukahta hienosti itsekseen omaan sänkyynsä vaan tissille ja vasta joskus klo 22??? On vähän orpo olo kun te vaan pistätte vauvat sänkyyn klo 20 ja siellä ovat aamuun asti. ei täällä vaan... ja takuulla tulee huuto, jos yritän. Päivällä kyllä nukahtaa nätisti vaunuihin tai jopa lattialle tai sänkyyn itsekseen, illlalla ei vaan sitä sopivaa väsynyttä hetkeä tahdo tulla kun on tissilapsi eikä saa kai kerralla mahaa niin täyteen, että taju menisi.Tai sit mä olen vaa liian laiska.
Velv

:wave: Meillä kans nukahdetaan aikasintaan 21.30, yleensä 22.30-23. Välillä olis ihanaa jos illalla ois enemmän omaa aikaa.
Ootko kokeillu nukuttaa äp-makuupussissa? Siinä on helppo siirtää omaan sänkyynkin. Mä oon kokeillu tota nyt muutamana yönä, eli tyttö on koko yön makuupussissa, siinä sit nostan aina viereen syömään ja syönnin jälkeen takas omaan sänkyyn =)

Babyblue08 Meillä on kans tutiton tyttö :snotty: ei kelpaa, ei sit millään.
Ja nukuttaminenkin on meillä samanlaista, eli tissille tai syliin nukutan. Muutaman kerran vaan on onnistunu itsekseen nukahtaminen :/

Kielletty Iso :hug: sinulle

Rypäleelle hyvää vuosipäivää! :flower:
 
Hyvää vuosipäivää Rypäle!
(b) Kielletty [/b] toivottavasti asiat selviävät suuntaan tai toiseen!


Nukahtamisesta, kahdeksan jälkeen makkariin valot himmeällä, iltapesut,yökkäri päälle ja vaavi kapaloon, hieman tissittelyä ja sitten hereillä sänkyyn.Yleensä nukahtaa heti itse joskus hieman taputellaan pyllylle.Yöllä syöttöjen jälkeen riittää kun nostetaan takaisin sänkyyn.
Päikkäreille hyssytellään tutin kanssa ja sitten kun rauhoittunut muttei nuku niin pinnikseen johon nukahtaa. Niin ja tutti pois ennen nukahtamista, Kalle nukkuu mahallaan ja tuttikin jäisi vaan sinne lyttyyn...

Elppa, meillä jää nyt ekaa kertaa muiden hoitoon nyt la kun mennään ulkomaan vieraiden kanssa tuulettumaan.Saas nähdä miten käy...

Täysimettäjät, millaisia määriä teillä vauvat juo pullosta jos joku muu syöttää? Tuntuu että täällä vain max 50ml,mutta on kyllä tottunut syömäänkin 2h välein joten ei taida olla nälkä?

terkuin,
renee ja kalle 3kk miinus 2pvää
 
Kielletty: :hug: Olen ollut vastaavassa tilanteessa kuin sinä nykyisessä suhteessani. Mieheni muutama vuosi sitten jäi kiinni pussailusta erään toisen kanssa ja siitä tulikin pienoinen kriisi tälle suhteelle. Silminnäkijöiden ja asianomaisten mukaan ei muuta tapahtunut, mutta minä näin niin punaista kuin vaan voin ja sain sellaisen kolauksen,että vieläkin välillä ottaa koville. Luottamusta on vaikea saada takaisin,kun sen kerran menettää. Esikko meillä silloin oli jo, muuten varmaan olisin lähtenyt ovet paukkuen tai siis heittänyt äijän ulos - minähän en kodistani mihinkään lähde. Me kuitenkin saatiin asiat selvitettyä ja ei haluttu heittää hukkaan tätä yli kymmenen vuoden yhteiselämää ja sitä mitä me ollaan saatu aikaan. Kaikkein eniten mua sattu siinä se,että meillä kun ei edes menny mitenkään huonosti. Joidenkin mielestä pussailu ei ole pettämistä, mutta kyllä se kuitenkin mun mielestä on. No, anyway me ollaan sen jälkeen opittu toisistamme hyvin paljon lisää ja ollaan opittu puhumaan kaikki asiamme halki poikki pinoon-periaatteella. En voi vieläkään sanoa että luottaisin ukkooni 100%, mutta jo kuitenkin 99% ja hän tietää tämän ja se on sille ok. Voi olla, että sinisilmäistä mutta hän on kuitenkin mies jonka kanssa haluan elää yhteistä elämää ja samoin hän minun, ainakin niin hän väittää, ja halutaan vielä ainakin yks yhteinen lapsi lisää. Aika parantaa haavat ja ei sitä juttua enää muistella tai tappelun tullen ei nosteta sitä asiaa pöydälle. Eniten ehkä välillä ketuttaa se,että jos tilanne olis toisin päin niin tuskin olis yhtä ymmärtäväinen ukko, mutta tietysti mä olen vaan niin hyvä ja jalo ihminen :LOL: . Eli puhukaa, puhukaa ja vielä kerran puhukaa! Vaikka teillä on pieni vauva, teidän täytyy myös huomoida itsennekin. Vauvalla on parempi olla ku isi ja äitikin on onnellisia. Itse olen oppinut, että mitään ei saa pitää itsestään selvyytenä ja jokainen päivä voi olla viimeinen. Itse pelkäsin kauan, että milloinkohan taas tää kaikki yritetään multa viedä, mutta kun sitä vaan ei voi tietää mitä huomenna tapahtuu. Täytyy vaan elää ja nauttia.Meillä tavallaan toi pussauskohtaus lujitti meidän suhdetta ja eteenpäin tässä edelleen porskutetaan ja yhdessä. Olipas sekavaa, toivottavasti saa selvää.

Meillä vauva menee nukkumaan vasta kans joskus 21-22 ja se sopii mulle ihan hyvin, nukkuu pidempään aamulla. Yleensä ysin aikaan se syö iltamaidon ja yrittää nukahtaa syliin, mutta herää ku kannan sitä pinnikseen. Jätän hänet yleensä sinne nukahtamaan ja rauhoittumaan. Näin tein esikon kanssakin ja totesin,että hyvä tapa - ei oo tarvinnu esikkoa koskaan nukutella.

Sydänkäpynen: Meillä meni pikkukakkosen tekemiseen vajaa vuosi. Mulla oli samaan aikaan hirveä työstressi ja tietysti se, että esikko tuli laakista lisäs paineita, kun ei alkanut suht nopeesti kuulumaan. Mutta kaikki on suhteellista. Mulla on hirveä vauvakuume kans jo nyt ja olenkin päättänyt tai ollaan, että meille vielä kolmas lapsi saa siunaantua, mutta ei ihan vielä. Ehkä vuoden,kahden päästä.

 
Hjaloota :wave:

Täällä valmistaudutaan ekaan lääkärikäyntiin,meidät molemmat tutkitaan ,jänskää..

Me ollaan aika monet tuttimerkit kanssa kokeiltu ja kaikki kikat mutta poju ei vaan ymmärrä sitä jujua että pitäs lähtee imemään sitä tuttia..Yleensä siitä tulee iiiisooo itku jos sitä sille tarjoo..

Ja meillä siis nukahdetaan tisulille ja siitä siirrän päivisin vaunuihin pihaan..

Mutta ilta-yöunet nukutaan rinnalla,ei sitä saa millään omaan sänkyyn,(no ehkä puol tuntia se siellä torkkuu ja havahtaa sit )

Josko sitä unikoulu kokeilis sitten 6kk>>...

Joka päivä näitä juttuja täällä on lueskeltu,hengessä mukana siis!!!

Jaksamisia kaikille!
:hug: :heart:
 
Tutista vielä...Meillä hyvin harvoin tutti kelpaa. Esikkokin aikanaan lutkutti tuttia vasta vähän vanhempana, noin 4kk kun alkoi tulla ekat hampaat. En ole hirveesti tyrkyttänytkään. Kyllä meillä se mukana on, kun kaupassa käydään, koska jos karsee nälkä iskee silloin se kelpaa vähäks aikaa kuitenkin.
 
Mie yritin taas sinne pinnasänkyyn, Huutoa kesti kaikkiaan reilu puoli tuntia, lopulta rauhoittui syliin ilman tissiä ja sit laitoin sänkyyn.. en tiedä oliko jo ihan unessa, liikahteli ja huokasi sentään, luomet ehkä ihan vähän raollaan.

Meilläkään kun ei tuo tutti kelpaa, pullosta ei ota ellei oo TOSISSAAN nälkä, ja mun tissi ei sinne pinnikseen todellakaan yllä... :kieh:

Mutta puolituntia meni, vähän reilu. ja joka kerta ku laitoin sänkyyn alko hirveä huuto ja vääntäminen. sylissä rauhoittui aika huonosti tietysti kans, kun yleensä olen aina huutoon työntänyt tissin tarjolle.

Mut kuitenkin. nyt äkkiä suihkuun, sen verran tuli hiki tossa hommassa.

eipä sittenkään, huuto alko uudestaan.

Velv
 
meillä sama juttu tuolla tutti hommas, ei kelpaa, mut aina se mukana on just jos kerkee tulla nälkä niin voi kelvata se 5min...

Mies kävi syömäs, syötiin tacoja, mums :D samalla Emma siis nukahti sitteriin, mut säpsähdys/heijastus tuli ja samalla itku...vein sit heti vaan nukkumaan,sinne nukahti..

Emma 2kk 3vkoa :heart:
 
kielletty Toivon tosiaan, että saat selvyyden tuohon tilanteeseen jollain keinoa. Mutta ennenkaikkea kannattais yrittää puhua sen miehen kanssa asioista ja yleensäkin uskollisuudesta ja sen semmoisesta. Sehän siinä on kun ei se kuitenkaan mitään tunnusta, vaikka kuinka lupaisi ettei "suutu". Noi on sellasia asioita, joista on helvetin hankala keskustella, etenkin jos ukko tietää tehneensä väärin. Puolustuskanta nostaa päätään ja kohta se kieltää vaikka oman syntymänsäkin jos sillä pelastuu. Etenkin nyt kun on lapsikin pelissä, se ei oikein voi voittaa, sanoi sitten tehneensä sitä tai tätä. En minäkään ikinä saanut totuutta tietää. Mutta saatiin tehtyä pelisäännöt, joiden mukaan on elettävä, jos aikoo yhdessä elää.

Jos se tosiaan haluaa sun kanssa olla, on sen pystyttävä luopumaan yhteydenpidosta muihin naisiin, jos se on se, mitä sinä tarvitset pystyäksesi jatkamaan suhdetta. Sit jos onnistuu moinen, onkin jäljellä enää kysymys siitä, voiko menneet olla tosiaan menneitä. Meillä se muiden naisten jättäminen tarkoitti aikamoista miliisimeininkiä pitkäksi aikaa. Kaikki meset pois koneelta, ei irc:iä tms. yhteydenpito-ohjelmia ollenkaan pitkään aikaan. Joka ikisen tekstiviestin ja puhelun piti pystyä selittämään, jos toinen kysyi. Sillä tavalla se luottamus pikkuhiljaa palasi. Tää keskustelupalsta on ensimmäinen, jolle itsekään olen uskaltautunut sen meidän episodin jälkeen, kun on kerran samat säännöt molemmille.
on sekin sentään jotain, että mies on kaiket päivät ainut miestyöntekijä talossa, jossa pyörii 16-19vuotiaita liian vähäpukeisia neitokaisia. (on siis koulukuraattorina ammattiopistossa ja seinän takana työskentelee samanikäinen psykologinainen yms... ja mun ukko on siis ainut suht nuori mies koko työpaikassa., jolle ne kaikki akat käy tietenkin purkamassa tuntojaan)

Meillä on sen jälkeen tehty selvät sävelet, jos tekee mieli pettää, on uskallettava sanoa ja se on sitten sillä selvä, mitään välimallin ratkaisua ei ole. Jos ei saa tarpeeksi (fyysistä, psyykkistä tai jotain siltä väliltä) toiselta, on se haettava muualta, mutta sit pitää osata luopua luottamuksesta ja siitä parisuhteesta. JUa osattava arvostaa toista sen verran että näiden vuosien jälkeen ei aleta enää mitään leikkimään. Minä sanoin sillon että jos edes epäilen vielä ikinä niin se on sitten FINITO, oli lapsia tai ei.

Ainahan nuo kolauttaa mutta harvoinpa se vika on toisessa osapuolessa, yleensä se vika on pettäjän omassa pääkopassa. Tai siinä, ettei osaa keskustella ja löytää ratkaisua. Puhuminenkaan ei riitä, jos se jää vaan sanahelinäksi.

Kovasti paljon jaksamista tilanteeseesi. Toivottavasti on vaan uusi isyys ja kaikki saaneet aikaan sen, että mies kokee olevansa vähän eksyksissä ja hakee sit tollasen kautta pönkitystä omalle egolleen.

Velv
 

Yhteistyössä